7 saluran paling popular di Rusia

Fakta

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Malangnya, sepanjang tahun lalu, sebilangan besar 'wakil' penarafan yang terbaik telah kehilangan sebilangan penonton mereka (dan trend ini bermula pada tahun 2018). Walaupun begitu, saluran yang disenaraikan di bawah masih menjadi gergasi media dan memberi peluang kepada penonton mereka untuk menikmati kandungan TV berkualiti tinggi. Seterusnya, tujuh teratas adalah saluran paling popular di Rusia.

Apa yang anda perlu ketahui mengenai telemetri?

Syarikat penyelidikan yang berpengaruh dalam bidang telekomunikasi kerap melakukan analisis perbandingan dari pelbagai saluran TV, menentukan keutamaan tontonan. Oleh itu, pilihan rasa penonton bandar dengan jumlah penduduk lebih dari 100 ribu orang ditentukan.

Dengan bantuan peranti khas, pengukur mencatat jumlah, jenis dan tempoh menonton program tertentu di pelbagai saluran TV dengan penonton 13 ribu orang tinggal di lebih dari 5 ribu isi rumah. Kemudian data yang diperoleh dipindahkan kepada penduduk semua bandar utama Rusia.

Apakah bahagian khalayak? Peratusan penonton yang menonton saluran tertentu kepada seluruh penonton yang mempunyai TV pada masa itu. Seperti yang ditunjukkan oleh data dua tahun kebelakangan ini, kecenderungan ini suram bagi media: bahagian rata-rata penonton harian terus menurun (dan di semua kumpulan umur).

Pencalonan sebuah tempat Saluran Bahagian penonton harian purata
Saluran paling popular di negara ini 1 Rusia 1 9.9%
2 Saluran pertama 9.4%
3 NTV 6.7%
4 STS 6.2%
5 Ren-TV 5.2%
6 TNT 5.0%
7 Saluran kelima 4.8%

Rusia 1

Penilaian: 4.9

Rusia 1

Bahagian penonton purata harian: 9.9%

Ini bukan tahun pertama saluran ini telah menduduki kedudukan terkemuka di negara ini dari segi jumlah tontonan oleh peminat TV. “Pewaris” rasmi televisyen Soviet, Russia 1 menggembirakan peminatnya dengan banyak siri untuk setiap selera dan, dari segi jumlah dan kualitinya, dapat dibandingkan dengan “raksasa” negara dalam hal ini – saluran TV NTV dan Domashny. Antara yang paling popular di kalangan penonton adalah alternatif domestik yang asli daripada Doctor House yang terkenal – siri 'Sklifosofsky'.

Walaupun filem-filem itu hanya yang kedua paling popular dari segi populariti tontonan, saluran ini berjaya membezakan dirinya di sini, setelah memenangi minat penonton TV dengan menunjukkan filem 'The Last Bogatyr'. Ini adalah momen penunjuk yang secara jelas menentukan kategori umur utama orang yang lebih suka Rusia 1 – orang yang berumur lebih dari 55 tahun.

Saluran pertama

Penilaian: 4.8

Saluran pertama

Bahagian penonton purata harian: 9.4%

Walaupun peneraju penarafannya adalah Rusia 1 atau lebih, penonton lebih suka siri dan filem, Yang Pertama dengan tegas memegang populariti berkat program televisyen yang menghiburkan. Sebagai contoh, gelombang populariti 3 program sekaligus, tuan rumahnya adalah Maxim Galkin, tidak reda: 'Lebih tua dari semua orang!', 'Paling baik!' dan 'Di bawah hipnosis'. Lebih-lebih lagi, ketiga-tiga program ini mempunyai kejayaan yang besar bukan sahaja di First, tetapi juga di saluran lain.

Harus diingat bahawa khalayak utama Saluran Satu adalah konservatif. Malah orang TV sendiri mengadu tentang kenyataan ini, dengan menyatakan bahawa penonton harus disalahkan kerana jumlah Lampu Biru yang berlebihan. Namun, saluran tersebut sentiasa menawarkan pertunjukan baru kepada penontonnya, selalunya jauh dari konservatif. Contoh yang mencolok adalah penyesuaian acara sukan dari Sasuke Jepun – 'Ninja Rusia'. Halangan dalam persembahan ini sangat sukar sehingga tidak ada seorang pun peserta yang berjaya ke final.

Sepanjang tahun lalu, saluran ini sedikit berubah arah utamanya, atau lebih tepatnya, memperluasnya – Yang pertama mula meneroka ruang dalam talian dengan pantas. Pergerakan ini membolehkannya menambahkan hampir 2% kepada penontonnya.

NTV

Penilaian: 4.7

NTV

Bahagian penonton purata harian: 6.7%

Salah satu saluran televisyen terbesar di negara ini, NTV, sayangnya, secara beransur-ansur kehilangan penilaiannya. Walaupun begitu, dia tetap terkenal di kalangan penonton, tidak kurang juga terima kasih kepada siri ini. Nah, orang suka siri, dan itu sahaja. Sepanjang tahun lalu, komedi terbaik untuk saluran ini adalah 'Dinosaur' dengan sedikit kecaman mengenai watak-watak yang tidak biasa dengan masa lalu yang gelap dan jiwa yang baik. Siri 'Ambulance' yang dibintangi oleh Gosha Kutsenko tidak kurang menyenangkan untuk ditonton.

Apa sahaja yang boleh dikatakan, tetapi NTV kehilangan penontonnya, seperti peserta lain dari tujuh saluran TV terbaik di Rusia. Walaupun dia masih kekal berkat kesetiaan penontonnya yang matang (penonton berusia lebih dari 45 tahun).

STS

Penilaian: 4.6

STS

Bahagian penonton purata harian: 6.2%

Saluran ini direka terutamanya untuk khalayak remaja: kebanyakannya terdiri daripada penonton berusia 12 hingga 17 tahun. Malangnya, akhir-akhir ini STL tidak berjalan lancar. Bukan peranan terakhir dalam situasi menyedihkan ini dimainkan oleh kehilangan kumpulan produksi Yellow, Black & White, yang mencipta hits TV seperti 'Eleon' dan 'Kitchen'.

Saluran itu melakukan usaha aktif untuk mengembalikan semuanya ke titik awal (bagaimana ini akan berubah, belum jelas): rancangan asal 'Kejayaan' dilancarkan di udara. Sebenarnya, ini adalah adaptasi dari The Final Four, di mana bukan profesional dalam muzik tidak hanya bersaing satu sama lain dalam bidang ini, tetapi juga memainkan permainan bertahan. Siapa tahu, mungkin ini akan membolehkan STS mendapatkan semula popularitinya, walaupun masih menjadi dosa baginya untuk mengadu.

Ren-TV

Penilaian: 4.5

Ren-TV

Bahagian purata khalayak harian: 5.2%

Keperibadian media yang memegang Kumpulan Media Nasional, penonton TV kadang-kadang bergurau memanggil saluran asing, mengisyaratkan spesifik program TV yang ditawarkan kepada penonton. Pengkhususan utama Ren-TV adalah rahsia yang mengejutkan, konspirasi mistik, intrik, siasatan skandal, dan lain-lain. Apa yang boleh anda lakukan di sini: Penganut Ren-TV sangat menghargai 'spit'.

Tetapi ada juga kelemahannya, tidak terlalu cerah: kerana aktivitinya yang terlalu aktif dalam arti kata yang tidak standard, atau lebih tepatnya, anti-saintifik, saluran tersebut diberikan (jika anda boleh menyebutnya) sebagai 'Anti-Hadiah' dari Kementerian Pendidikan negara itu.

TNT

Penilaian: 4.4

TNT

Bahagian purata penonton harian: 5%

Untuk tahap tertentu, TNT serupa dengan STS: kita bercakap mengenai belia penontonnya. Oleh itu, TNT dianggap sebagai alat media yang popular untuk pelajar dan profesional muda (kumpulan penonton berumur dari 18 hingga 35 tahun). Mengenai arah penyiaran saluran, jawapannya jelas: aktiviti utamanya adalah hiburan. Sebilangan besar waktu tayang jatuh pada pelbagai rancangan dan siri komedi.

Ngomong-ngomong, beberapa siri ini menjadi nenek moyang dari keseluruhan aliran seni media – untuk membuat penonton tertawa dengan apa jua kos. Sebagai tambahan, TNT dianggap sebagai salah satu kegemaran Runet (ia adalah peneraju jumlah tontonan). Secara amnya, khalayak Internet saluran hanya 2.5% daripada jumlah penontonnya.

Saluran kelima

Penilaian: 4.3

Saluran kelima

Bahagian penonton purata harian: 4.8%

Wakil TV St Petersburg juga berjaya 'menerobos' kedudukan pemimpin popular dalam semua saluran Rusia. Beberapa kali sepanjang kariernya, dia secara radikal mengubah konsep program yang ditawarkan kepada penonton, membentuk kembali rangkaian siaran untuk penontonnya.

Keputusan konseptual terakhir dari pengurusan saluran tersebut adalah penolakan sebarang program sosio-politik dan 'pemampatan' yang signifikan dari siaran rancangan TV hiburan. Hari ini, Saluran Lima adalah pelbagai jenis siri untuk setiap selera.

Perlu diperhatikan bahawa gadis media ini lebih gemar menyiarkan siri terutamanya dari produksi sendiri. Dan yang lebih mengejutkan, mereka ternyata sangat popular sehingga mereka membenarkan saluran tersebut memasuki arena televisyen antarabangsa.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen