8 buku terbaik mengenai kewangan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Buku mengenai kewangan tidak hanya menarik minat ahli ekonomi dan usahawan. Hari ini mereka popular di kalangan semua peringkat umur dan profesi. Manfaat membantu meningkatkan celik huruf anda, menstabilkan dan memperbaiki keadaan kewangan anda. Bagi banyak orang, mereka telah menjadi permulaan kehidupan yang sama sekali baru.

Dalam penilaian kami, kami memilih 8 buku terbaik mengenai kewangan oleh pengarang dalam dan luar negara, yang merupakan alat untuk meningkatkan modal, peningkatan dan pertumbuhan peribadi. Mereka diciptakan dalam tahun yang berlainan, tetapi, walaupun demikian, mereka telah disesuaikan dengan realiti moden.

Karya-karya tersebut ditulis dalam bahasa yang mudah diakses tanpa istilah dan ungkapan yang sangat khusus dan tidak dapat difahami. Mereka akan berguna bagi suri rumah dan peniaga, guru dan pekerja, pelajar dan pesara, iaitu untuk semua orang yang berminat untuk naik satu langkah lebih tinggi dan bersedia untuk maju tanpa takut menghadapi kesulitan dan ketidakpastian.

Penilaian buku terbaik mengenai kewangan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian buku terbaik mengenai kewangan 1 Saya akan mengajar anda untuk menjadi kaya, Ramit Ceci
2 Fikir dan Kembangkan Kaya, Bukit Napoleon RUB 550
3 Anda adalah wang: hidup seperti orang kaya, walaupun anda tidak, Farnush Torabi
4 Mainkan Wall Street, Peter Lynch 280 RUB
5 Pelabur Pintar, Benjamin Graham RUB 1,100
6 Ke mana perginya wang itu. Cara menguruskan anggaran keluarga anda dengan betul, Yulia Sakharovskaya 1030 RUB
7 Buku kewangan untuk golongan muda, cantik dan miskin, oleh Suzy Orman
8 Cara merangka rancangan kewangan peribadi dan bagaimana melaksanakannya, Vladimir Savenok 194 r

Saya akan mengajar anda untuk menjadi kaya, Ramit Ceci

Penilaian: 4.9

'SAYA AKAN MENGAJAR ANDA UNTUK MENJADI KAYA' RAMIT CESY

Pertama – panduan terkenal di dunia untuk satu dan semua, bagaimana membina kehidupan anda sendiri, supaya anda tidak pernah merasa kekurangan wang dan hidup dengan cara yang anda mahukan. Ia akan menjadi kelas induk sebenar bagi mereka yang ingin meningkatkan tahap harga diri, berkembang dari segi kewangan, dan lebih celik dalam masalah ekonomi. Penulis melakukan dialog dengan pembaca, menerangkan situasi dan memberi contoh dari kehidupan dalam bahasa yang dapat diakses sepenuhnya, kadang-kadang dengan humor dan ironi diri.

R. Cecy tidak hanya akan memberitahu bagaimana mengurus kewangan peribadi dengan cekap dengan perbelanjaan sehari-hari, tetapi juga mengajar bagaimana merancang belanjawan dengan betul, bagaimana bekerja dengan bank dan pelaburan, bagaimana tidak menabung, tetapi untuk menjana lebih banyak. Moto dan pesan utamanya kepada semua yang berusaha untuk masa depan yang lebih baik: “Tindakan praktik lebih baik daripada pengetahuan teori!” Ini bermaksud bahawa hanya atas kesalahan anda sendiri, mengalami kegagalan dan kesukaran, anda dapat mencapai matlamat dan mencapai kejayaan yang diinginkan.

Pada mulanya, banyak orang tidak menyukai semua nasihat penulis, tetapi kesedaran secara beransur-ansur membawa kepada kenyataan bahawa, sesungguhnya, kegembiraan kecil yang nyata hari ini lebih baik daripada impian mitos tentang sesuatu yang tidak dapat direalisasikan. Pembaca memahami bahawa dengan mengurangkan kos sesuatu yang tidak terlalu penting, akan selalu ada wang yang tersisa untuk sesuatu yang sangat bermakna bagi diri mereka dan keluarga.

Fikir dan Kembangkan Kaya, Bukit Napoleon

Penilaian: 4.8

'THINK AND RICH' NAPOLEON HILL

Yang kedua dalam ranking adalah buku terlaris, yang ditulis oleh pengarang yang diakui sebagai salah satu penulis sastera kewangan terbaik abad ke-20. Penerbitan pertama diterbitkan pada tahun 1937, dan selama beberapa dekad buku ini telah diterjemahkan ke dalam bahasa lain, dicetak ulang, dan diedit agar sesuai dengan pasaran ekonomi moden. Dia menyimpan rekod mutlak untuk jumlah salinan yang dijual sepanjang hayat pengarang. Banyak pembaca moden terkejut betapa pemikirannya dapat diterapkan pada kenyataan yang ada.

Apa yang ditawarkan Napoleon Hill, seorang ahli falsafah dan psikologi kejayaan dan pertolongan diri kepada kita? Dengan menggunakan contoh setengah ribu orang sejati, dia mengesyorkan mengikuti jalan yang akan membawa kepada kekayaan dan kesempurnaan. Penulis menggunakan penyelidikan peribadi yang dilakukannya selama beberapa tahun, memilih perwakilan elit perniagaan global yang paling terkenal dan mengesan tahapnya, dari memulakan perniagaan hingga kestabilan dan kekayaan.

Karya ini bertujuan untuk semua orang yang berfikir yang ingin bahagia. Ini akan membantu bukan sahaja memperbaiki keadaan kewangan anda, tetapi juga menjadi pemimpin dalam semua bidang kehidupan. Buku ini akan berkaitan dengan pelajar, suri rumah, atlet, guru. Para pakar sangat mengesyorkan membacanya.

Anda adalah wang: hidup seperti orang kaya, walaupun anda tidak, Farnush Torabi

Penilaian: 4.7

'ANDA ADALAH WANG HIDUP SEPERTI KAYA, WALAUPUN JIKA TIDAK' TORABI FARNUSH

Pemenang pingat gangsa adalah buku yang mengajar banyak bukan bagaimana menjadi kaya, tetapi bagaimana menjadi satu. Penulis adalah wartawan dengan latihan, ahli ekonomi mengikut bidang pekerjaan – hari ini dia adalah salah seorang perunding penganalisis kewangan terkenal. Karya ditulis dengan suku kata ringan. Pembaca tidak akan menjumpai frasa umum di dalamnya. F. Torabi memberikan nasihat yang berkesan mengenai bagaimana memperbaiki kehidupan dan menjadi berjaya bukan hanya di mata sendiri, tetapi juga di mata orang lain.

Ini akan mengambil sedikit muslihat jika anda baru berada di jalan awal menuju kestabilan dan kesejahteraan kewangan. Penulis akan memberitahu anda bagaimana untuk mengesankan pembicara, menyimpan tanpa beban, sambil tidak melupakan kegembiraan dan kesenangan kecil, dan bagaimana tidak mengubah hidup anda menjadi membosankan dan tidak menggembirakan.

Buku ini akan menjadi panduan bagi mereka yang belum tahu bagaimana untuk mengelakkan kesilapan pada peringkat pertama mengembangkan perniagaan mereka sendiri. Menurut tinjauan, banyak yang mencapai kejayaan menganggapnya sebagai manual mereka, yang memberi dorongan dan menuju ke tujuan. Karya ini disarankan kepada orang-orang yang bercita-cita tinggi pada awal karier mereka, ia diakui sebagai salah satu buku terbaik mengenai kewangan untuk orang muda yang belum berusia 30 tahun, tetapi akan berguna untuk generasi tua.

Mainkan Wall Street, Peter Lynch

Penilaian: 4.6

PETA LINK 'OVERRIDE WALL STREET'

Tempat keempat yang terhormat dalam penarafan memberi keuntungan yang tidak ternilai yang membawa semua pihak yang berminat mencapai kejayaan kewangan yang stabil. Penulis memulakan kariernya cukup awal, mengambil pekerjaan sambilan di kelab golf untuk menolong keluarganya, dan dari usia 10 tahun dia berpindah dalam kalangan jutawan dan pemilik syarikat. Dia mendengar perbincangan mereka mengenai harga saham dan kemudian yakin akan kebenaran ramalan tersebut. Pada masa mudanya, ketika tidak ada uang untuk belajar, dia menyedari bahawa dia dapat memperoleh wang yang lumayan di bursa saham.

Peter Lynch mengetuai dana itu, yang dana dapat berkembang sebanyak 2,700%. Pada puncak kejayaannya, dia memutuskan untuk meninggalkan pejabatnya dan mula menulis buku. Oleh itu, para pembaca dapat mengetahui bagaimana orang biasa dari keluarga miskin mempunyai setiap peluang kejayaan dan kebebasan kewangan. Penulis akan membongkar rahsia pelaburan. Dengan menggunakan contoh peribadi, dia akan menceritakan tentang kegagalan dan nasib gila.

Sebilangan besar soalan akan dianalisis dan jawapan yang jelas untuk masing-masing akan diterima. Penulis telah menghilangkan slanga profesional. Buku ini ditulis menarik dan lucu, tersedia untuk orang yang tidak mahir dengan nuansa ekonomi pasaran saham. Tetapi ini juga akan menarik bagi pakar, pengurus dan pengurus dana pelaburan.

Pelabur Pintar, Benjamin Graham

Penilaian: 4.5

'PELABUR YANG BERLAKU' BENJAMIN GRAHAM

Buku Benjamin Graham berada di kedudukan kelima. Seorang ahli ekonomi dan pelabur berjaya membuat panduan yang digunakan oleh berjuta-juta orang di seluruh dunia. Ditulis tujuh dekad yang lalu, diterbitkan semula berkali-kali dan diterjemahkan ke dalam banyak bahasa di dunia, ia mendahului senarai karya kewangan terbaik, dan kaedah yang dicadangkan oleh pengarang tidak menjadi usang dan membolehkan pemula menjadi peserta penuh dalam pasaran saham.

Idea utama buku ini adalah untuk membantu pelabur pemula memahami dan membandingkan nilai sebenar saham dan sebut harga mereka di bursa saham. Penulis memberikan definisi yang jelas mengenai spekulasi dan pelaburan. Dulu konsep-konsep ini dianggap serupa, tetapi hingga kini, orang awam mempunyai kaitan seperti itu. Sebenarnya, ini bukan cara mudah untuk menjadi kaya, tetapi kerja keras bergantung pada analisis yang teliti untuk mengelakkan risiko yang tidak dijangka.

Banyak contoh praktikal akan menjadikan bacaan lebih mudah dan senang dicapai. Terdapat penjelasan untuk setiap bab, jadi pemula tidak akan mengalami kesukaran untuk membaca. Penulis sangat mengesyorkan agar anda mengkaji syarikat-syarikat yang sahamnya paling menarik pada masa ini, dan tidak memperhatikan pendapat orang lain, tetapi hanya bergantung pada pandangan objektif anda mengenai keadaan tersebut.

Ke mana perginya wang itu. Cara menguruskan anggaran keluarga anda dengan betul, Yulia Sakharovskaya

Penilaian: 4.4

'DI MANA WANG PERGI.  CARA MENGURUSKAN BAJET KELUARGA YANG BETUL 'YULIA SAKHAROVSKAYA

Pada baris keenam peringkat adalah buku oleh pengarang Rusia, seorang perunding kewangan berpengalaman Yulia Sakharovskaya. Ini memberi setiap orang peluang untuk mengubah hidup mereka menjadi lebih baik, belajar menguruskan anggaran keluarga, dan melaburkan wang dengan bijak. Ramai orang moden tidak tahu mengapa rancangan mereka tidak selalu menjadi kenyataan. Bahkan pendapatan yang stabil tidak membawa kepuasan dalam hidup. Semua ini adalah hasil daripada ketidakmampuan menguruskan dana mereka sendiri.

Penulis menjawab soalan topikal yang menarik bagi pembaca dari pelbagai peringkat umur dan kategori. Buku ini akan mengajar anda bagaimana menggunakan peluang kewangan moden dan meningkatkan simpanan anda beberapa kali, berkenalan dengan instrumen seperti deposit bank, projek pelaburan. Ini akan membantu anda untuk mendapatkan keyakinan terhadap kebolehan anda dalam masa yang singkat dan menguruskan wang, dan tidak bergantung padanya.

Manual ini ditulis oleh pemodal moden dan sedekat mungkin dengan realiti domestik. Akan mudah dan senang bagi pembaca untuk memahami kaedah menggunakan pelbagai contoh. Buku ini disyorkan untuk lelaki dan wanita. Ini akan membantu anda merancang anggaran keluarga dengan betul, berbelanja dengan bijak, menyingkirkan perbelanjaan yang tidak perlu.

Buku kewangan untuk golongan muda, cantik dan miskin, oleh Suzy Orman

Penilaian: 4.3

'BUKU KEWANGAN UNTUK ORMAN SUZY MUDA, CANTIK DAN TUNAI

Tempat ketujuh dalam penilaian diberikan kepada sebuah buku yang ditulis khas untuk orang muda yang belum belajar bagaimana merancang pendapatan mereka dengan betul. Penulisnya adalah penasihat kewangan dan motivator terkenal. Suzy Orman mengadakan program televisyen, ruangan di majalah, dan mengambil bahagian dalam projek Internet. Dia diakui sebagai salah seorang pelatih perniagaan terbaik bukan sahaja di Amerika Syarikat, tetapi di seluruh dunia.

Kerja ini menimbulkan minat yang tulus di kalangan ramai orang yang tidak tahu di mana hendak memulakan dan apa yang harus dilakukan untuk mencapai kebebasan kewangan. Banyak pembaca dapat benar-benar memanfaatkan nasihat dan mengubah kehidupan mereka. Buku ini menjadi buku panduan dan membantu menyingkirkan kewajipan kredit, diajar bagaimana mengagihkan dana dengan betul, menjimatkan perbelanjaan yang tidak perlu, menjadikan prioriti lebih mendesak.

Karya itu tidak hanya berkaitan dengan realiti Amerika. Ini akan menjadi jelas bagi pemuda Rusia hari ini juga. Banyak komen dan contoh membantu memahami dan mengasimilasikan apa yang anda baca dengan lebih baik. Pakar mengesyorkan buku ini sebagai bantuan kewangan pertama menuju kehidupan mandiri.

Cara merangka rancangan kewangan peribadi dan bagaimana melaksanakannya, Vladimir Savenok

Penilaian: 4.2

'CARA MEMBUAT PELAN KEWANGAN PERIBADI DAN BAGAIMANA MELAKSANAKANNYA' VLADIMIR SAVENOK

Penarafan kami disiapkan oleh buku oleh pakar bebas Rusia mengenai kewangan dan pelaburan, yang berada di baris kelapan. Ini akan berguna bagi semua orang yang tahu bagaimana bekerja dan menjana wang, dengan berani mencapai tujuan mereka. Penulis memberitahu secara berperingkat bagaimana jalan menuju kejayaan dan kemerdekaan bermula. Dia akan mengajar anda cara mengagihkan wang dengan betul, sambil tidak menjimatkan perkara penting, tetapi menghilangkan perbelanjaan yang tidak perlu.

Penganalisis akan menggunakan contoh untuk menunjukkan bagaimana menjana wang untuk anda, di mana lebih baik melaburkannya dan bagaimana mendapat dividen yang baik. Penulis akan membincangkan cara-cara pengembangan dan pertumbuhan peribadi. Mempunyai pengalaman bekerja di syarikat Rusia dan asing, dia menawarkan kaedahnya sendiri, yang membantunya memasuki senarai penasihat kewangan yang berpengaruh.

Karya itu menimbulkan persoalan bagaimana mencari dana untuk pelaksanaan rancangan dan mengarahkannya ke arah yang benar. Buku ini dapat difahami oleh pembaca domestik, tidak banyak menggunakan bahasa slanga profesional dan sangat khusus. Ini akan berguna untuk generasi muda, dan bagi orang-orang yang berumur dan tua, dengan pendidikan ekonomi dan mereka yang jauh dari topik kewangan, ia akan membantu mengatur anggaran keluarga, menstabilkan keadaan dan secara bertahap memperbaikinya.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen