6 telefon pintar Nokia terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga editorial. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Stephen Elop pada satu masa secara praktikal membunuh bahagian mudah alih Nokia. Kini syarikat ini mengkhususkan diri secara eksklusif dalam pengeluaran peralatan telekomunikasi untuk pengendali telekomunikasi. Namun, telefon pintar Nokia masih boleh dibeli di kedai yang menjual peralatan serupa. Bagaimana? Ini kerana hak untuk jenama tersebut telah dijual kepada HMD Global. Dan seseorang tidak dapat menyedari bahawa dia berusaha menghasilkan produk yang tidak dapat dilupakan di bawahnya. Mari kita lihat 6 telefon pintar Nokia terbaik yang dikeluarkan dalam dua tahun terakhir.

Penarafan telefon pintar Nokia terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan telefon pintar Nokia terbaik 1 Nokia 8 Sirocco RUB 37,289
2 Nokia 7 Plus RUB 23,990
3 Nokia 8 Dual sim RUB 22,489
4 Nokia 6.1 64GB RUB 15 890
5 Nokia 5.1 16GB RUB 11,690
6 Nokia 3.1 16GB RUB 8,749

Nokia 8 Sirocco

Penilaian: 4.9

Nokia 8 Sirocco

Salah satu telefon pintar terbaik dalam kedudukan ini. Sukar untuk mencari kesalahan dengan ciri-cirinya, dan peranti itu kelihatan mewah. Fungsi ini disediakan oleh Android 8.0 – versi terbaru sistem operasi, dan bahkan tanpa cengkerang. HMD Global telah menambahkan beberapa aplikasi dari dirinya sendiri, dan di sinilah semua perubahan perisian terhad. Gambar dipaparkan di sini pada paparan 5.5 inci dengan sisi melengkung. Ia dicipta menggunakan teknologi OLED, dan oleh itu pengguna dapat bergantung pada warna hitam yang sempurna dan kecekapan tenaga yang sangat baik. Juga, skrin yang dipasang di sini mampu membanggakan resolusi 2560×1440 piksel, yang cukup bagus. Nisbah aspek 16: 9 menjadikannya sukar untuk menggunakan dua aplikasi pada masa yang sama, tetapi menjadikannya lebih selesa untuk menonton video di YouTube.

Telefon pintar tidak boleh menelan belanja 40 ribu rubel. kerana paparan sahaja. Di sini, kos yang tinggi juga disebabkan oleh perlindungan air yang dilaksanakan dengan cekap. Ngomong-ngomong, ini adalah alasan yang baik untuk menggunakan kamera ganda di suatu tempat di pantai – tepat di laut atau sungai. Di bawah lensa kamera ini, sensor dengan resolusi 12 dan 13 megapiksel disembunyikan. Panjang fokus optik berbeza, jadi pemilik telefon pintar boleh menggunakan zoom 2x optik. Peluang yang baik untuk mendekatkan gadis yang anda sukai! Lensa utama mempunyai bukaan f / 1.7, jadi anda boleh mendapatkan gambar yang bagus walaupun dalam keadaan cahaya rendah. Tetapi ini tidak dapat dikatakan mengenai kamera menghadap depan – modul 5 megapiksel sederhana terlibat dalam kualitinya. Dianjurkan untuk mengirim foto dan video ke Internet melalui kategori 12 LTE-A atau Wi-Fi 802.11ac. Ringkasnya, kadar pemindahan data akan sangat besar.

Sekiranya kita terus membincangkan modul tanpa wayar, maka kita tidak akan gagal menyebutkan kehadiran sokongan ANT + di sini. Dengan menggunakan teknologi ini, anda boleh menyambungkan alat perubatan ke telefon pintar anda – contohnya, sensor denyut jantung. Menurut standard yang sama, sensor data dan irama dihantar. Artinya, atlet pasti memerlukan sokongannya. Baiklah, orang lain akan menghargai Bluetooth 5.0, yang memindahkan suara ke pembesar suara atau alat dengar tanpa wayar. Terdapat juga NFC, yang mempercepat pemasangan dan membolehkan anda mengganti kad bank dengan telefon pintar. Hasil kerja semua teknologi ini dan sistem operasi itu sendiri disediakan oleh pemproses Snapdragon 835 kelas atas, yang terdiri daripada lapan teras berprestasi tinggi dan pemecut grafik Adreno 540. Peranti ini juga termasuk memori kekal 128 GB dan RAM 6 GB. Dan sebelum membeli, perhatikan hakikat bahawa terdapat dua versi peranti – dengan dua slot kad SIM dan satu.

Bateri yang digunakan di sini mempunyai kapasiti 3260 mAh, yang, dengan sokongan untuk teknologi pengecasan pantas, cukup mencukupi. By the way, penyesuai rangkaian disambungkan melalui USB Type-C. Penyambung yang sama digunakan untuk menyambungkan alat dengar berwayar yang disertakan dalam kit.

Kelebihan

  • Perlindungan air sepenuhnya telah dilaksanakan;
  • Terdapat sokongan untuk pengecasan tanpa wayar dan pantas;
  • Pengimbas cap jari tidak dilupakan;
  • Dilengkapi dengan fon kepala USB Type-C;
  • Sebilangan besar memori digunakan;
  • Memasang pemproses yang kuat;
  • Cip NFC terbina dalam;
  • Terdapat sokongan untuk rangkaian berkelajuan tinggi dan ANT +;
  • Kamera yang sangat baik dengan zoom optik dan bukaan tinggi;
  • Dipasang OLED – paparan beresolusi tinggi;
  • Terdapat versi terbaru sistem operasi;

keburukan

  • Bukan kamera depan terbaik
  • Tiada bicu audio 3.5mm;
  • Kos yang sangat tinggi;

Nokia 7 Plus

Penilaian: 4.8

Nokia 7 Plus

Peranti lain dengan hujung sisi melengkung dalam kedudukan kami. Hujung-ujung ini tidak membawa beban fungsi, tetapi menjadikan layar 6 inci lebih ramping. Paparan dibuat menggunakan teknologi IPS, sebab itulah peranti lebih murah daripada contoh yang dibincangkan di atas. Ia juga menggunakan resolusi lebih rendah – 2160×1080 piksel. Walau bagaimanapun, ketumpatan piksel dari ini tidak banyak menurun, ia mencapai 402 PPI. Maksudnya, pikselisasi hanya dapat dibezakan di sini di bawah kaca pembesar. Perlu juga diperhatikan bahawa pengeluar beralih ke nisbah aspek 18: 9, yang menjadikan kerja serentak dengan beberapa aplikasi lebih nyaman.

Di panel depan tidak hanya terdapat layar, tetapi juga lensa kamera depan dengan resolusi 16 megapiksel. Nampaknya kualiti gambar yang dihasilkan semestinya sesuai dengan mana-mana pembeli. Kamera belakang, yang berganda, juga harus menyenangkan. Di bawah lensanya, kaca yang disediakan oleh syarikat terkenal ZEISS, matriks dengan resolusi 12 dan 13 megapiksel tersembunyi. Panjang fokus optik yang digunakan di sini tidak berbeza. Tetapi perkara yang sama tidak dapat dikatakan mengenai bukaan – ia mempunyai nilai f / 1,75 dan f / 2,6. Oleh itu, lensa kedua berperanan menyokong, berusaha memberikan bokeh yang bagus. Kurangnya penstabilan optik mengecewakan – kerana ini, dalam gelap, gambarnya, jika tidak berguna, sangat rata-rata.

Di bawah badan peranti terdapat pemproses Snapdragon 660 lapan teras. Ini adalah penyelesaian bajet pertengahan dengan kekuatan pengkomputeran yang baik. Ia dilengkapi dengan pemecut grafik Adreno 512, berkat pengguna dapat menikmati permainan. Nah, di tempat yang berdekatan di papan induk terdapat 4 GB RAM dan 64 GB memori kekal. Anda boleh meningkatkan jumlah yang terakhir dengan memasang kad microSD, tetapi untuk ini anda perlu mengorbankan kad SIM kedua.

Bercakap mengenai pemindahan data, seseorang tidak dapat melihat kehadiran sokongan untuk LTE-A dari kategori keenam. Telefon pintar juga mengenali rangkaian Wi-Fi 802.11ac tanpa masalah. Pelanggan pasti akan menghargai cip NFC, yang boleh digunakan untuk membayar produk yang dibeli di pasar raya. Terdapat juga Bluetooth 5.0. Tetapi tidak perlu menggunakannya untuk menghantar suara – peranti ini tidak mempunyai bicu audio 3.5 mm tradisional. Sensor cap jari, yang melindungi maklumat peribadi dari mata kasar, juga tidak ada di mana-mana. Fungsi peranti disediakan oleh Android 8.0.

Peranti ternyata besar. Beratnya juga banyak – 186 g. Tetapi di dalamnya ada tempat untuk bateri, kapasitasnya 3800 mAh. Ia diisi semula melalui penyambung USB Type-C.

Kelebihan

  • Versi terkini sistem operasi digunakan;
  • Resolusi paparan yang cukup tinggi;
  • Kamera depan yang layak;
  • Cip NFC terbina dalam;
  • Menyokong rangkaian Wi-Fi 802.11ac dan LTE-A;
  • Pemproses yang agak berkuasa dipasang, walaupun bukan yang terbaik;
  • Jumlah memori yang besar;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Bateri berkapasiti;

keburukan

  • Dimensi dan berat yang besar;
  • Kamera belakang tidak mempunyai penstabil optik;
  • Tidak semua orang akan menyukai harganya;

Nokia 8 Dual sim

Penilaian: 4.7

Nokia 8 Dual sim

Salah satu telefon pintar pertama dari HMD Global, yang menerima kaca pelindung dengan hujung melengkung. Di bawah kaca adalah paparan yang agak kecil yang dibuat menggunakan teknologi IPS. Sudut tontonan maksimum, rendering warna yang baik – semua ini pasti menggembirakan pembeli. Layar mempunyai pepenjuru 5,3 inci dan resolusi 2560×1440 piksel. Tetapan terakhir menyumbang kepada paparan foto dan video 4K yang sangat baik. Ketumpatan piksel mencapai 554 PPI – malah pembeli yang paling pilih-pilih tidak memerlukan lebih banyak. Ngomong-ngomong, nisbah aspek 16: 9 sangat sesuai untuk menonton kandungan di YouTube. Gambar dipaparkan di skrin oleh sistem operasi Android 7.1, tanpa cengkerang eksklusif dan hiasan lain yang secara aktif memakan memori.

Sekiranya anda ingin menonton video dalam talian, anda boleh melakukannya walaupun di jalan. Penerimaan data berkelajuan tinggi difasilitasi oleh sokongan rangkaian LTE-A kategori kesembilan. Di rumah atau di pejabat, anda boleh menggunakan penghala yang mahal secara aktif, kerana telefon pintar dapat mengenali rangkaian Wi-Fi 802.11ac dengan mudah. Sekiranya anda ingin menyambungkan alat dengar tanpa wayar atau aksesori lain ke peranti, maka Bluetooth 5.0 akan membantu. Mempercepat penyegerakan cip NFC pertama. Oleh itu, sokongan ANT + kelihatan seperti sesuatu yang tidak biasa – tidak setiap telefon pintar teratas memilikinya.

Anda boleh membeli peranti ini demi kameranya. Ia berganda, dan di bawah setiap lensa terdapat matriks 13 megapiksel. Walau bagaimanapun, kamera ini tidak selalu menghadapi potret pemotretan – kadang-kadang sistem mengaburkan bukan sahaja latar belakang, tetapi, misalnya, helai rambut. Tetapi ada penstabil imej optik di sini. Walaupun pada aperture f / 2, ia dapat menghasilkan tangkapan yang baik dalam gelap. By the way, telefon pintar juga dapat merakam video 4K, ia melakukannya pada kadar 30 bingkai / s. Sekiranya anda memikirkan tentang kamera depan, maka ia mempunyai resolusi 13 megapiksel, yang mana paling baik bercakap mengenai kemampuannya.

Peranti ini dikuasakan oleh Snapdragon 835. Ini adalah pemproses kelas atas, yang merangkumi 8 teras pengkomputeran dan pemecut video Adreno 540. Terdapat juga RAM 4 GB dan memori kekal 64 GB di bawah casing ini. Terdapat juga slot untuk kad microSD, tetapi digabungkan dengan tempat untuk kad SIM kedua. Bagi bateri, tidak ada keluhan khas mengenainya. Ia berkapasiti 3090 mAh, pengisian dilakukan melalui simetri dan kerana penyambung USB Type-C yang sangat mudah ini. Terdapat juga sokongan untuk teknologi pengecasan pantas Qualcomm Quick Charge 3.0. Akhirnya, pengeluar telefon pintar tidak melupakan perkara mudah seperti pengimbas cap jari dan bicu audio 3.5 mm. Tetapi tidak ada perlindungan air di sini. Lebih tepat lagi, ada, tetapi hanya perlindungan percikan yang memenuhi standard IP54.

Kelebihan

  • Dikuasakan oleh pemproses yang kuat;
  • Dimensi tidak terlalu besar;
  • Kamera depan yang bagus
  • Paparan IPS resolusi tinggi;
  • Kamera belakang yang baik dengan penstabilan optik
  • NFC dan ANT + tersedia;
  • Rangkaian berkelajuan tinggi disokong;
  • Jumlah memori terbina dalam;
  • Terdapat pengimbas cap jari;
  • Sokongan yang dilaksanakan untuk teknologi pengecasan pantas;

keburukan

  • Kosnya kelihatan terlalu tinggi untuk banyak orang;
  • Hanya satu pembesar suara untuk main semula muzik;
  • Bukan hayat bateri terpanjang;

Nokia 6.1 64GB

Penilaian: 4.6

Nokia 6.1 64GB

Salah satu telefon pintar Nokia yang paling murah di antara layarnya yang mampu menawarkan kelebihan sisi melengkung. Ia juga merupakan salah satu peranti terbaru dalam ranking kami – ia secara rasmi diperkenalkan pada Februari 2018. Fungsi alat disediakan oleh sistem operasi Android 8.0, yang tidak akan menjadi usang selama bertahun-tahun. Di bahagian belakang peranti terdapat pengimbas cap jari, yang akan mencegah orang asing menggunakan telefon pintar. Nah, di suatu tempat di bawahnya adalah bateri dengan kapasiti 3000 mAh. Tidak banyak, tetapi dengan teknologi pengecasan pantas, ini tidak begitu penting. Penyesuai AC di sini menyambung ke penyambung USB Type-C. Maksudnya, anda tidak akan mengalami kes apabila palam dimasukkan hanya kali ketiga.

Peranti ini tergolong dalam segmen belanjawan pertengahan, sehingga tidak dapat memperoleh kamera yang sempurna. Pembeli sedang menunggu satu lensa yang dibuat oleh syarikat Jerman ZEISS. Di bawahnya terdapat matriks dengan resolusi 16 megapiksel. Cahaya memasukinya melalui bukaan f / 2. Seseorang akan berpuas hati dengan kemampuan kamera ini sepenuhnya. Sekiranya anda terbiasa dengan telefon pintar unggulan, lebih baik membeli peranti yang lebih mahal – salah satu model yang dibincangkan di atas.

Sekiranya kita bercakap mengenai kamera depan, maka resolusi adalah 8 megapiksel. Gambar yang dihasilkan kelihatan cukup bagus pada paparan IPS yang digunakan di sini, yang mencapai pepenjuru 5.5 inci. Resolusi 1920×1080 piksel membolehkan pemproses tidak terlalu tertekan. Pada masa yang sama, ia cukup untuk melihat gambar dengan selesa. Bagaimana mungkin sebaliknya dengan kepadatan piksel 401 PPI? Kita hanya boleh menyesal bahawa Gorilla Glass 3 digunakan di sini sebagai kaca pelindung, sementara pada masa penulisan ini sudah ada generasi kelima.

Untuk penghantaran data, LTE-A dari kategori keempat digunakan di sini. Anda juga boleh menyambung ke rangkaian Wi-Fi 802.11n. Sayangnya, standard kelajuan yang lebih tinggi tidak disokong. Terdapat juga sokongan untuk NFC – teknologi yang boleh anda ganti kad bank anda dengan telefon pintar. Untuk penghantaran suara, Bluetooth 5.0 digunakan. Sekiranya anda hanya mempunyai alat dengar berwayar, maka bicu audio 3.5mm sangat berguna. Dengan menyambungkan fon kepala ke dalamnya, anda dapat menikmati radio FM yang tidak pernah berlebihan.

Lapan teras Qualcomm Snapdragon 630 dipasang sebagai pemproses. Ini adalah penyelesaian anggaran sederhana dengan pemecut grafik Adreno 508 yang tersedia. Terdapat juga RAM 4 GB dan memori kekal 64 GB di bawah badan telefon pintar. Slot untuk kad microSD juga tidak dilupakan, yang sekali lagi digabungkan dengan slot untuk kad SIM kedua. Berat telefon pintar dengan komponen sedemikian ialah 169 g.

Kelebihan

  • Jumlah memori yang besar;
  • Terdapat sensor cap jari;
  • Sokongan yang dilaksanakan untuk teknologi pengecasan pantas;
  • Pemproses yang cukup berkuasa dipasang;
  • Anda boleh menerima data melalui LTE;
  • Terdapat sokongan NFC;
  • Terdapat radio FM;
  • Kamera belakang yang baik
  • Paparan mempunyai kepadatan piksel yang tinggi;
  • Bukan kos tertinggi;
  • Versi baru memori operasi dipasang;

keburukan

  • Kaca pelindung bukan generasi terkini;
  • Pengimbas cap jari sukar dipukul;
  • Bukan Wi-Fi terpantas;

Nokia 5.1 16GB

Penilaian: 4.5

Nokia 5.1 16GB

Telefon pintar lain yang dikeluarkan baru-baru ini. Dia juga tergolong dalam segmen belanjawan pertengahan. Sesuai dengan produk HMD Global, peranti ini mampu menawarkan sistem operasi Android, tanpa cengkerang proprietari. Ini biasanya memberikan prestasi yang lebih stabil. By the way, versi kelapan 'robot hijau' digunakan di sini, yang tidak akan menjadi usang selama bertahun-tahun. Juga, peranti ini mempunyai dua slot untuk kad SIM dan satu slot terpisah untuk kad microSD. Dan anda memerlukan pemacu luaran, kerana memori terbina dalamnya kecil di sini – hanya 16 GB.

Meneruskan perbincangan mengenai komponen, seseorang tidak dapat menyebut pemprosesnya. MediaTek Helio P18 terlibat di sini. Ini adalah penyelesaian lapan teras yang murah dengan separuh teras berjalan pada 2 GHz. Dengan chipset seperti itu, telefon pintar dapat digunakan untuk permainan, walaupun dengan tahap grafik yang lebih rendah. Walaupun 2 GB RAM tidak mengenakan sekatan tertentu.

Gambar dipaparkan di sini pada paparan 5.5 inci dengan nisbah aspek 18: 9. Ia dibuat menggunakan teknologi IPS, yang berkat pembeli akan menikmati sudut pandangan maksimum. Resolusi skrinnya adalah 2160×1080 piksel. Tidak mungkin sekurang-kurangnya seseorang dari pemilik peranti mengadu tentang parameter ini. Sukar membuat aduan mengenai kamera belakang. Ya, ia hanya terdiri daripada satu lensa. Ya, resolusi 16 megapiksel tidak mengagumkan dengan standard moden. Tetapi adakah mungkin untuk mengharapkan sesuatu yang lebih banyak dari peranti dengan harga 14 ribu rubel? Sekiranya kita bercakap mengenai bahagian depan, maka ia mempunyai separuh resolusi.

Pengilang peranti ini cuba menjimatkan wang. Tetapi dia masih tidak berhenti, memberikan ciptaannya dengan sokongan untuk rangkaian LTE dan Wi-Fi 802.11ac. Pada hakikatnya, pemindahan data berkelajuan tinggi adalah perkara yang paling penting. Tidak mungkin telefon pintar akan diminati jika tidak dilengkapi dengan sokongan untuk standard di atas. Terdapat juga Bluetooth 4.2, yang menyediakan penghantaran suara ke pembesar suara atau alat dengar. Sekiranya tidak ada aksesori wayarles di tangan, maka anda boleh menggunakan sambungan berwayar – bicu audio 3.5 mm belum pernah pergi dari sini. By the way, radio FM diaktifkan hanya apabila fon kepala berwayar disambungkan, yang berfungsi sebagai antena.

Sebilangan pembeli akan kecewa kerana tidak ada NFC di sini. Ternyata anda harus terus membayar untuk pembelian dengan kad bank. Tetapi produk ini tidak mempunyai pengimbas cap jari – data peribadi anda pasti akan dilindungi dari mata rambang. Operasi autonomi semua kebaikan yang disebutkan di atas disediakan oleh bateri 3000 mAh. Ia diisi semula dengan menyambungkan penyesuai kuasa ke penyambung mikro-USB.

Kelebihan

  • Terdapat slot berasingan untuk kad memori;
  • Berat tidak melebihi 153 g;
  • Versi terkini sistem operasi;
  • Paparan mampu mempunyai kepadatan piksel yang tinggi;
  • Kamera belakang yang baik
  • Terdapat sokongan untuk Wi-Fi 802.11ac dan LTE-A;
  • Terdapat radio FM;
  • Tanda harga yang berpatutan;
  • Bukan pemproses terburuk;
  • Sensor cap jari tidak dilupakan;

keburukan

  • Penyambung mikro-USB digunakan;
  • Kaca keselamatan generasi lama;
  • Pemanasan tinggi walaupun di bawah beban ringan;
  • Tidak ada NFC;
  • Sebilangan kecil RAM dan memori kekal;

Nokia 3.1 16GB

Penilaian: 4.4

Nokia 3.1 16GB

Telefon pintar paling murah dalam ranking kami. Anda boleh membelinya di kedai Rusia dengan harga 10-11 ribu rubel. Jelas bahawa dalam peranti yang tidak semestinya, Anda tidak perlu menunggu komponen-komponen kelas atas. HMD Global telah menganugerahkan penciptaannya dengan paparan IPS dengan pepenjuru 5.2 inci dan resolusi 1440×720 piksel. Bukan parameter yang ideal, tetapi anda tidak mengharapkan perkara lain dalam alat anggaran. Lebih penting lagi, skrin mempunyai nisbah aspek 18: 9. Oleh itu, pengeluar menawarkan untuk bekerja dengan beberapa aplikasi secara serentak. Dan 'pemadat' peranti membenarkannya. Pemproses MediaTek MT6750 dipasang di sini, lapan teras beroperasi pada kelajuan jam 1.5 GHz. Sebilangan kesukaran hanya disediakan oleh 2 GB RAM – beberapa aplikasi tidak dapat digabungkan menjadi pasangan yang stabil kerana jumlah RAM.

Sistem operasi adalah Android 8.0. Versi baru, kekurangan shell eksklusif – apa lagi yang boleh anda minta? Green Robot melakukan tugas yang sangat baik dalam memproses gambar dari kamera 13-megapixel. Perlu diingatkan bahawa pemotretan berkualiti tinggi hanya dapat dilakukan dalam keadaan pencahayaan yang baik. Dalam kegelapan, apertur f / 2 menghalang sensor daripada menerima cahaya yang cukup, dan oleh itu foto menerima sejumlah besar bunyi digital. Juga, tidak ada penstabil optik. Sedangkan untuk kamera depan, resolusi adalah 8 megapiksel – tidak buruk untuk alat anggaran. Pemindahan foto ke rangkaian sosial dilakukan dengan serta-merta, di mana sokongan rangkaian LTE-A harus berterima kasih. Tetapi yang lebih mengejutkan adalah sokongan untuk standard Wi-Fi 802.11ac, yang tidak boleh dibanggakan oleh beberapa telefon pintar yang jauh lebih mahal.

Sekiranya kita terus membincangkan modul tanpa wayar, kita harus perhatikan kehadirannya di sini Bluetooth 4.2. Semua jenis alat dengar dan pembesar suara dipasangkan dengan peranti ini tanpa masalah. Mereka juga dapat dihubungkan dengan kaedah kabel, kerana pengeluar tidak melepaskan bicu audio 3,5 mm. Demi ekonomi, dia juga tidak menghilangkan cip NFC. Ternyata Nokia 3.1 adalah salah satu telefon pintar paling murah di antara yang membolehkan anda mengganti kad bank.

Sudah tentu, pengeluar tidak dapat melakukan tanpa penyederhanaan sama sekali. Contohnya, dia harus meninggalkan pengimbas cap jari. Ini bermaksud bahawa masuk ke aplikasi yang bertanggungjawab untuk membayar dengan kad agak sukar – anda harus memasukkan kod PIN. Bateri sederhana dipasang di sini, kapasiti yang tidak melebihi 2990 mAh. Sudah tentu, ia diisi semula melalui penyambung mikro-USB.

Kelebihan

  • Berat hanya 138g;
  • Modul LTE dan Wi-Fi 802.11ac tersedia .;
  • Teknologi NFC disokong;
  • Pemproses tidak terlalu lemah;
  • Kos rendah;
  • Kamera yang cukup baik;
  • Skrin mempunyai nisbah aspek 18: 9;
  • Versi segar Android;

keburukan

  • Tiada pengimbas cap jari;
  • Cip navigasi tidak stabil;
  • Penyambung mikro-USB digunakan;
  • Kapasiti bateri rendah;
  • Sebilangan kecil memori;

Kesimpulannya

Ini adalah senarai telefon pintar terbaik yang kini dijual di bawah jenama Nokia. Mereka praktikal tidak menonjol dengan latar belakang mana-mana rakan sejawat dari China, sementara peranti Finland yang diduga harganya lebih mahal. Namun, mustahil untuk tidak mencintai mereka. Kami ingat betapa baiknya telefon pintar Nokia dengan butang semasa zaman Symbian. Oleh kerana itu, tangan kami meminta kad bank untuk membayar produk baru yang lain di bawah jenama ini.


Perhatian! Penarafan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen