7 penggetar dalam terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penggetar dalam membantu menjadikan konkrit mencurahkan lebih padat dan tahan lama. Ini dicapai dengan mewujudkan getaran yang mengeluarkan gelembung udara dari larutan dan menyumbang kepada pengedaran bahan cecair yang lebih sekata di sekeliling tetulang. Peranti dalam seperti itu digunakan dalam pembinaan tiang, penyokong, jalan layang, jambatan dan bangunan menggunakan teknologi monolitik. Tetapi asas yang dicurahkan di negara ini akan lebih tahan lama jika anda menggunakan peralatan tersebut. Mari lihat bagaimana memilih alat penggetar dalam dan produk apa yang paling popular di kalangan pembeli dan pakar. Ini akan mempersempit carian anda dan membantu anda mencari peranti untuk tugas pembinaan tertentu.

Cara memilih alat penggetar dalam

Peranti pemadat konkrit dalam mempunyai beberapa ciri utama yang perlu dipertimbangkan semasa memilih:

  1. Kuasa. Semakin tinggi kuasa, semakin lama peralatan dapat berjalan tanpa gangguan dan semakin baik prestasinya. Model kedalaman dengan indikator hingga 1 kW digunakan dalam kehidupan seharian untuk membuat landasan jalur atau persegi yang kukuh untuk pembinaan rumah satu tingkat, pondok musim panas, garaj dan bilik utiliti. Vibrator dengan kekuatan 1-2.5 kW separa profesional dan yang paling biasa. Peralatan sedemikian sesuai untuk pembinaan bangunan dengan beberapa tingkat. 3-20 kW adalah jenis profesional dan digunakan untuk pemadatan konkrit pada lajur dan penyokong dalam pembinaan bertingkat tinggi.
  2. Diameter jambul. Diameter hujungnya, yang direndam dalam konkrit, dapat 25-100, yang menentukan jangkauan tindakan. Tetapi semakin besar tombolnya, semakin sukar untuk menolaknya di antara batang penguat, yang penting dipertimbangkan ketika memilih.
  3. Panjang batang. Ukurannya 1-15 m. Apabila lapisan dipadatkan, hujung getaran mesti sampai ke dasar, oleh itu, untuk asas tinggi 1-1,5 m, batang panjang dari 3 m diperlukan. Panjang batang juga mempengaruhi kelancaran pengendali di tapak pembinaan. Semakin pendek tiub fleksibel, semakin kerap anda perlu meletakkan semula alas atau membawanya ke tangan anda setiap masa.
  4. Kekerapan ayunan. Nilai 3-9 ribu getaran / min berguna untuk asas jalur dan tali pinggang perisai kecil dalam pembinaan isi rumah. Untuk aktiviti profesional, peranti 10-24 ribu getaran / min dipilih.
  5. Sinaran tindakan. Nilainya selalu ditunjukkan dalam pasport produk dan mempengaruhi seberapa kerap anda harus tenggelam. Penunjuknya adalah 30-50 cm, oleh itu, rendaman vibrotip dilakukan setiap 60-100 cm, masing-masing.
  6. Berat blok dan vibrotip. Berat gendang dengan pemanduan dan motor berbeza dari 2 hingga 12 kg. Semakin ringan, semakin mudah pengendali menaikkan dan menurunkan poros. Tetapi dengan asas yang tinggi 70-150 cm, lebih mudah untuk merendam tombol berat ke bahagian bawah.

Penilaian penggetar dalam terbaik

Sekarang mari kita lihat penggetar terbaik yang mendapat ulasan pelanggan paling positif dan disukai oleh pakar kerana ciri-cirinya.

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kajian Penggetar Dalam Terbaik 1 Wacker Neuson IEC 38/230/5/15 RUB 70,000
2 ENAR М5AFР . . . . RUB 49 608
3 RED LIGHTHOUSE EPK-1300/51 (045-0261) RUB 13 850
4 Sturm! CV7120 RUB 16,262
5 Zitrek Z-1100 RUB 4,099
6 PATRIOT CV 100 RUB 2,860
7 Energomash BV-71101 RUB 3,810

Wacker Neuson IEC 38/230/5/15

Penilaian: 4.9

Wacker Neuson IEC 38/230/5/15

Di tempat pertama adalah alat penggetar dalam Jerman dengan poros pemacu sepanjang 5 m dan kabel utama 15 m. Ukuran gendang adalah 285 mm dan ia melakukan getaran frekuensi tinggi hingga 12,000 per minit. Vibrotip dengan dasar beratnya 11.3 kg, oleh itu ia mudah direndam dalam larutan. Diameter klub adalah 38 mm, yang memungkinkan penembusan hentaman hingga 40 cm dari pusat gempa. Peralatan pembinaan beroperasi dari rangkaian 220 V dan menggunakan 420 W / j. Pengguna dalam ulasan seperti kabel rangkaian tebal penggetar – walaupun anda memakainya dengan kasut terpal, ia tidak akan rosak. Butang getah melindungi daripada kejutan elektrik jika disentuh dengan tangan yang basah. Sepertiga panjang gada mempunyai bahagian logam yang mengeras, yang meningkatkan kekuatan rig.

Kami mendapat alat penggetar yang terbaik kerana badan asasnya yang nipis dan memanjang. Ia tidak diharuskan dibawa di tangan dan tidak tahan, seperti pada alat selam lain, tetapi terletak. Sekiranya panjang poros tidak mencukupi, pengendali dapat dengan mudah menarik pangkalannya sendiri dengan menggunakan selang tanpa pergi ke instrumen. Ini meningkatkan kebolehgunaan dan menjimatkan masa ketika bekerja di kemudahan besar.

Kelebihan

  • batang panjang 5 m;
  • tahap kekuatan tinggi;
  • sesak kapsul yang baik;
  • 30% hujungnya mengeras.

keburukan

  • harga tinggi;
  • tidak dijual di setiap bandar.

ENAR М5AFР

Penilaian: 4.8

ENAR М5AFР

Di tempat kedua adalah alat penggetar mendalam dari pengeluar Sepanyol, Enar. Peranti ini mempunyai klub dengan panjang 385 mm dan diameter 50 mm, yang menggunakan arus 14 A dan menghasilkan getaran 12,000 per minit. Purata produktiviti kerja pemadatan konkrit ialah 30 m³ / j. Penggetar menukar frekuensi dari saluran keluar rumah 50 Hz ke frekuensi 200 Hz yang lebih tinggi, yang meningkatkan kesan pada konkrit longgar. Poros sepanjang 5 m memudahkan pergerakan pengendali di tapak pembinaan. Pengguna dalam ulasan memuji penebat saluran wayar rangkaian yang dipercayai dari casing – kabel ditutup dengan penutup getah tambahan dan dipasang dengan pengapit keluli. Semua ini meningkatkan keselamatan dalam penggunaan harian di tanah lembap.

Menurut pakar, vibrato dalam adalah yang terbaik dari segi kekuatan shell shaft drive. Ia diperbuat daripada selang dengan bahagian dinding 7 mm. Reka bentuk ini menghalang cengkerang pecah dengan selekoh biasa. Sekiranya seseorang dari pekerja secara tidak sengaja melangkah ke pemacu, peranti tidak akan berhenti berfungsi dari pengapit.

Kelebihan

  • penebat yang boleh dipercayai dari saluran wayar rangkaian dari kes itu;
  • kes aluminium;
  • poros pemacu sepanjang 5 m;
  • berfungsi pada 200 Hz.

keburukan

  • poros bukan yang paling fleksibel kerana cangkang tebal;
  • harga tinggi;
  • sambungan ke penukar voltan luaran diperlukan.

RED LIGHTHOUSE EPK-1300/51 (045-0261)

Penilaian: 4.7

RED LIGHTHOUSE EPK-1300/51 (045-0261)

Ini adalah alat penggetar mendalam dari jenama domestik, yang tergolong dalam kelas separa profesional. Unit ini dikurniakan dengan kekuatan 1.3 kW dan menghasilkan 3600 getaran seminit. Tongkat dengan panjang 410 mm dan diameter 51 mm membolehkan anda mengikat tali leher dengan tepat ke dasar. Berat hujung 4.5 kg tidak memerlukan penyisipan – hujungnya sendiri tenggelam ke dalam konkrit. Asas model dibuat pada pangkalan stabil rata, di atasnya motor dan alat permulaan dipasang. Di atas terdapat pemegang untuk beralih. Semua bahagian logam dilapisi serbuk untuk melindunginya daripada kakisan.

Produk diiktiraf sebagai yang terbaik dari segi nisbah kelantangan suara dan kualiti getaran. Walaupun frekuensi getaran 3600 getaran / minit, peranti ini bersuara secara perlahan. Dalam ulasan tersebut, pembeli menyatakan bahawa ini adalah pilihan terbaik apabila anda sendiri harus melaksanakan asas untuk rumah, pondok dan bangunan lain. Sepanjang seharian bekerja, telinga tidak letih dan kepala tidak sakit. Ia berfungsi dengan sempurna, dan jika hujungnya tidak bergetar ketika dihidupkan, pengguna disarankan memukulnya ke tanah dan semuanya akan berputar.

Kelebihan

  • pemegang untuk pengangkutan;
  • pangkalan yang stabil, berkat peralatan yang tidak kotor dalam kotoran;
  • Diameter hujung yang agak kecil 51 mm membolehkan pemadatan konkrit di sudut.

keburukan

  • badan yang besar tidak boleh ditarik oleh batang yang fleksibel;
  • anda perlu menyusun semula pangkalan lebih kerap kerana panjang pemacu 3 m;
  • jumlah berat 14 kg.

Sturm! CV7120

Penilaian: 4.6

Sturm! CV7120

Dan inilah model lain dari jenama Rusia yang lain, yang menganggap operasi mudah alih. Sekiranya perlu, pangkal boleh digantung di bahu menggunakan tali yang terdapat lubang. Pengendali mencelupkan gendang dengan satu tangan, dan yang lain memulakan putaran batang. Kit ini termasuk pemacu fleksibel sepanjang 4 m, sesuai untuk pemadatan konkrit hingga kedalaman 3 m. Terdapat juga dua sikat karbon ganti, dan menggantinya tidak memerlukan pembongkaran badan, yang disukai pelanggan dalam ulasan. Diameter muncung bergetar adalah 38 mm, dan unit membuat 3600 getaran seminit. Pemacu dipasang melalui sambungan berulir, jadi sentakan atau putaran tajam oleh pengendali tidak akan menyebabkan putus.

Penggetar dalam adalah yang terbaik dari segi nisbah harga dan kuasa. Analog yang lebih mahal mempunyai penunjuk kurang dari 1 kW, dan di sini peralatan menghasilkan 2 kW. Ini membolehkannya beroperasi dalam jangka masa yang lebih lama dan melindungi penggulungan daripada terlalu panas.

Kelebihan

  • perlindungan kabel rangkaian dari pembiasan;
  • gelung pada sarung untuk tali bahu;
  • penukar sudah dibina ke dalam perumahan;
  • keupayaan untuk melepaskan dan mengganti poros fleksibel.

keburukan

  • sukar untuk mendapatkan petua penjualan;
  • sarung plastik;
  • anda perlu terus menekan butang mula.

Zitrek Z-1100

Penilaian: 4.5

Zitrek Z-1100

Alat penggetar mudah alih untuk rendaman dalam mortar dipasang di Republik Czech. Motornya dikurniakan dengan kekuatan 1100 W dan membuat 13000 getaran seminit. Peralatan ini dikuasakan oleh rangkaian 220 V. Diameter klub adalah 35 mm, yang optimum untuk bekerja walaupun dengan konkrit bertetulang, di mana lathing step adalah 50 mm. Pengilang mengesyorkan merendam muncung getaran setiap 40 cm untuk hasil terbaik. Poros fleksibel sudah termasuk dalam kit dan mempunyai panjang 2 m. Armornya elastik, tetapi boleh dipercayai pada masa yang sama. Butang mula mempunyai butang keselamatan, oleh itu permulaan yang tidak dibenarkan dikecualikan. Semasa operasi, ia dapat dikunci untuk melegakan jari telunjuk.

Pembeli dan pakar kami bersetuju bahawa ini adalah alat penggetar terbaik untuk kebolehgunaan. Model mudah alih mempunyai berat 7.2 kg, yang jauh lebih ringan daripada pesaing yang dinyatakan di atas dalam ulasan. Pemegang berbentuk D menjadikannya lebih mudah untuk menahan berat selama 3-5 jam dan lebih mudah merendamnya dengan konkrit, kerana pemegangnya berfungsi sebagai penahan tambahan.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • perisai hos elastik;
  • terdapat perforasi pada casing untuk penyejukan yang dipercepat;
  • pemacu boleh diganti;
  • pemasangan berkualiti tinggi.

keburukan

  • diameter kecil meterai – 20 cm;
  • batang pendek 200 cm.

PATRIOT CV 100

Penilaian: 4.4

PATRIOT CV 100

Syarikat Amerika PATRIOT dengan kemudahan pembuatan di China menawarkan alat penggetar kos rendah CV 100 untuk rendaman mendalam dan pengurangan buburan simen. Unit elektrik digerakkan menggunakan 220 V dan output 1000 W, menjadikan 13000 getaran / min. Panjang poros fleksibel dengan perisai adalah 1 m. Ia boleh diputuskan dan diganti jika perlu. Untuk bekerja, anda perlu memegang pangkal dengan satu tangan, dan memandu muncung dengan yang lain. Tetapi dengan berat keseluruhan 5.5 kg, ini lebih mudah daripada dengan peranti mudah alih yang lain. Dalam ulasan, penggetar sangat dipuji kerana pembuangan haba yang cekap melalui kotak gear logam, yang menyumbang kepada operasi jangka panjang tanpa gangguan.

Model ini direka untuk berfungsi di ruang terkurung. Itulah sebabnya pemanduannya panjang 1 m, tetapi ukuran muncung bergetar adalah 45×3.5 cm. Ini akan membolehkan anda tidak terjerat dalam selang di kawasan kecil di mana dinding sudah didirikan. Selalunya, alat penggetar dalam digunakan untuk memadatkan lantai lantai konkrit di bilik rumah persendirian, garaj dan tempat mandi.

Kelebihan

  • menyekat butang mula;
  • pemegang yang selesa;
  • berat ringan 5.5 kg;
  • 13 ribu getaran / min.

keburukan

  • aci pendek 1 m;
  • tidak di mana-mana sahaja anda boleh membeli alat ganti untuk model ini.

Energomash BV-71101

Penilaian: 4.3

Energomash BV-71101

Ulasan penggetar terbaik untuk pemadatan konkrit yang mendalam diselesaikan oleh model dari jenama Energomash. Peralatan ini adalah domestik dan dirancang untuk meningkatkan kualiti lapisan simen ke nilai yang dinyatakan dengan membuat 4000 getaran seminit. Set ini termasuk pemacu fleksibel 1 m dengan ujung, tetapi dapat diperpanjang secara opsional hingga 2,5 m. Penggetar memiliki kekuatan 1 kW, dan diameter klub adalah 35 mm, yang memudahkan untuk menyelam di antara palang. Segera di belakang kotak gear dan di bahagian akhir badan, perforasi dibuat untuk menghilangkan lebihan haba, sehingga model rumah tangga dapat berfungsi untuk waktu yang lama tanpa terlalu panas. Dalam ulasan tersebut, pembeli berpuas hati dengan harga getaran dan pemasangan berkualiti tinggi yang berpatutan, tetapi mereka dinasihatkan untuk segera membongkar dan menambahkan pelincir ke kotak gear, kerana tidak ada cukup dari kilang.

Ini adalah penggetar mendalam terbaik dari segi ringan badan. Bersama dengan muncung rendaman, berat peralatan adalah 2 kg. Sekiranya pembangun mempunyai masalah belakang dan mengangkat alat berat dikontraindikasikan, kami mengesyorkan memilih model ini.

Kelebihan

  • kotak gear logam yang boleh dipercayai;
  • sistem penyejukan yang cekap;
  • menyekat kunci mula;
  • kabel rangkaian dilindungi dari pembiasan.

keburukan

  • habuk pembinaan masuk ke dalam melalui lubang besar di badan;
  • poros sepanjang 1 m;
  • kabel kuasa pendek;
  • pemegang meluncur di tangan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen