5 kad grafik terbaik untuk komputer riba

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Mengganti kad video dalam komputer riba adalah tugas yang sukar, mahal dan tidak selalu dibenarkan. Walaupun secara teknikal mungkin untuk melakukan peningkatan, bukan fakta bahawa sistem penyejukan akan dapat menariknya. Oleh itu, semasa membeli permainan atau komputer riba profesional, anda harus memastikan bahawa kad video yang dipasang di dalamnya akan relevan dan cukup produktif sekurang-kurangnya 3-5 tahun akan datang.

Kami telah mengumpulkan 5 kad video terbaik untuk komputer riba pada tahun 2018, yang pastinya tidak akan kehilangan kaitannya dan akan dapat menggembirakan pemiliknya dengan inovasi permainan selama beberapa tahun lagi.

Penarafan kad grafik terbaik untuk komputer riba

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penarafan kad grafik terbaik untuk komputer riba 1 PNY Quadro P5000 RUB 137,830
2 Gigabyte GeForce GTX 1060 RUB 21 670
3 Gigabyte Radeon RX 580 RUB 17,995
4 NVIDIA GeForce GTX 1080 MAX-Q RUB 43 350
5 MSI GeForce GTX 1050 Ti Bergerak RUB 12 890

PNY Quadro P5000

Penilaian: 4.9

PNY Quadro P5000

Mengapa ada: Kad grafik kelas profesional, salah satu yang paling berkuasa di pasaran (selain daripada siri RTX).

Kad video profesional berdasarkan pemecut grafik NVIDIA dengan nama yang sama. Sebagai peranti yang cukup khusus, ia menawarkan prestasi terbaik dalam pemprosesan grafik 2D dan 3D. Contohnya, semasa membuat model video atau 3D. Tetapi untuk permainan, ia tidak sesuai kerana kurang sesuai dengan teknologi visualisasi tradisional.

Dalam konfigurasi teratas, ia dilengkapi dengan memori video GDDR5X 16 GB, disambungkan melalui bas 256-bit. Pemproses 16nm dilengkapi dengan 2560 teras pemprosesan, 160 unit tekstur, 64 unit rasterisasi, dan juga menyokong shader 5.1.

Cip itu sendiri memanas – pelesapan haba 180 W.

Peranti ini sesuai dengan stesen kerja mudah alih seperti Eurocom Tornado F5W atau HP ZBook 17 G4.

Kelebihan

  • Prestasi grafik terkemuka
  • Banyak ingatan dan cepat;
  • Sesuai untuk kerja CAD dan kecerdasan buatan.

keburukan

  • Tidak sesuai untuk permainan;
  • Pelesapan haba yang tinggi;
  • Kos yang tinggi.

Gigabyte GeForce GTX 1060

Penilaian: 4.8

Gigabyte GeForce GTX 1060

Sebabnya: Kad grafik jarak jauh yang di-overclock yang tidak akan menghabiskan anggaran anda (dan komputer anda).

GTX 1060 adalah salah satu kad grafik jarak pertengahan terbaik. Walaupun pada akhir tahun 2018 pemecut grafik ini berjaya dipindahkan ke generasi sebelumnya, ia tetap relevan. Tetapi ia menjadi murah. Di samping itu, ia mempunyai TDP yang agak rendah, yang membolehkan anda menggunakan komputer riba berdasarkannya tanpa risiko mencairkan butang terakhir pada casing tersebut.

Dalam konfigurasi teratas, kad video ini menerima proses dengan frekuensi hingga 1847 MHz dalam mod turbo, memori video GDDR5 6 GB pada bas 192-bit, sistem penyejukan khas khusus dan sokongan untuk resolusi tinggi (hingga 8K 60 fps).

Pelesapan haba agak rendah, dan sistem penyejukan aktif yang dipasang di komputer riba permainan dapat mengatasinya dengan mudah.

Kelebihan

  • Gabungan 'harga-kualiti' terbaik dalam penilaian;
  • Overclocking pemproses dan memori yang baik oleh pengeluar;
  • Meluas di komputer riba permainan pertengahan hingga tinggi.

keburukan

  • Memori video hanya 6 GB;
  • Prestasi yang agak rendah dalam pengesanan sinar dan teknologi visualisasi canggih lain;
  • Percubaan untuk melakukan overclock atau menambang boleh menyebabkan kerosakan.

Gigabyte Radeon RX 580

Penilaian: 4.8

Gigabyte Radeon RX 580

Sebabnya: Murah dan agak lincah.

Salah satu wakil terbaik generasi sebelumnya, pemecut grafik AMD Radeon RX 580 menawarkan kombinasi harga dan ciri teknikal yang sangat baik untuk pemain yang tidak mampu membeli Vega atau GTX 1070. Sudah tentu, The Last of Us 2 atau Cyberpunk 2077 pada kelajuan maksimum 4K 60 fps anda tidak boleh memainkannya, tetapi ia dapat merangkumi sebilangan besar tajuk moden dan juga masa depan.

Spesifikasi teknikal kad video ini merangkumi pemproses 1340 MHz, memori video 4 GB GGDR5 pada bas 256-bit dan 7 GHz, 2304 teras pengkomputeran dan sokongan untuk shader 5.0.

Kelemahan utama model adalah pelesapan haba yang agak tinggi, sekitar 180 W (atau kurang, bergantung pada pengoptimuman semakan tertentu). Walau bagaimanapun, sistem penyejukan pada komputer riba permainan dapat mengatasinya.

Kelebihan

  • Harga rendah;
  • Nilai yang baik untuk wang dalam segmen kad video jarak jauh;
  • Bas memori video 256-bit.

keburukan

  • Pemanasan yang ketara;
  • Kemungkinan overclocking;
  • Memanaskan dengan cepat di bawah beban yang sangat tinggi.

NVIDIA GeForce GTX 1080 MAX-Q

Penilaian: 4.7

Kad grafik NVIDIA GeForce GTX 1080 MAX-Q

Mengapa: Kad grafik yang disesuaikan khas untuk komputer riba permainan.

Max-Q adalah konfigurasi khas kad grafik NVIDIA GeForce GTX 1080 kelas atas yang direka untuk digunakan dalam komputer riba permainan. Ini telah memungkinkan untuk mengurangkan secara signifikan ukuran dan tahap kebisingan komputer mudah alih, menjadikannya tipis – tetapi pada masa yang sama praktikal tidak kehilangan prestasi berbanding dengan pemecut grafik desktop.

Spesifikasi teknikal model ini merangkumi prosesor overclock hingga 1468 MHz dalam mod turbo, pelesapan haba dikurangkan menjadi 110 W di bawah beban maksimum, memori video GDDR5X 8 GB pada bas 256-bit dan dengan frekuensi jam 10 GHz, serta sokongan untuk semua teknologi grafik moden.

Penanda aras menunjukkan bahawa Max-Q paling lambat 10% daripada versi desktop GTX 1080, tetapi masih lebih cepat daripada versi desktop yang sama dengan GTX 1070. Memandangkan bahawa GTX 1080 masih menjadi unggulan, kad video akan tetap relevan untuk waktu yang lama.

Kelebihan

  • Pelesapan haba yang rendah;
  • Banyak ingatan dan cepat; Po
  • Sokongan untuk teknologi visual dan grafik moden.

keburukan

  • Kurang prestasi pada harga yang serupa dengan desktop GTX 1080
  • Kemungkinan overclocking (radiator mungkin tidak dapat diatasi);
  • Kos komputer riba yang tinggi pada kad video ini (lebih mahal daripada yang dilengkapi dengan GTX 1080 standard).

MSI GeForce GTX 1050 Ti Bergerak

Penilaian: 4.6

MSI GeForce GTX 1050 Ti Bergerak

Sebabnya: Prestasi tinggi dengan kos yang agak rendah.

Kad video ini mempunyai salah satu kombinasi nilai-untuk-wang terbaik dalam kedudukan. Walaupun mempunyai konfigurasi mudah alih, ia menerima pemproses generasi seterusnya yang cukup 'lincah', yang memberikan prestasi lebih tinggi daripada cip yang digunakan dalam versi desktop.

Khususnya, pemproses model ini dibina berdasarkan teknologi proses 14-nanometer, dilengkapi dengan 768 teras CUDA dan beroperasi pada frekuensi jam hingga 1624 MHz dalam mod turbo. Cip ini dilengkapi dengan memori video GDDR5 4 GB, disambungkan melalui bas 128-bit dan mempunyai frekuensi jam 7000 MHz.

Salah satu kelebihan penting dari kad video adalah pelesapan haba yang rendah. Oleh itu, ia boleh diletakkan di dalam komputer riba permainan nipis, yang berbeza bukan hanya dalam ukuran yang padat, tetapi juga pada tahap kebisingan yang rendah.

Kelebihan

  • Prestasi lebih tinggi daripada kad video desktop dalam segmen yang sama;
  • Menyokong hampir semua permainan moden;
  • Penjanaan haba rendah.

keburukan

  • Memori video hanya 4 GB;
  • Penurunan prestasi pemproses dalam pemandangan visual yang rumit (kerana bilangan teras CUDA yang sedikit);
  • Anda boleh melakukan overclock, tetapi tidak ada gunanya.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen