7 alat pengukur tekanan kereta terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Alat pengukur tekanan automotif adalah alat untuk mengukur tekanan tayar, yang penting dalam praktik mengendalikan kenderaan sangat sukar untuk dinilai secara berlebihan. Peranti mudah ini membolehkan pemandu menghindari ketidakseimbangan tekanan roda yang dapat mengakibatkan pengendalian yang buruk, dan untuk mengekalkan prestasi roda yang optimum untuk meminimumkan keausan tayar.

Pada peringkat perkembangan ini, alat pengukur tekanan automotif dibahagikan kepada dua kumpulan yang berbeza secara asas:

  1. dail (analog) – alat yang boleh dipercayai dan murah, kelemahan utamanya adalah kurangnya automasi proses pengukuran (jika deflator tidak disediakan pada tolok tekanan) dan kesukaran penggunaan dalam gelap;
  2. digital (elektronik) – alat dengan pengesanan automatik dan penetapan hasil pengukuran, yang keburukannya hingga baru-baru ini adalah tahap kebolehpercayaan rendah unsur unsur.

Oleh kerana perkembangan pasaran alat pengukur tekanan automotif, setiap pemilik kenderaan berhadapan dengan masalah pilihan dalam satu atau lain cara. Sering kali, jika pengalaman menggunakan peranti sedemikian minimum atau tidak ada sepenuhnya, seseorang harus bergantung pada nasihat perunding atau sumber lain, kebolehpercayaannya sangat banyak yang diharapkan. Sehubungan dengan situasi ini, majalah tersebut melakukan analisis pakar mengenai maklumat yang ada dan menyediakan untuk anda penilaian alat pengukur tekanan automotif terbaik dalam dua kategori utama segmen yang dipertimbangkan. Kriteria pemilihan adalah penilaian kolektif sekumpulan pakar, serta tinjauan pelanggan, bersama dengan ciri-ciri agregat model yang dipertimbangkan.

Penarafan tolok tekanan terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tolok Analog Terbaik 1 BERKUT ADG-031 RUB 1,270
2 HEYNER 564200 RUB 499
3 Syarikat penerbangan APR-M-02 297 r
Tolok tekanan digital terbaik 1 MAX DIGITAL BERKUT RUB 1.650
2 Syarikat penerbangan APR-MD-06 495 RUB
3 CEM TP-5 481257 RUB 900
4 DAEWOO DWM 7 RUB 690

Tolok Analog Terbaik

BERKUT ADG-031

Penilaian: 4.9

BERKUT ADG-031

Tolok tekanan selang yang fleksibel, sangat berguna untuk penggunaan di luar jalan apabila perlu untuk mengurangkan tekanan tayar. Ia mempunyai deflator bawaan, yang sangat mudah untuk menyesuaikan penunjuk tekanan dalam masa nyata, tanpa rasa takut kehilangan puting dalam keadaan semula jadi yang hampir tidak ada harapan. Benar, pemula tanpa pengetahuan khas bahasa asing (iaitu bahasa Inggeris) mungkin menghadapi masalah tertentu dengan menggunakan perkara yang mudah. Nasib baik, anda boleh memikirkan semuanya dengan kaedah percubaan dan penghitungan tindakan.

Ciri kedua BERKUT ADG-031 adalah bahawa skala utama menggunakan unit psi, yang tidak biasa untuk pengguna domestik – pound per inci persegi. Ini disebabkan oleh orientasi produk ke pasaran asing, dan terutama ke negara-negara Eropah Barat. Namun, masih terlalu awal untuk merujuk ini ke bahagian kekurangan: skala di atmosfer yang kita fahami ada pada tolok tekanan, tetapi dalam bentuk minimalis dan dengan harga pembagian 0.2 unit. Ini menyebabkan kesulitan tertentu semasa etsa (atau mengepam), tetapi hanya apabila diperlukan untuk mencapai nilai ganjil pada skala (untuk menangkap kedudukan anak panah antara risiko). Secara amnya, dengan BERKUT ADG-031, anda dapat mencari jalan keluar dari sebarang keadaan yang sukar, tetapi yang paling penting adalah praktikalnya tidak terkalahkan.

Kelebihan

  • kehadiran deflator pada selang fleksibel tolok tekanan;
  • kos optimum;
  • ketepatan pengukuran tinggi;
  • kebolehpercayaan semua elemen struktur;
  • dua skala pengukuran (dalam psi dan atm).

keburukan

  • tidak ditemui.

HEYNER 564200

Penilaian: 4.8

HEYNER 564200

Alat pengukur tekanan Cina yang sederhana dan tidak rumit dengan gema masa lalu Jerman, kelebihan ciri yang diketuai oleh parameter kebolehpercayaan. Ini tercermin dalam adanya sarung logam yang kukuh, dilengkapi dengan sisipan getah untuk mengelakkan tergelincir dari tangan. Semua hasil pengukuran ditunjukkan dalam skala dalam unit kg / cm3 (atau atmosfera yang sesuai untuk kita). Ambang maksimum ialah 4.5 atm, yang cukup untuk mengawal tekanan tayar SUV dan lebih-lebih lagi untuk kereta.

Walaupun berasal dari bahasa Cina, HEYNER 564200 adalah alat pengukur tekanan yang sangat tepat, yang memerlukan penentukuran berkala setelah lama beroperasi. Prestasi ergonominya juga baik, badan kecil sangat selesa di tangan. Satu-satunya perkara yang anda dapati adalah kekurangan lampu latar LED, kerana penggunaan peranti dalam gelap menjadi bermasalah.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • badan logam dengan sisipan getah anti-slip;
  • ketepatan pengukuran tinggi;
  • skala yang selesa dengan unit pengukuran (dalam atm) yang tidak asing lagi bagi pengguna Rusia.

keburukan

  • kekurangan lampu latar untuk memanipulasi peranti dalam kegelapan.

Syarikat penerbangan APR-M-02

Penilaian: 4.7

Syarikat penerbangan APR-M-02

Tolok dail anggaran monolitik, tambah besar terletak pada skala gabungan dengan dua unit ukuran. Lebih-lebih lagi, skala utama, bertentangan dengan BERKUT ADG-031 yang sama, menunjukkan tekanan tayar semasa di atmosfera, yang sangat sesuai untuk pengguna domestik. Nilai maksimum tekanan yang diukur model dapat mencapai 7 atmosfer, yang lebih dari cukup bahkan untuk semua jenis pengangkutan (dari basikal ke KAMAZ).

Sebagai ciri APR-M-02 Airline, pengguna sering memanggil kecondongan kepala pengukur, yang pada awalnya tidak selesa untuk memukul puting dengan tepat. Namun, ini adalah salah satu momen yang anda hanya perlu membiasakannya. Dari sudut pandang kebolehpercayaan, model ini menunjukkan hasil yang baik, kecuali bahawa tidak berlebihan untuk 'mengikat' sekurang-kurangnya beberapa pad getah anti-slip ke logam halus. Antara nuansa yang dapat dilihat dan kurangnya cahaya latar untuk bekerja dengan alat pengukur tekanan pada waktu malam, tetapi dengan harga yang sangat rendah, ini akan menjadi 'gemuk' yang sebenarnya.

Kelebihan

  • petunjuk kualiti optimum;
  • skala utama yang selesa dengan had pemotongan 7 atmosfera;
  • kes yang boleh dipercayai;
  • kepala pengukur tertutup dengan sudut kecondongan kecil.

keburukan

  • kekurangan pad anti slip pada badan logam licin;
  • tidak disesuaikan untuk bekerja dalam gelap.

Tolok tekanan digital terbaik

MAX DIGITAL BERKUT

Penilaian: 4.9

MAX DIGITAL BERKUT

Biarkan kata-kata bahawa Syarikat penerbangan APR-MD-06 benar-benar 'mengalahkan' lawan langsungnya, memimpin segmen ini, dan terdengar dalam kerangka penilaian kami, namun, harus difahami bahawa Berkut DIGITAL MAX adalah alat pengukur tekanan dengan ukuran yang sama sekali berbeza. Harganya yang tinggi disebabkan oleh sebilangan fitur penggunaan yang membuat pengukuran sedikit lebih mudah daripada kebanyakan pesaing.

Khususnya, kita harus menonjolkan keselesaan kes yang luar biasa dengan butang kuasa dengan bangga dibawa ke hadapan. Keperluan yang, bagaimanapun, agak diragukan kerana adanya fungsi pengaktifan automatik ketika kepala pengukur dibawa ke puting susu. Pengukuran itu sendiri berlangsung dalam 1-2 saat, setelah itu perangkat dengan hati-hati memberitahu tentang akhir proses (melalui pemberitahuan suara) dan menunjukkan nilai yang diperoleh pada paparan yang terang. Ngomong-ngomong, ini adalah satu lagi ciri DIGITAL MAX – sangat mudah (boleh dikatakan setiap hari) menggunakan tolok tekanan dalam gelap, jauh lebih mudah daripada semua model yang dipertimbangkan dalam kategori. Kelebihan terakhir model adalah kehadiran dalam rangkaian penutup berjenama dari 'Berkut', yang dalam erti kata standard adalah 'gemuk' yang sebenarnya.

Kelebihan

  • pemberitahuan yang baik mengenai akhir pengukuran;
  • menghidupkan peranti secara automatik semasa memasang kepala pengukur pada puting (dan menggandakan fungsi dengan butang pada panel);
  • pencahayaan LED yang sangat selesa;
  • kehadiran penutup simpanan dalam bungkusan;
  • ketepatan pengukuran tinggi;
  • Nisbah harga dan kualiti yang optimum.

keburukan

  • tidak ditemui.

Syarikat penerbangan APR-MD-06

Penilaian: 4.8

Syarikat penerbangan APR-MD-06

Airline APR-MD-06 dapat disebut sebagai mangsa bias dari sebilangan pengguna, yang tidak mengenali pihak berkuasa lain dalam segmen tersebut selain produk yang dicuba dan diuji dan selalu bergaya dari syarikat Berkut. Sebenarnya, peranti ini adalah salah satu dari sedikit yang boleh mencabar Berkut DIGITAL MAX yang lebih mahal dan muncul dari konfrontasi sebagai pemenang nominal. Hanya kerana petunjuk penting mengenai kos mula dilaksanakan.

Seperti yang ditunjukkan oleh sebilangan pemeriksaan pengguna, hasil pengukuran kawalan tekanan dua alat pengukur tekanan yang disebutkan di atas adalah sama antara satu sama lain, dan, oleh itu, dari segi ketepatan, APR-MD-06 dalam kotak oren yang ceria tidak kalah dengan peranti (logam) yang lebih serius dari 'Berkut'. Seluruh perbezaan di antara keduanya terletak pada konsep 'ketahanan' yang tidak lama lagi, yang sepenuhnya bergantung pada ketepatan tangan pengguna dan kebetulan keadaan (secara kasarnya, seberapa keras lapisan akan berada di bawah peranti semasa kejatuhannya). Oleh itu, dengan membuang prasangka, kami menyatakan: tolok tekanan digital dari Airline telah menjadikan model terkenal dari pesaing utama.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • ketepatan, sama dengan Berkut DIGITAL MAX (tidak mempunyai penyimpangan -0,2 atm berbanding dengan nilai sebenar, seperti yang dikatakan oleh beberapa pengguna);
  • reka bentuk yang menyenangkan dan tidak masuk akal;
  • petunjuk kebolehpercayaan yang memuaskan.

keburukan

  • secara tidak langsung – berat sebelah besar dari segmen pengguna.

CEM TP-5 481257

Penilaian: 4.7

CEM TP-5 481257

Alat pengukur tekanan digital yang mudah digunakan untuk isi rumah (tidak termasuk dalam daftar negara), jarak pengukurannya antara 5 hingga 100 psi (hingga 7 atm). Reka bentuk keseluruhan CEM TP-5 481257 sangat sesuai untuk cengkaman yang tegas dan selesa, baik untuk tangan lelaki dan wanita (mujurlah, alat ini beratnya hanya 77 gram). Gabungan kepala pengukur tekanan yang berfungsi dengan puting tidak memerlukan manipulasi seperti yang dibuat dengan tolok dail Airline APR-M-02: sama sekali tidak ada putaran dan sudut kecenderungan bahagian kerja.

Walaupun harganya rendah, CEM TP-5 481257 memberikan ketepatan pengukuran yang memuaskan dalam ± (1% + 0.5 psi). Ini tidak cukup untuk memaksakan perjuangan pada tiang pasaran yang lebih terkenal dalam diri BERKUT DIGITAL MAX, tetapi model tersebut memiliki potensi yang cukup besar untuk bersaing untuk mendapat tempat tengah. Mungkin kelebihan terakhir manometer ini dapat dianggap adanya cahaya latar paparan dan kepala pengukur, berkat yang anda dapat mengukur tekanan dengan senja dan kegelapan dengan selesa. Fungsi menghafal hasil maksimum tidak mengejutkan sesiapa pun sejak sekian lama.

Kelebihan

  • pengukuran antara 5 hingga 100 psi;
  • badan yang sangat selesa (bentuk + 77 gram berat badan);
  • kehadiran lampu latar dan kemungkinan menetapkan hasil pengukuran maksimum.

keburukan

  • hasil pengukuran ditunjukkan dalam unit psi.

DAEWOO DWM 7

Penilaian: 4.6

DAEWOO DWM 7

Tolok tekanan pengilang Asia yang cukup terkenal, yang 'mengisi' dengan jelas menghantar kita untuk membuat perbandingan dengan produk CEM atau Berkut. Ini mempunyai badan yang cerah dengan genggaman yang selesa, tetapi terutama untuk tangan wanita, kerana kekompakan yang berlebihan telah memainkan lelucon kejam dengan alat ini. Ia tidak mempunyai deflator (seperti penentang utama berdasarkan penilaian), tetapi mempunyai potensi pengukuran yang sangat tepat yang menunjukkan kepada pengguna sepenuhnya.

Sekiranya dari sudut kemudahan penggunaan dengan DAEWOO DWM 7 semuanya lebih kurang jelas (di samping itu, ada kemungkinan untuk melihat kehadiran lampu latar LED untuk kemudahan operasi dalam kegelapan), maka dari segi prestasi ada satu pertanyaan yang sangat mendesak. Yaitu: adakah pengeluar menipu ketika dia menetapkan -50 darjah Celsius ke had yang lebih rendah untuk suhu operasi tolok tekanan? Jawapannya adalah ya, dan jelas. Sejumlah ujian pakar menunjukkan bahawa elektronik peranti dapat merasakan dengan tidak lebih dari -30 darjah Celsius (yang juga merupakan semacam pencapaian). Pada suhu di bawah titik yang ditentukan, kestabilan operasi dan kebolehpercayaan hasilnya terganggu.

Kelebihan

  • ketepatan pengukuran tinggi;
  • lampu latar untuk bekerja dalam gelap;
  • elektronik dengan jujur ​​menahan fros hingga -30 darjah Celsius;
  • kes tahan lama (walaupun tidak selesa).

keburukan

  • kekompakan yang berlebihan (peranti tidak selesa untuk digenggam dengan tangan lelaki biasa);
  • perbezaan antara prestasi yang dinyatakan dan hasil sebenar.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen