8 gelang kecergasan terbaik dengan pengukuran tekanan darah

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pasar gelang kecergasan sentiasa bertambah dengan model baru. Sebelum ini, ini adalah peranti termudah dengan paparan miniatur yang hampir tidak dapat melakukan apa-apa. Tetapi secara beransur-ansur, perangkat mulai muncul yang dapat mengesan pelbagai aktiviti fizikal. Kini pelacak kecergasan memantau bukan sahaja degupan jantung, malah ada yang tahu bagaimana mengukur tekanan darah! Peranti inilah yang akan dibincangkan dalam artikel ini.

Penilaian gelang kecergasan terbaik dengan pengukuran tekanan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian gelang kecergasan terbaik dengan pengukuran tekanan 1 GSMIN WR11 (2019) RUB 5,900
2 BIZZARO F550 RUB 3,990
3 QUMANN QSB 08+ RUB 1,750
4 FitCloud CK11S RUB 2,900
5 Jet Sport FT-7 RUB 1,690
6 SMA B2 RUB 2 190
7 Jalur Pintar M3 RUB 1.425
8 Gelang KESIHATAN KECERGASAN M2 RUB 520

Ulasan menggunakan data dari hasil analisis sumber https://rankquality.com/.

GSMIN WR11 (2019)

Penilaian: 4.9

GSMIN WR11 (2019)

Gelang kecergasan ini mengejutkan walaupun pada peringkat pembelian. Anda akan menerima peranti yang dibungkus dalam kotak bulat, seolah-olah anda membeli cat kasut atau sejenis makanan dalam tin. Di dalamnya terdapat penjejak kecergasan dan dokumentasi. Kelebihan utama peranti ini ialah paparan warna. Sebahagiannya kerana dia, peranti itu mendapat tanda harga yang sangat tinggi. Ia juga dapat menyegerakkan penyegerakan dengan pelbagai telefon pintar, malah peranti lama berdasarkan Windows Telefon disokong!

Kembali ke skrin, pepenjuru berukuran 0,96 inci. Malangnya, ia tidak boleh disebut ideal. Kenyataannya adalah bahawa paparan mungkin pudar sedikit di luar rumah, terutama pada hari yang cerah. Selebihnya sukar untuk mencari kesalahan dengannya. Ia mengandungi semua maklumat yang diperlukan pengguna, termasuk degup jantung, waktu, tarikh, cas bateri dan banyak lagi.

Sekiranya kita bercakap mengenai bateri, maka ia mempunyai kapasiti kecil: hanya 90 mAh. Ini menjadikan gelang kecergasan sangat ringan. Pada masa yang sama, peranti masih tidak memerlukan pengisian semula yang kerap – penyambungan penyesuai utama akan diperlukan kira-kira sekali setiap sepuluh hari. Atau seminggu sekali, jika anda kerap mengukur nadi dan tekanan darah anda.

Saya mesti mengatakan bahawa peranti melakukan tugas yang sangat baik dengan tugas di atas. Tetapi banyak pesaing, jika anda cuba menentukan tekanan darah dengan pertolongan mereka, maka mereka tidak berbohong. Menariknya, ada juga fungsi ECG. Dan hanya dia yang enggan bekerja dengan betul. Nah, bukan kerugian besar! Pemantauan tidur yang mencukupi akan dianggap lebih penting bagi banyak pihak.

Peranti boleh dijual dengan tiga warna tali yang berbeza. Kesemuanya gelap, tidak mencolok. Seseorang tidak akan menyedari bahawa gelang kecergasan diletakkan di pergelangan tangan anda. Badan alat akan menggembirakan anda dengan perlindungan kelembapan mengikut standard IP67. Ini bermakna anda boleh mencuci tangan dengan mudah tanpa mengeluarkan alat pelacak kecergasan. Tetapi tidak digalakkan menyelam di bawah air dalam alat. Seperti yang disebutkan di atas, alat ini ternyata sangat ringan – beratnya hampir tidak mencapai 25 g. Kontrol ini dilakukan dengan cara sensori, seperti pada kebanyakan gelang kecergasan lain yang ada sekarang. Penyegerakan dengan telefon pintar dilakukan melalui Bluetooth 4.0. Paparan dapat menunjukkan nama pemanggil dan sebahagian dari pesan yang terdapat dalam pemberitahuan.

Walaupun kos GSMIN WR11 (2019) tinggi, peranti ini tidak menerima cip GPS. Ini adalah yang terbaik, kerana modul navigasi menggunakan tenaga bateri secara aktif. Merakam laluan berjoging dapat diberikan ke telefon pintar anda, kerana juga selalu bersama anda.

Kelebihan

  • Berat yang sangat ringan;
  • Terdapat perlindungan kelembapan yang baik;
  • Motor getaran yang baik dibina;
  • Paparan berwarna;
  • Ketepatan yang baik semasa mengukur tekanan;
  • Terdapat pemantauan degupan jantung dan pemantauan tidur;
  • Kualiti pembinaan yang baik.

keburukan

  • Di jalan, skrin pudar;
  • Aplikasi pendamping mentah
  • Penggera tidak mengesan fasa tidur;
  • Bukan alat pengecas yang paling sesuai untuk gelang;
  • Harga tinggi.

BIZZARO F550

Penilaian: 4.8

BIZZARO F550

Pelacak kecergasan lain dengan bentuk segi empat tepat, dengan tali silikon dan paparan OLED. Pembungkusannya lebih standard – ia adalah kotak kadbod sederhana dengan sisipan telus. Ini menjelaskan bahawa peranti ini dilengkapi dengan dua tali tambahan dalam pelbagai warna. Mungkin ini satu-satunya sebab mengapa peranti ini tidak dijual dengan harga sesen pun.

Tidak seperti model yang dibincangkan di atas, skrin BIZZARO F550 adalah monokrom. Maklumat di atasnya dipaparkan dengan resolusi 64 × 128 piksel. Bukan hasil yang terlalu tinggi, tetapi untuk masa, tarikh dan degupan jantung ini sudah cukup. Sekiranya anda ingin membaca mesej yang datang ke telefon pintar anda, maka lebih baik anda mendapatkan jam tangan pintar.

Gelang kecergasan moden sering mendapat perlindungan kelembapan. BIZZARO F550 tidak terkecuali daripada peraturan, standard IP67 dinyatakan di sini. Modul tanpa wayar Bluetooth 4.0 disembunyikan di bawah badan peranti. Untuk menyegerakkan dengan telefon pintar, anda mesti terlebih dahulu memasang aplikasi khas yang dikembangkan untuk iOS dan Android. Selepas itu, gelang kecergasan akan dapat menampilkan pelbagai pemberitahuan, dan bukan hanya hasil pengukuran. Penerimaan disertai dengan getaran yang ketara, jadi agak sukar untuk melewatkan panggilan dan mesej.

Baiklah, bagaimana alat ini menunjukkan dirinya jika anda melakukan aktiviti fizikal? Dari sisi terbaik, tetapi dengan tempahan! Khususnya, terdapat beberapa aduan mengenai monitor degupan jantung. Denyut jantung diukur dengan betul. Walau bagaimanapun, peranti ini tidak tahu melakukan ini secara berterusan. Anda tidak perlu bimbang tentang perkara ini, hanya alat pakai yang jauh lebih mahal yang dihasilkan oleh pengeluar terkenal yang mampu mengukur denyutan nadi 24 jam sehari. Bagi pengukuran tekanan, maka anda akan mendapat hasil yang hampir tepat. Ini adalah berita baik! Dan ada juga kaunter kalori, yang tidak boleh dilakukan tanpa gelang kecergasan. Pemantauan tidur juga tidak dilupakan. Dengan kata lain, sukar untuk mencari kesalahan fungsi. Kecuali anda mengharapkan penghitung langkah berkualiti tinggi dari peranti. Sayangnya, dalam hal ini, produk ini tidak berbeza dengan alat pelacak kecergasan murah lain – bacaan pedometer jauh dari kebenaran.

Seperti hampir semua alat yang dipertimbangkan dalam penarafan ini, BIZZARO F550 mempunyai jam penggera. Namun, dia tidak dipandu oleh fasa tidur, motor getaran diaktifkan dengan ketat pada waktu tertentu.

Di suatu tempat di dalam peranti terdapat bateri 80 mAh. Nampaknya parameternya hampir dengan bateri di dalam gelang kecergasan yang dibincangkan di atas, jadi jangka hayat bateri harus serupa. Tidak kira bagaimana keadaannya! Ulasan untuk BIZZARO F550 menunjukkan bahawa caj penuh sudah cukup untuk beberapa hari operasi. Namun, ada kemungkinan pembeli yang tidak berpuas hati berkahwin.

Pasukan penulis percaya bahawa gelang kecergasan ini patut dibeli jika anda tidak menyesal dengan wang yang dibelanjakan. Peranti ini ternyata mudah dan ringan, tetapi masih memiliki sejumlah kelemahan yang serius. Sekiranya anda mengetahui bil wang, maka adalah lebih baik untuk mempertimbangkan pilihan untuk membeli beberapa model lain, kerana penilaian kami untuk pelacak kecergasan terbaik dengan pengukuran tekanan tidak berakhir pada BIZZARO F550.

Kelebihan

  • Berat yang sangat ringan;
  • Terdapat motor getaran yang baik;
  • Set itu merangkumi tali tambahan;
  • Perlindungan kelembapan yang dilaksanakan mengikut standard IP67;
  • Pemantauan tidur dan pemantauan degup jantung ada;
  • Pengukuran tekanan darah yang tepat;
  • Kos yang agak rendah.

keburukan

  • Paparannya monokrom;
  • Hayat bateri yang pendek;
  • Penggera tidak mengesan fasa tidur;
  • Pedometer banyak berbohong.

QUMANN QSB 08+

Penilaian: 4.7

QUMANN QSB 08+

Gelang kecergasan ini mempunyai bentuk bujur, seperti kebanyakan pertandingan. Peranti dengan mudah dimasukkan ke dalam tali silikon, yang boleh berwarna hitam, biru atau hijau muda. Pengilang pelacak kecergasan ini memutuskan untuk mencapai kos yang sangat rendah. Dia berjaya, penjual meminta tidak lebih dari 1600 rubel untuk QUMANN QSB 08+. Tetapi berapa kos yang dicapai oleh orang Cina?

Penjimatan paling banyak dilihat pada paparan. Dan intinya adalah tidak boleh disebut warna. Skrinnya ternyata sangat kecil, pepenjuru hanya 0,42 inci. Tidak perlu dikatakan, walaupun nama pemanggil tidak sesuai di sini? Dan anda pasti melupakan teks mesej. Adalah mustahil untuk mencari kesalahan hanya dengan substrat skrin sentuh pada paparan, yang selalu memberi respons kepada sentuhan pengguna.

Penjimatan juga ketara dalam badan peranti. Ia tahan air, tetapi hanya mengikut standard IP65. Sebenarnya, gajet itu tidak takut hanya akan hujan. Dianjurkan untuk melepaskan gelang kecergasan dari pergelangan tangan anda walaupun anda memutuskan untuk mencuci tangan. Tidak ada yang boleh dikatakan mengenai mandi atau mandi – ia boleh mematikan peranti dengan serta-merta.

QUMANN QSB 08+ mungkin merupakan wakil paling ringan dari penilaian kami. Berat peranti hanya 15 g. Adakah bateri yang dipermudahkan di dalamnya? Sesungguhnya, kapasitinya hanya 70 mAh. Oleh itu, pembeli tidak perlu menunggu satu setengah hingga dua minggu operasi dari caj penuh. By the way, pengisian dilakukan dengan cara biasa – alat dikeluarkan dari tali dan kemudian dimasukkan ke dalam buaian lengkap.

Apa yang boleh dilakukan oleh peranti ini? Pertama, QUMANN QSB 08+ dapat diselaraskan dengan telefon pintar, yang mana ia menggunakan teknologi Bluetooth 4.2. Dalam kes ini, alat akan memberitahu dengan getaran mengenai panggilan dan pemberitahuan. Ia juga dapat diubah menjadi alat kawalan jauh kamera telefon pintar. Kedua, peranti ini membolehkan anda memantau aktiviti fizikal. Ia malah mendorong pengguna dengan mengingatkan bahawa dia sudah terlambat. Monitor degupan jantung dapat bekerja di sini sepanjang latihan. Tetapi lebih baik mengatur pemeteran berdasarkan permintaan, dalam hal ini pengisian bateri akan habis secara aktif. Dan gelang kecergasan juga dapat mengukur tekanan darah. Tetapi terlalu dekat: banyak orang akan terkejut dengan ketepatan bacaannya.

Masih perlu ditambahkan bahawa QUMANN QSB 08+ boleh dibiarkan pada waktu malam untuk memantau tidur. Walau bagaimanapun, kadang-kadang anda masih perlu melakukan ini, kerana anda perlu mengecas alat ini suatu ketika dahulu.

Sebelum membeli gelang kecergasan, pastikan untuk memeriksa sama ada ia mempunyai sokongan bahasa Rusia. Faktanya ialah versi pertama alat tidak memahami abjad Cyrillic. Peranti seperti itu bahkan tidak akan memaparkan baris pertama mesej yang datang ke telefon pintar, hanya menunjukkan ikon. Tetapi gelang kecergasan yang menyokong bahasa Rusia tidak boleh dianggap bijaksana: pemberitahuan dari mana-mana aplikasi pihak ketiga dipaparkan di sini dengan satu ikon, yang tidak membenarkan membezakan mesej di Viber daripada mesej di WhatsApp.

Kelebihan

  • Kos rendah;
  • Berat yang sangat rendah;
  • Pemantauan tidur dilaksanakan;
  • Monitor kadar jantung yang bagus.

keburukan

  • Pedometer dan sensor tekanan tidak begitu tepat;
  • Hayat bateri yang pendek;
  • Tidak semua gelang kecergasan memahami Cyrillic;
  • Perlindungan kelembapan kurang baik;
  • Skrin sangat kecil.

FitCloud CK11S

Penilaian: 4.6

FitCloud CK11S

Sebilangan besar gelang kecergasan yang ada sekarang mempunyai penampilan yang serupa. Tetapi kadang-kadang peranti seperti FitCloud CK11S dilahirkan. Peranti ini mempunyai badan yang tidak biasa, dicat dengan gangsa atau perak. Perkara itu kelihatan bergaya, sesuatu yang serupa dapat dihasilkan oleh pengeluar beg tangan dan aksesori wanita lain.

Peranti ternyata cukup besar. Di sisi wajahnya terdapat tempat untuk OLED – paparan dengan pepenjuru 0,66 inci. Malangnya, penolakan plastik biasa mempengaruhi berat alat, yang mencapai 28.5 g. Dan menambah berat tali kulit. Hasilnya, gelang kecergasan pasti terasa di tangan. Namun, dia masih jauh dari jam tangan pintar, yang jauh lebih berat.

Peranti ini sama sekali tidak takut dengan air, kecuali jika kita bercakap tentang menyelam, seperti yang dibuktikan oleh perakuan yang dinyatakan berdasarkan standard IP67. Di bahagian belakang alat, anda dapat melihat LED khas, di mana kadar denyutan jantung diukur. Pemantauan tidur juga tersedia untuk pengguna. Walaupun harus diakui bahawa tidak setiap orang setuju untuk tidak melepaskan gelang kecergasan yang besar pada waktu malam. Akhirnya, pengukuran tekanan darah juga terdapat di sini. Walau bagaimanapun, ketepatan pengukuran dipersoalkan. Seseorang berpendapat bahawa gelang kecergasan memberikan nombor rawak sepenuhnya, sementara seseorang memberi jaminan bahawa alat itu praktikal tidak berbohong.

Selebihnya peranti tidak dapat mengejutkan dengan apa-apa. Ia memaparkan nama pemanggil, dan juga memberikan kesempatan untuk membaca teks pemberitahuan. Juga, dengan menggunakan alat pelacak kecergasan, anda dapat menekan butang rana dari jauh, yang sangat penting ketika mengambil gambar selfie. Paling tidak biasa adalah fungsi pengukuran oksigen darah, tetapi ia pasti tidak akan memberi anda maklumat yang benar.

Penyegerakan dengan telefon pintar dilakukan melalui Bluetooth 4.0. Mengapa tidak versi kelima standard? Pengenalan modul tanpa wayar moden memerlukan pelaburan tambahan. Dalam kes ini, perangkaan gelang kecergasan terbaik ini tidak akan dijual dengan harga 3200 rubel.

Dimensi peranti yang agak besar memungkinkan untuk meletakkan bateri yang besar di dalamnya. Tepatnya, kapasiti 110 mAh. Banyak jam pintar dapat membanggakan parameter ini! Namun, atas sebab tertentu, gelang kecergasan enggan berfungsi untuk jangka masa yang panjang. Pengilang menuntut hanya masa menunggu selama 120 jam. Ini tidak masuk akal, kerana sebilangan pesaing dapat bertahan selama beberapa minggu!

Kelebihan

  • Menggunakan skrin melengkung yang besar;
  • Reka bentuk yang unik;
  • Tidak terlalu tinggi kosnya;
  • Perlindungan kelembapan yang baik;
  • Beberapa pilihan warna;
  • Terdapat pedometer dan pemantauan tidur;
  • Fungsi yang sangat luas;
  • Tali itu diperbuat daripada kulit.

keburukan

  • Paparannya monokrom;
  • Hayat bateri yang pendek;
  • Berat yang cukup berat;
  • Ketepatan pengukuran jauh dari ideal.

Jet Sport FT-7

Penilaian: 4.5

SUKAN JET FT-7

Gelang kecergasan ini adalah salah satu yang dilengkapi dengan tali lapisan dua. Ini membolehkan aksesori menjadi dua nada. Lapisan atas tali berwarna hitam, sementara lapisan dalam boleh dicat merah atau warna lain.

Sekiranya anda melupakan warna tali, pelacak kecergasan yang lain tidak mungkin mengejutkan anda dengan apa-apa. Dan bagaimana mungkin jika mereka meminta kurang dari dua ribu rubel untuk peranti itu? Saya gembira bahawa pengeluar tidak menjimatkan sekurang-kurangnya perlindungan kelembapan. Piawai IPX7 membolehkan anda mencuci tangan tanpa mengeluarkan alat dari pergelangan tangan. Secara teori, alat ini juga dapat menangani berenang, kecuali jika anda ingin menyelam. Namun, ia mengesyorkan meninggalkan gelang kecergasan di luar kolam renang. Dan mengapa memegangnya di tangan anda, jika tidak ada mod 'Berenang' khas di sini?

Produk ini mempunyai reka bentuk yang tidak asing lagi. Terdapat LED di bahagian belakang wakil penilaian kami ini. Dengan bantuannya, nadi diperiksa. Selalunya, hasil pengukuran seakurat mungkin. Pengecualian dari peraturan adalah pengukuran semasa latihan aktif, ketika tangan berkeringat. Untuk mengukur tekanan darah, dalam hal ini, Jet Sport FT-7 jauh lebih rendah daripada alat perubatan khusus. Sebahagian besarnya, semuanya bergantung pada usia pengguna. Hasil yang paling tepat diperhatikan pada orang dewasa di bawah usia 40 tahun. Sayangnya, gelang kecergasan ini tidak akan berfungsi untuk orang tua, atau mereka harus melakukannya tanpa fungsi yang berguna.

Pada dasarnya, pilihan kami terdiri daripada alat kecil, skrin yang hanya memaparkan maklumat yang paling penting. Jet Sport FT-7 mungkin merupakan wakil terbesar dalam penilaian ini. Pada panel depannya terdapat OLED – paparan, pepenjuru yang telah dibawa ke 0,86 inci. Satu-satunya kasihan adalah monokrom. Tetapi di sisi lain, skrin seperti itu lebih baik dibaca di bawah sinar matahari.

Bahkan dimensi yang lebih besar memberi kesan pada berat badan. Gelang kecergasan dirasakan di pergelangan tangan, terutama pada mulanya. Di masa depan, anda masih ingat tentang peranti pada saat ia mula bergetar, memberitahu tentang panggilan masuk, mesej yang diterima atau keperluan untuk berlatih. Terdapat bateri yang sangat besar di dalam alat. Walau bagaimanapun, ia masih tidak mencukupi untuk jangka hayat bateri yang lama. Kemungkinan besar, pemproses dan firmware harus dipersalahkan dalam hal ini. Anda mesti menggunakan pengecas setiap beberapa hari.

Apa lagi yang boleh dilakukan oleh Jet Sport FT-7 selain ciri-ciri yang dibincangkan di atas? Mungkin tiada. Anda hanya boleh menandakan kemungkinan kawalan jauh kamera telefon pintar. Penyegerakan, dengan cara, dilakukan melalui Bluetooth 4.0. Berdasarkan nama gadget, seseorang akan mengharapkan cip GPS atau sesuatu yang serupa di dalamnya. Malangnya, peranti itu tidak memilikinya.

Jet Sport FT-7 adalah salah satu model paling popular di pasaran gelang kecergasan Rusia. Ini berlaku apabila pembeli tertarik dengan harganya. Mereka tidak memperhatikan kenyataan bahawa monitor degup jantung dan pedometer selalu salah. Perkara utama ialah peranti tahan lama.

Kelebihan

  • Terdapat beberapa perlindungan kelembapan;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Paparan yang sangat besar
  • Pemantauan tidur disediakan.

keburukan

  • Skrin monokrom;
  • Ketepatan pengukuran boleh menjadi sangat rendah;
  • Hayat bateri yang pendek;
  • Tidak semua salinan menyokong bahasa Rusia.

SMA B2

Penilaian: 4.4

SMA B2

Gelang kecergasan ini dijual dengan sedikit wang. Tetapi 2200 rubel bukanlah jumlah yang anda akan benar-benar menyesal jika peranti tiba-tiba gagal. Terutama jika ia berlaku kerana kesalahan anda. Penjejak kecergasan SMA B2 itu sendiri tidak mungkin pecah, sama sekali tidak ada keluhan mengenai kualiti pemasangannya. Dan bermacam-macam juga membangkitkan perasaan gembira: dijual anda boleh mendapatkan gelang kecergasan dengan tali warna yang berbeza, dari hitam standard hingga oren terang.

Peranti ini merangkumi paparan skrin sentuh dengan pepenjuru 0,91 inci. Nampaknya parameter yang keterlaluan! Tetapi sebenarnya, skrinnya sangat kecil, kerana sangat sempit. Ini dibuktikan dengan resolusi, iaitu 128 x 32 piksel. Hasilnya, peranti ini dapat memaparkan waktu, tarikh, degupan jantung semasa, tetapi tidak lebih dari itu. Selalunya, maklumat sekunder ditunjukkan dalam bentuk piktogram. Sekiranya anda ingin mengeluarkan telefon pintar dari poket anda sekerap mungkin, lebih baik melihat peranti yang boleh dipakai dengan paparan yang sedikit lebih besar.

Pengilang alat telah menyatakan ketahanan air IP67. Ini bermaksud bahawa hujan bukanlah penghalang kepada peranti. Tetapi sebelum pergi ke kolam renang, gelang kecergasan mesti dikeluarkan.

Motor getaran yang baik tersembunyi di bawah badan peranti ini, kesannya dirasakan walaupun terdapat kekeliruan. Alat ini juga mempunyai modul tanpa wayar Bluetooth 4.0, yang digunakan untuk menyegerakkan dengan telefon pintar. Bateri tidak dilupakan, tentu saja. Kapasiti 80mAh. Banyak pesaing yang mengulas dalam artikel ini dengan bateri yang sama hanya bertahan tiga hingga empat hari, dan ini adalah yang terbaik! Bagi gelang kecergasan SMA B2, pengeluar menuntut masa siaga selama 360 jam. Jelas bahawa penggunaan ciri-ciri tertentu secara berkala akan menyebabkan pengurangan jangka hayat bateri. Bagaimanapun, anda tidak akan menggunakan pengecas lebih dari sekali seminggu. Walau bagaimanapun, tidak ada. Sebilangan orang mengeluh kerana membeli SMA B2 yang rosak. Alat sedemikian memerlukan pengisian semula lebih kerap. Saya gembira kerana proses ini semudah mungkin, peranti hanya perlu dilepaskan dari tali silikon, setelah itu masih boleh dimasukkan ke dalam port USB bersaiz penuh.

Malangnya, model ini bukan salah satu yang mampu memberikan maklumat yang paling benar. Paling tidak terletak pada pedometer, walaupun seseorang masih akan mempunyai keluhan mengenainya. Monitor degupan jantung, yang mana alat tersebut diambil, sedikit lebih salah. Oleh itu, pengukuran tekanan di sini umumnya lebih merupakan fiksyen daripada fungsi yang benar-benar berfungsi.

Kelebihan

  • Pengisian semula sangat mudah;
  • Pemantauan tidur disediakan;
  • Terdapat beberapa perlindungan kelembapan;
  • Sebilangan besar pilihan warna ada;
  • Kos rendah.

keburukan

  • Ketepatan pengukuran sangat rendah;
  • Paparan monokrom bersahaja;
  • Tidak semua berfungsi dengan stabil Bluetooth – sambungan;
  • Aplikasi pendamping yang kurang berfungsi.

Jalur Pintar M3

Penilaian: 4.3

SMART BAND M3

Gelang kecergasan standard lain dalam ranking kami. Ia juga mempunyai bentuk bulat. Buaian biasa dengan kabel pendek digunakan untuk mengecasnya. Melepaskan peranti dari tali silikon tidak menimbulkan masalah. Tali itu, dengan cara, boleh terdiri dari pelbagai warna. Tetapi yang lebih penting adalah kenyataan bahawa paparan warna ada di sini. Seperti yang anda perhatikan, pelacak kecergasan yang paling kerap dilengkapi dengan skrin monokrom.

Meneruskan perbualan mengenai paparan, seseorang tidak dapat melihat dimensinya yang besar. Diagonal berukuran 0,78 inci dan resolusi 128 x 80 piksel. Dalam hal ini, peranti ini dapat dibandingkan dengan gelang kecergasan yang sangat terkenal dari Xiaomi, yang tidak termasuk dalam penilaian kami kerana ketidakmampuan mereka untuk mengukur tekanan darah. Semua maklumat berguna dipaparkan pada skrin terpasang di sini, termasuk teks pemberitahuan dari telefon pintar.

Malangnya, peranti ini masih mempunyai kekurangan tertentu. Pertama sekali, timbul persoalan mengenai bateri yang dipasang. Bagaimana ia cepat habis dengan kapasiti 110 mAh? Adakah Bluetooth benar-benar menghabiskan tenaga dengan begitu aktif? Tidak, ini dilakukan oleh cip GPS yang mencatat laluan latihan, dan juga kelajuan larian. Lumpuhkannya, selepas itu waktu operasi meningkat dengan ketara. Namun, tidak perlu mengharapkan rekod dari Smart Band M3. Dalam hal ini, dia masih kalah dengan pesaing yang lebih terkenal.

Model ini biasanya digunakan sebagai pedometer. Tetapi, seperti yang telah anda fahami, dia juga tahu bagaimana mengukur tekanan darah dan nadi. Ketepatan pengukuran boleh diterima, tetapi tidak lebih dari itu.

Masalah utama dengan Smart Band M3 adalah kelaziman nama ini. Di China, peranti asalnya sudah dipalsukan. Akibatnya, anda mungkin tersandung pada model yang tiba-tiba mendapat paparan monokrom. Atau peranti tanpa cip GPS. Atau alat yang tidak dapat mengukur tekanan darah. Pendek kata, sangat sukar untuk membuat pembelian Smart Band M3. Palsu sama dengan yang asli hanya dari segi perlindungan air – benar-benar semua salinan diberikan padanya.

Kelebihan

  • Paparan beresolusi tinggi yang besar;
  • Terdapat cip GPS;
  • Pemantauan tidur disediakan;
  • Penyegerakan dengan telefon pintar lama adalah mungkin;
  • Pengecasan yang relatif mudah;
  • Melaksanakan beberapa perlindungan kelembapan;
  • Kos rendah.

keburukan

  • Terdapat banyak palsu;
  • Masa berjalan tidak terlalu lama;
  • Ketepatan pengukuran tidak sempurna.

Gelang KESIHATAN KECERGASAN M2

Penilaian: 4.2

Gelang KESIHATAN KECERGASAN M2

Wakil termurah dari penilaian kami. Anda boleh membeli model ini dengan harga hanya 600 rubel! Walaupun, tentu saja, kebanyakan kedai dalam talian menjualnya dua kali lebih mahal. Tetapi 1200 rubel adalah jumlah yang bahkan banyak orang tua yang siap dibelanjakan. Apa yang anda dapat untuk wang ini, seberapa luas senarai kekurangan yang harus anda hadapi?

Sudah tentu, paparan monokrom dipasang di sini. Teknologi OLED digunakan untuk membuatnya. Oleh itu, skrin menjimatkan tenaga. Diagonalnya kecil, hanya 0,42 inci. Paparan menunjukkan pemberitahuan mengenai mesej yang diterima, tetapi hanya dalam bentuk ikon, anda tidak akan dapat mengetahui isi kandungannya.

Hampir semua gelang kecergasan moden mampu menawarkan sekurang-kurangnya sedikit perlindungan kelembapan. Ini tidak terkecuali, seperti yang dibuktikan oleh sijil IP67. Anda boleh mencuci tangan dengan mudah dan berjalan dalam hujan. Anda harus mengeluarkan peranti dari pergelangan tangan anda hanya sebelum memasuki kolam.

Peranti dengan tali silikon mesti dipasangkan dengan telefon pintar, yang diselaraskan dengan Bluetooth 4.0 LE. Jika tidak, anda tidak akan dapat mengetahui sejarah latihan anda.

Berat peranti ialah 20 g. Ini menunjukkan adanya bateri sederhana di dalamnya. Sesungguhnya, kapasiti bateri hanya 70 mAh. Walau bagaimanapun, ini tidak menghalang gelang kecergasan berfungsi untuk jangka masa yang cukup lama. Pengilang mendakwa bahawa dalam mod siap sedia, caj akan kering hanya selepas 240 jam! Dalam praktiknya, hasilnya masih kurang. Dan jika anda kerap memeriksa nadi dan tekanan darah anda, maka waktu operasi berkurang dengan cepat. Namun, pelacak kecergasan ini bertahan lebih lama daripada banyak pesaingnya yang disemak dalam ranking ini.

Nah, apakah ketepatan ukuran yang dibuat oleh gelang kecergasan? Dia tidak ke neraka. Hampir semua pergerakan tangan dianggap sebagai langkah. Monitor degupan jantung juga berbohong, walaupun lebih kurang. Secara amnya, lebih baik tidak mengukur tekanan darah di sini, terutama jika orang tua akan melakukan ini. Namun, apa lagi yang anda harapkan dari pelacak kecergasan yang tidak seberapa itu? Adakah bernilai membelinya dalam kes ini? Isu yang rumit. Kami mengesyorkan mengambilnya hanya jika anda tidak bersetuju untuk menghabiskan lebih dari seratus rubel. Pada akhirnya, peranti yang dibincangkan di atas mengatasi tugas-tugas asas dengan lebih baik, dan mereka meminta sedikit lagi.

Kelebihan

  • Hayat bateri yang baik
  • Pemantauan tidur disediakan;
  • Terdapat perlindungan kelembapan;
  • Gelang kecergasan sangat ringan;
  • Harga yang sangat rendah.

keburukan

  • Pengukuran yang tidak tepat;
  • Paparan yang sangat kecil
  • Hanya satu warna tali.

Kesimpulannya

Seperti yang anda perhatikan, malah gelang kecergasan terbaik dengan fungsi tekanan darah jauh dari sempurna. Di sebilangan dari mereka, pembacaan beberapa sensor berbohong tanpa malu-malu, pada peranti lain paparannya pudar, dan yang lain mempunyai daya tahan bateri yang pendek. Mengapa gelang kecergasan tidak dapat dilahirkan tanpa kekurangan? Semuanya sangat sederhana. Tidak ada yang akan membeli pelacak kecergasan yang mahal. Sekiranya terdapat jumlah yang lumayan, maka pilihan akan dibuat untuk jam tangan pintar. Ini adalah dari keinginan pengeluar untuk menjimatkan wang bahawa banyak kelemahan yang terdapat pada pelacak kecergasan di atas timbul.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen