5 pisau linoleum terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Linoleum digunakan secara meluas dalam kehidupan dan pengeluaran seharian. Pisau khas diperlukan untuk meletakkan lantai dengan kemas. Terdapat banyak reka bentuk alat pemotong yang berbeza, mereka berbeza dari segi bentuk, ketepatan dalam kerja dan kos. Pelbagai alat model rumah tangga dan profesional disajikan dalam rangkaian perdagangan Rusia. Semasa memilih pisau untuk memotong linoleum, anda harus mematuhi cadangan pakar kami.

Cadangan pemilihan

Jenis linoleum. Semua lantai berasaskan PVC boleh dibahagikan kepada dua kategori.

  1. Linoleum lembut bertujuan untuk digunakan di bangunan dan pangsapuri kediaman. Sebarang pisau khas dapat menangani bahan lantai seperti itu; hanya sedikit kemahiran yang diperlukan dari penyelesai.
  2. Di premis perindustrian, linoleum tahan pakai dan keras diletakkan. Dalam kes sedemikian, anda tidak boleh melakukannya tanpa alat pemotong profesional.

Jenis pisau. Beberapa jenis pisau telah dikembangkan untuk memotong linoleum.

  1. Pemotong utiliti serupa dengan pisau perkeranian, tetapi dibuat dari bahan yang lebih tahan lama. Untuk pembuatan bilah, keluli yang dikeraskan digunakan, ia memberikan ketegaran canggih dan ketahanan aus. Adalah senang untuk bekerja dengan pisau seperti itu di permukaan rata, tetapi ketepatan potongannya bergantung pada kemahiran pekerja. Anda juga tidak akan dapat memotong lekuk dengan sempurna. Kelebihan model ini adalah harga yang berpatutan dan penggantian pisau sederhana.
  2. Pisau bulat dianggap alat khas untuk pembina. Dia mampu membuat potongan lurus dan selekoh, bulatan versi yang berbeza. Linoleum boleh dipotong walaupun dalam gulungan dengan pisau bulat. Perkhidmatan memerlukan pembelian bilah cakera khas.
  3. Pisau sabit menonjol dalam penampilan. Pisau mempunyai bentuk bulat ke dalam, yang mengingatkan pada bulan atau sabit yang semakin berkurang. Alat ini dilengkapi dengan bilah yang boleh diganti.
  4. Pemotong menonjol dari pisau lain dengan adanya platform. Pisau cakera atau trapezoid boleh digunakan sebagai alat pemotong. Model sedemikian menunjukkan ketepatan dan kelajuan pemotongan yang tinggi.

Kemudahan dan keselamatan. Dalam proses meletakkan lantai, juruteknik menumpukan perhatian sepenuhnya pada kerja. Oleh itu, pisau mesti mempunyai cengkaman yang selesa dan selamat.

  1. Pertama sekali, anda harus memperhatikan pemegangnya. Dalam beberapa model, ia mempunyai bentuk-D, sepenuhnya memenuhi syarat keselamatan. Pisau konvensional dengan pemegang lurus atau melengkung mestilah anti-slip. Ia memegang model kayu atau plastik dengan alas getah.
  2. Bilah pisau mesti dipasang dengan selamat. Ini terutama digunakan untuk pisau utiliti dengan bilah yang dapat ditarik. Setiap kali sebelum menjalankan operasi pemotongan, pastikan elemen pemotong tidak bergerak.

Kami telah memilih 5 pisau terbaik untuk memotong linoleum untuk disemak. Semua model ini dijual di kedai tempatan. Semasa memperuntukkan tempat duduk, dewan editorial majalah itu bergantung pada pendapat masyarakat pakar, dengan mengambil kira ulasan pengguna Rusia.

Penarafan pisau terbaik untuk linoleum

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan pisau terbaik untuk linoleum 1 OLFA OL-45-C RUB 1,100
2 Matrik 78979 650 RUB
3 Kraftool 0930_z01 RUB 250
4 Truper CULI-6 17002 RUB 250
5 FIT 10340 RUB 160

OLFA OL-45-C

Penilaian: 4.9

OLFA OL-45-C

Alat pemotong profesional adalah pisau linoleum OLFA OL-45-C. Ini dapat digunakan pada berbagai aplikasi lantai. Para pakar menghargai kekompakan dan kelembutan produk. Bilah bulat diperbuat daripada keluli alat berkualiti tinggi. Kekerasan pisau yang tinggi memperluas jangkauan aplikasi dan meningkatkan daya tahan pisau. Untuk pembuatan sarung itu, pengeluar menggunakan plastik tahan lama. Pemegang plastik dilengkapi dengan sisipan getah. Reka bentuk jenis tetap memberikan keselesaan dan keselamatan maksimum semasa operasi. Model ini memenangi emas dalam ulasan kami.

Penamat Rusia bercakap dengan sopan mengenai ketajaman, pegangan yang selesa dan ketahanan.

Kelebihan

  • kekompakan dan ringan;
  • keluli alat berkualiti tinggi;
  • penajaman tajam;
  • pemegang yang selesa.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Matrik 78979

Penilaian: 4.8

Matrik 78979

Pisau Matrix 78979 menemui pelbagai aplikasi dalam pembinaan, dengan idealnya memotong penutup lantai dan bahan bumbung yang lembut. Alat ini mempunyai bentuk setengah bulat melengkung, yang memberikan cengkaman yang selesa dan selamat. Para pakar menarik perhatian pada roller panduan aluminium, ia dipasang di ekor pemegang. Penggelek dengan berkesan menyelesaikan dua masalah secara serentak: ketepatan dan kelajuan pemotongan. Bilah pemotong disimpan di blok penahan aluminium yang terletak di hidung alat. Pengilang telah menyelesaikan produknya dengan dua bilah ganti. Model ini menjadi pemenang pingat perak dalam tinjauan kami.

Pembangun Rusia sangat menghargai penggunaan serbaguna, pemasangan berkualiti tinggi, dan peralatan yang baik. Tidak semua orang menyukai bentuk pemegangnya.

Kelebihan

  • skop yang luas;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • potongan tepat;
  • persembahan bagus.

keburukan

  • bentuk pegangan yang kontroversial.

Kraftool 0930_z01

Penilaian: 4.7

Kraftool 0930_z01

Pisau Kraftool 0930_z01 akan menjadi pembantu penamat yang berkesan. Model ini menggabungkan harga yang berpatutan dan pemasangan yang kukuh. Asas instrumennya adalah badan yang terbuat dari plastik tahan hentaman. Ia mempunyai cengkaman ergonomis dengan permukaan berlekuk yang pas di tangan dengan selesa dan selamat. Oleh kerana adanya plat bawah dan plat tekanan atas, potongannya tepat dan berkualiti tinggi. Untuk membuat pisau lebar (18 mm), pengeluar menggunakan keluli aloi, yang memberi kesan yang baik terhadap ketahanan pisau. Lekapan pemotongan trapezoid mudah diganti. Alat ini menempati tangga gangsa pada alas.

Di forum tematik, pisau dipuji kerana harganya yang berpatutan, pembuatan berkualiti tinggi, dan ergonomik. Kelemahan model, pengguna termasuk berat yang besar (0,5 kg).

Kelebihan

  • harga rendah;
  • kualiti yang baik;
  • potongan tepat;
  • pisau tahan lama.

keburukan

  • berat badan yang besar.

Truper CULI-6 17002

Penilaian: 4.6

Truper CULI-6 17002

Model Truper CULI-6 17002 mempunyai reka bentuk pisau klasik. Asal Mexico mengeluarkan tepi pisau yang bulat. Bilahnya diperbuat daripada keluli tahan karat berkualiti tinggi. Pemegang kayu dilekatkan pada batang, ia mempunyai bentuk khas yang memberikan cengkaman yang selesa. Panjang keseluruhan pisau ialah 180 mm. Pakar menganggap alat pemotong adalah pilihan terbaik untuk memotong linoleum atau kulit. Aset tersebut mesti merangkumi ketahanan aus, ketahanan, kebolehpercayaan dan ringan. Model berhenti selangkah lagi dari podium hadiah.

Pembangun domestik berpuas hati dengan reka bentuk yang sederhana, kebolehpercayaan, keluli berkualiti tinggi dan harga yang berpatutan. Ketepatan memotong bukan titik terkuat alat.

Kelebihan

  • bilah keluli tahan karat;
  • pembinaan yang mantap;
  • berat ringan;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • ketepatan pemotongan rendah.

FIT 10340

Penilaian: 4.5

FIT 10340

Pisau FIT 10340 Kanada-Cina mempunyai beberapa kelebihan yang menarik. Alat ini dijual di pasaran Rusia dengan harga yang paling menarik. Pengilang memilih reka bentuk bilah yang dapat ditarik yang tersembunyi dengan selamat di pemegang logam. Pisau selebar 18 mm dan boleh dipasang dengan bilah trapezoid. Panjang pisau yang diperlukan dipasang dengan skru. Para pakar menyatakan penggunaan keluli alat untuk pembuatan peralatan pemotong. Aset tersebut harus merangkumi ringan, kekompakan, penajaman tajam. Model ini menutup ulasan pisau terbaik untuk memotong linoleum.

Pengguna memuji pisau kerana harganya yang rendah, reka bentuk yang dapat ditarik, saiz yang padat, dan kebolehpercayaan. Di antara kekurangannya, terdapat slip pegangan di telapak tangan.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • reka bentuk yang boleh ditarik balik;
  • penajaman tajam;
  • kebolehpercayaan.

keburukan

  • pemegang licin.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen