6 pembuat ais terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Pembuat ais diperlukan untuk penghasilan ais batu yang berterusan. Ini perlu jika anda sering minum minuman es atau kerap menerima tetamu. Lebih-lebih lagi, peranti seperti itu diperlukan jika anda mempunyai bar atau kafe anda sendiri. Icemaker mampu mencipta pelbagai jenis ais, dalam jumlah besar atau dalam jumlah kecil, dan ia datang dalam pelbagai ukuran dan kapasiti. Bagaimana memilih pembuat ais terbaik dari pelbagai ini? Kami telah mengumpulkan model berkualiti tinggi dan paling produktif terutama bagi anda untuk memudahkan anda membuat keputusan.

Cara memilih pembuat ais terbaik

Pembuat ais adalah alat yang mesti dipilih dengan betul. Pilihannya tidak hanya bergantung pada keperluan anda, tetapi juga pada tujuan anda ingin memberikan model tersebut. Untuk kegunaan rumah, negara, pejabat atau perniagaan pembuat ais, alat yang berbeza diperlukan. Oleh itu, kami telah menyusun senarai cadangan yang akan membantu anda menentukan pilihan.

  1. Tentukan dengan tepat apa yang anda perlukan pembuat ais. Sekiranya anda sering minum minuman koktel atau minuman sejuk, anda memerlukan model pertengahan. Sekiranya anda hanya perlu membekukan sebahagian ais, lebih baik membeli penjana kuasa rendah dan murah. Pembuat ais yang produktif dan pantas akan diperlukan jika anda membuka kafe atau bar – muatan pada peranti akan sama sekali berbeza, begitu juga dengan keperluan ais. Oleh itu, adalah penting untuk memutuskan dengan segera mengapa anda memerlukan peranti ini.
  2. Lihat jenis ais yang dihasilkan oleh alat ini. Pembuat ais moden mampu menghasilkan ais dengan beberapa bentuk: kubik, jari, serpihan, berbutir. Terdapat juga model yang menghasilkan jenis es yang tidak standard, berbentuk sfera atau hemisfera dan sebagainya. Serpihan dan es berbutir tidak dapat ditambahkan ke dalam minuman dan alkohol, ini bertujuan untuk menyimpan makanan dalam kotak paparan dan botol yang cepat disejukkan.
  3. Tentukan prestasi yang anda perlukan. Anda perlu mengira berapa banyak ais yang anda perlukan dan untuk pukul berapa. Berdasarkan ini, pilih prestasi. Semakin tinggi, semakin banyak ais akan semakin lama. Tetapi kos peranti yang 'cepat' akan lebih mahal. Oleh itu, jika anda minum teh ais sekali sehari, anda tidak memerlukan penjana yang dapat membekukan 100 kiub dalam satu jam.
  4. Ketahui jenis penyejukan yang digunakan oleh pembuat ais. Peranti boleh menjadi air dan udara. Bekas menggunakan air untuk menyejukkan ruang dan membekukan ais. Mereka menggunakan lebih sedikit tenaga elektrik, mengambil sedikit ruang dan dapat dibina ke dalam pelbagai permukaan. Tetapi di sisi lain, mereka menghabiskan banyak air, memerlukan sambungan ke sistem kumbahan dan lebih mahal. Udara lebih murah, lebih mudah dipasang, dan dapat dihantar ke mana sahaja. Tetapi mereka mengambil lebih banyak ruang (mereka tidak boleh bersandar di dinding, anda memerlukan sekurang-kurangnya 50-70 cm ruang) dan memerlukan pembersihan kapasitor dengan kerap.
  5. Sekiranya anda memerlukan pembuat ais kecil, lihatlah model jeli. Ini adalah model termudah yang tidak memerlukan sambungan ke pembetungan dan bekalan air. Mereka menghasilkan sedikit ais dan hanya menggunakan sedikit tenaga elektrik. Penjana ini sesuai untuk rumah atau bar mini.
  6. Lihat di mana ais akan disimpan. Terdapat dua pilihan – gerbong isi padu kecil atau peranti penyimpanan mudah alih dalam model yang direka untuk membekukan lebih dari 100-150 kilogram ais setiap hari. Dalam kes pertama (sebagai peraturan, ini semua model rumah dan pilihan untuk kafe), penting untuk mematikan peranti tepat pada waktunya atau mengosongkan bunker – dengan cepat mengisi dengan ais.
  7. Tentukan di mana anda mahu memasang peranti. Model yang tersedia untuk pemasangan ceruk atau lantai atau meja. Anda hanya perlu membawa semua komunikasi yang diperlukan ke tempat yang dipilih.
  8. Perhatikan reka bentuk model dengan lebih dekat. Sekiranya pembuat es adalah untuk anda bukan hanya cara mendapatkan beberapa kiub air beku, tetapi juga bahagian dalamannya, maka anda harus melihat model dengan reka bentuk berwarna-warni. Sekiranya ia berada di sudut paling jauh di kafe atau bar, penampilan peranti tidak penting.
  9. Sekiranya kawasan anda mempunyai air keras, pertimbangkan untuk membeli alat pembuat es dengan pelembut air. Peranti ini diperlukan agar penjana dapat berjalan lebih lama. Air keras merosakkan 'bahagian dalam' penjana dan meninggalkan simpanan. Di samping itu, tidak sihat meminumnya, bahkan beku.

Sebenarnya, cadangan ini cukup untuk memilih pembuat ais yang optimum untuk rumah, pejabat, pondok musim panas atau perniagaan kecil. Dengan memilih peranti yang betul, anda tidak akan membayar lebih dan anda tidak akan mendapat peranti yang kekuatannya akan anda lewatkan.

Penilaian pembuat ais terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian pembuat ais terbaik 1 GASTRORAG IM-50 42 170 RUB
2 CASO IceMaster Ecostyle RUB 18,590
3 PROFI COOK PC-EWB 1079 RUB 22,990
4 Clatronic EWB 3526 RUB 20,990
5 Gastrorag DB-02 RUB 12,990
6 Gemlux GL-IM-88 2 l RUB 13,990

GASTRORAG IM-50

Penilaian: 4.9

GASTRORAG IM-50

Model ais jari berprestasi tinggi. Pembuat ais mampu membekukan sehingga 50 kilogram ais setiap hari, oleh itu ia sangat sesuai untuk bar dan kafe yang popular. Pembuat ais sejuk dengan udara, jadi penting untuk memberi ruang. Adalah mudah bahawa peranti ini mempunyai petunjuk untuk mengisi hopper dan kekurangan air. Dia akan memberi isyarat sekiranya dia memerlukan sesuatu, jadi kamu tidak akan terlepas dari masalahnya.

Peranti ini menerima sarung logam yang kukuh dan boleh dipercayai yang diperbuat daripada keluli tahan karat. Ini akan membolehkannya bekerja dalam jangka masa yang lama, walaupun dalam pengeluaran yang paling aktif, tanpa mengalami kerosakan. Tetapi kerana bahan tersebut, pembuat ais beratnya 47 kilogram. Peranti ini cukup besar – 54x61x82 cm, jadi lebih baik memasangnya di lantai. Model ini mempunyai hopper bawaan untuk 13 kilogram. Malangnya, penjana hanya dapat membuat satu jenis ais dalam satu ukuran – tebal jari 27 mm dan tinggi 42 mm. Oleh itu, tidak mustahil untuk mempelbagaikan 'menu ais', dan semua minuman akan disertakan dengan ais dengan bentuk dan ukuran yang sama.

Kelebihan

  • Prestasi tinggi.
  • Petunjuk kekurangan air dan kepenuhan bunker.
  • Badan logam yang kukuh.

keburukan

  • Satu jenis dan ukuran ais.

CASO IceMaster Ecostyle

Penilaian: 4.8

CASO IceMaster Ecostyle

Pembuat ais kompak kecil dengan prestasi rendah. Sesuai untuk rumah, bar kecil dan kafe, menghasilkan sehingga 12 kilogram ais setiap hari. Pembuat ais berfungsi dengan sangat cepat – ia membekukan satu bahagian ais dalam 6-13 minit. Produk siap disimpan dalam hopper kecil untuk satu hidangan. Terdapat tetingkap tontonan di penutupnya – melaluinya anda dapat melihat proses pembekuan. Pembuat ais diperbuat daripada logam dan plastik dalam reka bentuk moden yang bergaya, ringkas dan ringan – hanya 24x34x35 cm dan berat 9.3 kilogram. Oleh itu, anda boleh meletakkannya di atas meja atau bar tanpa perlu risau tentang integriti yang terakhir. Tambahan besar adalah penebat haba yang baik. Ais di bunker dapat bertahan dan tidak mencair selama beberapa jam.

Pembuat ais dibanjiri, jadi penting untuk menjaga paras air. Takungan ini hanya 1.7 liter, tetapi petunjuk kekurangan air akan membolehkan anda tidak melupakan pengisian yang tepat pada masanya. Peranti mati secara automatik setelah membuat bahagian ais dan berbunyi bip dengan kuat, menarik perhatian pemiliknya. Berita baiknya ialah penjana mampu menghasilkan ais dua ukuran, tetapi hanya satu jenis – jari.

Kelebihan

  • Petunjuk penyiapan kerja dan kekurangan air.
  • Pembekuan cepat – 6 hingga 13 minit.
  • Menghasilkan ais dalam dua saiz.

keburukan

  • Bunker hanya untuk beberapa bahagian ais – tidak mungkin membekukannya untuk kegunaan masa depan.

PROFI COOK PC-EWB 1079

Penilaian: 4.7

PROFI COOK PC-EWB 1079

Pembuat ais mini lain untuk pejabat, rumah atau kafe kecil. Ia mampu menghasilkan sehingga 15 kilogram ais jari setiap hari. Membekukan satu bahagian ais dalam 10 minit. Tangki berisi hingga 1.7 liter air, dan jika tidak ada cukup air untuk beroperasi, alat ini mulai berbunyi dan menuntut pengisian cairan. Penjana juga melaporkan apabila bekas ais penuh. Sebenarnya, penjana ini sedikit lebih baik daripada model penilaian sebelumnya. Tetapi harganya hampir sepertiga lebih dan kelihatan kurang bergaya.

Peranti dibuat mengikut jenis pengisian. Oleh itu, ia tidak memerlukan sambungan ke sistem bekalan air atau pembetungan. Pembuat ais sangat padat dan selesa sehingga boleh dibawa keluar ke kawasan luar bandar. Dengan syarat anda dapat mencari tempat untuk menghubungkannya dengan kuasa. Beratnya hanya 10 kilogram dan mempunyai dimensi 28x36x39 cm. Sarungnya digabungkan, diperbuat daripada logam dan plastik. Tutupnya mempunyai tingkap tontonan untuk memantau pembekuan ais.

Kelebihan

  • Pekkan ais cepat – hingga 9 jari dalam 10 minit.
  • Petunjuk penyiapan kerja dan kekurangan air.

keburukan

  • Bunker kecil – ia tidak akan berfungsi untuk membekukan ais untuk kegunaan masa depan.
  • Harga tinggi.

Clatronic EWB 3526

Penilaian: 4.6

Clatronic EWB 3526

Model yang menarik untuk rumah atau pejabat. Produktiviti pembuat ais adalah hingga 15 kilogram sehari, ia menjadikan hingga 9 ketulan ais dalam 10 minit. Kapasiti air besar adalah 2.2 liter, iaitu 500 ml lebih banyak daripada dua model sebelumnya. Ia perlu diisi semula lebih jarang daripada yang sebelumnya. Ini akan membolehkan anda tidak bimbang tentang jumlah ais dan penyelenggaraan peranti. Sayangnya, tidak mungkin membawanya ke alam semula jadi – model ini direka hanya untuk kegunaan dalaman.

Pembuat ais adalah banyak, oleh itu perlu memantau jumlah air di dalam tangki. Model ini mempunyai tiga petunjuk – kepenuhan, kekurangan air dan kerja. Pembuat ais lebih mahal daripada CASO IceMaster Ecostyle yang berfungsi sama. Tetapi dengan peningkatan jumlah tangki air dan hopper yang diperbesar, ini dapat dimaafkan. Peranti ini cukup padat dan akan mendapat tempat di mana-mana meja atau kaunter bar – beratnya 10 kilogram dan mempunyai ukuran 24.5x33x37 cm. Tetapi reka bentuknya mengecewakan – pembuat ais itu lebih mirip pembuat roti yang murah daripada yang lain.

Kelebihan

  • Tangki air besar (2.2 liter).
  • Pembekuan pantas – hingga 9 jari dalam 10 minit.
  • Petunjuk penyiapan kerja, permulaan kerja dan kekurangan air.

keburukan

  • Bukan reka bentuk terbaik.

Gastrorag DB-02

Penilaian: 4.5

GASTRORAG DB-02

Adik kepada ketua pembuat ais penilaian kami. Model ini bertujuan untuk kegunaan rumah atau pejabat, ia juga sesuai untuk kafe kecil. Peranti ini mampu membekukan sehingga 15 kilogram ais dalam 24 jam, hingga 9 kiub dalam 10 minit. Ia adalah pembuat ais jeli yang menghasilkan ais kubik tradisional dalam dua saiz. Peranti ini mempunyai tangki air kecil – hanya 1.5 liter. Oleh itu, anda mesti kerap menambah stok. Bunker memegang sehingga satu kilogram ais.

Pembuat ais menerima badan keluli tahan karat dan penutup dengan tingkap tontonan. Kami gembira kerana terdapat pegangan di sisi, yang senang. Walaupun prestasi biasa untuk penjana rumah, model ini lebih besar dan lebih berat – beratnya 13 kilogram dan dimensi 30.5x35x36 cm. Oleh itu, ia mungkin terlalu berat untuk meja anda, dan anda harus mencari tempat yang lebih dipercayai. Reka bentuknya juga mengecewakan – pembuat ais kelihatan tidak menarik, lebih seperti model industri. Tetapi model itu ternyata murah dan berpatutan, yang merupakan kelebihan besar.

Kelebihan

  • Menghasilkan ais kiub tradisional dalam dua saiz.
  • Harga rendah pembuat ais.
  • Terdapat pemegang untuk dibawa.

keburukan

  • Badan besar dan berat – tidak sesuai di setiap meja.
  • Tangki air kecil (1.5 liter).

Gemlux GL-IM-88 2 l

Penilaian: 4.4

Gemlux GL-IM-88 2 l

Dan melengkapkan penilaian kami adalah pembuat ais yang murah dan cekap. Peranti ini mempunyai kapasiti sehingga 15 kg ais setiap hari. Dalam 10 minit, sehingga 9 keping dapat membeku di dalam. Kelebihan besar model ini ialah mampu menghasilkan tiga saiz ais jari sekaligus. Tangki air akan menampung 2.2 liter. Tongkat ais boleh menyimpan 800 gram jari siap selama berjam-jam. Peranti mengingatkan anda untuk mengisi air jika habis, dan melaporkan kekurangan air.

Modelnya cukup besar dan berat – beratnya 11 kilogram dan berukuran 25x36x33 cm. Reka bentuknya lebih mengingatkan pada pembuat ais industri, jadi mungkin tidak sesuai dengan dapur moden. Kelebihan yang serius ialah pemasa untuk menghidupkan pembuat ais. Anda boleh menuangkan air ke dalamnya dan menetapkan masa ketika ia mula membeku. Dan pada waktu yang ditentukan anda akan mempunyai ais segar di bunker. Jangan lupa membuangnya.

Kelebihan

  • Tiga saiz jari ais yang telah dibuat sebelumnya.
  • Tangki air besar (2.2 liter).
  • Pemasa untuk membekukan ais pada masa yang tepat.

keburukan

  • Berat dan dimensi yang tidak selesa, anda perlu mencari tempat yang selamat.
  • Penutup plastik tipis.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen