7 pengeluar makanan ikan terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Ikan akuarium boleh menjadi karnivor atau herbivora, jadi makanan untuk mereka akan berbeza. Ini boleh menjadi serangga kering atau kompleks tanaman mineral. Kami akan memberitahu anda bagaimana memilih makanan yang tepat untuk ikan anda dan memberikan penilaian 7 pengeluar terbaik yang dipercayai oleh aquarists berpengalaman.

Cadangan pemilihan

Terdapat beberapa aspek untuk memilih makanan yang tepat untuk penghuni akuarium anda:

  1. Komposisi;
  2. Harga;
  3. Bentuk – serpihan atau tablet, makanan beku kering atau seperti jeli.

Semasa memilih suapan, pertama sekali, komposisi diambil kira. Sebagai bahan mentah, pengeluar menggunakan serangga dalam bentuk apa pun – makanan tambahan alga dan vitamin dan mineral hidup atau kering. Makanan yang paling murah tidak mengandungi set lengkap zat yang diperlukan untuk ikan, yang dibuat terutamanya dari kitin kosong yang hampir tidak berguna, diet akan menyebabkan penyakit yang kerap dan jangka hayat haiwan peliharaan akuarium yang pendek. Jenis makanan kitin yang paling biasa adalah daphnia.

Kriteria pemilihan kedua adalah bentuk terbitan. Serpihan tanaman rata yang tidak basah dan terapung di permukaan air sesuai untuk memberi makan ikan yang hidup di lapisan atas air (platy, guppies, pedang, gourami dan zebrafish). Untuk ikan yang lebih besar, serpihan serpihan besar dihasilkan, yang pertama kali melayang di permukaan, kemudian rendam dan tenggelam ke dasar. Mereka juga boleh memberi makan ikan keli bawah. Untuk yang terakhir, ada juga tablet khas yang turun ke lapisan bawah dan dipecah menjadi makanan lembut dan halus.

Dianjurkan agar ikan pemangsa memberi cacing darah, tubulus, atau coretra secara berkala, setelah membilas larva dan cacing di bawah air mengalir dan merendamnya dalam waktu yang singkat dalam larutan mangan. Makanan hidup mesti disimpan di dalam peti sejuk dengan kain lembap, tetapi jangka hayatnya dibatasi oleh jangka hayat larva (biasanya beberapa hari), individu yang mati mesti dibuang, selebihnya boleh dibekukan.

Bentuk yang lebih senang memberi makan cacing darah hidup dan tubifex kepada ikan adalah campuran seperti jeli. Tidak seperti beku siap pakai, ia bersih, benar-benar selamat untuk kesihatan haiwan peliharaan akuarium. Cukup untuk memberikannya beberapa kali seminggu, selebihnya – larva kering dan kerepek sayur.

Semasa membeli makanan seperti jeli kering atau sejuk beku, anda juga harus memperhatikan masa pengeluaran – semakin hampir tarikh pelepasan, semakin banyak nutrien disimpan dalam komposisi.

Untuk kemudahan memilih diet berkualiti tinggi, para pakar telah mengumpulkan 7 pengeluar makanan ikan terbaik.

Penarafan pengeluar makanan ikan terbaik

Pencalonan sebuah tempat pengilang penilaian
Penarafan pengeluar makanan ikan terbaik 1 Hikari 5.0
2 Aquarian 4.9
3 TETRA 4.8
4 Sera 4.7
5 Aller aqua 4.6
6 JBL 4.5
7 Tropika 4.4

Hikari

Penilaian: 5.0

Hikari

Pengilang Jepun Hikari menghasilkan makanan berkualiti untuk semua jenis ikan akuarium. Produk ini dipercayai oleh aquarists di Eropah, Asia, dan Amerika Syarikat. Makanan dibuat dari bahan mentah yang berkualiti, komposisi semua produk dikalibrasi dengan teliti sesuai dengan keperluan ikan dan keunikan perkembangannya. Ia diperhatikan: makanan meningkatkan kesihatan organisma akuatik, meningkatkan kemampuan mereka untuk membiak, tidak menyebabkan kerosakan air di akuarium. Garis itu mengandungi makanan untuk semua jenis ikan dari kerepek sayur kering dan tablet tenggelam hingga campuran larva dan suplemen mineral beku. Produk ini sesuai untuk kegunaan rumah dan profesional, termasuk memberi makan spesies ikan yang sedap.

Kelebihan

  • Pelbagai jenis makanan untuk semua jenis ikan;
  • Kakitangan yang seimbang dan disahkan;
  • Produk boleh dibeli di mana-mana negara di dunia;
  • Memperbaiki keadaan ikan dan kemampuan pembiakannya.

keburukan

  • Tidak semua jenis terdapat dalam penjualan runcit.

Aquarian

Penilaian: 4.9

Aquarian

Yang kedua dalam ranking adalah pengeluar Amerika Aquarian, yang produknya terkenal di semua benua. Syarikat ini mengembangkan formula unik untuk pembuatan makanan untuk semua jenis penghuni akuarium, termasuk yang eksotik. Aquarian telah berjaya beroperasi selama lebih dari setengah abad.

Pengilang memasukkan bahan semula jadi dalam komposisi makanan, menguji komposisi produk. Serpihan, butiran boleh dibeli dalam bungkusan kecil 100-200 gram dan dalam baldi besar dengan berat yang berbeza untuk memberi makan ikan besar atau menghidangkan akuarium besar. Banyak formulasi bersifat universal, sesuai untuk ikan pemangsa dan herbivor. Garis ini juga merangkumi produk untuk rawatan organisma akuatik, larutan dan blok larut padat untuk meningkatkan kualiti mikroflora air dan mengoptimumkan persekitaran yang sihat di akuarium.

Satu-satunya masalah bagi akuarium Rusia adalah kekurangan pejabat perwakilan rasmi di Persekutuan Rusia, oleh itu makanan hanya boleh dibeli dari pengedar atau atas pesanan dari Eropah dan Amerika.

Kelebihan

  • Makanan untuk semua jenis penghuni ikan dan akuarium;
  • Komposisi yang terbukti dan diuji;
  • Terdapat suapan dalam pelbagai bentuk dan bungkusan;
  • Rangkaian ini merangkumi peningkatan kualiti air akuarium.

keburukan

  • Keperluan untuk mencari pengedar atau pesanan dari Eropah / Amerika.

TETRA

Penilaian: 4.8

TETRA.png

Suapan TETRA Jerman, berbeza dengan makanan yang dibincangkan sebelumnya, boleh dibeli di pasaran bebas di Rusia dengan harga yang rendah. Pelbagai jenis memenuhi keperluan akuarium dari semua peringkat, garis ini merangkumi serpihan, tablet asal tumbuhan dan haiwan untuk semua jenis ikan, penyu dan penghuni akuarium lain. Produk rawatan dan penjagaan air, alga dan ikan juga terdapat dalam koleksi TETRA. Kualiti makanan disahkan oleh ujian makmal semasa pengeluaran dan tinjauan pelanggan.

Kelebihan

  • Harga berpatutan;
  • Produk makanan, rawatan dan penjagaan yang paling banyak;
  • Ketersediaan jualan percuma.

keburukan

  • Tidak ditentukan.

Sera

Penilaian: 4.7

Sera

Makanan Sera dari Jerman disajikan dalam berbagai pilihan untuk mengatur diet yang bervariasi untuk semua jenis ikan akuarium dan penduduk lain. Jenama ini menawarkan pelbagai jenis makanan: serpihan, butiran dalam bungkusan kecil dari 10 gram. sebelum membungkus dalam baldi hingga 10 liter, sesuai untuk memberi makan ikan dan reptilia di terarium dan akuarium besar.

Sebilangan besar ikan suka makanan Sera, dan pemiliknya mengetahui keadaan penduduk akuarium yang baik. Yang sama pentingnya ialah harga produk jenama Jerman yang berpatutan dan kemungkinan membelinya di kedai-kedai zoologi.

Kelebihan

  • Pelbagai jenis suapan dalam semua format;
  • Harga berpatutan;
  • Komposisi selamat yang terbukti.

keburukan

  • Tidak semua ikan dan reptilia mengambil makanan; pemilihan diperlukan untuk rewel.

Aller aqua

Penilaian: 4.6

Aller aqua

Yang seterusnya dalam pengeluar Poland peringkat Aller Aqua difokuskan pada pengeluaran makanan pelengkap untuk ikan sungai dan laut, tetapi barisan ini juga termasuk makanan untuk penduduk akuarium. Keistimewaannya adalah serba boleh, sesuai untuk akuarium komuniti campuran. Ini menggabungkan komponen asal tumbuhan dan haiwan, sehingga satu bungkusan mengandungi semua nutrien yang diperlukan untuk ikan.

Makanan Aller Aqua untuk ikan akuarium disajikan dalam serpihan. Semasa menghidangkannya, perlu mempertimbangkan kemampuannya dengan cepat membengkak dan tenggelam ke dasar, dapat sedikit air lumpur dengan kelebihan jumlah yang diperlukan, tetapi tidak menimbulkan bahaya bagi penduduk.

Kelebihan

  • Harga rendah;
  • Sesuai untuk semua jenis ikan akuarium air tawar;
  • Terdapat banyak makanan untuk ikan sturgeon.

keburukan

  • Pelbagai jenis makanan untuk ikan hiasan.

JBL

Penilaian: 4.5

JBL

Makanan JBL dari Jerman sangat diminati di Eropah dan Rusia, ia dipesan oleh aquarists dari pelbagai negara di seluruh dunia. Populariti ini terutama disebabkan oleh pelbagai jenis: pengeluar menawarkan makanan untuk semua jenis ikan, makanan tambahan vitamin, makanan untuk ikan laut dan pelbagai aksesori untuk memberi makan. Faktor kedua pilihan adalah harga yang berpatutan dan kemampuan untuk membeli makanan dalam bungkusan dengan saiz apa pun dari 15 gram hingga beberapa kilogram.

Produk jenama diuji dan diperakui. Ulasan di atasnya kebanyakan positif: aquarists memperhatikan keadaan ikan yang baik dan penduduk perairan lain, penerimaan sepenuhnya terhadap diet.

Kelebihan

  • Makanan untuk semua jenis ikan;
  • Harga rendah;
  • Vitamin dan premix dalam talian, produk untuk penjagaan.

keburukan

  • Makanan haiwan kecil.

Tropika

Penilaian: 4.4

Tropika

Jenama Poland Tropical menutup penarafan. Dia mengembangkan makanan untuk semua haiwan peliharaan, termasuk ikan akuarium. Lini produknya luas: makanan tumbuhan dan haiwan dengan pelbagai bentuk dapat dipilih untuk ikan laut dan air tawar dengan ukuran apa pun. Protein ditingkatkan dalam makanan untuk meningkatkan nilai pemakanan makanan dan menjaga kesihatan organisma akuatik.

Makanan itu dibungkus dalam balang dan beg yang selesa dengan saiz yang berbeza, sesuai untuk penyimpanan, dan harganya sedikit lebih tinggi daripada yang dikeluarkan oleh pengeluar yang dianggap sebelumnya.

Kelebihan

  • Pelbagai jenis makanan untuk semua jenis ikan;
  • Pembungkusan yang selesa;
  • Kepekatan protein yang tinggi dalam diet.

keburukan

  • Harganya melebihi purata.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen