6 tukul putar tanpa wayar terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Ramai pembaca kami menyedari kewujudan penumbuk rangkaian. Alat kuasa ini membantu menggerudi dinding konkrit, mencampurkan mortar, dan beberapa tugas lain. Namun, tidak dalam semua keadaan, pilihan rangkaian sesuai digunakan. Kadang kala pembaikan berlaku di bilik yang tidak elektrik atau bahkan di luar. Dalam kes ini, anda perlu menarik kabel sambungan, menyalakannya dari bilik berdekatan, atau menggunakan generator. Dan anda boleh melakukan tanpa semua ini dengan mendapatkan latihan tukul tanpa wayar. Ini mengenai alat kuasa terbaik seperti ini yang akan dibincangkan dalam artikel ini.

Penarafan tukul putar tanpa wayar terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan tukul putar tanpa wayar terbaik 1 DeWALT DCH733N-XJ RUB 59,990
2 Milwaukee M18 FHM-0C RUB 73,900
3 Makita DHR400ZKU RUB 55 696
4 AEG BBH 18 Li-402C RUB 27 490
5 BOSCH GBH 180-Li 4.0Ah x2 RUB 19,860
6 RYOBI R18SDS-0 RUB 8,799

DeWALT DCH733N-XJ

Penilaian: 4.9

DeWALT DCH733N-XJ

Latihan tukul yang sangat baik dari pengeluar Amerika. Ia dicat dengan warna kuning biasa untuk syarikat ini. Ukuran alat ini segera menarik perhatian. Mereka sangat besar. Peranti ini bahkan dilengkapi dengan pemegang berbentuk D – tanpanya agak sukar untuk memegangnya. Dimensi jelas menunjukkan bahawa gerudi tukul seperti itu dapat digunakan untuk menggerudi lubang walaupun di konkrit terkuat. Memang, tenaga hentaman di sini mencapai 13.3 J! Sukar untuk mempercayai bahawa alat yang dikuasakan oleh bateri mampu melakukannya!

Pemegang tambahan dibekalkan dengan alat ini. Ia getah, dan bergabung hampir dengan serta-merta. Anda tidak boleh melakukannya tanpa itu, kerana jika tidak, sangat sukar untuk memegang perforator 9 kg. Pembeli juga akan menerima kes yang sangat memudahkan pengangkutan alat. Tetapi bateri dan pengecas tidak termasuk, anda perlu membelinya secara berasingan. Sungguh menyedihkan, kerana alat itu ternyata sangat mahal – mereka meminta sekitar 60 ribu rubel.

Perlu diingatkan bahawa model ini hanya berfungsi dalam mod pahat. Enjinnya mengeluarkan pada kelajuan diam hanya 355 rpm. Tetapi sebaliknya, pukulan kuat akan membolehkan anda menghancurkan dinding konkrit atau menggerudi lubang besar. Senang gerudi tukul mendapat banyak perlindungan. Khususnya, terdapat perlindungan berlebihan elektronik, yang tidak akan membenarkan bateri atau motor gagal kerana voltan berlebihan. Juga, pengeluar telah memasang sistem anti getaran, yang mana komponen dalamannya tidak akan mengalami kejutan yang kuat. Terdapat juga klac keselamatan.

Alat ini mempunyai kawalan kelajuan elektronik. Diameter penggerudian maksimum yang tersedia untuk pekerja dalam konkrit ialah 48 mm. Ini adalah sosok yang mengagumkan, tidak dapat dicapai oleh banyak wakil lain dari penilaian kami! Bagi pahat, ia dilakukan dengan frekuensi 2705 denyut / min. Bahkan beberapa jackhammer boleh mencemburui parameter seperti itu!

Sudah tentu, pemasangan gelendong tidak dilupakan di sini, yang menjadikan pertukaran perkakas lebih selamat. Nah, pencahayaan LED kawasan kerja boleh dianggap sebagai jenis bonus. Dari segi bateri, gerudi tukul DeWALT DCH733N-XJ memerlukan bateri lithium-ion 54V. Bateri ini sangat mahal. Walau bagaimanapun, harganya tidak sebanding dengan kos instrumen itu sendiri.

Kelebihan

  • Terdapat penerangan kawasan kerja;
  • Dibekalkan dengan pemegang sisi dan beg galas;
  • Sistem anti getaran telah dilaksanakan;
  • Terdapat klac keselamatan;
  • Perlindungan beban berlebihan yang sangat baik;
  • Apabila terbiar, gelendong tetap;
  • Diameter penggerudian yang sangat besar;
  • Tenaga berimpak besar;
  • Kekerapan hentaman yang sangat tinggi.

keburukan

  • Tidak ada pengecas dan bateri yang disertakan;
  • Berat besar;
  • Tanda harga astronomi.

Milwaukee M18 FHM-0C

Penilaian: 4.8

Milwaukee M18 FHM-0C

Satu lagi latihan tukul dari pengilang Amerika, walaupun sama sekali berbeza. Badannya dicat dengan warna merah dan hitam. Di sini juga, pemegang berbentuk D digunakan. Terdapat juga pemegang tambahan, tanpanya sangat tidak selesa untuk bekerja – ia terpasang tepat di belakang kartrij. Dimensi alat ini juga mengagumkan. Tetapi yang lebih mengejutkan ialah harganya mencecah 74 ribu rubel. Apa yang anda mahukan? Memecahkan konkrit dan lubang penggerudian di dalamnya tanpa rangkaian elektrik berhampiran adalah mahal.

Seperti alat di atas, SDS-Max digunakan di sini. Perbezaan antara gerudi tukul terletak pada hakikat bahawa ia menawarkan kedua-dua mod operasi yang popular: pahat dilengkapi di sini dengan pahat. Walau bagaimanapun, jangan bergantung pada putaran rig yang pantas – walaupun pada kelajuan siaga tidak melebihi 380 rpm.

Kos alat yang tinggi disebabkan oleh fakta bahawa alat ini mampu mencipta lubang yang besar. Sekiranya anda menggunakan mahkota berlubang, diameter penggerudian maksimum ialah 150 mm! Sudah tentu, secara konkrit parameter ini akan kurang – gerudi akan membolehkan anda menggerudi lubang 65 mm. Tetapi angka ini pasti akan menarik perhatian beberapa pembeli!

Untuk pahat, ia dilakukan dengan frekuensi 2900 denyut / min. Sungguh menakjubkan apa yang dapat dilakukan oleh instrumen berkuasa bateri. Masih menambah bahawa daya hentaman adalah 11 J. Ramai yang tidak memerlukan lebih banyak.

Di dalam instrumen ini terdapat elektronik canggih. Dia tahu bagaimana mengekalkan kelajuan, dengan fokus pada beban semasa. Ia juga memainkan peranan perlindungan berlebihan. Perlu diperhatikan sistem anti getaran berkualiti tinggi – ia menyelamatkan bahagian dalam dari kerosakan, belum lagi tangan pengguna. Dilaksanakan oleh pengeluar dan pemasangan spindle.

Alat seperti itu tidak dapat dilakukan tanpa mengunci butang kuasa. Oleh itu, pekerja tidak perlu terus menekan butang. Sekiranya gerudi tukul lebih ringan, ia tidak akan mahal … Dan 9.5 kg adalah berat yang sangat mengagumkan, ia mengatakan bahawa alat itu pasti tidak sesuai untuk kegunaan rumah. Walau bagaimanapun, tanda harga astronomi juga menunjukkan perkara ini. Anehnya, gerudi tukul ini juga dilengkapi tanpa pengecas dan bateri, hanya kotak yang akan dijumpai di dalam kit. Walau bagaimanapun, alat ini hanya memerlukan bateri 18 volt, yang mempunyai tanda harga yang agak rendah.

Kelebihan

  • Dibekalkan dalam kes;
  • Terdapat pemegang tambahan;
  • Sistem anti getaran berkualiti tinggi telah dilaksanakan;
  • Terdapat perlindungan berlebihan;
  • Kawalan kelajuan elektronik terbina dalam;
  • Terdapat dua mod operasi;
  • Kekerapan hentaman yang sangat tinggi;
  • Daya hentaman tinggi;
  • Diameter penggerudian besar.

keburukan

  • Tidak ada bateri atau pengecas yang disertakan;
  • Kos yang sangat tinggi;
  • Berat sangat.

Makita DHR400ZKU

Penilaian: 4.7

Makita DHR400ZKU

Bor batu tanpa wayar ini dihasilkan oleh syarikat Malaysia yang terkenal. Ia dibuat dengan warna khasnya dan mempunyai pemegang berbentuk D di hujungnya. Pada masa yang sama, alat ini dapat digunakan sebagai perhentian – dengan pertolongannya, anda dapat memberi tekanan pada alat ini. Sudah tentu, pemegang tambahan tidak dilupakan di sini. Ia dilekatkan pada chuck. Saya gembira ia dapat diputar – kadangkala menjadikan kerja lebih selesa. Dan ada juga pemegang untuk pengukur pengukur. Dengan aksesori yang begitu mudah, anda dapat mengetahui pada waktunya bahawa anda telah mencapai kedalaman yang diinginkan.

Alat ini berharga kira-kira 58 ribu rubel. Ia sedikit lebih murah daripada beberapa pesaingnya, yang berkaitan dengan tukul yang telah menerima beberapa penyederhanaan. Ini paling ketara dalam pahat. Faktanya adalah bahawa alat ini mengeluarkan pukulan dengan kekuatan hanya 8 J. Walau bagaimanapun, ini pasti cukup untuk kebanyakan pembeli. Batasan lain berkaitan dengan diameter penggerudian. Apabila menggunakan mahkota berlubang, parameter ini tidak akan melebihi 105 mm. Nah, semasa menggerudi konkrit, diameter lubang maksimum yang dicapai hanya 40 mm, seperti ketika menggunakan perforator yang jauh lebih murah, terutama latihan rangkaian.

Walau bagaimanapun, dalam beberapa perkara Makita DHR400ZKU tidak kalah dengan rakan sejawat yang lebih mahal, atau bahkan melebihi mereka. Sebagai contoh, ia menggunakan kartrij jenis SDS-Max yang sangat baik. Ia sangat selesa dan jangka hayatnya hampir selama-lamanya. Enjin yang lebih berpusing juga dibina di sini. Semasa melahu, pelantar mula berputar pada 500 rpm. Anda tidak dapat menemui kesalahan dengan kekerapan pukulan – ia adalah 2900 bpm. Tetapi bahagian elektronik instrumen lebih menyenangkan. Begitulah cara syarikat Malaysia memakan anjing itu! Alat kawalan kelajuan elektronik dilengkapi dengan brek motor, ciri yang sering tidak dimiliki oleh latihan batu tanpa wayar. Terdapat juga klac keselamatan. Tidak ada soalan mengenai sistem anti getaran, yang mana pekerja hampir tidak merasakan kesannya, seperti banyak komponen dalaman. Nah, kebalikannya boleh dianggap semacam bonus. Anehnya, banyak alat tanpa wayar jenis ini juga kekurangannya. Sudah tentu, pemasangan gelendong juga tidak dilupakan. Walaupun begitu, perforator paling murah pun boleh membanggakannya.

Sayangnya, model ini juga dilengkapi tanpa bateri dan pengecas. Tetapi kemudian pembeli Makita DHR400ZKU akan dapat memilih bateri dengan kapasiti yang dia perlukan. Voltan bateri mestilah 18 volt, jadi pembelian tidak mungkin sangat mahal. Tetapi ingat: anda perlu membeli sekurang-kurangnya dua bateri. Faktanya ialah instrumen ini dikuasakan oleh dua bateri sekaligus, yang memberikan total 36 V.

Nah, apa yang ada dengan latihan tukul? Pertama, ia adalah sarung plastik berkualiti tinggi. Kedua, ini adalah pemegang sisi yang telah disebutkan. Ketiga, alat pengukur kedalaman penggerudian juga ada. Yang tidak dijangka, kita perhatikan minyak untuk gerudi. Walau bagaimanapun, modul Bluetooth untuk mengendalikan pembersih vakum nampaknya jauh lebih menarik. Adakah teknologi tanpa wayar juga memasuki industri alat kuasa?

Masih perlu ditambahkan bahawa peranti tersebut menerima pencahayaan kawasan kerja. Dan LED tidak pernah berlebihan, kerana bilik yang tidak elektrik pada musim sejuk hanya diterangi untuk waktu yang singkat.

Kelebihan

  • Terdapat satu set minyak untuk gerudi dan berhenti kedalaman penggerudian;
  • Pemegang tambahan tidak dilupakan;
  • Lengkap dengan modul tanpa wayar untuk kawalan pembersih vakum;
  • Dibekalkan dalam beg galas yang bagus;
  • Terdapat klac keselamatan;
  • Brek enjin dilaksanakan;
  • Terdapat kawalan kelajuan elektronik;
  • Ditambah terbalik;
  • Tenaga impak yang layak;
  • Kekerapan hentaman yang tinggi;
  • Kelajuan menganggur sedikit meningkat.

keburukan

  • Dibekalkan tanpa bateri dan pengecas;
  • Berat besar;
  • Kos yang sangat tinggi.

AEG BBH 18 Li-402C

Penilaian: 4.6

AEG BBH 18 Li-402C

Tukul putar tanpa wayar lain dalam penilaian kami, yang mempunyai pemegang berbentuk D. Pada akhirnya, seperti yang anda duga, ada bateri. Hanya satu. Voltannya ialah 18 V, dan kapasitinya ialah 4 Ah. Dengan parameter seperti itu, mustahil untuk mengharapkan prestasi rekod instrumen itu sendiri. Memang, AEG BBH 18 Li-402C jauh lebih rendah daripada pesaing yang dibincangkan di atas. Tetapi alat kuasa ini juga berharga dua kali lebih murah, sekitar 28 ribu rubel. Dan ini untuk satu set dengan dua bateri! Oleh itu, jika anda setuju dengan kenyataan bahawa tenaga hentaman di sini hanya 2.3 J. Ia tidak akan berfungsi untuk menghancurkan konkrit rumah lama dengan cara bekerja dengan jackhammer. Tetapi jika anda tidak mempunyai tugas seperti itu, anda tidak akan berpuas hati.

Alat ini dirancang untuk membuat lubang, bukan untuk menghilangkan dinding konkrit. Ini dibuktikan dengan adanya tiga mod operasi di sini sekaligus. Maksudnya, tidak perlu memalu dinding, kapan pun anda boleh beralih ke penggerudian konvensional dengan mengubah sebentar gerudi tukul menjadi gerudi.

Model ini menggunakan pelekap SDS-Plus. Mengubah kelajuan kerja tidak disokong, ini adalah perbezaan utama antara alat dan gerudi yang sama. Semasa melahu, pelantar berputar pada 1400 rpm. Bukan parameter yang buruk, tetapi semasa menggerudi beberapa bahan, ini masih belum mencukupi. Bagi pahat, kadar hentakan mencapai 4200 bpm.

Sayangnya, lubang yang mengagumkan tidak dapat dibuat dengan perforator seperti itu. Parameter maksimum yang dapat dicapai semasa menggerudi konkrit hanya 24 mm. Keadaannya sedikit lebih baik semasa bekerja dengan kayu – anda boleh menggerudi lubang 30 mm pada bahan ini.

Terdapat beberapa elektronik yang baik di dalam alat ini. Ini melindungi bahagian dalam dari kelebihan beban, dan juga mengatur kecepatan. Ini bermaksud bahawa gerudi akan berputar pada kelajuan yang sama, tidak kira ketebalan konkritnya. Bor tukul juga menerima kopling keselamatan dan sistem anti getaran. Senang sekali suis khas membolehkan anda meletakkan instrumen dalam mod terbalik. Ini bermaksud bahawa AEG BBH 18 Li-402C menggantikan bukan sahaja gerudi, tetapi juga pemutar skru. Walau bagaimanapun, tidak sepenuhnya. Kurangnya pilihan kelajuan dan kekuatan putaran membuat dirinya terasa – dengan alat seperti itu anda dapat dengan mudah 'menjatuhkan' topi secara tidak sengaja.

Sudah tentu, model ini menerima kunci butang kuasa. Juga, seseorang tidak dapat menyedari kehadiran pemegang tambahan, yang menjadikan kerja lebih selesa. Juga disertakan dengan peranti ini, anda boleh menemui penghentian kedalaman penggerudian. Pembaris ini akan memberitahu anda pada waktunya bahawa sudah tiba masanya anda berhenti, terus menggerudi lubang seterusnya. Seluruhnya dihantar dalam kotak plastik yang biasa.

Masih menambah bahawa berat alat ini hanya 3.5 kg. Ini menjadikannya dua hingga tiga kali lebih ringan daripada pesaing yang dibincangkan di atas. Tidak perlu dikatakan bahawa anda boleh bekerja dengan perforator seperti itu untuk masa yang lebih lama? Omong-omong, masa pengecasan bateri adalah 1.3 jam. Ini membolehkan anda berharap bahawa dua bateri akan mencukupi, anda tidak perlu membeli bateri tambahan.

Kelebihan

  • Kelajuan menganggur yang layak;
  • Kekerapan hentaman yang tinggi;
  • Berat rendah;
  • Terdapat tiga mod operasi;
  • Reverse tersedia;
  • Terdapat klac keselamatan;
  • Terdapat perlindungan beban elektronik;
  • Kawalan kelajuan elektronik terbina dalam;
  • Sistem anti getaran yang baik telah dilaksanakan;
  • Dibekalkan dengan dua bateri dan pengecas;
  • Terdapat pemegang dan tolok kedalaman tambahan.

keburukan

  • Diameter penggerudian tidak terlalu besar;
  • Tenaga pukulan tidak besar;
  • Cangkuk tali pinggang akan bagus;
  • Tidak ada sistem pengekstrakan debu yang digantung.

BOSCH GBH 180-Li 4.0Ah x2

Penilaian: 4.5

BOSCH GBH 180-Li 4.0Ah x2

Seperti yang anda ketahui, syarikat Jerman Bosch menghasilkan sebilangan besar alat kuasa. Terdapat juga tukul putar tanpa wayar dalam jangkauannya. Salah satu dari mereka masuk dalam penilaian kami, kerana ciri-cirinya membangkitkan emosi positif. Terutama apabila anda menganggap bahawa alat ini berharga tidak lebih dari 20 ribu rubel.

Ini adalah salah satu wakil terkecil dari koleksi kami. Pada masa yang sama, ia juga dilengkapi dengan kartrij SDS-Plus, salah satu yang paling mudah digunakan. Suis biasa boleh didapati di badan peranti. Dengan bantuannya, anda boleh menggunakan satu atau satu mod operasi yang lain. Sebenarnya, ada empat daripadanya – penggerudian, pahat, penggerudian dengan pahat dan bekerja dengan pengikat. Oleh itu, bagi orang BOSCH GBH 180-Li 4.0Ah x2 anda akan menerima bukan sahaja tukul putar. Ia juga gerudi dan pemutar skru. Dengan beberapa, tentu saja, batasan.

Sekiranya kita bercakap tentang penggerudian, maka harus diperhatikan bahawa tidak akan berfungsi untuk membuat lubang besar dengan alat semacam itu. Tetapi 20 milimeter sudah cukup untuk banyak pengguna. Ini tentu saja mengenai konkrit. Diameter lubang pada logam akan sedikit lebih kecil – ia akan menjadi 13 mm. Di kayu, anda boleh membuat lubang 30mm. Ngomong-ngomong, gerudi akan berputar pada kelajuan yang sangat tinggi – dengan kelajuan siaga mencapai 1800 rpm.

Tetapi, tentu saja, penggerudian konvensional tidak mungkin menarik bagi pembeli alat tersebut. Memahat, mesti saya katakan, menyenangkan. Ya, tenaga hentaman rendah, tidak melebihi 1.7 J. Tetapi kekerapan hentaman ini sangat mengagumkan. Pengilang mendakwa 4550 bpm, dan tidak ada gunanya tidak mempercayainya.

Sekiranya anda kerap menggunakan pengikat, anda pasti menghargai fungsi terbalik. Juga, seseorang tidak dapat gagal melihat adanya fiksasi gelendong. Dia menyimpan pada saat-saat ketika anda menukar pelantar – tidak ada yang mahu menyakiti jari mereka pada saat-saat seperti itu. Peranti ini juga mendapat kawalan kelajuan elektronik – biasanya tidak terdapat pada perforator yang lebih murah. Pengilang tidak melupakan klac keselamatan.

Kit ini merangkumi bukan sahaja sarung, tetapi juga pemegang tambahan. Dia benar-benar menyimpan dalam beberapa saat. Dan penghad kedalaman penggerudian juga akan tersedia untuk pekerja. Ini adalah pembaris plastik biasa dengan ketebalan kecil. Aksesori sedemikian mudah pecah, tetapi membeli yang baru tidak akan sukar.

Melanjutkan perbincangan mengenai paket, kami tidak dapat melihat kehadiran dua bateri dalam beg pakaian sekaligus. Ini adalah GBA 18 V dengan kapasiti 4 Ah. Terdapat juga pengecas pantas. Tetapi jika kerja anda akan berterusan, bateri ketiga masih tidak menyakitkan.

Apa lagi yang boleh anda katakan mengenai alat ini? Dia cukup baik. Penguncian butang kuasa tidak dilupakan di sini, dan pemegang tambahan tidak dapat bersukacita. Keliru hanya dengan berat. Serius? 6.8 kg? Mengapa alat ini sangat berat dengan ciri-ciri seperti itu dan dimensi yang agak sederhana? Orang hanya boleh meneka mengenai perkara ini. Anda juga boleh mengadu kekurangan pelincir gerudi di dalam kit. Seperti yang anda ketahui, ini meningkatkan ketahanan kartrij yang digunakan di sini. Tidak ada but dalam beg ini, tetapi latihan tukul tanpa wayar jarang dilengkapi dengannya.

Kelebihan

  • Dibekalkan dengan dua bateri dan pengecas;
  • Kit ini merangkumi pemegang tambahan dan alat pengukur kedalaman;
  • Kes yang bagus;
  • Kelajuan putaran tinggi;
  • Sebilangan besar rentak seminit;
  • Terdapat klac keselamatan;
  • Beberapa mod operasi;
  • Reverse tersedia;
  • Terdapat kawalan kelajuan elektronik;
  • Bukan kos yang sangat tinggi.

keburukan

  • Tenaga hentaman mungkin lebih tinggi;
  • Diameter penggerudian tidak terlalu besar;
  • Berat yang layak;
  • Tiada pelincir gerudi.

RYOBI R18SDS-0

Penilaian: 4.4

RYOBI R18SDS-0

Sejauh ini tukul putar terkecil dalam ranking kami. Tidak, anda tidak boleh memanggilnya remah. Tetapi ini adalah kes yang jarang berlaku apabila tukul putar tanpa wayar hampir sama dengan model rangkaian mana pun. Dari segi kos, kelebihan apa pun juga hampir tidak dapat dilihat. Faktanya ialah di banyak kedai RYOBI anda boleh membeli R18SDS-0 dengan harga hanya 9-11 ribu rubel. Apa yang ditawarkan pengeluar untuk wang ini, apa yang telah dia simpan?

Sebagai permulaan, kami perhatikan bahawa kartrij SDS-Plus digunakan di sini. Dengan kos ini, mempunyai kartrij yang kurang senang tidak mengejutkan. Namun, kali ini pengilang memutuskan untuk tidak tamak, menyumbangkan sebahagian dari keuntungannya, walaupun sangat sederhana. Selanjutnya, kami perhatikan bahawa suis biasa jelas kelihatan pada casing tersebut. Ia membolehkan anda beralih dari satu mod operasi ke mod yang lain. Terdapat tiga daripadanya di sini: ini adalah penggerudian, pahat dan penggerudian dengan pahat. Yang terakhir adalah yang paling berkesan. Apa pun yang boleh dikatakan, tetapi pahat tanpa penggerudian dengan tenaga hentaman 1.3 J tidak mungkin membawa kepada hasil yang nyata dan cepat. Nah, penggerudian tanpa pahat berguna ketika bekerja dengan pengikat dan pelbagai bahan seperti logam atau kayu. By the way, gerudi akan berputar pada kelajuan 1300 rpm ketika melahu. Tidak buruk, walaupun itu bukan rekod. Tetapi RYOBI R18SDS-0 bukan gerudi atau pemutar skru, tetapi gerudi tukul.

Selesai perbualan mengenai pahat, seorang pekerja pasti akan terkejut dengan lima ribu denyut seminit. Walau bagaimanapun, walaupun ini tidak cukup untuk menggerudi lubang besar dalam konkrit. Sayangnya, model ini agak terhad dalam hal ini. Untuk bata dan kayu, diameter lubang yang dibuat di dalamnya akan menjadi 16 mm. Semasa menggerudi logam, 13 mm akan menanti anda.

Alat ini telah menerima sistem anti getaran yang baik. Terdapat juga kunci gelendong dan sistem kawalan kelajuan elektronik – sifat yang sangat diperlukan dari gerudi tukul yang lebih atau lebih mahal. Bagi bekalan kuasa, ia disediakan oleh bateri 18 volt. Yang, sayangnya, tidak termasuk dalam kit. Kes itu juga hilang. Secara ringkas, peralatan alat ini sangat buruk. Ini mesti mengapa latihan batu sangat murah.

Akhirnya, kami ingin menunjukkan dua kelebihan yang tidak dapat dipertikaikan dari model ini. Pertama, alat ini sangat ringan – tanpa bateri beratnya hanya 2.08 kg. Kedua, pengeluar telah memberikan ciptaannya dengan jaminan jangka panjang – anda menunggu dua tahun dan bukannya satu.

Kelebihan

  • Berat rendah;
  • Terdapat sistem anti getaran yang baik;
  • Terdapat kawalan kelajuan elektronik;
  • Jaminan panjang;
  • Tiga mod operasi;
  • Terbalik tidak dilupakan;
  • Kekerapan hentaman yang tinggi;
  • Kos rendah;
  • Kelajuan putaran perkakas yang tinggi.

keburukan

  • Tiada kes;
  • Tidak ada bateri dan pengecas yang disertakan;
  • Diameter penggerudian tidak terlalu besar;
  • Tenaga hentaman kecil.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai latihan batu berkuasa bateri terbaik. Semua alat kuasa ini terdapat di kebanyakan kedai Rusia yang menjual barang serupa. Dan anda pasti tidak akan menghadapi masalah membelinya di kedai dalam talian khusus.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen