6 telefon pintar terbaik iPhone

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Setelah syarikat Apple menghasilkan satu telefon pintar setahun. Namun, segera menjadi jelas bahawa pelanggan menuntut lebih banyak pilihan. Ya, dan perlu untuk memenuhi segmen harga yang lebih murah. Beginilah bermulanya penciptaan tahunan dua atau tiga model baru iPhone. Dalam hal ini, masuk akal untuk membincangkan telefon pintar terbaik Apple antara yang boleh anda beli sekarang. Lagipun, pembeli biasa sudah boleh keliru dalam pelbagai model – dia tidak memahami bagaimana mereka berbeza antara satu sama lain.

Mana yang lebih baik: iPhone atau Samsung Galaxy ?

Kami akan memulakan artikel kami, cukup aneh, dengan pesaing Korea Selatan. Sekarang telefon pintar dari siri Samsung Galaxy yang paling aktif bersaing dengan produk Apple. Lebih-lebih lagi, dari segi jumlah peranti yang terjual, syarikat Korea Selatan jauh lebih maju Apple. Tetapi itu tidak bermakna telefon pintarnya lebih baik. Atau adakah maksudnya? Mari cari ini.

  1. Kos. Pertama sekali, banyak pembeli memperhatikan tanda harga. Sekiranya kita bercakap mengenai perdana kedua syarikat, maka kosnya pada permulaan penjualan adalah lebih kurang sama. Tetapi penambahan peranti Korea Selatan jatuh lebih cepat. Dalam beberapa bulan, telefon pintar unggulan dapat dibeli dengan harga 4-5 ribu rubel lebih murah, sementara harga peranti 'epal' tidak mungkin menurun begitu ketara pada waktu itu. Dan anda juga perlu ingat bahawa Samsung mempunyai sebilangan besar telefon pintar bajet pertengahan, sementara Apple dalam hal ini, hanya dua model yang dapat menawarkan (penilaian kami akan mengesahkan ini). Juga, jangan lupa tentang kos perkhidmatan – lebih murah untuk menggantikan paparan pada telefon pintar Korea Selatan. Oleh itu, di sini kemenangan jelas berada di sisi Samsung. Tetapi pembeli mengundi bukan hanya dengan wang.
  2. Paparan. Lebih sukar untuk menilai telefon pintar kedua-dua syarikat dari segi paparan. Sebelumnya, kemenangan itu berada di pihak Korea Selatan, kerana mereka melengkapkan peranti mereka AMOLED dengan layar dengan rendering warnanya yang berwarna-warni dan kecekapan tenaga yang tinggi. Namun, sekarang ini teknologi IPS telah mencapai puncaknya, hampir mengikuti LED organik dalam tepu warna. Ya, dan iPhone X muncul, di sisi depan yang terdapat layar AMOLED -. Dikilangkan oleh pesaing utama. Cabutan?
  3. Komunikasi. Telefon pintar tentu sama jika kita menilai modul komunikasi tanpa wayar mereka. Semua telefon Korea Selatan dan Apple menyokong LTE. Sudah tentu, kapal induk dari Samsung, secara teori, menyediakan pemindahan data pada kelajuan 1 Gb / s. Tetapi secara teori, dalam praktiknya, bahkan pengumpulan frekuensi tidak membawa kepada hasil rekod, dan kelajuan ketika memuat turun torrents (ketika yang paling penting) sering dipotong oleh operator. Oleh itu, semasa anda dalam talian, anda mungkin tidak menyedari perbezaannya, tidak kira telefon pintar yang anda gunakan. Mungkin, kapal induk Korea Selatan mempunyai sedikit kelebihan hanya kerana yang terbaik Bluetooth – sambungan – suara dihantar melalui udara ke fon kepala berkualiti tinggi hampir ideal. Tetapi Apple mempunyai AirPods, yang lebih mudah dan berfungsi daripada alat dengar yang ada.
  4. Autonomi kerja. Peranti dari kedua syarikat mungkin mempunyai hayat bateri yang sama sekali berbeza. Sehubungan dengan itu, produk Apple sudah mula hilang sejak sekian lama. Ini terutama disebabkan oleh kehadiran pesaing AMOLED – layar yang menggunakan tenaga yang sangat sedikit ketika memaparkan warna hitam. Orang Korea Selatan bahkan memberanikan diri untuk menganugerahkan kapal induk mereka dengan teknologi khas yang membolehkan anda memaparkan waktu dan tarikh dalam mod tetap. Sayangnya, tetapi Apple tidak mampu membanggakan perkara seperti itu. Malah bahagian atas iPhone X memerlukan pengecas untuk disambungkan cukup kerap – peranti sama sekali tidak dioptimumkan untuk AMOLED – skrin yang digunakan oleh syarikat Apple untuk pertama kalinya.
  5. Ingatan. Atas sebab-sebab tertentu Apple memberikan ciptaannya dengan bilangan slot pengembangan minimum. Sebagai contoh, syarikat lain telah lama memperkenalkan dua slot kad SIM ke dalam telefon pintar mereka secara besar-besaran. Tetapi gergasi California itu tidak mahu mengambil langkah seperti itu, kerana pengendali telekomunikasi Amerika menentang. Tetapi kebanyakan pembeli iPhone kecewa dengan kekurangan slot kad memori. Sehubungan dengan itu, anda harus memilih versi peranti yang lebih mahal, dilengkapi dengan jumlah simpanan terbina dalam yang paling banyak. Terutama jika anda ingin merakam video yang memakan banyak ruang. Samsung tidak mempunyai masalah seperti itu – syarikat ini hanya sekali meninggalkan slot untuk pemacu luaran, kembali ke amalan memperkenalkannya pada tahun berikutnya.

Anda boleh membincangkan komponen telefon pintar yang lain, tetapi dalam kes ini, artikel kami akan panjang. Dan anda mungkin tidak sabar untuk mengenali iPhone terbaik! Oleh itu, mari kita lihat plat yang menilai ciri utama peranti.

Jadual Kelebihan dan Kekurangan Apple Iphone dan Samsung Galaxy

Hartanah telefon pintar

Apple iPhone

Samsung Galaxy

Kos

+

Paparan

+

+

Rangkaian tanpa wayar

+

+

Kerja autonomi

+

Slot pengembangan

+

Kamera

+

+

Keselamatan

+

+

Kepantasan

+

+

Perlindungan air

+

+

Pengecasan pantas

+

Dengan kata lain, kemenangan itu dengan yakin dimenangkan oleh produk Korea Selatan. Ini dibuktikan dengan kenyataan bahawa penjualan iPhone menurun dari tahun ke tahun, sementara ini tidak dapat dikatakan mengenai peranti Samsung. Kami mengesyorkan melihat ke arah telefon pintar Apple hanya jika anda sudah berada dalam ekosistem epal dan tidak mahu meninggalkannya.

Penarafan Iphone telefon pintar terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
IPhone murah terbaik (sehingga 20 ribu rubel) 1 Apple iPhone 6 32GB RUB 19,492
2 Apple iPhone SE 32GB RUB 16 939
IPhone terbaik dengan kamera yang bagus 1 Apple iPhone X 256GB RUB 73 639
2 Apple iPhone 8 Plus 128GB RUB 50,580
3 Apple iPhone 7 Plus 128GB RUB 47 589
IPhone terbaik dari segi harga dan fungsi 1 Apple iPhone 6S 32GB RUB 26,779

IPhone murah terbaik (sehingga 20 ribu rubel)

Apple iPhone 6 32GB

Penilaian: 4.9

Apple iPhone 6 32GB

Mungkin ini adalah penilaian luar kita. Walaupun begitu, ia berjaya dijual di runcit Rusia, jadi tidak mustahil untuk menyebutnya. Peranti ini diumumkan pada tahun 2014, yang mana telah menjadi sedikit usang. Sebagai contoh, kamera jauh dari yang terbaik – ia mempunyai resolusi 8 megapiksel sederhana. Namun, ini tidak menghalangnya untuk merakam video dalam resolusi Full HD dengan kecepatan 60 bingkai / dtk. Dan hampir tidak ada telefon pintar anggaran berdasarkan Android yang mampu melakukannya! Sayangnya, kamera depan sama sekali tidak boleh membanggakan – modul 1.3 megapiksel hanya sesuai untuk mengatur panggilan video. Tetapi yang paling penting, telefon pintar boleh mengecewakan seseorang dengan skrinnya. Ya, ia dibuat dengan teknologi IPS, yang memungkinkan anda bergantung pada sudut pandangan maksimum. Tetapi resolusi paparannya sangat kecil – berukuran 1334×750 piksel. Sudah tentu, pada pepenjuru 4,7 inci, ini menghasilkan kepadatan piksel yang layak. Walau bagaimanapun, ini tidak mengubah hakikat bahawa dengan peranti seperti itu, anda akan mengalami masalah dengan memukul papan kekunci maya.

Jika tidak, telefon pintar tidak begitu buruk. Beratnya hanya 129g, dan pemprosesnya dilengkapi dengan modem LTE, yang memastikan kadar pemindahan data yang tinggi. Juga, peranti ini secara tidak disangka-sangka mengejutkan dengan adanya modul tanpa wayar Wi-Fi 802.11ac. Dan walaupun dengan jangka hayat bateri, keadaan tidak begitu buruk di sini, walaupun parameter ini telah diperburuk oleh kemas kini terbaru pada sistem operasi. Touch ID juga harus menyenangkan pembeli – pengimbas cap jari yang berfungsi dalam beberapa saat.

Harap maklum bahawa secara tradisinya tidak ada slot kad memori di sini. Oleh itu, kami mengesyorkan memilih model 32GB. Jumlah memori terbina dalam ini bahkan membolehkan anda melakukan rakaman video, sekurang-kurangnya dari semasa ke semasa.

Kelebihan

  • Kamera mampu merakam video berkelajuan tinggi;

  • Terdapat Touch ID;

  • Skrin mempunyai sudut tontonan maksimum dan ketumpatan piksel tinggi;

  • Berat minimum;

  • Sokongan yang dilaksanakan untuk standard Wi-Fi 802.11ac;

  • Dimensi padat;

  • Terdapat bicu audio 3.5mm;

  • Terdapat sokongan untuk LTE-A;

  • Penurunan harga secara beransur-ansur.

keburukan

  • Kamera depan yang teruk

  • Sistem operasi perlahan;

  • Saiz skrin minimum tidak akan sesuai dengan semua orang;

  • Harga masih tidak boleh disebut rendah.

Apple iPhone SE 32GB

Penilaian: 4.8

Apple iPhone SE 32GB

Mungkin ini adalah telefon pintar kompak terbaik yang tersedia pada masa penulisan ini. Apa sahaja yang boleh dikatakan seseorang, tetapi tidak ada satu pun perangkat berdasarkan Android, yang akan menyenangkan dengan ciri-ciri yang serupa dan sekurang-kurangnya prestasi yang serupa. Peranti ini dilancarkan dalam lima pilihan warna dan mempunyai paparan 4 inci di panel depannya. Resolusi 1136×640 piksel, yang menunjukkan kepadatan piksel 326 PPI. Sudah tentu, ini bukan pilihan terbaik untuk menonton video, dan tidak mustahil untuk menekan butang maya setiap masa. Tetapi di sisi lain, telefon pintar dengan layar seperti itu miniatur, mudah dipasang di poket seluar jeans, apatah lagi beg tangan wanita yang banyak dimakan. Juga, peranti ini mempunyai berat yang sangat ringan – hanya 113 g. Praktik menunjukkan bahawa alat ringan seperti itu cenderung tidak merosakkan layar ketika dijatuhkan, yang juga penting.

Anehnya, produk ini sedang berjalan iOS 11 – versi terbaru sistem operasi ini. Dan ada kemungkinan pembangun Apple akan menghantar sekurang-kurangnya satu kemas kini lagi. Sistem operasi berjalan dengan lancar di sini, yang mana prosesor 2GB RAM dan pemproses A9 dwi-teras Apple harus berterima kasih. Dan jangan lupa bahawa tidak ada slot untuk kad memori, jadi berhati-hatilah semasa memilih jumlah simpanan terbina dalam.

Harus diakui bahawa iPhone SE adalah peranti moden, praktikalnya tidak ketinggalan zaman sama sekali. Itulah sebabnya Apple tidak tergesa-gesa untuk melakukan versi keduanya. Pengguna cukup berpuas hati dengan pengimbas cap jari secepat kilat. Mereka tidak dapat mengatakan sesuatu yang buruk mengenai modul tanpa wayar, di antaranya terdapat LTE, Wi-Fi 802.11ac dan Bluetooth 4.2. Juga, pemilik telefon pintar akan dapat menggunakan teknologi Apple Bayar, bayar dengan peranti untuk pelbagai pembelian di kedai. Kamera yang agak bagus dibina di dalam alat ini. Ini mempunyai resolusi 12 megapiksel, dan kualiti pemotretan tidak kalah dengan, misalnya, telefon pintar bajet pertengahan dari Samsung. Tidak ada tempat di sini hanya untuk penstabil optik, dan bukaan hanya terbuka hingga f / 2.2 – semua ini menunjukkan kemungkinan masalah ketika mengambil gambar dalam gelap.

Sungguh mengagumkan bahawa pengeluar Amerika memasang kamera depan yang sama dari peranti 2014 di sini. Artinya, ia mempunyai resolusi 1.2 megapiksel yang buruk, yang membuatnya hanya sesuai untuk panggilan video.

Kelebihan

  • Terdapat Touch ID yang berfungsi dengan pantas;

  • Terdapat bicu audio 3.5mm;

  • Sebilangan besar pilihan warna;

  • Kamera yang bagus yang mampu merakam video 4K;

  • Modul tanpa wayar berkelajuan tinggi digunakan;

  • Berat kecil;

  • Dimensi padat;

  • Fungsi sistem operasi yang stabil;

  • Bukan jumlah RAM yang buruk;

  • Paparan mempunyai kepadatan piksel yang tinggi.

keburukan

  • Kamera depan yang lemah

  • Bukan jumlah memori kekal terbesar;

  • Sukar memukul papan kekunci QWERTY.

IPhone terbaik dengan kamera yang bagus

Apple iPhone X 256GB

Penilaian: 4.9

Apple iPhone X 256GB

Pasti telefon pintar 'apple' inilah yang membuat percikan terbesar pada saat pengumuman. Untuk menghormati ulang tahun kesepuluh pertama iPhone syarikat Apple telah melancarkan peranti dengan reka bentuk yang unik. Alat yang pertama kali diterima AMOLED – paparan. Sangat disayangkan bahawa pemaju dari syarikat California tidak mempunyai masa untuk mengoptimumkan sistem operasi – pada mulanya pada iOS kemampuan layar baru praktikal tidak digunakan. Namun, sekarang keadaannya bertambah baik secara beransur-ansur. Ada kemungkinan bahawa dalam masa terdekat tema gelap akan tersedia untuk pengguna – ia dapat meningkatkan daya tahan bateri.

Paparan peranti menarik bukan hanya untuk teknologi pembuatan. Syarikat Apple memutuskan untuk memberikannya potongan di bahagian atas. Di dalamnya terdapat alat elektronik yang mengenali wajah pemiliknya. Ini memungkinkan untuk meninggalkan Touch ID. Pengiktirafan berlaku dalam apa jua keadaan – walaupun dalam kegelapan sepenuhnya. Lebih-lebih lagi, sistem ini tidak akan keliru dengan kemunculan cermin mata atau janggut secara tiba-tiba. Masalah timbul hanya dengan sudut pandang kamera ini – jika telefon pintar berada di atas meja, maka untuk membuka kunci ia harus membungkuk atau membawanya ke tangan anda.

Peranti masuk dalam penilaian kami bukan hanya kerana reka bentuknya yang unik. Telefon pintar secara praktikalnya tidak kalah dengan unggulan Samsung dan peranti kelas atas dari syarikat lain. Sebagai contoh, tidak ada yang buruk yang dapat dikatakan mengenai resolusi paparan yang dipasang – dengan pepenjuru 5,8 inci, ia adalah 2436×1125 piksel. Yang lebih menggembirakan adalah reka bentuk kamera belakang. Pertama, ia berganda. Kedua, sensor 12 megapiksel terletak di bawah kedua lensa. Ketiga, bukaan dibuka ke f / 1.8, yang pasti akan menyumbang kepada pengambilan gambar berkualiti tinggi dalam keadaan cahaya rendah. Keempat, kedua-dua sensor dilengkapi dengan penstabilan optik. Dengan kata lain, dengan latar belakang ini, tidak mengejutkan lagi bahawa kamera dapat merakam video dengan resolusi 4K dan frekuensi 60 bingkai / saat. Ngomong-ngomong, itulah sebabnya majalah dalam talian kami mengesyorkan melihat ke arah versi telefon pintar 256 gigabait sahaja.

Selebihnya komponen juga harus menyenangkan pembeli. Kamera depan yang dipasang di sini mempunyai resolusi 7 megapiksel, yang cukup bagus, terutama untuk produk epal. Modul LTE juga berfungsi dengan baik. Telefon pintar juga dapat digunakan bersama dengan penghala moden – ia menyokong standard Wi-Fi 802.11ac. Pembangun California berjaya menerapkan modul Bluetooth 5.0, yang diumumkan sejurus sebelum peluncuran iPhone X. Peranti ini juga mampu menawarkan pemproses yang hebat Apple A11 Bionic. Secara ringkas, peranti ini bagus untuk semua orang. Satu-satunya keluhan adalah saiznya yang agak besar dan kekurangan bicu audio 3.5mm. Namun, jika benar, kita tidak boleh lupa bahawa syarikat Apple menyimpan seperti biasa untuk dirinya sendiri, tanpa melabur dalam kit caj cepat.

Kelebihan

  • Pemproses enam teras terbina dalam yang sangat kuat;

  • Pengecaman wajah yang sempurna;

  • Paparan dibuat menggunakan teknologi AMOLED;

  • Reka bentuknya benar-benar unik selama lebih dari setengah tahun;

  • Kamera depan yang baik

  • Kamera belakang yang hebat

  • Melaksanakan perlindungan terhadap air dan debu mengikut standard IP67;

  • Terdapat modul LTE, Bluetooth 5.0 dan Wi-Fi 802.11ac;

  • Terdapat versi dengan memori kekal 256 GB;

  • Rakaman video 4K pada 60 fps adalah mungkin.

keburukan

  • Tiada bicu audio 3.5mm;

  • Kos yang sangat tinggi;

  • Kedudukan menghalangi beberapa aplikasi;

  • Tidak ada penyesuai kuasa pengecasan pantas.

Apple iPhone 8 Plus 128GB

Penilaian: 4.8

Apple iPhone 8 Plus 128GB

Sekiranya anda merasa kasihan dengan wang untuk telefon pintar yang dibincangkan di atas, maka anda mungkin berfikir untuk membeli iPhone 8 Plus. Sudah tentu, peranti ini tidak mempunyai paparan AMOLED, dan penampilannya hampir tidak mampu mengejutkan pengguna yang canggih. Tetapi dari segi ciri teknikal, peranti ini sangat bagus, tidak kalah dengan yang unggul, kerana ia masuk ke peringkat ini. Sekarang kita boleh mengatakan bahawa ini adalah salah satu phablet terbaik yang dikeluarkan oleh syarikat Apple. Dan yang paling berat, yang sukar untuk dibantah – berat peranti mencapai 202 g.

Terdapat lima pilihan warna yang tersedia dari emas hingga hitam tradisional. Telefon pintar mempunyai bilangan penyambung minimum, kerana tidak sukar bagi pengeluar untuk melaksanakan perlindungan air. Ini mematuhi standard IP67, yang bermaksud bahawa walaupun mandi tidak akan merosakkan peranti. Sudah tentu, tidak ada fungsi pengecaman wajah di sini – sebaliknya, ia menawarkan Touch ID, yang tidak mempunyai keluhan mengenai kerjanya. Peranti ini dibina berdasarkan Apple A11 Bionic – pemproses enam teras, yang lebih dari cukup untuk operasi yang stabil iOS 11. Gambar dipaparkan pada paparan 5.5-inci dengan resolusi 1920×1080 piksel.

Seperti pada iPhone X, ia juga menggunakan kamera ganda dengan sensor 12 megapiksel, tetapi hanya satu sensor yang dilengkapi dengan penstabil optik. Bukaan terbuka untuk f / 1.8. Mungkin, tidak mungkin mencari kesalahan dengan kamera belakang. Dan ingat bahawa dia juga dapat merakam video 4K pada kadar bingkai tinggi. Seseorang hanya dapat menyesal bahawa peranti dengan tanda harga yang lebih kurang mencukupi tidak mempunyai jumlah memori kekal terbesar, sebab itulah rakaman video jangka panjang tidak mungkin dilakukan. Nah, untuk versi 256-gigabait, anda harus murah hati sebanyak 65 ribu rubel. Sedangkan untuk kamera menghadap ke depan, resolusinya adalah 7 megapiksel, yang cukup untuk membuat selfie berkualiti tinggi.

Peranti ini mempunyai pembesar suara stereo yang kuat. Anda boleh mendengar muzik dalam talian – modul LTE dan Wi-Fi 802.11ac membolehkan anda melakukan ini tanpa masalah. Suara dihantar ke alat dengar tanpa wayar melalui Bluetooth 5.0. Dengan kata lain, produk tersebut tidak ketinggalan daripada jenama utama pengeluar lain. Tuntutan boleh dibuat hanya dengan kos – tidak setiap orang Rusia dapat membayar 55-60 ribu rubel untuk telefon pintar.

Kelebihan

  • Sebilangan besar pilihan warna;

  • Terdapat perlindungan air;

  • Modul wayarles berkelajuan tinggi terbina dalam;

  • Kamera depan yang baik

  • Versi 256GB tersedia;

  • Rakaman video 4K pada 60 fps tersedia;

  • Kamera dwi yang luar biasa dengan sensor 12 megapiksel;

  • Paparan IPS yang sangat baik dengan ketumpatan piksel 401 PPI

  • Pemproses yang sangat berkuasa digunakan;

  • Pengecasan pantas disediakan.

keburukan

  • Tiada bicu audio 3.5mm;

  • Berat yang sangat berat;

  • Penyesuai AC pengecasan pantas mesti dibeli secara berasingan.

Apple iPhone 7 Plus 128GB

Penilaian: 4.7

Apple iPhone 7 Plus 128GB

Salah satu daripada beberapa telefon pintar dalam ranking kami, terdapat dalam enam pilihan warna. Dan jika model yang dipertimbangkan di atas ternyata terlalu berat, maka berat iPhone 7 Plus adalah 188 g – ini sudah menjadi parameter yang lebih waras. Ia juga menggunakan paparan IPS 5.5 inci dengan resolusi Full HD. Juga, ketahanan air yang diperakui IP67 tidak dilupakan di sini. Iaitu, gam khas digunakan di dalam yang mencegah air menembus di bawah badan aluminium. Harap maklum bahawa telefon pintar basah tidak boleh dikeringkan dengan pengering rambut – udara panas hanya mencairkan gam. Walau bagaimanapun, ini berlaku untuk hampir semua elektronik dengan perumahan kalis air.

Pemproses di sini adalah quad-core Apple A10 Fusion. Juga tersembunyi di bawah badan peranti adalah cip navigasi, kompas digital, barometer, giroskop dan beberapa sensor lain. Pengilang tidak melupakan pengimbas cap jari. Akses internet akan disediakan oleh modul Wi-Fi 802.11ac dan LTE. Fon kepala disambungkan melalui penyesuai yang disediakan dalam kit, atau melalui Bluetooth 4.2.

Sekiranya kita bercakap mengenai kamera, maka telefon pintar ini dikurniakan modul berganda, di mana terdapat matriks 12 megapiksel. Salah satunya dilengkapi dengan penstabilan optik. Seperti beberapa peranti yang dibincangkan di atas dalam penilaian ini, iPhone 7 Plus mampu melakukan video 4K, tetapi frekuensi hanya akan terhad kepada 30 bingkai sesaat. Sedangkan untuk kamera depan, ia mempunyai resolusi 7 megapiksel.

Kelebihan

  • Paparan IPS yang baik

  • Sebilangan besar warna badan;

  • Pemproses yang cukup kuat dibina;

  • Rakaman video 4K tersedia;

  • Kamera depan yang baik

  • Kamera dwi dengan sensor 12 megapiksel digunakan;

  • Sensor cap jari berfungsi tanpa masalah;

  • Modul wayarles berkelajuan tinggi terbina dalam;

  • Perlindungan air dilaksanakan.

keburukan

  • Saya mahukan lebih banyak memori;

  • Kos tinggi untuk telefon pintar lama;

  • Tidak ada bicu 3.5mm.

IPhone terbaik dari segi harga dan fungsi

Apple iPhone 6S 32GB

Penilaian: 4.9

Apple iPhone 6S 32GB

Telefon pintar lain boleh didapati dalam enam warna. Peranti ini diumumkan pada tahun 2015. Sejak itu, banyak ciri-cirinya sudah ketinggalan zaman. Namun, peranti ini tidak dapat masuk ke dalam penilaian kami, kerana ini adalah pilihan yang baik bagi mereka yang ingin membeli peranti Apple demi percubaan. Peranti baru boleh dibeli dengan harga 31 ribu rubel, dan alat yang dipulihkan jauh lebih murah. Ya, telefon pintar lambat mengikut standard moden. Tetapi ini tidak menghalang anda untuk menilai sistem operasi iOS untuk membeli sistem yang lebih berkuasa iPhone pada tahun berikutnya (atau beralih kembali ke Android).

Alat memaparkan gambar pada paparan 4,7 inci dengan resolusi 1334×750 piksel. Ketebalan peranti tidak melebihi 7.1 mm. Dimensi padat menjadikan peranti ini sangat ringan – beratnya ialah 143 g. Pemproses Apple A9 tersembunyi di bawah casing aluminium – kuasanya cukup untuk kebanyakan aplikasi yang ada sekarang. Chipset ini juga menyediakan keupayaan untuk menyambung ke rangkaian LTE tanpa wayar dan Wi-Fi 802.11ac. Pembayaran melalui telefon pintar menggunakan teknologi Apple Bayaran juga tersedia di sini.

Peranti ini dilengkapi kamera 12 megapiksel dengan lensa di mana terdapat bukaan f / 2.2. Mungkin elemen telefon pintar inilah yang paling ketinggalan zaman. Walaupun kemampuannya cukup untuk rakaman video 4K, walaupun hanya pada 30 bingkai / saat. Walau bagaimanapun, harap maklum bahawa perincian dalam video tidak akan setinggi ketika merakam dengan peranti khusus – ukuran matriks kecil dan kadar bit rendah membuat diri mereka terasa. Jika kita bercakap mengenai kamera depan, maka resolusi hanya 5 megapiksel. Yang paling penting, pembeli tidak akan kecewa dengan jumlah memori yang besar – dengan latar belakang ketiadaan slot untuk kad microSD, ini kelihatan sangat menyedihkan.

Kelebihan

  • Terdapat bicu audio 3.5mm;

  • Paparan mempunyai kepadatan piksel yang tinggi;

  • Terdapat modul LTE dan Wi-Fi berkelajuan tinggi;

  • Kamera belakang yang agak baik mampu menghasilkan video 4K

  • Terdapat Touch ID.

keburukan

  • Jumlah memori kecil;

  • Bukan kamera depan terbaik

  • Kos tinggi untuk telefon pintar yang sudah tua.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai terbaik iPhone yang ada pada masa ini. Semua peranti ini beroperasi dalam keadaan terkawal iOS, selalunya versi terbaru. Telefon pintar Apple adalah suatu keharusan bagi mereka yang sudah ada dalam ekosistem Apple menggunakan, misalnya, tablet dan komputer riba dari sebuah syarikat California. Juga, membeli peranti sedemikian adalah kaedah yang baik untuk mencuba sesuatu yang baru, untuk mengalihkan perhatian, mungkin, menjengkelkan Android. Tinggal hanya untuk menentukan ciri-ciri peranti dan jumlah yang anda ingin belanjakan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen