8 amp fon kepala terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Variasi terkaya dalam penjualan runcit pelbagai fon kepala, sekiranya tidak ada sedikit kekurangan, membatasi pengguna dalam memilih hanya kos setiap model tertentu. Tetapi walaupun membeli fon kepala berkualiti tinggi dan mahal, kita mungkin tidak mengesyaki bahawa mereka tidak dapat menampakkan sepenuhnya potensi mereka pada setiap peranti. Selalunya, untuk mendengar semua kekayaan komposisi muzik, fon kepala perlu 'dibantu' melalui peranti khas – penguat. Ini benar terutamanya untuk fon kepala dengan impedans tinggi (impedans).

Para penyunting, berdasarkan hasil penyelidikan pasaran oleh pakar kami yang khusus, telah menyiapkan gambaran ringkas mengenai penguat yang paling menarik dan terkenal pada awal tahun 2020.

Cara memilih penguat fon kepala

Pertama, mari kita jelaskan perkara terpenting yang perlu diambil kira semasa memilih penguat fon kepala.

Tugas utama mana-mana penguat fon kepala adalah, sebenarnya, untuk menguatkan isyarat tanpa memperkenalkan penyelewengan 'tidak sengaja' atau 'sengaja' ke dalamnya. Iaitu, untuk memberi kesempatan untuk mendengar semua yang awalnya termasuk dalam trek yang sedang didengarkan. Segala yang lain – bunyi sekeliling, menekankan ketinggian atau rendah, membuat pemandangan, menekan bunyi – semua ini sudah menjadi bonus yang mungkin tidak semestinya sesuai.

Kemampuan penguat, dalam kombinasi dengan model fon kepala tertentu, untuk mengirimkan suara sebagaimana mestinya 'sebagaimana mestinya', atau untuk memperindahnya dengan berbagai cara, ditandai dengan sejumlah indikator.

Kelas penguat

Ciri paling umum yang memungkinkan untuk menyempitkan bidang carian dengan cepat. Dua pendekatan telah dibuat di sini. Lebih kurang objektif – pembahagian menjadi kelas A, B, AB, C, D dan lain-lain; dan pemasaran semata-mata – pembahagian ke kelas Hi Fi dan Hi End.

Secara konvensional dianggap bahawa Hi Fi adalah tahap asas suara berkualiti tinggi, dan Hi End adalah tahap tertinggi. Sebenarnya, tidak ada objektif dan, lebih-lebih lagi, tidak ada asas dokumentasi di sebalik klasifikasi ini. Oleh itu, jika digeneralisasikan dengan kuat, kita boleh mengatakan bahawa penyelesaian Hi Fi kebanyakannya bagus dan dengan harga yang berpatutan, dan Hi End sering dinilai terlalu tinggi dalam semua aspek, dan kelebihan sebenar mereka terlalu halus, dan hanya pakar profil sempit yang dapat menghargainya.

Bagi klasifikasi huruf, keadaannya lebih telus di sini. Penguat Kelas A benar-benar mampu memberikan kualiti bunyi sebaik mungkin. Tetapi mereka melakukan ini sehingga merugikan penguatan sebenarnya, kerana mereka mempunyai kecekapan yang agak rendah – 15-30%. Mereka juga mempunyai kesan sampingan yang paling ketara dalam bentuk pemanasan kuat, kerakusan dari segi penggunaan tenaga dan palang atas tertinggi dari segi berat – jisimnya boleh berjumlah puluhan kilogram.

Kelas B, AB dan C adalah pertukaran yang mencapai keseimbangan antara kecekapan dan penyelewengan. Penguat Kelas D adalah digital, sementara yang sebelumnya adalah analog. Perbezaannya lebih kurang jelas – penguat analog 'mencuba' untuk menyampaikan suara trek 'sebagaimana adanya', seperti apa adanya, tanpa hiasan dan herotan, sedangkan kelas D digital cenderung memodelkan suara yang lebih baik, menyiarkan pada output, walaupun terdengar sangat baik, tetapi sebenarnya bahan audio yang berbeza.

Menggabungkan prestasi penguat dengan prestasi fon kepala

Akhirnya, kriteria utama untuk memilih penguat adalah keserasian ciri-cirinya dengan ciri-ciri fon kepala itu sendiri, selaras dengan mana ia akan berfungsi. Penguat mesti dipilih untuk model fon kepala tertentu, atau sekurang-kurangnya untuk julat tertentu.

Petunjuk utama di sini adalah ketekalan daya dan rintangan. Pengilang yang menghormati diri dengan jelas menunjukkan parameter ini dalam keterangan produk. Gabungan yang paling 'dituntut' oleh kebanyakan pengguna adalah 120-200 mW per saluran pada impedans tertentu dengan distorsi tidak lebih dari 0,01%. Jadi, sebagai contoh, jika pengeluar menentukan kuasa per saluran 180 mW dengan rintangan 250 Ohms, ini bermakna penguat akan “mengayunkan” fon kepala dengan mudah dengan impedansi 250 Ohms atau lebih, memberikan bukan sahaja kelantangan yang hebat, tetapi juga kualiti yang baik.

Walau apa pun, yang paling penting ialah impedans operasi penguat minimum sekurang-kurangnya sama, atau lebih baik, lebih rendah daripada impedans fon kepala.

Kriteria yang disenaraikan adalah yang paling penting, yang benar-benar mempengaruhi hasilnya. Karakteristik selebihnya, seperti julat frekuensi dan sebagainya, lebih banyak membantu, dan jarang menjadi kepentingan asas bagi pengguna massa.

Penarafan penguat fon kepala terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penguat fon kepala pegun terbaik 1 Fiio Olympus 2-E10K 5 380 gosok.
2 Sennheiser GSX 1000 RUB 13,990
3 Fostex HP-A3 RUB 19,790
4 Burson Audi o Soloist SL MK2 RUB 47,920
Penguat fon kepala mudah alih terbaik 1 Fiio BTR3 RUB 4,590
2 Fiio Q1 Mark II RUB 7,900
3 OPPO HA-2 RUB 24,990
4 Chord mojo RUB 35,000

Penguat fon kepala pegun terbaik

Mari kita pergi terus ke tinjauan dan analisis model tertentu, dan mulakan dengan penguat pegun. Mari kita jelaskan bahawa dalam kerangka tinjauan ini kita akan mempertimbangkan, walaupun bukan penyelesaian termurah, tetapi masih sangat berpatutan, yang sebahagian besarnya juga cukup padat. Model besar dan berat yang masih berfungsi walaupun pada lampu (moden) dan berharga lebih dari seribu dolar AS adalah topik perbualan lain.

Fiio Olympus 2-E10K

Penilaian: 4.9

Fiio Olympus 2-E10K

Mari mulakan secara tradisional dengan pilihan yang paling murah, dan kemudian ketika kos meningkat. Olympus 2-E10K adalah produk Fiio syarikat China yang agak muda. Salah satu model yang paling berjaya di pasaran dari segi gabungan ciri dan kos.

Perkara pertama yang menarik perhatian anda sebaik sahaja Fiio Olympus 2-E10K jatuh ke tangan anda ialah dimensinya – 49x21x80mm. Penguat miniatur sebenarnya boleh dikemas, tetapi hanya dari segi pengangkutan, kerana bekalan kuasa dan kawalan tidak membenarkannya digunakan sebagai alat mudah alih. Beratnya berat 82g.

Mari senaraikan ciri teknikal utama. Penguat memberikan tenaga output 150mW menjadi 32 ohm. Mengandungi penukar digital-ke-analog (DAC) terbina dalam. Menyatakan keserasian impedans fon kepala 16 hingga 300 ohm. Selepas ini, anda perlu memahami bahawa bar atas julat yang ditentukan oleh pengeluar boleh diestimasikan secara berlebihan. Maksudnya, pada impedansi maksimum fon kepala, tentu akan ada sedikit bunyi, tetapi penguat isyarat sebenarnya dan kualitinya mungkin banyak yang diharapkan. Julat frekuensi operasi adalah 20 hingga 20 ribu Hz.

Di tepi depan penguat terdapat roda kontrol volume, minijack fon kepala 3.5 standard dan suis mod penguat bass. Di hujung belakang terdapat input USB mini, garis keluar dan keluar S-PDIF. Di bahagian bawah terdapat suis kenaikan kedudukan 2 mekanikal. Semua penyambung bersalut emas.

Kehadiran line-out adalah kelebihan tersendiri, yang memungkinkan untuk menghubungkan sistem pembesar suara aktif luaran ke penguat dengan melewati kawalan kelantangan.

Model ini hanya digerakkan melalui port USB, yang menjadikannya tidak bergerak, walaupun ukurannya kecil. Pakej ini merangkumi kabel USB, arahan dan lapan kaki getah yang boleh dilekatkan ke permukaan bawah untuk kestabilan.

Penguat ini tidak berpura-pura menjadi kelas Hi-Fi, tetapi dimaksudkan untuk menggantikan dengan margin besar mana pun, walaupun kad suara dalaman terpadu atau bahkan diskrit, tetapi berkualiti tinggi untuk PC atau komputer riba. Peranti mengatasi tugas ini 100%. Satu-satunya halangan yang tidak berkesan melindungi, yang dengan mudah 'menembusi' telefon bimbit yang berfungsi.

Kelebihan

  • badan aluminium anodized;
  • saiz miniatur;
  • tidak memerlukan pemandu khas;
  • DAC terbina dalam;
  • barisan;
  • penampilan yang menarik.

keburukan

  • pelindung lemah pada bahagian analog.

Sennheiser GSX 1000

Penilaian: 4.8

SENNHEISER GSX 1000

Isu kedua adalah penyelesaian menarik dari jenama Sennheiser yang terkenal. Model ini menarik untuk fokus permainannya, baik dari segi fungsi dan penampilan. Di beberapa tempat, ini dilakukan untuk memudaratkan fungsi langsung – penguatan isyarat – tetapi tidak terlalu banyak, dan dalam konteks stesen permainan, peranti seperti itu dapat berfungsi sebagai penyelesaian logik yang paling efektif dari set yang paling lengkap.

Walaupun semasa pengumuman, begitu juga pada pembentangan dan setelah model ini mula dijual, syarikat pembuatan merahsiakan perincian teknikal halus peranti ini. Pembeli yang berpotensi hanya mengetahui maklumat yang paling penting. Tetapi untuk pilihan yang sedar, sudah cukup.

Jadi, Sennheiser GSX 1000 adalah DAC luaran dengan penguat, litar semikonduktor. Julat frekuensi operasi adalah dari beberapa unit hingga 48 ribu Hz. Pengilang menyatakan keserasian dengan fon kepala dalam keadaan impedans – dari 16 hingga 150 Ohm. Faktor penyelewengan tidak linear – 0,005%. Peranti ini dikuasakan oleh sumber suara melalui kabel USB.

Seperti model sebelumnya, Sennheiser GSX 1000 menyambung ke komputer (PC atau Mac) tanpa pemacu – semua yang diperlukan untuk berinteraksi dengan komputer terdapat dalam penguat dalam ingatannya sendiri. Set antara muka antara muka minimalis, tetapi mencukupi: bicu mini 3.5mm standard untuk fon kepala, barisan keluar 3.5mm AUX; Input Mikro-USB Jenis B.

Dimensi penguat adalah 99x99x27mm, jika pada pendirian standard, ketinggiannya adalah 46mm. Berat kira-kira 150g. Perincian yang paling ketara ialah skrin LCD, yang didominasi oleh warna merah terang dail. Digabungkan dengan elemen reka bentuk futuristik yang lain, peranti ini kelihatan sangat mengagumkan. Malah stok USB warna merah terang secara langsung menunjukkan aksesori permainan peranti. Skrinnya, sensitif terhadap sentuhan dan menyokong pelbagai sentuhan.

Fungsi kawalan kelantangan di Sennheiser GSX 1000 dilakukan oleh cincin aluminium di sekitar skrin. Para jurutera berjaya menjadikan cincin bergerak lembut, lapang dan sangat menyenangkan. Sensor jarak akan mengesan ketika tangan pengendali mencapai penguat dan menghidupkan pencahayaan bulat dan skrin itu sendiri.

Kelebihan

  • banyak tetapan, termasuk khas untuk permainan dengan keupayaan untuk merakam dalam pratetap;
  • berfungsi;
  • skrin sentuh LCD spektakuler dengan sokongan berbilang sentuhan;
  • sensor jarak;
  • penampilan berwarna-warni;
  • keselesaan taktil;
  • pelaksanaan teknikal yang sempurna secara keseluruhan.

keburukan

  • tidak terlalu hebat (keputusan sedar dari pengeluar untuk mengurangkan harga);
  • masalah klik tidak sengaja, terutamanya pada butang sentuh untuk menyimpan pratetap di tepi sisi;
  • hanya berfungsi dari port USB generasi 2.0 yang ketinggalan zaman (ia dapat dirawat melalui kemas kini firmware).

Fostex HP-A3

Penilaian: 4.7

Fostex HP-A3

Nombor ketiga dalam tinjauan penguat fon kepala terbaik mengikut versi akan mempertimbangkan model yang lebih mahal, kali ini tanpa daya tarikan dan kilauan pemain, tetapi dengan kemungkinan yang jauh lebih luas. Pengilangnya adalah syarikat khas Jepun dengan nama yang sama.

Fostex HP-A3 adalah penguat transistor dengan DAC terbina dalam – AKM 3243 bit AK4390. Dimensinya sangat sederhana – 108x36x140mm dengan berat 450g yang agak mengagumkan. Tubuh tidak boleh dilekap – kotak logam hitam biasa dengan kawalan.

Pertimbangkan ciri teknikal peranti yang paling penting. Kombinasi kuasa output per rintangan yang dinyatakan oleh pengeluar adalah 100mW / 32Ω. Rintangan minimum ialah 16 Ohm. Julat frekuensi operasi adalah 20 hingga 20 ribu Hz. Faktor penyelewengan tidak linear – 0.01%. Kualiti main balik audio – hingga 96kHz / 24bit.

Seperti kedua-dua model sebelumnya, model ini, walaupun ukurannya kecil, hanya dapat dianggap mudah dibawa secara peregangan. Penguat juga diaktifkan melalui port USB dan tidak mempunyai baterinya sendiri. Sudah tentu, ia dapat digunakan dengan mudah dalam perjalanan dengan menyambung ke komputer riba, tetapi ini tidak akan menjadikan peranti ini sepenuhnya autonomi.

Pada badan penguat terdapat input / output S / PDIF, USB B-type, RCA dan bicu fon kepala 6.3mm berlapis emas.

Penguat mengatasi tugas langsungnya sepenuhnya, tanpa masalah yang sesuai dengan parameter keserasian dengan fon kepala yang dinyatakan oleh pengeluar. Kekuatannya jauh dari rekod, tetapi tidak ada keluhan mengenai kualiti. Keluarannya suci, suara semula jadi dengan perincian yang tinggi, dan bonus adalah pemandangan maya yang cukup lebar dan terlacak dengan baik.

Sebahagian besar pengguna tidak berpuas hati dengan penampilan peranti yang sangat 'sederhana'. Ini tidak ada kaitan dengan tujuannya, tetapi maklum balas dapat dilihat, dan pakar kami memasukkan perkara ini dalam kekurangan.

Kelebihan

  • bunyi yang jelas;
  • perincian yang tinggi;
  • pemandangan sederhana tetapi segar;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan;
  • binaan yang kuat;
  • port I / O yang berguna.

keburukan

  • tidak terlalu mengagumkan kekuatan;
  • penampilan 'kekok'.

Burson Audi o Soloist SL MK2

Penilaian: 4.7

BURSON AUDIO SOLOIST SL MK2

Melengkapkan pilihan majalah penguat fon kepala pegun terbaik adalah model termahal, yang paling dekat dengan faktor bentuk pegun. Ini adalah kesinambungan logik dan faktual dari model Burson sebelumnya Audi o Soloist SL, yang juga mempunyai kejayaan komersial yang ketara.

Berbanding dengan generasi sebelumnya, Burson Audi o Soloist SL MK2 telah menerima peningkatan kuasa yang sudah tinggi hampir seperempat. Sebenarnya, dari segi kekuatan amplifikasi, model ini meninggalkan ketiga-tiga pilihan di atas.

Mari senaraikan ciri teknikal utama. Daya saluran depan ialah 2500mW setiap saluran dengan impedans 16Ω. Litar – semikonduktor. Kadar herotan harmonik – 0,03%. Nisbah isyarat ke bunyi adalah 96dB. Rintangan input pada input talian ialah 30 kOhm. Pemisahan saluran – 73dB.

Burson Audi o Soloist SL MK2 dimensi 140x80x210mm, berat – 2.5kg. Ini sudah menunjukkan kebolehgunaan penguat hanya dalam keadaan rumah atau studio, tetapi bekalan kuasa meletakkan titik akhir. Dan model ini hanya digerakkan dari outlet atau alternatif lain yang setanding dengan kekuatan voltan dan arus. Ia memakan sedikit pada masa yang sama – hanya 23W. Bekalan kuasa terbina dalam.

Di bahagian depan bodi penguat terdapat kontrol: tombol pengalih keuntungan, tombol suis input, roda kontrol volume. Di bahagian belakang terdapat suis hidup / mati, soket kuasa (faktor bentuknya sama seperti pada PC pegun, jadi jika sesuatu berlaku, penggantian kabel kuasa tidak akan menjadi masalah) dan antara muka.

Model ini mempunyai dua input stereo – ini adalah nilai tambah, dan hanya satu output yang minus. Satu output bermaksud anda hanya boleh menggunakan fon kepala untuk mendengar dalam bentuk tulennya. Sekiranya anda perlu menyebarkan suara ke sistem pembesar suara atau alat penerima lain, anda perlu memikirkan pilihan untuk menukar yang betul terlebih dahulu dan membeli aksesori yang sesuai.

Beberapa perkataan lagi mengenai ciri teknikal model ini. Dari sudut pandang teknikal, Burson Audi o Soloist SL MK2 harus banyak dibanggakan – transformer toroidal dengan sistem penyaringan kecekapan tinggi, kapasitor Elna Silmic II, kawalan kelantangan ALPS ketepatan tinggi, perintang Dale berkualiti. Pemasangan dan pemasangannya sempurna.

Kelebihan

  • output kuasa yang luar biasa;
  • bass tepat dan terkawal;
  • keseimbangan nada neutral;
  • bunyi padat dan berirama;
  • penampilan profesional;
  • elektronik berkualiti tinggi;
  • pemasangan tanpa cacat.

keburukan

  • tiada barisan;
  • tidak ada kemungkinan sambungan melalui antara sumber suara dan penguat awal.

Penguat fon kepala mudah alih terbaik

Pilihan kedua dalam tinjauan penguat fon kepala terbaik membentangkan bukan hanya model miniatur, tetapi model yang benar-benar mudah alih yang dapat digunakan untuk mendengar audio berkualiti tinggi secara harfiah dalam perjalanan. Ciri penyatuan adalah kehadiran bateri terbina dalam dan keserasian optimum untuk sebahagian besar dengan fon kepala yang tidak terlalu 'berat'. Selebihnya dari model yang dibentangkan tidak lebih buruk daripada model pegun yang dijelaskan di atas dan tidak lebih murah.

Fiio BTR3

Penilaian: 4.8

Fiio BTR3

Mari kita mulakan dengan model yang paling berpatutan dalam pilihan ini dari syarikat Cina yang muda dan terkenal yang sudah beribu pejabat di Guangzhou. Ini adalah peranti pelbagai fungsi dengan DAC bawaan dan sejumlah ciri tambahan khas untuk alat yang boleh dipakai. Ini adalah salah satu penguat fon kepala mudah alih terlaris pada akhir 2019, awal 2020.

Dimensi poket Fiio BTR3 – 25x58x10mm, berat – 26g. Reka bentuknya laconic, tetapi cukup rapi. Badan hitam pekat, sudut bulat. Tubuh terbuat dari kaca dan logam, tidak ada pertanyaan mengenai pemasangan dan kualiti bahan. Tahap dan kelas yang tinggi dapat dilihat dalam semua perkara, termasuk pembungkusan, artifak holografik dan bahkan lapisan pengesahan yang dapat dihapus. Melekatkan pakaian dengan mudah dengan klip besar di seluruh bahagian belakang.

Secara teknikal, peranti ini direka secara optimum untuk fon kepala di telinga dengan impedans rendah: pengagihan kuasa adalah 0,033W pada 16 Ohm dan 0,025W pada 32 Ohm. Kadar herotan harmonik – 0,003%. Nisbah isyarat-ke-bising adalah 120dB. Pengagihan saluran – 75dB.

Model ini mempunyai keutamaan yang tidak dapat diucapkan dalam arah interaksi dengan sumber suara melalui saluran Bluetooth 4.2 pada cip CSR8675. Sokongan terbina dalam untuk banyak codec penting dan kecil untuk penghantaran audio tanpa wayar, termasuk yang paling penting – AptX HD (yang lain – AAC, LDAC, HWA, dll.). Sebenarnya, transformasi digital menjadi bunyi dilakukan oleh DAC AK4376A yang diskrit. Terdapat juga mikrofon pembatalan bunyi bawaan, tetapi cukup biasa-biasa saja.

Selain Bluetooth, ada elemen teknologi wayarles lain – modul NFC. Alat kawalan terletak di sebelah kiri kotak. Fiio BTR3 mempunyai kawalan kelantangan sendiri yang terletak di tempat yang sama. Hanya ada dua antara muka – USB Type C dan MiniJack 3.5mm standard untuk menyambungkan fon kepala.

Peranti mini dikuasakan oleh bateri litium terbina dalam dengan kapasiti 300 mAh. Caj penuh berlangsung selama 10-11 jam penggunaan berterusan. Penguat boleh berfungsi dan mengecas secara serentak melalui USB, atau, sebagai pilihan, menyambung ke sumber suara bukan secara wayarles, tetapi melalui kabel USB standard yang sama.

Kelebihan

  • bunyi berkualiti tinggi;
  • prestasi teknikal yang sempurna;
  • kebolehpercayaan dan kebolehpercayaan;
  • Bluetooth;
  • NFC;
  • autonomi.

keburukan

  • kelemahan ergonomi (lokasi dekat USB dan MiniJack, sukar dikendalikan secara membuta tuli);
  • menyekat mikrofon telefon pintar.

Fiio Q1 Mark II

Penilaian: 4.7

Fiio Q1 Mark II

Ulasan diteruskan oleh model lain dari tanda dagangan Fiio. Ia dua kali lebih mahal daripada yang sebelumnya dan boleh dengan kemungkinan yang lebih luas dan ciri umum yang lebih menarik. Ini adalah salah satu kombinasi harga, ciri dan kualiti terbaik, kerana komponen elektronik utama peranti sering dijumpai pada model yang jauh lebih mahal.

Pada prinsipnya, Fiio Q1 Mark II adalah 'gabungan' (penguat DAC +) yang sama dengan model sebelumnya. Seperti Q1 generasi sebelumnya, Mark II direka bentuk dalam bentuk lucu, mengingatkan termos miniatur dengan dimensi 59x99x13mm dan berat 101g. 'Cap leher' – kawalan kelantangan. Prestasi teknikalnya sempurna. Alat ini senang dipegang di tangan anda, malah hanya untuk melihatnya.

Litar model ini adalah semikonduktor. Nisbah daya output dan rintangan ialah 0.112W pada 16Ω atau 0.075W pada 32Ω. Seperti yang anda lihat, keupayaan penguat untuk 'mengayunkan' fon kepala jauh lebih tinggi daripada model sebelumnya. Julat frekuensi operasi yang luar biasa luas adalah ciri, yang melampaui had pendengaran manusia – dari 5 hingga 55 ribu Hz. Penyelewengan harmonik rendah – 0,002%. Pengagihan saluran – 79dB.

Konfigurasi model ini benar-benar unggul dan, dengan mempertimbangkan harganya, adalah kejutan yang menyenangkan. Jadi, di sini terdapat output seimbang 2.5mm dengan nisbah 220mW menjadi beban 32Ohm. DAC menyokong semua resolusi hingga 384 kHz / 32bit. Malah ada sokongan untuk DSD256. Peranti berinteraksi dengan alat Apple tanpa penyesuai. Terdapat juga jalan keluar, dan kekerapan operasi lebih hebat di sini – dari 6 hingga 80 ribu Hz.

Fiio Q1 Mark II beroperasi secara bebas daripada bateri lithium 1800mAh terbina dalam. Cajnya cukup untuk 10 jam kerja berterusan dalam mod DAC. Masa cas penuh kurang dari 4 jam.

Antara lain, peralatan utama juga menyenangkan: penguat itu sendiri; beg puff; dua pasang cincin elastik untuk menghubungkan penguat dan sumber dalam 'sandwic'; pad silikon untuk 'sandwic'; kabel dengan palam Petir; Kabel MicroUSB untuk mengecas dan menyambung ke PC; kabel dengan palam 3.5mm untuk sambungan langsung sebagai penguat; dokumentasi.

Kelebihan

  • kuasa yang cukup tinggi;
  • julat frekuensi operasi yang luas;
  • Sokongan DSD;
  • prestasi teknikal yang sempurna;
  • autonomi;
  • output linear dan seimbang;
  • nisbah harga, prestasi dan kualiti;
  • peralatan unggulan;
  • melebihi jangkaan pengguna secara amnya.

keburukan

  • aduan pengguna mengenai kekurangan kabel USB Type-C-MicroUSB (diperlukan untuk Android – peranti).

OPPO HA-2

Penilaian: 4.6

OPPO HA-2

Nombor ketiga dalam koleksi ini adalah ‘gabungan’ yang lebih terang yang dihasilkan oleh syarikat China terkemuka OPPO Electronics Corporation. Ini sudah menjadi peranti kelas Hi-Fi sebenar, dan bahkan dibandingkan dengan model sebelumnya yang lebih pantas, ia kelihatan lebih tinggi. Namun harganya juga luar biasa – OPPO HA-2 tiga kali lebih mahal daripada Fiio Q1 Mark II.

Dimensi peranti – 68x157x12mm, berat – 175g. Sarung miniatur ini dengan reka bentuk yang ketat tetapi cantik dengan penutup yang terbuat dari kulit timbul asli mengandungi elektronik yang kuat yang dapat mengubah pandangan pengguna secara kualitatif, menjadi terkenal dan nampaknya terdengar lubang komposisi muzik.

Di tengah segalanya terdapat DAC ESS Sabre32 ES9018-2M diskrit mewah. Nisbah kuasa setiap saluran yang optimum untuk dimuat boleh membuat lebih daripada satu model pegun menjadi malu: 220mW pada 16Ω, 150mW pada 32Ω dan 17mW pada 300Ω. Seperti yang anda lihat, penguat tidak takut dengan fon kepala bersaiz penuh yang sangat berat. Julat frekuensi operasi bermula dari 20Hz, dan bar atas sepenuhnya dilarang – 200 ribu Hz.

Dengan antara muka, pengeluar memutuskan untuk melakukan perkara berikut. Model ini mempunyai input digital onboard USB A dan micro-USB; input analog standard minijack 3.5mm; bicu fon kepala yang sama; output baris digabungkan dengan analog.

Beberapa perkataan mengenai keupayaan DAC dan, sebenarnya, penguat. Ciri-ciri isyarat input cukup setanding dengan DAC peranti pegun – PCM – hingga 384 ribu Hz pada 32bit, ada sokongan untuk DSD – 2,8, 5,6 MHz dan DSD256 – 11,2 MHz.

Pakar dan pakar asing bersetuju bahawa model ini dapat dinilai sebagai kelas AB dengan yakin. Ini menyiratkan bahawa pada daya output rendah, OPPO HA-2 berada dalam mod bersyarat A tanpa memutarbelitkan jenis 'langkah', dan apabila ambang tertentu dilampaui, ia secara automatik beralih ke mod yang lebih ekonomik B. Seluk-beluk ini menunjukkan kesimpulan bahawa fon kepala dengan kepekaan yang meningkat dengan OPPO HA -2 pasti terdengar lebih bersih daripada tanpanya.

Peranti ini dikuasakan oleh bateri Li-ion dengan kapasiti 3000mAh. Autonomi nominal – sehingga 13 jam dengan sambungan analog dan hingga 7 jam melalui USB. Masa pengecasan penuh kira-kira satu setengah jam dari penyesuai, melalui USB – ia dijangka berkali-kali lebih lama.

Kelebihan

  • tahap Hi-Fi penuh;
  • julat frekuensi yang sangat luas;
  • keupayaan untuk 'mengayunkan' fon kepala impedans tinggi;
  • autonomi;
  • sokongan untuk DSD256;
  • kelas premium dalam prestasi teknikal dan reka bentuk.

keburukan

  • masalah keserasian dengan Android (sedang dirawat);
  • aduan pengguna mengenai kawalan kelantangan tanpa selak.

Chord mojo

Penilaian: 4.5

Chord mojo

Melengkapkan senarai penguat fon kepala terbaik mengikut versi adalah penyelesaian termahal dalam koleksi – Chord Mojo. Kekurangan sebutan alfanumerik mengisyaratkan bahawa peranti tersebut tergolong dalam kelas premium. Dan ini benar, walaupun Mojo kelihatan cukup 'bajet' dengan latar belakang rangkaian produk Chord yang lain dengan harga yang tidak dapat dibayangkan.

Untuk menjadikan model ini sedikit lebih berpatutan untuk pengguna massa, syarikat Britain Chord malah “menginjak-injak lagunya sendiri” dan meninggalkan perhatian kepunyaannya kepada perincian. Oleh itu, badan Mojo (bermaksud 'Mobile Joy') kelihatan sangat minimalis.

Dimensi peranti minimum – setanding dengan dua kotak perlawanan atau kad kredit. Tetapi pada masa yang sama, set antara muka tidak buruk: mikro-USB untuk sambungan; input sepaksi dengan bicu 3.5mm, bukan RCA atau BNC, seperti yang sering berlaku; USB yang berasingan untuk dicas semula; dua output minijack 3.5mm.

Litar model ini adalah semikonduktor. Nisbah kuasa depan untuk memuatkan saluran: 0.72W pada 8Ω hingga 0.035W pada 600Ω. Faktor penyimpangan harmonik sama sekali tidak dapat diabaikan – 0,00017%. Kadar pensampelan DAC secara amnya dilarang – 768kHz pada 32bit. Dalam kes ini, ini lebih merupakan pemasaran 'multi-move', kerana tidak ada yang benar-benar memerlukan nilai gila. Walau bagaimanapun, hakikat kehadirannya mengatakan banyak mengenai tahap peranti. Nisbah isyarat kepada bunyi – 120dB. Indeks pemisahan saluran mempunyai nilai yang sama.

Chord Mojo dikuasakan oleh bateri terpasang, yang cukup untuk operasi penuh selama 7-8 jam, bergantung pada fon kepala dan mod operasi. Pengecasan bateri pertama akan mengambil masa sekurang-kurangnya 10 jam dan kesan sampingannya adalah pemanasan ketara – ini tidak baik, tetapi tidak dapat dielakkan.

Secara keseluruhan, pakar kami dan penguji bebas lain menilai bahawa Chord Mojo mampu benar-benar mengagumkan dan mengagumkan dengan watak sonik yang meyakinkan dan dinamik yakin. Dia dapat menyampaikan sepenuhnya kekuatan dan skala klasik legenda, tanpa kehilangan kecanggihan petikan yang tenang. Sekiranya kualiti rakaman yang buruk, kekurangannya pasti akan muncul, tetapi DAC tidak akan berusaha untuk memusatkan perhatian kepada mereka.

Kelebihan

  • kelas premium;
  • prestasi teknikal yang sempurna, tidak tanpa pendekatan asal;
  • herotan harmonik yang sangat rendah;
  • kadar sampel yang tinggi, malah berlebihan;
  • suara yang bersih dan terperinci;
  • mahir bekerja dengan irama dan dinamik;
  • set antara muka;
  • sokongan untuk format DSD;
  • autonomi.

keburukan

  • memanas dengan ketara semasa mengecas.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen