5 batang pemintal Shimano terbaik menurut ulasan pemancing

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Penilaian joran berputar Shimano terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Penilaian joran berputar Shimano terbaik 1 Shimano Catana DX Berputar 240ML RUB 2,490
2 Shimano Yashi AX SPG Shad Jigging XH RUB 13,020
3 Shimano Beastmaster DX SPG 240l RUB 8,700
4 Shimano Exage BX STC Telespin 210M RUB 7 800
5 Shimano Nexave DX Power Game 270 MH RUB 7 800

Shimano Catana DX Berputar 240ML

Penilaian: 4.9

Shimano Catana DX Berputar 240ML

Wakil siri Catana yang popular di Rusia, kelebihan utamanya adalah dengan kos rendah. Catana DX Spinning 240ML adalah batang pemintal serba boleh dengan kosong memanjang yang dibuat mengikut teknologi anggaran tetapi terbukti. Ini mempunyai doh dalam kisaran 7-21 gram, tindakan cepat dan daya khas untuk cahaya (bukan kelas menengah). Oleh kerana gabungan gentian karbon dengan modulus kekakuan yang berbeza, setiap bahagian rod menerima margin keselamatan yang diperlukan, yang memungkinkannya menahan beban berubah dengan mudah, disertai dengan ciri khas.

Trofi utama Shimano Catana DX Spinning 240ML adalah haiwan sungai pemangsa seperti bertengger, pikes, walleyes dan ides. Tingkah laku gewang pada batang pemintal menyebabkan kegembiraan sedikit lebih sedikit di dalam kerongkongan, namun, dia juga sering menjadi pelawat. Secara objektif, ini adalah batang pemutar yang paling seimbang baik dari segi fleksibiliti dan dari segi kualiti dan parameter harga.

Kelebihan

  • tahap keserbagunaan yang tinggi (sesuai untuk kebanyakan gaya memancing);

  • kos rendah dan berkualiti tinggi;

  • kecekapan;

  • mampu menahan beban jangka pendek (kerana pengukuhan struktur kosong secara bertahap);

keburukan

  • tidak ditemui.

Shimano Yashi AX SPG Shad Jigging XH

Penilaian: 4.8

Shimano Yashi AX SPG Shad Jigging XH

Wakil penarafan seterusnya, Shimano Yashi AX SPG Shad Jigging XH, berbeza dengan semua calon lain kerana fleksibiliti dan profesionalisme yang luar biasa. Tidak semua pemancing dapat menggunakan batang pemintal ini, kerana konfigurasi ciri-cirinya sangat berbeza dengan norma biasa. Kelas ekstra berat memerlukan penggunaan gewang seberat 80 hingga 100 gram – ekor lembut besar untuk jigging, goyangan berat dan umpan berkedut.

Dengan panjang 270 sentimeter, Yashi AX SPG Shad Jigging XH beratnya hanya 202 gram. Hasil ini dicapai berkat penggunaan bahan komposit di tempat kosong: serat organik Biofibre dan serat karbon HPC100. Pegangan rod diperbuat daripada bahan gabus bertetulang Power Cork dengan peningkatan daya tahan terhadap lelasan dan kelembapan. Walaupun fakta bahawa pemintalan lebih istimewa daripada universal, harganya praktikalnya tidak berbeza dengan permintaan untuk barang pengguna – tambah lain di piggy bank inventori yang sudah sejuk.

Kelebihan

  • harga rendah;

  • kapasiti beban tinggi;

  • pembinaan ringan (HPC100 + BioFibre);

  • pelbagai gaya memancing;

  • ergonomik yang sangat baik – ringan dan cengkaman yang lebih baik.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Shimano Beastmaster DX SPG 240l

Penilaian: 4.8

Shimano Beastmaster DX SPG 240l

Walaupun nama yang sangat hebat Shimano Beastmaster DX SPG 240l adalah batang pemintal yang lemah lembut, yang kualiti utamanya adalah manuver, kawalan sepenuhnya terhadap umpan dan ketekunan dalam memerangi ikan yang agresif. Tindakan pantas membolehkan model 240cm melemparkan pelonjak dan panjang, dan 'menyedari' walaupun terdapat perubahan kecil dalam ketegangan garis. Tidak perlu dikatakan, chuika sangat baik di sini: pada tahap ujian yang lebih rendah (3 gram), tempat kosong mencatat sebarang fluktuasi luar umpan dengan peluit khas.

Kelengkapan yang dipasang pada Beastmaster DX SPG 240l juga diasah untuk memastikan keadaan berputar yang optimum untuk memancing. Gelang panduan fuji dengan spacer anti geseran khas mengurangkan geseran garis dan, sebagai hasilnya, memanjangkan hayat garisan. Mengenai kosnya, ia sangat rendah untuk batang pemintal tahap tinggi. Ia sangat sesuai untuk pemancing dengan anggaran dan salah satu jenama Shimano terbaik.

Kelebihan

  • rasa baik di sepanjang bahagian bawah adunan;

  • harga rendah ditambah dengan kualiti binaan yang sangat baik;

  • pembahagian rasional beban sepanjang keseluruhan tempat kosong.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Shimano Exage BX STC Telespin 210M

Penilaian: 4.7

Shimano Exage BX STC Telespin 210M

Batang pertengahan yang berkualiti dan responsif yang telah mendapat tempat dalam kedudukan untuk kemudahan pengangkutan. Exage BX STC Telespin 210M adalah tindakan pantas, teleskop enam bahagian yang sesuai untuk memancing pemangsa sederhana besar. Walaupun pesongan besar di bahagian tengah, model dengan tenang menahan beban tinggi, jadi pemancing yang memilih gaya memancing keras sering dihargai dengan memancing ikan piala (pike, zander, chub, dll.).

Kebolehubahan dalam penggunaan umpan tidak sederhana: mempunyai doh dalam lingkungan 10-30 gram, Exage BX STC Telespin 210M berfungsi dengan baik dengan pelampung, wobblers, pemutar dan sudu, serta dengan ekor jig biasa. Berdasarkan kesan umum pada joran, nilainya adalah sumbangan yang baik untuk terjaminnya produktif dan kemudahan yang luar biasa baik semasa memancing dan semasa pengangkutan.

Kelebihan

  • penunjuk ergonomik (105 gram berat dan pemegang gabus berkualiti tinggi);

  • kebolehubahan yang besar dari segi pemilihan umpan;

  • prestasi beban yang baik;

  • panjang pengangkutan yang selesa (68 sentimeter).

keburukan

  • parameter ketahanan dipersoalkan.

Shimano Nexave DX Power Game 270 MH

Penilaian: 4.6

Shimano Nexave DX Power Game 270 MH

Shimano's 270cm Nexave DX Power Game 270 MH direka untuk memancing air laut, yang agak membatasi penggunaannya tetapi tidak menjejaskan keseluruhan pengalaman. Ia dibeli terutamanya oleh para profesional yang suka sering melakukan perjalanan ke pantai laut. Ujian gewang berkisar antara 10 hingga 50 gram, yang, bersama dengan ketegaran tinggi dan tindakan cepat, memungkinkan berbagai jenis umpan digunakan.

Memancing di Nexave DX Power Game 270 MH terutama menguntungkan bass laut dan tuna Atlantik, yang agak jarang berwarna kuning. Amatur yang menggunakan putaran untuk membuang sungai domestik mencatat kegembiraan di antara pike besar, tetapi tidak menguntungkan untuk membuang potensi model ini dalam memancing sungai. Menurut sistem 'harga / kualiti', batang ini adalah salah satu yang terbaik dalam penarafan, dan juga dari segi kecantikan.

Kelebihan

  • kualiti binaan yang tinggi (semua kelengkapan dan elemen struktur dirancang oleh Shimano);

  • pelbagai ujian umpan;

  • penampilan yang menyenangkan;

  • gabungan harga dan kualiti yang baik.

keburukan

  • potensinya terungkap hanya ketika memancing di laut.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen