6 daripada tiup salji tanpa kord terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Blower salji bertenaga bateri membolehkan anda membersihkan kawasan tersebut tanpa menyeret kabel kuasa. Ini meningkatkan mobiliti dan mempercepat proses. Kehadiran bateri terpasang membolehkannya digunakan dalam keadaan di mana tidak ada alur keluar dengan 220 V. Mari kita ketahui blower salji tanpa wayar mana yang dianggap terbaik menurut ulasan dan ciri pelanggan yang dapat diketengahkan oleh pakar.

Cara memilih blower salji berkuasa bateri

Semasa pergi ke kedai untuk membeli snow blower dengan bateri, penting untuk mengetahui parameter utama untuk memilih snow blower. Antaranya:

  1. Lebar tangkapan. Bervariasi dari 25 hingga 51 cm dalam versi elektrik, yang mempengaruhi kelajuan pembersihan dan jumlah lorong untuk membersihkan kawasan tertentu.
  2. Tangkap tinggi. Ia berlaku dari 15 hingga 30 cm. Bergantung pada salji salji yang dapat dikeluarkan pada satu masa “di akar” atau dipotong menjadi beberapa lapisan.
  3. Kehadiran penyesuaian kedudukan pelongsor. Ia diukur dalam darjah dan berkisar antara 120 hingga 260º. Sudut lontaran memungkinkan anda mengarahkan salji yang dikeluarkan ke arah yang betul, sehingga kemudian tidak mengganggu jalan masuk atau keluar kenderaan.
  4. Berat. Versi tanpa wayar blower salji tidak mempunyai pemacu roda – pengendali perlu mendorongnya sendiri, jadi berat badan mempengaruhi kemudahan pengangkutan dan kelancaran. Julat pilihan adalah 7-30 kg.
  5. Bahan Auger. Bilah untuk memotong salji boleh dibuat dari logam atau plastik dengan getah. Pilihan pertama lebih kuat, tetapi lebih mahal, dan yang kedua lebih murah, tetapi auger kadang-kadang pecah apabila bertembung dengan batu.
  6. Hayat bateri. Bergantung pada kapasiti bateri (2-6 A / jam) dan penggunaan semasa blower salji. Selang masa untuk kerja aktif adalah dari 20 minit hingga 2 jam. Parameter dipilih bergantung pada kawasan servis. Sekiranya tidak dapat membersihkan wilayah dengan segera, maka kemungkinan untuk terus bekerja hanya setelah mengisi semula bateri atau menggantinya.
  7. Julat lemparan. Salji yang diserap oleh mesin terbang pada jarak 1-8 m. Ia bergantung pada sejauh mana gundukan salji akan dikumpulkan dan seberapa besar kawasan yang akan dibersihkan.

Kedudukan blower salji tanpa wayar terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kajian semula mengenai tiup salji tanpa wayar terbaik 1 Greenworks GD80STK4 dengan bateri 4 Ah RUB 29 210
2 Denzel EST-51Li RUB 19,999
3 Greenworks GD40SB 2600607 dengan bateri 4 Ah RUB 18 490
4 STIGA ST 8051 AE RUB 13 330
5 AL-KO SnowLine ST 4048 RUB 12,990
6 Greenworks G40SS30 2600807UB dengan bateri 4 Ah RUB 14,973

Kajian semula mengenai tiup salji tanpa wayar terbaik

Sekarang anda tahu bagaimana memilih salji bertenaga bateri dan anda dapat melihat model yang paling popular. Mungkin di antara mereka anda akan mendapat apa yang anda perlukan.

Greenworks GD80STK4 dengan bateri 4 Ah

Penilaian: 4.9

Greenworks GD80STK4 dengan bateri 4 Ah

Di tempat pertama adalah produk dari jenama Greenworks. Model ini dilengkapi dengan bateri berkapasiti 4 Ah, yang dipasang di bahagian atas casing. Satu cas sudah cukup untuk membersihkan kawasan seluas 250 m² jika terdapat lapisan 50 mm di atasnya. Pemegang berbentuk L mempunyai pegangan lembut sehingga tidak tergelincir di tangan anda. Kedudukan saluran ejeksi dapat disesuaikan tanpa membongkok berkat tuas yang dilanjutkan. Jarak lemparan adalah 6 m. Lebar dan ketinggian blower salji meliputi 51×25 cm. Ia dilengkapi dengan roda getah dengan diameter 170 mm, dan berat 15 kg memungkinkannya dihantar dengan mudah ke tempat pembersihan. Pembeli dalam ulasan seperti itu bahawa bateri di sini adalah universal dan sesuai untuk peralatan lain dari jenama yang sama.

Pakar kami memberikan produk ini sebagai tempat pertama dalam ulasan kerana peningkatan daya. Dilihat dari tinjauan, peniup salji mengatasi walaupun salji basah dan basah. Memandangkan saiz peralatan yang padat, kekuatan yang tersembunyi di dalamnya menjadikannya peneraju kajian kami.

Kelebihan

  • kapasiti bateri cukup untuk membersihkan kawasan seluas 250 m²;
  • pemegang yang selesa;
  • berat 15 kg;
  • peningkatan kemampuan bergerak.

keburukan

  • tahap kebisingan adalah 96 dB;
  • harga tinggi.

Denzel EST-51Li

Penilaian: 4.8

Denzel EST-51Li

Di tempat kedua ialah Denzel. Blower salji menangkap lebar 510 mm dan ketinggian 210 dalam satu hantaran. Ia mempunyai bentuk augers yang halus dan pelongsor boleh disesuaikan dari panel kawalan dengan tuas mekanikal. Motor elektrik dikuasakan oleh bateri dengan kapasiti 4 A / j dan penggunaannya adalah 40 V. Peranti ini beratnya 20 kg dan dikurniakan roda getah sendiri. Semasa mengangkut atau menyimpan, pemegang boleh dilipat dua untuk mengurangkan dimensi. Ulasan menunjukkan bahawa pemancaran dilakukan pada jarak 3-5 meter. Sekiranya batu muncul, auger dapat mengatasinya tanpa kerosakan. Hayat bateri adalah 30-40 minit. Pemasangan peranti ini berkualiti tinggi dan anda tidak merasa lesu dalam reka bentuknya.

Ciri dari blower salji berkuasa bateri ini adalah lampu depan terpasang. Ia dilekatkan pada pemegang dan boleh disesuaikan pada sudut kecondongan. Ini sangat berguna semasa pembersihan dilakukan pada musim sejuk di kawasan yang tidak mempunyai pencahayaan lain.

Kelebihan

  • termasuk bateri dan pengecas;
  • sarung bateri dihiasi dengan jalur getah untuk mengelakkan kerosakan;
  • pemegang lipat;
  • ada pegangan yang berasingan untuk dibawa.

keburukan

  • berat 20 kg lebih sukar untuk dibawa ke tangan dalam jarak jauh;
  • pelongsor pelepasan kadangkala harus dibersihkan dari salji yang melekat;
  • kehilangan pemimpin dalam ketinggian cengkaman – 210 mm berbanding 250 mm.

Greenworks GD40SB 2600607 dengan bateri 4 Ah

Penilaian: 4.7

Greenworks GD40SB 2600607

Jenama Greenworks juga membuat model penyingkiran salji tanpa wayar yang lain. GD40SB dilengkapi dengan bateri 4Ah yang tahan 30-40 minit. Ulasan menunjukkan bahawa selama ini mungkin ada waktu untuk membersihkan semua jalan di sekitar pondok atau membuang tempat letak kereta di sebelah rumah. Jangkauan lemparan di sini mencapai 6 m, yang tidak memerlukan pemindahan tumpukan salji secara manual. Auger terbuat dari campuran getah dan plastik, jadi lebih baik menahan hentaman dengan batu. Dalam satu hantaran, mesin melepaskan jalur 51 cm dengan ketinggian 15 cm. Tuas pada pemegang utama membolehkan anda mengarahkan aliran salji ke tempat yang betul tanpa menghentikan prosesnya.

Peniup salji ini termasuk dalam ulasan kerana kelembutannya. Ia tidak goyah seperti kereta lain. Selepas membersihkan 250 m², tangan tidak akan takut gegaran. Produk ini mendapat tempat ketiga, kerana ketinggian ketinggian dua sebelumnya, hanya 150 mm.

Kelebihan

  • jarak balingan hingga 6 m;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • menghilangkan lebar 51 cm;
  • lengkap dengan bateri dan pengecas.

keburukan

  • memotong lapisan 15 cm pada satu masa;
  • masa pengecasan adalah 2 jam.

STIGA ST 8051 AE

Penilaian: 4.6

STIGA ST 8051 AE

Model ini mempunyai dimensi 113x94x52 cm dan membersihkan jalur 52×30 cm. Motor elektrik beroperasi dengan suara 82 dB, yang sedikit lebih senyap daripada pesaing. Mesin ini dilengkapi dengan roda dengan diameter 7 inci dan mudah memandu melalui jalan atau salji yang penuh sesak. Pegangan ditutup dengan pad getah, sehingga logam tidak menyejuk dan senang memegangnya dengan sarung tangan. Tuas putar suar terletak di panel. Putaran auger dimulakan dengan menekan pendakap keluli. Dalam ulasan, pemilik berkongsi bahawa peniup salji mudah dikendalikan dengan satu tangan. Anda juga dapat mengangkat berat 16 kg sahaja untuk menanggung salji dalam atau mengeluarkannya dari bagasi. Kit ini dilengkapi dengan bateri dan pengecas yang boleh ditanggalkan, jadi anda tidak perlu membeli apa-apa.

Pada pendapat kami, peniup salji adalah yang terbaik kerana ia dapat menyerap hembusan salji dengan ketinggian 30 cm pada satu masa. Ini sangat memudahkan proses pembersihan setelah hujan salji lebat.

Kelebihan

  • berat optimum 16 kg;
  • pemegang tambahan untuk pengangkutan;
  • pemegang lipat;
  • jarak lontaran 1-6 m.

keburukan

  • sudut putaran pelongsor adalah 180 darjah, yang lebih rendah daripada model lain;
  • bateri dicas selama 3 jam.

AL-KO SnowLine ST 4048

Penilaian: 4.5

AL-KO SnowLine ST 4048

Blower salji dilengkapi dengan auger halus dan menyerap isipadu 480×200 mm pada satu masa. Melalui selokan, salji dialihkan ke sisi. Paip cawangan boleh dipusing 180 darjah. Model ini boleh digerakkan secara bergantian dengan satu tangan atau tangan yang lain, kerana pendakap pendikit seragam sepanjang keseluruhan pegangan. Kaki pemegang dilipat di dua tempat, menjadikannya unit yang sangat padat untuk disimpan di dalam almari.

Kami menganggap peniup salji adalah yang terbaik kerana berat paling ringan dalam kategori ini, dengan mempertimbangkan lebar kerja 48 cm. Peranti ini mempunyai berat 13 kg, oleh itu ia sangat sesuai untuk pengangkutan di bagasi kereta ke rumah negara untuk membersihkan pintu masuk di depan pintu pagar, halaman dan lain-lain. taman permainan. Ciri lain dari produk tersebut adalah auger getah sepenuhnya. Reka bentuk ini mengekalkan keutuhan bilah ketika memukul batu atau ais. Ulasan menunjukkan bahawa elemen jarang pecah, jadi anda tidak perlu mencari pusat servis atau membelanjakan wang untuk pembaikan setelah jaminan tamat.

Kelebihan

  • melemparkan salji 6 m;
  • membersihkan jalur 480 mm;
  • menyesuaikan kedudukan pelongsor dari panel kawalan;
  • pencahayaan lampu depan.

keburukan

  • sudut putaran paip cawangan 180 darjah;
  • getah nipis pada roda;
  • kadang-kadang boleh melantun.

Greenworks G40SS30 2600807UB dengan bateri 4 Ah

Penilaian: 4.4

GREENWORKS G40SS30 2600807UB DENGAN BATERAI 4 Ah

Kajian ini diselesaikan oleh peniup salji, yang merupakan penyodok elektrik. Model ini dirancang pada bar tunggal tanpa roda, di mana di satu sisi terdapat dua pegangan dan bateri, dan di sisi lain kotak dengan lebar penangkapan 300 mm. Ulasan menunjukkan bahawa peranti ini mempunyai ketinggian hingga 250 mm. Ia dibenarkan bekerja secara berlapis jika ketinggian salji salji 400-500 mm. Tetapi peralatannya tidak memiliki arah pelepasan salji, sehingga hanya dilemparkan ke sisi hingga 3 m. Auger terbuat dari getah dan plastik, yang membuatnya optimum dari segi kekakuan dan fleksibilitas. Tetapi kerana produktiviti yang rendah dan masa autonomi yang singkat, peniup salji hanya sesuai untuk membersihkan laluan ke pintu pagar atau tandas jalanan.

Kami mengesyorkan blower salji elektrik berkuasa bateri ini untuk wanita. Beratnya ialah 7 kg. Ulasan menunjukkan bahawa bateri tahan selama 20 minit, dan selama ini anda dapat meluangkan masa untuk membersihkan semua trek yang diperlukan di halaman rumah persendirian atau di negara ini.

Kelebihan

  • termasuk bateri;
  • mengatasi salji yang longgar;
  • sesuai dengan senang di trunk kereta;
  • Bateri sesuai untuk peralatan lain dari jenama ini.

keburukan

  • tidak sesuai untuk membersihkan tempat letak kenderaan yang besar;
  • tiada pengatur arah pelepasan;
  • mustahil untuk memutuskan sambungan bahagian atas dari bawah (disambungkan oleh kabel dalam lekukan);
  • dengan lebar hanya 300 mm.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen