7 jackhammer petrol terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Jackhammers digunakan untuk memecahkan konkrit, batu, batu, screeds, dan membongkar bahan penamat (jubin, panel stoneware porselin, dll.). Mereka juga digunakan untuk memasang tiang dan penyangga di tanah. Dalam hal ini, unit petrol dibezakan oleh autonomi sepenuhnya, kerana mereka tidak memerlukan elektrik atau udara termampat dari pemampat. Ini membolehkannya digunakan di tapak pembinaan yang tidak tersambung ke grid kuasa (paling sering ini berlaku pada peringkat awal pembinaan, sehingga kebenaran masuk) tersingkir). Mereka juga optimum untuk digunakan di lapangan.

Sekiranya anda berfikir untuk membeli alat berkuasa gas seperti itu, perhatikan alat jackhammer TOP-7 terbaik kami jenis ini. Bahan ini akan membantu anda melihat kebaikan dan keburukan peralatan, serta memahami apa sebenarnya yang disukai pelanggan dalam ulasan.

Penarafan jackhammer petrol terbaik

Semasa menyusun senarai jackhammers berkuasa petrol terbaik, kami mempertimbangkan kekuatan alat, penggunaan bahan bakar, berat dan kemudahan pengendalian, kekuatan hentaman, dan getaran rig. Ini akan membantu anda mengetahui ciri-ciri jackhammer yang diperlukan untuk tugas-tugas tertentu dan apa perbezaan antara beberapa model dari yang lain.

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kajian semula jackhammers petrol terbaik 1 WACKER NEUSON BH-65 RUB 158,450
2 Atlas Copco Cobra PRO / PROe RUB 193,966
3 WACKER NEUSON BH 23 27×80 CN RUB 150,000
4 TSS JH95B RUB 24 900
5 TSS GJH95 RUB 21,290
6 ADA GroundHammer 4 RUB 29,990
7 Elmos EJH-112 RUB 29,520

WACKER NEUSON BH-65

Penilaian: 4.9

WACKER NEUSON BH-65

Di tempat pertama adalah salah satu model petrol paling kuat dengan kekuatan hentaman 65 J. Jackhammer dilengkapi dengan enjin pembakaran dalaman dua lejang dengan isipadu silinder 80 cm³ dan mundur 2.3 hp. Dalam setara elektrik, kekuatan alat ini ialah 1700 W. Mekanisme pemutus tukul membuat 1250 pukulan seminit. Enjin petrol memutar poros utama hingga 4100 rpm, tetapi tidak ada kawalan kelajuan elektronik di sini. Dalam ulasan tersebut, para tuan memuji chuck heksagon, panjang 108 mm dan diameter 25 mm, yang dengan pasti menahan rig, menghancurkan semua yang ada di jalannya. Dimensi tukul adalah 858x492x346 mm dan beratnya 25 kg. Produk ini juga dipuji kerana pemasangan berkualiti tinggi dan perumahan yang tahan lama.

Model petrol ini untuk menghancurkan bahan keras terkenal kerana leher pengisi terletak di bahagian badan yang miring dari hujungnya. Ini menjadikan jackhammer mudah digunakan untuk mengisi bahan bakar secara menegak dan mendatar. Isi tangki petrol di sini ialah 1.8 liter, dan ia habis pada 1.1 liter per jam. Sekiranya anda mempunyai ruang kerja yang besar dengan pengisian bahan bakar yang kerap, maka praktikal memilihnya.

Kelebihan

  • getah tebal pada pemegang;
  • tombak kuat dengan tangkai 108×25 mm;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • daya hentaman tinggi 65 J.

keburukan

  • bukan pegangan pendek yang paling selesa;
  • pengendali harus mengekalkan berat 25 kg;
  • harga tinggi;
  • getaran pada pemegang mencapai 4.6 m / s².

Atlas Copco Cobra PRO / PROe

Penilaian: 4.8

Atlas Copco Cobra PRO / PROe

Dan inilah alat tukul lain dengan chuck shank 108×25 mm yang kuat, yang direka untuk kerja pembongkaran jangka panjang. Dimensi peralatan adalah 870x330x390 mm. Tukul dari mesin petrol dengan satu silinder untuk dua fungsi pukulan. Kuasa enjin pembakaran dalaman adalah 2 HP. Alat pemalu menggunakan 0,9 liter per jam, tetapi kerana tangki gas di sini memiliki kapasitas 1 liter, pengisian bahan bakar harus dilakukan lebih sering daripada model di atas. Kekuatan hentakan tukul hanya sedikit lebih rendah daripada pemimpin tinjauan dan 60 J. Tukul tersebut disyorkan oleh pengeluar untuk menghancurkan konkrit, memanipulasi pemadatan, membuka jalan aspal, memalu gigi dan tiang, menggali parit.

Keunikan jackhammer terletak pada pemegang kerangka jenisnya yang kompleks. Ini membolehkan anda memegang alat petrol dengan selesa ketika bekerja dalam posisi tegak atau miring. Pengendali boleh memegang kedua pemegang yang menonjol dan pendakap yang menonjol. Sistem Perlindungan Tangan HAPS membantu menghilangkan getaran dan mencegah luka bakar. Indeks getaran di sini jauh lebih rendah daripada pemimpin – 3.8 m / s² berbanding 4.6 m / s².

Kelebihan

  • persediaan pantas sebelum memulakan kerja;
  • pelepasan yang agak rendah;
  • penggunaan petrol 0.9 l / j;
  • getaran berkurang 3.8 m / s².

keburukan

  • harga tinggi;
  • kerja keras 114 dB;
  • tangki gas kecil 1 l.

WACKER NEUSON BH 23 27×80 CN

Penilaian: 4.7

WACKER NEUSON BH 23 27x80 CN

Dan inilah model lain dari jenama Jerman WACKER NEUSON, yang mempunyai enjin petrol dengan isipadu 80 cm³ dengan pulangan 2.18 hp. atau setara elektrik 1600 watt. Dalam jackhammer ini, pengeluar berjaya mengurangkan sedikit berat dan alat ini mempunyai berat 23,8 kg berbanding 25 kg, seperti yang dilakukan pemimpin tinjauan. Tetapi pengurangan beberapa elemen menyebabkan penurunan daya hentaman, berjumlah 55 J. Model petrol dilengkapi dengan tangki bahan bakar yang memuat 1.8 liter. Penggunaan di sini lebih sederhana – 900 ml setiap jam aktiviti. Enjin pembakaran dalaman dimulakan menggunakan starter manual dan ulasan menunjukkan bahawa enjin bermula dengan setengah putaran. Mekanisme pantulan menjadikan 1300 pukulan seminit.

Pakar menganggap jackhammer sebagai yang terbaik dari segi kekuatan rigging. Ia berfungsi dengan chuck hex dan tombak, batangnya berukuran 27×80 mm. Elemen kerja dengan bahagian yang diperbesar 27 mm sesuai untuk jenis konkrit yang paling sukar dan penggunaan intensif.

Kelebihan

  • permulaan enjin yang mudah;
  • penggunaan bahan api ekonomi 900 ml;
  • terdapat pusat minyak untuk servis unit fender;
  • berkembang sehingga 4250 rpm.

keburukan

  • harga tinggi;
  • pemegang pendek;
  • beberapa pilihan untuk kedudukan cengkaman.

TSS JH95B

Penilaian: 4.6

TSS JH95B

Jackhammer ini dihasilkan di Rusia, tetapi sama sekali tidak kalah dengan prestasi daripada model yang diimport. Dengan adanya mesin petrol dengan isipadu 54 cm³, peranti ini menghasilkan 5500 rpm dan menghasilkan 3.2 hp. Ini membolehkan anda membuat 600 hingga 1600 denyutan seminit dengan kekuatan 20-65 J. Tangki bahan bakar 1.6 liter sudah cukup untuk hampir 2 jam operasi. Dimensi tukul adalah 785x550x325 mm dan beratnya 25 kg. Pembeli dalam ulasan seperti itu, pengeluar menyediakan semua yang diperlukan untuk penyelenggaraan dalam kit: sepana palam pencucuh, pemutar skru rata dan Phillips, dua segi enam, bekas minyak dan petrol. Pemilik juga menyatakan bahawa tidak perlu menekan jackhammer – ia berfungsi dengan beratnya sendiri.

Kami telah meletakkan produk tersebut dalam senarai yang terbaik kerana identiti mutlaknya dengan pemimpin kajian Jerman WACKER NEUSON BH-65. Dijual, JH95B bahkan disebut sebagai rakan sejawatannya. Dengan kebetulan lengkap dari segi bentuk dan bahkan sedikit kelebihan dalam ciri teknikal (jumlah pukulan dan kekuatan enjin pembakaran dalaman lebih besar di sini), jackhammer petrol ini akan keluar lebih murah sebanyak 230 ribu rubel. Hasilnya, nisbah harga dan kualiti yang paling optimum diperoleh, serta keseriusan tugas diselesaikan dengan bantuannya.

Kelebihan

  • semua yang anda perlukan untuk diservis dalam satu set;
  • terdapat sistem redaman getaran;
  • tidak memerlukan usaha daripada pengendali;
  • daya hentaman 65 J.

keburukan

  • Waranti 6 bulan;
  • tahap kebisingan 105 dB.

TSS GJH95

Penilaian: 4.5

TSS GJH95

Dan inilah jackhammer lain dari pengeluar Rusia, tetapi dengan dimensi yang lebih kecil – 690x370x270 mm. “Anak” beratnya 20.5 kg, dan daya hentaman adalah 55 J. Alat ini dikurniakan dengan mesin petrol dengan kekuatan 2.3 hp. atau setara dengan daya elektrik 1700 W. Kit ini merangkumi tabung untuk campuran bahan bakar, satu set alat dan pelincir gear. Agar mesin pembakaran dalaman dua lekap berfungsi dengan baik, perlu mencampurkan petrol dan minyak dalam nisbah 25: 1. Ulasan perhatikan pemegang berbentuk V yang selesa dengan alas tebal. Pemiliknya juga menyukai kemampuan untuk menyesuaikan daya hentaman. Ciri ketiga unit petrol adalah penggunaan bahan bakar paling ekonomik dalam kategori produk – 0,8 l / jam.

Kelebihan utama produk adalah kosnya. Kami mengesyorkan model ringkas ini untuk kerja pemasangan, misalnya, untuk menggerakkan tiang dari paip 60×50 mm hingga kedalaman 1.7 m. Kekuatan jackhammer cukup untuk mendorong tiang dengan yakin ke loam. Operasi berkala tidak akan membiarkan komponen utama cepat habis, tetapi akan sangat memudahkan proses pemasangan. Membeli jackhammer yang mahal untuk tujuan seperti itu tidak menguntungkan, dan tanpanya, tindakannya menjadi lebih rumit.

Kelebihan

  • kos yang berpatutan;
  • permulaan enjin yang mudah;
  • pemegang berbentuk V yang selesa;
  • kes rak logam tahan lama;
  • penyejukan udara yang bijaksana.

keburukan

  • memerlukan peningkatan penggunaan minyak 25: 1 apabila palu lain mempunyai 50: 1;
  • tahap kebisingan 105 dB pada jarak 7 meter;
  • keluli “jari” yang membetulkan puncak sering pecah;
  • dijual tanpa perkakas.

ADA GroundHammer 4

Penilaian: 4.5

ADA GroundHammer 4

Syarikat yang berpangkalan di Hong Kong ini menawarkan tukul perobohan kelas ringan yang direka untuk mengemudi pin dan tiang, serta menghancurkan tanah beku dan memadatkan tanah. Model petrol dilengkapi dengan enjin dua lejang 42 cm³ dengan output 1.63 hp. Daya hentaman diatur di sini dari 25 hingga 45 J. Enjin pembakaran dalaman dimulakan dengan starter manual. Dimensi alat ialah 740x340x260 mm. Tangki bahan bakar menahan 1.2 liter. Dalam ulasan tersebut, pembeli berpuas hati dengan pemegang 3-posisi dengan bantalan lembut untuk meningkatkan keselesaan.

Ini adalah salah satu jackhammer berkuasa petrol paling ringan. Beratnya ialah 13 kg berbanding 20-25 kg untuk pesaing. Sekiranya anda sering berpindah dari satu tempat ke tempat lain, dan kerja sedang dilakukan dalam keadaan di mana kereta tidak boleh dilancarkan, pilihlah pilihan ini. Unit petrol juga terkenal dengan kemampuannya dari 1700 hingga 2230 per minit, oleh itu, dari segi prestasi, ia tidak kalah dengan yang lebih kuat, beroperasi pada frekuensi yang lebih rendah.

Kelebihan

  • Pemegang 3 kedudukan;
  • sisipan lembut tebal mengurangkan getaran;
  • mampu memandu pin hingga 60 mm;
  • berat 13 kg.

keburukan

  • tidak di mana sahaja anda boleh membeli;
  • tidak ada kemungkinan untuk mengatur sedikit atau tombak – hanya fungsi memalu.

Elmos EJH-112

Penilaian: 4.4

Elmos EJH-112

Kajian ini diselesaikan oleh model Jerman dari jenama Elmos. Fender petrol dibuat dengan dimensi 690x270x370 mm dan berat 20 kg. Ia dilengkapi dengan mesin silinder tunggal 2-lejang dengan isipadu 43 cm³ dan mempunyai kekuatan 2.1 hp. Ini membolehkan anda menghasilkan hentaman dengan kekuatan 25-55 J. Reka bentuknya dilengkapi dengan tangki bahan bakar 1 liter yang terbuat dari plastik dan terletak tepat di bawah enjin pembakaran dalaman. Untuk memastikan operasi normal, anda perlu mencampurkan minyak dan petrol dalam nisbah 1:50. Pelapik lembut pada pegangan melindungi pengendali daripada transmisi getaran. Kit ini sudah berisi tombak dan muncung hentak kedua, yang membolehkan anda segera memulakan pembongkaran. Peranti ini dilengkapi dengan penapis udara untuk meningkatkan kestabilan dan mencegah zarah pepejal besar memasuki silinder.

Tukul petrol menarik kerana adanya kerangka keluli yang melindungi mesin dan tangki gas plastik daripada kerosakan sekiranya alat itu jatuh dari tangan. Rangka ini juga membolehkan anda menggenggam fender dengan mudah kerana bekerja pada sudut yang berbeza dan tidak hanya pada posisi bawah. Memandangkan daya impak 55 J dan kos produk, ini adalah salah satu tukul yang paling berpatutan di antara siri yang kuat.

Kelebihan

  • penggunaan petrol ekonomik 0.8 l / j;
  • tenaga hentaman 55 J;
  • dua puncak termasuk;
  • dimensi padat 690x270x370 mm.

keburukan

  • tangki gas kecil 1 l;
  • bahan bakar hanya dapat dituangkan apabila alat itu menegak.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen