6 monitor Samsung terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga editorial. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Syarikat gergasi teknologi Korea Selatan Samsung telah berada di pasaran selama 80 tahun, dan kebanyakan masa itu terkenal di luar negara asalnya. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, Samsung memperoleh kepercayaan pengguna yang besar kerana persaingannya yang cukup berjaya dengan Apple dalam bidang elektronik moden, terutama dari segi alat yang boleh dipakai. Ulasan-penilaian hari ini dikhaskan untuk monitor jenama ini, yang dianggap terbaik oleh para pakar kami hari ini dari segi satu set ciri asas.

Penarafan monitor Samsung terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan monitor Samsung terbaik 1 Samsung C49HG90DMI RUB 61 839
2 Samsung C34F791WQI RUB 44 190
3 Samsung C32HG70QQI RUB 34,410
4 Samsung U28H750UQI RUB 23 550
5 Samsung U28E590D RUB 13 680
6 Samsung C32F391FWI RUB 12,790

Samsung C49HG90DMI

Penilaian: 4.9

Samsung C49HG90DMI

Mari kita mulakan dengan model paling terang dengan parameter yang luar biasa. Ini adalah monitor skrin lebar dengan matriks resolusi 4K penuh, yang disyorkan oleh pengeluar dan pakar bebas untuk melengkapkan komputer permainan.

Ini adalah monitor yang paling mahal dan bersamaan dalam tinjauan semasa – 48.9 pepenjuru, kualiti teknikal matriks adalah 3840×1080 piksel dengan nisbah aspek 32: 9. Skrin dicirikan oleh bentuk cekung, permukaannya dilengkapi dengan lapisan anti-pantulan.

Jenis matriks yang digunakan di sini adalah VA. Ingat bahawa matriks jenis ini beroperasi berdasarkan prinsip penjajaran menegak kristal cair (VA adalah singkatan untuk Penjajaran Vertikal). Tanpa mengetahui butiran teknikal, penyelesaian ini menghasilkan warna hitam yang nyata, nyata dan kontras. Kualiti gambar pada monitor seperti itu dengan mudah memberikan peluang walaupun pada matriks IPS, walaupun dari sudut pandangannya ia masih tidak dapat menandinginya – di sini parameter ini adalah 178×178 darjah.

Karakteristik mengenai keupayaan pengimejan adalah seperti berikut: sensor QLED maju; Sorotan Bebas Kelipan; kecerahan – sehingga 350 cd per meter persegi; nisbah kontras – 3000: 1; sokongan untuk julat dinamik tinggi (HDR); liputan penuh spektrum sRGB; mempamerkan sekurang-kurangnya satu bilion warna yang berbeza; penekanan bahagian biru spektrum 'berat' untuk penglihatan.

'Mekanik' melukis gambar dicirikan oleh parameter berikut: frekuensi gambar semula – sehingga 144 Hertz (disokong FreeSync); tindak balas – 1 ms. Fungsi peranti dan perisian stok menjadikannya mudah untuk menentukur warna yang betul.

Monitor mempunyai pilihan port sambungan yang cukup luas di kedua arah. Selain port video utama – DisplayPort (plus satu Mini) dan dua HDMI, terdapat juga keseluruhan pengedar USB Gen 3.0 untuk dua penyambung dan secara berasingan dua port USB Type A, satu USB Type B. Casing ini mempunyai pembesar suara stereo berkualiti tinggi yang cukup.

Peranti ini dilengkapi dengan bekalan kuasa bersepadu. Dalam mod operasi biasa, ia menggunakan kuasa grid kuasa sehingga 71 W (0.3 W dalam keadaan bersedia), pada kelajuan maksimum – hingga 113 W.

Dimensi fizikal monitor – 1203x526x382 mm, berat bersih – 15 kg. Ini dapat disesuaikan dengan ketinggian saat berada di stand standar, dan satu set untuk memasang monitor di dinding termasuk dalam set pengiriman. Ukuran pemasangan – 100×100 mm.

Kelebihan

  • Matriks VA dengan semua kelebihan teknologi dari segi kualiti gambar dan kedalaman hitam;
  • kekerapan kemas kini;
  • anti silau;
  • pendirian yang sangat stabil;
  • bentuk melengkung menambah kesan mendalam;
  • Resolusi 4K dengan sisi panorama;
  • Bentuk mendatar yang panjang membolehkan pemain untuk melatih penglihatan periferal.

keburukan

  • menggegarkan monitor di dudukan, jika meja tidak berdiri seperti sarung tangan.

Samsung C34F791WQI

Penilaian: 4.8

Samsung C34F791WQI

Contoh kedua dari salah satu monitor Samsung terbaik dalam penarafan dari adalah model dengan ciri-ciri yang sedikit kurang mengesankan daripada yang sebelumnya, tetapi masih hampir “tidak dapat dilalui”, tetapi pada harga – jauh lebih murah.

Diagonal skrin di sini adalah 34 inci, tetapi resolusi juga 4K, walaupun dengan sedikit peningkatan arah menegak – 3440×1440 dengan nisbah aspek 21: 9. Walaupun pepenjuru lebih kecil, dalam hal ini, keadaan ini bahkan dapat menjadi nilai tambah bagi banyak pengguna, kerana bahkan penglihatan terbaik tidak lagi dapat membezakan piksel individu – susunan piksel dengan nada 0,232 mm di kedua arah. Bentuk skrin juga melengkung.

Jenis matriks dalam kes ini sama dengan model teratas yang dinyatakan di atas – VA dengan sudut tontonan yang sama – masing-masing 178 darjah. Begitu juga, ada sokongan untuk QLED, lampu latar seragam yang tidak berkedip, seratus peratus liputan julat sRGB; penindasan bahagian biru spektrum.

Beberapa parameter penghasilan semula gambar lebih lemah daripada model sebelumnya, tetapi hanya secara teknikal, kerana tidak semua mata manusia dapat melihat perbezaan ini. Oleh itu, kadar penyegaran maksimum gambar adalah 100 Hz (selang – hingga 151 Hertz), kecerahan maksimum – 300 cd per meter persegi; tindak balas – 4 ms; nisbah kontras – 3000: 1; pengeluaran semula 16.7 juta warna; lebar jalur – 544 MHz. Fungsi ini membolehkan anda menentukur warna gambar yang dihasilkan semula.

Model yang dipertimbangkan berbeza dengan model sebelumnya dari segi kesambungan dan kemampuan periferal. Oleh itu, sebagai contoh, monitor dihidupkan dari soket, tetapi penyesuai adalah luaran, tidak terpasang ke dalam casing. Menggunakan kuasa sehingga 70 W dalam mod aktif sepenuhnya, hingga 0,5 W dalam mod siaga dan hingga 0,3 W dalam mod tidur. Dari antara muka, terdapat versi HDMI 2.0 – 2 buah., DisplayPort, output fon kepala / alat dengar khas, dua USB jenis A dan satu USB jenis B, pengedar USB Gen 3.0 untuk dua slot.

Dimensi fizikal peranti adalah 809x516x309mm, berat bersih adalah separuh daripada model sebelumnya – 7.60 kg. Monitor mempunyai pembesar suara stereo terbina dalam. Penyesuaian kedudukan pada rak pada ketinggian disediakan.

Kelebihan

  • Resolusi 4K;
  • penglihatan pixelasi yang lengkap;
  • bentuk melengkung;
  • hitam dan kontras.

keburukan

  • kadar penyegaran 100 Hz hanya berfungsi pada resolusi maksimum.

Samsung C32HG70QQI

Penilaian: 4.7

Samsung C32HG70QQI

Nombor ketiga dalam penilaian kami adalah monitor lain, yang Samsung sendiri letakkan sebagai permainan. Dari segi parameter utama, model ini secara praktikal tidak kalah dengan yang sebelumnya, kecuali diagonal, dan walaupun hanya sedikit. Tetapi pada harga – suku lain lebih murah. Siri 'tidak dinilai terlalu tinggi' dicatat dari sisi positif oleh banyak pengguna.

Diagonal monitor berukuran 31.5 inci dengan dimensi fizikal 724x622x381 mm dan berat bersih 9.60 kg. Dilengkapi dengan matriks VA 2560×1440 dengan nisbah aspek 16: 9. Bentuk monitor ini juga melengkung, dan permukaannya dilengkapi dengan lapisan anti-pantulan. Menggunakan penggunaan elektrik sehingga 64 W kuasa elektrik; pada 'kelajuan maksimum' – hingga 78 W; tidur – tidak lebih daripada 0.3 watt. Modul kuasa disatukan ke dalam perumahan. Pemasangan ini dirancang untuk beralih ke orientasi potret, dan satu set untuk pemasangan dinding tetap disertakan sebagai standard. Dalam versi desktop, kedudukan menegak juga dapat disesuaikan.

Untuk keseluruhan senarai ciri teknikal mengenai gambar, ini sebenarnya adalah saudara C49HG90DMI yang dijelaskan pada awalnya, perbezaannya hanya pada dimensi. Lihat sendiri: frekuensi pengecatan semula gambar maksimum – 144 Hz (pemboleh ubah – FreeSync); kecerahan – sehingga 350 cd / m2; ciri masa tindak balas – 1 milisaat; kontras – 3 ribu hingga 1; pandangan khas untuk teknologi VA – 178 darjah ke arah mana pun; keupayaan untuk membezakan satu bilion warna atau lebih; Sokongan HDR; lampu latar yang berkelip; Teknologi QLED; melemah biru; penentukuran warna disediakan.

Keupayaan komunikasi peranti adalah seperti berikut: dua input video HDMI, satu DisplayPort, antara muka audio untuk alat dengar luaran, dua penyambung Jenis USB A, satu USB Jenis B, pengedar USB untuk dua port generasi ke-3.

Kelebihan

  • reka bentuk laconic tetapi bergaya;
  • keupayaan untuk bertukar 90 darjah;
  • mod ULMB yang lebih baik, emulasi CRT;
  • prestasi matriks tinggi;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • pendirian memerlukan jarak 40 cm dari dinding di bahagian belakang (kelebihan berbanding CRT dikurangkan menjadi sifar).

Samsung U28H750UQI

Penilaian: 4.7

Samsung U28H750UQI

Penarafan diteruskan dengan model yang lebih mudah dan sepertiga lebih berpatutan. Sudah ada perbezaan mendasar dan signifikan dari segi kualiti gambar dari penyelesaian yang dijelaskan di atas.

Diagonal monitor adalah 27.9 “, matriks pada pandangan pertama sangat baik – dengan resolusi 3840×2160 dan nisbah aspek 16: 9. Tetapi kelebihan ini tidak sesuai dengan latar belakang teknologi itu sendiri – ini adalah anggaran TN. Tetapi ini bukan kelemahan langsung, tetapi hanya diberikan, tanpa harga seperti itu tidak mungkin dilakukan. Dimensi peranti – 654x476x243 mm, berat bersih – 5,20 kg. Pemasangan dinding dengan dimensi 100×100 mm disediakan, kit yang sesuai disertakan dalam set penghantaran.

Oleh kerana dalam kes ini kita berurusan dengan matriks TN, anda tidak boleh mengharapkan warna yang kaya dan warna hitam pekat dari monitor yang dapat disediakan oleh teknologi VA. Sudut pandang juga khas untuk teknologi TN – mendatar 170 darjah dan menegak 160. Kontras – 1000: 1. Had kadar penyegaran skrin juga tidak mengagumkan – 60 Hz, tetapi frekuensi berubah – FreeSync.

Ciri-ciri selebihnya mengenai gambar sangat, sangat baik: teknologi QLED; Lampu latar Bebas Kelipan tanpa kerlipan; kecerahan – 300 cd per meter persegi; tindak balas – 1 ms; satu bilion atau lebih warna; Liputan 100% sRGB; penindasan warna biru; fungsi tersebut membolehkan anda menentukur warna.

Set antara muka, berbanding dengan contoh di atas, sudah cukup terhad: dua penyambung HDMI, satu DisplayPort; output fon kepala. Monitor dikuasakan oleh bekalan kuasa luaran, memakan daya hingga 34 W dalam operasi, hingga 59 W 'pada kecepatan maksimum' dan tidak lebih dari 0,3 W dalam mod tidur.

Kelebihan

  • harga yang berpatutan;
  • gambaran yang cukup jelas;
  • rendering warna yang baik, seperti matriks TN;
  • resolusi menegak yang dilanjutkan.

keburukan

  • tiada sokongan HDR dan 144 Hz.

Samsung U28E590D

Penilaian: 4.6

Samsung U28E590D

Sekarang mari kita lihat monitor Samsung terakhir dalam penarafan kita dengan resolusi matriks 4K. Ini adalah peranti dengan pepenjuru 28 “dan resolusi matriks 3840×2160 dengan nisbah aspek 16: 9. Jenis matriks itu sendiri adalah TN, seperti dalam model sebelumnya.

Dimensi peranti – 661x469x187 mm, berat bersih – 5,28 kg. Beroperasi dari sumber elektrik melalui bekalan kuasa luaran, sementara menghabiskan sehingga 38 W kuasa utama dalam operasi dan tidak lebih dari 0,3 W dalam keadaan siap sedia. Memenuhi standard kecekapan tenaga Energy Star 6.0. Secara struktural, selain dudukan desktop, terdapat pelekap dinding 75×75 mm – kit pelengkap disertakan dalam set penyampaian.

Ciri-ciri utama mengenai penghasilan semula gambar: jenis lampu latar – WLED, berubah-ubah dengan sokongan Bebas Flicker; peningkatan kecerahan maksimum – 370 cd per sq. meter; dot pitch di kedua arah – 0.161 mm; nisbah kontras – 1000: 1; masa tindak balas – 1 ms; pembiakan lebih daripada satu bilion warna; sudut pandangan khas untuk matriks TN – 170 darjah mendatar dan 160 menegak; fungsi pelemahan biru; kemungkinan penentukuran warna manual.

Kumpulan antara muka dalam model ini sangat laconic: terdapat dua port HDMI, satu DisplayPort dan output alat dengar luaran.

Kelebihan

  • reka bentuk yang bagus;
  • penunjuk kelajuan matriks (termasuk kadar penyegaran, yang boleh ditingkatkan hingga 70 Hz melalui pemacu);
  • kabel HDMI 2.0 dengan cincin ferit disertakan;
  • salah satu matriks berkualiti tinggi dan paling produktif

keburukan

  • tiada antara muka USB.

Samsung C32F391FWI

Penilaian: 4.5

Samsung C32F391FWI

Dan bahagian teratas kami adalah monitor, yang ukurannya lebih besar daripada beberapa model sebelumnya, dan pada masa yang sama jauh lebih murah, walaupun matriks bukan TN anggaran, tetapi VA yang lebih maju. Ini nampaknya satu kelebihan, tetapi semuanya berlaku apabila kita memperhatikan resolusi – di sini bukan lagi 4K, tetapi HD biasa – 1920×1080 dengan nisbah aspek 16: 9.

Ukuran layar monitor dalam pepenjuru adalah 31,5 “, dimensi keseluruhan peranti adalah 724x522x248 mm, berat bersih adalah 6,20 kg. Dalam pengoperasiannya memakan daya hingga 35 W, dalam mod tidur – hingga 0,3 W. Catu daya adalah luaran. Pemasangan dinding 75×75 mm disediakan. Bentuk layar melengkung, seperti yang pertama dalam senarai, model yang paling mahal.

Parameter utama matriks di sini tidak memecahkan rekod, tetapi cukup baik, seperti untuk peranti kelas ini dengan harga yang berpatutan: kecerahan – hingga 250 cd. per persegi meter; nisbah kontras – 3000: 1; lampu latar WLED tanpa kerlipan; masa tindak balas – 4 ms; sudut pandangan khas matriks VA yang baik – 178 darjah di kedua-dua arah; pembiakan semula 16.7 juta warna; melemah biru untuk merehatkan mata; kemungkinan penentukuran warna manual.

Kumpulan antara muka dalam model ini lebih terhad, seperti dalam penyelesaian sebelumnya: satu HDMI dan satu DisplayPort, ditambah output alat dengar luaran.

Kelebihan

  • berkualiti tinggi, seperti untuk kelas ini, rendering warna;
  • parameter matriks kompetitif selain resolusi;
  • harga paling berpatutan dalam kumpulan.

keburukan

  • pendirian yang tidak stabil.


Perhatian! Penarafan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen