7 buku terbaik oleh Ernest Hemingway

Ulasan yang terbaik menurut lembaga editorial. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Ernest Miller Hemingway adalah penulis terhebat pada zaman kita, pemenang Hadiah Nobel dan Pulitzer, yang menjadi terkenal bukan hanya kerana karya-karyanya, tetapi juga untuk kehidupan yang kaya dengan peristiwa dan pengembaraan yang menarik. Dan walaupun ia berakhir dengan tragis, tuan dapat menyampaikan ciptaan yang tidak dapat dilupakan yang masih menggembirakan berjuta-juta orang di seluruh dunia. Buku-buku yang ditulis dengan gaya modenisme dan realisme dapat memikat pembaca yang lebih menyukai genre lain. E. Hemingway menulis tentang apa yang mengelilinginya dan tentang perasaannya, mengungkapkan aspek kehidupan manusia, menggambarkan hubungan sukar antara orang.

Ciptaannya dengan gaya yang dikenali, yang secara bersamaan menggabungkan singkat dan kekayaan, masih dibaca dengan penuh semangat oleh orang-orang dari pelbagai peringkat umur, jantina, dan agama. Dalam penilaian kami, kami memilih karya terbaik novelis dan wartawan Amerika, yang menjadi kad perniagaan Ernest Hemingway dan dapat menyumbang kepada kesusasteraan dunia moden.

Penarafan buku terbaik oleh Ernest Hemingway

Pencalonan sebuah tempat komposisi penilaian
Penarafan buku terbaik oleh Ernest Hemingway 1 Untuk siapa Bell Tol 4.9
2 Orang Tua dan Laut. Cerita 4.8
3 Percutian yang sentiasa bersama anda 4.7
4 Bye senjata! 4.7
5 Pesta 4.7
6 Pulau dan laut 4.6
7 Untuk mempunyai dan tidak mempunyai 4.5

Untuk siapa Bell Tol

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.9

SIAPA BELL YANG RINGING.jpg

Di tempat pertama adalah novel, yang segera setelah penerbitannya pada tahun 1940 memasuki sepuluh karya dunia dan sepanjang masa telah memegang jawatan ini, menjadi buku terlaris yang tidak diragukan lagi, yang pasti patut dibaca. Judul buku, yang juga terdengar seperti “Untuk Siapa Penggera Alarm,” diambil dari khutbah oleh imam abad ke-17 John Donne, dan petikan dari itu menjadi sebuah epigraf.

Karya ini adalah mengenai perang, tentang kekejamannya, tentang penderitaan dan kebencian, tentang nilai kehidupan manusia sebagai satuan dan penyusutannya di kalangan massa, iaitu mengenai perang tanpa hiasan. Ini ditujukan untuk mereka yang dapat bertahan dari peristiwa ini, dan bagi mereka yang tidak pernah bersentuhan dengan mereka, sehingga semua orang selalu mengingat bencana apa yang mereka alami. Aksi ini berlaku pada tahun 1937 di Sepanyol. Di tengah-tengah peristiwa, seorang pejuang muda Robert Jordan, dikirim ke belakang musuh untuk meruntuhkan jambatan. Buku ini menerangkan beberapa hari dalam kehidupan pemisah partisan. Setiap watak berwarna-warni dan menarik dengan caranya sendiri. Dan walaupun penulis secara praktikal tidak menggambarkan pengalaman watak utama, pembaca sendiri meneka tentangnya.

Harus diingat bahawa kerana penapisan yang ketat di USSR, buku ini diterbitkan dengan penyimpangan dan pembetulan, tetapi sekarang anda dapat menikmati ciptaan penulis sepenuhnya, yang diterbitkan tanpa penyuntingan dan singkatan.

Orang Tua dan Laut. Cerita

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.8

LELAKI LAMA DAN LAUT.  KISAH.jpg

Di tempat kedua dalam penarafan adalah karya penulis yang hebat, dengan mana hampir setiap pencinta buku sudah biasa dan termasuk dalam kurikulum sekolah. Pada tahun 1954, Ernest Hemingway dianugerahkan Hadiah Nobel. Buku ini merupakan ciptaan terakhir penulis prosa, yang diterbitkan sepanjang hayatnya. Watak utamanya adalah seorang nelayan Kuba yang menghadapi kesulitan setiap hari, tetapi dia menghargai semua yang mengelilinginya, mengagumi dunia yang indah dan menunjukkan contoh optimisme dalam apa jua keadaan.

Old Santiago tidak dapat menangkap seekor ikan selama hampir tiga bulan, jadi dia dianggap tidak bernasib baik. Hanya anak lelaki Manolin yang percaya bahawa semuanya akan berjaya untuknya dan dengan segala cara membantu rakan dewasa, walaupun ayahnya dilarang. Pada hari ke-85, keberuntungan tersenyum pada lelaki tua itu, dan dia menangkap marlin raksasa yang panjangnya lebih dari 5 meter. Selama dua hari Santiago berusaha untuk menjaga ikan dan terus berenang ke pantai. Pada hari ketiga, dia dipaksa untuk melakukan pertarungan yang tidak setara dengan jerung, membunuh lima dari mereka, tetapi kehilangan hampir semua marlin yang ditangkap.

Sepanjang cerita, lelaki tua itu berkomunikasi dengan haiwan dengan cara yang setara. Dia bersimpati dengan marlin, memahami perasaannya, bercakap dengan jerung, mengakui kekalahan dan mengatakan bahawa mereka membunuh impiannya dan mengembalikan yang tidak bernasib baik ke kem. 'The Old Man and the Sea' adalah sebuah buku yang menolong memikirkan kembali banyak momen kehidupan, melihat aspek baru dan menjadi senang dengan perkara-perkara kecil yang sebelumnya kelihatan biasa.

Percutian yang sentiasa bersama anda

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.7

CUTI YANG SELALU BERSAMA ANDA.jpg

Tempat ketiga dalam penilaian wajar diberikan kepada karya, yang terdiri daripada karangan kecil yang menceritakan tentang kehidupan Ernest Hemingway di Paris. Buku autobiografi ini menceritakan bukan sahaja tentang isteri dan anak lelaki penulis, tetapi juga mengenai semua orang yang bertemu dalam perjalanan dalam tempoh itu. Untuk mengelakkan ketidaktepatan dalam perihalan kota paling romantis di dunia, tuannya mengunjungi Paris beberapa kali untuk menjelaskan butiran terkecil.

Suasana lirik bermula sejurus selepas halaman pertama, dan perasaan hangat dan perayaan tetap lama setelah membaca yang terakhir. Memoir tersebut menunjukkan ciri-ciri baru bakat penulis: pemerhatian, keikhlasan, rasa ingin tahu dan keperibadiannya yang cerah. Di dalamnya, dia memperlihatkan semua sisi sifat manusia, pemikirannya tentang kerajinan dan rakan sastera. Ramai yang masih menganggap 20-an abad ke-20 adalah 'zaman kegemilangan' Ernest Hemingway.

Dalam buku itu, pengarang menggambarkan kenalan pertamanya dengan penulis Rusia, yang karya-karyanya dilihatnya di sebuah kedai buku. Dia tersentuh oleh kekuatan bakat Dostoevsky, Chekhov, Turgenev. Tetapi setelah membaca jejak khas meninggalkan ciptaan Tolstoy, yang menggambarkan perang dengan cara yang tidak dilakukan orang lain sebelumnya. Sekiranya anda belum membaca 'Percutian yang selalu bersamamu', maka jangan tangguhkan buku itu sehingga kemudian dan nikmati gaya yang menarik, keindahan Paris yang luar biasa, yang digambarkan oleh pengarangnya dengan penuh kasih sayang, dan sekali lagi pastikan bahawa Hemingway tidak diakui sebagai salah satu penulis prosa terbaik kemodenan.

Bye senjata!

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.7

FAREWELL TO ARMS! .Jpg

Buku itu, yang mendapat kedudukan keempat peringkat, menjadikan Ernest Hemingway terkenal. Diterbitkan pada tahun 1929, ia segera memenangkan cinta pembaca dan persetujuan pengkritik, dan tiga tahun kemudian berjaya difilemkan oleh pengarah Amerika Frank Borzegi. Plot novel, seperti dalam semua karya pengarangnya, sederhana, tidak berbeza dalam kelainan dan kerumitan, tidak dibebani dengan garis selari, suku kata itu hidup dan difahami oleh pembaca dari segala usia.

Tindakan itu berlaku semasa Perang Dunia Pertama. Seorang pegawai tentera Itali cedera dan berakhir di hospital, di mana pada pandangan pertama dia jatuh cinta dengan rakan senegaranya, jururawat Catherine Barkley. Setelah disembuhkan, dia secara ajaib melepaskan diri dari peluru musuh dan dari ditembak kerana ditinggalkan. Frederick Henry, menyedari semua kengerian perang, ketidakadilan dan kebencian mana-mana unit manusia yang mengambil bahagian dalam peristiwa kejam ini, meninggalkan perang dan, bersama dengan kekasihnya, diangkut dengan kapal ke Switzerland.

Walaupun penulis berpendapat bahawa karya itu semata-mata sastera, fiksyen, banyak garis plot yang berkaitan dengan kehidupan sebenar penulis. Dia juga dalam perang, di mana dia cedera dan dirawat di rumah sakit untuk rawatan, di mana dia berselingkuh dengan seorang perawat. Selepas itu, dia mengaku kepada editor bahawa dia tidak mahu mengiklankan penginapannya di depan dan kecederaan serius.

Pesta

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.7

FIESTA.jpg

Selanjutnya, penilaian tersebut merangkumi novel autobiografi, yang diterbitkan pada tahun 1926. Memoir menjadi semacam manifesto 'generasi yang hilang' 20-an abad yang lalu, yang dapat bertahan dari kengerian perang, melalui semua cobaan dan kesulitan, tetapi tidak pernah menemukan dirinya dalam kehidupan yang damai. Semua wira karya itu benar-benar wujud. Mereka adalah rakan karib dan kenalan Hemingway.

Semua perihalan mengikut ciri khas pengarang: singkat, sederhana, tanpa garis plot tambahan. Dari saat pertama, pembaca terpikat dan terpesona dengan kisah orang sebenar yang, dengan segala cara yang mungkin, berusaha menyesuaikan diri dengan kehidupan baru mereka. Keghairahan penulis untuk melawan banteng dicerminkan dalam novel. Akan ada persahabatan dengan matador Sepanyol, lawatan ke kafe sastera, perjalanan memancing dan kembali ke Paris selepas perang. Jatuh cinta dengan seorang wanita dan rintangan yang tidak dapat diatasi untuk hidup bersama, cemburu, alkohol untuk melepaskan diri dari kenyataan – semua ini dapat dilihat dalam salah satu karya Hemingway yang paling terkenal.

Harus diingat bahawa judul pengarang asal buku ini adalah 'The Sun also Rises'. 'Fiesta' adalah versi bahasa Inggeris yang diterbitkan. Tetapi penulis tidak membantahnya, dan kemudian dua judul ditunjukkan di sampul. Karya ini disarankan untuk dibaca agar dapat memahami bahawa dalam kehidupan selalu ada peristiwa yang mengimbangi yang sebelumnya. Perang memberi jalan menuju kedamaian, kebencian terhadap cinta, perpisahan kepada pertemuan.

Pulau dan laut

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.6

PULAU DAN LAUT.jpg

Novel yang termasuk dalam penilaian kami diterbitkan selepas kematian Hemingway pada tahun 1970. Di tengah plot adalah kehidupan sukar pelukis laut Thomas Hudson. Karya ini sebahagian besarnya bersifat autobiografi. Penampilan, usia, pekerjaan protagonis dan pengarang bertepatan sepenuhnya. Hudson dan Hemingway bekerjasama dengan pihak berkuasa Amerika. Malah keturunan, nama dan tabiat kucing orang ini sama.

Huraiannya bermula dengan kehidupan seniman yang diukur dan tenang, yang menetap di pulau Bimini dan melukis lukisannya di sana. Setahun sekali, anak-anaknya datang kepadanya dan menghabiskan cuti musim panas mereka bersama ayah mereka. Mereka menikmati keindahan pulau, bersantai, berenang di laut. Tetapi kematian tragis dua anak lelaki dan bekas isterinya yang lebih muda mengakhiri kehidupan bahagia artis. Bahagian kedua novel menyentuh peristiwa Perang Dunia Kedua, di mana anak sulung Hudson juga binasa. Dia menjadi penuh dengan seluruh dunia, menenggelamkan kesedihan dalam alkohol.

Pada bahagian terakhir, Thomas turut serta dalam penangkapan kru kapal selam Jerman, yang cuba melarikan diri dari kapal selam yang rosak. Tugas akan selesai, tetapi Hudson sendiri cedera parah. Karya tersebut menyentuh banyak aspek kehidupan manusia: moral, kesepian, keberanian, tanggungjawab terhadap diri sendiri dan orang di sekitarnya.

Untuk mempunyai dan tidak mempunyai

Pengarang buku: Ernest Hemingway

Penilaian: 4.5

ADA DAN TIDAK MEMILIKI.jpg

Peringkat kami berakhir dengan novel yang diterbitkan pada tahun 1937. Dia bercakap mengenai tahun-tahun sukarnya krisis ekonomi di Amerika. Di tengah plot adalah seorang nelayan sederhana yang berusaha bertahan dalam keadaan Depresi Besar dan yang telah putus asa di jalan jenayah untuk memberi makan dirinya, isterinya dan tiga anak perempuannya. Lampu sorot Harry Morgan dengan menyewakan perahunya kepada pelancong. Dia sendiri menemani orang kaya, kerana dia tahu tempat terbaik untuk memancing.

Suatu hari dia mendapati dirinya berada dalam keadaan sukar dengan peralatan yang rosak dan tidak mempunyai wang. Untuk pergi dari pantai Cuba ke Amerika, dia terpaksa setuju untuk mengangkut orang Cina secara haram, yang, atas desakan perantara, akan dibunuh dalam perjalanan. Tetapi Morgan lebih suka menyelamatkan pendatang tanpa izin dari kematian tertentu. Setelah berada di lereng yang licin, Harry bersetuju untuk terus menyeludup wiski.

Nasib tidak adil bagi nelayan itu, dan dia mati tanpa merealisasikan impiannya untuk menolong keluarganya. Dan pada masa ini di kapal layar besar dan mewah orang yang tidak tahu penafian tanpa sengaja membakar hidup mereka. Novel ini menimbulkan masalah sosial yang akut, di tengah-tengahnya adalah konfrontasi antara orang miskin dan kaya, kehidupan yang diberi makan dengan baik dan kewujudan setengah kelaparan. Pembaca harus menentukan sendiri siapa penjenayah sebenarnya di sini, dan siapa yang menjadi kehendak nasib.


Perhatian! Penarafan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen