5 ski luncur terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Permulaan cuaca sejuk sama sekali tidak bermaksud anda perlu duduk di rumah, kerana musim sejuk memberikan banyak peluang untuk bersantai secara aktif. Hiburan seperti inilah yang membolehkan anda menjaga tubuh badan anda, menguatkan sistem ketahanan badan, dan mendapatkan mood yang baik. Bermain ski adalah bentuk rekreasi kegemaran orang Rusia, kerana musim sejuk di banyak bandar agak sejuk, dengan banyak salji, terutama di kawasan pinggir bandar. Anda boleh pergi ke sana secara bebas dan seisi keluarga. Dalam artikel hari ini, kita akan membincangkan tentang ski merentas desa dengan bermain luncur, kita akan menentukan jenis produk dan cara memilih model yang tepat. Skating adalah berjalan mirip dengan speed skating. Dengan itu, bahagian dalam ski digunakan semasa tolakan. Penting untuk mengetahui semua kehalusan dan nuansa agar tidak melakukan kesalahan ketika membuat pembelian.

Pakar kami telah menganalisis pasaran peralatan sukan secara menyeluruh dan telah menyiapkan penilaian terkini, yang merangkumi 5 ski luncur terbaik.

Apa yang perlu dicari semasa memilih ski luncur

  1. Bahan pembuatan. Terdapat dua jenis utama: kayu dan plastik. Pilihan pertama hanya mempunyai satu kelebihan – kos rendah. Itulah sebabnya para pakar mengesyorkan model sedemikian kepada pemula agar mereka merasa selesa sebelum membeli lebih banyak model profesional. Pilihan kedua mempunyai pelbagai kelebihan: ketahanan, kekuatan, pengembangan kelajuan tinggi yang cepat, tidak ada risiko peleburan dan perubahan sifat apabila terkena air berulang. Benar, walaupun model ski luncur sederhana yang diperbuat daripada plastik adalah baik.
  2. Kekakuan. Tidak seperti ski klasik, ski luncur mempunyai ketegaran yang lebih besar. Terdapat dua pilihan untuk memeriksa parameter ini. Sekiranya anda dibenarkan masuk ke dalam kedai, kemudian pasangkan ski di permukaan yang padat, dan kemudian berdiri di atasnya, dengan merata berat badan anda. Selepas itu, ambil sehelai kertas biasa, ukur jarak depan dan belakang antara lantai dan ski. Seharusnya masing-masing berukuran hingga 40 dan 15 cm. Setelah memindahkan semua berat badan ke satu alat ski, pelepasan harus turun di depan dan di belakang 10 cm, sementara itu akan berakhir sebelum tumit but. Ada cara yang lebih mudah, yang tidak memerlukan kebenaran penjual. Untuk melakukan ini, tetapkan ski secara menegak, letakkan satu permukaan gelongsor ke permukaan yang lain, kemudian pasangkan tangan anda pada alas dan tekan dengan erat. Pelepasan hendaklah 4 mm. Kekemasan inilah yang diperlukan skate. Sekiranya jaraknya 2 mm, maka modelnya terlalu lembut untuk anda.
  3. Panjang. Ia lebih pendek daripada yang klasik. Dalam kes ini, hidung ski tidak akan bengkok, tetapi juga. Semasa memilih panjang mengikut ketinggian, teruskan dari peraturan bahawa produk harus 10 cm lebih tinggi dari pemain ski. Untuk menentukannya, anda harus bersandar langsung di kedai, meminta pembantu jualan untuk mengukur perbezaannya.
  4. Keutamaan peribadi. Ini adalah parameter pilihan yang penting, kerana pemain ski harus merasa selesa, kerana dia harus bermain ski sejauh beberapa kilometer dari lintasan salji.
  5. Tempat pembelian. Elakkan membeli ski luncur yang dijual di pasar raya besar biasa. Pertaruhan terbaik anda adalah pergi ke kedai sukan profesional, di mana pembantu jualan terlatih dapat memberi nasihat mengenai model mana yang paling sesuai. Perhatikan juga jenama itu, kerana yang besar telah memantapkan diri, oleh itu, dengan membeli ski seperti itu, anda tidak boleh bimbang wang itu akan sia-sia.

Penarafan ski luncur terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga minimum
Penarafan ski luncur terbaik 1 Salomon S-Lab Carbon Skate RUB 17,900
2 Salomon Equipe 7 Skate RUB 9,900
3 ATOMIC Pro S1 RUB 7,900
4 Fischer LS Skate IFP RUB 5,460
5 Luncur Tisa Race Cap 4 382 RUB

Salomon S-Lab Carbon Skate

Penilaian: 5.0

Salomon S-Lab Carbon Skate

Di tempat pertama dalam ranking adalah ski luncur dengan prestasi tinggi dan kemampuan menyesuaikan diri. Model ini menggabungkan berat dan kekuatan ringan. Pembinaan karbon memastikan penghantaran daya kaki yang optimum berhubung dengan salji. Oleh kerana berat badan yang rendah, percepatan maksimum dan mudah meluncur dijamin. Kekakuan kilasan meningkat 20 peratus dengan jalinan karbon 45 darjah. Ini meningkatkan kestabilan dan meluncur.

Kelebihan

  • Teras Nomex;
  • ketegaran tinggi;
  • model plastik;
  • ketinggian – 192 cm;
  • 5 warna untuk dipilih.

keburukan

  • hanya sesuai untuk atlet dengan tahap latihan 'pakar / profesional';
  • kos tinggi – 20500 p.

Salomon Equipe 7 Skate

Penilaian: 4.9

Salomon Equipe 7 Skate

Baris kedua diterima oleh ski luncur merentas desa, yang mempunyai kualiti meluncur tinggi. Mereka stabil semasa memandu kerana pad responsif yang rendah. Model ini dapat dikendalikan dengan sempurna, walaupun penunggang melakukan kesalahan semasa dalam perjalanan. Produk akan terbukti menjadi pilihan yang sesuai untuk meningkatkan teknik meluncur skating anda. Setelah tahap keterampilan meningkat, tidak perlu membeli ski baru, kerana model ini memiliki potensi yang besar.

Kelebihan

  • Teras Densolite 2000;
  • blok bertetulang;
  • risiko pemasangan pengikat yang salah dikurangkan;
  • tidak memerlukan penggunaan konduktor;
  • ketinggian – 192 cm;
  • sesuai untuk pemula.

keburukan

  • agak mahal – 10 ribu rubel.

ATOMIC Pro S1

Penilaian: 4.8

ATOMIC Pro S1

Kedudukan ketiga adalah untuk bermain ski luncur, yang dibezakan oleh kebolehpercayaan dan kegunaannya. Model dengan geometri sporty memberikan perjalanan yang ringan dan anggun. Meluncur yang lebih baik membolehkan pecutan cepat pada kelajuan tinggi. Produk mempunyai keseimbangan berat dan kekuatan yang optimum. Sidecut yang diucapkan menjadikan ski stabil dan responsif ketika menunggang jejak, sementara profil yang rata membolehkan penekanan dinamik dan yakin untuk meluncur yang panjang dan lancar.

Kelebihan

  • teras – Densolit Tinggi;
  • sesuai untuk pemula;
  • reka bentuk sporty baru;
  • kos yang boleh diterima – 7700 r.

keburukan

  • tidak ditemui.

Fischer LS Skate IFP

Penilaian: 4.8

Fischer LS Skate IFP

Yang keempat adalah ski amatur. Mereka untuk bermain ski, bukan aktiviti sukan. Mereka mempunyai kestabilan tinggi dan prestasi kelajuan yang sangat baik. Inti saluran udara mengurangkan berat ski dan memberi mereka kekuatan tambahan. Model ini dibezakan oleh kekakuan kilasan dan jangka hayat yang panjang, serta pengagihan daya tolakan yang optimum, yang mempengaruhi keausan salap – ia menjadi sekata.

Kelebihan

  • teras kayu – Saluran Udara;
  • model plastik;
  • luncuran yang sangat baik dalam pelbagai keadaan cuaca;
  • tepi bertetulang;
  • tinggi – 171 cm;
  • harga belanjawan – 5500 p.

keburukan

  • tidak ditemui.

Luncur Tisa Race Cap

Penilaian: 4.7

Luncur Tisa Race Cap

Menutup penilaian adalah ski luncur, sesuai untuk pengguna lanjutan dan amatur. Sel udara inti digabungkan dengan serat karbon untuk berat ringan. Tepi bertetulang bertanggungjawab untuk ketahanan, dan pengisaran khas memastikan gelongsor yang sangat baik. Model ini sesuai untuk sukan luncur, latihan, serta menguasai dan meningkatkan teknik meluncur. Disyorkan untuk atlet maju.

Kelebihan

  • teras – AirTec;
  • tinggi – 187 cm;
  • kos belanjawan – 5 ribu rubel.

keburukan

  • model yang diperbuat daripada kayu.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen