8 jenama jam tangan lelaki paling mahal

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Jam tangan sudah lama tidak lagi menjadi aksesori yang diperlukan, tetapi telah berubah menjadi tanda prestij dan kemakmuran. Hari ini, ini bukan hanya kronograf, tetapi perhiasan pereka, yang harganya kadang-kadang melebihi beberapa juta dolar. Mereka diciptakan dari platinum, emas putih atau mawar dan bertatahkan berlian, berlian, zamrud dan batu berharga lain. Bagi kebanyakan orang, jam tangan adalah bukti keadaan dan status seperti kapal pesiar atau kereta vintaj.

Sejak sekian lama, pengrajin berusaha membuat reka bentuk yang unik. Mereka melancarkan karya nyata, banyak di antaranya menonjol dalam keindahan dan kerumitan mekanisme mereka, dan yang kemudian mengambil tempat yang layak di muzium terkenal di seluruh dunia.

Penarafan jenama jam tangan lelaki yang paling mahal

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
TOP 8 jenama jam tangan paling mahal untuk lelaki 1 Jaeger-lecoultre mekanisme yang paling tepat
2 Piguet Audemars jam tangan buatan tangan terbaik
3 Ulysse nardin perkembangan teknologi tinggi terbaik
4 Patek philippe model paling mahal
5 Rolex jenama paling legenda
6 Omega model paling mantap dan tahan lama
7 Panerai jam tangan kalis air terbaik
8 TAG Heuer model sukan terbaik

TOP 8 jenama jam tangan paling mahal untuk lelaki

Pakar kami telah mengumpulkan penilaian jenama paling mahal, termasuk dalam TOP-8 pengeluar jam tangan mewah elit terbaik. Mereka disukai oleh ahli politik terkenal, ahli perniagaan, bintang perniagaan pertunjukan. Banyak syarikat mengeluarkan satu salinan yang dijual di lelong dunia. Terdapat model yang mempunyai harga lebih dari $ 20 juta dan mereka masih belum menemui pemiliknya. Walau apa pun, jam tangan berjenama adalah pelaburan yang berjaya, nilainya tidak pernah jatuh, tetapi lama-kelamaan ia meningkat dua kali ganda atau bahkan tiga kali ganda.

Jaeger-lecoultre

Penilaian: 5.0

Jaeger-lecoultre

Jenama Switzerland tertua ditubuhkan pada tahun 1833 di Le Santier, di mana sebuah kilang jam kecil dibuka. Syarikat pada masa yang jauh itu berjaya mencipta mekanisme yang sempurna sehingga tidak ada satu alat pengukur yang dapat mengetahui tahap ketidaktepatannya. Dan kemudian pakar jenama mencipta sejuta meter. Dialah yang selama setengah abad menjadi titik rujukan ketepatan untuk semua pergerakan jam tangan.

Jenama ini mengembangkan kaliber Duoplan pada tahun 1925, yang kemudian digunakan untuk membuat gerakan Cal.101. Sehingga hari ini, ia dianggap sebagai kaliber terkecil di dunia, tidak ada syarikat lain yang dapat membuatnya lebih kecil. Pengurusan Jaeger-LeCoultre bertujuan untuk mengembangkan konsep baru jam tangan lelaki yang lebih baik, yang mengarah pada akhir abad yang lalu kepada penciptaan gerakan inovatif dengan fungsi turbillon, kalendar abadi dan pengulang minit.

Sejak penubuhannya, syarikat ini mematuhi prinsip utama: “Kecantikan, keunggulan teknikal dan kecanggihan tidak dapat dipisahkan antara satu sama lain” – dan menghasilkan pergerakan yang kompleks yang menjadi standard kualiti. Apa kaliber model Hybris Mechanica mereka yang terkenal, yang dengan setia menghasilkan suara jam tangan Big Ben yang terkenal. Lebih daripada 1.300 bahagian digunakan dalam pengeluarannya.

Piguet Audemars

Penilaian: 5.0

Piguet Audemars

Syarikat seterusnya dalam peringkat ini ditubuhkan pada tahun 1895 oleh dua orang tukang berbakat. Selepas itu, ia mendapat namanya berkat gabungan dua nama pembuat jam tangan hebat: Audemars dan Piguet. Model mereka selalu dibezakan dengan ketepatan dan mekanisme yang lebih baik. Pada masa ini, tidak lebih daripada 15,000 salinan dihasilkan setiap tahun, kerana semuanya dibuat dengan tangan. Perbezaan utama antara produk jenama adalah pergerakan ultra-rata, yang bukan hanya mempunyai kemampuan pembuatan yang tinggi, tetapi juga membolehkan anda membuat jam tangan lelaki yang bersaiz ringkas.

Syarikat ini sentiasa berusaha untuk mengembangkan jam tangan baru yang lebih baik dan terus menjadi inovator, mencipta pada tahun 1925 model poket paling tipis, pada tahun 1946 – jam tangan lelaki paling kurus, pada tahun 1967 – pergerakan penggulungan diri yang paling tipis. Perhatian khusus diberikan kepada reka bentuk. Jenama itu adalah yang pertama melancarkan set jam tangan dengan berlian.

Sebilangan besar kronograf mempunyai bentuk segi delapan dengan gelang atau tali yang besar. Pengeluaran menggunakan bahan yang paling eksklusif: jika emas, maka standard tertinggi; jika keluli tahan karat, maka hanya dengan ciri-ciri rintangan dan kekuatan yang lebih baik. Seramik, karbon, platinum, serat karbon, yang tidak biasa digunakan untuk model lelaki, juga digunakan.

Ulysse nardin

Penilaian: 5.0

Ulysse nardin

Syarikat ini memulakan sejarahnya 170 tahun yang lalu di bandar Le Locle di Switzerland, di mana ia mula menghasilkan kronometer laut dan jam tangan astronomi. Dia masih dianggap sebagai inovator dalam pembuatan jam tangan, mengembangkan model lelaki mewah yang unik. Kemerdekaan, imaginasi dan pergerakan ke hadapan adalah inspirasi utama jenama, membantu mencapai ketinggian yang belum pernah terjadi sebelumnya dalam masalah yang rumit seperti membuat kronograf ultra-moden dan tepat yang termasuk dalam koleksi yang hebat.

Penanda itu menjadi logo jenama itu sebagai kenangan penemuan pertama pengasasnya yang berjaya. Perkembangan syarikat telah dihargai oleh pakar antarabangsa, mereka berulang kali menjadi pemenang pertandingan berprestij. Oleh itu, model Astrolabium Galileo Galilei memasuki Guinness Book of Records pada tahun 1989 sebagai jam tangan lelaki paling kompleks di dunia. Jenama ini mempunyai jumlah paten terbesar untuk pengembangan bahagian mekanikal.

Hanya bahan premium yang digunakan dalam pengeluaran: emas, platinum, batu permata. Mematuhi dan mengikuti tradisi, banyak panggilan dihiasi dengan mutiara atau enamel. Semua koleksi terdapat dalam jumlah terhad. Contohnya, Maxi Skeleton dipersembahkan dalam 50 keping.

Patek philippe

Penilaian: 4.9

Patek philippe

Wakil Switzerland seterusnya, termasuk dalam penarafan, adalah syarikat jam tangan tertua dengan reputasi di seluruh dunia, yang produknya unik diketahui oleh semua pengguna aksesori mewah. Salib perintah Calatrava Sepanyol menjadi simbolnya. Penyelidikan yang berterusan dalam bidang pembuatan jam tangan menyebabkan fakta bahawa banyak karya yang dihasilkan dianggap sebagai contoh terbaik yang pernah dihasilkan.

Pada tahun 1925, jenama ini memperkenalkan jam tangan lelaki pertama dengan kalendar yang berterusan, diikuti dengan kronograf dengan pecahan pengulang detik dan minit. Model termahal yang dikeluarkan oleh syarikat itu dianggap sebagai Henry Graves Supercomplication. Jam tangan itu dijual di Sotheby's dengan harga $ 11 juta. Pembangunan dan pengeluaran mereka berlangsung selama 5 tahun, mereka terbuat dari emas putih, pergerakannya terdiri dari 900 bahagian dan menghasilkan 24 fungsi. Mereka kini berada di Swiss Watch Museum di Geneva.

Pereka syarikat berpegang pada klasik, tetapi jangan lupa membawa sesuatu yang baru dan canggih. Fokus utama adalah hiasan yang bijaksana dan penekanan pada bahan mewah. Sepanjang sejarah, 600 model telah dirilis, yang dikembangkan dan diciptakan oleh pengrajin terbaik menggunakan teknologi unik, mempertahankan tradisi pembuat jam tangan Swiss, yang dianggap terbaik di dunia.

Rolex

Penilaian: 4.9

Rolex

Sejarah Rolex yang terkenal di dunia bermula pada tahun 1905 di London. Pencipta mereka, Hans Wilsdorf, merevolusikan konsep 'fesyen' selama-lamanya dengan pembebasan jam tangan lelaki pertama di dunia. Sebelum itu, hanya wanita yang memakainya, sementara lelaki lebih suka model poket. Pada tahun 1910, mereka dikeluarkan sijil ketepatan kronometrik, dan kemudian dianugerahkan kelas A. Hari ini logo jenama dalam bentuk mahkota terkenal di seluruh dunia. Jenama ini beribu pejabat di Switzerland di Geneva, dan pengeluarannya sendiri berada di Biel.

Perlu diperhatikan bahawa Rolex adalah salah satu daripada beberapa firma yang secara eksklusif menggunakan bahagiannya sendiri tanpa membelinya dari syarikat lain. Hari ini jenama itu adalah pemimpin yang paling berjaya dan dikenali di kalangan pengeluar barang mewah. Jam tangannya adalah yang paling palsu di dunia, yang menjadi bukti kejayaannya. Produk ini mempunyai nombor siri tersendiri dengan penandaan.

Jam tangan lelaki yang paling mahal dari syarikat itu dijual pada lelongan dengan harga $ 17.7 juta. Ini adalah Dayton legenda emas kuning dengan dail berlian dan bezel, zamrud pada indeks, yang dikeluarkan pada tahun 1968 dan dimiliki oleh pelakon terkenal Paul Newman.

Omega

Penilaian: 4.8

Omega

Kedudukan ini sekali lagi merupakan syarikat dari Switzerland, yang ditubuhkan pada tahun 1848 di kota La Chaux-de-Fonds. Jam tangan saku pertama yang dihasilkan dari alat ganti yang dibekalkan oleh pengrajin sangat digemari oleh penduduk tempatan, dan secara beransur-ansur khabar angin mengenai mereka tersebar ke seluruh Eropah. Tidak lama kemudian, sebuah kilang dibuka, di mana pengeluaran bahagian dan pemasangannya dilakukan di satu tempat.

Kaliber pertama yang dikeluarkan oleh jenama itu dinamakan huruf terakhir dari abjad Yunani Ω (Omega), dan kemudian seluruh syarikat dipanggil dengan cara itu. Bagaimanapun, ini bermaksud kelengkapan, ketahanan dan keunggulan. Pereka tidak mematuhi satu gaya – mereka mewakili model lelaki klasik, sporty dan bahkan avant-garde.

Pada tahun 1965, jam tangan syarikat, bersama dengan model jenama lain, diuji dalam graviti sifar, di bawah pengaruh medan magnet dan suhu dari -18 hingga + 93 ° С. Dan hanya Omega Speedmaster yang disahkan NASA untuk perjalanan angkasa dan dipilih untuk program Apollo. Jacques-Yves Cousteau menggunakan jam tangan untuk penelitiannya pada kedalaman 500 m. Selepas itu, model dengan ketahanan air 1000 meter dilepaskan. Jam tangan jenama ini menjadi ciri James Bond sejak 1995.

Panerai

Penilaian: 4.8

Panerai

Giovanni Panerai membuka bengkel pertama pada tahun 1860 di Florence, di mana jam tangan pertama dibuat pada masa yang sama, kemudian dijual kepada penduduk tempatan dan di mana tuan muda dilatih dalam kerajinan yang kompleks. Syarikat itu kemudian akan menjadi pembekal rasmi alat ketepatan untuk Tentera Laut Itali. Sehingga tahun 1993, jenama ini menghasilkan model untuk kapal selam tentera dan pegawai jam tangan. Selepas itu, era baru jenama bermula, yang menakluki pasar jam tangan awam dan menjadi pemimpin bersama dengan syarikat Switzerland tertua.

Ciri khas jenama ini adalah penggunaan cat bercahaya sendiri, komposisi yang dipatenkan pada tahun 1915. Ini memungkinkan untuk menggunakan peranti dalam kegelapan sepenuhnya. Dan pada masa ini pembangun belum meninggalkan teknologi ini. Tangan bercahaya adalah sifat yang sangat diperlukan dari semua jam tangan lelaki. Juga, semua jam tangan lelaki dibezakan dengan bentuk bantal khas dengan kaca yang sedikit cembung.

Hari ini, Panerai adalah jenama yang terkenal, jam tangannya dibezakan dengan reka bentuk khas, peningkatan ketepatan dan ketahanan air. Separuh daripada model itu buatan tangan. Sejak tahun 2014, sebuah kilang baru telah dibuka di Neuchâtel (Switzerland), tempat pengembangan, produksi, pemasangan dan pengawasan jam tangan eksklusif berlangsung.

TAG Heuer

Penilaian: 4.7

TAG Heuer

Syarikat Switzerland yang termasuk dalam penilaian itu memulakan sejarahnya pada tahun 1860 dengan penciptaan bengkel jam tangan kecil. Tetapi setelah 9 tahun, berkat bakat, dedikasi dan kerja keras Eduard Hoer, revolusi nyata berlaku yang menjadikan idea masa terbalik. Sebagai ganti kunci untuk penggulungan, mahkota digunakan, yang sangat memudahkan pengoperasian jam tangan.

Jenama ini terkenal dengan kawalan yang teliti sepanjang proses pengeluaran dan pemeriksaan terhadap produk siap. Fokus utama syarikat adalah model sukan dan kronograf mewah. Siri Formula 1. tersedia untuk menyelam, golf dan perlumbaan auto. Ketahanan air yang tinggi, tangan yang terang dan dail yang mudah dibaca adalah ciri utama jam tangan TAG Heuer.

Jam tangan lelaki hari ini syarikat adalah sifat yang sangat diperlukan oleh banyak atlet terkenal dan orang yang menghargai fungsi, kepraktisan, gaya dan kualiti. Dia adalah inovator banyak idea berteknologi tinggi yang dilaksanakan dalam kehidupan. Pada tahun 2012, jenama ini dianugerahkan anugerah paling berprestij – Grand Arrow Emas Haute Horology. Tetapi syarikat itu tidak pernah berhenti pada kejayaannya, membuat kronograf eksklusif dengan rangkaian fungsi maksimum.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen