6 pad tetikus terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Secara teori, anda boleh menggunakan tetikus komputer di permukaan mana pun. Walau bagaimanapun, tidak ada yang akan berdebat dengan kenyataan bahawa permaidani khas akan membolehkan anda mencapai pekerjaan yang lebih selesa. Dan, yang pasti, pemain yang berusaha mendapatkan kedudukan yang paling tepat dan tindak balas pantas tidak dapat melakukannya tanpa permaidani. Pada masa yang sama, tidak satu pun tetikus tetikus boleh disebut abadi – secara beransur-ansur permukaan aksesori habis, sebab itulah penampilan berhenti menyebabkan kesenangan estetik. Inilah sebabnya mengapa pad tetikus tetap menjadi komoditi panas. Anda boleh mendapatkan banyak aksesori seperti itu di kaunter kedai terdekat yang menjual peralatan dan barang lain yang serupa. Walau bagaimanapun, tidak semua permaidani berkualiti. Sekiranya anda ingin mendapatkan aksesori yang selesa dan comel dengan jangka hayat yang panjang, kami mengesyorkan agar anda membiasakan diri dengan pilihan kami. Ia terdiri daripada permaidani terbaik yang terdapat di runcit Rusia.

Penarafan pad tetikus terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan pad tetikus terbaik 1 Corsair MM800 RGB Polaris RUB 4 490
2 Razer Firefly RUB 4 490
3 Prisma SteelSeries QcK RUB 3,480
4 Sarung ASUS ROG RUB 1,860
5 SteelSeries QcK + RUB 2,010
6 A4Tech Berdarah B-070 740 RUB

Corsair MM800 RGB Polaris

Penilaian: 4.9

Corsair MM800 RGB Polaris

Permaidani yang sangat besar dan tegar. Ia dikeluarkan oleh Corsair, sebuah syarikat yang terkenal dengan manipulator permainannya. Sudah tentu, permaidani dapat digunakan bersama dengan tetikus lain, tidak kira pengeluar apa yang terlibat dalam pembuatannya. Permaidani ini berbeza dengan pesaing dengan kelebihannya yang terdiri daripada RGB-LED. Dalam aplikasi khas, anda dapat menyesuaikan tingkah lakunya – ia dapat bersinar dengan satu warna atau berkilau dengan semua warna pelangi. Dan jika anda menggunakan tetikus Polaris dengan pencahayaan yang serupa, warna kedua-dua aksesori dapat diselaraskan.

Terdapat blok khas di bahagian atas tikar. Kabel keluar dari situ, yang harus disambungkan ke port USB percuma di komputer. Menariknya, unit ini mempunyai soket USB sendiri – kita boleh mengatakan bahawa permaidani ini juga berfungsi sebagai kabel sambungan. Yang disayangkan adalah penyambungnya termasuk dalam standard USB 2.0 yang perlahan, jadi hampir tidak ada gunanya menyambungkan pemacu denyar ke dalamnya (jika unit sistem anda dilengkapi dengan port yang lebih pantas).

Permaidani ini adalah kain. Pembeli memperhatikan bahawa mana-mana tetikus mengenali permukaannya dengan baik, menghasilkan ketepatan kedudukan yang sangat tinggi. Pangkal tikar terbuat dari getah, kerana produk ini tidak tergelincir sama sekali semasa pertempuran yang paling menarik. Panjang dan lebar aksesori masing-masing adalah 350 dan 260 mm. Oleh itu, permaidani ternyata sangat besar.

Ini mungkin pad tetikus paling maju dalam ranking kami. Dan ini adalah kesempatan yang jarang berlaku untuk aksesori seperti ini untuk menawarkan keliling LED yang merangkumi 15 zon yang boleh dikonfigurasi secara individu. Masih perlu dikesali bahawa kos permaidani itu dilarang – banyak pemilik komputer tidak akan memberikan wang sebanyak itu walaupun untuk tetikus, apalagi aksesori untuk itu! Pada masa yang sama, pengeluar tidak repot-repot mengubah perisian di mana lampu latar dikonfigurasi. Bagi sesetengah orang, ia tidak bermula ketika sistem operasi dimulakan, untuk yang lain ia enggan melihat peranti yang disambungkan, untuk yang lain ia mengalami masalah lain.

Kelebihan

  • Penutup kain berkualiti tinggi;
  • Pangkalan getah;
  • Terdapat pencahayaan RGB;
  • Terdapat port USB untuk periferal.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi;
  • Perisian tidak stabil.

Razer Firefly

Penilaian: 4.8

Razer Firefly

Sekiranya anda berfikir tentang pengeluar peralatan permainan, maka perkara pertama yang terlintas di fikiran adalah Razer. Manipulatornya memerlukan banyak wang, tetapi kelihatan hebat dan menawarkan pelbagai fungsi. Jangkauan syarikat tidak terhad pada tikus dan papan kekunci. Banyak peruncit menjual Razer Firefly. Tugas utamanya bukan untuk memperbaiki kedudukan, tetapi untuk menghias meja. Faktanya adalah bahawa aksesori ini juga dilengkapi dengan pencahayaan RGB di sepanjang pinggirnya. Anda boleh menyesuaikan warna, kekerapan perubahan dan intensiti cahaya menggunakan aplikasi khas. Produk disambungkan ke komputer melalui kabel USB. Tidak ada penyambung USB asli di tikar, jadi tidak boleh digunakan sebagai kabel sambungan. Dimensi aksesori ialah 355x255x3.5 mm. Permaidani ini boleh dipanggil pegun. Faktanya ialah ia diperbuat daripada plastik. Ia tidak dapat digulung, yang menyukarkan pengangkutan. Namun, ini tidak menjadi masalah – mousepad permainan jarang dibawa keluar dari rumah.

Asas aksesori adalah getah. Walaupun ringan, produk ini hampir tidak tergelincir di atas meja. Tidak ada keluhan mengenai kualiti binaan. Nampaknya permaidani seperti itu dapat berfungsi sebagai pemain permainan selama bertahun-tahun. Satu-satunya kelemahan model ini adalah, tentu saja, harganya. Tidak semua orang berani membayar 4500 rubel untuk alas tetikus. Yaitu, ini adalah berapa banyak kos aksesori Razer di rantai runcit Rusia.

Kelebihan

  • Pencahayaan RGB dengan banyak pilihan cahaya;
  • Permaidani sekuat mungkin;
  • Kedudukan yang jelas;
  • Banyak ruang untuk tetikus;
  • Perisian ini berfungsi tanpa masalah.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi;
  • Tikar mengambil satu port USB dari pengguna.

Prisma SteelSeries QcK

Penilaian: 4.7

Prisma SteelSeries QcK

Pad tetikus lain dalam penilaian kami, yang juga mempunyai lampu latar pelbagai warna. Dalam kes ini, ia berada di dalam kontur, dan bukan di luar, yang menjadikan produk sedikit lebih unik dari luar. Juga, tempat di mana kabel USB dipasang segera menarik perhatian – ia bukan di bahagian atas, tetapi di sebelah kiri. Walau bagaimanapun, ini tidak memainkan peranan khas – wayar nipis tidak boleh mengganggu papan kekunci yang terletak di sebelahnya. Tetapi ketebalannya membangkitkan kebimbangan – adakah ia akan pecah suatu hari nanti?

Seperti tikar lampu latar RGB yang lain, SteelSeries QcK Prism adalah plastik. Ini bermaksud bahawa ia mempunyai ketebalan yang baik. Walaupun sangat besar – ia mencapai 8.7 mm. Sekiranya tidak ada ruang di atas meja untuk permaidani seperti itu, maka lebih baik tidak membelinya – anda tidak akan dapat meletakkan sebahagian dari aksesori ini di bawah papan kekunci atau sesuatu yang lain. Ngomong-ngomong, lebar dan panjang permaidani masing-masing adalah 357 dan 292 mm.

Seperti yang dijangkakan, produk ini mempunyai asas getah. Permukaannya lebih menarik. Pengguna boleh meletakkan kain khas yang disediakan. Ini akan sangat meningkatkan ketepatan kedudukan. Tetapi anda boleh meninggalkan permukaan plastik yang kosong – dalam kes ini, pemain akan mendapat tetikus yang lebih baik.

Tingkah laku LED boleh disesuaikan dalam aplikasi khusus. Dalam beberapa permainan, lampu latar mula berkelakuan dengan cara yang istimewa. Satu-satunya kelemahan peranti adalah bahawa ia tidak akan berfungsi pada komputer di mana Linux dipasang. Namun, hampir tidak ada pemain yang menggunakan sistem operasi ini. Anda boleh menemui kesalahan – kos model ini mencapai 4100 rubel.

Kelebihan

  • Termasuk pencahayaan RGB dengan tingkah laku yang unik dalam beberapa permainan;
  • Anda boleh menggunakan kain atau plastik;
  • Pangkalan getah menjadikan produk stabil;
  • Banyak ruang untuk tetikus;
  • Perisian berfungsi tanpa gangguan.

keburukan

  • Kabel USB terasa terlalu nipis;
  • Mengeluarkan satu port USB dari pengguna;
  • Harga tinggi.

Sarung ASUS ROG

Penilaian: 4.6

Sarung ASUS ROG

Seperti yang anda ketahui, ASUS mengeluarkan peranti permainan baru dari siri ROG setiap tahun. Komputer riba sangat diminati – ia mempunyai penampilan yang bagus dan prestasi yang mengagumkan. Syarikat ini juga menghasilkan semua jenis aksesori yang juga dapat digunakan oleh pemain permainan. Khususnya, di rak kedai, anda dapat dengan mudah mencari pad tetikus bernama ASUS ROG Sheath. Tidak seperti model yang disebutkan sebelumnya, permaidani ini tidak mempunyai lampu LED, dan permukaan kainnya membolehkan anda memutar aksesori ke dalam tiub.

Nampaknya ketiadaan elektronik semestinya mempengaruhi harga. Walau bagaimanapun, permaidani ternyata sangat mahal – anda tidak mungkin menjumpai kedai yang akan meminta kurang dari 3100 rubel untuknya. Wang tersebut dituntut untuk ukuran besar, yaitu 440x900x3 mm. Di atas karpet seperti itu, anda boleh meletakkan bukan sahaja tetikus, tetapi juga komputer riba, dan walaupun selepas itu akan ada ruang kosong! Juga, pengeluar memutuskan untuk menjahit tepi, yang menjadikan produk itu tahan lama mungkin.

Asas aksesori ini diperbuat daripada getah. Tidak ada gelongsor di atas meja. Nah, permukaan kain menyumbang kedudukan yang sempurna – sensor tetikus 'melihat' dengan baik. Satu-satunya kelemahan permaidani yang serius adalah ukurannya. Sekiranya anda ingin membawa aksesori ke tempat kerja, anda tidak akan dapat melakukannya – ia akan mengambil terlalu banyak ruang di dalam beg galas anda (walaupun tidak boleh dikatakan tidak sesuai). Singkatnya, disarankan meletakkan karpet ini di atas meja, dan jangan sekali-kali memindahkannya dari tempatnya.

Kelebihan

  • Saiz besar;
  • Tepi dijahit;
  • Permukaan kain yang sangat baik;
  • Pangkalan getah menghalang produk daripada tergelincir;
  • Hayat perkhidmatan yang panjang.

keburukan

  • Harga tinggi;
  • Anda tidak akan dapat membawanya ke suatu tempat dengan anda.

SteelSeries QcK +

Penilaian: 4.5

SteelSeries QcK +

Permaidani lain yang agak besar dalam penilaian kami, tetapi sudah hampir dengan bentuk persegi. Tepatnya, lebar dan panjang permaidani ini masing-masing 40 dan 45 cm. Anda tidak boleh meletakkan komputer riba pada aksesori seperti itu, tetapi anda boleh membawa produk dengan mudah dengan memutarnya ke dalam tiub dan membuangnya ke dalam beg komputer riba anda. Seperti yang anda sangka, penutup kain dikenakan di sini. Dari kejauhan nampaknya ia mempunyai warna hitam pekat. Tetapi sebenarnya, tekstur lapisan mudah dikenali, terutamanya oleh sensor tetikus berkualiti tinggi.

Seperti semua wakil penilaian kami yang lain, tikar ini mempunyai asas getah. Dia sama sekali tidak merangkak di atas meja, tidak kira seberapa cepat anda menggerakkan manipulator anda. Perlu diingatkan bahawa tidak ada gambar di sini. Produk ini hanya dihiasi dengan logo korporat, malah produk itu terletak di sudut kiri bawah, hampir tanpa menarik perhatian. Ini bermaksud bahawa permaidani itu sesuai untuk semua orang. Bagaimanapun, diketahui bahawa jika gambar diterapkan pada aksesori, maka beberapa bakal pembeli tentu tidak akan menyukainya.

Sayangnya, kos produk masih tidak dapat disebut sebagai mencukupi. RUB 1,500 untuk sehelai kain dan getah? Seseorang pasti akan tergelak ketika memesan analog dari syarikat yang tidak disebutkan namanya di beberapa kedai dalam talian Cina. Ia akan menjadi salah, setelah menerima produk dengan jangka hayat yang jauh lebih pendek.

Kelebihan

  • Pangkalan getah menghalang tikar daripada tergelincir;
  • Permukaan kain yang sangat baik;
  • Saiz yang cukup besar;
  • Ia dibersihkan dengan baik dari kotoran;
  • Pengangkutan yang mudah.

keburukan

  • Tidak semua orang akan menyukai kosnya;
  • Selepas beberapa tahun, ia dapat berstrata.

A4Tech Berdarah B-070

Penilaian: 4.

A4Tech Berdarah B-070

Wakil penarafan kami ini ditujukan untuk peminat World of Tanks atau permainan serupa lainnya. Faktanya ialah tangki digambarkan pada permukaan kain permaidani. Juga, produk ini berbeza dengan model yang dibincangkan di atas kerana warna merahnya. By the way, dua versi aksesori mula dijual. Yang kedua ditujukan untuk peminat penembak, kerana permukaannya dihiasi dengan corak yang kurang difahami, ditambah dengan tulisan 'Headshot'.

Mungkin ini betul-betul berlaku apabila banyak pembeli akan dipotong, kerana mereka sama sekali tidak berpuas hati dengan gambar di sini. Sayang sekali bahawa tidak ada cara untuk menyingkirkannya. Tetapi asas getah tidak menimbulkan perasaan seperti itu. Ini akan menggembirakan mana-mana pengguna, kerana sama sekali tidak meluncurkan produk di atas meja. Dimensi aksesori ialah 430x350x4 mm. Iaitu, lebih besar daripada selembar kertas A4, tetapi papan kekunci atau komputer riba pada permaidani seperti itu, tentu saja, tidak akan sesuai. Produk digulung ke dalam tiub, jadi anda boleh membawanya dengan mudah, misalnya, ke tempat kerja. Nah, kos permaidani adalah kira-kira 700 rubel. Cukup boleh diterima, bukan?

Kelebihan

  • Pengangkutan yang mudah;
  • Permukaan kain yang baik;
  • Pangkalan getah digunakan;
  • Saiz sangat besar;
  • Terdapat beberapa pilihan reka bentuk;
  • Kos rendah.

keburukan

  • Imej tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Selepas beberapa tahun penggunaan, permukaan menjadi kurang licin.

Kesimpulannya

Pelbagai tetikus tetikus sangat besar. Walau bagaimanapun, banyak aksesori berkualiti rendah. Gambar dari mereka terkelupas setelah sebulan digunakan, dan teksturnya tidak dikenali dengan cara terbaik. Nasib baik, ada juga produk berkualiti yang dijelaskan dalam artikel ini. Mereka akan sesuai dengan kedua-dua pemain dan pengguna biasa. Sebilangan permaidani mempunyai tanda harga yang cukup tinggi – anda harus bertahan dengan ini. Walau bagaimanapun, ini tidak berlaku untuk semua salinan – kami cuba memberitahu mengenai permaidani yang ada. Dan sekarang anda tahu bahawa bahkan permaidani juga boleh mempunyai lampu latar LED – hari-hari ketika hanya papan kekunci dan tikus yang mempunyai cahaya pelbagai warna yang hilang. Walau bagaimanapun, jangan lupa bahawa lampu latar RGB selalunya tidak membawa sebarang fungsi berfungsi – anda membayar tambahan hanya untuk menjadikan meja anda lebih cantik dan tidak dapat dilupakan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen