5 pembesar suara mudah alih terbaik dari Sony

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Sony terkenal dengan kualiti teknologi audio yang paling tinggi. Sebenarnya, ia mencipta pasaran untuk peralatan tersebut dengan pelepasan pemain mudah alih (lebih banyak kaset, dan kemudian CD dan MP3) siri Walkman. Dan hari ini dia yang menghasilkan peralatan audio yang sangat baik, terutamanya pembesar suara mudah alih.

Dan terutama bagi pencinta muzik berkualiti, kami telah mengumpulkan penarafan 5 pembesar suara mudah alih terbaik dari Sony, yang dibezakan dengan kualiti suara yang sangat baik – dari model teratas hingga yang sederhana tetapi berkualiti tinggi.

Penarafan pembesar suara mudah alih terbaik Sony

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan pembesar suara mudah alih terbaik Sony 1 Sony SRS-X99 RUB 29,990
2 Sony GTK-XB7 RUB 15 590
3 Sony SRS-XB41 RUB 9,900
4 Sony SRS-XB40 RUB 8,999
5 Sony SRS-XB30 RUB 5 750

Sony SRS-X99

Penilaian: 4.9

Sony SRS-X99

Mengapa dia: Sistem pembesar suara tanpa wayar dengan alat unik untuk meningkatkan kualiti main balik.

Sony SRS-X99 bukanlah pembesar suara mudah alih. Sudah tentu, ia boleh diseret dari satu tempat ke tempat lain, tetapi tidak ada bateri terpasang untuk operasi autonomi. Dan itu tidak sesuai dengan casing kecil, yang juga 'disumbat' dengan elektronik moden untuk bunyi yang sangat baik.

Kelebihan utama peranti ini ialah sistem audio. Ia adalah tiga saluran dan merangkumi 4 pembesar suara untuk menghasilkan frekuensi tinggi; Pembesar suara ferrofluid berganda untuk bahagian midrange yang realistik dan satu woofer berkuasa tinggi dengan dua radiator pasif untuk bass yang dalam, luas dan nyata secara fizikal.

Tetapi kelebihan sistem audio tidak terhad kepada ini. Terdapat juga penguat digital Hi-Res S-Master HX, teknologi peningkatan muzik termampat DSEE HX dan penambah suara Clear Audi o +. Peranti menyokong codec LDAC tanpa wayar.

Kelebihan

  • Sistem audio tiga saluran dengan tujuh pembesar suara;
  • Sokongan untuk codec LDAC dan cara lain untuk meningkatkan main balik;
  • Menyokong perkhidmatan penstriman Spotify Connect dan Chromecast terbina dalam.

keburukan

  • Kualiti bunyi sangat bergantung pada bilik;
  • 'Memelihara' frekuensi tinggi yang ketara semasa bermain pada kelantangan tinggi;
  • Bagaimanapun, ini adalah sistem audio rumah yang lengkap, walaupun mudah alih.

Sony GTK-XB7

Penilaian: 4.8

Sony GTK-XB7

Mengapa dia: Pembesar suara mudah alih yang hebat untuk penonton parti.

Pembesar suara mudah alih ini akan membantu mewujudkan suasana kelab di rumah anda dengan pencahayaan pembesar suara LED dan ciri Bass Ekstra khas yang meningkatkan bass. Di samping itu, ia memberikan pemandangan realistik dan tiga dimensi – sistem audio dua saluran terdiri daripada lima pembesar suara, dua daripadanya menukar mod operasi bergantung pada kedudukan peranti. Oleh itu, jika dipasang secara menegak, 'tweeter' atas untuk frekuensi tinggi aktif, dan jika terletak secara mendatar, maka sisi sampingnya.

Seperti sistem audio sebelumnya dalam peringkat, GTK-XB7 dilengkapi dengan dua teknologi peningkatan suara – DSEE, yang mengembalikan kualiti muzik digital yang dimampatkan; dan Clear Audi o +, yang meningkatkan kejelasan dan perincian lagu. Bass yang kuat sekalipun tidak akan menyekat suara pemain, dan setiap nota akan didengar dengan jelas.

Model ini juga menyokong kesan DJ – juga untuk peminat parti.

Kelebihan

  • Bunyi bass yang unggul;
  • Kuasa tinggi yang tidak mempengaruhi kualiti bunyi;
  • Reka bentuk yang menarik dengan pembesar suara dengan lampu latar LED.

keburukan

  • Ini bukan pembesar suara mudah alih, kerana peranti ini dikuasakan oleh rangkaian;
  • Untuk adegan stereo yang baik, disyorkan untuk menetapkannya secara mendatar;
  • Sensitiviti tinggi terhadap kualiti suara dalam mod Extra Bass (tidak menyenangkan untuk mendengar MP3 yang sama dengan bitrate rendah di atasnya).

Sony SRS-XB41

Penilaian: 4.7

Sony SRS-XB41

Mengapa dia: Pembesar suara mudah alih utama Sony yang memberikan suara konsert hampir.

Walaupun pembesar suara mudah alih SRS-XB41 sangat padat, ia menawarkan suara surround yang hampir menyerupai konsert. Kesan ini dicapai melalui teknologi Suara Langsung milik. Terima kasih, suaranya tidak hanya tertumpu langsung di hadapan pembesar suara, tetapi juga menyebar ke sisi dan belakang – untuk menghasilkan semula yang berkualiti tinggi dan realistik.

Inti sistem audio adalah dua pembesar suara 58mm dengan kon selulosa bertetulang. Mereka memberikan suara yang kuat dan kaya dengan sedikit gangguan. Dan berkat teknologi Extra Bass yang eksklusif, anda juga dapat meningkatkan bass sehingga dapat dirasakan secara fizikal.

Peminat pesta dan reka bentuk tersuai juga akan menyukai pencahayaan LED peranti. Ia boleh beroperasi dalam beberapa mod, termasuk kelipan dan strob linear.

Kelebihan

  • Bass yang realistik dan luas tanpa herotan;
  • Pencahayaan yang menarik dan luar biasa;
  • Ringan dan mudah alih, mudah dibawa walaupun dengan satu tangan.

keburukan

  • Tiada penunjuk tahap caj;
  • Lampu latar sedang menghabiskan bateri secara aktif;
  • Tidak ada penyambung USB atau microSD untuk menyambungkan pemacu luaran, komunikasi hanya dengan Bluetooth.

Sony SRS-XB40

Penilaian: 4.6

Sony SRS-XB40

Mengapa: Teknologi Bass Ekstra, Sokongan LDAC Codec, Reka Bentuk Kalis Air.

Pembesar suara mudah alih SRS-XB40 akan membantu mewujudkan suasana kelab di mana sahaja – walaupun berkelah mesra di suatu tempat di sepanjang sungai. Tiga fungsi utama peranti bertanggungjawab untuk ini – bass kuat yang dicapai melalui penggunaan teknologi peningkatan bass Ekstra Bass yang dimiliki (tentu saja dinonaktifkan); cincin lampu latar RGB LED dengan beberapa mod operasi; dan reka bentuk kalis air, kerana alat ini tidak takut basah – walaupun anda ingin mendengar muzik ketika hujan lebat.

Tetapi tidak hanya peranti yang dapat membanggakannya. Fungsi berguna juga merangkumi sokongan untuk codec wayarles LDAC, yang mengekalkan kadar bit muzik tanpa kerugian yang tinggi ketika Bluetooth disambungkan; dan bateri berkapasiti tinggi yang menyediakan hayat bateri sehingga 24 jam semasa main balik. Pembesar suara boleh digabungkan dengan yang lain untuk bunyi surround dengan teknologi Party Chain.

Kelebihan

  • Mod peningkatan bass, di mana frekuensi rendah tidak 'membanjiri' bunyi lain;
  • Kes kalis air;
  • Sokongan untuk teknologi dari model yang lebih mahal – LDAC dan Clear Audi o +.

keburukan

  • Permohonan yang tidak selesa;
  • Ia tidak akan berfungsi untuk mengecas dan mendengar muzik pada masa yang sama;
  • Penurunan isipadu yang tidak boleh ditukar apabila habis di bawah 20%.

Sony SRS-XB30

Penilaian: 4.5

Sony SRS-XB30

Sebabnya: Gabungan harga dan kuasa yang optimum.

Sistem audio mudah alih Sony SRS-XB30 serupa dalam banyak aspek dengan model sebelumnya dalam peringkat, tetapi mempunyai kuasa sekitar 30% lebih sedikit. Oleh itu, ia sangat sesuai untuk pencinta mendengar muzik pada kelantangan sederhana, dan juga pengguna yang tidak perlu mengadakan pesta bising ke mana sahaja mereka pergi.

Seperti yang sebelumnya, model ini menyokong teknologi penguat bass Ekstra Bass, yang menghasilkan bass luas yang tidak bertindih dengan suara lain. Ia juga dilengkapi dengan lampu LED RGB pelbagai warna untuk casing dan pembesar suara, dan dibuat dalam casing kalis air yang tidak takut malah basah.

Ciri positif lain termasuk sokongan untuk codec tanpa wayar definisi tinggi LDAC untuk muzik tanpa kerugian; bateri yang akan bertahan selama 24 jam pada isipadu sederhana; dan teknologi Party Chain untuk menghubungkan beberapa peranti ke dalam satu sistem audio.

Kelebihan

  • Harga rendah (pembesar suara mudah alih Sony termurah dalam kedudukan);
  • Sokongan Bass Ekstra dan Jelas Audi o +;
  • Pencahayaan LED yang disesuaikan.

keburukan

  • Tidak dapat memainkan muzik semasa mengecas;
  • Pengurangan kelantangan main balik secara paksa apabila bateri habis hingga 20%;
  • Berat, berat kira-kira satu kilogram.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen