5 Salut motoblock terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Traktor yang berjalan di belakang mampu memudahkan kerja penduduk dan petani musim panas. Unit jenama Rusia “Salyut” mendapat permintaan yang stabil di pasaran domestik. Pengeluaran jentera pertanian kecil didirikan di kilang Moscow pada tahun 2002. Hari ini pengeluaran telah dipindahkan ke China, tetapi pakar dalam negeri menjalankan kawalan teknikal. Jejak semacam itu memberi kesan positif bukan hanya pada kos penyekat motor, tetapi pada penampilan, kualiti dan fleksibiliti. Pakar mencatat beberapa kelebihan penting teknologi Rusia-China berbanding pesaing.

Cara memilih Salute traktor berjalan kaki

  1. Mesin. Dalam rangkaian model motoblock Salute, terdapat banyak pilihan unit kuasa. Надежностью и неприхотливостью отличаются американские моторы Kohler и Briggs&Stratton. Untuk kerja lembut dan ketahanan, pengguna memuji motoblock dengan enjin Jepun Subaru Robin dan Honda. Fungsi yang kaya dengan harga yang berpatutan tersedia dalam peralatan dengan unit kuasa Lifan Cina.
  2. Pembinaan yang boleh dipercayai. Pemaju Rusia telah menjaga kekuatan dan ketahanan peralatannya.
  3. Rangka dibuat dari sudut keluli, dikimpal dengan selamat.
  4. Penggunaan belt drive dalam kombinasi dengan gear reducer menjadikan transmisi kuat dan tahan lama. Kerosakan berlaku hanya jika peralatan tidak digunakan dengan betul.
  5. Semua model menggunakan roda pneumatik bersaiz penuh dengan tapak yang mendalam.
  6. Berat sekatan motoblock sesuai, pusat graviti dikira dengan betul, sehingga peralatan berkelakuan stabil baik di jalan raya dan ketika membajak.
  7. Penanaman berkualiti tinggi. Faktor penting yang memiringkan timbangan ke arah kenderaan bermotor Salut adalah kualiti penanaman tanah. Pengilang telah menyediakan kemungkinan untuk menyesuaikan lebar jalur yang diproses dari 30 hingga 105 cm. Setelah melonggarkan, tempat tidur diperoleh, siap untuk menanam tanaman sayur dan buah.
  8. Pelbagai fungsi. Motoblocks Salute jatuh cinta kepada pengguna domestik juga kerana keseragaman mereka. Ia dibenarkan untuk melampirkan alat tambahan seperti bajak dan pendaki, pemotong penggilingan dan penggali kentang, bilah salji dan mesin pemotong rumput ke peralatan. Dan kehadiran treler menjadikan peralatan kebun menjadi trak mini yang boleh dikendalikan.

Kami telah memilih 5 motoblock Salute terbaik untuk disemak. Kesemua mereka telah membuktikan prestasi mereka dalam keadaan Rusia yang keras. Semasa memperuntukkan tempat duduk, pendapat pakar dan ulasan pengguna diambil kira.

Penilaian Salut motoblock terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Kelas cahaya Salut motoblock terbaik 1 Bunga api 100-X-M1 RUB 44,990
2 Bunga api 100-X-M2 RUB 36,500
3 Salut 5L-6.5 RUB 27,900
Kelas menengah Salyut motoblock terbaik 1 Salut 100-BS-6.5 RUB 48 350
2 Salut 100-K-M1 RUB 44,990

Kelas cahaya Salut motoblock terbaik

Model traktor Salute yang paling ringan telah menemui aplikasi mereka di kebun kecil penduduk musim panas. Teknik ini ringan, padat, boleh dikendalikan dan senang dikendalikan. Pakar telah mengenal pasti beberapa unit yang menarik.

Bunga api 100-X-M1

Penilaian: 4.7

Bunga api 100-X-M1

Motoblock yang paling popular di barisan pengeluar Rusia adalah model Salyut 100-X-M1. Sebab populariti terletak pada nisbah harga dan kemampuan teknikal yang optimum. Teknik pertanian ringan ini telah membuktikan dirinya dengan baik di kawasan ladang seluas 50 ekar. Pakar menonjolkan kekuatan unit seperti enjin Jepun yang kuat Honda GX200 (6.5 HP), pengurang gear yang boleh dipercayai, ruang stereng dengan penyesuaian 2-kedudukan. Dengan pemotong 3 baris, anda dapat menjalankan penanaman tanah berkualiti tinggi. Model berada di kedudukan pertama dalam penilaian kami.

Penduduk dan petani musim panas gembira dengan peralihan gear ergonomik, permulaan mesin yang cepat, dan susun atur yang baik. Kekuatan traktor berjalan kaki cukup untuk melaksanakan sejumlah kerja pertanian. Tidak semua orang menyukai harga motosikal, tetapi wang akan terbayar dengan cepat.

Kelebihan

  • enjin yang boleh dipercayai;
  • kotak gear tahan lama;
  • permulaan yang mudah;
  • fungsi penanaman.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Bunga api 100-X-M2

Penilaian: 4.6

Bunga api 100-X-M2

Adik lelaki pemenang penarafan kami adalah traktor berjalan di belakang Salyut 100-X-M2. Modelnya lebih murah, beratnya lebih rendah (67 kg), tetapi ciri teknikalnya kelihatan lebih sederhana. Pengilang memasang motor Honda GC-190 dengan kapasiti 5 liter. dari. dan pengurang gear. Tangki bahan bakar hanya memiliki bahan bakar 1.8 liter, lebar kerja maksimum adalah 88 cm. Set ini termasuk pemutar putar, di samping itu, peralatan dapat dilengkapi dengan bajak, pendaki, peniup salji dan treler. Pakar mengaitkan pusat graviti yang rendah dengan kelebihan unit, berkat traktor yang berjalan di belakang tahan terhadap runtuh dan terbalik.

Pengguna berpuas hati dengan pengendalian dan mobiliti model, enjin Jepun yang boleh dipercayai dan kehadiran gear terbalik. Kelemahannya termasuk peralatan yang lemah dan tangki kecil.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • Motor Jepun;
  • kemampanan;
  • pengendalian yang baik.

keburukan

  • tangki gas kecil.

Salut 5L-6.5

Penilaian: 4.5

Salut 5L-6.5

Traktor Salute 5L-6.5 berjalan di belakang mempunyai set parameter teknikal yang mengagumkan dengan harga yang rendah. Untuk sebilangan petunjuk, model ini serupa dengan pemenang penilaian. Hanya kerana enjin Lifan China, para pakar memberi teknologi itu tempat ketiga. Enjin empat lekapan cukup bertenaga (6.5 hp), yang disahkan dalam ulasan oleh pengguna. Dalam satu hantaran, adalah mungkin untuk mengolah tanah hingga kedalaman 25 cm, lebarnya dapat disesuaikan dalam jarak 30-88 cm. Pengilang telah menjaga kemudahan pengendalian, melengkapkan peralatan dengan gigi maju dan mundur. Traktor berjalan di belakang dilengkapi dengan 6 pemotong.

Pemilik model berpuas hati dengan harga dan kekuatan unit ini. Tetapi kebolehpercayaan enjin meninggalkan banyak yang diharapkan. Ketidakpuasan disebabkan oleh titisan minyak dan perubahan gear yang janggal.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • kuasa tinggi;
  • pengendalian yang baik;
  • kemudahan penyelenggaraan.

keburukan

  • minyak menitis;
  • peralihan gear yang tidak selesa.

Kelas menengah Salyut motoblock terbaik

Tugas-tugas yang paling sukar dapat diselesaikan pada plot peribadi, di hutan atau di tapak pembinaan dengan motoblock kelas menengah. Mereka berkelakuan stabil di tanah mana pun, tidak takut dengan kawasan perawan dan beban tinggi. Pakar memperhatikan model berikut.

Salut 100-BS-6.5

Penilaian: 4.7

Salut 100-BS-6.5

Traktor Salyut 100-BS-6.5 berjalan di belakang boleh menjadi kuda kargo bagi petani atau pembangun. Model ini dikuasakan oleh mesin Briggs 6.5 HP Amerika dan Stratton Intek I / C. dari. Teknik ini berjaya menggabungkan dimensi padat dengan berat tinggi (95 kg). Kehadiran poros pelepas daya tali pinggang membolehkan anda menggunakan traktor berjalan kaki untuk menghilangkan salji, membajak kebun sayur atau mengangkut barang. Pakar sangat menghargai kemampuan berkelajuan tinggi model; di jalan lurus, ia mempercepat hingga 12 km / j. Perlu diperhatikan betapa tidak bersahajanya mesin dengan 92 petrol domestik. Unit ini menjadi pemenang penilaian kami.

Pengguna dalam ulasan memuji penggunaan tenaga yang rendah, operasi klac lembut. Kerosakan berlaku hanya dengan beban yang terlalu tinggi pada traktor berjalan kaki.

Kelebihan

  • enjin bersahaja;
  • aci pelepas kuasa tali pinggang;
  • kelajuan tinggi;
  • kebolehpercayaan dan ketahanan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Salut 100-K-M1

Penilaian: 4.6

Salut 100-K-M1

Satu-satunya motoblock dalam penilaian kami dengan transmisi automatik adalah model Salyut 100-K-M1. Pengguna menyukai unit kerana kemudahan kawalan dan pergerakan yang seragam. Pengilang memasang enjin Amerika Kohler 265 Courage SH (6.5 hp) pada kenderaan bermotor. Lebar penanaman bervariasi dalam julat 30-90 cm, kedalamannya 30 cm. Set ini merangkumi 6 pemotong dengan diameter 310 cm untuk melonggarkan tanah yang berkesan. Dari segi kelajuan, unit ini lebih rendah daripada pemimpin (8 km / j), tetapi berkat pusat graviti yang rendah, peralatan merasa yakin pada bajak.

Pemilik traktor berjalan kaki berbicara dengan senang hati tentang kemudahan operasi, kualiti penanaman tanah, dan fleksibiliti. Hanya tali pinggang yang cepat habis jika tidak disusun semula apabila julat kelajuan diubah.

Kelebihan

  • kemudahan pengurusan;
  • pukulan seragam;
  • penanaman tanah berkualiti tinggi;
  • kedudukan stabil.

keburukan

  • tali pinggang cepat habis.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen