8 minyak wangi paling tahan lama untuk wanita

Penilaian produk kesihatan dan kecantikan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Hari ini, lelaki dan wanita tidak dapat melakukan tanpa minyak wangi, yang melengkapkan gambar yang dibuat, membantu untuk merasa lebih yakin dalam keadaan apa pun, walaupun keadaan yang paling sukar diramal. Minyak wangi adalah komposisi beberapa wangian, yang juga merangkumi alkohol, air, minyak pati. Kesemuanya dibahagikan mengikut beberapa kriteria:

  1. Mengikut jenis aroma. Mereka bunga, chypre, sitrus, aromatik, hijau, laut, buah, amber, pedas, berkulit dan berkayu.
  2. Dengan janji temu. Perbezaan dibuat antara wangian siang dan malam, dan juga wangian setiap hari.
  3. Mengikut kelas ekstrak yang termasuk dalam komposisi. Ini adalah kelas mewah, A, B dan C. Parfum dari kategori tertinggi mengandungi ekstrak semula jadi, paling rendah – sintetik.

Setiap daripada kita mempunyai sikap kita sendiri terhadap minyak wangi. Seseorang memilih satu aroma dan tetap setia sepanjang hidupnya. Ada yang mengubahnya bergantung pada mood, waktu, musim. Bagaimanapun, semua orang mahu aroma itu bertahan selama mungkin tanpa perlu memperbaharui sepanjang hari. Semua orang tahu bahawa ketahanan bergantung pada kepekatan komposisi. Semakin tinggi penunjuknya, semakin kaya penyelesaiannya. Minyak wangi dengan kepekatan 15-30% dianggap paling berterusan. Ramai orang berpendapat bahawa hanya memilih minyak wangi seperti itu, anda tidak perlu risau bau itu akan hilang dengan cepat. Malangnya, ini tidak berlaku. Beberapa petunjuk lain mempengaruhi ketekunan.

  1. Faktor semula jadi. Baunya mungkin sedikit lebih cerah atau pucat bergantung pada musim, suhu. Setelah mempelajari pengaruh ini, pengeluar terkemuka mula menghasilkan minyak wangi untuk musim yang berbeza.
  2. Jenis kulit. Faktor penting yang mempengaruhi kegigihan dan ketegangan aroma. Ia tahan lebih lama pada kulit yang 'sejuk', tetapi anda harus menunggu sehingga ia terbuka sepenuhnya. Pada 'panas' aroma kedengaran lebih cerah, lebih kaya, tetapi juga hilang lebih cepat.
  3. Keadaan manusia. Tidak semua orang tahu bahawa gangguan hormon, pelbagai penyakit, penggunaan antibiotik dan ubat-ubatan lain juga dapat mempengaruhi kegigihan minyak wangi.

Dalam keadaan normal fisiologi dan emosi, aroma bertahan lebih lama daripada keadaan terganggu.

Cara memilih minyak wangi wanita yang betul dan tidak keliru dengan aroma

  1. Sebelum membeli, ada tiga faktor yang perlu dipertimbangkan: usia, musim dan tujuan wanita itu. Untuk wanita muda, aroma bunga atau bunga halus lebih sesuai. Wanita berumur 25-45 tahun lebih baik memakai komposisi manis. Wanita berusia lebih dari 45 tahun mampu membeli minyak wangi yang kaya dengan tart pedas atau ambar. Tetapi perlu diingat bahawa tidak ada kriteria usia yang ketat, dan pilihannya adalah individu.
  2. Untuk musim panas, komposisi laut, sitrus dan buah sangat sesuai. Lebih baik menggunakan 'hangat' pada musim sejuk, pedas pada musim luruh dan menyegarkan dan menyegarkan pada musim bunga. Bau yang tidak mengganggu sesuai untuk pemakaian seharian. Tampilan malam paling baik dilengkapkan dengan minyak wangi yang manis dengan sage yang berterusan. Nah, pada sebelah petang, gubahan bunga dengan sitrus, vanila atau nota buah akan menjadi pilihan terbaik.
  3. Sepanjang sejarah perfumery yang panjang, banyak wangian berterusan telah dikeluarkan, di antaranya setiap seks yang adil telah memilih 'dirinya sendiri, yang terbaik'. Tetapi bersama dengan buku terlaris, semakin banyak minyak wangi baru lahir yang mendapat tempat yang layak di rak fesyen moden. Pakar kami telah mengumpulkan dalam aroma aroma pengeluar terbaik di dunia, yang mempunyai ketahanan dan sillage yang sangat baik.

Penarafan minyak wangi wanita terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Minyak wangi wanita terbaik 1 Tom Ford Kulit Tuscan Eau De Parfum RUB 10 853
2 YSL Opium EDP RUB 3,944
3 Chanel Parfum Chance Eau Fraiche RUB 6,140
4 Givenchy Dahlia Divin Le Nectar De Parfum RUB 3,098
5 Elie Saab Le Parfum Di Eau De Parfum Putih RUB 4,511
6 Si Le Parfum Giorgio Armani untuk wanita RUB 5 807
7 Calvin Klein Deep Euphoria Fresh Eau De Toilette 1 312 gosok.
8 Givenchy Ange Ou Demon EDP RUB 3,522

Tom Ford Kulit Tuscan Eau De Parfum

Penilaian: 5.0

Tom Ford Kulit Tuscan Eau De Parfum

Peminat couturier Amerika sangat gembira dan terkejut dengan harumannya, yang telah menjadi salah satu yang paling luar biasa dalam sejarah pewangi. Kerana bau kulit dan suede yang tajam, tidak semua orang berani mencubanya sendiri. Tetapi bagi wanita berani yang tidak takut dengan eksperimen dan menyukai segala sesuatu yang indah dan eksotik, wangian ini akan menjadi kegemaran dalam koleksi mereka. Harus diingat bahawa kulit Tuscan Eau De Parfum yang mewah dan menawan juga sesuai untuk lelaki, menghadirkan garis unisex.

Aroma bunga berkayu serba boleh. Ia sesuai untuk semua musim sepanjang tahun dan bila-bila masa sepanjang hari, ia dipakai dengan senang hati oleh golongan muda, generasi pertengahan dan orang tua. Perbezaan istimewa: daya tahan tinggi dan bau rata-rata.

Sekiranya anda belum menyelesaikan misteri minyak wangi wanita Tom Ford, anda pasti kehilangan banyak. Cubalah kulit 'kedua', jinakkan aroma misterius dan hantu ini, rasakan nota raspberry, melati dan thyme, dan kemudian seluruh dunia akan mematuhi anda.

YSL Opium EDP

Penilaian: 4.9

YSL Opium EDP

Dikeluarkan pada tahun 2014 oleh French Fashion House yang terkenal, minyak wangi pedas ini diciptakan untuk wanita sensual yang tidak terbiasa hidup dalam kehidupan seharian kelabu, tetapi menikmati cahaya kota pada waktu malam dan menawan hati orang-orang perkasa. Mereka mengawal segala-galanya, dan aroma yang tidak senonoh dan memikat akan membuat orang lain mengingatnya untuk masa yang lama. Minyak wangi itu menjadi tafsiran moden mengenai legenda Yves Saint Laurent yang legenda.

Kepahitan biji kopi memperlihatkan komposisi, kejutan dan penambah semangat, memberi tenaga. Mereka tidak pernah digunakan dalam jumlah banyak dalam minyak wangi wanita lain. Nota lada panas, bunga oren manis dan melati segar mengimbangi komposisi, dengan baik, dan lengkapkan dengan sedikit cedar, nilam dan vanila. Minyak wangi ini dibezakan dengan ketahanan tinggi dan lapisan pelbagai muka.

Terdapat misteri yang tersembunyi di dalam botol matte dengan kilauan cemerlang, yang tidak akan diungkap oleh lelaki, dan wanita yang memakai Opium EDP akan tetap menarik dan selamanya akan tetap misteri dan diinginkan.

Chanel Parfum Chance Eau Fraiche

Penilaian: 4.8

Chanel Parfum Chance Eau Fraiche

Wangian bunga-chypre dikeluarkan pada tahun 2007 dan menjadi versi lebih ringan dari minyak wangi Chanel Chance untuk wanita. Kami berhutang ciptaannya kepada perfumer legenda rumah fesyen Jacques Polge. Minyak wangi peringkat ini adalah pilihan terbaik untuk hari-hari panas. Ini akan memberi anda kesegaran dan kesegaran, akan tinggal bersama anda dalam jangka masa yang lama, dan yang lain akan merasakan baunya untuk waktu yang lama.

Komposisi halus menunjukkan kepahitan cedar yang digabungkan dengan nota sitrus dan membuat anda bangun dan menyegarkan diri pada pagi yang panas terik. Nota tengah dipenuhi dengan komposisi bunga melati dan gondok dengan lada merah jambu pedas. Campuran sihir nilam, kasturi putih, jati, ambar dan iris melengkapkan keseluruhannya.

Minyak wangi wanita Chance Eau Fraiche akan sesuai di mana-mana sahaja: pada waktu siang di pejabat, dan pada waktu petang di pertemuan romantis. Aroma sensual yang lembut akan menemani pemakainya untuk waktu yang lama, dan jejak bunga yang berkilau akan mengingatkan orang lain kepadanya untuk waktu yang lama dan menimbulkan kekaguman terhadap kewanitaan dan romantinya.

Givenchy Dahlia Divin Le Nectar De Parfum

Penilaian: 4.8

Givenchy Dahlia Divin Le Nectar De Parfum

Dicipta pada tahun 2016, minyak wangi wanita Dahlia Divin Le Nectar De Parfum dengan serta-merta menemui peminatnya di seluruh dunia. Gairah dan rahsia Timur, aroma yang memusingkan dan pasir keemasan di padang pasir – semuanya bercampur dengan minyak wangi jenama terkenal. Anda seolah-olah dalam dongeng tentang Scheherazade, aroma eksotik bunga ini didengar dengan begitu halus dan sensual.

Perjanjian pertama ditetapkan oleh mimosa – bunga anggun yang boleh wujud di antara bukit pasir dan bukit pasir di bawah terik matahari. Sensual rose, vetiver dan cendana masuk segera, dan komposisi kacang kasturi, vanila dan tonka melengkapkan keseluruhan komposisi. Siri Givenchy 'Gold' adalah salah satu kegemaran di kalangan wanita dari semua peringkat umur.

Reka bentuk eksklusif sebotol minyak wangi wanita akan menjadi hiasan sebenar. Tudung lutsinar mengandungi serpihan kertas emas yang menyerupai ribuan kelopak. Elixir berharga dapat dilihat melalui kaca lakuer. Hari ini anda adalah permaisuri dan wanita simpanan dunia, aroma oriental yang halus akan mengingatkan lelaki di sekeliling anda tentang perkara ini, dan jejak sensual akan membuat anda memikirkan anda berulang kali.

Elie Saab Le Parfum Di Eau De Parfum Putih

Penilaian: 4.7

Elie Saab Le Parfum Di Eau De Parfum Putih

Tempat terhormat dalam ranking adalah Elie parfum Saab, yang dibezakan oleh ketekunan dan ketahanan sederhana yang tinggi. Aroma bunga manis sesuai digunakan pada musim bunga dan di luar musim dan dinikmati oleh gadis-gadis muda dan wanita berusia lebih dari 35 tahun.

Penciptaan komposisi pengasas jenama itu diilhamkan oleh kenangan masa kecil, di mana angin sepoi-sepoi dari Laut Mediterranean bercampur dengan aroma pokok oren yang mekar. Hasilnya adalah aroma sensual untuk tarikh romantis, pesta kelab dan hanya berjalan di sepanjang pantai. Nota mandarin dan badam adalah yang pertama dibuka selepas aplikasi, bergema dengan bunga oren, melati dan kismis hitam. Nah, sentuhan akhir adalah jejak bunga mawar, vetiver dan madu.

Sebotol minyak wangi wanita yang anggun mengingatkan pada sosok wanita yang langsing, yang terbuka untuk sinar matahari dan gelombang laut. Sekiranya anda peminat minyak wangi berkayu dan bunga yang berterusan, maka minyak wangi ini sesuai untuk anda.

Si Le Parfum Giorgio Armani untuk wanita

Penilaian: 4.6

Si Le Parfum Giorgio Armani

Jenama Itali memberi kami wangian baru dengan komposisi bunga-chypre pada tahun 2016. Ia sesuai untuk acara siang atau malam. Pembawa idealnya adalah seorang wanita yang berniaga, dinamis, berusia lebih dari 30 tahun yang telah mencapai banyak kejayaan dalam hidup dan tidak berhenti di situ, suka bereksperimen dan menarik perhatian, tetapi di dalam hatinya dia tetap sensual, lembut dan rentan.

'Biola' pertama dalam komposisi adalah kismis hitam dan bergamot. Bau tart yang kaya muncul sebaik sahaja bersentuhan dengan kulit. Kemudian melati, kemenyan dan osmanthus masuk, melengkapkan aroma dengan kesegaran. Kord terakhir tergolong dalam gabungan nilam, benzoin dan vanila yang tidak biasa, yang membentuk sage yang tahan lama dan berterusan.

Giorgio Armani yang hebat menyatakan dalam minyak wangi ini semua kasih dan terima kasihnya kepada tanah airnya – Itali yang cerah. Nota wangian yang berbeza, seperti siang dan malam, cahaya dan bayangan, diteruskan dalam reka bentuk botol, dengan memakai sarung hitam terang.

Calvin Klein Deep Euphoria Fresh Eau De Toilette

Penilaian: 4.5

Calvin Klein Deep Euphoria Fresh Eau De Toilette

Parfum wanita Deep Euphoria Fresh Eau De Toilette, seperti yang lain, layak mendapat tempat terhormat dalam penilaian kami. Calvin Klein selalu kagum dengan wangiannya yang tidak membuat orang acuh tak acuh. Bersama mereka, anda melupakan urusan seharian. Setiap wanita menjadi menawan dan menggoda lelaki di sekelilingnya. Wangian yang digabungkan tidak selalu digabungkan, itulah sebabnya semua wanita fesyen di dunia menantikan pelepasan minyak wangi baru dari guru minyak wangi.

Pengenalan bermula dengan teratai dan pir yang berair. Di dalam 'hati' – ratu bunga yang megah, bunga mawar hitam, yang memberikan euforia dan membangkitkan emosi baru. Jejak kayu-musky akan menceritakan tentang anda sebagai golongan bangsawan, bersemangat yang mempunyai sesuatu untuk disampaikan kepada dunia.

Cerita yang terpisah adalah botol di mana minyak wangi itu dipakaikan. Garis dan lekukan yang lancar, rahmat dalam segalanya. Calvin Klein juga tidak mengubah tradisi di sini, memindahkan seluruh palet wangian ke reka bentuk botol.

Givenchy Ange Ou Demon EDP

Penilaian: 4.5

Givenchy Ange Ou Demon EDP

Minyak wangi segar dan segar dari jenama legenda menunjukkan semua ramalan dan kontras pemiliknya. Dia boleh menjadi Malaikat, dan kemudian orang lain akan merasakan aroma yang ringan dan halus. Sekiranya dia adalah Iblis, maka aroma menggoda yang indah tidak akan membuat anda menunggu.

Komposisi minyak wangi wanita dibuka dengan nota lutsinar daun teh hijau, cranberry dan lemon Itali. Jasmine, peony dan teratai menyatu dengan wangian, membawa kesegaran dan bunga. Nilam, kasturi dan kayu putih mencipta sensasi pelbagai muka yang tahan lama.

Sekiranya tujuan anda adalah untuk sentiasa menonjol dari orang ramai, anda lemah lembut dan berani, menyukai cahaya matahari dan cahaya kota pada waktu malam, anda lembut dan pada masa yang sama mempunyai watak yang kuat, anda terbiasa untuk menakluk dan mematuhi, maka wangian Ange Ou Demon EDP yang asli dari guru Parfum Givenchy adalah apa yang anda perlukan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen