8 pelekat kasut terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Semasa membeli kasut yang mahal dan berkualiti tinggi, kami mengharapkan ketahanan jangka panjangnya. Tetapi ia tidak kekal selamanya, apalagi model bajet. Tidak selalunya membawa kasut atau kasut kegemaran anda ke bengkel: sama ada tidak ada masa, atau anggaran tidak mengizinkan. Pelekat khas akan membantu membetulkan keadaan di rumah, di mana terdapat banyak kedai sekarang ini.

Apa kualiti yang harus dimiliki oleh alat sehingga hasilnya tepat seperti yang diharapkan pengguna? Berikut adalah yang utama:

  1. kelajuan pemejalan yang tinggi;
  2. keanjalan;
  3. keselamatan untuk bahan yang dilekatkan;
  4. rintangan fros dan air;
  5. kemungkinan menyesuaikan jahitan;
  6. kekuatan ikatan.

Perekat dikelaskan kepada beberapa jenis

  1. Poliuretana. Berbeza dengan kelajuan tinggi perekatan dan kekuatan khas. Setelah mengeras, jumlahnya bertambah, yang membolehkannya digunakan secara meluas dalam pembaikan kasut yang diperbuat daripada bahan berpori. Jenis ini sering digunakan oleh pembuat kasut profesional kerana mengendalikan permukaan yang paling sukar yang sukar untuk diikat. Anda perlu menggunakan produk ini dengan berhati-hati, kerana hampir mustahil untuk membuang titisan yang jatuh.
  2. Polivinil klorida. Jenis pelekat yang paling fleksibel ada. Ia dapat menghubungkan beberapa lapisan bahan, dan sama sekali tahan terhadap faktor semula jadi luaran. Ciri-ciri tinggi seperti itu diperoleh berkat resin yang termasuk dalam komposisi. Produk ini sering digunakan untuk menguatkan stoking untuk melindunginya dari kebocoran. Dengan bantuan gam, kulit dan sol tekstil disambungkan, elemen hiasan diperbaiki.
  3. Nairite. Sebatian kalis air tahan terhadap kelembapan dan suhu rendah. Gam digunakan untuk mengikat tapak getah ke bahan atas. Ia dicirikan oleh kelajuan pengaturan tinggi dan keanjalan optimum. Pengrajin profesional memilihnya untuk kepantasan dan kecekapannya, kerana kasut yang diperbaiki akan berfungsi untuk waktu yang lama tanpa memerlukan perekatan tambahan.
  4. Perchlorovinyl getah. Produk ini mempunyai ketahanan yang rendah terhadap kelembapan dan fros, oleh itu ia paling kerap digunakan semasa membaiki kasut musim panas. Ia boleh dipercayai menghubungkan beberapa lapisan sol, jalinan dan lain-lain jenis bahagian kain, memperbaiki sol ke bahagian atas. Bahan aktif utama: pengeras dan larutan getah. Bersama-sama, mereka membentuk sebatian yang digunakan secara aktif semasa kerja-kerja pembaikan kecil.
  5. Gabungan. Gam ini menggabungkan beberapa komponen pemasangan. Ia sesuai untuk menghilangkan ketidaksempurnaan pada kasut, dan untuk mengikat semua jenis tapak kaki dengan bahagian atas dari pelbagai bahan. Produk ini dicirikan oleh masa penyembuhan yang pendek, kekencangan dan keanjalan sendi.
  6. Sejagat. Jenis yang paling biasa dipilih oleh pembeli biasa yang tidak memahami nuansa perniagaan kasut. Ini dimaksudkan untuk perbaikan kecil, memiliki kecepatan pemasangan yang tinggi, dan mampu menahan kelembapan. Alat ini mudah digunakan, tidak memerlukan kemahiran dan pengetahuan. Kelemahan utama: dia tidak dapat menyelesaikan masalah yang kompleks.

Cara memilih gam kasut yang betul

Sebelum pergi ke kedai, kami mencadangkan agar anda membiasakan diri dengan beberapa peraturan yang berdasarkan semasa membeli gam kasut yang baik.

  1. Untuk pembaikan kecil, lebih baik mengambil tiub kecil yang akan membantu memperbaiki kawasan yang tidak dilekatkan sekali.
  2. Sekiranya anda sudah yakin dengan kualiti gam dan sering menggunakannya, maka adalah lebih menguntungkan untuk membeli pakej produk yang besar.
  3. Kami membaca dengan teliti arahan untuk bahan yang dimaksudkan dengan gam. Sekiranya ini diabaikan, maka tidak ada yang dapat menjamin hasilnya.
  4. Pembungkusan mesti ditandakan 'untuk kasut'. Lem inilah yang akan membantu menghilangkan semua kecacatan pada selipar, kasut dan but anda.
  5. Gam profesional memerlukan keterampilan dan keterampilan, agak sukar untuk bekerja dengannya, oleh itu, gam sejagat adalah pilihan terbaik bagi pembeli yang tidak begitu berorientasi dalam hal ini.
  6. Nasihat utama: jika anda tidak yakin dengan kemampuan anda dan tidak dapat memperbaiki kerosakan kecil dengan tepat, maka lebih baik menghubungi bengkel.

Hari ini, penilaian kami merangkumi pelekat terbaik mengikut pendapat tukang profesional dan pengguna biasa. Dengan bantuan mereka di rumah, anda dapat mengekalkan penampilan kasut anda dan memperpanjang jangka hayatnya.

Penilaian pelekat terbaik untuk kasut

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
TOP 8 pelekat terbaik untuk kasut 1 Momen Kasut Lem Super 118 RUB
2 Gam kasut HUBUNGI kalis air RUB 59
3 Pelekat kasut EVA 99 RUB
4 Pelekat untuk kulit dan kasut UHU RUB 180
5 Gam kasut Kedua RUB 48
6 Gam kasut POWER 41 rbl.
7 Gam kasut Octopus RUB 33
8 Glue Anles Shoe, untuk kulit, kain, kain, kulit kecil RUB 40

Momen Kasut Lem Super

Penilaian: 4.9

Momen Kasut Lem Super

Tempat pertama diambil oleh gam, yang telah menjadi buku terlaris di antara produk pembaikan kasut. Ini adalah ubat rumah yang sesuai untuk memperbaiki ketidaksempurnaan pada kasut dan kasut. Ia dengan betul memperbaiki pelbagai jenis bahan, termasuk kulit, penggantinya, getah, kain. Gam itu universal dan boleh digunakan untuk menghubungkan bahagian dalaman, bukan hanya kasut. Ia sesuai untuk kerja dengan seramik, plastik, kertas, kayu, kadbod.

Menyambungkan bahagian luar ke bahagian atas menghasilkan jahitan yang halus dan licin dengan keanjalan yang tinggi. Ia tahan terhadap kelembapan dan suhu rendah, jadi produk ini digunakan pada semua jenis alas kaki, termasuk musim sejuk dan demi-musim. Tekstur seperti komponen satu gel mempunyai kelikatan sederhana, membolehkan anda bekerja dengan kemas, tanpa pencemaran permukaan.

Komposisi membeku dengan serta-merta, tetapi dalam beberapa saat anda boleh membetulkan sendi sendi. Sekiranya bersentuhan dengan bahan, pelekat dapat dikeluarkan dengan cepat tanpa menyebabkan bahaya. Menurut ulasan pelanggan, semuanya berpuas hati: kedua-dua ciri dan kos produk pelbagai fungsi. Malah bukan profesional boleh melakukan kerja yang bersih dan berkualiti. Semua orang memperhatikan keberkesanan gam dan menilai dengan skor tertinggi.

Kelebihan

  • ubat sejagat;
  • kekuatan tinggi;
  • ketahanan air;
  • keanjalan jahitan;
  • tekstur telus;
  • sesuai untuk pemula.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Gam kasut HUBUNGI kalis air

Penilaian: 4.8

Gam kasut HUBUNGI kalis air

Tempat kedua dalam penilaian diambil oleh gam, yang selesa digunakan dan 100% berkesan. Ia direka untuk menyatukan permukaan kulit dan getah, pemasangan kelengkapan, kulit kulit, plastik, tekstil dengan baik. Produk ini digunakan untuk semua jenis kasut. Oleh kerana sifat penghalau air yang tinggi dan daya tahan yang meningkat terhadap suhu rendah, ia digunakan untuk memperbaiki kasut dan kasut musim sejuk dan demi musim.

Jahitannya licin, elastik, ricih dan tahan kulit. Perekat tidak berlaku dengan serta-merta, tetapi dalam masa setengah jam, jadi jika sambungannya salah, anda selalu dapat membetulkan semuanya. Penetapan akhir dan pengerasan komposisi – selepas 24 jam. Konsistensi gam tidak mengalir, membolehkan anda menerapkannya dengan tepat walaupun di tempat yang sempit, ia mengisi jurang dengan baik. Titisan mudah dikeluarkan dari permukaan.

Mengikut pendapat responden, gam tersebut sememangnya wajar dimasukkan ke dalam senarai produk terbaik. Ia tidak menimbulkan kesukaran semasa bekerja, semuanya dijelaskan langkah demi langkah dalam petunjuk, setelah membaiki kasut berfungsi untuk waktu yang agak lama, jahitannya tidak hilang walaupun terkena air setiap hari. Harganya, seperti banyak alat serupa, rendah, dan penggunaannya cukup menjimatkan.

Kelebihan

  • rintangan fros dan air;
  • keanjalan jahitan yang tinggi;
  • kekuatan dan ketahanan;
  • konsistensi optimum;
  • ada masa untuk membetulkan jahitan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Pelekat kasut EVA

Penilaian: 4.7

Pelekat kasut EVA

Tempat ketiga dalam penarafan tergolong dalam produk yang telah lama diketahui oleh pengrajin dan bukan profesional. Ia direka khas untuk pembaikan kasut EVA, yang diperbuat daripada bahan mentah Jerman. Memburu, memancing dan kasut lain yang diperbuat daripada bahan ini telah lama terkenal kerana perbezaannya yang baik dari PVC. Tetapi permukaan berpori sangat sensitif terhadap luka, jadi lebih baik selalu menyimpan lem seperti itu di tangan.

Teknologi ikatan memerlukan kemahiran tertentu, tetapi dengan mematuhi arahan, semuanya akan berjaya walaupun untuk seorang pemula. Pengerasan akhir berlaku pada akhir 24 jam. Perkara utama yang perlu diingat adalah bahawa jumlah gam yang berlebihan akan merosakkan fiksinya. Selepas pembaikan, sendi tidak bocor, sangat tahan lama, jahitannya anjal, sekata. Pakar menasihatkan untuk memilih pelekat khusus ini untuk memperbaiki produk yang diperbuat daripada bahan EVA. Ia telah menjalani ujian makmal dan dunia nyata untuk memastikan prestasi dan prestasinya.

Orang yang menggunakan kasut EVA secara aktif telah mengesahkan bahawa produk tersebut dapat membantu memperbaiki sebarang kecacatan, bahkan kompleks. Sekiranya tidak ada kemungkinan perekatan ujung ke ujung, maka metode tambalan digunakan, sementara sisipan dipasang dengan selamat, jangan biarkan air masuk ke dalam, jahitannya tahan terhadap suhu rendah.

Kelebihan

  • tahap lekatan yang tinggi;
  • kekuatan dan keanjalan jahitan;
  • kaedah penetapan 'pantat' dan 'sisipan';
  • ketahanan terhadap air dan fros;
  • Bahan mentah Eropah.

keburukan

  • kemahiran tertentu diperlukan untuk pertama kalinya.

Pelekat untuk kulit dan kasut UHU

Penilaian: 4.6

Pelekat untuk kulit dan kasut UHU

Kedudukan peringkat keempat terhormat ditempati oleh produk Jerman yang dikembangkan untuk kulit, getah, gabus dan hubungannya antara satu sama lain atau dengan logam dan kayu. Ia tidak sesuai untuk Styrofoam dan PVC. Sambungannya berkekuatan tinggi, jahitannya halus, fleksibel, tidak kering, tahan terhadap air, fros, reagen kimia yang digunakan pada musim sejuk di jalan raya. Julat suhu di mana komposisi mengekalkan sifatnya: dari -20 ° hingga + 125 °. Penggunaan produk adalah minimum, lapisan nipis diaplikasikan ke permukaan, sehingga tiub cukup untuk beberapa pembaikan.

Semasa ikatan, tiga kaedah boleh digunakan untuk dipilih: hubungan, pengaktifan haba, pengaktifan semula pelarut. Kaedah pertama adalah yang paling mudah, setelah menekan kuat selama 15 minit, permukaan disambungkan tanpa kemungkinan menyesuaikan jahitan. Kaedah kedua dirancang untuk lekatan super, memberikan ketahanan maksimum pada suhu tinggi. Yang ketiga digunakan ketika memerlukan waktu untuk hubungan berkualiti tinggi dan lancar dengan kemampuan untuk memperbaiki kekurangan.

Pelanggan menilai gam sebagai 'sangat baik'. Semua orang menyukai keserbagunaannya, kemampuan untuk bekerja dengan kasut sepanjang musim. Lebih-lebih lagi, sambungannya tahan terhadap pengaruh luaran.

Kelebihan

  • keanjalan jahitan yang tinggi;
  • pelbagai kaedah penetapan;
  • penentangan terhadap semua faktor luaran;
  • penggunaan yang teliti;
  • ketekalan optimum untuk bekerja.

keburukan

  • harganya lebih tinggi berbanding rakan sejawat dari Rusia.

Gam kasut Kedua

Penilaian: 4.5

Gam kasut Kedua

Lebih jauh lagi, penilaian tersebut merangkumi gam, yang telah membuktikan keberkesanannya dan merupakan pembantu untuk memperbaiki kerosakan kasut sendiri bagi banyak pengguna. Ia memperbaiki permukaan yang diperbuat daripada pelbagai bahan antara satu sama lain. Ini adalah kulit dan pengganti tiruannya, getah, kasa, kayu, elastomer termoplastik. Selepas melekat, sendi memperoleh keanjalan. Mereka tidak dipengaruhi oleh air, suhu rendah, atau asid dan alkali. Oleh kerana teksturnya yang telus, produk ini tidak kelihatan pada lipit. Ia mudah dikeluarkan dari permukaan semasa proses pembaikan.

Pembetulan jahitan dapat dilakukan dalam beberapa minit. Pengerasan akhir berlaku dalam sehari. Walaupun dengan peningkatan beban semasa operasi, komposisi tidak retak, mengekalkan sifatnya. Pengilang telah memikirkan pembungkusan sebanyak mungkin untuk penggunaan yang selesa bukan sahaja oleh tukang, tetapi juga oleh pemula. Cerat memanjang membolehkan anda menembusi sendi yang paling sempit, di mana sebatian itu mengisi kekosongan dan retakan sepenuhnya.

Menurut ulasan pelanggan, gam itu sesuai untuk kasut musim panas, musim sejuk dan demi-musim. Ini membantu menghilangkan ketidaksempurnaan kecil, dan juga yang lebih serius, misalnya, untuk memegang tapak dan bahagian atas kasut bersama-sama. Perhatian khusus diberikan kepada aplikasi yang sesuai.

Kelebihan

  • jahitan yang tinggi;
  • permohonan untuk jurang kecil;
  • ketahanan terhadap faktor kimia dan semula jadi;
  • penggunaan yang mudah;
  • penetapan cepat.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Gam kasut POWER

Penilaian: 4.4

Gam kasut POWER

Gam yang termasuk dalam penilaian digunakan secara aktif untuk memulihkan kasut di rumah. Ia memperbaiki bahan di antara mereka dalam pelbagai kombinasi. Kompleks ini terdiri daripada resin, getah dan bahan tambahan. Mereka dengan aman melekat, sementara tidak membahayakan kulit alami, buatan, gabus, getah, tekstil. Selepas pengerasan, sendi yang licin dan tidak dapat dilihat dengan tahap pergerakan yang tinggi diperoleh. Ia tahan terhadap sebarang pemendakan atmosfera, akan tetap dalam keadaan yang sama apabila terkena pelbagai suhu dan bahan kimia.

Tekstur mengkristal dengan cepat, tetapi mungkin untuk memperbaiki kerosakan sambungan. Kasut siap digunakan dalam sehari. Konsistensi mengalir dengan sempurna ke semua celah dan lipatan, sangat senang untuk bekerja bebas walaupun untuk orang yang tidak mempunyai kemahiran profesional.

Banyak yang menyatakan bahawa gam anggaran serupa dengan produk yang lebih mahal. Membantu memperbaiki kasut tidak lebih buruk daripada menghubungi bengkel profesional. Penggunaan ekonomi, lapisan nipis diaplikasikan ke permukaan. Titisan boleh dikeluarkan dengan mudah dengan pelarut. Pelanggan menyukai kepelbagaian gam dan keupayaan untuk bekerja dengan jenis bahan apa pun.

Kelebihan

  • perekatan yang boleh dipercayai;
  • kemungkinan pembetulan semasa penetapan;
  • sendi yang tidak kelihatan;
  • jahitan yang sangat mudah alih;
  • aplikasi yang mudah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Gam kasut Octopus

Penilaian: 4.3

Gam kasut Octopus

Yang berikutnya dalam penilaian adalah produk Rusia yang membantu memperbaiki kasut dengan kualiti di rumah, sementara harganya tidak akan mempengaruhi anggaran keluarga. Ia sesuai untuk pelbagai jenis bahan selain poliuretana. Komposisi ini dikembangkan dengan mengambil kira resipi produk profesional. Ia merangkumi getah, resin sintetik, pelarut dan pelbagai bahan tambahan berguna.

Setelah diperbaiki, jahitan yang sangat elastik terbentuk, yang tidak dipengaruhi oleh keadaan cuaca buruk. Pemeliharaan kualiti komposisi dijamin dalam hujan, fros, salji, suhu dari -40 hingga + 50 °. Garis-garis sendi sama rata dan licin, kelebihannya mudah dikeluarkan dengan pelarut khas, sekiranya penghapusan waktunya, noda kering telus dan tidak dapat dilihat sepenuhnya.

Pengguna menyatakan bahawa gam membantu memperbaiki jahitan dan juga di bengkel. Penggunaannya tidak sukar, teksturnya adalah kelikatan yang optimum, mengisi jurang dengan baik. Kasut yang diperbaiki, walaupun dalam keadaan sangat teruk di jalan, tidak membiarkan air masuk, tetap kering dan selesa dipakai. Harga rendah menjadi satu lagi bonus yang bagus untuk kualiti dan kecekapan.

Kelebihan

  • komposisi yang lebih baik;
  • fros yang kuat dan pelekat tahan air;
  • ketekalan telus;
  • disesuaikan untuk kegunaan rumah;
  • kemungkinan penyesuaian.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Glue Anles Shoe, untuk kulit, kain, kain, kulit kecil

Penilaian: 4.3

Glue Anles Shoe, untuk kulit, kain, kain, kulit kecil

Peringkat berakhir dengan ubat yang akan membantu menghilangkan kekurangan pada kasut musim sejuk, demi-musim dan musim panas. Ia membetulkan pelbagai bahan antara lain: kulit, kulit kecil, getah, tekstil, kain keluli. Lem Nairite digunakan dalam pembuatan dan pembaikan kasut. Selepas pengerasan, tapak rawatan tetap bergerak, tahan terhadap air, suhu rendah dan tinggi, alkali, asid.

Komposisi satu komponen itu merangkumi getah dan aditif resin fenol-formaldehid. Gam boleh didapati dalam pelbagai pembungkusan. Ini adalah tiub 40 ml, tin 1 liter, baldi 20 liter. Ia digunakan secara aktif di kedai-kedai pembaikan, dan juga, berkat aplikasinya yang sederhana, dan bebas di rumah. Teksturnya homogen, tersebar di sepanjang jahitan, dan dikeluarkan dari permukaan dengan cara khas.

Pengguna menyatakan bahawa gam itu hampir dengan sifat profesional. Ia digunakan untuk menggabungkan beberapa lapisan sol, mengencangkan tumit, menguatkan hidung. Masa penghabluran yang cepat membantu memperbaiki permukaan tanpa tekanan yang berpanjangan pada kawasan ikatan. Pembetulan dapat dilakukan dalam beberapa minit. Jahitan tahan lama dan boleh dipercayai, ricih dan tahan tekanan.

Kelebihan

  • untuk pelbagai jenis pekerjaan;
  • alat separa profesional;
  • aplikasi yang mudah;
  • jahitan elastik, tidak retak;
  • pegangan kuat.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen