5 pelayar terbaik untuk hutan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Adakah anda suka melakukan lawatan di alam selama beberapa hari? Atau adakah anda seorang pemburu yang gemar? Dengan satu cara atau yang lain, anda mungkin menyedari bahawa telefon pintar tidak memberikan maklumat yang diperlukan di hutan. Pertama, jauh dari penyelesaian, anda harus bergantung pada peta luar talian dengan tahap perincian yang rendah. Kedua, sangat sukar untuk mencari peta topografi yang sesuai untuk telefon pintar. Peta biasa tidak menunjukkan sungai kecil, kolam dan juga tasik. Belum lagi, mereka tidak menunjukkan pokok mana yang tumbuh di belukar yang anda tuju. Dengan kata lain, ada yang disebut sebagai navigator GPS pelancong kerana suatu alasan. Peta topografi dipasang di atasnya, yang sangat berguna semasa berburu, memancing dan mendaki. Peranti inilah yang akan dibincangkan dalam artikel ini.

Penarafan pelayar terbaik untuk hutan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan pelayar terbaik untuk hutan 1 Garmin Montana 680 RUB 37,990
2 Garmin GPSMAP ke-64 RUB 22,790
3 Garmin Fenix ​​3 Sapphire HR RUB 55,152
4 Garmin GPSMAP 78 RUB 16 300
5 Garmin eTrex 20x RUB 12 900

Garmin Montana 680

Penilaian: 4.9

Garmin Montana 680

Salah satu navigator GPS paling maju untuk hutan pada masa penilaian. Sebenarnya, ia bukan pelancongan, tetapi universal. Faktanya ialah ia boleh dipasang dengan mudah di papan pemuka kereta. Paparan 4 inci yang dipasang di sini mempunyai sokongan sensitif sentuhan, sehingga anda dapat mengawal navigator dengan mudah dalam kesesakan lalu lintas. Juga, model ini mempunyai arahan suara, kerana anda akan berpusing tepat pada waktunya ke jalan yang diinginkan. Kaedah lain menggunakan navigator GPS ini ialah memasangkannya ke hendal basikal anda. Hasilnya, anda akan mendapat komputer basikal yang lengkap. Anda juga boleh menyambungkan sensor degup jantung dan irama dengan teknologi tanpa wayar ANT +.

Sekiranya kita bercakap mengenai komponen pelancongan peranti, maka pembeli akan berpuas hati dengan segalanya. Produk ini dibekalkan dengan peta topografi terperinci. Sekiranya ada keinginan seperti itu, tidak ada yang akan repot memuat kad tambahan – memori kekal 8 GB ditujukan untuk simpanannya. Sekiranya jumlah ini tiba-tiba kelihatan kecil, maka slot kad microSD akan menyelamatkannya. Alat ini mampu menyimpan sehingga dua ratus laluan. Masing-masing boleh memuat hingga 4000 titik arah. Sekiranya anda takut tersesat, Garmin Montana 680 menyelesaikan masalah ini – dengan menekan beberapa kekunci, mod Track-Back diaktifkan, selepas itu navigator akan membimbing anda dalam perjalanan kembali. Barometer dan kompas digital juga harus menyenangkan pembeli. Kedua-dua penambahan ini menjadikan navigasi lebih mudah.

Bateri lithium-ion dibekalkan dengan navigator. Caj penuhnya cukup untuk 16 jam operasi navigator yang berterusan. Anda boleh mengecas bateri secara langsung di dalam peranti. Sekiranya anda melakukan kenaikan selama beberapa hari, anda disyorkan untuk membawa beberapa bateri AA bersama anda. Ya, peranti ini boleh berfungsi juga!

Sesuai dengan navigator GPS pelancongan, Garmin Montana 680 mempunyai casing kalis air. Tetapi penyambung untuk antena luaran lebih jarang digunakan pada peranti sedemikian. Pasti berguna sekiranya anda memutuskan untuk menggunakan peranti ini di dalam kereta anda. Walau bagaimanapun, walaupun tanpa antena luaran, isyarat diterima tanpa masalah.

Masih perlu ditambahkan bahawa panel depan navigator ini untuk hutan memiliki paparan warna dengan resolusi 272×480 piksel. Berbanding dengan skrin telefon pintar, parameter ini mungkin kelihatan tidak mencukupi. Tetapi sebenarnya, cukup untuk menunjukkan peta terperinci. Dan penilaian kami akan mengesahkan lebih lanjut bahawa banyak navigator perjalanan mempunyai paparan yang jauh lebih sederhana.

Kelebihan

  • Terdapat penyambung untuk antena luaran;
  • Sesuai digunakan di dalam kereta dan di hutan;
  • Sebilangan besar memori terbina dalam;
  • Terdapat slot untuk kad microSD;
  • Kompas dan barometer magnet terbina dalam;
  • Skrin sentuh yang cukup besar;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Terdapat sokongan ANT +;
  • Terdapat kamera 8 megapiksel;
  • Terdapat banyak aplikasi berguna;
  • Perumahan ini kalis air.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi.

Garmin GPSMAP ke-64

Penilaian: 4.8

Garmin GPSMAP ke-64

Navigator GPS untuk hutan ini kelihatan seperti walkie-talkie. Faktanya ialah antena luaran digunakan di sini, yang menonjol dari hujung atas. Oleh kerana itu, keserbagunaan yang dinyatakan oleh pengeluar dipertanyakan – peranti ini tidak selalu diletakkan pada torpedo kereta dengan secukupnya. Namun, sukar juga untuk menggunakannya di dalam kereta kerana kekurangan paparan skrin sentuh – manipulasi dengan kad dan firmware dilakukan hanya melalui butang fizikal. Kami ingin menunjukkan bahawa ini masih menjadi penunjuk arah bagi pelancong, pemburu dan nelayan, dan bukan untuk pemandu kenderaan atau penunggang basikal.

Gambar dipaparkan di sini pada paparan 2,6 inci. Resolusi hanya 160×240 piksel. Namun, cukup aneh, ini cukup untuk membezakan semua tanda penting di peta. Ngomong-ngomong, tidak hanya peta yang dapat ditampilkan di layar. Produk ini mempunyai aplikasi terbina dalam – contohnya, kalendar berburu dan memancing. Sekarang tidak perlu mengalokasikan memori yang terdapat di dalam telefon pintar anda untuk program seperti itu!

Tetapi kembali ke kad. Mereka boleh sama sekali berbeza, termasuk yang raster. Mereka dimuat ke dalam memori terbina dalam, di mana terdapat sekitar 8 GB. Secara lalai, sebahagian besar ruang dipenuhi dengan peta topografi berjenama. Sekiranya anda tidak mahu menghapusnya, lebih baik memuat naik kad tambahan ke kad memori microSD – pengeluar tidak melupakan slot yang sesuai. By the way, pembeli navigator GPS perjalanan ini menerima langganan satu tahun untuk perkhidmatan BirdsEye sebagai hadiah. Ini akan memberi dia gambar satelit dari kawasan sekitarnya sekurang-kurangnya untuk sementara waktu.

Sudah tentu, peranti ini dapat mengira laluan dengan betul, pada masa akan datang tidak sukar untuk mengaktifkan fungsi Track-Back untuk kembali. Isyarat dari satelit ditangkap dengan stabil, sementara alat tidak hanya menyokong GPS, tetapi juga GLONASS. Namun, ini berlaku untuk semua navigator Garmin moden. Tetapi tidak semua peranti tersebut mempunyai penyambung untuk antena luaran. Walau bagaimanapun, untuk mengatakan yang sebenarnya, tidak mungkin anda memerlukannya.

Di dalam model ini terdapat barometer dan kompas magnet. Semua ini menjadikan navigasi lebih mudah. Terdapat juga sokongan untuk teknologi ANT +, yang sebenarnya kelihatan berlebihan. Bagi jangka hayat bateri, ia boleh sampai 16 jam. Bateri atau bateri boleh dicas semula boleh digunakan sebagai sumber kuasa. Yang terakhir, dengan cara itu, boleh dicas terus di dalam peranti. Omong-omong, bateri litium juga disokong – anda hanya perlu ingat untuk memilih jenis sumber kuasa yang sesuai dalam tetapan, jika tidak, peranti tidak akan menyala.

Kelebihan

  • Terdapat aplikasi tambahan;
  • Terdapat sokongan untuk ANT + dan Bluetooth;
  • Langganan BirdsEye percuma;
  • Kes itu kalis air;
  • Terdapat penyambung untuk antena luaran;
  • Jumlah memori yang besar;
  • Slot kad microSD tidak dilupakan;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Anda boleh mengecas bateri secara langsung di navigator;
  • Kit ini merangkumi carabiner untuk pengancing;
  • Kompas dan barometer magnet terbina dalam.

keburukan

  • Antena boleh mengganggu dalam beberapa kes;
  • Harga tinggi;
  • Resolusi paparan tidak akan sesuai dengan semua orang.

Garmin Fenix ​​3 Sapphire HR

Penilaian: 4.7

Garmin Fenix ​​3 Sapphire HR

Tiba-tiba … jam tangan pintar memasuki penilaian kami! Kenapa tidak? Peranti yang disebut Garmin Fenix ​​3 Sapphire HR dapat digunakan sebagai navigator GPS untuk hutan. Dalam perjalanan, arahan suara akan menanti anda, anda pasti tidak akan berpaling ke tempat yang salah. Peranti dengan sempurna mengenali isyarat dari satelit Amerika dan asing. Jam tangan pintar ini dengan mudah akan menyelamatkan laluan lari atau berjalan kaki anda. Sepanjang perjalanan, mereka akan merakam bacaan mengenai kadar denyutan jantung – monitor denyut jantung yang terpasang bertanggungjawab untuk ini. Terdapat juga altimeter dan kompas digital, yang juga tidak berlebihan pada ketika itu. Atlet sebenar akan mendapat manfaat daripada sokongan teknologi ANT +, berkat sensor luaran disambungkan ke jam tangan.

Hampir setiap pelayar hutan mempunyai perlindungan kelembapan. Bagaimana lagi? Semasa menunggang atau menunggang basikal, hujan boleh turun pada bila-bila masa, para pencipta peranti sedemikian memahami perkara ini. Jam tangan pintar Garmin Fenix ​​3 Sapphire HR juga mempunyai ketahanan air – ia mematuhi piawaian WR100. Oleh itu, anda boleh berenang di jam tangan – tidak ada yang akan terjadi pada mereka.

Paparan bulat 1.2 inci digunakan untuk memaparkan maklumat. Leraiannya ialah 218×218 piksel. Gambar itu dapat dilihat dengan jelas walaupun di bawah cahaya matahari yang terik. Juga, produk tersebut telah menerima kristal nilam – panel depan ditutup dengannya. Nampaknya tidak mungkin menggaru walaupun berjalan di antara batu dan batu. Di tempat lain pada kes itu terdapat lubang pembesar suara. Selalunya, elemen struktur ini akan digunakan semasa mengikuti laluan tertentu.

Produk ini hanya mempunyai 32 MB memori dalaman. Tidak mungkin ada pertanyaan mengenai peta yang dipasang sebelumnya – semuanya dimuat dari telefon pintar berdekatan. Ini, tentu saja, sedikit membatasi pengguna, terutamanya dalam keadaan lapang. Walau bagaimanapun, ini adalah satu-satunya kelemahan peranti yang serius. Dan ini berlatarbelakangkan fungsi jam tangan pintar yang luas. Khususnya, alat ini mampu menawarkan mod operasi pelbagai sukan, dan juga menjadi metronom untuk sementara waktu. Anda boleh menggunakannya untuk mengawal pemain MP3 yang terdapat di telefon pintar anda.

Sudah tentu, peranti seperti itu tidak dapat memperoleh bateri yang sangat besar. Walau bagaimanapun, pengeluar telah melakukan kerja yang baik untuk mengoptimumkan. Akibatnya, pengisian penuh cukup untuk kira-kira 20 jam operasi navigator dalam mod aktif. Sekiranya anda mematikan GPS, jangka hayat bateri akan meningkat lebih banyak.

Kelebihan

  • Saiz padat dan berat ringan;
  • Penceramah tidak dilupakan;
  • Fungsi yang luas;
  • Paparan LCD yang sangat baik
  • Badan dibuat dari keluli tahan karat;
  • Terdapat perlindungan air;
  • Modul Wi-Fi terbina dalam, Bluetooth dan ANT +;
  • Altimeter, monitor kadar jantung dan kompas termasuk;
  • Hayat bateri yang panjang.

keburukan

  • Peta dimuatkan dari telefon pintar;
  • Tanda harga astronomi;
  • Cip NFC pasti bagus;
  • Dalam keadaan di lapangan, anda perlu membuat bayaran dari bank kuasa.

Garmin GPSMAP 78

Penilaian: 4.7

Garmin GPSMAP 78

Pelayar GPS luar yang sangat luar biasa. Faktanya ialah butangnya terletak di atas paparan, bukan di bawahnya. Sehubungan dengan itu, pihak pengurusan harus membiasakan diri – ia memerlukan satu atau dua perjalanan ke alam semula jadi. Juga, tidak semua pengguna akan berpuas hati dengan ciri teknikal sederhana. Alat ini hanya merangkumi 1,7 GB memori kekal. Tidak perlu dikatakan, jumlah sedemikian tidak akan mengandungi jumlah peta topografi terbanyak? Namun, masalahnya dapat diselesaikan dengan menggunakan kad memori microSD. Tetapi tidak ada yang boleh dilakukan dengan LCD resolusi rendah. 160×240 piksel dengan pepenjuru 2,6 inci – ini bukan kebiasaan pengguna progresif.

Secara keseluruhan, peranti ini mampu menyimpan memori sehingga dua ratus laluan. Ini adalah angka yang sangat sesuai. Kapasiti log perjalanan adalah 10 ribu mata, yang juga tidak mungkin salah. Seperti mana-mana navigator GPS, ia dapat mengira laluan secara bebas.

Produk ini mempunyai antena dalaman. Ia mengenali isyarat dari satelit GPS dengan sempurna. Masalahnya terletak pada tarikh pengumuman peranti. Faktanya adalah bahawa ini berlaku bahkan sebelum popularisasi GLONASS secara besar-besaran, jadi anda tidak harus menunggu sokongan satelit Rusia. Tetapi dengan perlindungan gadget semuanya teratur. Ia boleh dijatuhkan ke dalam air – tidak mungkin terjadi apa-apa padanya. Walau bagaimanapun, casing itu sendiri kelihatan rapuh, jadi tidak perlu menjatuhkan peranti pada batu dan aspal – selepas itu pasti akan ada calar, atau sesuatu yang tidak dapat diperbaiki mungkin berlaku.

Navigator hutan yang termasuk dalam penilaian kami dikuasakan oleh satu set dua bateri AA. Cukup untuk dua puluh jam operasi, ketika lampu latar layar dihidupkan hanya dari waktu ke waktu. Bukan keputusan buruk! Masih ingat untuk membawa beberapa bateri tambahan semasa kenaikan selama beberapa hari.

Kelebihan

  • Terdapat slot untuk kad microSD;
  • Terdapat penggera bunyi;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Kes itu kalis air;
  • Pencarian pantas untuk satelit;
  • Operasi dari bekalan kuasa luaran adalah mungkin.

keburukan

  • Susun atur butang pelik;
  • Sebilangan kecil memori;
  • Tidak ada sokongan untuk GLONASS;
  • Adalah mustahil untuk mengisi semula bateri secara langsung di dalam peranti;
  • Sokongan untuk peta raster kurang dilaksanakan.

Garmin eTrex 20x

Penilaian: 4.6

Garmin eTrex 20x

Di bahagian bawah penilaian kami adalah salah satu navigator termurah untuk hutan. Tidak, terdapat navigator GPS pelancongan yang lebih murah, tetapi mereka kelihatan cukup sederhana, dan kemampuannya tidak mencukupi untuk semua orang. Walau bagaimanapun, fungsi Garmin eTrex 20x juga tidak begitu luas. Tidak seperti model yang lebih maju, alat ini tidak dapat menentukan ketinggian di atas permukaan laut secara bebas di mana pengguna berada. Tidak ada penyambung untuk antena luaran. Saya gembira kerana sekurang-kurangnya slot kad memori tidak ke mana-mana. Masih banyak memori terpasang di sini – kira-kira 3,7 GB, dan peta topografi mempunyai banyak berat.

Untuk mengawal peranti ini, butang yang agak ketat terletak di hujung sisi digunakan. Selain itu, kayu bedik yang terletak tidak jauh dari skrin membantu masalah ini. Malangnya, dalam beg galas, jika anda belum mengunci papan kekunci, ia mampu melakukan pergerakan spontan. Kami hanya gembira kerana selalunya ini tidak membawa kepada sesuatu yang sangat mengerikan – laluan ini hanya dibekalkan dengan jalan masuk tambahan.

Navigator ini mampu menyimpan sehingga dua ratus laluan. Tidak ada sekatan yang kuat terhadap jumlah titik jalan. Laluan dikira cukup cepat, walaupun semuanya bergantung pada jarak yang akan anda lalui. Pengilang tidak melupakan fungsi Track-Back, serta penggera yang dapat didengar.

Alat menerima paparan yang cukup bagus. Dengan pepenjuru 2,2 inci, ia mempunyai resolusi 240×320 piksel. Penasihat telah menduga bahawa skrin yang hampir sama digunakan pada Nokia E65, Nokia N95 dan telefon pintar serupa lainnya. Adapun antena, ia adalah dalaman. Berkat ini, anda tidak mungkin melanggar navigator. Anda boleh menjatuhkannya ke dalam air dengan selamat – ia tidak akan masuk ke dalam. Juga, navigator tidak takut jatuh di permukaan yang keras. Bukan hanya satelit Amerika, tetapi juga Rusia digunakan sebagai sumber isyarat – ini menjadikan navigasi jauh lebih tepat.

Seperti navigator perjalanan kos rendah lain dari Garmin, eTrex 20x menggunakan dua bateri AA atau bateri yang boleh dicas semula. Malangnya, pengisian semula yang terakhir di dalam alat tidak mungkin. Hayat bateri berbeza dari 20 hingga 25 jam, bergantung pada frekuensi pengaktifan lampu latar paparan dan jenis bateri yang digunakan.

Kelebihan

  • Permohonan tambahan ada;
  • Saiz dan berat yang sangat kecil;
  • Terdapat slot untuk kad microSD;
  • Sarung kalis air digunakan;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Terdapat penggera bunyi dan isyarat getaran;
  • Bukan kos yang sangat tinggi.

keburukan

  • Bateri tidak boleh dicas di dalam peranti;
  • Tiada modul tanpa wayar;
  • Paparan tidak akan sesuai dengan semua orang.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai pelayar terbaik untuk hutan. Seperti yang anda lihat, peranti ini sangat mahal. Malangnya, sekarang hanya Garmin yang menghasilkannya, dan monopoli pasaran dapat menetapkan sebarang tanda harga. Permintaan rendah juga mempengaruhi kos – produk tidak boleh murah jika dibekalkan dalam jumlah yang tidak mencukupi.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen