23 buku terbaik sebagai hadiah

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pada setiap masa, buku itu dianggap hadiah terbaik. Dan walaupun di zaman kita semua jenis alat, ini tetap tidak berubah, kerana orang Rusia diakui sebagai salah satu negara yang paling banyak membaca di dunia. Apa yang harus anda perhatikan untuk membuat hadiah yang sangat menarik? Dalam penilaian kami, kami telah mengumpulkan buku-buku yang sesuai untuk dipersembahkan kepada anak, lelaki dan wanita untuk sebarang kesempatan atau tanpa alasan.

Penarafan buku terbaik sebagai hadiah

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Buku terbaik sebagai hadiah untuk anak 1 Robinson Crusoe 1 280 gosok.
2 Alice di Wonderland RUB 500
3 Pengembaraan Tom Sawyer RUB 690
4 Ahli Sihir Oz 360 RUB
5 Seluruh dunia berada dalam gambar. Kamus bergambar yang paling lucu RUB 470
6 Ensiklopedia Kanak-kanak Gergasi RUB 1 187
BUKU TERBAIK SEBAGAI HADIAH UNTUK LELAKI 1 Ayahanda 230 RUB
2 Keluar 216 r
3 Tiga rakan seperjuangan 190 RUB
4 Orang Salji 446 r
5 Sukar untuk menjadi Tuhan 142 RUB
6 Kerja semula RUB 620
7 Atlas mengangkat bahu 882 r
8 Fikirkan dan menjadi kaya 640 RUB
9 Tujuan. Proses penambahbaikan berterusan 796 r
10 Perniagaan bogel 540 RUB
BUKU TERBAIK SEBAGAI HADIAH UNTUK WANITA 1 Jumpa 340 RUB
2 Kebahagiaan oleh Hygge, atau Menambah Sihir Kecil dalam Hidup Anda 527 r
3 Hidup dengan pinjaman 260 RUB
4 Yang terbaik dalam diri saya 140 RUB
5 Lebih berharga daripada kehidupan itu sendiri 385 RUB
6 Tahun yang sedap. Resipi untuk percutian dengan dan tanpa 495 RUB
7 Rahsia BOBBY BROWN 870 RUB

Buku terbaik sebagai hadiah untuk anak

Robinson Crusoe

Penilaian: 4.9

ROBINSON CRUSOE

Lebih dari satu generasi kanak-kanak dibesarkan dalam buku karya Daniel Defoe, dan hampir semua orang, bersama-sama dengan Robinson dan temannya yang setia pada hari Jumaat, selamat dalam keadaan sukar, bertarung dengan binatang buas dan melakukan segala-galanya untuk meninggalkan tempat kurungan yang tidak disengajakan dengan cepat. Salah satu karya tertua yang tidak kehilangan popularitinya diterbitkan tiga abad yang lalu – pada tahun 1719.

Dafoe membuat ciptaannya berdasarkan peristiwa sebenar yang berlaku kepada pelaut Scotland. Tetapi tidak seperti dia, Robinson dapat menghidupkan kembali secara moral, dan tidak menjadi liar dan tidak kehilangan penampilan manusia. Pengembaraan protagonis selama 28 tahun tidak akan meninggalkan sesiapa yang acuh tak acuh. Buku ini disyorkan untuk dibaca kepada sebilangan besar pembaca, tetapi terutama kepada pelajar sekolah. Dia akan menolong anda belajar belas kasihan dan bimbang, dengan yakin menuju ke arah tujuan anda, walaupun ada halangan, bahkan mematikan.

Pada percutian berikutnya, anda dapat menggembirakan si anak dan memberinya penerusan buku pertama. Karya ini akan menarik minat kanak-kanak lelaki yang mengimpikan perjalanan laut di seluruh dunia. Tetapi gadis-gadis itu juga senang membaca ciptaan tuan yang hebat, yang berjaya menggambarkan kisah Robinson dengan begitu terang dan berwarna.

Alice di Wonderland

Penilaian: 4.8

ALICE DI WONDERLAND

Buku ini, yang pertama kali diterbitkan pada tahun 1865, masih mengasyikkan pemikiran orang dewasa dan kanak-kanak. Ini bukan sekadar kisah dongeng. Lewis Carroll dapat mencipta salah satu karya terbaik dalam genre absurdity. Ia berjaya mengaitkan motif dan kiasan falsafah dan linguistik. Karya itu menyerupai genre fantasi moden.

Di pusat acara adalah seorang gadis berusia tujuh tahun, Alice. Melalui lubang arnab, dia memasuki dunia yang tidak nyata yang dihuni oleh makhluk aneh. Akan ada ulat, biawak, kucing Cheshire, griffin mitos, Ratu Hati yang kejam dan banyak metamorfosis yang tidak dapat difahami yang berlaku pada gadis itu. Di final, Alice bangun di tebing sungai dan menceritakan mimpinya yang indah dan tidak dapat difahami kepada adiknya, yang segera tertidur dan melihat Wonderland yang misterius.

Penulis tidak berniat menulis buku. Dia didorong oleh seorang gadis kecil, anak perempuan seorang teman, yang dia ceritakan kisah yang diciptakan segera untuk mencerahkan rekreasi luarnya. Dan sekarang beberapa generasi orang berterima kasih kepadanya dan penulis berbakat untuk karya itu, yang semestinya ada di perpustakaan setiap keluarga yang membaca.

Pengembaraan Tom Sawyer

Penilaian: 4.7

KELEBIHAN TOM SAWYER

Dalam penilaian, kami tidak dapat memasukkan buku terkenal oleh Mark Twain, yang diterbitkan pada tahun 1876. Datuk dan ayah kami membesar di atasnya. Dan generasi akan datang akan tertarik untuk belajar tentang kehidupan dan pengembaraan pahlawan muda, yang, walaupun terpisah dari budak lelaki moden dalam jangka waktu yang lama, sangat mirip sehingga kadang-kadang anda lupa bahawa tindakan itu berlaku di Amerika yang jauh pada malam Perang Saudara.

Buku ini menerangkan beberapa bulan dalam kehidupan Tom Sawyer dan rakan-rakannya. Seorang budak lelaki berusia dua belas tahun dalam jangka masa yang singkat terlibat dalam pelbagai acara. Dia akan menyaksikan kejahatan itu dan membantu menyelesaikan pembunuhan itu, memutuskan untuk menjadi perompak, tinggal di pulau itu, tersesat di sebuah gua dan dapat keluar dari sana, bertemu dengan gadis Becky Thatcher.

Penulis mencipta karyanya untuk pembaca dewasa. Tetapi ia menjadi sangat popular di kalangan remaja. Hari ini disyorkan untuk kanak-kanak sekolah menengah. Bagi mereka buku “The Adventures of Tom Sawyer” akan menjadi hadiah yang sangat baik, mencerahkan masa lapang, mengalihkan perhatian dari alat, menunjukkan kehidupan sebenar anak lelaki dari era lain dan membuat anda berfikir tentang banyak persoalan kehidupan.

Ahli Sihir Oz

Penilaian: 4.6

KEISTIMEWAAN OZ

Alexander Volkov membuat ciptaannya berdasarkan karya Amerika The Amazing Wizard of Oz. Pada tahun 1939, versi pertama buku ini diterbitkan, tetapi pada tahun 1959 terbit edisi yang telah disemak semula, dan kemudian penulis mengemukakan versi terakhir, yang dibaca oleh gadis dan anak lelaki moden dengan penuh semangat.

Penulis mencipta dunia watak-watak dongeng yang luar biasa yang membuat anda bimbang tentang nasib mereka dan menunggu dengan tidak sabar untuk berakhirnya perjalanan gadis Ellie, anjing kecil Totoshka dan rakan-rakan barunya, yang masing-masing ingin menerima dari penyihir pemenuhan keinginan mereka yang dihargai. The Scarecrow The Scarecrow mengimpikan otak dan bukannya jerami, Tin Woodman mengimpikan hati yang sebenarnya, Singa Pengecut bermimpi keberanian. Mereka semua pergi ke Emerald City ke Goodwin yang hebat. Dalam perjalanan, mereka harus melalui banyak ujian, tetapi bersama-sama mereka akan dapat menanganinya.

Pada akhir kata, pengarang memberi tahu anak-anak dan menulis bahawa penipuan dan pembohongan selalu terungkap, dan hanya kerja dan ketekunan yang dapat mencapai sesuatu dalam hidup. Siri ini merangkumi beberapa karya, jadi kenalan pembaca kecil dengan penduduk ajaib tidak berakhir di sana. Anda selalu dapat menyumbangkan buku yang meneruskan kisah Ellie dan rakan-rakannya.

Seluruh dunia berada dalam gambar. Kamus bergambar yang paling lucu

Penilaian: 4.5

SELURUH DUNIA DALAM GAMBAR.  DICTIONARY PALING MENYENANGKAN

Tempat penilaian terhormat ditempati oleh karya yang luar biasa dari artis Belgium Tom Champ. Ini bukan hanya sebuah buku, ini adalah dunia yang penuh misteri dalam ilustrasi berwarna-warni, yang bukan sahaja menarik pengembaraan watak-watak utama, tetapi juga dapat mengajar banyak dengan cara yang mudah bermain.

Bersama dengan anak kucing Otto, Profesor Fox, penguin Hugh and Go, artis Tom-Tom dan 70 watak lain yang sama jelas, anak-anak akan berkenalan dengan penduduk eksotik planet ini, kenderaan, papan tanda jalan, alat muzik, barang almari pakaian, musim dan peralatan sukan. Adalah penting bahawa seluruh keluarga dapat berkumpul untuk mempelajari buku ini, yang sangat penting untuk pembentukan psikologi kanak-kanak selanjutnya.

Karya yang menarik dan bermaklumat akan menjadi kejutan yang luar biasa untuk percutian apa pun dan akan memberikan detik-detik kegembiraan dan keseronokan yang tidak dapat dilupakan yang akan menemani anda sepanjang keseluruhan kajian. Bentuk permainan akan membolehkan anda mengingat nama baru dengan mudah dan akan membantu anda belajar untuk menjadi perhatian dan rajin, memahami pelbagai jenis objek, mengira dan membuat cerita anda sendiri.

Ensiklopedia Kanak-kanak Gergasi

Penilaian: 4.5

ENSIKLOPEDIA ANAK GIANT

Untuk kanak-kanak muda dan pertengahan umur, hadiah terbaik akan menjadi ensiklopedia berwarna dan bermaklumat, yang akan memperkenalkan anda kepada dunia baru dan tidak dikenali, membantu memperluas cakrawala anda dan mengembangkan ingatan. Muda mengapa akan belajar mengenai planet dan bintang, tentang Bumi, gempa bumi dan gunung berapi, flora dan fauna, struktur manusia, kehidupan peradaban kuno, dinosaurus.

Ilustrasi yang jelas akan membantu menyatukan apa yang telah anda baca dan akan memperkenalkan anda kepada dunia menarik yang penuh misteri dan yang baru. Setiap topik diungkapkan secara menyeluruh, informasi maksimum disajikan, teks ditulis dalam bahasa yang dapat diakses, dan anak tidak akan mempunyai pertanyaan atau poin yang salah faham.

Menurut ulasan, buku itu menarik minat bukan sahaja pelajar sekolah, tetapi juga anak-anak kecil. Ramai ibu bapa mula memperkenalkan anak-anak kepada dunia haiwan dan tumbuh-tumbuhan. Dia membantu memperoleh pengetahuan baru dan menjadi lebih berkemahiran, mengejutkan rakan sekelas dan gurunya pada tahun pertama sekolah. Menurut pakar dan ibu bapa kami, Ensiklopedia Kanak-kanak Giant adalah kejutan yang sangat baik untuk percutian apa pun.

Buku-buku terbaik sebagai hadiah untuk seorang lelaki

Ayahanda

Penilaian: 4.9

TUHAN

Yang pertama dalam penilaian termasuk klasik genre jenayah – buku oleh Mario Puzo 'The Godfather', yang diterbitkan pada tahun 1969. Tidak ada orang di dunia ini yang belum pernah mendengar mengenai karya ini. Penyesuaian Francis Ford Coppola telah meningkatkan minat terhadap penciptaan pengarang, dan buku ini dapat dianggap selamat sebagai hadiah terbaik untuk lelaki dari mana-mana kategori umur.

Penulis memilih konsep baru secara bertulis, berbeza dengan kaedah tradisional yang digunakan ketika itu. Dia tidak menggunakan arkib polis sebagai bahan kerja, tetapi tidak memperhatikan penembakan, pembunuhan dan pengejaran, tetapi pada hierarki dalaman puak mafia dan kehidupan sindiket jenayah.

Biografi Vito Corleone, watak utama buku ini, merangkumi pemimpin sejarah sebenar kumpulan penjenayah pada masa lalu. Orang Itali muda bermula dari bawah dan menuju ke puncak hierarki mafia. Karya ini akan menceritakan tentang beberapa generasi keluarga: Godfather sendiri dan anak-anaknya: anak lelaki Santino, Frederico, Michael dan anak perempuan Constance. Pembaca akan menyukai cara khas pengarang. Buku ini dapat dibaca semula beberapa kali. Malah peminat genre lain, karya ini sungguh mengejutkan.

Keluar

Penilaian: 4.8

Ditolak

Buku ini, pertama kali diterbitkan pada tahun 1862, termasuk dalam sastera klasik dunia dan diakui sebagai novel terhebat abad ke-19. Victor Hugo mengemukakan topik yang paling penting: cinta dan benci, kekejaman dan belas kasihan, penderitaan orang miskin dan kemakmuran orang kaya. Watak utama buku ini adalah bekas banduan yang disabitkan kesalahan mencuri roti untuk keluarganya. Penulis juga menunjukkan 'penjahat' lain, yang banyak terdapat di jalan-jalan di Paris. V. Hugo dapat menggambarkan kehidupan masyarakat Perancis secara realistik pada awal abad ke-19. Karya ini menunjukkan perjuangan polis dan geng penjenayah, sistem gereja, berjuang di barikade, stratifikasi masyarakat.

Pada contoh Valjean, seseorang dapat menelusuri bagaimana pandangan dunia dan watak seseorang berubah di bawah pengaruh peristiwa sukar, bagaimana keinginan untuk membetulkan kesilapan masa lalu meningkat, dan bagaimana pemberian diri dan pengorbanan diri demi orang lain menjadi tujuan utama.

Les Miserables tidak dibaca sekali sahaja. Seperti banyak klasik, ia dapat dibaca berulang-ulang kali, terjun ke dunia kehidupan Perancis yang misterius yang tidak diketahui. Pakar percaya bahawa hadiah seperti itu pasti akan menonjol di antara yang lain.

Tiga rakan seperjuangan

Penilaian: 4.8

TIGA RAKAN

Erich Maria Remarque bekerja selama 4 tahun pada penciptaan karyanya, untuk kemudian mempersembahkan kepada dunia ciptaan yang kemudian menjadi klasik sastera dunia. Buku yang termasuk dalam penilaian itu diterbitkan pada tahun 1936 dan diterjemahkan ke dalam bahasa Rusia 22 tahun kemudian. Aksi ini berlaku di Jerman pada 20-an abad yang lalu.

Di tengah plot adalah kehidupan tiga rakan seperjuangan yang telah berkawan sejak sekolah. Dan walaupun Perang Dunia Pertama sudah berakhir, perang itu akan kekal dalam ingatan selama-lamanya. Dan peristiwa inilah yang mempertemukan rakan-rakan yang, terlepas dari segalanya, berjuang untuk kebahagiaan dan kehidupan damai yang sejahtera. Robert, Otto dan Gottfried membuka sebuah kedai membaiki kenderaan kecil. Robbie bertemu dengan seorang gadis cantik, Patricia, dan perbezaan besarnya tidak menghalang mereka untuk saling jatuh cinta.

Penulis mengemukakan topik yang telah diliput oleh penulis lain lebih dari sekali dalam karya mereka. Inilah takdir orang yang dilanda perang yang berusaha bertahan setelah peristiwa mengerikan, dan kenangan tidak memungkinkan kita melupakan hari-hari tragis itu. Karya ini boleh didapati di perpustakaan setiap pencinta buku yang dihormati. Tetapi jika rakan atau kenalan anda belum memperolehnya, maka penerbitan akan menjadi hadiah yang sangat baik untuk percutian itu, dan hanya tanpa alasan.

Orang Salji

Penilaian: 4.7

SNOWMAN

Thriller kejahatan U Nesbe dari siri mengenai detektif Harry Hall yang terkenal akan menikmati plot menarik yang membuat anda dalam ketakutan dan kejahilan hingga akhir. Di tengah-tengah acara adalah kehilangan wanita muda. Siasatan ini menemui jalan buntu, tetapi menganalisis kejahatan tahun-tahun lalu dan mengkaji kes-kes yang tidak dapat diselesaikan, tidak ada yang meragui bahawa seorang maniak yang kejam, pembunuh bersiri rasmi Norway yang pertama, sedang bekerja.

Beberapa tanda serupa menyatukan semua kerugian. Semua wanita telah berkahwin dan mempunyai anak. Kehilangan berlaku ketika salji pertama turun dan selalu ada orang salji tinggi di dekatnya. Ujian DNA yang dilakukan sebagai sebahagian daripada siasatan menunjukkan bahawa semua anak-anak mangsa yang hilang tidak dilahirkan dari lelaki yang dianggap bapa mereka.

Penyiasat dan pekerja baru Katrina, yang disatukan bukan hanya dengan tujuan bersama, tetapi juga simpati peribadi, harus melalui banyak saat sukar dan tidak menyenangkan. Tetapi Hole pasti akan membongkar teka-teki itu, menyelamatkan mereka yang dituduh salah membunuh, mencari penjenayah sebenarnya dan meneruskan kerjanya. Buku ini akan menarik minat mereka yang tidak biasa dengan karya penulis Norway dan mereka yang sudah membaca enam buku pertama mengenai penyiasat Harry.

Sukar untuk menjadi Tuhan

Penilaian: 4.6

SESUAI UNTUK MENJADI ALLAH

Bagi peminat fiksyen ilmiah, karya saudara Strugatsky, yang ditulis pada tahun 1963, akan menjadi hadiah hebat. Buku dari penilaian adalah salah satu ciptaan terbaik pengarang. Itu diakui bukan hanya oleh pengkritik domestik, tetapi juga oleh orang asing, diterjemahkan ke dalam beberapa lusin bahasa dan masih menggembirakan pemikiran pembaca moden dari seluruh dunia.

Tindakan itu dipindahkan ke masa depan yang jauh di negeri Arkanar, yang terletak di planet lain. Penduduknya tidak berbeza dari segi penampilan dari penduduk bumi, tetapi dalam perkembangannya sesuai dengan Zaman Pertengahan. Dia diawasi oleh pegawai sebuah institusi penyelidikan dari planet kita, yang tidak berhak untuk campur tangan secara eksplisit dalam peristiwa yang sedang berlaku, tetapi tujuan mereka adalah untuk membimbing dan melindungi dari kesalahan dengan cekap.

Plot ini akan mempunyai segalanya: kisah cinta, rampasan kuasa, dan pembunuhan. Buku ini tidak boleh dibaca dengan senang ketika berada di waktu petang. Saudara-intelektual menulis sebuah karya, yang harus difikirkan dan kemudian dibincangkan dan difalsafah dengan rakan-rakan. Pasti, buku yang disumbangkan tidak akan membiarkan anda bosan dan akan membuat anda beralih ke karya Strugatskys berulang kali.

Kerja semula

Penilaian: 4.5

KERJA SEMULA

Baru-baru ini, karya dalam genre sastera perniagaan menjadi semakin popular. Hadiah yang berharga akan menjadi buku oleh dua orang pengamal Jason Fried dan David Heinemeier Hensson, yang akan berkongsi rahsia perniagaan yang berjaya dan membantu mengatur kerja dan pengembangan perusahaan yang dirancang dengan betul.

Walaupun kaedah yang dikemukakan dalam buku ini bertentangan dengan konsep tradisional, Rework mempunyai kejayaan besar dengan usahawan dan pengkritik. Ini memberitahu secara terperinci apa yang harus diperhatikan, bagaimana belajar dari kesalahan anda sendiri untuk menghindarinya kemudian, bagaimana tidak takut meninggalkan zon selesa anda, untuk kemudian mencapai ketinggian dan kestabilan kewangan yang belum pernah terjadi sebelumnya.

Penulis menggunakan contohnya untuk membuktikan kebenaran metodologi mereka. Merekalah yang mendirikan 37signals terkenal di dunia, yang perkhidmatannya digunakan oleh berjuta-juta orang di seluruh dunia. Buku ini ditujukan untuk kedua-dua pemula dan usahawan mapan. Setelah memberikan hadiah seperti itu kepada seorang lelaki, anda pasti yakin bahawa dia pasti akan berguna dan akan dapat mengubah nasib masa depannya menjadi lebih baik.

Atlas mengangkat bahu

Penilaian: 4.5

ATLAS DILARANG

Salah satu hadiah terbaik untuk lelaki adalah karya seorang wanita – penulis Amerika, Ayn Rand. Ini adalah salah satu karya sastera moden yang paling hebat. Penulis sendiri telah berulang kali mengakui bahawa ini adalah yang paling penting dari semua ciptaannya. Ideanya adalah bahawa seluruh dunia disokong oleh bahu lelaki yang kuat, mirip dengan mitos titan Atlanta. Dan setelah mereka berhenti mencipta, semua yang dibuat selama ribuan tahun akan runtuh dan runtuh menjadi debu.

Menggabungkan fantasi dan realisme, penulis, dengan caranya sendiri, menjawab banyak persoalan yang membimbangkan semua manusia yang maju. Dalam novel yang termasuk dalam penilaian kami, semua tahap yang membawa kepada kekacauan ekonomi dijelaskan dengan sangat jelas dan mendalam. Banyak pengkritik sejurus selepas penerbitan pada tahun 1957 memberi reaksi negatif terhadap karya dystopian. Tetapi dalam beberapa dekad berikutnya, ia menjadi sangat popular. Tahun 2008, masa krisis ekonomi global, ditandai dengan peningkatan penjualan.

Buku ini diakui sebagai buku terlaris dan masuk dalam senarai novel terbaik abad ke-20. Anda pasti harus membiasakan diri dengan karya agar dapat mendapat inspirasi dan hidup dengan cara yang baru, untuk tetap kuat dan jujur ​​di sebalik kesulitan.

Fikirkan dan menjadi kaya

Penilaian: 4.4

FIKIRKAN DAN DAPATKAN KAYA

Diterbitkan pada tahun 1937 dan relevan dengan hari ini, buku ini akan menjadi panduan dan panduan untuk mencapai tujuan anda. Napoleon Hill telah terpilih sebagai penulis terbaik yang pernah menulis mengenai kejayaan. Versi bercetak moden dilengkapkan dengan mengambil kira realiti masa itu. Penulis telah menjalankan penyelidikan selama lebih dari dua puluh tahun dan, sebagai hasilnya, telah membuat metodologinya yang unik, yang disokong oleh pengetahuan teori dan pengalaman praktikal.

Adalah penting bahawa falsafah yang dikemukakan tidak hanya berlaku untuk memperoleh kekayaan. Dengan mematuhinya, anda dapat memperoleh hasil terbaik dalam sukan, pengajian dan bidang lain dalam kehidupan kita. Dan 13 undang-undang inilah yang akan menjadi peraturan asas anda selama bertahun-tahun, jika anda tidak benar-benar takut menghadapi kesukaran, tetapi lakukan segalanya untuk mencapai matlamat anda.

Potongan itu akan menjadi hadiah berharga bagi lelaki yang tidak berdiri diam, ingin maju ke arah kejayaan dan kekayaan. Ahli psikologi dan wartawan Hill yang terkenal pasti akan menolongnya, kerana dia banyak membantu orang di seluruh dunia. Ini dibuktikan dengan banyak rasa syukur dan pengiktirafan dari para penguasa dunia ini, yang membuktikan bahawa novel inilah yang menjadi batu loncatan bagi kehidupan mewah mereka.

Tujuan. Proses penambahbaikan berterusan

Penilaian: 4.4

SASARAN.  PROSES PENAMBAHBAIKAN BERTERUSAN

Kami memasukkan perniagaan terlaris lain dalam penilaian kami dan menawarkannya sebagai hadiah untuk sebarang majlis khas. Buku ini, yang dikarang bersama oleh Eliyahu M. Goldratt dan Jeff Cox, lebih sesuai dengan genre fiksyen, dan bukannya sastera perniagaan tertentu. Cara penceritaan itu ringan, kadang ironik, dan sering membuat anda tersenyum.

Ia senang dibaca dan sama senang untuk menyampaikan tujuan penulisannya. Yaitu: tidak takut pada apa-apa, tidak menyerah pada kesulitan, mengatasi semua kesulitan dan pastikan menuju impian anda. Penulis telah melakukan banyak penyelidikan dan, menggunakan contoh amalan mereka dan pengalaman usahawan lain yang berjaya, mengajar untuk mencari kesilapan dan membetulkannya, memimpin dasar yang betul, merancang acara dan tidak berhenti berkembang.

Buku 'Tujuan. Proses penambahbaikan berterusan 'dapat disampaikan bukan hanya kepada lelaki dari komuniti perniagaan. Dianjurkan untuk pelbagai pembaca. Kaedahnya yang sederhana dan berkesan pada masa yang sama akan membantu di mana-mana bidang, mengajar anda bagaimana untuk mencapai matlamat anda dan memenuhi keinginan yang nampaknya tidak dapat dicapai.

Perniagaan bogel

Penilaian: 4.3

PERNIAGAAN NUDE

Ahli perniagaan Britain, salah satu orang terkaya di dunia, akan berkongsi wahyu-wahyunya, yang dicatatkannya dengan teliti di buku notanya, dengan pembaca yang berminat tentang bagaimana kejayaan dicapai dan dari mana harus bermula untuk mencapai segala-galanya dalam hidup. 'Naked Business' akan mendedahkan semua rahsia. Anda akan dapat belajar bagaimana berunding dan merekrut pekerja dengan cekap, bagaimana untuk tidak kehilangan tawaran yang menguntungkan dan mencari rakan kongsi baru.

Richard Branson tidak menahan apa-apa. Walaupun semua kesalahan dan kegagalannya, jatuh semasa krisis ekonomi dicatatkan dengan terperinci. Penulis bukan hanya seorang usahawan yang berjaya. Mengikut peraturannya, dia telah mencapai hasil yang baik di bidang lain. Branson menyeberangi Lautan Pasifik dengan belon udara panas, cuba berlayar melintasi Lautan Atlantik dengan perahu layar, dan mencatat rekod untuk menyeberangi Selat Inggeris dengan kenderaan amfibi. Walaupun dengan kegagalan, dia tidak berhenti dan bergerak maju ke arah tujuannya.

Karya ini dapat diakses oleh banyak pembaca kerana gaya penulisannya yang mudah dan difahami. Sekiranya anda ingin menonjol dari para jemputan, sumbangkan buku pesanan yang berfungsi sebagai buku panduan anda untuk tindakan segera.

Buku-buku terbaik sebagai hadiah untuk wanita

Jumpa

Penilaian: 4.9

LIHAT ANDA

Tempat pertama dalam penarafan masuk tanpa syarat kepada buku terlaris Jojo Moyes, yang diterbitkan pada tahun 2012. Sehari selepas penerbitan, penulis bangun terkenal. Dan selama bertahun-tahun, nafsu tidak mereda mengenai kisah cinta romantis dan tragis serentak dengan dua orang pemuda yang sama sekali berbeza, yang berjaya menunjukkan bahawa tidak ada yang kekal selama-lamanya dan seseorang harus bersukacita pada setiap minit yang dihabiskan di syarikat masing-masing.

Louise Clarke adalah gadis biasa yang terpaksa mencari pekerjaan setelah dipecat dari kafe. Wasiat adalah pewaris ibu bapa kaya dengan pendidikan yang cemerlang, tetapi sudah tidak mempunyai prospek dalam hidup. Kemalangan itu mengakhiri segala-galanya, dan pemuda yang pernah aktif itu terbaring di tempat tidur, dan semua cara yang dicuba dan diuji untuk pemulihan tidak membawa apa-apa.

Sudah tentu, saya sangat mahukan segala-galanya dalam hidup seperti dalam dongeng. Malangnya, ini sebenarnya tidak berlaku. Novel ini membuat semua pembaca menangis, tanpa terkecuali, dan pada masa yang sama memberi inspirasi dan menunjukkan bahawa seseorang mesti bertahan dalam kesedihan dan hidup walau apa pun. Perlu diperhatikan bahawa pada tahun 2015 dan 2018 dua buku baru diterbitkan – kesinambungan kisah Louise setelah peristiwa tragis itu.

Kebahagiaan oleh Hygge, atau Menambah Sihir Kecil dalam Hidup Anda

Penilaian: 4.8

SELAMAT MENYAMBUT BESAR, ATAU MENAMBAHKAN MAGIK YANG SEDIKIT KE HIDUP ANDA

Tidak semua orang tahu apa itu hygge. Falsafah baru yang muncul di negara-negara Skandinavia menggabungkan definisi 'selesa', 'baik', 'aman' menjadi satu kesatuan dan membolehkan kita menikmati perkara-perkara sederhana sehari-hari yang tidak kita perhatikan dalam rutin kehidupan seharian.

Pia Edberg akan memberitahu anda bagaimana menyingkirkan maklumat yang tidak perlu yang menyumbat otak kita, melihat kegembiraan di setiap saat, bahagia di sini dan sekarang, dan tidak beberapa ketika kemudian, apabila keinginan dan impian kita menjadi kenyataan. Penulis mencadangkan untuk hidup tepat 1 bulan, menggunakan falsafah hygge dan melihat hasil yang diperoleh, membandingkan perasaan anda sebelum dan sesudahnya dan mengakui kehidupan mana yang lebih sesuai dengan keinginan anda: tenang, diukur atau dalam irama panik dan berusaha untuk sesuatu yang singkat.

Karya ini akan dihargai oleh banyak wanita, dan ia dapat menjadi hadiah terbaik untuk Tahun Baru, kerana semua yang terbaik, kami percaya, mulai menjadi kenyataan setelah loncatan. Sangat sukar, tanpa pertolongan seseorang, untuk memahami mengapa hidup tidak seperti yang pernah diimpikan. Buku ini dapat menggantikan lawatan ke ahli psikologi dan memberikan hasil yang nyata dalam masa yang lebih singkat. Selamat datang ke kebahagiaan yang selesa yang akan diberikan oleh P. Edberg kepada anda.

Hidup dengan pinjaman

Penilaian: 4.7

PINJAMAN HIDUP

Kami memasukkan buku lain dari Erich Maria Remarque dalam penilaian kami. Plot itu tidak mempunyai komponen politik. Segala-galanya di sini berpusat pada hubungan dua orang yang saling bertemu pada waktu yang tidak terlalu baik. Lillian sakit parah, dan setiap saat tidak ternilai baginya. Dia tidak mahu tinggal di sanatorium dan memerhatikan pesakit seperti dia dikebumikan.

Kedatangan Clerfe, pemandu kereta lumba yang mempertaruhkan nyawa dan kesihatannya setiap hari, mengubah sikapnya sepenuhnya. Kisah mereka akan mengandungi segalanya: percintaan, semangat, dorongan, dan bahkan segitiga cinta, dan, sayangnya, akhir yang tragis. Tetapi pengarang dapat menunjukkan bahawa tidak ada gunanya kehilangan harapan dan membuang masa, dan sudah waktunya untuk berhenti.

Penulis telah berulang kali membangkitkan masalah hidup dan mati dalam karya-karyanya, memaksa seseorang untuk memikirkan apa maksud manfaat material dibandingkan dengan kebahagiaan dan kegembiraan, yang mesti dibagikan kepada orang yang dikasihi setiap detik, dan bagaimana menetapkan keutamaan dengan betul. Setiap wanita akan menyukai potongan yang indah dan beremosi, jadi hadiah seperti itu akan sangat berguna untuk sebarang perayaan.

Yang terbaik dalam diri saya

Penilaian: 4.6

YANG TERBAIK DALAM SAYA

Karya penulis Amerika Nicholas Sparks diketahui oleh semua pencinta sastera romantis. Di tengah plot adalah Amanda dan Dawson, yang telah saling jatuh cinta sejak sekolah menengah. Dia adalah kecantikan pertama, anak perempuan ibu bapa yang kaya dan berpengaruh. Dia berasal dari keluarga yang tidak berfungsi, tidak ada yang baik dalam hidupnya. Tetapi Amanda lah yang memberi harapan untuk masa depan yang bahagia.

Tetapi nasib mempunyai rancangannya sendiri, dan mereka berpisah selama 20 tahun untuk bertemu lagi dan memahami bahawa perasaan itu belum hilang, tetapi apa yang harus dilakukan, kerana Amanda sudah mempunyai keluarga, anak-anak? Selepas membaca, tidak ada yang tidak peduli. Pengakhiran yang tidak dapat diramalkan mengejutkan. Tetapi tetap saja, setiap wanita ingin mempercayai dongeng bahawa ada lelaki setia yang bersedia memberikan segala-galanya untuknya dan bahkan yang paling berharga – kehidupan itu sendiri.

Karya itu menimbulkan banyak persoalan: hubungan antara ibu bapa dan anak-anak, keadilan dan kekejaman, cinta dan rasa tanggungjawab. Bagi peminat novel romantik sensual, buku ini akan menjadi penemuan dan akan membantu menjalani kehidupan yang cerah bersama dengan watak-watak utamanya. Sekiranya anda tidak tahu apa yang harus diberikan kepada gadis untuk percutian, maka buku karya N. Sparks akan menjadi pilihan yang sangat baik dan akan dihargai.

Lebih berharga daripada kehidupan itu sendiri

Penilaian: 4.5

JALAN LEBIH LANJUT KE HIDUP

Lebih jauh dalam peringkat kami memasukkan buku pemenang Hadiah Nobel dalam sastera, penulis Alice Munro. “Lebih berharga daripada kehidupan itu sendiri” adalah 14 kisah yang menunjukkan kegembiraan kecil dan tragedi besar orang biasa. Sehingga kini, ini adalah karya terakhir penulis yang diterbitkan. Empat cerita dari koleksi ini adalah muktamad dan, seperti yang dinyatakan oleh Munroe, autobiografi.

Dalam banyak watak, pembaca akan dapat mengenali diri mereka sendiri, melihat dari luar peristiwa yang pernah berlaku dalam hidup mereka dan memahami bagaimana bertindak dalam situasi tertentu, sama ada untuk mematuhi hati mereka sendiri atau melakukan seperti yang diharapkan orang lain dan seperti yang ditentukan masyarakat. Buku ini mengemukakan pelbagai masalah sosial yang mendesak: konflik dengan orang tersayang, mementingkan diri sendiri, kekejaman, pemberontakan.

Penulis diakui sebagai salah satu penulis novel pendek terbaik pada zaman kita. Dan walaupun pembaca Rusia baru mula berkenalan dengan karyanya, banyak dari mereka telah jatuh cinta dengan gaya penceritaan yang asli, kedalaman perasaan yang disampaikan, watak-watak yang sangat mirip dengan mereka. Karya ini akan menarik minat wanita yang beremosi, dan ia akan menjadi hadiah yang berharga untuk setiap kesempatan atau hanya hadiah tanpa alasan.

Tahun yang sedap. Resipi untuk percutian dengan dan tanpa

Penilaian: 4.5

TAHUN LUAR BIASA.  Resipi untuk hari raya dengan dan tanpa

Buku baru, yang sudah diketahui oleh banyak suri rumah oleh Yulia Vysotskaya, akan menjadi pembantu yang sangat baik di dapur. Penulis menawarkan menu untuk pelbagai percutian, yang terdiri daripada 5 kursus utama. Kini anda tidak perlu berfikir dan bimbang tentang cara memberi makan dengan enak dan pada masa yang sama mengejutkan tetamu anda. Terdapat idea untuk makan malam romantis, untuk ulang tahun, untuk meja Tahun Baru, dan untuk pesta tema. Anda boleh menggabungkan hidangan atau menggunakannya untuk percutian lain.

Buku ini memberitahu secara terperinci mengenai penyediaan, dan yang paling penting mengenai reka bentuk dan penyediaan. Perlu diingat bahawa semua resipi benar-benar dapat dihidupkan, dan mana-mana wanita (dan bahkan seorang lelaki, jika dikehendaki) akan dapat membuat karya dari produk yang cukup berpatutan di dapur biasa.

Edisi ini digambarkan dengan gambar-gambar yang jelas. Hadirkan buku karya Yulia Vysotskaya kepada wanita, ibu atau anak perempuan yang anda sayangi, nikmati percutian keluarga kecil untuk sebarang majlis sepanjang tahun dan selera makan!

Rahsia BOBBY BROWN

Penilaian: 4.4

RAHSIA BOBBY BROWN

Buku ini menutup penilaian kami, yang akan menarik perhatian semua orang, tanpa kecuali, seks yang adil. Penulisnya adalah jurulatih kecantikan terkenal di dunia yang dipercayai oleh orang terkenal dalam perniagaan pertunjukan, ahli politik dan atlet. Bobby Brown, yang telah mengamalkan pemakanan sihat selama bertahun-tahun, membantu menjaga kecantikan dan awet muda dan memberitahu bagaimana menjadi langsing tanpa meletihkan diet, sambil tidak keluar dan mengosongkan peti sejuk pada waktu malam.

Dalam karya itu, penulis berkongsi pengalamannya bekerja dengan model dan pelakon terkenal, nasihat daripada pakar pemakanan dan pelatih kecergasan. Latihan selama bertahun-tahun membantu mencipta teknik sempurna yang diuji oleh gadis dan wanita dari banyak negara di dunia. Dan tentu saja B. Brown tidak lupa untuk mendedahkan rahsia solekan yang sempurna dan rambut yang sihat.

Cara penulisan yang istimewa membuatkan anda percaya dan mempercayai pengarangnya. Arahannya untuk memenuhi impian benar-benar berfungsi, yang disahkan oleh ulasan pembaca. Sekiranya anda tidak tahu cara menggembirakan seorang wanita untuk percutian, maka buku ini akan menjadi hadiah yang berharga dan akan membantu anda menjadi bukan sahaja lebih cantik, tetapi yang paling penting, lebih bahagia.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen