6 komputer riba terbaik untuk grafik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pemprosesan grafik, terutamanya berkaitan 3D atau video dalam definisi tinggi, mengemukakan permintaan yang meningkat pada perkakasan komputer. Sehingga baru-baru ini, komputer mudah alih tidak dapat memenuhi tugas-tugas tersebut secara definisi. Kini terdapat komputer riba berprestasi tinggi yang hampir sama dengan stesen kerja grafik desktop kelas atas. Para penyunting telah menyediakan untuk anda ulasan mini yang paling layak, menurut pakar kami, model komputer riba untuk bekerja dengan grafik pada tahun 2019.

Kedudukan komputer riba terbaik untuk grafik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Komputer riba terbaik untuk grafik dengan harga yang tepat 1 Lenovo Ideapad 330 RUB 15,972
2 DELL G3 17 3779 RUB 55,000
3 ASUS ZenBook 15 UX533FD RUB 76 900
Komputer riba premium terbaik untuk grafik 1 Apple MacBook Pro 15 dengan paparan Retina Pertengahan 2019 142 390 RUB
2 MSI GT75 Titan 9SG RUB 236,485
3 DELL XPS 15 7590 RUB 101,220

Bahan penarafan didasarkan pada hasil analisis sampel komputer riba oleh portal https://rankquality.com/laptops/.

Komputer riba terbaik untuk grafik dengan harga yang tepat

Dalam pemilihan mini pertama, kami akan memperhatikan model-model yang dapat mengatasi pelbagai tugas grafik, dan pada masa yang sama relatif berpatutan. Sudah tentu, model yang dipersembahkan jauh lebih mahal daripada komputer riba yang benar-benar bajet, tetapi syarat prestasi minimum di sini menetapkan peraturan mereka sendiri.

Lenovo Ideapad 330

Penilaian: 4.9

LENOVO IDEAPAD 3301.jpg

Pertama, pertimbangkan komputer riba grafik yang paling berpatutan dari 'trendsetter' dalam segmen elektronik kos rendah – Lenovo. Tepatnya, Ideapad 330 bukan satu-satunya pengubahsuaian. Dari segi bilangan kombinasi konfigurasi yang mungkin, ini adalah salah satu penyelesaian yang paling fleksibel, kerana ini menyiratkan pilihan apa saja, hingga ukuran skrin.

Dalam konteks bekerja dengan grafik, adalah logik untuk memilih yang kedua antara modifikasi yang tersedia dengan skrin 15 dan 17 inci. Namun, saat ini wajar, tetapi tidak menentukan. Sekiranya kekompakan sangat penting, pepenjuru 15 inci mencukupi untuk banyak aplikasi. Penyelesaian matriks jauh lebih penting, dan tidak boleh ada kompromi di sini. Resolusi maksimum yang tersedia untuk model ini ialah FullHD 1920×1080 dan harus dipilih.

Titik utama kedua yang menentukan pilihan komputer riba untuk grafik adalah gabungan pemproses + kad video. Di sini, pengeluar juga menyediakan medan yang luas untuk kombinasi. Nisbah optimum untuk kos akhir minimum ialah Core i5 8250u dengan kad grafik NVIDIA GeForce MX150. Semua perkara di bawah adalah risiko dan risiko anda sendiri, dengan jelas menyedari kerugian produktiviti yang dibenarkan. Semua yang lebih tinggi – jika anggaran memungkinkan, kerana kenaikan harga yang ketara tidak dapat dielakkan.

Parameter penting lain untuk bekerja dengan grafik ialah RAM. Di sini kita bercakap lebih banyak mengenai kelajuan kerja, dan bukan mengenai keupayaan asas komputer riba. Sistem ini menyokong memori DDR4 yang cukup pantas dari 2133 hingga 2400 MHz. Kelantangan maksimum ialah 16GB.

Semasa bekerja dengan grafik berat, RAM yang cukup baik mungkin tidak mencukupi, dan kemudian cakera keras disambungkan ke casing. Ideapad 330 mempunyai slot M.2 untuk SSD NVMe berkelajuan tinggi. Ini adalah susunan cakera keras yang anda perlukan untuk melengkapkan komputer riba untuk memasang sistem operasi. Untuk penyimpanan, anda boleh menggunakan HDD mekanikal. Kapasiti yang tersedia SSD – dari 128 hingga 256GB, HDD – hingga 2TB.

Malah kapasiti bateri dapat 'di-tweak' dengan menyesuaikan Ideapad 330. Pengilang menawarkan dua pilihan – dengan kapasiti 30 atau 45Wh, yang memberikan autonomi hingga 6 atau 8 jam, masing-masing.

Dimensi komputer riba dalam konfigurasi dengan pepenjuru layar 17.3 inci adalah 418×292.6×24.9mm, berat bersih – dari 2.8kg, bergantung pada konfigurasi yang dipilih.

Kelebihan

  • skrin besar;
  • pelbagai pengubahsuaian;
  • pelbagai kecerahan;
  • penyejukan yang tenang;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • tidak ada kelemahan dan aduan sistematik yang dijumpai.

DELL G3 17 3779

Penilaian: 4.8

DELL G3 17 37791.jpg

Pilihan lain untuk komputer riba yang agak murah untuk kerja grafik ialah 173 inci G3 3779 dari DELL. Model ini juga memungkinkan untuk hampir dua lusin pengubahsuaian, tetapi kita akan memfokuskan pada jarak sempit, di mana petunjuk prestasi yang paling baik diperhatikan, sehingga hasilnya adalah sebuah kereta yang tingkatnya lebih tinggi daripada yang sebelumnya.

Oleh itu, pakar mengesyorkan konfigurasi skrin besar 17.3 untuk bekerja dengan grafik. Dalam kes ini, dimensi komputer riba adalah 415.4×279.2x25mm. Berat bersih – 3.27kg. Walaupun kes itu cukup besar, para pereka berjaya menangani tugas 'menutupi' ketebalan, dan komputer riba kelihatan nipis dan elegan. Resolusi matriks maksimum ialah FullHD 1920×1080. Penutup skrin lebih baik matte, tetapi juga berkilat.

Dalam konfigurasi minimum untuk reka bentuk dan grafik, model ini dapat dilengkapi dengan pemproses Core i5 8300H, tetapi pakar kami masih mengesyorkan Core i7 8750H 6-teras dengan frekuensi hingga 2,3 GHz. Jumlah RAM standard juga ditawarkan dalam dua versi – 8 dan 16GB, dan had peningkatan mungkin yang lebih tinggi ialah 32GB. Jenis memori – DDR4 dengan frekuensi 2666MHz, dua slot. Kad video diskrit (kami tidak menganggapnya terpadu) ditawarkan di sini NVIDIA GeForce GTX 1050Ti atau 1060 dengan memori dari 4 hingga 6GB GDDR5.

Dengan subsistem penyimpanan data, keadaan di sini sama seperti model di atas. Anda pada mulanya boleh memilih konfigurasi dengan SSD keadaan pepejal untuk sistem operasi dan HDD mekanikal untuk pemacu. Oleh itu, perlu dilakukan, kerana satu SSD akan menjadi sangat kecil kerana bekerja dengan grafik yang serius. Menjimatkan SSD dengan menghabiskan satu HDD juga sama sekali tidak berbaloi.

Kelemahan komputer riba ini adalah autonomi. Komputer dilengkapi dengan bateri 3500mAh / 56Wh dan dengan penggunaan kuasa ini, cas penuh akan bertahan tidak lebih dari 4 jam. Ini pelik sekali, kerana model ini diposisikan oleh pengeluar sebagai model permainan. Di masa depan, masuk akal untuk mempertimbangkan untuk mengganti bateri dengan yang lebih besar, jika alternatif seperti itu berlaku di pasaran.

Kelebihan

  • kuasa dan prestasi;
  • skrin besar;
  • banyak pilihan konfigurasi;
  • reka bentuk elegan langsing yang menutupi besarnya casing.

keburukan

  • bateri standard lemah.

ASUS ZenBook 15 UX533FD

Penilaian: 4.7

ASUS ZenBook 15 UX533FD1.png

Yang ketiga dan terakhir dalam pilihan mini notebook terbaik untuk grafik mengikut versi, mempertimbangkan salah satu projek ASUS yang paling berjaya – model UX533FD keluarga ZenBook. Sebenarnya, ini adalah penyelesaian universal yang sesuai untuk hampir semua tugas, dan untuk bekerja dengan grafik juga. Dengan semua petunjuk, model ini bahkan boleh dikaitkan dengan kelas premium, tetapi dalam kerangka topik kami, komputer riba premium untuk grafik masih jauh lebih mahal.

Ukuran skrin di sini pada had yang lebih rendah yang dibenarkan untuk julat tugas yang digariskan adalah 15,6 inci, resolusi matriks maksimum adalah 1920×1080. Dimensi komputer riba – 354x220x18mm, berat – 1.59kg. Badan adalah logam. Sampul pelindung disertakan. Skrinnya, boleh juga sensitif terhadap sentuhan – beberapa pengubahsuaian menyediakan pilihan ini.

Pemproses 1.8GHz Core i7 8565U yang dioptimumkan grafik (4 teras Whisky Lake). Peralatan standard adalah 8GB, frekuensi tertinggi mungkin sangat diingini, dan dalam hal ini ia adalah 2400MHz. Kad grafik yang disyorkan – NVIDIA GeForce GTX 1050 diskrit sahaja.

Dengan cakera keras, pembangun melakukan perkara yang sangat radikal – mereka menawarkan satu-satunya pilihan untuk SSD keadaan pepejal dengan kelantangan 512GB pada antara muka M.2. Apabila bekerja dengan banyak grafik, terutama dengan mobiliti tinggi, disarankan untuk menjaga ketersediaan media luaran terlebih dahulu – pemacu kilat atau pemacu keras mudah alih.

Tidak seperti model sebelumnya, dengan kerja autonomi di sini sudah lengkap. Bateri lithium-ion standard (lithium-polymer sebagai pilihan) dengan kapasiti 4800mAh / 73Wh memberikan operasi berterusan tanpa mengecas semula selama 13 jam.

Komputer riba ini boleh disarankan untuk bekerja dengan grafik kerumitan dan kapasiti rata-rata. Dalam model ini, penekanan diberikan pada dimensi dan berat minimum untuk memberikan keselesaan maksimum dalam keadaan apa pun, walaupun sangat sempit.

Kelebihan

  • tahap premium siri ini;
  • kuasa dan prestasi;
  • skrin sentuh dalam beberapa pengubahsuaian;
  • reka bentuk yang elegan;
  • sarung logam;
  • hayat bateri yang panjang;
  • kurus dan ringan.

keburukan

  • tiada masalah sistematik dikenal pasti.

Komputer riba premium terbaik untuk grafik

Dalam kumpulan peranti kedua, kami akan mempertimbangkan yang paling 'disumbat' dengan komputer riba perkakasan yang kuat, ia juga yang paling mahal dalam ulasan. Penyelesaian mudah alih ini dengan mudah mengatasi tugas grafik yang maju.

Apple MacBook Pro 15 dengan paparan Retina Pertengahan 2019

Penilaian: 4.9

Apple MacBook Pro 15 dengan paparan Retina Pertengahan 2019.jpg

Mari kita segera memperhatikan pengagum teknologi Apple, terutama sejak komputer Apple hampir sejak awal memusatkan perhatian pada pekerjaan profesional dengan grafik. Untuk masa yang lama, sebilangan besar penerbitan cetak di dunia dipasang pada Mac, dan kebanyakan piawaian, format dan fon adalah satu tahap atau yang lain yang berkaitan dengan platform ini. Baru-baru ini PC sebagai platform grafik 'mengejar ketinggalan' dengan komputer Apple. Sekarang Apple MacBook Pro digunakan secara meluas untuk bekerja dengan grafik raster dan vektor, serta untuk penyuntingan video yang hampir tidak ada kerumitan.

Ukuran skrin komputer riba 15,4 inci diagonal, dan resolusi matriksnya tidak biasa, khas untuk MacBook – 2880×1800. Paparan retina dengan ketumpatan piksel yang tinggi di sini “berfungsi sepenuhnya” semua kelebihannya – gambarnya berair, terang, kontras, warnanya realistik, piksel tidak dapat dibezakan. Penutup skrin berkilat. Dimensi keseluruhan komputer riba – 349.3×240.7×15.5mm, berat – 1.83kg. Sarungnya adalah logam dengan reka bentuk minimalis khas untuk keseluruhan siri.

Pusat pengkomputeran keseluruhan sistem adalah pemproses yang kuat Intel Core i7 pada enam teras Coffee Lake dengan frekuensi 2.6 GHz. RAM stok adalah DDR4 dengan frekuensi 2.4GHz dalam isipadu 16GB. Pilihan subsistem video: AMD Radeon Pro 555X atau Intel Iris Plus Graphics 655. Memori video kad diskrit adalah 4GB. Pemacu keras adalah SSD keadaan pepejal 256GB.

Dari segi komunikasi, model ini hanya menyokong sambungan tanpa wayar melalui standard Wi-Fi 802.11ac atau 802.11b, serta Bluetooth versi 4.1 atau 5.0. Bateri Lithium-polymer dengan kapasiti 83.6Wh menyediakan kerja autonomi komputer riba sehingga 10 jam.

Untuk semua kelebihan jelas komputer riba ini, terdapat satu ciri yang patut diberi perhatian. Penyejukan sistem berfungsi dengan bias terhadap keselesaan akustik maksimum bagi pengguna. Oleh itu, bahagian aktifnya tidak menyala 'hingga yang terakhir', yang bermaksud bahawa komputer riba boleh menjadi panas. Dalam kes ini, ini bukan kelemahan, tetapi pengiraan yang halus, dan pemanasan tinggi tidak menimbulkan bahaya.

Analisis terperinci mengenai ciri teknikal boleh didapati di sini.

Kelebihan

  • jenama.
  • Paparan retina – gambar tanpa cela;
  • bahan berkualiti tinggi dan mutu kerja;
  • prestasi;
  • autonomi;
  • semua kelebihan Apple dari segi ergonomi;
  • reka bentuk canggih khas Apple.

keburukan

  • khas untuk Apple minimalisme antara muka.

MSI GT75 Titan 9SG

Penilaian: 4.8

MSI GT75 TITAN 9SG1.jpg

Ulasan diteruskan dengan penyelesaian yang sangat hebat dari syarikat Taiwan MSI. Titan 9SG diposisikan sebagai permainan, dan ia mempunyai berat sebelah dalam segala hal. Dan semua kelebihan permainan secara langsung sesuai dengan keperluan untuk kerja yang selesa dengan grafik apa-apa kerumitan.

Segera, mari kita memikirkan hampir satu-satunya kelemahan yang jelas, walaupun tidak dapat dielakkan, dari model ini – dimensi dan berat. Dimensi komputer riba adalah 428x314x58mm, berat tanpa pembungkusan adalah 4.56kg. Tetapi untuk kerja operasi dengan grafik yang paling kompleks dan besar dalam keadaan 'lapangan', mana-mana alternatif yang layak akan mempunyai dimensi yang sama.

Selebihnya ciri komputer riba dalam konfigurasi yang disyorkan oleh pakar kami sangat mengagumkan dengan cara yang baik. Skrin 17.3 inci dilengkapi dengan IPS-matriks berkualiti tinggi dengan resolusi 4K 3840×2160. Digabungkan dengan kad grafik NVIDIA GeForce GTX 1070 yang kuat dengan memori 8GB, bundle ini membolehkan anda bekerja sepenuhnya dengan grafik 3D yang paling kompleks, termasuk dalam dinamika, menyelesaikan butiran terkecil. Terdapat modifikasi dengan matriks TN dan resolusi yang lebih rendah, tetapi konfigurasi ini tidak digalakkan untuk tugas yang dimaksudkan.

CPU teratas Intel Core i9 8950HK dengan enam teras Coffee Lake pada 2.9GHz akan memberikan bukan sahaja operasi sepantas kilat peranti secara keseluruhan, tetapi juga rendering pantas semasa penyuntingan video – salah satu masalah yang paling menyakitkan dalam setiap pasca produksi. RAM di sini juga disusun pada tahap tertinggi – pemasangan standard menyediakan 32GB DDR4 yang boleh dikembangkan sehingga 64GB menggunakan empat slot kerja.

Dalam kes ini, dimensi komputer riba yang mengagumkan memberikan faedah kedua – pemaju telah melengkapkan model ini dengan set antara muka yang mengagumkan: lima port USB 3.1 Jenis A, satu Mini DisplayPort dan satu HDMI, input dan output audio, antara muka Thunderbolt3 dan S / PDIF. Menyambung ke rangkaian dilakukan dengan wayar – melalui kad rangkaian gigabit, dan tanpa wayar melalui modul radio Wi-Fi standard 802.11ac. Sambungan tanpa wayar periferal – melalui Bluetooth 5.0.

Memandangkan penggunaan tenaga yang tinggi, jelas bahawa bateri komputer riba akan lebih menuntut. Pembangun model meramalkan masa ini dan melengkapkan komputer riba dengan bateri berkapasiti tinggi 90Wh.

Kelebihan

  • skrin besar;
  • Resolusi 4K;
  • kekuatan dan prestasi yang luar biasa;
  • autonomi yang agak tinggi;
  • semua faedah estetik komputer riba permainan;

keburukan

  • dimensi dan berat.

DELL XPS 15 7590

Penilaian: 4.7

DELL XPS 15 7590 0.jpg

Kajian semula notebook terbaik untuk grafik mengikut versi diselesaikan oleh satu lagi kejayaan pengembangan syarikat DELL. Model ini mempunyai layar yang lebih kecil daripada yang sebelumnya, tetapi dimensi yang jauh lebih kecil dengan ciri prestasi yang serupa.

Dimensi komputer riba adalah 357x235x17mm. Diagonal skrin – 15.6. Terdapat pelbagai pilihan untuk melengkapkan matriks. IPS-matriks – dua pilihan resolusi – FullHD 1920×1080 atau 4K 3840×2160. Tetapi perkara yang paling menarik di sini ialah pemaju telah meramalkan kemungkinan pengubahsuaian dengan matriks teknologi terkini OLED. Matriks seperti itu jauh lebih mahal daripada IPS, apatah lagi TN, tetapi dalam segmen premium, harga komputer riba bukanlah yang pertama dari segi kepentingan.

Bagi elektronik, semuanya ada yang terbaik dalam model ini, jika kita mempertimbangkan konfigurasi premium kelas atas. Ini adalah pemproses Core i9 9980HK yang kuat dengan 8 teras Coffee Lake dengan frekuensi 2.6GHz. Jumlah RAM lalai kilang adalah 16GB dengan potensi pengembangan sehingga 64GB pada dua slot. Bertanggungjawab untuk grafik adalah kad NVIDIA GeForce GTX 1650 yang diskrit dengan memori video 4GB. Jajaran bintang ini dimahkotai dengan pemacu keadaan pepejal 1TB berkelajuan tinggi.

Penunjuk autonomi model ini juga terbaik – bateri lithium-ion dengan kapasiti selangit 8083mAh memberikan operasi berterusan pada satu cas sehingga 9 jam. Komputer riba itu sendiri boleh berfungsi sebagai sumber kuasa untuk periferal – salah satu daripada dua port USB 3.1 Gen 1 menyokong teknologi PowerShare, dan port Thunderbolt 3 menyokong Penghantaran Daya.

Kelebihan

  • kuasa dan prestasi;
  • agak padat;
  • OLED – matriks sebagai pilihan;
  • Resolusi 4K;
  • pemacu SSD terabait;
  • sarung logam;
  • bateri berkapasiti.

keburukan

  • tidak terdapat kelemahan yang jelas.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen