7 komputer riba termahal di dunia

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Bagi sebilangan besar orang, komputer riba itu sendiri bukanlah kesenangan yang murah. Terutama model permainan dan ultrabooks. Tetapi sebilangan komputer mudah alih terlalu mahal.

Kami telah mengumpulkan penilaian yang merangkumi 7 komputer riba termahal di dunia. Sudah tentu, masing-masing cukup produktif.

Kedudukan komputer riba termahal di dunia

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
komputer riba termahal di dunia 1 Lenovo ThinkPad X1 Carbon Ultrabook 202,000 rubel.
2 HP Omen-X (17-AP010NR) RUB 170,000
3 Alienware ALW17-5312sLV RUB 434,000
4 MSI GT83 Titan 8RG 341 900 gosok.
5 Lenovo Notebook 20HK001CUS ThinkPad P71 RUB 458,000
6 Panasonic Toughbook CF-20 RUB 299 860
7 HP ZBook x2 G4 (2ZB86EA) RUB 179,900

Lenovo ThinkPad X1 Carbon Ultrabook

Penilaian: 4.9

Lenovo ThinkPad X1 Carbon Ultrabook

Mengapa # 1: Salah satu Ultrabook yang paling mahal di pasaran.

Untuk siapa: Untuk peniaga yang memerlukan produktiviti.

Penerangan: Lenovo ThinkPad X1 Carbon adalah ultrabook kelas atas dari barisan profesional berjenama. Pada masa yang sama, ia difokuskan terutamanya pada mobiliti, iaitu, ia tidak akan menjadi stesen kerja penuh untuk jurutera, pemaju 3D dan pakar serupa yang memerlukan komponen tugas berat.

Dalam konfigurasi maksimum, ia dilengkapi dengan pemproses i7 generasi terkini (peranti ini dikemas kini setiap tahun), 'RAM' 16 GB, pemacu SSD m.2 PCIe dan paparan skrin sentuh resolusi tinggi 14-inci.

Peranti ini mengekalkan semua ciri menarik dari ThinkPad – papan kekunci AccuType milik dengan papan kekunci yang sedikit melengkung; pad sentuh dengan butang di kedua-dua belah pihak; landasan. Di samping itu, ia dibuat dalam badan karbon, yang lebih ringan daripada logam dan pada masa yang sama sama tahan lama. Pengimbas cap jari dan jangka hayat bateri 10 jam juga tersedia.

Kelebihan

  • Nyaman dan senang digunakan;

  • Berfungsi pantas;

  • Ringan dan padat;

keburukan

  • Lebihan harga yang ketara;

  • Bluetooth – modul Intel secara berkala 'jatuh', tetapi cepat menyambung kembali;

  • Karbon adalah bahan yang mudah kotor;

HP Omen-X (17-AP010NR)

Penilaian: 4.8

HP Omen-X (17-AP010NR)

Mengapa tempat kedua: Komputer riba permainan kelas atas, bermula dari $ 10,000.

Untuk siapa: Untuk pemain yang mencari komputer riba yang hebat yang setanding dengan konfigurasi desktop.

Penerangan: HP Omen-X adalah komputer riba permainan yang paling banyak disumbat. Dalam konfigurasi semasa, ia dilengkapi dengan pemproses keluarga i7 dan versi desktop HQ, yang dilengkapi dengan RAM hingga 32 GB. Selain itu, ia mempunyai SSD PCIe m.2 dan pemacu keras SATA yang mengagumkan (hingga 1 TB).

Tetapi kelebihan utama komputer riba ini adalah kad video desktop. Khususnya, ia dilengkapi dengan pemecut grafik NVIDIA GeForce GTX 1070 dengan memori GDDR5 8 GB. Konfigurasi ini cukup untuk menjalankan permainan moden pada komputer riba pada tetapan grafik maksimum atau bahkan ultra tinggi.

Kelemahan komputer riba adalah skrin. Sudah tentu, kualiti paparan dikorbankan demi kadar penyegaran (iaitu 120 Hz), tetapi masih merupakan matriks IPS dengan resolusi Full HD dengan pepenjuru 17.3 inci.

Kelebihan

  • Prestasi permainan tinggi berkat komponen 'desktop';

  • Kebolehtingkatkan;

  • Reka bentuk menarik dengan pencahayaan LED di seluruh;

keburukan

  • Resolusi skrin mungkin lebih tinggi; Saya

  • papan kekunci mbranny (untuk wang sebanyak itu mereka boleh meletakkan yang mekanikal);

  • Pukal dan berat;

Alienware ALW17-5312sLV

Penilaian: 4.8

Alienware ALW17-5312sLV

Mengapa tempat ketiga: Tanpa diduga mahal, dari 13 ribu dolar. Satu-satunya komputer riba di peringkat yang harganya tidak dibenarkan sama sekali.

Untuk siapa: Untuk pemain yang tidak mempunyai wang untuk meletakkan wang mereka.

Penerangan: Mari kita hadapi, ini adalah komputer riba yang terlalu mahal untuk tahun 2018. Sudah tentu, anda dapat menjualnya dengan harga 700-1500 dolar, tetapi ia masuk dalam senarai berkat satu konfigurasi menarik dengan tanda harga 13,200 unit mata wang AS.

Nampaknya untuk wang sebanyak itu, ia harus menawarkan prestasi setinggi mungkin. Tetapi tidak. Untuk 2018, ia menawarkan konfigurasi yang terlalu pelik dengan pemproses Core i7 generasi keempat (Haswell), 8 GB 'RAM', pemacu SSD 1 TB dan kad video generasi sebelumnya – NVIDIA GeForce GTX 860M dengan memori 2 GB GDDR5.

Akhirnya, peranti ini dilengkapi dengan skrin 17.3 inci dengan resolusi Full HD. Paparan tidak mempunyai ciri keren seperti 144 Hz atau N-Sync. Tetapi reka bentuk komputer riba lebih agresif dan kurang mencolok daripada model moden. Ia kelihatan sangat bagus, tetapi agak membazir untuk memberikan 13 ribu dolar untuknya.

Kelebihan

  • Cantik;

  • Terdapat konfigurasi belanjawan;

  • Storan SSD 1TB;

keburukan

  • Lebihan harga, terlalu ketara;

  • Matriks TN;

  • Ciri-ciri teknikal tidak sesuai dengan masa kini;

MSI GT83 Titan 8RG

Penilaian: 4.7

MSI GT83 Titan 8RG

Mengapa tempat keempat: Hanya 6 ribu dolar – entah bagaimana walaupun murah berbanding model lain dalam ranking.

Untuk siapa: Untuk pemain yang mencari prestasi maksimum.

Penerangan: Di tengah senarai terdapat komputer riba yang membenarkan kosnya. Ciri utamanya adalah dua kad grafik NVIDIA GeForce GTX 1080 peringkat desktop dengan memori video 8 GB GDDR5, beroperasi dalam mod SLI. Selain itu, pemproses Core i7 generasi kelapan, iaitu Coffee Lake, juga bertanggungjawab terhadap prestasi. Dan semua ini dilengkapi dengan teknologi penyejukan eksklusif, kerana komponen desktop tidak terlalu panas. Dan kemudian terdapat sehingga 64GB DDR4 'RAM' dan sehingga 1TB m.2 PCIe Gen3 SSD storan. Namun, ada juga tempat untuk cakera keras klasik.

Salah satu ciri terbaik komputer riba ialah papan kekunci mekanikal berdasarkan suis Cherry MX. Dan juga mempunyai lampu latar individu untuk setiap kekunci. Peranti ini juga dilengkapi dengan pembesar suara yang diselaraskan secara profesional dari Dynaudio.

Skrin benar-benar mengecewakan. Dengan pepenjuru 18.3 inci, ia mempunyai resolusi Full HD. Tetapi matriksnya adalah tahap IPS.

Kelebihan

  • Komponen paling segar dan paling kuat;

  • Penyejukan yang canggih;

  • Dua kad video dalam SLI;

keburukan

  • Resolusi skrin yang agak rendah;

  • Sistem penyejukan membuat bunyi di bawah beban tinggi;

  • Pukal dan berat (5.5kg)

Lenovo Notebook 20HK001CUS ThinkPad P71

Penilaian: 4.6

Lenovo Notebook 20HK001CUS ThinkPad P71

Mengapa tempat kelima: Nilai tidak dijangka.

Untuk siapa: Jurutera, pembangun 3D, profesional IT dan lain-lain yang mencari stesen kerja mudah alih yang lengkap.

Penerangan: Lenovo ThinkPad P71 dalam konfigurasi ini bukan hanya komputer riba. Ini adalah stesen kerja mudah alih pertama yang lengkap dalam penarafan. Pemproses peringkat pelayan Intel Xeon, kad grafik NVIDIA Quadro profesional, 'RAM' 16 GB (namun boleh dikembangkan, anda boleh menghantar beberapa kurungan sendiri) dan m.2 PCIe SSD 512 GB. Secara umum, semua yang anda perlukan untuk menggunakan pelayan semasa dalam perjalanan. Atau pemodelan 3D. Atau tujuan lain yang memerlukan peralatan berprestasi tinggi.

Seperti model-model lain dalam senarai, komputer riba ini sedikit menderita daripada resolusi skrin kecil yang tidak seimbang. Dengan pepenjuru 17.3 inci, matriks – yang, omong-omong, dibuat menggunakan teknologi IPS, tetapi dengan kemasan matte – mempunyai resolusi Full HD.

Tetapi ringan – dengan pengisian profesional seperti itu, beratnya hanya sekitar 3,5 kg dengan bateri, tetapi tanpa pengecas.

Kelebihan

  • Pemproses pelayan dan kad grafik profesional;

  • Sokongan dan peningkatan kemampuan;

  • Ringan ringan;

keburukan

  • Hayat bateri yang agak pendek;

  • Reka bentuk 'industri' yang bijaksana;

  • Resolusi skrin yang agak rendah;

Panasonic Toughbook CF-20

Penilaian: 4.5

Panasonic Toughbook CF-20

Mengapa Tempat Keenam: Prestasi yang tidak mengagumkan, tetapi satu-satunya kacukan kasar di pasaran.

Untuk siapa: Untuk pembina, jurutera, juruukur, ahli geologi dan profesional yang serupa.

Penerangan: Panasonic Toughbook CF-30 menarik kerana ciri teknikalnya. Lebih-lebih lagi, pada harga 5-6 ribu dolar, mereka nampaknya tidak terlalu mengesankan: pemproses Core m5 dengan kelajuan jam mudah alih, RAM 8 GB, pada SSD 256 GB. Skrin 10 inci FHD IPS, sentuh. Secara umum, pasaran penuh dengan 'kacukan' yang menawarkan prestasi yang sama tetapi 10 kali lebih murah.

Tetapi tidak satu pun dari mereka akan dilindungi oleh standard ketenteraan. Sarung logam tahan hentakan getah tahan jatuh dari ketinggian hingga 2 meter. Hibrid itu bahkan boleh digunakan ketika hujan – ia tahan air IP65. Peranti ini merangkumi port bersiri, pembaca kad pintar dan pengimbas kod bar. Dengan bateri tambahan, hibrid akan berfungsi sehingga 25 jam.

Secara umum, ini adalah alat untuk perniagaan yang serius, dibuat dalam format komputer riba yang berubah menjadi tablet.

Kelebihan

  • Kes kalis air tahan habuk dan kelembapan;

  • Hayat bateri sehingga 25 jam;

  • Reka bentuk yang selesa;

keburukan

  • Bukan persembahan terbaik;

  • Banyak komponen hanya tersedia sebagai pilihan;

  • Pemproses yang agak lama untuk tahun 2018 (generasi keenam);

HP ZBook x2 G4 (2ZB86EA)

Penilaian: 4.5

HP ZBook x2 G4 (2ZB86EA)

Mengapa tempat ketujuh: Stesen kerja mudah alih bernilai $ 5,000.

Untuk siapa: Untuk profesional IT yang memerlukan peranti berprestasi tinggi yang juga cantik.

Penerangan: Dengan pelepasan ZBook x2 G4 (2ZB86EA), HP telah memecahkan stereotaip bahawa stesen kerja mudah alih kelihatan seperti sekeping bata dengan butang. Komputer ini sangat nipis, cantik dan bergaya. Dan pada masa yang sama ia mempunyai ciri teknikal yang cukup baik.

Khususnya, ia menerima pemproses ultrabook Core i7 generasi ketujuh, RAM 16GB (tidak boleh dikembangkan), storan SSD m.2 PCIe dengan 512GB, dan kad grafik NVIDIA Quadro profesional dengan memori video 2GB. Tetapi kelebihan utama peranti ini adalah skrin. Paparan skrin sentuh dibuat menggunakan teknologi IPS, mempunyai pepenjuru 14 inci dan resolusi 3840 × 2160 piksel. Ia menjadikan komputer riba sesuai untuk seniman digital, pereka grafik dan profesional kreatif yang lain.

Dan bateri terbina dalam tahan sekitar 10 jam operasi. Dan komputer riba ini beratnya hanya 2 kg, yang juga mengejutkan untuk stesen kerja mudah alih.

Kelebihan

  • Kad video gred profesional;

  • Paparan berkualiti tinggi;

  • Reka bentuk yang menarik;

keburukan

  • Pemproses Ultrabook;

  • Tidak menyokong peningkatan.

  • Memori video hanya 2 GB;


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen