25 Perkara terbaik untuk dilakukan di Kazan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Kazan bukan sahaja hiasan di wilayah Volga, tetapi juga kebanggaan seluruh Rusia. Ibu kota Tatarstan telah lama bertemu dengan St Petersburg dan Moscow dari segi tarikan pelancongnya. Perjalanan ke bandar yang indah ini dapat menggembirakan anda dengan sebilangan besar tempat budaya, bersejarah dan hiburan. Kami telah memilih 25 pemandangan terbaik Kazan dan menggambarkannya dalam penilaian, untuk kemudahan, dibahagikan kepada pencalonan.

Tarikan teratas di Kazan

Pencalonan sebuah tempat Penglihatan penilaian
Laman agama terbaik di Kazan 1 Katedral Annemation Kremlin Kazan 5.0
2 Kuil semua agama 4.9
3 Katedral Peter dan Paul 4.8
4 Masjid Kul-Sharif 4.7
5 Katedral Epiphany 4.6
Pemandangan tentera-patriotik terbaik di Kazan 1 Tugu untuk Musa Jalil 5.0
2 Muzium-peringatan Perang Patriotik Besar 4.9
3 Peringatan kepada Pahlawan Perang Dunia Kedua 4.8
4 Kuil tugu untuk para pembela Kazan 4.7
5 Tugu Ibu Askar 4.6
Tempat hiburan terbaik di Kazan 1 Taman hiburan 'Kyrlay' 5.0
2 Taman Air Riviera ' 4.9
3 Taman botani zoo 4.8
4 Bandar profesi 'KidSpace' 4.7
5 Sarkas 4.6
6 Muzium Nasional Republik Tatarstan 4.5
7 Hippodrome 4.4
Pemandangan seni bina terbaik di Kazan 1 Kremlin Kazan 5.0
2 Menara Syuyumbike 4.9
3 Taman Millennium 4.8
4 Tugu untuk Kazan Kucing 4.7
5 Istana Peladang 4.6
6 Pulau-pulau Sviyazhsk 4.5
7 Petikan Alexandrovsky 4.4
8 Jambatan Millenium 4.3

Laman agama terbaik di Kazan

Pelancong percaya cenderung ke kuil dan katedral Kazan. Mereka akan dibincangkan dalam pencalonan pertama.

Katedral Annemation Kremlin Kazan

Peringkat tarikan (Kazan): 5.0

Katedral Annemation Kremlin Kazan

Penarafan dibuka oleh kuil utama Kazan, yang menarik para jemaah, pelancong dari seluruh dunia, dan pencinta seni bina yang indah. Katedral ini diterangi pada tahun 1562. Ia dibina semula beberapa kali. Di dalamnya terdapat sebuah kuil yang terkenal – ruangan Uskup Agung Gury, yang dipelihara pada zaman Soviet kerana fakta bahawa ia telah dirobohkan.

3 uskup agung dan 5 metropolitan dikebumikan di katedral. Kawasan di sekitar bangunan ini dipuja, yang menyenangkan untuk berjalan-jalan pada bila-bila masa sepanjang tahun. Alamat: Kremlin, bldg.2.

Kuil semua agama

Peringkat tarikan (Kazan): 4.9

Kuil semua agama

Kami memberi tempat kedua dalam penilaian ke bangunan yang unik. Kuil semua agama mula dibina pada tahun 1994. Ini muncul terima kasih kepada Ildar Khanov, seorang seniman dan arkitek yang luar biasa. Pusat kebudayaan perpaduan rohani telah menjadi simbolik agama. Seni bina bangunan ini menggabungkan gereja-gereja Katolik dan Ortodoks, masjid Muslim, rumah ibadat Yahudi, kuil Buddha dan banyak unsur ikonik lain dari pelbagai bangsa.

Galeri lukisan, dewan konsert dan sekolah seni dibuka di dalamnya. Hari ini, pembinaan kuil ini berterusan, kerja-kerja pemulihan sedang dilakukan selepas kebakaran pada tahun 2017. Anda mesti sampai di sini sekurang-kurangnya sekali untuk mendapatkan tenaga yang luar biasa dan mengagumi keindahan luaran bangunan. Alamat: Art. Arakchinskaya, 4.

Katedral Peter dan Paul

Peringkat tarikan (Kazan): 4.8

KATEDIA PETROPAVLOVSKY .

Seterusnya dalam ranking adalah permata unik monumen Kazan – Katedral Rasul Tertinggi Paul dan Peter. Ia didirikan pada periode 1723 hingga 1726 dan menjadi struktur unik yang menggabungkan banyak hiasan fasad dan skema warna yang indah. Di sini anda dapat melihat ikonostasis emas setinggi 25 meter, ikon ajaib dari Ibu Dewa Smolensk, ikon streaming mrr dari Ibu Dewa Iberia.

Sepanjang sejarahnya, katedral telah mengalami beberapa kebakaran, semasa Kesatuan Soviet ditutup. Pemulihan bangunan ini berterusan sehingga hari ini. Pelancong yang ingin mengunjungi tempat ini harus menjaga penampilan mereka terlebih dahulu. Kanak-kanak perempuan harus memakai tudung dan skirt, bahu dan lutut harus ditutup. Alamat: Musa Jalil, 21.

Masjid Kul-Sharif

Peringkat tarikan (Kazan): 4.7

Masjid Kul-Sharif

Masjid Kul-Sharif yang legenda dinamai imam terakhir kekasaran Kazan. Dia mati ketika menentang pasukan raja. Bangunan masjid ini mengagumkan dengan kemegahan dan kemewahannya. Ia dibina dari marmar putih. Tingkap kubah pirus menyerupai bentuk tulip. Lengkungan dihiasi dengan ligatur terbuka.

Di dalam masjid terdapat sebuah muzium Islam, ruang tamu, ruang solat lelaki dan wanita, dan balkoni khas untuk pelancong. Anda boleh sampai di sini secara percuma. Alamat: Sheinkman, wilayah Kremlin Kazan. Pintu masjid dibuka sehingga jam 17-30.

Katedral Epiphany

Peringkat tarikan (Kazan): 4.6

Katedral Epiphany

Salah satu pemandangan Kazan yang paling penting adalah Katedral Epiphany. Ia adalah bangunan barok biru. Menara loceng di kuil sangat terkenal. Untuk masa yang lama, ia kekal sebagai bangunan tertinggi di bandar. Ia dibina pada tahun 1897.

Pada zaman Soviet, katedral itu dijadikan dewan sukan; ia kehilangan hiasannya. Hari ini, ia menempatkan dalaman moden, dan kerja-kerja pemulihan terus dilakukan. Alamat: Bauman, 78.

Pemandangan tentera-patriotik terbaik di Kazan

Banyak monumen Kazan dikhaskan untuk eksploitasi pahlawan dan revolusi tentera. 67 daripadanya didirikan untuk mengenang peristiwa Perang Patriotik Besar.

Tugu untuk Musa Jalil

Peringkat tarikan (Kazan): 5.0

Tugu untuk Musa Jalil

Pencalonan peringkat kedua dibuka oleh salah satu monumen Kazan yang paling dikenali. Monumen yang menggambarkan penyair Musa Jalil dipasang pada tahun 1966. Pahlawan Kesatuan Soviet adalah anggota bawah tanah anti-fasis. Dia dihukum mati oleh Nazi pada tahun 1944.

Bantuan lekapan khusus untuk rakan-rakan Musa Jalil dilancarkan di dinding granit berhampiran tugu. Di tengah komposisi terdapat taman bunga dan bangku yang terbuat dari batu granit. Tetamu Kazan mengagumi singkatnya monumen yang menggambarkan seorang lelaki kuat yang berusaha membebaskan dirinya dari ikatan dengan kepalanya yang tinggi. Alamat: Dataran 1 Mei.

Muzium-peringatan Perang Patriotik Besar

Peringkat tarikan (Kazan): 4.9

Muzium-peringatan Perang Patriotik Besar

Di wilayah Kremlin Kazan ada sebuah muzium yang dikhaskan untuk keberanian, keberanian dan keberanian para tentera. Berikut adalah surat-surat tentera, sepanduk, surat khabar. Kelebihan muzium termasuk kronologi yang konsisten, sebilangan besar pameran. Ia menganjurkan siri acara untuk kanak-kanak prasekolah yang disebut 'War through the Eyes of a Child'. Ia difokuskan pada usia kanak-kanak dan persepsi khas mereka mengenai topik ketenteraan. Filem animasi ditawarkan untuk perhatian kanak-kanak.

Muzium ini mempunyai pangkalan data elektronik yang membantu mencari maklumat mengenai saudara yang hilang semasa Perang Dunia Kedua. Dibolehkan untuk meninggalkan permintaan untuk mencari maklumat mengenai orang tertentu. Alamat: Wilayah Kremlin, 12. Harga tiket – 80 rubel.

Peringatan kepada Pahlawan Perang Dunia Kedua

Peringkat tarikan (Kazan): 4.8

Peringatan kepada Pahlawan Perang Dunia Kedua

Di persimpangan jalan Yamasheva dan Jalan Bondarenko terdapat peringatan untuk Pahlawan Perang Patriotik Besar. Tempat ini adalah pantheon. Di sini, di atas meja marmar, nama Pahlawan Kesatuan Soviet, yang merupakan penduduk asli Tatarstan, dipaparkan.

Api abadi terbakar di pusat peringatan. Kantin perkahwinan sering berhenti padanya, pengantin baru meletakkan bunga. Kompleks peringatan Victory Park adalah tempat yang indah untuk berjalan kaki. Orang-orang datang ke sini untuk melihat peralatan ketenteraan yang berlainan tahun dan mengambil gambar untuk kenangan.

Kuil tugu untuk para pembela Kazan

Peringkat tarikan (Kazan): 4.7

MONUMENT-TEMPLE KEPADA PEMEGANG KAZAN

Peringkat tersebut terus menjadi monumen kuil bagi para pembela Kazan, yang jatuh pada tahun 1552. Ini adalah piramid terpotong setinggi 20 meter. Terdapat pintu masuk ke premis dari 4 sisi. Ia dihiasi dengan portico Yunani. Di dalamnya adalah Gereja Penyelamat Tidak Dibuat dengan Tangan. Dari sini terdapat pemandangan indah Kremlin Kazan.

Dipercayai bahawa beberapa ribu orang dikebumikan di tempat ini. Sebelumnya, ada sebuah biara kayu, yang dibanjiri air setiap musim bunga. Pada zaman Soviet, perkhidmatan berhenti, gereja hancur. Semua maklumat mengenai monumen ini boleh didapati di Internet, tetapi jauh lebih menarik untuk mendengarnya dari panduan ini. Alamat: Empangan Kirovskaya, 2.

Tugu Ibu Askar

Peringkat tarikan (Kazan): 4.6

MONUMEN KEPADA IBU BAPA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA PARA

Tugu yang dikhaskan untuk ibu-ibu tentera yang tidak kembali dari perang adalah sebahagian dari kompleks peringatan di Walk of Glory. Ia dipasang pada tahun 2005 dan merupakan sosok wanita setinggi 4 meter. Dia memegang bunga emas di tangannya. Tokoh wanita yang berkabung membeku selamanya dalam jangkaan. Di wajah ibu adalah kesedihan yang tidak akan pernah reda, tragedi berjuta-juta orang tua.

Tugu ini dipasang pada alas granit dan dengan bangga naik di atas dataran. Ia boleh didapati di belakang pameran peralatan ketenteraan. Beberapa ribu orang datang ke pembukaan monumen itu, di antaranya adalah veteran Perang Dunia II.

Tempat hiburan terbaik di Kazan

Pencalonan seterusnya merangkumi tempat hiburan di Kazan. Ia akan menarik bagi orang dewasa dan kanak-kanak.

Taman hiburan 'Kyrlay'

Peringkat tarikan (Kazan): 5.0

TAMAN PERHATIAN 'KYRLAY'

Untuk mengisi semula tenaga positif dan bersenang-senang dengan anak-anak, penduduk Kazan pergi ke taman hiburan 'Kyrlay'. Ia dibuka dari Mei hingga akhir Oktober dan menggembirakan pengunjung dengan kehadiran 30 tarikan terbaru. Untuk tetamu yang lebih muda, terdapat kawasan kanak-kanak, menaiki kereta dongeng, trampolin, dan roda Ferris. Terdapat autodrome, carousel berantai dan tarikan yang melampau.

Kelebihan kemudahan ini termasuk adanya tempat letak kenderaan, banyak tumbuh-tumbuhan rapi, banyak pilihan hiburan. Pada hujung minggu, terdapat banyak orang di sini, terdapat barisan panjang di kafe dan tarikan. Harga tiket bermula dari 80 rubel. Taman ini dibuka dari jam 10 pagi hingga 11 malam. Alamat: Grivki satu sisi, 1A.

Taman Air Riviera '

Peringkat tarikan (Kazan): 4.9

WATERPARK RIVIERA '

Seterusnya dalam ranking adalah taman air Riviera. Main seluncur air, kapal lanun, air terjun menanti pelawat. Kanak-kanak gembira dengan pelbagai tarikan. Mereka gembira dapat menembak dari meriam air, percikan di bawah hujan tropika. Daredevils dapat menaiki gelombang buatan di atas papan atau corong raksasa yang duduk di dalam donat.

Ini adalah salah satu taman air terbesar di dunia, yang hanya semakin popular selama ini. Kira-kira 2 juta orang mengunjunginya setiap tahun. Waktu bekerja: dari jam 9-00 hingga 22-00. Saya gembira kerana ada potongan harga tiket ulang tahun. Alamat: Fatikh Amirkhan, 1.

Taman botani zoo

Peringkat tarikan (Kazan): 4.8

TANAMAN ZOOBOTANIKAL

Taman kebun binatang tertua di Rusia terletak di tepi Tasik Kaban. Di satu tempat anda dapat melihat pelbagai jenis haiwan dan tumbuhan. Kanak-kanak dan orang dewasa juga suka menonton haiwan liar dan haiwan peliharaan. Anak-anak boleh menaiki kuda poni, dan mereka yang ingin dapat mengatur sesi bergambar dengan latar belakang pohon palem dan bunga.

Secara keseluruhan, koleksi kebun ini mengandungi lebih dari seribu tanaman dari berbagai belahan dunia. Kanak-kanak di bawah umur 3 tahun boleh masuk secara percuma. Taman dibuka pada jam 8-30. Harga tiket dewasa ialah 200 rubel. Alamat: Hady Taktash, 112.

Bandar profesi 'KidSpace'

Peringkat tarikan (Kazan): 4.7

KOTA PROFESION 'KIDSSPACE'

Bandar profesi 'KidSpace' meneruskan penarafan, yang menawarkan kepada para tamunya lebih daripada 20 platform berbeza untuk kreativiti. Ini adalah tempat yang bagus untuk hiburan, di mana kanak-kanak dari 4 tahun dapat menguasai kemahiran kepakaran terkenal, menimba pengalaman dan memutuskan pilihan jalan masa depan. Mereka dengan senang hati melipat binaan, memanggang pai, mengisi gigi manekin, dan melakukan kerja mekanik kereta.

Sepanjang keseluruhan proses, para tetamu muda ditemani oleh seorang Cosmonian peribadi. Pada hujung minggu, bandar profesion dibuka dari jam 10 pagi hingga 8 malam. Harga kelihatan terlalu tinggi untuk banyak pengunjung. Selama 3 jam anda perlu membayar 500 rubel (untuk kanak-kanak berumur 4 hingga 7 tahun). Alamat: Yamasheva Avenue, 115A.

Sarkas

Peringkat tarikan (Kazan): 4.6

PEKELILING

Kebanggaan budaya Kazan adalah sarkas kota, penampilannya menyerupai hidangan ruang angkasa. Selama lebih dari 50 tahun telah menggembirakan para tetamu dan penduduk kota dengan persembahan yang menggembirakan. Setiap bulan program baru muncul di sini dengan pesenam sirkus, badut, juggler, pelatih haiwan.

Bilik ini boleh memuatkan sekitar 2300 tempat. Mereka dibahagikan kepada beberapa sektor. Mereka memuji bahagian dalaman moden sarkas, tandas dan almari pakaian yang luas, pemandangan indah dari tingkap. Harga tiket bermula dari 400 rubel. Kanak-kanak di bawah umur 5 tahun boleh diterima secara percuma. Alamat: Millennium Square, 2.

Muzium Nasional Republik Tatarstan

Peringkat tarikan (Kazan): 4.5

Muzium Nasional Republik Tatarstan

Peringkat terus menjadi salah satu muzium paling indah, bermaklumat dan tertua di Kazan. Pelancong yang berkunjung sering datang ke sini. Sebelum ini, terdapat Gostiny Dvor kayu di tempatnya. Pameran menceritakan tentang sejarah Tatarstan, adat istiadat dan budaya orang-orang yang mendiami republik itu. Koleksi muzium ini mempunyai lebih dari 900 ribu pameran. Tidak mungkin untuk mempertimbangkan semuanya dalam satu lawatan.

Di sini anda dapat melihat pakaian kebangsaan, duit syiling kuno dan peralatan dapur, kereta kerajaan, surat dan gulungan. Salah satu dewan mempamerkan haiwan boneka yang tinggal di wilayah ini. Muzium ini kerap mengadakan acara tematik, kelas induk dan konsert. Alamat: Jalan Kremlevskaya, 2.

Hippodrome

Peringkat tarikan (Kazan): 4.4

Hippodrome

Pencalonan diselesaikan oleh hippodrome terbesar di Rusia. Pengunjung ke kompleks sukan berkuda Kazan akan menyaksikan perlumbaan berkuda, menikmati lawatan dan pertunjukan sukan, akan dapat menguasai menunggang kuda di bawah bimbingan seorang instruktur, menaiki kereta yang ditarik oleh troika frisky.

Pada musim sejuk, halaman Khan dibuka di sini, di mana mereka menunjukkan persembahan yang menarik. Lumba lumba dibuka dari jam 8 pagi hingga 5 petang. Kos pelajaran menunggang kuda adalah 700 rubel, lawatan ke muzium dengan lawatan berpandu berharga 200 rubel. Alamat: Jalan Patrice Lumumba, 74A / 1.

Pemandangan seni bina terbaik di Kazan

Pencalonan terakhir mengandungi objek terbaik Kazan, sesuai untuk berjalan-jalan dan sesi bergambar yang menyenangkan. Struktur seni bina mencolok dalam kemegahan dan sejarah mereka yang berabad-abad lamanya. Setiap pelawat mesti mengunjungi tempat-tempat terkenal ini.

Kremlin Kazan

Peringkat tarikan (Kazan): 5.0

Kremlin Kazan

Kompleks arkeologi utama bandar ini adalah Kazan Kremlin. Terdapat monumen abad 12-20 di sini. Kremlin itu sendiri adalah kerusi pemerintah. Ini adalah keseluruhan kompleks objek budaya dan seni bina dan tersebar di kawasan seluas 1500 sq. m.

Di sini anda dapat melihat Istana Gabenor, 8 menara pertahanan, Katedral Annunciation, halaman meriam, Masjid Kul-Sharif dan Sekolah Junker. Sebagai tambahan, Museum Islam dan cabang Pertapaan St. Petersburg telah dibuka. Pembangunan wilayah bermula pada abad ke-10. Pada tahun 90-an, Kremlin menerima status kediaman presiden republik itu. Lawatan singkat di sekitar Kremlin berlangsung sekitar 1.5 jam; akan memakan masa sekitar 1.5 hari untuk melihat semua pemandangan.

Menara Syuyumbike

Peringkat tarikan (Kazan): 4.9

BANDAR SYUYUMBIKE

Menara pengawal Syuyumbike meneruskan penilaian. Yang mengagumkan dari strukturnya ialah puncaknya menyimpang dari menegak sejauh hampir 2 meter. Menara ini dibina antara tahun 1645 dan 1650. Ketinggian keseluruhannya mencapai 58 meter. Bangunan ini menggabungkan seni bina Tatar dan Rusia pada abad 14-17. Ia menyerupai pembinaan Menara Spasskaya di Moscow.

Banyak legenda dikaitkan dengan tempat ini. Anda boleh melihat menara dalam lawatan bersiar-siar. Pelancong mengagumi struktur seni bina siang dan malam, ketika diterangi oleh lampu carian yang kuat. Di wilayah Kremlin Kazan, anda boleh membeli cenderamata yang menggambarkan mercu tanda terkenal.

Taman Millennium

Peringkat tarikan (Kazan): 4.8

TAMAN MILLENNIUM

Tidak jauh dari pusat bersejarah kota, terdapat taman yang indah dengan lorong, bangku, tempat tidur bunga dan air pancut. Ia menjadi hadiah dari pihak berkuasa kota kepada penduduk Kazan untuk ulang tahun ke-1000 republik itu. Juga zon hijau dipanggil 'Millennium'. Di pintu masuk, para tetamu disambut oleh ular bersayap yang duduk di atas pintu pagar. Air pancut berbentuk kuali dipasang di persimpangan lorong taman.

Pengantin baru selalu datang ke sini untuk membuang duit syiling ke dalam air, membuat permintaan dan mengambil gambar cantik dengan latar keindahan semula jadi dan struktur seni bina. Terdapat tandas percuma di pintu keluar dan kedai kopi. Alamat: Spartakovskaya, 1.

Tugu untuk Kazan Kucing

Peringkat tarikan (Kazan): 4.7

MONUMEN KEPADA KOTU KAZAN

Kami tidak dapat mengabaikan monumen menakjubkan yang terletak di jalan tengah Bauman. Patung logam itu naik 3 meter dan menggambarkan seekor kucing yang diberi makan dengan baik terbaring di sofa di bawah kubah berkubah. Terdapat tetikus di atas bumbung. Strukturnya, bernilai 1 juta rubel, dibuat dengan kewangan penaja dengan sokongan pihak berkuasa bandar pada tahun 2009.

Mustahil untuk melewati kucing yang diberi makan dengan berbaring di atas bantal. Penduduk Kazan percaya bahawa untuk menarik nasib baik, anda perlu membelai perutnya. Tugu untuk kucing Kazan dibuka di halaman restoran, yang terkenal dengan hidangan yang enak dan dalaman yang unik. Dekorasi dilengkapi dengan koleksi samovar, gambar lama dan lukisan dengan kucing.

Istana Peladang

Peringkat tarikan (Kazan): 4.6

KELEMAHAN PETANI

Istana Petani terletak berhampiran tembok utara Kremlin. Terdapat sebuah alun-alun di hadapannya, dan di dekatnya anda dapat melihat tanggul Kazanka. Bahagian luar bangunan kelihatan monumental dan megah. Istana membangkitkan rasa identiti. Ia mempunyai kubah besar, dan sebatang pokok gangsa setinggi 20 meter tumbuh tepat di tengahnya.

Anda mahu melihat bangunan ini berjam-jam. Para tetamu di ibu negara Tatarstan terkejut dengan kekangan reka bentuk dalaman premis. Walaupun bergaya luaran dan mewah, hiasannya ringkas, tetapi menarik. Alamat: Fedoseevskaya, 36.

Pulau-pulau Sviyazhsk

Peringkat tarikan (Kazan): 4.5

PULAU-GRAD SVIYAZHSK

Pada tahun 1550 Ivan the Terrible memerintahkan untuk membina sebuah pulau kota di Round Mountain. Hari ini ia menyerupai pulau Buyan yang luar biasa. Anda boleh ke sini dengan menaiki bot motor untuk mengagumi seni bina abad 16-19 dan keindahan alamnya. Di kedua-dua belah pihak, pulau ini dihanyutkan oleh sungai.

Para tetamu di bandar kecil dapat mengetahui tentang sejarah penangkapan Kazan Khanate, mengunjungi Kuil Semua Agama, penempatan kerajinan, dan mengambil bahagian dalam kelas induk. Lawatan ini dilakukan oleh pemandu peribadi di Kazan setiap hari. Kelemahan tempat ini termasuk infrastruktur yang kurang dibangunkan. Hanya beberapa restoran yang dibuka, dan harganya jelas terlalu mahal. Ia akan memakan masa hampir seharian untuk menjelajahi seluruh pulau. Tarikan ini akan menarik minat pencinta memancing dan kesendirian. Harganya bermula dari 5000 rubel (sehingga 9 orang). Alamat: Desa Sviyazhsk, Uspenskaya, 22.

Petikan Alexandrovsky

Peringkat tarikan (Kazan): 4.4

LULUS ALEXANDROVSKY

Alexandrovsky Passage adalah karya seni bina abad ke-19. Ia dibina oleh saudagar kaya pada tahun 1883. Bangunan ini menyerlahkan khayalan dengan hiasan dalaman Baroque dan Art Nouveau yang mewah. Sebelum revolusi, sebuah restoran dan teater terkenal bekerja di sini. Pada akhir abad ke-20, bahagian Alexander benar-benar bobrok. Pada tahun 2000-an, kerja bermula untuk pembinaan semula.

Dilihat dari tinjauan, pandangan setiap orang yang lewat berhenti pada struktur seni bina yang megah. Tempat ini disarankan untuk mengunjungi semua tetamu Kazan untuk mengagumi karya pembina. Alamat: Kremlin, 17.

Jambatan Millenium

Peringkat tarikan (Kazan): 4.3

Jambatan alaf

Peringkat disempurnakan oleh mercu tanda bandar moden, yang mempunyai pencahayaan yang menakjubkan pada waktu malam. Jambatan Millennium melintasi Sungai Kazanka dari Amirkhan Avenue dan Vishnevsky Street. Ia dibuka pada tahun 2005. Panjang keseluruhannya lebih daripada 1.5 km. Menurut data rasmi, harga untuk pembinaan kemudahan itu adalah 3,4 bilion rubel.

Penduduk bandar gemar menunggang jambatan ketika matahari terbenam dan menonton bunga api dari sini. “Milenium” menawarkan pemandangan Kremlin yang indah dan merupakan hiasan sebenar Kazan. Dianjurkan untuk benar-benar mengunjungi jambatan dan mengagumi cahaya lampu malam bandar.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen