8 pemacu keras luaran terbaik untuk PS4

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pemacu keras luaran (mereka juga mudah alih) mempunyai sedikit ciri teknikal utama yang boleh anda fokuskan ketika membuat pilihan satu model atau yang lain. Dan sebahagian besarnya, mereka tidak terlalu asas untuk penggunaan umum. Tetapi jika kebocoran adalah mengenai cakera keras untuk konsol permainan PS4, maka beberapa perkara mungkin penting, sehingga menentukan keserasian pada prinsipnya. Keupayaan untuk menyambungkan pemacu luaran ke PS4 di rumah telah tersedia untuk pengguna sejak Mac 2017. Untuk melakukan ini, anda perlu mengemas kini firmware ke 4.50.

Penyunting majalah ini memberi anda koleksi cakera keras luaran khas untuk PS4, yang dianggap paling baik oleh para pakar dan pengguna pada musim bunga 2020.

Cara memilih cakera keras luaran untuk PS4

Pertama, mari kita fahami secara ringkas kriteria yang perlu diambil kira semasa memilih cakera keras mudah alih untuk PS4.

Kelapangan

Nampaknya indikator yang jelas seperti itu terlalu jelas, dan ia boleh diserahkan kepada pilihan peribadi semua orang. Kami akan melakukannya, tetapi hanya dengan satu komen. Untuk PS4, jumlah pemacu keras luaran mestilah sekurang-kurangnya 250GB dan tidak lebih daripada 8TB.

HDD atau SSD

Pemacu keadaan mekanikal atau keadaan pepejal mungkin merupakan titik paling asas yang mewujudkan jarak yang besar antara peranti dengan prinsip operasi yang berbeza. Jarak ini berlaku untuk hampir semua perkara – kelajuan kerja, ketahanan, kebolehpercayaan, keserasian, saiz dan berat yang sama.

Untuk pemahaman yang lengkap, pertama anda perlu mengetahui cakera keras apa yang dilengkapi dengan set-top box. Jadi, mana-mana model mempunyai HDD mekanikal dengan kelajuan putaran gelendong 5400 rpm (putaran per minit). Kapasiti sudah bergantung pada modifikasi khusus – 500GB atau 1TB.

Peralatan standard konsol ini adalah isyarat yang baik dari segi memilih pemacu HDD mekanikal mudah alih yang murah, kerana pasaran menawarkan pilihan model yang layak yang paling baik dalam parameter ini. Sekiranya anda mahu, anda bahkan dapat menemui model dengan kelajuan putaran pada tahap pemacu keras magnet pegun yang baik – 7200 rpm. Ini secara automatik bermaksud kadar baud yang lebih tinggi, yang penting di sini.

SSD adalah pilihan tepat bagi mereka yang mementingkan kepantasan. Menurut parameter ini, mana-mana SSD yang biasa-biasa saja dengan mudah meninggalkan HDD terbaik jauh di belakang. Tetapi di sini timbul dua perkara – keserasian dan harga. Kos cakera SSD, jika dibandingkan dengan HDD dengan kapasiti serupa, jauh lebih tinggi, dan semakin besar isipadu, semakin besar perbezaannya. Oleh itu, soalan ini adalah pilihan peribadi semua orang. Bagi keserasian, tentu saja, hanya model yang mencukupi dan sesuai untuk PS4 sahaja yang akan dipertimbangkan.

Akhirnya, ada lagi momen seperti ini – pembebasan generasi baru konsol – PS5, walaupun ia ditolak ke belakang, tetapi masih tidak jauh. Dan 'lima' tentunya akan dilengkapi dengan SSD keadaan pepejal. Oleh itu, jika anda merancang bukan sahaja pengembangan konsol yang ada, tetapi juga peningkatan masa depan, maka lebih masuk akal untuk memilih SSD.

Antara muka sambungan

Pilihan pilihan sangat terhad di sini – semua cakera keras mudah alih pengguna yang ada disambungkan ke konsol melalui USB. Generasi penting, kerana perbezaan lebar jalur antara USB 2.x dan USB 3.x sangat dramatik. Pada tahun 2020, sukar untuk mencari cakera keras luaran di pasaran popular yang akan menjadi keluaran baru, baru-baru ini, tetapi akan dihubungkan melalui USB 2.0 yang sudah usang.

Sebagai peraturan, anda sudah boleh memilih antara antara muka USB 3.0 dan 3.1, serta bentuk penyambung itu sendiri – Jenis-A panjang penuh atau Jenis-C miniatur. Perbezaan kelajuan antara USB 3.0 dan 3.1 adalah kecil, dan dalam keadaan apa pun, lebih daripada kelajuan pemacu itu sendiri. Untuk memastikan keserasian maksimum, anda harus memilih pemacu USB 3.1 – ini adalah port yang digunakan oleh konsol itu sendiri.

Mari tekankan masa untuk penyatuan. Walaupun USB 2.0 atau 3.0 mungkin tidak begitu penting untuk pemacu mudah alih yang dimaksudkan untuk penyimpanan data umum, versi ketiga antara muka akan diperlukan untuk menyambung ke PS4. Di sini, adalah mustahak bahawa kelajuan pemindahan data dari cakera ke konsol sekurang-kurangnya 40 MB sesaat.

Fungsi tambahan

Untuk hampir semua peranti, fungsi yang luas biasanya bagus. Dan di hampir semua cakera keras mudah alih, kehadiran ciri tambahan seperti hab USB atau sesuatu yang terbina dalam hanyalah kelebihan dan kelebihan. Namun, dalam konteks topik kami, yaitu, penggunaan cakera mudah alih sebagai cakera permainan untuk 'besi curling' keempat, masih lebih baik tidak ada fungsi tambahan, dan cakera hanya digunakan untuk tujuan yang dimaksudkan.

Makanan tambahan

Sebilangan besar cakera keras mudah alih luaran dikuasakan oleh antara muka USB yang sama yang memindahkan data. Walau bagaimanapun, hingga ke PlayStation3, kadang-kadang konsol tidak memberikan kuasa kepada beberapa model pemacu luaran.

Dalam PS4, seperti yang dapat dinilai, masalah ini tidak lagi ada, tetapi jika ada keinginan untuk berada di sisi yang selamat, atau cakera itu semestinya digunakan di tempat lain, di mana mungkin terdapat kekuatan USB yang 'tidak pasti', maka anda dapat mencari model dengan kemungkinan adanya bekalan kuasa yang terpisah dari USB. Kami tidak akan mempertimbangkan penyelesaian tersebut kerana kelebihan.

Faktor bentuk, data fizikal, penampilan

Titik sekunder sepenuhnya yang, bagaimanapun, boleh menjadi penting.

Sebilangan besar pemacu luaran datang dalam faktor bentuk 2.5 inci. Makna penyatuan ini diterima baik untuk HDD, di mana ia mempunyai makna yang jelas, dan untuk SSD, di mana ia sudah murni. Bagaimanapun, pilihan terakhir dapat dibuat hanya dengan memfokuskan pada dimensi peranti, yang selalu ditunjukkan dalam keterangan mengenai ciri teknikal.

Reka bentuk adalah soal selera, tetapi bagi kebanyakan orang, cakera itu sekurang-kurangnya 'kelihatan'. Nasib baik, pasar di sini dapat menawarkan pelbagai pilihan. Kita juga mesti mengambil kira sifat permukaannya – lapisan luarnya boleh menjadi matte, berkilat, berketul, 'sentuhan lembut' dan lain-lain, dan di sini keselesaan sentuhan ditambahkan pada visual.

Penarafan cakera keras luaran terbaik untuk PS4

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Pemacu keras luaran mekanikal (HDD) terbaik untuk PS4 1 Toshiba Canvio Advance RUB 4,949
2 HDD Western Digital My Passport RUB 4,990
3 Seagate Backup Plus Ultra Slim RUB 6 490
4 Pemacu Permainan Seagate untuk PlayStation 4 RUB 6,010
Pemacu Keras Luar Negeri Pepejal (SSD) Terbaik untuk PS4 1 SAMSUNG SSD T5 RUB 11,980
2 ADATA SD700 RUB 11 490
3 Pasport SSD Western Digital Saya RUB 13 330
4 SSD Melangkaui ESD400K RUB 16,244

Pemacu keras luaran mekanikal (HDD) terbaik untuk PS4

Pada pilihan pertama, kita akan melihat cakera keras luaran mekanikal (HDD) yang sesuai untuk melengkapkan konsol PS4, optimum dari segi nilai untuk wang, dan juga mendapat penilaian tertinggi dalam ulasan pelanggan sebenar mengenai sumber yang bereputasi.

Toshiba Canvio Advance

Penilaian: 4.9

Toshiba Canvio Advance

Yang pertama adalah cakera keras jenama Toshiba yang terkenal. Sebenarnya, kita bercakap mengenai satu siri model tahap menengah Advance dalam rangkaian besar cakera keras mudah alih Toshiba Canvio. Ini adalah pilihan terbaik dari segi nisbah harga / prestasi untuk PS4 atau tujuan lain.

Pemacu Toshiba Canvio Advance tersedia dalam beberapa kapasiti – 1, 2 atau lebih terabyte. Yang paling murah, tentu saja, adalah 1TB. Kami akan menganggapnya sebagai alat bantu visual untuk menggambarkan siri ini.

Dimensi peranti – 109x78x14mm (sesuai dengan faktor bentuk 2.5 “), berat – 149g. Pengubahsuaian dengan ukuran yang lebih besar hampir sama dengan ukuran, hanya badan yang sedikit lebih tebal, beratnya juga boleh menjadi lebih sedikit. Bahan badan – plastik dengan tekstur permukaan matte di tepinya, bagus menyembunyikan cap jari, calar dan lecet kecil. Panel atas sudah berkilat. Terdapat pelbagai warna bahagian utama casing. Di panel atas casing terdapat penunjuk LED untuk operasi cakera.

Mari kita perhatikan secara ringkas ciri teknikal utama cakera. Antara muka sambungan – USB3.0. Lebar jalur antara muka selepas ini adalah 5 Gbps, tetapi ini, tentu saja, tidak bermaksud bahawa menulis dan membaca mencapai kelajuan seperti itu. Kelajuan menulis sebenar, menurut ujian bebas, berbeza dari 100 hingga 130MB / s secara purata. Membaca dijangka sedikit lebih pantas – sehingga 155MB / s.

Cakera dijual sudah diformat menggunakan sistem fail NTFS. Untuk PS4 ini adalah platform siap pakai, tetapi anda harus ingat bahawa komputer Apple tidak 'melihat' NTFS markup. Jadi, jika ada keinginan untuk menggunakan cakera secara selari sebagai penyimpanan untuk sandaran dari Mac, maka ini tidak akan berfungsi tanpa memformat semula sekurang-kurangnya ke dalam ExFAT sejagat, yang difahami oleh kedua-duanya Windows dan Mac OS. Tetapi ini secara automatik akan kehilangan keserasian dengan PS4 itu sendiri.

Pakej Toshiba Canvio Advance merangkumi minimum yang diperlukan – pemacu itu sendiri, dokumentasi kabel USB 3.0 (Jenis A hingga Mikro-B) 50 cm pendek. Pengilang juga menyediakan perisian Toshiba milik: Penyimpanan Keselamatan Perisian untuk penyulitan dan perlindungan data dan Penyimpanan Cadangan Perisian untuk sandaran. Jaminan pembuatan rasmi – 2 tahun.

Kelebihan

  • kelajuan yang mencukupi;
  • kerja yang tenang;
  • berat ringan;
  • perisian yang berguna untuk perlindungan dan sandaran;
  • Waranti 2 tahun;
  • harga optimum.

keburukan

  • panel atas berkilat yang sangat mudah kotor.

HDD Western Digital My Passport

Penilaian: 4.8

HDD Western Digital My Passport

Siri cakera keras luaran My Passport yang popular di Western Digital merangkumi model mekanikal dan keadaan pepejal. Oleh itu, untuk penjelasan yang lengkap, pengeluar menamakan model dengan hanya menambahkan singkatan HDD atau SSD pada nama. Seperti model sebelumnya, di sini, dalam siri My Passport, pemacu dihasilkan dalam jumlah dari 1 hingga 4 TB. Untuk penjelasan relatif, kami juga akan mengambil pilihan 1TB yang paling murah.

Peranti ini didasarkan pada cakera keras WD10SMZW 2.5 “. Dimensi sarung – 110×81.5×16.3mm. Berat – 165g. Sarung itu sendiri, tidak seperti model yang dijelaskan di atas, sudah mempunyai reka bentuk yang agak menarik. Plastik sarung di sini juga boleh terdiri daripada pelbagai warna. – dari arang batu hitam hingga oren terang.

Antara muka sambungan model ini sama seperti yang sebelumnya – USB3.0. Kabel panjang 30cm disertakan. Tidak memerlukan kuasa tambahan. Pembungkusannya sangat kuat dan boleh dipercayai, sehingga cakera mudah bertahan walaupun pengangkutan paling jauh dan tidak terlalu berhati-hati. Model ini berorientasi pada pemasangan mendatar, yang diisyaratkan oleh kaki getah di tepi bawah.

Peranti mula dijual diformat dalam sistem fail NTFS. Terdapat tiga utiliti proprietari pada pemacu: WD Backup, WD Security, dan WD Drive Utilities – untuk sandaran, keselamatan data dan penyelenggaraan cakera.

Dalam operasi, My Passport, hampir tanpa mengira jumlah pengubahsuaian, menunjukkan dirinya dari pihak terbaik. Kelajuan pemindahan data agak tinggi – lebih dari 100MB / s, secara tradisinya kelajuan membaca lebih tinggi daripada kelajuan penulisan, tetapi perbezaan model ini kecil. Pada masa yang sama, peranti ini praktikalnya tidak bersuara dan tidak memanas sehingga suhu berisiko atau tidak selesa. Pengubahsuaian dengan kelantangan yang besar dapat menghangatkan dengan baik, dan hanya dengan operasi aktif yang berpanjangan dan berterusan.

Jaminan pembuatan dari Western Digital untuk model ini adalah 3 tahun.

Kelebihan

  • kelajuan yang mencukupi;
  • kerja yang tenang;
  • pemanasan sedikit;
  • perisian proprietari yang berguna;
  • Waranti 3 tahun;
  • pembungkusan yang selamat dan boleh dipercayai;
  • reka bentuk.

keburukan

  • sebilangan pengguna menyatakan getaran meningkat;
  • kotor permukaan bahagian badan.

Seagate Backup Plus Ultra Slim

Penilaian: 4.7

Seagate Backup Plus Ultra Slim

Pemacu mudah alih luaran mekanikal ketiga yang sesuai untuk PS4 tidak lagi sesuai dengan anggaran, tetapi perbezaan harga mungkin lebih dari sekadar dibenarkan oleh beberapa kelebihan siri Ultra Slim. Terdapat dalam dua kapasiti – 1TB atau 2TB.

Jelas dari namanya bahawa kelebihan utama siri ini adalah kekompakannya. Seboleh mungkin untuk cakera keras 2.5 inci. Dan dia sungguh mengagumkan. Dimensi sarung – 113.5x76x9.6mm, berat – 135g. Angka itu mungkin kelihatan tidak berwajah, tetapi sebenarnya, jika anda membandingkan sekurang-kurangnya dengan angka ke-6 iPhone, maka Seagate Backup Plus Ultra Slim lebih kecil, dan ketara. Pada masa pembentangannya di CES pada tahun 2016, ia merupakan pemacu cakera keras mekanikal mudah alih yang paling tipis di dunia. Dan sehingga kini dia tidak kehilangan status ini.

Bagi mereka yang peduli, beritahu kami bahawa model ini berdasarkan cakera keras Seagate ST2000LM007 2.5 “. Pemacu luaran Seagate Backup Plus lain mungkin mengandungi HDD dari pengeluar lain, seperti Samsung yang sama, misalnya.

Pengilang menetapkan untuk siri ini kadar pemindahan data maksimum untuk membaca dan menulis – 120MB / s. Ujian bebas menunjukkan bahawa data ini pada amnya benar.

Cakera dibekalkan dengan kabel sambungan 46 cm. Tidak memerlukan kuasa tambahan. Format penyambung sambungan menyebabkan beberapa negatif dari pihak pengguna, yang menunjukkan perkaitan yang lebih besar dari Jenis-C yang lebih biasa, dan bukan Mikro B, yang mana terdapat banyak persoalan dari segi kemudahan untuk jenis peranti ini. Penampilan cakera minimalis, tetapi tidak terlepas dari manifestasi idea reka bentuk. Dua warna utama adalah emas logam atau platinum.

Secara umum, model yang dijelaskan itu bagus untuk semua orang, dan menunjukkan dirinya sempurna dalam pekerjaan, bukan hanya sebagai komponen makeweight untuk konsol PS4, tetapi juga untuk tujuan lain. Agak membimbangkan adalah peratusan ulasan pengguna yang menunjukkan kes-kes kegagalan cakera awal, tetapi tidak perlu membicarakan fenomena yang besar, jika tidak, siri ini tidak akan wujud di pasaran sejak sekian lama. Tetapi pakar kami masih memperhatikan saat ini.

Kelebihan

  • ultra nipis dan padat;
  • kelajuan yang mencukupi;
  • kerja yang tenang;
  • Perisian proprietari Seagate Dashboard;
  • penampilan yang bagus.

keburukan

  • ketidakpuasan pengguna dengan penyambung USB Micro B;
  • kes kegagalan 'tidak semestinya' (menurut ulasan).

Pemacu Permainan Seagate untuk PlayStation 4

Penilaian: 4.7

Pemacu Permainan Seagate untuk PlayStation 4

Bahagian pertama tinjauan cakera keras luaran terbaik untuk konsol permainan PS4 akan disiapkan oleh satu-satunya HDD mekanikal di pasaran pada separuh pertama tahun 2020, yang dikembangkan khas untuk peranan ini oleh Seagate, pengeluar peranti storan terkenal. Cakera diposisikan tepat sebagai permainan dan khusus untuk PlayStation 4, yang sudah ditekankan pada nama siri ini. Demi kesempurnaan, katakanlah Seagate mempunyai garis yang serupa dalam kumpulannya, tetapi sudah dikembangkan untuk spesifikasi lain yang sangat popular – Xbox.

Dimensi badan model ini sama dengan model sebelumnya – 113.5x76x9.6mm, dengan berat 135g dengan kemungkinan variasi bergantung pada ciri kumpulan tertentu. Satu-satunya perbezaan adalah dalam perincian kes itu – plastik dengan sisipan aluminium dan skema warna – hitam pekat. Logiknya di sini jelas – untuk pemacu luaran berada dalam gaya yang sama dengan konsol itu sendiri.

Dari sudut pandangan teknikal semata-mata, model ini tidak pada asasnya berbeza dari model sebelumnya. Pertama sekali, kerana peranti ini dibina berdasarkan pemacu HDD yang sama seperti yang dinyatakan di atas – faktor bentuk ST2000LM007 2.5 “. Ini dapat menyelesaikan kajian semula model, tetapi masih terdapat beberapa perbezaan penting.

Jadi, sebagai contoh, antara muka SATA disolder di dalam casing tersebut. Jadi, jika perlu atau dengan keinginan yang kuat, penambahbaikan dapat dilakukan melalui pembongkaran dan penyesuaian. Tetapi manipulasi seperti itu hanya dibenarkan atas risiko dan risiko anda sendiri, dan tentunya tidak dalam tempoh jaminan semasa, jika tidak, jaminan akan hilang. Cakera datang dari kilang yang diformat dalam sistem fail NTFS, sementara cakera yang dijelaskan di atas terdapat dalam sistem exFAT yang lebih universal, yang biasanya difahami oleh sistem operasi dari Apple.

Antaramuka sambungan di sini sama, agak usang dan bukan MikroB USB yang paling senang. Tetapi sekurang-kurangnya antara muka generasi 3.0 itu sendiri yang penting.

Secara umum, kita dapat mengatakan bahawa dari sudut pandangan teknikal, tidak ada yang unik di sini dari segi keserasian dengan PS4. Tetapi pakar kami masih mengenal pasti keserasian maksimum dengan konsol sebagai kelebihan, kerana peranti ini sekurang-kurangnya diuji dalam pengeluaran khusus untuk bekerja dengan PS4.

Kelebihan

  • pembangunan khas untuk PlayStation 4;
  • keserasian maksimum dengan PS4;
  • nipis dan ringan;
  • penampilan bergaya dalam semangat konsol PS4 itu sendiri;
  • antara muka SATA disolder di dalam casing;
  • Logo PlayStation 4 pada casing tersebut.

keburukan

  • lebihan pembayaran untuk penjenamaan.

Pemacu Keras Luar Negeri Pepejal (SSD) Terbaik untuk PS4

Pilihan kedua tinjauan cakera keras luaran terbaik untuk konsol PlayStation 4 merangkumi peranti yang berbeza secara asasnya – pemacu keadaan pepejal, yang mempunyai banyak persamaan dengan memori kilat. Kelebihan utama pemacu keadaan pepejal adalah kadar pemindahan data yang jauh lebih tinggi daripada HDD mekanikal, semua perkara lain sama dari segi kapasiti. Kos pemacu SSD hampir secara langsung bergantung pada kapasiti mereka dan harga di sini serupa dengan pemacu kilat atau RAM yang sama.

SAMSUNG SSD T5

Penilaian: 4.9

SAMSUNG SSD T5

Mari kita mulakan dengan salah satu model serba boleh yang paling popular dan sesuai, yang sesuai untuk melengkapkan konsol PS4. Ini adalah model SSD mudah alih padat dan ringan model T5 yang dihasilkan oleh SAMSUNG.

Berkenaan dengan pemacu keadaan pepejal, faktor bentuk sudah ditunjukkan sebagai konvensi murni untuk menambahkan pengiktirafan bagi pengguna massa. T5 bersyarat sesuai dengan faktor bentuk terkecil 1.8 inci, dan dimensi sebenarnya dalam kotak itu sama dengan 57.3×10.5x74mm. Beratnya hampir tidak sama dengan cakera mekanikal pada suhu 51g. Reka bentuknya minimalis – tidak ada unsur hiasan khas, hanya tepi bulat. Dua warna utama casing adalah hitam atau pirus.

Siri T5 boleh didapati dalam pelbagai kapasiti. Yang paling popular dan paling popular ialah 500GB, tetapi terdapat juga pemacu yang lebih kecil – 250GB, dan pemacu yang lebih besar – 1TB dan 2TB. Dari sudut pandang teknologi, model ini cukup progresif, kerana menggunakan pendekatan yang luas untuk menandai kawasan data – kapasiti setiap sektor adalah 4KB.

Kelebihan lain dari siri ini adalah sokongan untuk perintah TRIM, yang tugasnya adalah 'membersihkan' blok data yang tidak terpakai secara bersyarat dan untuk mengoptimumkan ruang. Oleh itu, salah satu kelemahan pemacu keadaan pepejal diratakan – kehilangan kelajuan dengan penggunaan intensif.

Perincian lain adalah penyulitan data terbina dalam. Berkenaan dengan penggunaan sebagai set tambahan konsol permainan, ini tidak masuk akal, tetapi tidak ada yang membatalkan pilihan menggunakan cakera untuk tujuan lain, di mana kerahsiaan dan perlindungan data mungkin penting. Dengan satu cara atau yang lain, fungsi ini mempunyai 'keplastikan' tertentu – jika tidak diperlukan, fungsi ini dapat dimatikan dengan mudah.

Apa lagi yang menyenangkan di sini ialah keserasian penuh dengan PS4 melalui antara muka sambungan. Pemacu menggunakan versi USB 3.1 – sama dengan konsol itu sendiri. Lebar jalur antara muka ialah 540MB / s. Kecepatan pemindahan data pada tingkat modul memori T5 itu sendiri berbeza dari 200 hingga 400-megabait per detik, bergantung pada ukuran fail yang dipindahkan.

Format antara muka di sisi soket sambungan adalah Gen 2 Type-C, tetapi selain kabel sambungan USB standard dengan palam Type-C di sisi konsol, paket ini juga menyertakan adaptor dari Type C hingga Type A

Kelebihan

  • padat dan ringan;
  • kelajuan tinggi;
  • format markup yang dilanjutkan;
  • sokongan untuk arahan TRIM;
  • penyulitan terbina dalam;
  • Antara muka USB3.1 (sama dengan konsol PS4 itu sendiri);
  • kebolehpercayaan dan ketahanan.

keburukan

  • kabel asli yang pendek dan terlalu kaku.

ADATA SD700

Penilaian: 4.8

ADATA SD700

Ulasan akan diteruskan oleh model popular lain dari tanda dagangan ADATA, SD700. Cakera juga tersedia dalam ukuran yang berbeza dari segi kelantangan, yang, dengan itu, harga berbeza dengan ketara.

Dimensi badan peranti – 83.5×13.9×83.5mm, berat – 100g. Tubuh terbuat dari plastik hitam dengan tepi karet dalam pelbagai warna – hitam, merah darah, kuning 'beracun'. Secara umum, penampilan cakera agak 'main-main', jadi dengan latar belakang kes konsol PS4 itu sendiri akan kelihatan cukup sesuai dan dapat dilihat.

Model ini menggunakan pelbagai jenis memori, iaitu TLC 3D NAND. Ini berlaku untuk semua modifikasi dari semua saiz – 256GB, 512GB dan 1TB. Alat kawalan juga dipasang sama di mana-mana sahaja. Menyokong mod 'sektor besar' 4K.

Bagi kelajuan pemindahan data, ADATA SD700 menunjukkan hasil yang cukup baik. Pengilang menuntut kelajuan maksimum 440MB / s untuk membaca dan 430MB / s untuk menulis. Sebilangan besar ujian bebas menunjukkan bahawa kelajuan sebenar kira-kira sesuai dengan angka-angka ini, tetapi anda perlu memahami bahawa ini adalah tahap maksimum yang dapat dicapai dalam keadaan 'rumah hijau' dan ketika bekerja dengan fail besar.

Untuk menyambungkan peranti, antara muka USB 3.1 Gen 1. digunakan. Suhu operasi maksimum yang dibenarkan untuk operasi selamat peranti ialah 50 darjah, minimum ialah 5 darjah.

Sebagai kesimpulan, kita dapat mengatakan bahawa ADATA SD700 adalah pilihan yang baik dan agak murah untuk memasang semula PlayStation 4, yang, antara lain, mempunyai bonus tambahan dalam bentuk perlindungan fizikal. Bezel getah melindungi peranti anda dari tetes, getaran, kejutan dan juga sedikit percikan. Untuk penggunaan hanya dan eksklusif dengan PlayStation 4, perlindungan tersebut tidak diperlukan, tetapi, sekali lagi, tidak ada yang membatalkan penggunaan cakera untuk tujuan lain, termasuk dalam keadaan sukar.

Sukar untuk memanggil keburukan model ini dan keburukan, ini lebih merupakan ciri, tetapi secara adilnya kita tidak mendiamkan masa ini. Dengan kerja intensif ADATA SD700, dari semasa ke semasa, kelajuan pertukaran data boleh turun menjadi kira-kira 80-90 GB sesaat kerana penimbunan mengisi di bawah beban berat. Ini jarang berlaku dan bagi pengguna ia tidak dapat disedari, terutama kerana angka ini adalah dua kali keperluan kelajuan minimum untuk pemacu luaran untuk PS4.

Kelebihan

  • kelajuan membaca dan menulis yang tinggi;
  • reka bentuk yang menarik;
  • tepi getah badan di sekitar perimeter;
  • Antara muka USB 3.1 Gen 1;
  • sokongan untuk sektor 4KB.

keburukan

  • penurunan kelajuan jangka pendek adalah mungkin apabila penyangga SLC penuh.

Pasport SSD Western Digital Saya

Penilaian: 4.7

Pasport SSD Western Digital Saya

Sekali lagi, dalam tinjauan Digital Digital kami mengenai siri pemacu keras luaran My Passport, hanya kali ini mengenai pemacu keadaan pepejal.

Peranti ini dijangka lebih padat daripada 'relatif' mekanikalnya – 45x90x10mm, berat – 120g. Sarung ini dibuat dengan gaya yang sama dengan HDD siri yang sama. Tambahan lagi, di sini pengeluar tidak terlalu memperhatikan perlindungan daripada kejutan, penurunan dan getaran, walaupun ini adalah masalah yang kurang mendesak untuk pemacu keadaan pepejal daripada yang mekanikal. Model ini secara 'rasmi' tidak takut jatuh dari ketinggian dua meter.

Pengubahsuaian kapasiti cakera berkisar dari minimum untuk PS4256GB hingga maksimum dalam siri 1TB. Asas teknologi peranti adalah pemacu SD8TN8U256G2000 dengan memori TLC NAND, yang dibuat mengikut teknologi proses 15nm. Operasi dikendalikan oleh pengawal Marvell 88SS1074, dan ini adalah kelebihan jelas dari model.

Satu lagi kelebihan peranti yang ketara ialah penggunaan antara muka yang paling serasi dengan konsol permainan – USB 3.1 Jenis 2 dengan format penyambung Type-C. Kabel sambungan standard simetris dengan palam USB-C, dan untuk keserasian komprehensif dengan peranti lain, Western Digital My Passport SSD dilengkapi dengan penyesuai ke format USB Type-A klasik.

Ujian bebas menunjukkan prestasi yang sangat baik dalam pelbagai mod. Prestasi maksimum untuk memindahkan fail besar adalah kira-kira 330MB / s untuk membaca dan bahkan sedikit lebih banyak untuk menulis – kira-kira 350MB / s, yang mengejutkan, kerana paling sering berlaku sebaliknya – kelajuan membaca lebih rendah daripada kelajuan menulis. Tetapi sekali lagi, ini adalah maksimum, dan rata-rata akan sedikit lebih rendah.

Jaminan pembuatan rasmi untuk model ini adalah 3 tahun.

Kelebihan

  • padat dan ringan;
  • reka bentuk yang menarik;
  • perlindungan yang boleh dipercayai terhadap penurunan dan beban kejutan;
  • teknologi progresif 15nm;
  • set lengkap (penyesuai);
  • Waranti 3 tahun.

keburukan

  • harga yang agak tinggi.

SSD Melangkaui ESD400K

Penilaian: 4.6

SSD Melangkaui ESD400K

Dan untuk menyelesaikan tinjauan cakera keras luaran terbaik untuk konsol PS4, model jenama Transcend yang terkenal dan terkenal di dunia.

Dimensi badan peranti – 62x92x10.5mm, berat minimum – 56g. Dari segi dimensi dan berat, model ini serupa dengan SAMSUNG SSD T5 pertama dalam koleksi ini. Tetapi dari segi reka bentuk, ia sama sekali berbeza, ia kelihatan cukup menarik.

Model ini menggunakan memori MLC. Pengilang tidak memberikan data pada alat kawalan. Perintah TRIM tidak disokong.

Kelajuan membaca dan menulis yang dinyatakan oleh pengeluar secara praktiknya memecahkan rekod – masing-masing 410 dan 380MB / s. Sektor besar 4KB disokong. Ujian bebas menunjukkan bahawa pengeluar tidak terlalu menilai kemampuan pemacu SSD Transcend ESD400K – kelajuan baca dan rizab hampir sama dalam kebanyakan kes – kira-kira 350MB / s. Tetapi ini adalah maksimum fizikal yang dapat dicapai dalam sebilangan kes dan keadaan kerja yang terhad.

Setiap pembeli model ini berhak menggunakan pakej perisian proprietari Transcend Elite, yang merangkumi utiliti berguna untuk bekerja dengan cakera keras dan penyelenggaraannya.

Kelebihan

  • dimensi dan berat minimum;
  • kelajuan membaca dan menulis yang tinggi;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan;
  • hiasan reka bentuk yang menyenangkan;
  • penyesuai disertakan.

keburukan

  • tiada sokongan arahan TRIM.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen