8 mesin mendayung terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Mesin mendayung diciptakan sebagai alternatif untuk mendayung kapal di gim atau di rumah: proses latihan menggabungkan latihan kardio dan kekuatan, oleh itu, otot-otot badan dari tali pinggang bahu ke punggung bawah dan mesin tekan berfungsi dengan berkesan dan cepat, kalori dibakar dalam mod yang dipertingkatkan.

Terdapat 3 jenis mesin mendayung mengikut jenis pekerjaan:

  1. Mekanikal didorong oleh pergerakan badan, pemindahan beban dilakukan terutamanya oleh sistem omboh atau, lebih jarang, tali pinggang.

  2. Magnet dilengkapi dengan magnet kuat yang menghasilkan medan rintangan. Berputar di dalamnya, roda gila memindahkan beban ke bahagian kerja mekanisme semulus mungkin.

  3. Simulator aerodinamik dilengkapi dengan kipas, beban diatur oleh rintangan udara dalam kombinasi dengan mekanisme dalaman struktur, khususnya peredam udara.

Cara memilih mesin mendayung

Semasa memilih mesin mendayung, pakar menasihatkan untuk memperhatikan beberapa parameter peranti:

  1. Berat atlet harus dikira sebagai berat sebenar seseorang + 15 … 20 kg. Dalam kes ini, simulator akan menjalankan fungsinya dengan betul dengan keausan minimum.

  2. Kumpulan fungsi untuk penggunaan profesional merangkumi pelbagai program, sensor untuk parameter badan dan proses latihan.

  3. Kehadiran paparan sangat penting untuk simulator profesional: layar membolehkan anda mengesan dinamika proses latihan. Untuk kegunaan rumah, paparan juga akan berguna jika tugas-tugas tertentu ditetapkan untuk atlet (mendapatkan jisim otot, menurunkan berat badan, dll.).

  4. Penampilan, reka bentuk ergonomik, kemungkinan menyesuaikan kedudukan tempat duduk menentukan keselesaan pengamal.

  5. Kami membentangkan penilaian mesin mendayung dari, berdasarkan pendapat atlet profesional, pakar dan pengguna biasa.

Kedudukan mesin mendayung terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Peralatan Mendayung Mekanikal Terbaik 1 Mesin Kettler Kadett Rowing RUB 38 100
2 DFC R71061 RUB 15,990
Peralatan Mendayung Magnetik Terbaik 1 Infiniti R200 RUB 79,990
2 Taufan Oksigen Hrc RUB 39,990
3 INFINITI R70 34 900 gosok.
4 DFC 7103 RUB 16 900
Mesin mendayung aerodinamik terbaik 1 Konsep2 E dengan Monitor PM5 RUB 134,500
2 NORDICTRACK RX 800 RUB 37 800

Peralatan Mendayung Mekanikal Terbaik

Dalam sistem pendorong mekanikal, beban disebabkan oleh rintangan omboh dalam silinder hidraulik. Dengan daya tarikan yang tidak rata, keadaan latihan sedekat mungkin dengan perjalanan kapal sebenar di sepanjang sungai, yang paling sesuai untuk atlet pemula dan tidak sesuai untuk profesional. Sebagai peraturan, simulator seperti itu mempunyai set fungsi standard, dan biayanya setia – dari 10,000 rubel. Perhatikan bahawa rintangan membuat dirinya terasa: komponen kerja gagal dari masa ke masa dan memerlukan penggantian.

Mesin Kettler Kadett Rowing

Penilaian: 4.9

Mesin Kettler Kadett Rowing

Reka bentuk mesin mendayung ini minimum: terdapat tempat duduk bergerak dengan pemegang operasi pada bingkai membujur, terdapat sandaran kaki yang selesa dan paparan. Peranti boleh dilipat, kerana tidak perlu ia diubah menjadi bentuk ringkas 150 x 50 x 46 cm dan dikeluarkan untuk disimpan. Betul, mesin Kettler Kadett Rowing beratnya sedikit (beberapa puluh kilogram), dan tidak dilengkapi dengan roda pengangkutan. Tetapi kestabilannya sangat baik: simulator dipasang dengan selamat dengan berhenti polimer di lantai dan dapat menahan berat pengguna hingga 130 kilogram.

Anda boleh bersenam dalam 12 mod kekuatan, paparan yang menunjukkan denyutan nadi, jarak, kalori, masa ke hadapan dan mod terbalik membantu memantau dinamika dan perjalanan latihan. Di samping itu, perisian ini merangkumi fungsi 'Fitness Test' untuk membantu anda pulih dari senaman yang kuat.

Fungsi ini dengan saiz yang agak kecil menjadikan mesin Kettler Kadett Rowing sebagai peneraju dalam kedudukan mesin mendayung mekanikal. Di samping itu, harganya cukup diterima dan sepadan dengan kualitinya – kira-kira 39,900 rubel.

Kelebihan

  • 12 mod latihan;

  • Paparan bermaklumat;

  • Reka bentuk dilipat;

  • Monitor kadar jantung-klip telinga termasuk;

  • Kedudukan tempat duduk dan hentian boleh disesuaikan.

keburukan

  • Tidak ada roda pengangkutan.

DFC R71061

Penilaian: 4.7

DFC R71061

Tempat kedua dalam penarafan diberikan kepada mesin mendayung yang kurang tahan lama yang direka untuk 100 kg pengguna sahaja. Reka bentuk DFC R71061 serupa dengan yang dibincangkan sebelumnya, dan ada juga tempat duduk dan kedudukan pedal yang boleh disesuaikan. Malah jumlah mod latihan adalah sama – 12. Komputer mini dengan paparan monokrom menggunakan 2 bateri AA dan memaparkan semua maklumat yang diperlukan mengenai latihan: degupan jantung, jumlah pukulan, masa, kelajuan dan kalori yang digunakan.

Rintangan disediakan oleh 2 silinder hidraulik, masing-masing dengan pengatur beban 12 peringkat.

Sebab lain mengapa DFC R71061 menempati barisan kedua penarafan adalah reka bentuknya yang janggal, iaitu, tidak mungkin hanya meletakkannya untuk penyimpanan sebagai tidak perlu tanpa menggunakan alat. Tetapi peranti memerlukan sedikit ruang: 135 x 157 x 39 cm. Harganya juga menggembirakan – rata-rata 15,000 rubel.

Kelebihan

  • 12 mod beban;

  • Komputer bermaklumat;

  • Pelarasan silinder rintangan yang mudah;

  • Tempat duduk, sandaran kaki dan 3600 pemegang berpusing yang boleh disesuaikan

  • Harga yang boleh diterima.

keburukan

  • Strukturnya tidak melipat;

  • Berat pengguna terhad sehingga 100 kg.

Peralatan Mendayung Magnetik Terbaik

Tidak seperti peranti dengan silinder, mesin mendayung dilengkapi roda roda dengan magnet yang memindahkan beban ke hendal secara merata, sehingga memberikan latihan yang selesa dengan beban yang dapat disesuaikan pada otot-otot badan, jumlahnya dapat disesuaikan. Peranti lebih berfungsi kerana reka bentuk yang lebih baik dan perisian yang luas dari komputer tertanam.

Infiniti R200

Penilaian: 4.9

Infiniti R200

Mesin Mendayung Pemacu Magnetik Infiniti R200 berfungsi, sesuai untuk kegunaan rumah dan komersial. Ia bagus dengan dimensi universal 237 x 50 x 91 cm, sesuai untuk orang dengan ketinggian apa pun, bingkai bertetulang direka untuk pengguna dengan berat hingga 160 kg. Monitor polikrom besar terletak di badan, memaparkan semua parameter latihan dalam masa nyata, dan 15 program yang berbeza direkodkan di komputer, termasuk program kardiologi dan pemulihan untuk nadi. Pembacaan aktiviti jantung dilakukan oleh sensor dada pilihan, yang, jika perlu, harus dibeli secara berasingan.

Simulator boleh digunakan serentak oleh 4 orang, kerana masing-masing dinamika akan direkodkan dalam profil peribadi. Kedudukan tempat duduk dan sandaran tumit dapat disesuaikan tanpa masalah, kesulitan hanya timbul ketika membawa Infiniti R200 – beratnya 56 kg, dan tidak mempunyai roda pengangkutan. Ini adalah mesin mendayung paling berfungsi yang ada pada kategorinya masing-masing, dan oleh itu berada di kedudukan pertama dalam ranking kami.

Kelebihan

  • Banyak program latihan;

  • 4 pengguna;

  • Reka bentuk ergonomik dengan elemen laras;

  • Monitor berinformasi besar;

  • Peraturan dan pemindahan beban yang lancar.

keburukan

  • Harganya sekitar 80,000 rubel.

Taufan Oksigen Hrc

Penilaian: 4.8

Taufan Oksigen Hrc

Peranti berada di tempat kedua kerana kekuatannya yang relatif lebih rendah – hanya hingga 130 kg berat pengguna, dan juga kerana satu-satunya program pengguna yang disediakan. Sebaliknya, terdapat 16 mod kepelbagaian pra-pemasangan untuk menurunkan berat badan, menguatkan sistem kardiovaskular dan mengembangkan daya tahan, tetapi ia tidak direkod dari masa ke masa jika beberapa orang menggunakan simulator.

Mesin mendayung dilengkapi dengan paparan terang LCD – dengan pepenjuru 5.5 inci, yang menunjukkan semua maklumat mengenai senaman, termasuk denyut jantung yang diterima oleh sensor denyut jantung terpasang. Pembaca dada tanpa wayar pilihan ada.

Reka bentuk simulator dibezakan oleh kebolehpercayaannya: Komponen Jepun dan Taiwan digunakan untuk memasang elektronik, bingkai dibuat dari aloi logam yang dilapisi dalam 2 lapisan dengan varnishing. Plastik yang digunakan dalam pengeluaran diperakui sebagai bahan yang selamat, ia juga tahan lama dan tahan lama: tumit berhenti dan pengikat bahagian kerja menahan daya yang signifikan dalam nilai yang ditentukan.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang boleh dipercayai dan ergonomik;

  • Tempat duduk Deluxe;

  • Paparan bermaklumat;

  • Banyak program latihan;

  • Harga optimum adalah kira-kira 33,000 rubel.

keburukan

  • Kapasiti galas beban berkurang berbanding dengan mesin yang diberi nilai tertinggi.

  • Tidak ada profil peribadi dalam perisian.

INFINITI R70

Penilaian: 4.7

INFINITI R70

Mesin mendayung INFINITI R70 direka untuk atlet yang lebih langsing daripada yang ditunjukkan di atas – orang yang mempunyai berat sehingga 100 kg dapat menggunakannya. Kedudukan tempat duduk pada kerangka memanjang aluminium menyesuaikan dengan ketinggian apa pun, tetapi pedalnya tidak stabil, dan anda harus tinggal dengannya.

Parameter latihan dipaparkan pada paparan monokrom yang besar, kedudukannya dapat disesuaikan. Beban ditentukan oleh enam tahap, tetapi tidak ada program seperti itu, atlet itu sendiri menetapkan data yang diinginkan untuk proses yang akan datang, yang menggabungkan latihan aerobik dan kekuatan untuk pembakaran lemak yang berkesan.

Reka bentuk simulatornya ringkas, modelnya boleh dilipat, yang pertama dalam pemeringkatan dilengkapi dengan penggelek pengangkutan, walaupun beratnya agak sederhana – hanya 27 kg. Pemantauan degupan jantung dilakukan melalui sensor yang terdapat di pemegangnya, anda boleh menggunakan tali pinggang dada pilihan, tetapi anda juga harus membelinya. Tambahan yang bagus ialah kipas terbina dalam dengan aliran udara yang boleh disesuaikan.

Kelebihan

  • Model yang boleh dilipat dengan roda pengangkutan;

  • Tempat duduk yang selesa dan boleh disesuaikan;

  • Berat yang agak ringan;

  • Waranti satu tahun.

keburukan

  • Harga sekitar 35,000 rubel untuk fungsi ini nampaknya terlalu mahal.

  • Hanya 6 tahap beban.

  • Tidak ada program yang diprapasang.

DFC 7103

Penilaian: 4.6

DFC 7103

Mesin mendayung ini sesuai untuk melatih atlet dengan berat hingga 100 kg, tetapi terutama untuk pemula atau dengan penanda aras untuk beban rendah dari roda gila 7 kg, yang dapat disesuaikan dalam 10 mod. Konsol memaparkan waktu latihan, kadar strok, kalori dan kalori yang dimakan, serta imbasan keadaan badan melalui sensor sentuhan di pemegang.

DFC 710 dilipat, beratnya 26 kg, tetapi ini cukup untuk kestabilannya. Tidak ada roda pengangkutan, dan juga keperluan khas untuknya. Secara amnya, ini adalah mesin mendayung biasa untuk latihan atlet pemula yang kompleks. Sesuai sebagai alat untuk menguatkan otot dan mengekalkan bentuk badan yang baik di rumah. Kosnya selaras dengan kualiti dan fungsi – kira-kira 17,000 rubel.

Kelebihan

  • 10 tahap beban dengan roda roda 7 kg;

  • Reka bentuk dilipat;

  • Konsol laras kedudukan;

  • Berat ringan tetapi stabil;

  • Harga berpatutan.

keburukan

  • Beban yang tidak mencukupi untuk latihan mendalam;

  • Tidak ada program yang diprapasang.

Mesin mendayung aerodinamik terbaik

Dalam simulator jenis aerodinamik, beban berasal dari kipas kerana rintangan udara. Keamatan pemuatan ditentukan oleh pengatur parameter ini dan berlaku ketika pegangan tangan ditarik. Pengedarannya lembut dan lancar, dan beralih antara mod adalah setepat mungkin. Memandangkan ketepatan dan pembuatan yang tinggi, simulator aerodinamik memerlukan banyak kos, dan ini adalah kelemahan utama mereka.

Konsep2 E dengan Monitor PM5

Penilaian: 4.9

Konsep2 E dengan Monitor PM5

Pelatih separa profesional Concept2 E dengan monitor PM5 diakui sebagai standard di antara peralatan dalam kategori ini. Ia sesuai untuk kegunaan rumah dan komersial oleh pemula dan atlet lanjutan. Model ini dibezakan dengan peningkatan kedudukan tempat duduk, yang memberikan keselesaan yang lebih besar semasa bersenam.

Asas mesin mendayung adalah monorel aluminium yang mempunyai kebolehpercayaan yang tinggi, untuk kemudahan latihan, terdapat pedal dan gelungnya boleh disesuaikan pada kedudukannya, strukturnya boleh dilipat, ada roda pengangkutan untuk pergerakan, dan untuk pemasangan yang boleh dipercayai – kompensator untuk lantai yang tidak rata. Beban dihidupkan dalam 10 tahap.

Dinamika pelajaran dipantau oleh konsol terbina dalam yang disambungkan oleh sensor denyut jantung dada. Paparan monokrom menunjukkan semua maklumat mengenai latihan, tetapi bahasa Rusia tidak disediakan oleh antara muka.

Pakej ini merangkumi kabel USB untuk menyambungkan konsol ke komputer.

Fungsi simulator disokong oleh harga tinggi – kira-kira 104,000 rubel, dan ini adalah satu-satunya kelemahan peranti.

Kelebihan

  • Beban pelbagai peringkat;

  • Paparan bermaklumat;

  • Kerangka dan tempat duduk yang selesa;

  • Jaminan lanjutan untuk rangka (5 tahun), untuk komponen dan elektronik – 2 tahun;

  • Roda pengangkutan dan pemampas lantai tidak rata.

keburukan

  • Harga tinggi;

  • Kekurangan antara muka berbahasa Rusia.

NORDICTRACK RX 800

Penilaian: 4.8

NORDICTRACK RX 800

Tempat kedua dalam kategori penarafan mesin mendayung aerodinamik ditempati oleh radas terutamanya untuk kegunaan rumah NORDICTRACK RX 800. Ia merangkumi hanya 5 tahap beban dengan penyesuaian manual dengan 20 program latihan siap (10 untuk membakar kalori dan 10 untuk watt), dan kawalan kadar jantung sama sekali tidak disediakan. walaupun dengan sensor pilihan. Pelatih boleh digunakan oleh atlet dengan berat hingga 130 kg.

Dinamika latihan dipaparkan pada konsol lanjutan, kedudukannya (sudut kecenderungan) dapat disesuaikan. Tempat duduk ergonomik dan pegangan tangan lembut memberikan keselesaan semasa bersenam. Bagi peminat muzik, adalah mungkin untuk menyambungkan pemain muzik.

Terdapat roda pengangkutan, tetapi tidak ada kompensator lantai yang tidak rata; anda akan memerlukan alas dengan lapisan. Reka bentuknya boleh dilipat dan pada masa yang sama berat – 45 kg, ia dilindungi oleh jaminan pengeluar 2 tahun. Kos peranti adalah sekitar 38,000 rubel.

Kelebihan

  • 5 tahap beban dan 20 program latihan;

  • Kos yang agak rendah jika dibandingkan dengan peneraju penarafan;

  • Tempat duduk yang selesa pada kerangka keluli.

keburukan

  • Tidak ada sensor jantung dan keupayaan untuk menghubungkannya;

  • Tiada pampasan untuk lantai yang tidak rata.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen