5 TV Teratas Xiaomi

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

TV Xiaomi tergolong dalam segmen TV Pintar yang besar. Perkembangan mereka dimulakan pada tahun 2016, tetapi mereka muncul di wilayah Rusia hanya pada awal musim panas 2019. Sehubungan itu, kami memutuskan untuk membuat tinjauan profesional dan mencari 5 TV terbaik Xiaomi yang tersedia untuk pengguna domestik pada masa ini.

PS: Tempat dalam pemeringkatan diedarkan sesuai dengan parameter ukuran layar, jadi kami menggesa anda untuk memberi perhatian khusus pada keterangan dan senarai kelebihan dan kekurangan.

Penarafan TV terbaik Xiaomi

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan TV terbaik Xiaomi 1 Xiaomi Mi TV 4S 65 RUB 53,900
2 Xiaomi Mi TV 4S 55 RUB 37,237
3 Xiaomi Mi TV 4C 50 RUB 39,990
4 Xiaomi Mi TV 4A 43 Pro RUB 21,990
5 Xiaomi Mi TV 4C 40 RUB 28,990

Berdasarkan data dari https://rankquality.com/tv/.

Xiaomi Mi TV 4S 65

Penilaian: 4.9

Xiaomi Mi TV 4S 65

Xiaomi Mi TV 4S 65 dengan layar 65 inci (165 cm) menjadi peneraju penarafan di sebelah kanan TV terbesar. Dari sudut pandangan teknikal, ia tidak akan berfungsi untuk mengatakan apa-apa yang baru mengenainya, kerana semua parameter asas diambil secara langsung dari Xiaomi Mi TV 4S 55. Antara muka suara yang sama selain alat kawalan jauh, set input dan output yang sama, dan pemproses grafik yang benar-benar serupa GPU Mali-450, bekerjasama dengan sistem yang terkawal Android.

Pada asasnya, keseluruhan perbezaannya bergantung kepada parameter penggunaan tenaga dan berat badan. Memandangkan bahawa dimensi Xiaomi Mi TV 4S 65 sama dengan 1456x917x301 mm, 21 kg jisim tidak akan menjadi kejutan besar. Serta penggunaan kuasa 180 watt, yang mana 16 watt digunakan untuk menghidupkan pembesar suara lama yang baik. Sebaiknya letakkan TV seperti itu hanya di dewan yang luas, di mana terdapat seluruh kawasan untuk memasang teater rumah yang lengkap.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • dimensi keseluruhan yang besar;
  • operasi sistem yang stabil;
  • satu set ciri-ciri asas yang biasa dan boleh dipercayai.

keburukan

  • persamaan mutlak parameter asas dengan Xiaomi Mi TV 4S 55.

Xiaomi Mi TV 4S 55

Penilaian: 4.8

Xiaomi Mi TV 4S 55

Tempat kedua dalam ranking adalah wakil model tahun 2018 pelepasan, yang diagonal skrinnya 139 cm (atau 54.6 inci). Xiaomi Mi TV 4S 55 tidak boleh disebut sebagai TV rujukan di segmen TV Pintar, tetapi dari segi harga / kualiti tidak mungkin sama.

Untuk pertama kalinya dalam beberapa tahun, matriks paparan diubah – TFT TN memberi laluan ke TFT IPS dengan rendering warna yang lebih baik dan kedalaman hitam. Resolusi tetap pada 4k dan masa tindak balas piksel dikurangkan menjadi 8ms – perbezaan kecil tetapi ketara. Asas semua penyelesaian teknikal lain dipinjam dari Xiaomi Mi TV 4C 50, kerana jenama itu tidak dapat menawarkan apa-apa lagi dengan harga yang sederhana (mengikut piawaian pemimpin pasaran). Pada akhirnya, penggunaan tenaga meningkat menjadi 120 W, beratnya melebihi tanda 13 kg, dan pembeli menerima satu lagi kapal induk khas China.

Kelebihan

  • Matriks IPS dengan rendering warna yang lebih baik;
  • masih berkualiti tinggi bunyi;
  • masa tindak balas piksel yang lebih baik;
  • kawalan suara;
  • pemproses grafik GPU Mali-450 onboard;
  • rangka badan diperbuat daripada logam.

keburukan

  • tahap peningkatan kecil berbanding dengan model sebelumnya.

Xiaomi Mi TV 4C 50

Penilaian: 4.7

Xiaomi Mi TV 4C 50

Baris ketiga peringkat menuju TV pintar Xiaomi Mi TV 4C 50, di mana antara muka kawalan suara muncul untuk pertama kalinya dalam siri ini. Diagonal skrin model ini berukuran 49,5 inci atau 126 cm – jika TV sebelumnya masih boleh diletakkan di dapur atau di bilik tidur kecil, maka kemungkinan besar ini tidak sesuai dengan dimensi.

Memori dalaman Xiaomi Mi TV 4C 50 adalah 8 GB, yang dapat ditangani oleh sistem dengan baik. Pembesar suara 8W lama kembali dengan sokongan bunyi surround. Panel penyambung menambah satu port HDMI dan satu USB, serta input komponen – semua ini tidak ada pada pendahulunya 40 inci. Parameter yang selebihnya, dengan pengecualian untuk meningkatkan kadar penyegaran hingga 50 Hz, tidak berubah – pada akhirnya, ini masih merupakan perwakilan siri TV standard yang sama dari Xiaomi.

Kelebihan

  • resolusi gambar telah meningkat kepada format 4k (3840×2160 piksel);
  • TV Pintar di platform Andriod;
  • kawalan suara;
  • berat 10.6 kg.

keburukan

  • parameter teknikal output dan tetapan gambar kekal pada tahap model generasi sebelumnya.

Xiaomi Mi TV 4A 43 Pro

Penilaian: 4.6

Xiaomi Mi TV 4A 43 Pro

Versi Pro TV Smart 43 “dengan lampu latar LED Langsung. Ini berbeza dari model biasa dari siri ini Xiaomi oleh peningkatan nilai jumlah memori dalaman dan peningkatan titik dalam sejumlah ciri. Oleh itu, dengan kontras dan sudut tontonan yang berterusan, masa tindak balas piksel dikurangkan kepada 6.5 ms. Pembesar suara terbina dalam menjadi 4 W lebih kuat – kenaikan yang agak kecil, tetapi semua perkara lain sama, suaranya menjadi lebih kuat. Jumlah simpanan fail dalaman ialah 8 GB, yang dapat dibaca oleh sistem dengan cepat.

Perlu juga diperhatikan bahawa jumlah penggunaan kuasa Xiaomi Mi TV 4A 43 Pro 10 W lebih rendah daripada 4C 40 – hanya 75 W. Bagaimana pengurangan ini dicapai tidak jelas, kerana panel penyambung TV juga memperoleh beberapa input tambahan (relatif sama Xiaomi Mi TV 4C 40). Model itu ternyata sangat bagus, dan hanya ada satu kesedihan di dalamnya: alat kawalan jauh yang benar-benar buruk dan paparan silau pada layar.

Kelebihan

  • bunyi berkualiti tinggi;
  • Input AV, HDMI (3 pcs.), USB (3 pcs.) Pada panel penyambung;
  • masa tindak balas piksel pantas;
  • pengurangan penggunaan kuasa.

keburukan

  • alat kawalan jauh yang tidak selesa;
  • silau pada skrin kerana cahaya dari pelbagai sumber.

Xiaomi Mi TV 4C 40

Penilaian: 4.5

Xiaomi Mi TV 4C 40

TV buatan Cina 40 inci (pepenjuru layar: 102 cm), yang membuka rangkaian TV terbaik jenama Xiaomi. Berkat bezel nipis, ia kelihatan sangat bagus, dan beratnya (tanpa pendirian) tidak lebih daripada 6.2 kilogram. Memberi Full HD – resolusi definisi tinggi, mempunyai lampu latar LED dan pilihan TV Pintar, standard untuk TV moden.

Salah satu ciri terkuat dari Xiaomi Mi TV 4C 40 adalah parameter transmisi gambarnya yang tinggi: sudut tontonan 178 °, masa tindak balas piksel tidak lebih dari 8.5 ms, serta kehadiran imbasan progresif dan nisbah kontras 1200: 1. 2 pembesar suara dengan kekuatan 6 W bertanggungjawab terhadap suaranya, yang cukup bagus untuk model ini. Penggunaan kuasa TV sendiri adalah 85 W, tetapi ini bukan hasil terbaik dalam siri ini.

Kelebihan

  • AV, HDMI (2 buah.), Input USB untuk menyambungkan peralatan persisian;
  • ketersediaan port Ethernet dan Wi-Fi;
  • berat badan yang agak rendah;
  • parameter penghantaran gambar yang baik;
  • Memori dalaman 4 GB.

keburukan

  • penggunaan kuasa yang cukup tinggi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen