5 penggiling daging Bosch terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Apabila penggiling daging automatik sepenuhnya menggantikan yang mekanikal, menjadi mungkin untuk memproses sebilangan besar produk yang berbeza, terutamanya daging. Memproses daging menjadi daging cincang adalah yang utama, tetapi bukan satu-satunya fungsi penggiling daging moden. Dia juga dapat dengan mudah memerah jus, mengisar bahan, memotong sayur dan buah menjadi kepingan, helai, serutan, kiub. Bagi suri rumah, peranti ini telah menjadi pembantu dapur sebenar. Semua orang mahu memilih model dengan prestasi tinggi, fungsi yang diperlukan, supaya dimensinya ringkas, dan harganya tidak menggigit.

Di rak terdapat banyak pilihan penggiling daging dari pengeluar terkenal. Tetapi tidak semua jenama boleh dipercayai. Terdapat syarikat yang menghasilkan produk berkualiti rendah untuk dijual. Tidak ada yang mahu membayar teknik yang cepat gagal. Menurut pakar pusat servis, penggiling daging Bosch boleh disebut sebagai yang paling dipercayai, kerana pengguna jarang meminta pembaikannya.

Cara memilih penggiling daging

Prestasi dan kekuatan. Semakin kuat modelnya, semakin baik prestasinya. Semasa memilih, teruskan dari jumlah orang dan pilihan masakan. Sekiranya keluarga besar dan anda terbiasa menyiapkan pelbagai hidangan, seperti pai, belyashi, ladu, dll., Maka anda harus memperhatikan model dengan kapasiti sekitar 4 kg / min dan daya 700-800 watt. Peranti dengan kuasa lebih tinggi dari 800-1000 W lebih sesuai untuk kegunaan industri di kantin, kafe, restoran dan tempat katering lain. Pilihan terbaik untuk kebanyakan adalah peranti dengan kapasiti 1.5-3 kg / min dan kuasa 500-800 watt.

Tidak perlu mengelirukan kekuatan sebenarnya di mana penggiling daging berfungsi dengan maksimum, diberikan untuk waktu yang singkat ketika memproses daging, tulang rawan atau tulang yang sukar. Kekuatan teratas dari model ke model berkisar antara 1500 hingga 3000 W.

  1. Bahan pembuatan. Lebih baik memilih model dengan casing plastik, kerana alat tersebut lebih murah dan ringan. Tidak mungkin anda sering menjatuhkan penggiling daging, jadi bayaran lebih tinggi untuk peranti dengan sarung keluli tahan karat tidak ada gunanya. Sekiranya kita bercakap mengenai dulang, maka logam lebih disukai di sini, kerana di dalamnya produk sentiasa diletakkan, dan seperti yang anda ketahui, plastik dapat menyerap bau dan mengubah warna. Akibatnya, dari masa ke masa, baki seperti itu dengan cepat tidak dapat digunakan, kehilangan penampilan asalnya. Perhatikan hubungan antara auger dan motor, yang mesti dibuat dari logam. Pisau selalu diperbuat daripada keluli tahan karat. Lebih baik jika mereka mengasah diri. Sebelum membeli, periksa semua barang untuk kecacatan dalam bentuk kerepek, burr, penyok dan banyak lagi.
  2. Perlindungan dan keselamatan. Oleh kerana motor adalah jantung peranti, ia mesti dilindungi. Sekiranya mesin rosak, penggiling daging keseluruhan akan gagal, dan bukan fakta bahawa mungkin untuk memperbaikinya. Dari terlalu panas pada model moden, sistem penyekat dipasang, yang dipicu pada waktu yang tepat. Bushing khas berfungsi sebagai sekering, yang pecah ketika dipanaskan, berhenti kerja. Mengganti yang rosak dengan yang baru, anda boleh terus menggunakan peranti ini. Di samping itu, terdapat perlindungan oleh gangguan litar automatik. Dalam kes ini, tidak ada yang perlu diubah, enjin hanya berhenti.
  3. Di dasar penggiling daging harus ada kaki yang terbuat dari getah atau mempunyai alas getah. Mereka membiarkan perkakas tetap stabil dan tidak tergelincir di permukaan meja.
  4. Peralatan. Peralatan standard merangkumi sekurang-kurangnya dua cakera dengan lubang berlainan diameter, dan juga penolak plastik. Semakin banyak tugas yang harus dilakukan penggiling daging, semakin banyak lampiran disertakan dalam bungkusan. Untuk menyediakan sosej, anda memerlukan lampiran khas, dan kebbe akan membolehkan anda membuat sosej. Pemotong parut dan sayur akan membantu anda menyediakan sayur-sayuran atau buah-buahan untuk pelbagai hidangan.
  5. Juicer sering disertakan. Tetapi semua pakar dengan sebulat suara menyatakan bahawa lebih baik untuk meninggalkannya, kerana hasil kerja meninggalkan banyak yang diinginkan, terutama ketika model penggiling daging berasal dari segmen harga awal atau tengah. Sekiranya anda sangat menyukai jus yang baru diperah, dapatkan alat yang berasingan.
  6. Fungsi terbalik. Terdapat kebalikan di hampir semua peranti. Digunakan semasa menggulung inti pada skru. Dengan menghidupkan yang terbalik, auger mula berputar ke arah yang bertentangan sehingga pengguna dapat mengeluarkan potongan yang tersekat. Peranti profesional dengan kekuatan sekitar 2000 W tidak mempunyai fungsi seperti itu, kerana ia dapat mengisar urat, tulang rawan, dan tulang.
  7. Fungsi tambahan. Perhatikan jumlah kelajuan. Semakin banyak tugas yang harus dilakukan penggiling daging, semakin banyak mod kelajuan yang diperlukannya. Ini akan membolehkan anda memilih yang terbaik untuk setiap operasi, kerana pemprosesan dan jus daging cincang memerlukan kelajuan yang berbeza.
  8. Kemungkinan pembongkaran ruang auger akan sangat memudahkan penyelenggaraan peranti. Ia tidak dijumpai di semua model, tetapi jika ada pilihan antara dua penggiling daging, maka pilihlah yang mana fungsi ini berada.
  9. Ketinggian dari meja ke outlet harus sekurang-kurangnya 10-15 cm sehingga tidak ada masalah dengan pemilihan hidangan yang akan digunakan produk siap
  10. Kompartemen khas untuk menyimpan kabel kuasa dan alat tambahan akan menjimatkan ruang ketika menyimpan penggiling daging di kabinet dapur.

Penilaian penggiling daging Bosch terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian penggiling daging Bosch terbaik 1 Bosch MFW 68640 RUB 9,820
2 Bosch MFW 68660 RUB 10 679
3 Bosch MFW 67600 RUB 8 352
4 Bosch MFW 66020 RUB 7,300
5 Bosch MFW 45020/45120 RUB 5 520

Bosch MFW 68640

Penilaian: 4.9

Bosch MFW 68640

Di tempat pertama dalam penarafan adalah model yang dibezakan oleh daya tinggi (800 W) dan prestasi. Ia memproses hingga 4.3 kg daging per minit, memberikan daging cincang berkualiti tinggi. Menangani jenis daging yang sukar, mengisar urat, tulang, tulang rawan. Untuk kemudahan tambahan, ia mempunyai fungsi terbalik, jadi jika ada sesuatu yang berputar di sekitar auger, anda dapat menghidupkan putaran ke arah yang berlawanan. Peranti ini dilengkapi dengan 3 cakera pembentuk dengan lubang dengan diameter yang berbeza, serta alat untuk sosej, sosej, pemotongan dan pemotongan. Bahagian depan casing, seperti dulang pemuat, diperbuat daripada keluli tahan karat, dan bahagian belakangnya terbuat dari plastik hitam tahan lama. Di pangkalnya terdapat kaki yang ditutup dengan bahan karet, kerana alat ini dipasang dengan kuat di permukaan dan tidak tergelincir.

Kelebihan

  • berfungsi tanpa gangguan selama 15 minit;
  • pemegang yang selesa;
  • terdapat sistem penyekat enjin;
  • pelbagai fungsi;
  • cepat / senang dipasang / dibongkar;
  • kord dan lampiran ditarik ke dalam petak.

keburukan

  • kos tinggi – 12 ribu rubel

Bosch MFW 68660

Penilaian: 4.8

Bosch MFW 68660

Baris kedua dihuni oleh model lain, yang tidak kalah dengan daya dan prestasi daripada yang sebelumnya. Secara luaran, peranti juga serupa: dulangnya sepenuhnya logam, dan badannya separuh plastik. Ia menghasilkan sehingga 4.3 kg per minit, jadi ini akan menjadi pilihan yang sangat baik bagi orang yang suka memasak banyak. Set lengkapnya kaya, termasuk juicer, lampiran untuk sosej dan sosej, 3 cakera pembentuk, dan 4 drum untuk memotong dan mencincang. Berkat ini, dia mengatasi banyak tugas, dia tidak hanya dapat memotong kuki, yang tidak begitu penting bagi kebanyakan tukang masak. Kelebihan utama pengguna termasuk kualiti binaan yang sangat baik, fungsi yang luas dan kerja jangka panjang tanpa berhenti – sehingga 15 minit. Peti pencuci pinggan selamat.

Kelebihan

  • kuasa – 800 W;
  • kaki getah untuk kestabilan;
  • pemegang membawa;
  • motor dilindungi daripada beban berlebihan;
  • terbalik disediakan;
  • kabel dan sambungannya ditarik ke dalam petak.

keburukan

  • bunyi semasa operasi;
  • agak mahal – 7400 p.

Bosch MFW 67600

Penilaian: 4.7

Bosch MFW 67600

Kedudukan ketiga diambil oleh model yang sedikit kurang berkuasa, di sini indikatornya adalah 700 W, yang sedikit berbeza dengan pemimpin penarafan. Pengisar daging menghasilkan kira-kira 3.5 kg daging cincang per minit, tetapi ini lebih daripada cukup untuk kebanyakan keluarga besar. Pengguna perhatikan bahawa sambungan auger ke motor dibuat dari logam, yang bermaksud bahawa peranti ini tidak takut dengan beban berat. Dulang lebar untuk memuatkan produk dan bahagian depan badan juga diperbuat daripada logam. Kaki belakang dibuat dalam bentuk cangkir sedutan, dan yang depannya digosok, yang menghalang peranti daripada tergelincir di permukaan semasa operasi. Fungsi terbalik membolehkan anda mengeluarkan kepingan yang tersekat. Set lengkap merangkumi hanya 2 cakera pembentuk dengan lubang berlainan diameter.

Kelebihan

  • jangka masa kerja berterusan – sehingga 20 minit;
  • pemegang membawa;
  • motor dilindungi daripada terlalu panas;
  • mengisar urat, tulang rawan dan tulang;
  • cepat dipasang / dibongkar;
  • muncung dan kabel kuasa dilipat ke dalam petak.

keburukan

  • bunyi semasa operasi;
  • lokasi butang tidak cukup selesa di sebelah;
  • agak mahal – 9400 p.

Bosch MFW 66020

Penilaian: 4.6

Bosch MFW 66020

Yang keempat adalah alat yang menghasilkan hingga 3 kg daging cincang per minit. Enjin mempunyai kuasa yang baik – 500 W, tetapi jelas kurang dibandingkan dengan analog. Sambungan logam skru dengan motor tahan lama dan tahan pakai. Sarungnya adalah plastik, seperti dulang, jadi kos produknya lebih rendah daripada pesaing, tetapi masih terlalu tinggi, menurut pengguna. Kaki getah bertanggungjawab untuk kedudukan yang stabil semasa operasi. Peranti ini dilengkapi dengan 3 cakera pembentuk dengan lubang berlainan diameter, alat tambahan untuk sosej dan sosej. Alat memasak sehingga 15 cm tinggi boleh digunakan. Pengisar daging berfungsi sehingga 15 minit tanpa berhenti.

Kelebihan

  • terbalik disediakan;
  • membawa dengan pemegang;
  • sistem perlindungan overheating motor;
  • muncung dan kabel disimpan di petak.

keburukan

  • pengancing dulang yang lemah;
  • tidak boleh dibasuh di mesin basuh pinggan mangkuk;
  • bunyi semasa operasi;
  • agak mahal – 8800 p.

Bosch MFW 45020/45120

Penilaian: 4.5

Bosch MFW 45020/45120

Peringkat ditutup dengan peranti murah dengan kekuatan 500 W dan kapasiti hingga 2.7 kg daging cincang per minit. Mempunyai dulang plastik dan badan. Pengguna mengaitkan pemasangan berkualiti tinggi dengan kelebihan utama penggiling daging, tetapi perhatikan bahawa alat ini kadang-kadang tidak sesuai dengan pemprosesan jenis daging, urat dan tulang rawan yang sukar. Oleh itu, sebelum bekerja, lebih baik membersihkan daging dan memotongnya menjadi kepingan kecil. Outlet untuk makanan berada pada ketinggian yang cukup, jadi peralatannya dengan ketinggian hingga 14 cm sesuai. Sebaliknya disediakan, yang membolehkan anda mengeluarkan kepingan yang tersekat, yang penting untuk model ini. Set lengkapnya sedikit, termasuk 2 cakera pembentuk dan sosej.

Kelebihan

  • senang dipasang dan dibongkar;
  • kaki yang diperbuat daripada bahan getah untuk kestabilan di permukaan;
  • kos yang boleh diterima – 6300 r.

keburukan

  • pengancing dulang yang lemah;
  • bunyi semasa operasi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen