7 ubat bebas untuk menopaus

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tubuh wanita, berbeza dengan lelaki, hidup dengan lebih kuat, dan mengalami turun naik tahap hormon. Sangat mudah untuk difahami bahawa ini disebabkan oleh keperluan untuk bersiap sedia, kehamilan dan melahirkan anak. Tetapi badan wanita mempunyai had masa tertentu untuk fungsi normal alat kelamin. Secara beransur-ansur, masa subur, atau saat wanita bebas hamil, mengandung dan melahirkan, berakhir. Dan kemudian tempoh menopaus, atau menopaus, bermula. Ini adalah tempoh di mana badan berusaha untuk menyusun semula dan menyelesaikan turun naik hormon yang berkaitan dengan fungsi pembiakan dengan lancar.

Biasanya, wanita moden berumur 45-50 tahun. Pada awal tempoh ini, kitaran ovari-haid masih mengekalkan keteraturan, dan pada akhirnya, menopaus stabil berkembang. Ini adalah nama keadaan di mana latar belakang hormon berhenti berubah, kitaran ovari-haid berakhir, dan haid bersamanya.

Seperti perubahan hormon, tempoh klimakserik membuat penyesuaian dalam kehidupan seorang wanita moden, seperti gejala baru yang sering muncul. Terdapat beberapa jenis menopaus, tetapi semuanya disatukan oleh penurunan kualiti hidup yang berkaitan dengan penurunan tahap estrogen dalam plasma darah.

Selalunya, gejala menopaus termasuk penurunan dorongan seks, penampilan kerengsaan, kegelisahan. Gangguan fungsi sistem kardiovaskular dimanifestasikan dalam bentuk takikardia, serta kilat panas, yang sudah menjadi gejala klasik. Ini adalah nama yang diberikan kepada keadaan apabila seorang wanita tiba-tiba 'menjadi panas', dan ia dirasakan terutama pada kulit wajah, dada dan leher. Selalunya, kilat panas berlaku pada waktu petang, dan berlangsung beberapa minit. Dalam tempoh klimaks, wanita sering bimbang tentang peluh malam, sesak nafas, kelemahan. Mengantuk pada waktu siang adalah perkara biasa. Berkaitan dengan penurunan kadar estrogen, terdapat penurunan keanjalan dan turgor kulit, kerutan muncul, dan trofisme tisu subkutan berkurang. Menopaus berlaku selepas menopaus. Penurunan tahap hormon akhirnya menyebabkan gangguan seperti osteoporosis, atau kehilangan struktur tulang dengan kejatuhan dan kekuatan mekanikal.

Menopaus boleh berjalan seperti biasa sebagai gangguan fungsi, dan dalam hal ini, untuk meningkatkan kualiti hidup dan menghilangkan gejala yang tidak menyenangkan, anda boleh menggunakan cara yang disenaraikan dalam peringkat ubat yang disenaraikan di bawah. Tetapi juga berlaku bahawa keparahan gejala dalam menopaus sangat ketara sehingga rawatan diperlukan dari pakar sakit puan, atau pakar sakit puan-endokrinologi. Dalam beberapa kes, wanita malah mengalami sakit di bahagian bawah punggung dan perut bawah, kekeringan membran mukus alat kelamin. Tanda-tanda seperti itu memerlukan pengawasan dan rawatan perubatan secara berkala.

Peringkat ini akan menyenaraikan kumpulan ubat-ubatan yang digunakan untuk kegelisahan dan kegelisahan, serta sediaan herba yang bertindak ringan yang mengandungi fitoestrogen, sebagai analog terapi penggantian hormon. Tidak ada sebutan mengenai ubat-ubatan hormon di sini, sebelum menggunakan nasihat doktor yang diperlukan.

Semua harga yang disebutkan dalam penilaian diambil dari sumber terbuka, rata-rata, dan berlaku pada akhir tahun 2018, untuk farmasi dari semua jenis pemilikan.

Diasumsikan bahawa bahan yang dipersembahkan bertujuan untuk kumpulan fokus wanita pada masa klimaks. Sebilangan ubat yang disenaraikan di bawah mempunyai kontraindikasi seperti kehamilan, penyusuan, dan masa kanak-kanak. Tetapi kerana penarafannya dikhaskan untuk tempoh klimaks di mana tidak ada kehamilan dan menyusui, dan yang, lebih-lebih lagi, tidak berlaku pada masa kanak-kanak, kami tidak akan menyebut kontraindikasi ini dalam ulasan. Mereka yang ingin mendapat maklumat lengkap harus merujuk kepada arahan rasmi.

Penarafan ubat terbaik untuk menopaus

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penenang terbaik dalam tempoh klimaks 1 Berterusan 227 r
2 Phytosedan No. 2 135 RUB
3 Deprim – Ekstrak wort St. John (Gelarium, Negrustin, Neuroplant) 396 r
4 Afobazol 393 r
Persediaan herba dan fitoestrogen terbaik untuk menopaus 1 Klimadinon 431 r
2 Estrovel 469 r
3 Taxifolin Baikal RUB 1,300

Penenang terbaik dalam tempoh klimaks

Bahagian ini boleh disebut berbeza – 'penenang'. Tetapi bukan kebetulan bahawa perkataan 'penenang' digunakan di sini. Walaupun ia sama dan sama, secara umum diterima bahawa ubat penenang adalah ubat yang diresepkan oleh doktor untuk petunjuk tertentu dan dijual dengan preskripsi. Ini termasuk benzodiazepin seperti Diazepam, Grandaxin, Elenium atau Relanium, dan lain-lain. Tetapi dalam kes kami, kami akan mempertimbangkan ubat penenang yang tidak memerlukan preskripsi dan bahkan tidak perlu berjumpa doktor. Ini adalah ubat bebas dan peranannya adalah untuk mengurangkan hubungan sekunder antara gejala menopaus dan kegelisahan berikutnya.

Penerimaan mereka membawa kepada peningkatan kesejahteraan umum, perubahan sikap wanita terhadap kilatan panas dan keringat yang sama, hingga penurunan pengujaan sistem saraf pusat dan periferal. Sebagai hasil penggunaan ubat ringan seperti ini secara berkala, jangkaan gejala yang tidak menyenangkan dapat dikurangkan, gejala tersebut jarang berlaku, dan toleransi mereka meningkat. Oleh itu, tanpa mempengaruhi perubahan atau simptom hormon secara langsung, agen ini meningkatkan kualiti hidup. Mereka tidak mahal, mempunyai sedikit atau tidak ada kontraindikasi, dan disyorkan oleh pakar sebagai ejen lini pertama yang tidak spesifik (bukan hormon) untuk melegakan gejala menopaus yang tidak menyenangkan.

Berterusan

Penilaian: 4.9

Berterusan

Ini adalah ubat herba gabungan yang mengandungi valerian, balsem lemon dan pudina. Sudah tentu, anda hanya boleh menggunakan ekstrak valerian dalam bentuk tablet atau dalam tetes, tetapi kehadiran balsem lemon dan pudina meningkatkan kesan menenangkan dan menambah kesan antispasmodik pada otot licin organ dalaman. Telah diketahui bahawa kilat panas dan gangguan fungsi seperti sesak nafas, gangguan irama jantung (takikardia) sering menimbulkan sensasi yang tidak menyenangkan dan menyakitkan di dada, perut, ketidakselesaan di usus, yang memperburuk keadaan kesihatan. Persen membolehkan anda mengurangkan keparahan gejala ini, dan wanita itu memperlakukannya dengan lebih tenang.

Ia ditunjukkan dalam tempoh klimaks dengan peningkatan kegembiraan saraf, kerengsaan dan gejala seperti insomnia. Persen dihasilkan dalam bentuk tablet, dos purata adalah 2 atau 3 tablet sekaligus, selama 2-3 kali sehari. Arahan rasmi mengehadkan dos maksimum hingga dua belas tablet sehari, dan maksimum tempoh pentadbirannya tidak lebih dari 2 bulan. Ubat Persen dihasilkan oleh syarikat farmasi Lek dari Slovenia, dan kos purata satu bungkusan, dalam jumlah 40 tablet, adalah 420 rubel.

Kelebihan dan kekurangan

Ramai orang menyukai Persen, dan bukan sahaja semasa menopaus. Ia dapat menenangkan walaupun dengan usaha mental dan fizikal yang serius, tetapi pada masa yang sama ketidaknyamanannya disebabkan oleh keperluan untuk minum beberapa pil sekaligus, yang tidak begitu mudah. Sebagai tambahan, Persen dikontraindikasikan untuk wanita bisnis, kerana dapat menyebabkan penurunan konsentrasi dan memperlambat kecepatan reaksi. Tidak digalakkan mengambilnya pada malam memandu. Di samping itu, Persen mampu meningkatkan kesan pil tidur dan ubat lain yang menekan sistem saraf pusat. Oleh itu, sekiranya seorang wanita semasa menopaus juga mengambil ubat untuk menurunkan tekanan darah, maka tindakannya mungkin lebih kuat terhadap latar belakang Persen, dan dalam hal ini, diperlukan konsultasi dengan doktor sebelum penggunaan pertama. Oleh itu, Persen dikontraindikasikan sekiranya tekanan darah rendah.

Phytosedan No. 2

Penilaian: 4.8

Phytosedan No. 2

Phytosedan merujuk kepada koleksi herba yang kompleks, dan menenangkan dengan klimaks ringan hingga sederhana. Komposisinya (koleksi nombor 2) merangkumi ramuan motherwort, hop peppermint, valerian dan licorice. Ia dijual dalam beg penapis untuk pembuatan bir. Campuran yang dipilih dengan baik mempunyai kesan sedatif dan kesan antispasmodik yang sedikit. Kita dapat menganggap bahawa Fitosedan dan Persen sangat mirip, sementara Persen lebih pekat dan dijual dalam bentuk tablet, sementara Fitosedan mesti diseduh, yang dengan sendirinya sudah menjadi prosedur penenang.

Ia juga ditunjukkan dengan peningkatan kegembiraan saraf dan gangguan tidur, yang sering berlaku semasa menopaus. Ini ditunjukkan pada wanita yang, dalam tempoh perubahan hormon, sering mengalami penurunan tekanan darah dengan kecenderungan untuk meningkatkannya.

Adalah perlu untuk membuat dua penapis bungkusan 2 g sekaligus, jumlah keseluruhan air mendidih adalah 100 ml. Setelah bersikeras selama 20 minit, sachet diperah, kemudian dibawa ke gelas seberat (200 ml) dan diminum. Biasanya semasa menopaus cukup 2 kali sehari, setengah jam sebelum makan. Koleksi menenangkan Fitosedan No. 2 dihasilkan oleh syarikat farmaseutikal domestik Krasnogorskleksredstva, yang mengkhususkan diri dalam pengeluaran persediaan herba. Satu bungkusan 50 beg penapis, direka untuk 25 dos, berharga rata-rata 90 rubel, yang cukup murah.

Kelebihan dan kekurangan

Kelebihan Fitosedan adalah sejenis prosedur penyediaan, yang, dalam keadaan yang tepat, dapat menimbulkan kesan yang menenangkan, seperti 'upacara minum teh'. Phytosedan secara praktikal tidak mempunyai kontraindikasi, kecuali intoleransi individu, banyak orang menyukainya, kerana rasa manis dari licorice. Sebilangan wanita lebih suka menggunakannya hanya sekali sehari, setengah jam sebelum tidur, sebagai pil tidur herba ringan. Harga Phytosedan sangat menarik. Sebaliknya, kelemahan adalah perpanjangan kelebihan. Phytosedan sukar digunakan ketika di tempat kerja, kerana tidak selalu mungkin untuk membuat sachet walaupun pada waktu rehat yang diatur, dalam hal ini tablet mempunyai kelebihan tertentu. Akhirnya, jika anda memecahkan beg secara tidak sengaja, maka infusi yang sudah selesai tidak akan dimanjakan, tetapi rasanya akan berkurang.

Deprim – Ekstrak wort St. John (Gelarium, Negrustin, Neuroplant)

Penilaian: 4.8

Saraf

Telah diketahui bahawa ekstrak wort St. John berfungsi dengan kekuatan yang hampir sama dengan ubat preskripsi dari kumpulan benzodiazepin, oleh itu ia semestinya dianggap sebagai antidepresan asal tumbuhan. Ia digunakan walaupun untuk gangguan seperti episod kemurungan, tidak hanya ringan, tetapi juga keparahan sederhana. Satu tablet Deprim mengandungi sekurang-kurangnya 60 mg wort St. John, dan bahan aktifnya adalah hiperisin.

Perlu menggunakan Deprim dan analognya yang mengandungi St. John's wort tidak banyak dengan kilatan panas, takikardia, kenaikan tekanan darah secara berkala, tetapi hanya apabila gejala ini berwarna secara emosi. Seorang wanita mungkin mengalami keparahan tanda-tanda ini, dari kegelisahan yang tidak jelas hingga perasaan takut dan putus asa yang kuat. Dalam kes sedemikian, perlantikan persiapan St. John's wort ditunjukkan. Penting untuk diingat bahawa kesannya berkembang secara beransur-ansur, dan anda tidak harus menunggu peningkatan keadaan lebih awal daripada 10 hari. Tempoh purata penggunaan adalah kira-kira satu setengah bulan.

Anda perlu menggunakan Deprim satu tablet tiga kali sehari. Dianjurkan untuk menerapkannya tanpa celah, dan jika, meskipun demikian, kartu itu berlaku, maka perlu untuk mengganti penerimaan yang terlewat secepat mungkin. Deprim dihasilkan oleh syarikat Lek dari Slovenia, dan kos satu pakej, yang dirancang untuk penerimaan 10 hari, rata-rata, sekitar 250 rubel.

Kelebihan dan kekurangan

Mungkin Deprim dan analognya sesuai untuk wanita yang, pada dasarnya, tidak mahu 'ketagihan pil', tetapi cuba menggunakan persediaan herba. Memang, jika seorang wanita berjumpa dengan doktor yang memberikan ubat penenang ringan untuknya (misalnya, Grandaxin), maka dia akan mendapat kesan yang sama, tetapi dalam masa 10 hari, tetapi jauh lebih awal. Dan di sini kelebihan Deprim adalah keindahan. Di samping itu, semua persediaan St John's wort mempunyai satu ciri: mereka boleh menyebabkan terbakar sinar matahari semasa pendedahan lama kepada sinar matahari – ia menyebabkan kepekaan terhadap sinar ultraviolet. Semasa mengambil Deprim, tempoh yang paling selamat adalah waktu musim sejuk, dan pada musim panas perlu bersembunyi dari sinar matahari langsung. Jika tidak, ubat ini sangat popular dan berkesan, dan boleh digunakan untuk pelbagai jenis gangguan klimaks yang berkaitan dengan gejala kegelisahan. Daripada kekurangan – tidak begitu mudah mengambil ubat 3 kali sehari, serta keperluan untuk memantau pengisian semula dos yang tidak dijawab.

Afobazol

Penilaian: 4.7

Afobazol

Afobazole cukup aktif digunakan di negara kita sebagai ubat penenang, dan bukan hanya pada masa klimaks dengan gejala yang teruk, tetapi juga pada gangguan kecemasan, dengan neurasthenia, dengan gangguan insomnia, dengan sindrom pramenstruasi, dystonia vaskular vegetatif, dan juga dengan perkembangan pantang pada pesakit dengan alkohol dan ketagihan dadah. . Penyediaannya mengandungi bahan aktif khas – fabomotizol dalam dos 5 mg pada setiap tablet. Ia tergolong dalam kumpulan anxiolytics bukan benzodiazepin. Pengilang mendakwa bahawa ia bertindak pada reseptor neuron di otak, yang menyebabkan mereka stabil dan meningkatkan kepekaan terhadap pengaruh penghambatan.

Afobazole mengurangkan kegelisahan dan sedikit merangsang atau mengaktifkan. Akibatnya, Afobazol dapat membantu wanita dalam menopaus yang selalu takut akan sesuatu, ketakutan, yang mengalami air mata atau kelesuan yang berterusan, mempunyai gejala gangguan kecemasan yang setara, mulai dari kardiovaskular hingga gastrousus. Ubat ini mula bertindak secara aktif pada hari ke-5-7, dan kesan yang paling besar akan muncul pada akhir bulan.

Afobazol diresepkan satu tablet tiga kali sehari, dan jangka masa kursus rata-rata kira-kira 1 bulan, tetapi menurut petunjuk ia dapat ditingkatkan menjadi tiga. Afobazol dihasilkan oleh syarikat domestik Pharmstandard, dan kos satu paket dalam jumlah 60 tablet, yang dirancang untuk rawatan selama 3 minggu, rata-rata 460 rubel.

Kelebihan dan kekurangan

Menurut pengeluarnya, kelebihan Afobazole adalah pemilihan yang tinggi untuk reseptor neuron tertentu. Ubat ini dijual tanpa resep dan ditunjukkan untuk pelbagai penyakit dan keadaan, dari gejala penarikan hingga dystonia vegetatif. Afobazol tidak menyebabkan rasa mengantuk, ketagihan, dan secara praktikal tidak membawa kepada perkembangan kesan sampingan. Sebaliknya, ubat ini hampir tidak diketahui di negara-negara dengan ubat maju.

Persediaan herba dan fitoestrogen terbaik untuk menopaus

Fitoestrogen mempunyai sejarah yang panjang. Pada akhir abad ke-20, didapati bahawa wanita di Jepun dan China kurang mengalami serangan jantung dan strok, mereka mempunyai penyakit ganas pada organ genital yang lebih jarang, dan pada masa yang sama, menopaus mereka jauh lebih mudah. Menurut hasil kajian, ternyata makanan penduduk Asia mengandungi sejumlah besar produk soya dan soya. Adalah mungkin untuk mengetahui bahawa komposisi kacang soya dan beberapa tumbuhan lain mengandungi zat seperti estrogen khas. Ini adalah ekuol, genistein, dan sebatian lain. Tidak seperti estrogen sebenar, yang sesuai dengan reseptor 100% seperti kunci kunci, fitoestrogen hanya menyerupai struktur hormon, dan oleh itu hubungannya dengan reseptor jauh lebih lemah.

Tetapi masih, mereka menyerupai estradiol sebenar, dan mampu memberikan kesan terapeutik pada gangguan menopaus. Berbanding dengan plasebo, iaitu dummy, penurunan frekuensi kilat panas, takikardia, dan gejala menopaus lain yang tidak menyenangkan menurun sebanyak 12%, yang menunjukkan bahawa mereka boleh digunakan dalam terapi kompleks gangguan menopaus. Pada masa ini, terdapat sebilangan besar ubat dari garis ini. Bahan aktif utama adalah ekstrak tumbuhan dari semanggi merah, biji rami, licorice, anggur merah, kacang soya, hop dan cimicifuga.

Di samping itu, terdapat bukti ubat yang tidak mempunyai aktiviti estrogenik, tetapi, bagaimanapun, meningkatkan kualiti hidup pada masa klimaks. Kami bercakap mengenai penyekat proses peroksidasi lipid. Proses-proses ini mempercepat permulaan menopaus dan meningkatkan tanda-tanda penuaan kulit. Penyekat proses radikal bebas yang paling berkesan termasuk dihydroquercetin, yang terdapat di pasaran oleh Taxifolin Baikal.

Klimadinon

Penilaian: 4.9

Klimadinon

Yang popular dan berkesan ialah ekstrak Klimadinon, atau cimicifuga. Ia diposisikan oleh pengeluar sebagai agen anti-climacteric herba, dan satu tablet mengandungi 20 mg ekstrak tumbuhan ini yang mengandungi fitoestrogen aktif. Di samping itu, Klimadinon juga tersedia dalam bentuk tetes. Ia terutamanya mempengaruhi sistem saraf autonomi, dan dengan menopaus ringan hingga sederhana, ia dapat melemahkan atau mengurangkan gejala yang tidak menyenangkan yang berkaitan dengan gangguan autonomi. Ini termasuk kilat panas yang terkenal, hiperhidrosis, atau berpeluh berlebihan, kegelisahan, gangguan tidur, dan perubahan mood.

Anda perlu menggunakan Klimadinon satu tablet dua kali sehari, pada waktu pagi dan petang, pada waktu yang hampir sama, untuk mensimulasikan pembebasan hormon semula jadi tubuh wanita. Perlu diingat bahawa Klimadinon tidak bertindak segera, dan kesannya berkembang rata-rata 10-14 hari setelah permulaan rawatan. Menentukan jangka masa kursus oleh doktor yang menghadiri, tetapi, secara purata, ia adalah sekitar 1 – 2 bulan. Klimadinon dihasilkan oleh syarikat Jerman Bionorica, dan kos satu paket 60 tablet, yang hanya dikira untuk kursus bulanan, akan rata-rata 485 rubel.

Kelebihan dan kekurangan

Kelebihan Klimadinon adalah tindakan ringan fisiologinya, dan ia tidak mempunyai kontraindikasi yang mesti diambil kira semasa menetapkan ubat hormon kuat. Sekiranya gejala menopaus, seperti kilat panas, berpeluh dan takikardia, tidak signifikan, maka hanya dengan pertolongannya, anda dapat mengatasi tanda-tanda ini tanpa menggunakan ubat lain. Ini dapat meningkatkan kualiti hidup dengan sedikit wang. Walau bagaimanapun, harus diingat bahawa kesannya hanya muncul 2 minggu setelah menggunakan ubat ini. Walaupun harganya rendah, dalam beberapa kes diperlukan rawatan selama lebih dari sebulan, yang menyebabkan biaya di wilayah sekitar 1.000 rubel. Ia juga dikontraindikasikan dengan adanya epilepsi, penyakit hati kronik, dan jika seorang wanita mempunyai ketergantungan alkohol, maka titisan Klimadinon dikontraindikasikan untuknya, kerana mengandung etil alkohol.

Estrovel

Penilaian: 4.8

Estrovel

Produk seterusnya yang mengandungi fitoestrogen adalah Estrovel, penyediaan kompleks yang lengkap. Tidak seperti Klimadinon, ia mengandungi bukan hanya cimicifuga, tetapi juga ekstrak kedelai, keladi liar, yang mengandungi progesteron progesteron, indole-3-arbinol, yang mencegah kesan berbahaya hormon dalam sindrom pramenstruasi dan gangguan klimakserik. Juga, sebatian ini mengurangkan risiko terkena neoplasma malignan.

Estrovel mengandungi ekstrak jelatang, vitamin K, yang mampu meneutralkan kilat panas dan mengurangkan keparahan perubahan mood, serta boron dalam bentuk organik. Ia meningkatkan kesan fitoestrogen. Produk kompleks ini juga mengandungi zat besi, rutin, magnesium dan vitamin dan unsur surih lain yang berguna. Ia ditunjukkan untuk menopaus dan sindrom pramenstruasi, mampu meningkatkan mood dan meningkatkan aktiviti seksual.

Estrovel dihasilkan dalam bentuk kapsul dan tablet: kapsul 520 mg, dan tablet 500 mg. Perlu menggunakan Estrovel semasa menopaus, satu tablet dari satu hingga 2 kali sehari, perjalanan pentadbirannya tidak lebih pendek dari 2 bulan. Dos maksimum adalah 4 tablet sehari. Adapun ubat dalam kapsul, ia mesti digunakan sesuai dengan skema tertentu, yang berkaitan dengan hari-hari kitaran haid, dan oleh itu ubat kapsul mesti digunakan seperti yang diarahkan oleh doktor. Estrovel dihasilkan oleh syarikat farmaseutikal VneshtorgFarma (Rusia), dan kos satu paket 30 kapsul, yang dirancang untuk dua minggu pentadbiran, dalam dos purata, adalah sekitar 460 rubel.

Kelebihan dan kekurangan

Gabungan unik sebatian semula jadi, vitamin dan unsur mikro, yang tidak terdapat di tempat lain, boleh dianggap kelebihan Estrovel. Oleh itu, ia dapat menggantikan beberapa jenis ubat sekaligus. Namun, seperti dalam kes sebelumnya, seseorang tidak boleh berharap bahawa hanya mengambil satu Estravel dapat mengurangkan gejala menopaus yang ketara, di mana kadang-kadang terdapat kecacatan. Di samping itu, kos ubatnya agak tinggi. Kursus bulanan akan berharga lebih dari seribu rubel, terutamanya jika anda menggunakan dos maksimum.

Taxifolin

Penilaian: 4.8

Taxifolin Baikal

Dihydroquercetin, atau Taxifolin dari Baikal, yang merupakan dihydroquercetin yang paling berkesan, tidak mempunyai persamaan struktur dengan phytoestrogen, jadi ia tidak boleh dianggap sebagai pengganti hormon seks wanita. Peranannya berbeza. Telah diketahui bahawa tempoh klimaks dikaitkan dengan kekurangan estrogen dan progestin yang dirancang kerana penurunan rembesannya. Hormon mempunyai banyak titik aplikasi, dan secara praktikal mempengaruhi banyak aspek metabolisme pelbagai bahan.

Kekurangan hormon menyebabkan tekanan pada tahap sel, yang ditunjukkan oleh gejala menopaus yang tidak menyenangkan. Gangguan fungsional sementara ini, bagaimanapun, menyumbang kepada peningkatan pengoksidaan radikal bebas di banyak organ dan tisu, walaupun kekurangan tenaga dan oksigen yang kronik, tetapi sangat ketara, peroksidasi lipid diaktifkan.

Dan dihydroquercetin, atau Taxifolin of Baikal, secara aktif melawan tekanan tisu ini. Akibatnya, metabolisme dinormalisasi, radikal berbahaya digunakan dan terikat. Dihydroquercetin, atau Taxifolin Baikal, adalah sebatian aktif kerana struktur molekul kristal yang unik, yang penampilannya berkaitan dengan keanehan kitaran pengeluaran. Hasilnya adalah bentuk bioflavonoid semulajadi yang sangat aktif dan paling murni, yang diasingkan dari larva Siberia, yang, dari segi aktiviti antioksidan, meninggalkan semua analog jauh di belakang.

Wanita itu mengalami semangat, mood yang baik, gejala gangguan klimaks menurun, dan norma tekanan darah fisiologi pulih. Anda perlu mengambil kapsul Taxifolin Baikal 1 dengan makanan, perjalanannya adalah 1.5 bulan. Kesan ketara yang berkaitan dengan penurunan gejala menopaus dan semangat umum berkembang pada hari masuk 5-7. Taxifolin dihasilkan oleh syarikat Baikal Siberian Cedar, dan kos satu pakej, yang dikira untuk pengambilan bulanan, berkisar antara 950 hingga 1300 rubel.

Kelebihan dan kekurangan

Kelebihan besar Taxifolin of Baikal adalah kemampuannya bertindak dengan lembut, menstabilkan tekanan darah, dan mengurangkan keparahan kilat panas dan berpeluh. Sekiranya digunakan dalam terapi kompleks, maka ia membantu mengurangkan dos ubat, dan menjimatkan jumlah tertentu. Tetapi yang paling penting, dalam kes ini, ia dapat mengurangkan beban ubat di hati. Taxifolin dapat digunakan dalam berbagai kasus, mulai dari rasa kering dari intim hingga gejala kerengsaan dan kegelisahan. Kelemahan Taxifolin adalah kemunculannya di pasaran farmaseutikal, dan kekurangan maklumat mengenainya dari doktor dari pelbagai bidang. Hampir semua jumlah ubat unik yang dihasilkan dieksport, dan pada masa ini ubat ini diedarkan di wilayah Persekutuan Rusia melalui rangkaian peniaga, dan jarang terdapat di farmasi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen