8 gril arang terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Memasak makanan dengan arang di bawah penutup membolehkan anda mendapatkan hidangan yang diingini dalam cuaca apa pun, menjaga suhu tinggi dan menjimatkan masa, memanggang sekata, dan mengurangkan penggunaan arang batu. Panggangan ini sesuai untuk penggunaan pegun di negara ini, di halaman rumah persendirian atau untuk berkelah. Bagi sesiapa yang berminat untuk memilih pemanggang arang, kami menawarkan nasihat praktikal dari pakar. Ulasan susulan dari lapan model teratas akan menunjukkan produk mana yang disukai oleh pelanggan dalam ulasan lebih daripada yang lain. Ini akan mempersempit pilihan dan menjimatkan masa, serta membantu anda tidak menyesal membeli di masa hadapan.

Cara memilih panggangan arang

Parameter utama semasa memilih pemanggang arang adalah:

  1. Saiz brazier. Ia bergantung kepada berapa banyak pengguna yang dapat memasak hidangan pada arang secara serentak. Sebagai contoh, panggangan 47×64 cm akan membolehkan anda memanggang 18 burger atau 4 ayam pada satu masa.
  2. Bahan dinding dan penutup. Gril diperbuat daripada logam dan seramik. Bekasnya lebih kuat dan bertolak ansur dengan pengangkutan. Mereka juga lebih ringan. Tetapi logam, cepat atau lambat, berkarat, walaupun terdapat lapisan enamel. Panggangan seramik lebih rapuh jika dijatuhkan secara tidak sengaja, tetapi ia menjadikan panas lebih baik dan tidak berkarat.
  3. Ketinggian pembinaan. Lokasi parut menentukan sejauh mana tukang masak harus bengkok untuk memeriksa keadaan pinggan atau membalikkannya ke seberang. Parameternya bervariasi dari 40 hingga 120 cm.
  4. Bahan kisi. Permukaan kerja dengan batang di mana daging, sayur-sayuran atau ikan diletakkan boleh dibuat dari keluli tahan karat atau besi tuang. Pilihan kedua akan lebih berat, yang akan mempengaruhi kemudahan pembersihan berikutnya. Tetapi besi tuang tidak akan “memimpin” dari pemanasan.
  5. Berat panggang. Jisim pemasangan untuk memasak arang boleh dari 6 hingga 100 kg. Ini mempengaruhi kemudahan pengangkutan, terutamanya apabila anda harus memasukkan peranti ke dalam bagasi.
  6. Fungsi penting. Setiap panggangan, bergantung pada modelnya, mempunyai fungsi tertentu yang berguna untuk memasak di atas arang. Penyesuaian ketinggian parut membolehkan anda memasukkan kepingan daging yang besar agar tidak bersandar pada penutupnya. Meja lipat di sisi memudahkan menyimpan garpu dan aksesori lain. Dudukan bawah sesuai untuk menyusun kayu bakar, poker. Roda memudahkan pengangkutan di permukaan rata. Termometer menunjukkan suhu di bawah penutup untuk dimasak mengikut resipi. Kawalan suhu memperluaskan kemungkinan operasi. Pemadam api tidak akan membiarkan pengguna terbakar semasa membuka penutup.

Mengkaji panggangan arang terbaik

Sekarang kita mempunyai pemahaman yang baik mengenai ciri utama panggangan arang, mari beralih ke TOP-8 kami. Senarai model terbaik disusun setelah menganalisis ciri-ciri barang di laman web https://rankquality.com/grills-and-barbecues/ dan membaca ulasan pelanggan.

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Mengkaji panggangan arang terbaik 1 Primo Oval XL Semua dalam Satu RUB 309,000
2 Kamado joe big joe RUB 164,900
3 Telur Hijau Besar Telur Besar RUB 160,900
4 MONOLITH Junior 201021 RUB 54,900
5 Weber Performer Original GBS RUB 38,400
6 Prestasi Char-Broil 580, 122x55x112 cm RUB 17,990
7 Weber Satu Sentuhan Asli 57 cm RUB 17,900
8 Weber Go Anywhere, 43x31x41 cm RUB 8,049

Primo Oval XL Semua dalam Satu

Penilaian: 4.9

Primo Oval XL Semua dalam Satu

Di tempat pertama adalah pemanggang lantai arang dari Primo, yang terdapat pada penyokong dengan empat roda. Untuk mengelakkan pemasangan daripada bergolek secara spontan, brek letak kenderaan disediakan. Di dalamnya terdapat panggangan dua tingkat yang membolehkan anda memasak untuk 8-10 orang sekaligus. Panggangan diperbuat daripada seramik, yang menahan panas untuk jangka masa yang lama, tidak berkarat dan sangat mesra alam. Di dalam, anda boleh memasak dalam dua suhu pada masa yang sama. Daging arang selalu berubah berair dan lembut di dalamnya. Pemilik dalam ulasan gembira kerana parutan panggangan terdiri daripada dua bahagian, menjadikannya lebih mudah untuk memasuki arang batu. Suhu mencecah 200 darjah dalam 15 minit, selepas itu anda boleh mula memasak.

Pengguna dalam ulasan memuji panggangan kerana ketegangannya. Saluran ruang dan udara ditutup dengan ketat sehingga, jika perlu, anda boleh membuat bekas bertebat sepenuhnya dan reneh makanan. Ini mengelakkan jelaga terbentuk di pinggir daging – mustahil untuk memasak makanan di dalamnya.

Kelebihan

  • empat roda pada pendirian;
  • terdapat brek untuk meletak kenderaan di lereng;
  • dua meja lipat di sisi;
  • kisi dua peringkat.

keburukan

  • beratnya 91 kg – adalah tidak realistik untuk memuatkannya ke dalam kereta sendiri;
  • harga tinggi;
  • memakan banyak ruang.

Kamado joe big joe

Penilaian: 4.8

Kamado joe big joe

Dan inilah satu lagi panggangan seramik dari syarikat Amerika Kamado. Loji arang batu yang berdiri di lantai memiliki kaki besi tuang dengan ketinggian 137 cm, sesuai untuk pengguna tinggi 180-190 cm, dan parut yang luas dengan diameter 61 cm. Di sisi mangkuk, terdapat dua meja lipat dan alat tambahan untuk sekop dan poker. Model ini beratnya 113 kg dan menggunakan empat roda brek. Tudungnya dilengkapi dengan mekanisme kemiringan lembut dan dipegang dengan selamat dalam kedudukan terbuka. Ia mempunyai termometer. Pemanggang arang bukan sahaja sesuai untuk menggoreng, tetapi juga membenarkan makanan merokok. Dalam ulasan, pemilik menyukai sistem dengan laci abu yang tercabut, sehingga abu dan kepingan arang yang terbakar tidak dibawa oleh angin di sekitar wilayah.

Особенностью этого гриля является запатентованная технология Divide&Conquer, что в переводе означает “разделяй и властвуй”. Ini membolehkan anda memasak pada suhu yang berbeza pada masa yang sama. Untuk ini, terdapat deflektor haba yang bergerak di dalam yang menyekat haba dari arang batu dan mewujudkan zon pemanasan tidak langsung. Reka bentuk inovatif membantu anda membakar ayam dan menggoreng sosej di kawasan berhampiran tanpa membakar apa-apa.

Kelebihan

  • sentiasa panas untuk jangka masa panjang;
  • terdapat meja lipat;
  • ada kait untuk menggantung skapula, poker;
  • empat roda dengan brek.

keburukan

  • harga tinggi;
  • berat 113 kg;
  • mekanisme mengangkat penutup secara beransur-ansur kehilangan kelancarannya.

Telur Hijau Besar Telur Besar

Penilaian: 4.8

Telur Hijau Besar Telur Besar

The Large adalah pemanggang arang terbesar dalam rangkaian Telur Besar Hijau. Kompor diperbuat daripada seramik dan mempunyai grid bulat dengan diameter 46 cm. Bentuk mangkuk menegak memanjang membolehkan anda memasak pada beberapa tahap pada masa yang sama. Pada satu masa di dalamnya akan menggoreng daging atau sayur sekaligus untuk 8 orang. Dalam ulasan tersebut, pemilik memuji produk ini kerana seramik tebal dan pemanasan stik yang seragam. Tubuh dapat dipotong ke meja, jadi model arang sering digunakan di restoran untuk membuat potongan untuk burger dan pelbagai permainan.

Kami mendapati panggangan ini adalah yang terbaik kerana terdapat aksesori paling banyak dalam rangkaian Telur Besar Hijau. Tungku karbon tertutup dari seramik inilah yang dihasilkan oleh syarikat: singkatan dari tulang rusuk, kuali besi tuang dua bahagian, parut tiga tingkat, pemegang unggas, batu seramik. Semua ini memperluaskan kemungkinan memasak arang dan menjadikan impian gourmet memanggang.

Kelebihan

  • pendirian bertetulang pada 4 kaki;
  • lipat meja kayu;
  • termometer terbina dalam;
  • pilihan yang kaya untuk pembungkusan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • bukan ketinggian paling selesa 84 cm – anda harus membongkok.

MONOLITH Junior 201021

Penilaian: 4.7

MONOLITH Junior 201021

Dan inilah panggangan seramik yang lebih ringkas untuk memasak arang dari syarikat Jerman MONOLITH. Barang tersebut dikeluarkan terus di sebuah kilang di Jerman. Diameter grill grill hanya 33 cm. Ini menyumbang kepada dimensi yang lebih padat, jadi lebih mudah untuk mengangkut unit walaupun di dalam troli kereta. Walaupun ukurannya berkurang, ketinggian panggangan adalah 95 cm, jadi tukang masak harus membengkokkan lebih sedikit. Seramik tebal dengan penutup penutup melindungi makanan daripada pengeringan yang berlebihan, menjadikannya tetap berair. Termometer yang dibina ke dalam penutup dengan skala yang jelas memberikan kawalan terhadap rejim suhu. Berdasarkan ulasan, para pemilik berpuas hati dengan baki pizza, yang memperluas kemungkinan memasak arang.

Pakar kami memilih panggangan sebagai yang terbaik kerana lubang khas untuk kerepek aroma. Ini membolehkan anda menambahkan ceri dan serpihan kayu lain ke arang batu tanpa membuka penutup utama untuk melepaskan suhu. Hidangannya akan menjadi lebih beraroma, dan ini tidak akan mempengaruhi masa memasak dan kemudahan prosesnya.

Kelebihan

  • bingkai sokongan yang kukuh;
  • kastor dengan brek;
  • pemegang penutup bertebat;
  • dua meja lipat kayu;
  • cangkuk untuk menggantung skapula.

keburukan

  • pemegang sisi tidak mempunyai pad penebat haba;
  • tidak ada sistem pengumpulan abu dan abu.

Weber Performer Original GBS

Penilaian: 4.5

Weber Performer Original GBS

Jenama Weber menawarkan pemanggang keluli berlapis. Ketinggian strukturnya 112 cm, yang disukai pelanggan dalam ulasan. Pembuat barbeku arang juga dipuji kerana pengekalan suhu yang baik dan pembersihan abu yang mudah. Parut berdiameter 57 cm membolehkan anda memasak sehingga 10 orang sekaligus. Panggangan mempunyai meja logam besar dan jaring untuk menyimpan kayu bakar. Tudungnya mempunyai termometer dan pegangan terlindung. Di bahagian bawah, pengeluar membuat lubang untuk menyesuaikan laluan udara dan kotak abu. Tudung dari mangkuk boleh dikeluarkan sepenuhnya dan dimasukkan kembali ke dalam pendakap khas.

Kompor diletakkan di atas bingkai logam dengan empat roda (dua diameter kecil dan dua besar), yang memperluas kemungkinan untuk dilalui di tanah yang tidak rata. Ini penting semasa keluar ke kawasan luar bandar atau di halaman rumah yang tidak mempunyai jalan berturap. Lebih-lebih lagi, berat strukturnya adalah 24 kg, jadi lebih mudah untuk mengangkut panggangan di dalam kereta dan mendapatkannya walaupun dengan usaha satu orang.

Kelebihan

  • senang dibersihkan;
  • permukaan kerja yang lebih besar menjadikan memasak lebih mudah;
  • suhu tidak turun;
  • pendakap untuk membetulkan penutup.

keburukan

  • bentuk kerepek pada enamel;
  • sarung logam nipis.

Prestasi Char-Broil 580, 122x55x112 cm

Penilaian: 4.4

Prestasi Char-Broil 580, 122x55x112 cm

Ini adalah gril keluli bersalut serbuk. Panggang untuk memasak arang mempunyai dimensi 55×48 cm. Selain itu, terdapat panggangan atas untuk memanaskan makanan. Baki arang boleh disesuaikan dengan ketinggian untuk membawa panas lebih dekat atau lebih jauh dari makanan. Terdapat meja di sisi, dan ada kotak api di bawah. Pengguna dalam ulasan memuji dulang arang yang mudah dibahagikan kepada empat petak. Berkat ini, haba merata dan tidak bangun. Untuk membersihkan laci, keluarkan saja dari panggangan dan kosongkan keseluruhan isinya. Ini menjadikan alat dapur lebih mudah untuk dijaga.

Kami memperhatikan pemanggang karena adanya lubang penyesuaian bagi laluan udara baik di ruang makanan dan di dalam kotak api. Ini membolehkan anda mengawal haba dengan lebih tepat dan menyejukkan makanan dengan lebih cepat sehingga tidak terlalu panas jika arang terlalu panas. Tingkap kawalan putar terletak di setiap sisi, yang berguna semasa memasak pinggan pada suhu yang berbeza pada masa yang sama.

Kelebihan

  • dua peringkat untuk memasak;
  • pelindung roda tinggi;
  • abu tidak terbang di luar kotak;
  • palet mudah dengan arang batu.

keburukan

  • pemegang penutup tidak bertebat;
  • tidak faham, oleh itu ia memerlukan banyak ruang.

Weber Satu Sentuhan Asli 57 cm

Penilaian: 4.3

Weber Satu Sentuhan Asli 57 cm

Dan inilah gril Weber lain dengan mangkuk bulat dan penutup yang boleh ditanggalkan sepenuhnya. Peranti ini diperbuat daripada keluli dan dilengkapi dengan lapisan enamel berkualiti tinggi. Sekiranya anda membersihkan dinding dengan berus, cat tidak akan rosak, tetapi cat akan terkena serpihan dengan objek keras. Terdapat termometer di penutup panggangan. Model dipasang pada tripod dengan dua roda dan satu pendukung. Diameter panggangan adalah 57 cm. Anda harus memasak pada ketinggian 101 cm. Terdapat tiga lubang di bahagian bawah mangkuk untuk bekalan udara dan pengumpulan abu. Dalam ulasan, produk ini disukai oleh pemiliknya dengan pegangan yang selamat dan kemudahan pergerakan kerana berat 13 kg.

Panggangan ini berada di antara yang terbaik berkat teknologi One-Touch yang dipatenkan. Ini menyiratkan adanya tiga pisau di dalam mangkuk, yang menghilangkan semua simpanan karbon dalam satu gerakan putar. Jelaga dan abu yang melekat pada dinding segera berakhir di pengumpul abu. Ini sangat memudahkan pembersihan panggangan berikutnya, terutama dengan penggunaan yang kerap.

Kelebihan

  • roda besar untuk pengangkutan;
  • pemegang terlindung;
  • penutup digantung oleh gelung;
  • ada kotak api.

keburukan

  • sistem pengumpulan abu terbuka tidak selamat;
  • kos tinggi untuk aksesori berjenama;
  • setelah 2 tahun beroperasi, kerepek muncul di enamel.

Weber Go Anywhere, 43x31x41 cm

Penilaian: 4.2

Weber Go Anywhere, 43x31x41 cm

Kajian ini diselesaikan dengan panggangan luar segi empat tepat dengan dimensi 43x31x41 cm. Ia menyediakan satu panggangan untuk memasak pada arang 40×25 cm. Produk ditutup dengan penutup dengan dua pengatur aliran udara, yang membolehkan anda mengawal suhu, tetapi tidak ada termometer itu sendiri. Kit ini juga merangkumi dulang untuk mengumpulkan abu dan parut untuk meletakkan arang batu secara langsung. Mangkuk bulat membantu memasak keseluruhan ayam untuk mengumpulkan lemak. Pemanggang didasarkan pada bingkai yang diperbuat daripada tiub tahan karat. Para pemilik ulasan seperti logam tebal sarung dan lapisan enamel berkualiti tinggi. Tudung mempunyai pegangan bertebat dengan pemutus haba, jadi tangan anda tidak panas semasa anda membukanya.

Kami telah menyenaraikannya sebagai yang terbaik untuk mendaki. Beratnya hanya 6 kg, sehingga boleh dihantar ke tempat berkelah dengan berjalan kaki. Reka bentuk dudukan yang dilipat membantu mengurangkan ukuran semasa pengangkutan.

Kelebihan

  • pemegang terlindung;
  • kaki keluli tahan karat;
  • kos yang berpatutan;
  • pemanasan tidak langsung mungkin;
  • mengekalkan panas dengan arang batu briket hingga 6 jam;
  • dua pengatur di penutup untuk bekalan udara.

keburukan

  • tidak ada termometer;
  • parut bawah untuk selekoh arang batu;
  • beberapa kekurangan pemegang sisi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen