5 fon kepala terbaik Xiaomi

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Syarikat China Xiaomi selalu berusaha mengambil alih dunia dengan cara watak kartun terkenal Pinky and Brain. Untuk melakukan ini, dia menghasilkan produk seperti itu yang sama sekali tidak anda harapkan dari dia – hingga beberapa payung. Walau bagaimanapun, telefon pintar masih menjadi yang paling popular. Fon kepala Xiaomi juga diminati. Ini mengenai mereka yang akan dibincangkan dalam artikel ini. Kami akan memberitahu anda mengenai fon kepala yang akan menggembirakan anda dengan penggunaan yang selesa dan bunyi yang menyenangkan. Secara tradisinya, semuanya berharga sedikit wang.

Penarafan fon kepala terbaik Xiaomi

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Fon kepala telinga terbaik Xiaomi 1 Xiaomi Mi Fon kepala RUB 3,999
2 Xiaomi Mi Edisi Cahaya Fon Kepala 2 350 gosok.
Fon kepala dalam telinga (penyumbat telinga) terbaik Xiaomi 1 Xiaomi Mi Kolar Bluetooth Alat dengar RUB 3 350
2 Xiaomi Mi Fon Kepala Dalam Telinga Pro HD 1 460 gosok.
Fon kepala dalam telinga terbaik Xiaomi 1 Xiaomi Mi Bluetooth Alat dengar RUB 690

Fon kepala telinga terbaik Xiaomi

Xiaomi Mi Fon kepala

Penilaian: 4.9

Xiaomi Mi Fon kepala

Fon kepala yang sangat bagus dengan badan keemasan. Walau bagaimanapun, ini sudah terlalu banyak bagi mereka yang akan menggunakan fon kepala telinga di mana sahaja dalam pengangkutan awam. Dalam hal ini, ada juga versi yang disederhanakan Xiaomi Mi Fon kepala, badan dan lapisan yang berwarna putih-perak.

Earbud disediakan dalam casing. Dan memang betul, kerana bahagian logam pada peranti mudah tergores. Sekiranya aksesori hendak diangkut untuk waktu yang lama, maka anda boleh menggunakan sarung keras, yang juga disertakan dalam kit. Pengilang China yang lain murah hati dengan dua pasang penutup telinga yang dapat diganti dan penyesuai untuk pesawat. Pemilik peralatan audio profesional boleh menggunakan penyesuai 6,3 mm. Namun, ada keraguan besar bahawa orang-orang seperti itu akan memandang produk Xiaomi. Apa pun yang boleh dikatakan, tetapi Fon Kepala Mi terdengar jauh lebih buruk daripada analog yang lebih mahal yang dibuat oleh syarikat yang telah bekerja dengan peranti yang bertanggungjawab untuk mengeluarkan bunyi selama beberapa tahun.

Namun, kami tidak mahu menakutkan anda. Sekiranya anda tidak pernah meletakkan fon kepala selama 10-15 ribu rubel di kepala anda, maka kualiti suaranya sesuai dengan anda. Produk mengeluarkan frekuensi dalam lingkungan 20 hingga 40,000 Hz. Sensitiviti mencapai 107 dB, jika anda mempercayai spesifikasi pengeluar. Terdapat juga mikrofon di sini – ini menunjukkan bahawa model ini ditujukan terutamanya untuk sambungan ke telefon pintar. Yang paling penting, ia menggunakan kabel yang boleh dilepas untuk pengangkutan yang mudah. Dan dengan penyambung berlapis emas! Dan harus diperhatikan bahawa fon kepala dilipat dengan selesa. Beratnya tidak lebih dari 240 g, yang nampaknya dapat diterima untuk model overhead.

Pada satu masa, ini adalah fon kepala pertama yang dikeluarkan oleh pasukan Xiaomi. Dalam hal ini, dapat diasumsikan bahawa produk tersebut seharusnya mendapat sekurang-kurangnya satu kekurangan desain. Ini terletak pada penebat bunyi rendah. Walaupun fon kepala berada di telinga, ia tidak cukup menekan telinga, sebab itulah anda boleh melupakan perjalanan yang selesa di trem atau metro. Ringkasnya, fon kepala ini direka secara eksklusif untuk digunakan di rumah atau di pejabat.

Kelebihan

  • Penampilan hebat;
  • Kabel boleh ditanggalkan;
  • Penyambung bersalut emas digunakan;
  • Reka bentuk lipat yang selesa;
  • Pouch, case dan penyesuai 6,3 mm disertakan;
  • Tidak terlalu berat;
  • Kotak itu dilengkapi dengan dua pasang penutup telinga yang boleh ditukar ganti;
  • Mempunyai mikrofon.

keburukan

  • Kekurangan sepenuhnya penebat bunyi;
  • Sistem plastik untuk memasang penutup telinga yang boleh diganti;
  • Kabel pendek mencukupi.

Xiaomi Mi Edisi Cahaya Fon Kepala

Penilaian: 4.8

Xiaomi Mi Edisi Cahaya Fon Kepala

Walaupun namanya, fon kepala ini sangat berbeza dengan Fon Kepala Mi yang biasa, yang dianggap pertama dalam penilaian ini. Sekiranya kakak menggunakan struktur lipat, maka ini benar-benar monolitik. Ada yang berpendapat bahawa ini menguntungkan umur panjang. Ya betul. Tetapi membawa fon kepala seperti itu di suatu tempat di jalan sangat menyusahkan. Bentuk bantal telinga juga telah berubah di sini. Ia hampir tidak boleh disebut universal – untuk beberapa telinga, aksesori seperti itu tidak sesuai dengan keriting, seseorang akan mengalami ketidakselesaan. Kalis bunyi diperbaiki di sini, tetapi masih jauh dari ideal.

Tiga pilihan warna dijual. Fon kepala putih sangat diminati, tetapi jika anda mencuba, anda boleh menemui versi dengan warna badan oren dan hijau. Walau apa pun, aksesori akan menimbang 220 g. Sedikit, kepala tidak bosan dengan fon kepala seperti itu. Walau bagaimanapun, berat badan yang rendah jelas menunjukkan kualiti komponen yang digunakan. Memang, penceramah di sini meninggalkan banyak perkara yang diinginkan. Dari segi ketulenan suara Xiaomi Mi Edisi Cahaya Headphone hanya dapat dibandingkan dengan fon kepala termurah yang lain. Model ini pasti mengungguli ciptaan syarikat China lain yang tidak bernama yang dijual seharga satu sen, tetapi produk raksasa peralatan audio meletakkan fon kepala ini pada bilah bahu mereka, bahkan yang paling murah. Seseorang merasakan bahawa Xiaomi hanya membuat langkah pertama di pasaran ini.

Seperti yang dijangkakan, fon kepala dilengkapi dengan mikrofon terpasang. Maksudnya, produk tersebut adalah alat dengar. Lekapan kabel adalah sehala, yang menjadikan pemasangan telinga semudah mungkin. Panjang wayar mencapai 1.4 m – parameter yang boleh diterima dengan sempurna. Sayangnya, ia tidak dapat dilepaskan, yang menjadikan pengangkutan lebih tidak selesa. Namun, kami telah mengetahui bahawa fon kepala ini bukan untuk mendengar muzik di suatu tempat di jalan raya. Model ini bertujuan terutamanya untuk kegunaan rumah. Itulah sebabnya mengapa bilangan orang minimum mengetahui tentang kewujudannya – anda boleh membeli sesuatu yang lebih mahal untuk kediaman anda. Khususnya, Mi Headphone versi biasa, yang menang dalam hampir semua aspek.

Kelebihan

  • Tiga pilihan warna;
  • Terdapat mikrofon;
  • Berat yang mencukupi;
  • Pengancing kabel satu sisi;
  • Wayar yang cukup panjang;
  • Reka bentuknya tidak boleh disebut tipis;
  • Kos rendah;
  • Set lengkap dilengkapi dengan penutup;
  • Butang meraba mudah di cawan kiri.

keburukan

  • Pengangkutan yang tidak selesa;
  • Kualiti bunyi jauh dari ideal;
  • Wayar tidak dapat diputuskan.

Fon kepala dalam telinga (penyumbat telinga) terbaik Xiaomi

Xiaomi Mi Kolar Bluetooth Alat dengar

Penilaian: 4.9

Xiaomi Mi Kolar Bluetooth Alat dengar

Biasanya produk Xiaomi senang dengan tanda harga minimum. Tetapi apabila anda ditawarkan untuk menghabiskan hampir 4000 rubel pada fon kepala di bawah jenama ini, anda mula berfikir. Walau bagaimanapun, kosnya cukup mencukupi. Faktanya ialah model ini adalah alat dengar tanpa wayar. Sekarang lihat rangkaian kedai dalam talian. Anda akan segera mengetahui bahawa fon kepala plug-in Bluetooth yang baik berharga sekurang-kurangnya satu setengah hingga dua kali ganda. Pada masa yang sama, produk dari Xiaomi terdengar sangat bagus dan mempunyai sokongan untuk banyak teknologi moden. Amat diperhatikan bahawa pakar dari syarikat China menggunakan semua kemahiran mereka bukan pada fon kepala telinga, tetapi ke dalam palam yang disebut – di sinilah hasil kerja mereka dirasakan sangat kuat.

Sudah tentu, peranti ini adalah alat dengar. Sekiranya anda menerima panggilan, anda boleh menjawabnya dengan mudah – dengan mikrofon yang sangat sensitif, pembicara akan mendengar anda dengan baik. Di wayar, anda tidak hanya dapat menemukan lubang mikrofon, tetapi juga beberapa butang. Mereka diperlukan untuk menjawab panggilan, menjeda dan menukar trek, serta mengubah tingkat kelantangan. Malangnya, pemutaran semula dalam komposisi muzik tidak dilaksanakan di sini. Tetapi ini khas untuk semua fon kepala yang tidak mahal Bluetooth, jangan memarahi syarikat China. Sebaliknya, ia harus dipuji kerana kualiti suaranya. Tidak, peminat muzik pasti tidak menyukai teknologi pemancar hibrid yang digunakan di sini. Tetapi jika anda tidak pernah mendengar muzik melalui peralatan audio yang mahal, pasti semuanya akan sesuai dengan anda. Walau bagaimanapun, walaupun anda akan melihat had teknologi tertentu Bluetooth.

Yang terbaik, wakil penarafan ini menunjukkan dirinya digabungkan dengan beberapa unggulan. Dalam kes ini, sokongan untuk codec aptX diaktifkan. Penciptanya mendakwa bahawa dengan bantuannya, suara dihantar hampir dalam kualiti CD. Bagi alat dengar Xiaomi Mi Kerah Bluetooth, ini hampir dengan kebenaran – semuanya terletak di atas siling pemancar dua pemandu. Rasa seperti fon kepala direka untuk menghasilkan semula audio berkualiti tinggi. Sekiranya anda cuba mendengar dengan bantuan lagu MP3 yang paling mudah dengan kadar bit 128 Kbps, maka rasa sakit akan bermula – anda akan segera mengetahui semua masalah format ini.

Sudah tentu, alat dengar murah Bluetooth tidak dapat dilakukan tanpa kekurangannya. Dalam kes ini, anda boleh mengadu tentang konfigurasi yang sedikit. Penutup, paling tidak yang paling sederhana, tidak akan menyakiti fon kepala seperti itu, tetapi pengeluar tidak dengan murah hati – kotak itu hanya mengandungi alat dengar itu sendiri dan penutup telinga yang boleh diganti. Sebilangan pembeli juga mungkin takut dengan pemberitahuan suara mengenai menghidupkan dan mematikan, yang dilaksanakan di sini hanya dalam bahasa Cina. Tetapi anda tidak boleh mengeluh tentang hayat bateri – produk boleh berbunyi sehingga lapan jam, bergantung pada standard dan codec yang digunakan. Operasi jangka panjang ini disediakan oleh bateri 137 mAh.

Kelebihan

  • Empat jenis warna;
  • Pengurusan trek muzik yang selesa;
  • Mikrofon tidak dilupakan;
  • Jenis pemancar yang dinamik dan menguatkan;
  • Sokongan yang dilaksanakan untuk aptX;
  • Hayat bateri yang baik
  • Bukan kos tertinggi.

keburukan

  • Peralatan yang sedikit;
  • Sebilangan pembeli melaporkan sedikit ketidakselesaan kerana bentuk penutup telinga dengan pembesar suara;
  • Makluman Cina;
  • Kesukaran menyambung ke dua peranti.

Xiaomi Mi Fon Kepala Dalam Telinga Pro HD

Penilaian: 4.8

Xiaomi Mi Fon Kepala Dalam Telinga Pro HD

Fon kepala ini berwayar. Secara luaran, mereka sangat mirip dengan Xiaomi Fon Kepala Asli – model yang tidak masuk dalam penilaian kami hanya kerana jumlah palsu dan kelaziman rendah di kedai dalam talian Rusia. Dan di sini juga, teknologi pemancar hibrid digunakan. Tetapi jika model 'asli' mempunyai satu pemancar penguat yang dinamik dan satu, maka ada satu lagi yang lebih dinamik. Hasilnya, suara dibahagikan kepada tiga aliran mengikut frekuensi. Ini adalah penyelesaian yang tepat! Sekiranya anda mendengar muzik dari sumber berkualiti yang dilengkapi dengan pemproses audio yang berasingan, anda dapat mendengar setiap alat muzik, bahkan segitiga di sudut paling jauh orkestra (dengan syarat trek disimpan dengan kadar bit yang sangat tinggi). Walau bagaimanapun, beberapa laman web mendakwa bahawa hanya dua pemancar yang dibina di sini. Siapa yang dipercayai tidak jelas.

Sensitiviti fon kepala ini tidak melebihi 98 dB. Sambungan dilakukan menggunakan kabel sepanjang 1,25 m. Ia mempunyai keratan rentas bulat – dalam hal ini, tidak ada yang luar biasa menanti anda. Impedansi agak tipikal untuk penyumbat telinga berwayar, 32 ohm. Oleh itu, anda pasti tidak memerlukan penguat. Kabel mempunyai alat kawalan jauh kecil, dengan mana anda dapat mengatur kelantangan, berhenti sebentar dan beralih ke trek berikutnya atau sebelumnya. Seperti pada model yang dibincangkan di atas, anda tidak boleh maju dan mundurkan komposisi di sini. Badan fon kepala sendiri diperbuat daripada logam, ditambah dengan sisipan plastik. Masih menambah bahawa produk tersebut dicat dalam tiga warna – dari perak muda hingga hitam.

Kelebihan

  • Berat tidak melebihi 17 g;
  • Tiga warna untuk dipilih;
  • Teknologi pemancar hibrid digunakan;
  • Kabel yang cukup panjang;
  • Kepekaan yang sangat baik;
  • Badan logam;
  • Mempunyai mikrofon;
  • Pengurusan yang selesa;
  • Set termasuk beg untuk dibawa;
  • Harganya tidak tinggi.

keburukan

  • Fon kepala terdengar buruk pada telefon pintar murah;
  • Muncung tidak mempunyai pengasingan bunyi yang terbaik;
  • Palam lurus tidak sesuai untuk semua orang;
  • Dalam keadaan sejuk, kabel mula menyala.

Fon kepala dalam telinga terbaik Xiaomi

Xiaomi Mi Bluetooth Alat dengar

Penilaian: 4.9

Xiaomi Mi Bluetooth Alat dengar

Satu-satunya alat dengar mono dalam ranking kami. Aksesori ini dibuat untuk pengguna kenderaan. Dengan bantuan alat dengar seperti itu, anda boleh membebaskan tangan anda dengan bercakap di telefon tanpa terganggu dari apa yang berlaku di jalan raya. Semasa merancang peranti tersebut, orang Cina berusaha mencapai berat badan yang paling rendah agar alat dengar tidak jatuh dari telinga walaupun semasa putaran kepala tajam. Hasilnya, mereka mendapat bayi seberat enam gram. Juga, penekanan adalah pada kos rendah, sehubungan dengan plastik murah yang menanti pembeli. Tetapi di sisi lain, ini membolehkan syarikat Xiaomi bergantung pada jumlah penjualan yang besar. Pengilang malah memutuskan untuk melepaskan perantinya dalam tiga warna – putih, hitam dan biru. Pilihan terakhir kelihatan paling menarik – biasanya alat dengar mono tidak dicat dengan warna ini.

Sudah tentu, anda tidak perlu mengharapkan suara yang sempurna dari aksesori seperti itu. Mengapa, jika tidak bertujuan untuk mendengar muzik? Bagi pengeluar, jauh lebih penting untuk mencapai jangka hayat bateri yang lama. Nasib baik, dia berjaya. Malah bateri mini tahan lebih kurang lima jam operasi alat dengar. Perlu diketahui bahawa produk mempunyai butang yang membolehkan anda menjawab panggilan. Kemudian dia juga menolak panggilan ini. Alat dengar ini tidak mempunyai kemahiran yang lebih istimewa. Bagi konfigurasi, ia tidak mengandungi apa-apa yang menarik – hanya petua silikon yang dapat diganti yang dapat dibezakan.

Alat dengar mono menyokong standard Bluetooth 4.1. Semasa menggunakannya, jarak komunikasi boleh mencapai 10 meter. Tetapi ini berada dalam keadaan ideal, dalam praktiknya lebih baik menyimpan telefon pintar di dalam poket anda, jika tidak, sambungannya mungkin hilang dari semasa ke semasa.

Kelebihan

  • Alat dengar sangat ringan;
  • Tiga warna untuk dipilih;
  • Kualiti sambungan yang cukup baik;
  • Terdapat mikrofon yang cukup sensitif;
  • Bahan yang ringkas tetapi tidak bersahaja;
  • Hayat bateri yang panjang;
  • Harga sangat rendah.

keburukan

  • Hayat perkhidmatan dengan penggunaan biasa hanya enam bulan;
  • Sebilangan telinga jatuh dari alat dengar;
  • Tidak ada pembatalan bunyi.

Kesimpulannya

Ini adalah senarai fon kepala terbaik Xiaomi. Senarainya cukup pendek. Tetapi tidak ada yang dapat dilakukan mengenainya, kerana syarikat China tidak memberikan penekanan khusus pada aksesori untuk telefon pintarnya. Walau bagaimanapun, pilihan yang lebih mudah adalah berita baik – anda boleh memutuskan fon kepala tertentu tanpa banyak kesukaran.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen