5 pengeluar kertas penggulung terbaik

Hobi dan kreativiti

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penggunaan gulungan adalah budaya merokok khas yang kini menjadi semakin popular. Rokok buatan sendiri, dengan tembakau berkualiti tinggi, terpilih dengan betul dan kertas nipis yang dihasilkan khas untuknya, jauh lebih enak daripada yang dibeli di kedai.

Tetapi agar rokok buatan sendiri dapat memberikan kesenangan, pilihan tembakau dan komponen lain harus didekati dengan penuh tanggungjawab. Oleh itu, kami telah mengumpulkan penilaian 5 pengeluar kertas gulung terbaik.

Cara memilih kertas gulung

Semasa memilih bahan yang sesuai, anda harus memperhatikan parameter berikut:

  1. Bentuk (klasik, dengan sudut bulat, dengan poket);
  2. Bahan (selulosa, beras yang diproses, serat rami);
  3. Saiz;
  4. Aromatik.

Dari sudut pandangan bentuk, terdapat tiga jenis kertas bergulung – dengan poket, dengan sudut bulat dan klasik. Pilihan pertama ialah sampul surat siap pakai, sesuai untuk pemula. Anda tidak perlu melipat apa pun, masukkan tembakau ke dalam tiub kertas dan gunakannya.

Pilihan dengan sudut bulat lebih merupakan penyelesaian 'amatur'. Jauh lebih mudah untuk menggulung kepingan tersebut ke dalam tiub yang siap digunakan daripada segi empat tepat.

Akhirnya, kertas roll-up klasik adalah kepingan segi empat tepat. Mereka sering dijual sebagai 'buku kecil' yang senang dibawa. Melipat memerlukan ketangkasan jari, jadi lebih baik jangan mencadangkannya kepada pemula. Tetapi jauh lebih murah daripada pilihan lain, kerana pembuatannya lebih senang.

Bahan ini menentukan bukan sahaja rasa produk gulung tangan yang sudah siap, tetapi juga harga dan juga kemudahan melipat.

  1. Lembaran selulosa adalah pilihan termudah dan termurah. Walau bagaimanapun, ia kelihatan tidak dapat dilambangkan, dan mereka juga sangat mempengaruhi rasa campuran tembakau dan menghasilkan banyak abu.
  2. Kertas serat rami (rami) juga mempengaruhi bau campuran tembakau, tetapi membuatnya lembut dan tidak mempunyai rasa yang tidak menyenangkan. Selain itu, kerana teksturnya yang padat, ia memudahkan menggulung tiub, dan tidak terkoyak pada setiap kesempatan yang selesa dan tidak selesa. Dia mempunyai satu kekurangan – harga yang agak tinggi.
  3. Tetapi kertas beras sama sekali tidak mempengaruhi rasa. Ia juga membakar sekata. Walau bagaimanapun, ia tipis dan mudah menangis, menjadikannya pilihan yang kurang baik untuk pemula. Ia juga sering dipalsukan. Kertas beras berkualiti selalu membawa tanda air pengeluar.

Ukuran menentukan, sebenarnya, ukuran penggulungan selesai. Jenis yang paling biasa adalah:

  1. Lebar Tunggal Panjang hingga 70 mm, lebar hingga 36 mm. Ini sedikit lebih rendah daripada rokok biasa, tetapi perlu dipertimbangkan bahawa rokok yang digulung dengan tangan siap menjadi jauh lebih kuat daripada 'tongkat merokok' yang sudah siap;
  2. Dua Lebar Panjang hingga 70 mm, lebar hingga 90 mm. Dengan kepingan seperti itu, anda boleh membuat gulungan dengan ketebalan yang meningkat – jika, tentu saja, ada penutup mulut atau penapis yang sesuai;
  3. 1 ¼. Panjang hingga 78 mm, lebar hingga 48 mm. Ini sudah sesuai dengan rokok standard;
  4. 1 ½. Panjang hingga 78 mm, lebar hingga 62 mm. Sama seperti rokok biasa, tetapi gulungannya kira-kira satu setengah kali lebih tebal. Walau bagaimanapun, anda boleh membungkus dua kali, tetapi mengapa, jika ada 1 ¼?
  5. Ukuran Raja. Panjang hingga 105 mm, lebar hingga 60 mm. Untuk membuat gulungan yang sangat besar.

Untuk pemula, ukuran Single-Wide dan 1 are disyorkan. Selebihnya sudah pasti patut dicuba, bergantung pada citarasa anda.

Aromatisasi adalah parameter individu secara eksklusif. Dengan kertas berperisa, rokok memperoleh rasa yang sangat luar biasa yang dapat mengatasi bau tembakau itu sendiri. Rasa boleh sangat berbeza – permen karet, pic, dll.

Perlu diingat bahawa tidak ada satu jenis kertas bergulung yang menjadikan merokok kurang berbahaya.

Penarafan pengeluar kertas gulung terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan pengeluar kertas gulung terbaik 1 Mascotte 4.9
2 Zig-Zag 4.8
3 Merokok 4.7
4 malaikat 4.6
5 OCB 4.5

Mascotte

Penilaian: 4.9

MASCOTTE.jpg

Sebabnya: Kualiti premium, teknologi pembuatan yang unik dan bahan yang tidak biasa.

Jenama Mascotte diciptakan pada pertengahan abad ke-19 di Belanda dan sejak itu berkembang menjadi salah satu pengeluar terbesar pelbagai aksesori penggulung, termasuk kertas. Pelbagai jenis syarikat merangkumi beberapa jenis bahan ini, tetapi semuanya mempunyai ciri yang serupa.

Pertama, kertas penggulung Mascotte tidak dibuat dari pulpa kayu klasik, tetapi dari tekstil sayuran, yang jauh lebih lembut dan tidak meninggalkan rasa yang tidak menyenangkan. Yang sangat menarik adalah versi organik – bahan mentah untuknya ditanam di ladang swasta dan tidak diproses dengan bahan kimia.

Kedua, bukannya sirap tradisional, gum arabic digunakan untuk perekatan. Ia tidak menambahkan ciri rasa manis.

Akhirnya, semua kertas berlubang mikro. Oleh kerana itu, ia lebih lembut daripada analog, lebih senang digulung, tidak mempengaruhi rasa tembakau dan memastikan pembakaran yang seragam.

Zig-Zag

Penilaian: 4.8

ZIG-ZAG.jpg

Sebabnya: Kertas pulpa yang tidak mempengaruhi profil rasa campuran tembakau.

Zig-Zag terkenal dengan kertas roll-on yang disiram licorice. Perasa semula jadi ini menjadikan rasa tembakau lebih lembut dan manis. Dan kerana asalnya organik, ia tidak mengeluarkan bahan berbahaya semasa pembakaran. Di samping itu, ia mempunyai ciri khas coklat gelap, hampir dengan warna hitam.

Tetapi syarikat Zig-Zag dapat membanggakan bukan hanya kertas licorice untuk gulungan. Ia juga menghasilkan kepingan selulosa klasik dalam pelbagai ketumpatan. Dalam pelbagai pengeluar, anda boleh menemui varieti nipis dan tebal. Oleh kerana teknologi khas bahan mentah, ketika dibakar, mereka tidak mengubah rasa tembakau dan tidak menyebabkan penampilan ciri rasa yang tidak menyenangkan. Selain itu, kertas itu tidak reput, yang meningkatkan keselamatan dan kebolehgunaan.

Perlu juga diperhatikan bahawa Zig-Zag menggunakan jus akasia untuk membuat lapisan melekit, yang melekit tetapi tidak manis.

Merokok

Penilaian: 4.7

MEROKOK.png

Sebabnya: Pelbagai jenis, kertas ultrathin.

Merokok jenama Sepanyol adalah salah satu pengeluar kertas tisu tertua dalam ranking (dan dunia pada masa yang sama). Syarikat ini ditubuhkan pada separuh kedua abad ke-19 dan sejak itu telah mengembangkan sebilangan besar bahan untuk perokok amatur. Sekarang ia menghasilkan lebih daripada dua lusin jenis kertas, yang, pada masa yang sama, mempunyai satu ciri penting – ketebalan kecil.

Kertas rokok merokok sangat nipis sehingga hampir lutsinar. Lebih-lebih lagi tanpa mengira bahannya. Pengilang menghasilkan kedua-dua jenis yang cukup tradisional berdasarkan selulosa yang belum diproses khas, dan yang moden, misalnya, dari serat rami organik. Walau bagaimanapun, terdapat juga campuran beras berkayu (seperti Smoking Regular Blue) dalam rangkaian produk.

Pengilang mematuhi falsafah 'kealamian', jadi tidak ada varietas berwarna atau berperisa dalam julatnya. Hanya pelbagai campuran bahan mentah.

malaikat

Penilaian: 4.6

ANGEL.jpg

Mengapa dia: Jenama Jerman yang nampaknya telah mencipta kertas penggabungan yang hampir sempurna.

Angel jenama Jerman tidak boleh membanggakan pelbagai jenis dan puluhan jenis kertas gulung – seperti pengeluar lain dalam ranking. Dia menghasilkan satu jenis, tetapi dia telah melakukan ini selama beberapa tahun sekarang, dan dia disukai oleh perokok di seluruh dunia. Namun, ia dibentangkan dalam dua ukuran – Biasa, yang serupa dengan Single Wide, dan King Size, diperbesar.

Walaupun kertas gulungan Angel terbuat dari selulosa yang berasal dari tumbuhan tradisional, pemprosesan bahan mentah yang hampir 'organik' secara teliti menjadikannya tidak terasa, nipis dan tahan air mata pada masa yang sama, dan boleh dipadamkan sendiri (tidak membara) dan mudah digunakan.

Oleh itu, makalah ini sesuai walaupun untuk penggemar penggulungan. Ia juga mempunyai harga yang agak rendah dan pembungkusan klasik yang mudah untuk disimpan dan dibawa bersama anda.

OCB

Penilaian: 4.5

OCB.jpg

Kenapa dia: Pengeluar helaian paling nipis di dunia.

Jenama Perancis OCB juga tidak asing lagi di pasaran untuk aksesori dan 'barang habis pakai' untuk perokok. Syarikat ini telah wujud sejak tahun 1918 dan oleh itu baru-baru ini merayakan ulang tahunnya. Dan pada masa yang sama dia membuat perokok gembira dengan pembebasan kertas paling nipis di dunia. OCB Ultimate mempunyai ketumpatan hanya 10 gram per meter persegi, menjadikannya telus dan tanpa berat. Menggulung penggulungan dari itu adalah tugas bagi profesional yang sebenarnya, kerana bahan itu dibuat dari selulosa yang berasal dari tumbuhan dan oleh itu agak rapuh untuk dipecahkan. Walaupun begitu, kerana ketebalan minimum dalam penarafan dan pada masa yang sama di dunia, ini sama sekali tidak mempengaruhi rasa dan aroma tembakau.

Namun, bukan sahaja OCB Ultimate yang terkenal dengan pengeluar ini. Rangkaian syarikat itu merangkumi sekitar dua lusin jenis, termasuk yang terbuat dari serat organik biji rami dan rami. Tiada bahan kimia berbahaya digunakan semasa pengeluaran, bahan mentah tidak dilunturkan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen