22 kereta bajet paling banyak di Rusia

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pilihan kereta mengikut parameter anggaran mampu milik telah lama menjadi klasik di kalangan pengguna Rusia. Untuk mendapatkan model yang diinginkan, orang sering membuat pinjaman tanpa menyedari semua risiko dan kritikan keadaan. Selalunya berlaku bahawa pemerolehan kereta dengan status tertentu tidak selaras dengan pendapatan sebenar pemiliknya, oleh itu mahal untuk mengekalkannya dalam keadaan baik kerana ia digunakan dan lebih berbahaya daripada faedah yang baik dan praktikal.

Dalam realiti moden industri automotif global, sangat mudah untuk mencari kereta sesuai dengan pendapatan boleh guna, namun, pemula dan orang yang berpengalaman memiliki kereta sering menghadapi kesukaran dalam mengenal pasti tawaran yang menguntungkan. Dalam hal ini, pasukan majalah itu, bersama dengan pakar dalaman, mengumpulkan penilaian dari 22 kereta paling bajet, dibahagikan kepada tiga kategori tematik (mengikut jenis badan). Petunjuk teknikal objektif, pendapat pengguna dan sumber yang berwibawa (penerbitan, pakar automatik bebas, dll.), Serta parameter kos awal dan akhir dari set lengkap yang tersedia dipilih sebagai kriteria untuk memilih calon untuk senarai teratas terakhir.

Penarafan kereta paling murah

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga bermula
Sedan paling bajet 1 Lada hibah RUB 419,900
2 Datsun di-DO RUB 378,000
3 Renault Logan RUB 439,000
4 Geely emgrand 7 RUB 639,000
5 Lada Vesta RUB 517,410
6 Hyundai Solaris RUB 654,900
7 Bonus Chery RUB 389,999
8 Ravon R3 RUB 539,000
SUV paling murah 1 Chery Tiggo 5 I Restyling RUB 819 900
2 Chevrolet Niva I Restyling RUB 545,000
3 Tuding tembok besar h5 RUB 840,000
4 UAZ Patriot I Restyling 3 RUB 794,900
Crossover yang paling murah 1 Renault Sandero Stepway RUB 611,990
2 Lada XRAY 729 900 gosok.
3 Nissan Terrano RUB 829,000
4 Renault Lap lap RUB 539,000
5 Hyundai Creta RUB 830,000
6 Renault Kaptur RUB 994,990
7 Geely emgrand x7 RUB 989,900
8 Chery tiggo 3 RUB 839,900
9 Lifan X60 RUB 619,900
10 Nissan Qashqai RUB 1,020,000

Sedan paling bajet

Lada hibah

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.9

Lada hibah

Sedan yang paling murah dari segi parameter objektif kos purata adalah wakil syarikat LADA yang pengeluarannya bermula pada tahun 2011. Dengan kedatangannya di pasaran, Granta telah menggantikan siri kereta Samara klasik, dan juga Kalina di badan yang sesuai. Pada masa ini, ia memiliki sebanyak 14 set lengkap, berdasarkan mesin 8- dan 16-injap dengan empat silinder (terletak berturut-turut) 1.6 liter dan berkapasitas 87 hingga 106 tenaga kuda. Selain itu, pengguna mempunyai tiga pilihan transmisi:

  1. manual lima kelajuan (5 MT);
  2. automatik empat kelajuan (4 AT);
  3. robotik lima peringkat (5 AMT).

Seperti yang dicatat oleh pemilik LADA Granta, ia juga dicirikan oleh penggunaan bahan bakar yang rendah: dalam kitaran gabungan, purata penggunaan petrol setiap 100 kilometer adalah 6.8 liter. Selama lebih dari 7 tahun keberadaannya, model ini telah mengalami pemulihan, dan baru-baru ini pelancaran siri Sport yang dimulakan bermula, jadi dengan keyakinan yang tinggi kita dapat mengatakan bahawa Granta akan tetap bersama kita selama sekurang-kurangnya 3-4 tahun.

Kelebihan

  • reka bentuk versi yang bagus;
  • terdapat 14 set lengkap dalam siri ini (dari Standord dan Classic hingga Luxe);
  • kereta itu disesuaikan sepenuhnya untuk jalan raya Rusia;
  • dalam model terbaru, keadaan dengan penebat bunyi sedikit bertambah baik.

keburukan

  • dalam rangka tinjauan blitz – tidak dijumpai.

Datsun di-DO

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.8

Datsun di-DO

Selangkah lagi dari kedudukan teratas adalah kereta Cina Datsun on-DO yang murah, dipaparkan di pasaran domestik dalam 15 tahap trim. Secara umum, hanya tanda harga minimum yang boleh disebut sebagai ciri pembezaannya – ia hampir melebihi 400 ribu rubel (Akses), sementara versi paling mahal akan dikenakan biaya pengguna biasa 651 ribu (Dream II).

Tidak ada yang boleh dikatakan mengenai penampilan kereta: pengguna memperhatikan bahawa on-DO kelihatan seperti sedan biasa-biasa saja, di mana ciri-ciri sebilangan 'rakan sekelas' pra-gaya diteka. Tenaga enjin di sini berkisar antara 87 hingga 106 tenaga kuda, dan penggunaan bahan bakar tidak melebihi 6.6 liter per 100 kilometer (rata-rata). Kelajuan maksimum berbeza-beza dalam jarak dari 178 hingga 184 kilometer per jam, dan lebih bergantung pada jenis transmisi. Dan jika di bahagian teknikal semuanya lebih daripada sederhana, maka peralatan dalaman sepenuhnya dan sepenuhnya bergantung pada konfigurasi: di sini orang Cina mencuba yang terbaik, melengkapkan kabin dengan komputer on-board, sensor cahaya / hujan, dan banyak yang lain, secara umum, sudah termasuk dalam kehidupan seharian oleh sistem.

Kelebihan

  • peralatan;
  • standard keselamatan yang tinggi;
  • fokus pada pasaran Rusia dan penyesuaian kereta dengan keadaan jalan yang sesuai;
  • perkhidmatan yang agak murah.

keburukan

  • bukan rekaan terbaik.

Renault Logan

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Renault Logan

Sumber utama dan inspirasi ideologi penuh konsep LADA Granta, menempati barisan ketiga terhormat dalam senarai kereta paling murah di pasaran Rusia. Walaupun usia siri yang cukup terhormat Renault mengikut piawaian automotif, Logan terus menggembirakan pengendara dengan konsep baru dan versi yang diperbaharui – sekarang tidak ada jejak bekas kekok dalam model unggulan. Reka bentuk baru ini dikembangkan dengan kerjasama erat dengan PJSC AvtoVAZ, sehingga ciri-ciri yang biasa dilihat dapat dilihat dalam barisan pembuat kereta Rusia.

Pada masa ini Renault Logan dijual di pasar dalam empat tahap trim besar: Akses (hello, on-DO), Life, Drive, Style. Perbezaan penampilan di antara mereka, tentu saja, ada, tetapi tidak dalam kuantiti seperti perbezaan di bahagian dalam dan kemungkinan di dalam kabin. Kekuatan enjin 1.6 liter di sini berbeza dari 82 hingga 113 kuasa kuda (bergantung pada jumlah injap), dan hanya transmisi automatik (4AT) dan manual (5MT) digunakan sebagai transmisi. Mengenai penyesuaian dengan keadaan Rusia, intinya dinyatakan dalam ciri teknikal Logan, yang termasuk menyesuaikan operasi mesin untuk dimulakan dalam iklim yang dingin, menjamin operasi bahagian mekanikal selama 3 tahun atau 100 ribu kilometer, dan banyak titik lain yang agak jelas.

Kelebihan

  • penggunaan bahan bakar dalam kitaran gabungan ialah 5.7 dan 6.7 liter per 100 kilometer (masing-masing untuk 5MT dan 4AT);
  • 113 kuasa kuda pada kelajuan maksimum;
  • penampilan yang menyenangkan;
  • penyesuaian penuh kereta (hingga badan) untuk keadaan Rusia.

keburukan

  • kos kereta termahal dalam siri ini (tetapi bukan yang terbaik dari segi prestasi) melebihi 800 ribu rubel.

Geely emgrand 7

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Geely Emgrand 7.jpg

Sebagai wakil segmen C + dunia sedan yang secara beransur-ansur keluar, barisan keempat penarafan diambil oleh kereta China yang murah Geely Emgrand 7. Entah bagaimana, pemasangannya dilokalkan di Belarus, dari mana model-model siap (walaupun hanya dalam dua versi) memasuki pasaran Rusia. Kereta itu ternyata samar-samar, seperti yang dibuktikan oleh ulasan autoblogger dan ulasan pengguna, terutamanya disebabkan oleh sebilangan kesilapan reka bentuk dalam ergonomik dan khususnya di tempat duduk pemandu (muat kerusi yang tidak dapat difahami, roda kemudi beralih ke kiri dan miring di sepanjang paksi, dll.).

Abstrak dari analisis menyeluruh, secara luaran Geely Emgrand 7 memberikan kesan yang baik, walaupun tidak sama Kia Rio atau Hyundai Solaris (secara estetik). Alasan untuk pandangan kereta ini adalah tanda harga yang melambung untuk konfigurasi maksimum, namun dilucutkan, di mana 7 mula memberi kesan sedan kelas C + yang baik. Ia sama dengan 970 ribu rubel, yang banyak untuk sebuah kereta Cina. Terutama mempertimbangkan adanya enjin 1.8 liter di bawah tudung, yang menghasilkan hanya 133 kuasa kuda yang dipasangkan dengan transmisi manual lima-kelajuan.

Kelebihan

  • hiasan dalaman yang sangat kaya;
  • petak penumpang yang luas;
  • 133 kuasa kuda pada kelajuan maksimum;
  • penampilan yang baik.

keburukan

  • kehadiran kecacatan di pedalaman, ergonomik dan sebilangan kecil luaran – ini bukan yang diharapkan pengguna dari sebuah kereta di segmen C + peralihan.

Lada Vesta

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Lada Vesta

Kedudukan peringkat kelima menuju salah satu konsep terbaru syarikat AvtoVAZ – kereta LADA Vesta, yang harganya bermula dari 500 ribu rubel (Standard dengan transmisi manual). Secara keseluruhan, rangkaian ini merangkumi 23 konfigurasi, yang paling mahal adalah Eksklusif dengan kotak gear robot lima kelajuan, berharga 746 ribu. Berbanding dengan Geely Emgrand 7, penjajaran harga ini kelihatan bagus, namun, pada masa yang sama, Vesta diposisikan sebagai kelas kereta yang sedikit lebih rendah.

Di bawah model ini terdapat enjin 1.6 liter 106 kuasa kuda, atau unit 16-injap 1.8 liter untuk 122 kuda. Bersama dengan mereka, hanya transmisi robotik dan mekanikal yang berfungsi, yang merupakan ciri kecil model, walaupun agak kontroversial, memandangkan kesesakan jalan raya di sejumlah wilayah (robot tidak dapat mentolerir pergerakan dalam irama 'start / stop'). Adalah bodoh untuk menafikan kenyataan bahawa Vesta ternyata cantik, terutama sekali dengan latar belakang perwakilan syarikat sebelumnya. Tetapi sejumlah masalah keturunan masih ada di dalamnya, tetapi para jurutera dan syarikat berada di landasan yang betul.

Kelebihan

  • persembahan bagus;
  • 122 kuasa kuda dari enjin 1.8 liter;
  • berdasarkan penghantaran mekanikal dan robotik;
  • penampilan yang cantik (stamping di sisi + bahagian depan berbentuk X).

keburukan

  • untuk sebuah kereta dengan pangkat ini, terdapat sedikit kerja untuk kalis bunyi dan memasang bahagian badan antara satu sama lain.

Hyundai Solaris

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Hyundai Solaris

Pemimpin penjualan yang tidak dipertikaikan di Rusia sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kereta paling popular, walaupun Korea, dengan daya tarikan yang luar biasa. Hyundai Solaris adalah contoh yang jelas mengenai keseimbangan antara penampilan yang baik dan prestasi yang memuaskan, sebuah kereta yang direka khas untuk orang yang mencari kompromi nilai. Bahagian luar kapal induk belanjawan Korea penuh dengan unsur-unsur berseni dan geometri menarik yang menarik perhatian orang lain dan membezakannya daripada orang ramai.

Terdapat dua jenis enjin di bawah penutup Solaris:

  1. 1.4 liter Kappa 1.4 MPI dengan kapasiti di bawah 100 kuasa kuda;
  2. 1.6 liter Gamma 1.6 MPI, dari mana para jurutera berjaya menekan 123 kuda.

Walaupun dibandingkan dengan Vesta (nampaknya kereta generasi baru), orang Korea berjaya kelihatan baik, namun, ada satu yang besar 'tetapi' dalam hal ini. Dan semuanya terletak pada harganya: harga permulaan untuk sampel 1.4 liter dengan transmisi manual 6-kelajuan adalah 730 ribu rubel – tentu saja, tidak ada perbincangan mengenai penambahan kabin dan pilihan di sini. Sesuatu yang lebih sesuai untuk penggunaan jangka panjang bermula pada 850 ribu, dan berakhir dengan harga di bawah satu juta. Yang mana, bagaimanapun, tidak menghalang kereta daripada menjadi salah satu yang paling murah sejak dilancarkan pertama.

Kelebihan

  • reka bentuk badan yang sangat bagus;
  • reka bentuk dalaman yang baik;
  • kerja yang sangat baik untuk pengubahsuaian enjin (123 kuasa kuda dari 1.6 liter sesaran);
  • pengemaskinian penampilan yang berterusan;
  • kereta Korea yang paling popular di Rusia.

keburukan

  • perbezaan kualiti yang besar antara model yang dipasang di Korea dan di Rusia.

Bonus Chery

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.3

Bonus Chery

Pada baris ketujuh penarafan adalah wakil lain dari 'Celestial Empire' – sedan subkompak Cherry Bonus dengan kecenderungan reka bentuk luar di bawah Volkswagen Golf (dan sedikit Ford Fokus). Sepanjang masa pengeluaran (sejak 2008), kereta ini hanya mengalami perubahan luaran dan dalaman, menjadikan susun atur mekanikal tidak berubah. Tuas McPherson yang bebas memainkan peranan sebagai suspensi depan, dan di bahagian belakang anda dapat melihat standard gambar untuk strut hidraulik yang bergantung pada sedan dengan pegas. Di bawah tudung terdapat enjin 1.5 liter yang menghasilkan 109 kuasa kuda dan tork 140 Nm.

Secara umum, banyak tuntutan dapat dibuat mengenai kualiti pengeluaran Chery Bonus: jelas bahawa kereta itu dibuat dengan berat sebelah terhadap segmen anggaran dan orang Cina memutuskan untuk menjimatkan sebanyak mungkin pada reka bentuk. Walaupun begitu, 'keajaiban angka' mengagumkan: harga permulaan untuk sedan baru adalah 350 ribu rubel dan orang bersedia membelinya … sehingga ketika crossover dan SUV muncul dalam barisan, dan Bonus terpaksa keluar dari pasaran Rusia.

Kelebihan

  • sedan subkompak yang murah dengan penampilan yang boleh diterima;
  • 109 kuasa kuda dari enjin 1.5 liter.

keburukan

  • sebilangan elemen 'kekok', baik di dalam dan di badan;
  • peniaga rasmi telah mengeluarkan Bonus dari jumlah kereta yang tersedia untuk pembelian di Rusia.

Ravon R3

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.2

Ravon R3

Pada tahun 2016, syarikat Ravon memasuki pasaran domestik, dan R3 Nexia yang murah menjadi sedan utamanya. Anda mungkin bertanya: 'Adakah Nexia ini, yang sehingga baru-baru ini dihasilkan dibeli semula Daewoo?'. Tidak. Ini adalah kereta yang sama sekali berbeza, yang hanya terdapat dalam geografi pengeluaran – bandar Asaka, di Uzbekistan. Tetapi ada banyak persamaan dengan perkembangan yang kurang jelas dari General Motors, yang wujud dalam realiti segmen Eropah – Chevrolet Aveo. Walaupun terdapat sedan eksterior dan buritan, hujung depan R3 adalah rujukan khas pada badan T255 yang digunakan untuk Aveo.

Sebagai tambahan kepada konsep GM, sedan dari Ravon juga menerima enjin 1.5 liter dengan 107 kuasa kuda, pecutan hingga 100 kilometer sejam yang memerlukannya 12.5 saat. Hasil untuk kereta anggaran cukup baik, tetapi peningkatan penggunaan bahan bakar menyedihkan: rata-rata 8-9 liter untuk setiap 100 kilometer dalam kitaran pemanduan gabungan. Walau bagaimanapun, kosnya sesuai dengan keadaan teknikal: garpu senarai harga bermula dari 450 hingga 579 ribu rubel. Cukup sederhana, memandangkan jumlah 'goodies' datang dengan peningkatan tahap trim. Namun, Ravon R3 tidak mencapai sekurang-kurangnya tempat yang tinggi dalam penarafan – ini adalah sedan tingkat belanjawan semata-mata, sesuai untuk orang keluarga atau untuk pembelian sebagai kereta pertama.

Kelebihan

  • bingkai harga yang berpatutan untuk pelbagai konfigurasi;
  • Enjin 1.5 liter dengan 107 kuasa kuda.

keburukan

  • reka bentuk desa;
  • penggunaan tinggi dalam kitaran gabungan (8-9 liter).

SUV paling murah

Chery Tiggo 5 I Restyling

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.9

Chery Tiggo 5 I Restyling.jpg

Baris pertama penarafan SUV murah terbaik menuju Chery Tiggo 5 yang dikemas kini, yang menggabungkan komponen visual dan teknikal keunggulan berbanding lawan. Pada dasarnya, kereta ini direka untuk menaklukkan beberapa pemandangan ringan hingga sederhana – perjalanan ke alam semula jadi atau jalan keluar sederhana. Sangat sukar untuk memandu di laluan sukar dengan kemasan luaran seperti ini – untuk tujuan ini terdapat lebih banyak pilihan 'kasar' di pasaran.

Oleh itu, Chery Tiggo 5 dapat masuk dengan selamat ke dalam kategori SUV perwakilan. Tetapi mari kita menangani bahagian teknikal. Di bawah tudung terdapat enjin dua liter (katakan saja ia jelas tidak mencukupi) dengan kapasiti 136 kuasa kuda dan tork 182 Nm. Ini tidak cukup untuk berat kereta, tetapi dinamika nampaknya tidak merasakan ketidakseimbangan. Pada akhirnya, peralatan 'termiskin' kereta ini akan menelan belanja pengguna 900 ribu rubel, dan harga untuk kelajuan tertinggi dengan variator sebagai transmisi akan menjadi 1 juta 200 ribu.

Kelebihan

  • reka bentuk yang sangat bagus yang membolehkan kereta itu masuk ke dalam kelas kenderaan off-road wakil;
  • dengan adanya set lengkap dengan transmisi mekanikal dan variator;
  • penggunaan bahan api yang boleh diterima (10 liter setiap 100 kilometer);
  • dinamik pemanduan yang baik.

keburukan

  • bukan motor paling berkuasa untuk berat ini.

Chevrolet Niva I Restyling

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.8

Chevrolet Niva I Restyling.jpg

Dari tahun 2002 hingga hari ini, kereta Niva Chevrolet telah terlibat secara aktif dalam lalu lintas jalan raya di Rusia, dan dalam masa terdekat mereka tidak akan meninggalkan pasar kami (seperti Lachetti yang kini meninggal dunia Chevrolet. Pada tahun 2014, GM AvtoVAZ membuat rancangan yang sangat menarik untuk menyusun semula badan lama, malah mengubahnya menjadi penampilan yang lebih agresif dan menarik. Prototaip dibuat, dipersembahkan kepada masyarakat umum … dan ditinggalkan dalam peringkat konsep untuk jangka masa yang tidak terbatas. Oleh itu, kita mempunyai apa yang kita ada: versi akhir yang disusun semula tidak jauh berbeza dengan model gaya lama, kecuali peralatan dalaman, pengubahsuaian kecil pada bahagian badan (snorkel dan bahagian bawah plastik untuk melindungi lengkungan dan kusen dari kakisan) dan mengurangkan jumlah tahap trim menjadi empat.

Harga runcit untuk Chevrolet Niva adalah dari 680 hingga 800 ribu rubel – untuk SUV kompak dengan kemampuan manuver yang baik dan 'pelbagai' ini adalah jumlah yang biasa (siling harga untuk 'Niva' klasik berakhir tepat pada 600 ribu). Untuk wang ini, pengguna mendapat 80 kuasa kuda dari enjin empat silinder sebaris 1.7 liter, penggunaan bahan bakar 10 liter dalam kitaran gabungan, dan tenaga sehingga 140 kilometer per jam.

Kelebihan

  • kenderaan luar jalan yang mudah dan boleh dipercayai;
  • ringan dan padat, dengan pangkalan yang dipendekkan;
  • meluas di pasaran, termasuk yang sekunder.

keburukan

  • masalah kuasa rendah tidak hilang di mana sahaja – model teknikal pembangunan kereta tidak menunjukkan peningkatan enjin pada masa hadapan.

Tuding tembok besar h5

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Tuding tembok besar h5

SUV buatan China yang ringkas dan murah, dibina berdasarkan kereta lama dan berjaya yang berasal dari Jepun dan Jerman. Jadi, untuk H5, Axiom yang pernah popular Isuzu, yang dihasilkan pada awal tahun 2000an, menjadi penderma rasmi. Tubuh itu menerima ciri khas dengan sedikit modifikasi untuk jenis moden, dan juga meminta sokongan optik dari kereta Mazda (model CX-7, agar lebih tepat), yang tidak dapat dikritik oleh para pengkritik ketika mempersembahkan sebuah kereta.

Dari sudut pandang praktikal semata-mata, Great Wall Hover H5 dapat diposisikan sebagai 'pseudo SUV', kerana bahagian visual dan dalamannya dirancang lebih untuk pergerakan dalam irama bandar, tetapi tidak untuk rawa dan lumpur yang tidak dapat dilalui. Ia dijual di Rusia, lengkap dengan tiga enjin berbeza:

  1. dengan petrol 2.4 liter dengan 136 kuasa kuda;
  2. dengan enjin diesel 2 liter dengan 143 kuasa kuda;
  3. turbodiesel 2.5 liter dengan tenaga kuda 150 dilepaskan pada tahun 2015.

Secara amnya, kereta itu ternyata bagus, tetapi hakikat kosnya yang tinggi masih menakutkan sebilangan pembeli. Harga awal untuk konfigurasi asas adalah satu juta rubel, dan kos maksimumnya dapat mencapai hingga 1,5 juta.

Kelebihan

  • pilihan yang baik untuk satu set enjin lengkap (petrol + dua diesel untuk 2 dan 2.5 liter);
  • penampilan yang menarik (gabungan unsur-unsur kereta Jepun dan Jerman).

keburukan

  • pseudo-SUV, sesuai terutama untuk pergerakan di dalam bandar.

UAZ Patriot I Restyling 3

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.4

UAZ PATRIOT I MEMULIHKAN 3

Dengan kemas kini penampilan seterusnya, UAZ Patriot juga mengalami perubahan pada bahagian mekanikal: bukannya enjin lama, unit ZMZ Pro baru dengan kapasiti 150 kuasa kuda disatukan ke dalam barisan (tetapi hanya untuk tahap trim premium). Di bahagian visual, semuanya tetap tidak berubah – penampilan yang agak jahat dan janggal, yang mengekalkan watak pertempuran untuk perjalanan di luar jalan.

Walaupun pendaratan tinggi, jarak tanah Patriot tidak dapat disebut besar – jambatan masih menurunkan jarak hingga 210 milimeter, membawa semua penyelewengan ke atasnya. Kerana berat 2125 kilogram, kelajuan maksimum yang dikembangkan tidak melebihi 150 kilometer sejam, tetapi untuk pemanduan di luar jalan raya ini bukan parameter yang paling penting. Penggunaan bahan bakar berada dalam had yang boleh diterima: dalam kitaran gabungan, kira-kira 12-13 liter dibelanjakan setiap 100 kilometer. Segala-galanya mengenai bahagian dalaman juga lebih kurang diterima: terdapat komputer di dalam pesawat, muat yang cukup selesa dan semua fungsi yang diperlukan mengikut standard pengisian semasa. Kereta seri berharga dari 759,000 hingga 1,103,000 rubel, menawarkan pilihan sebanyak enam tahap trim – dari Fleet hingga Prestige dan Maximum.

Kelebihan

  • enjin yang dikemas kini dengan tahap trim premium (150 kuasa kuda, 2.7 liter);
  • penggunaan bahan api yang agak rendah;
  • rangkaian set lengkap yang diperluas;
  • penjara di luar jalan raya.

keburukan

  • jarak tanah adalah 210 sentimeter – jambatan masih merupakan unit struktur yang lemah dari segi lif kereta.

Crossover yang paling murah

Renault Sandero Stepway

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.9

Renault Sandero Stepway

Kategori crossover anggaran adalah surga bagi kereta ketiga yang menjadi perhatian Renault, yang lebih banyak anggaran daripada Kaptur dan Duster. Pada dasarnya, Sandero Stepway boleh disebut sederhana dalam segala hal, dari reka bentuk hingga prestasi pemanduan. Setelah mendapat penampilan yang direka bentuk semula, ia menambah dari segi kecantikan dan penglihatan, tetapi tetap menjadi versi 'kasar' untuk perjalanan di jalan raya ringan dan sederhana, atau untuk operasi yang tenang dan tenang sebagai kereta keluarga.

Ya, Sandero Stepway sangat tidak memiliki kemampuan merentas desa Duster, tetapi untuk semua kekurangannya, ia tidak berusaha seperti sesuatu yang tinggi secara konseptual, jelas memenuhi harga permintaan pengeluar. Model ini didasarkan pada mesin petrol 1.6 liter dengan kapasiti 82 hingga 113 kuasa kuda dalam kombinasi dengan transmisi variator, manual (5MT) atau automatik (4AT). Ia menghasilkan maksimum 172 kilometer sejam dengan pecutan hingga ratusan dalam 11.1 saat. Dalam kitaran gabungan, penggunaan sangat berbeza dari 6.7 liter untuk model CVT hingga 8.4 liter untuk versi automatik.

Untuk kos, model paling asas Sandero Stepway akan menelan belanja sekitar 723 ribu rubel, sementara 876 ribu akan diminta untuk konfigurasi maksimum.

Kelebihan

  • penunjuk kelajuan maksimum yang baik dan keseimbangan daya yang baik dengan berat badan;
  • peningkatan penampilan yang ketara berbanding dengan model pra-gaya;
  • pelbagai variasi enjin dan transmisi;
  • dinamik dan pengendalian yang baik adalah apa yang anda perlukan untuk kereta keluarga.

keburukan

  • kemampuan merentas desa lebih teruk daripada Duster (sejenis jenama standard).

Lada XRAY

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.8

Lada XRAY

Sebenarnya, perwakilan crossover yang paling anggaran di segmen pasaran Rusia tetap menjadi produk yang dikembangkan oleh syarikat AvtoVAZ – LADA XRay. Tujuan mencipta kereta ini adalah keperluan untuk memaksakan persaingan kepada jenama asing, memenangkan kembali beberapa pelanggan dalam bidang SUV bandar standard. XRay membuat pertaruhan khas pada reka bentuk, tanpa benar-benar menyentuh casis yang asli (dan jujur, bukan yang terbaik) – sekurang-kurangnya dari segi rasa memandu.

Hal ini dapat diperdebatkan dengan keyakinan yang tinggi bahawa tren reka bentuk positif diprovokasi oleh Mitubishi, yang secara kebetulan menjadi sebahagian daripada pakatan tersebut dan memberikan beberapa prototaip untuk digunakan secara percuma. Untuk konfigurasi, harus diperhatikan bahwa ia didasarkan pada dua mesin 1.6 dan 1.8 liter dengan kapasitas masing-masing 106 dan 122 tenaga kuda. Seperti Vesta, XRay hanya menggunakan kotak gear mekanik dan robotik dengan lima pertukaran gear. Hanya satu perkara yang boleh dikatakan mengenai bahagian dalam model: ia buruk, tetapi boleh diterima. Seperti yang dinyatakan di AvtoVAZ, dalam waktu dekat kita akan mempunyai sekurang-kurangnya dua perubahan dengan perubahan pada bahagian luar badan, dan juga perincian dalaman. Kami tidak tahu seberapa besar pengerjaan semula itu, tetapi kami berharap dapat melihat kemajuan industri automotif domestik secara beransur-ansur di masa depan.

Kelebihan

  • berat badan rendah dan enjin berkuasa yang baik, menjadikan kereta dapat dikendalikan dan dikendalikan;
  • kosnya berbeza dari 550 hingga 760 ribu rubel;
  • lima set lengkap rasmi dan 11 jenis set di dalamnya.

keburukan

  • tidak berbeza dalam lalu lintas tinggi;
  • terlalu padat.

Nissan Terrano

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.8

Nissan Terrano.png

Generasi baru crossover Nissan Terrano dibezakan oleh sikap dan penjara yang sangat jahat kerana menakluki jalan raya, dan bukan untuk wujud damai di dalam kota. Penekanan utama dalam penampilannya dibuat pada pembesaran ciri-ciri grill radiator, sedikit pengubahsuaian optik depan dan belakang bersama dengan bumper. Walaupun beratnya luaran, kereta ini beratnya hanya 1.5 tan – enjin petrol 2 liter dengan 143 kuasa kuda dan tork 195 Nm cukup untuk berat ini.

Ngomong-ngomong, konfigurasi yang ditunjukkan di atas sesuai dengan konfigurasi maksimum sesuai dengan pemacu semua roda, harganya melebihi 1 juta 150 ribu rubel. Versi Terrano Comfort yang sangat awal hanya akan mempunyai pemacu roda depan dan enjin 1.6 liter dengan 114 kuasa kuda bersama dengan transmisi manual lima-kelajuan. Kos pilihan ini adalah kira-kira 900 ribu rubel. Secara amnya, baik dari segi penggunaan dan ketahanan, kereta itu ternyata seperti yang anda perlukan: memandu dalam kitaran gabungan tidak memerlukan lebih daripada 7.5-8.7 liter per 100 kilometer, dan logam badan tebal dijamin tahan ujian dengan reagen dan cip, dan akan bertahan sekurang-kurangnya 10 tahun.

Kelebihan

  • reka bentuk badan yang dikemas kini;
  • jaminan sehingga 10 tahun untuk integriti badan;
  • penggunaan bahan bakar rendah dengan kuasa dari 114 hingga 143 kuasa kuda;
  • pembinaan ringan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Renault Lap lap

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Renault Lap lap

Pukul yang tidak jelas di kalangan peminat off-roading, yang lebih dan lebih kerap menentang 'Niva' yang tidak dapat ditandingi dari segi kemampuan mengatasi rintangan yang sukar. Duster adalah model yang telah berkembang dari badan non-skrip menjadi unggulan penuh dan indah di antara garis crossover Renault. Sebenarnya, lelaran sebelumnya menjadi leluhur model Kaptur yang dijelaskan di bawah – hanya badan yang diubah.

Keunikan Duster dibandingkan dengan wakil siri lain terletak pada pilihan tiga enjin:

  1. Petrol 1.6 liter sebaris 'empat', memberikan sehingga 114 kuasa kuda;
  2. Petrol 2 liter setara dengan 143 kuasa kuda (kedua-dua enjin ini 'berhijrah' terus ke Kaptur);
  3. Enjin diesel 1.5 liter dengan tork 240 Nm dan 109 kuasa kuda.

Nasib baik, dari sudut kos, terdapat situasi yang lebih setia kepada pengguna: peralatan permulaan dengan enjin petrol dan pemacu roda depan akan berharga dari 709 ribu rubel. Versi Drive Plus – konfigurasi tertinggi – akan menelan belanja 1 juta 117 ribu rubel kepada pembeli.

Kelebihan

  • pemasangan menggunakan tiga pilihan enjin (satu diesel dan dua petrol);
  • kemampuan merentas desa yang sangat baik, terbukti selama bertahun-tahun keberadaan model di pasaran;
  • agak bersahaja dalam penyelenggaraan;
  • versi terkini dibezakan dengan reka bentuk luaran dan hiasan dalaman yang menyenangkan.

keburukan

  • tidak ditemui.

Hyundai Creta

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.7

Hyundai Creta

Sejenis karya mini dari syarikat Hyundai, yang telah melancarkan versi Santa Fe dan Tucson yang 'ringan' untuk peminat dan peminat crossover bandar yang ringkas. Creta ternyata menjadi kereta yang sangat hidup dan berkarisma, tidak terlepas dari ciri-ciri umum model korporat pada masa ini.

Bahagian pujian utama untuk kereta ini berasal dari pencinta pemanduan di luar jalan raya – walaupun mempunyai ciri-ciri bangsawan, kapal induk Korea ini tidak enggan bermain-main di lumpur. Tetapi berkaitan dengan peralatan dengan Creta, tidak semuanya begitu jelas, dan sekarang kita tidak membincangkan dalamannya. Di bawah tudung, ia (bergantung pada konfigurasi) hanya boleh mengandungi dua unit kuasa:

  1. yang pertama ialah 1.6 liter dengan 123 kuasa kuda dan penggunaan gabungan 6.7 liter. Berfungsi bersama dengan transmisi manual atau automatik enam kelajuan.
  2. yang kedua – enjin 2 liter dengan kekuatan 149, memakan 7.5 liter per ratus dan dipasangkan hanya dengan transmisi automatik dengan 6 langkah beralih.

Nasib baik, kedua-dua versi mempunyai pacuan empat roda. Sejak dua tahun kebelakangan ini, kos Hyundai Creta telah meningkat dengan ketara, dan sekarang pembelian konfigurasi termiskin akan menelan belanja pelanggan 947 ribu rubel. Mereka yang ingin mendapatkan yang terbaik harus mengeluarkan 1 juta 325 ribu rubel (dan ini bukan hadnya).

Kelebihan

  • kereta yang sangat bagus secara estetik;
  • pegangan jalan yang sangat baik dan kemampuan bergerak yang baik;
  • kekuatan 149 kuasa kuda yang digabungkan dengan berat rendah dan pemacu semua roda;
  • sesuai untuk perjalanan luar jalan yang serius.

keburukan

  • terlalu banyak kos.

Renault Kaptur

Penarafan kereta dalam segmen anggaran: 4.6

Renault Kaptur

Saingan ideologi Hyundai Creta, yang sebenarnya kalah kepada Korea dalam hampir semua komponen penilaian objektif. Kelebihan utama Renault Kaptur terletak pada reka bentuknya yang sangat menggembirakan – bentuknya yang ramping membuat pengkritik gugup bermain-main dengan manset di lengan pada saat persembahan. Selain itu, ada ringan, yang secara langsung bergantung dan, sebagaimana adanya, dikenakan pada komponen visual.

Sebenarnya, di sebalik pembungkusan yang indah, pengguna diharapkan, jika tidak kecewa, maka kejutan yang sangat tulus. Pertama, dari segi penebat bunyi: rasanya proses ini hanya dilewati pada tahap penyusunan teknologi dan prosedur pemasangan. Kedua, dinamika kursus, walaupun bagus, tidak mencapai tahap Creta yang sama. Di bawah tudung, Kaptur dapat menyembunyikan enjin 1.6 liter dengan 114 kuasa kuda, atau analog 2 liter dengan 143 kuasa kuda. Benar, semua kekayaan ini digabungkan dengan tiga kotak gear (pesaing dari Hyundai hanya mempunyai dua pilihan): automatik, mekanikal atau dengan variator (CVT X-Tronic).

Ngomong-ngomong, pengarang artikel ini sangat menyukai kereta, tetapi ini bukan mengenai rasa, tetapi tentang apa yang diberikannya berkaitan dengan 'rakan sekelas'. Kaptur tidak bernasib baik untuk keluar hampir bersamaan dengan sejumlah kapal induk, dan harganya (dari 944 ribu hingga 1 juta 334 ribu rubel) ternyata tidak kompetitif untuk keadaannya sendiri.

Kelebihan

  • reka bentuk yang sangat cantik (skema warna dua nada – bumbungnya terpisah dari badan);
  • prestasi jalan raya yang baik;
  • tiga penghantaran untuk dipilih;
  • kereta itu mampu menonjol di lalu lintas bandar.

keburukan

  • kos tinggi dan bukan pelaksanaan terbaik;
  • masalah dengan penebat bunyi dalaman.

Geely emgrand x7

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.5

Geely emgrand x7

Peringkat ketujuh peringkat menuju ke persilangan yang lebih representatif dari asal China, yang menawarkan pengguna penyelesaian menarik dari segi optik dan kekuatan badan yang sederhana. Tidak perlu dikatakan: Geely Emgrand X7 adalah salah satu daripada beberapa kereta di Middle Kingdom yang ternyata sangat menarik dari segi reka bentuk luaran.

Dari segi peralatan, semuanya juga sesuai dengannya: di Rusia, model ini dijual dengan dua enjin dan, dengan itu, dua transmisi – automatik dan mekanikal. Enjin 1.8 liter pertama menghasilkan 131 kuasa kuda dan torsi 170 Nm, yang cukup untuk memberikan daya tarikan yang yakin dengan beratnya sendiri. Unit kedua adalah analog petrol dua liter, memberikan daya 141 dan tork 191 Nm, tetapi dipasangkan hanya dengan transmisi automatik. Dalam hal ini, penggunaan bahan bakar yang lebih tinggi dan hasil pemanduan di luar jalan raya yang buruk dapat diharapkan. Sampel Geely yang unggul selebihnya cantik, dan bersama dengan pesaing lain (seperti Creta, Kaptur, Qashqai, dll.) Layak dibeli. Harga untuk Emgrand X7 bermula pada 990 ribu dan terhad kepada 1 juta 280 ribu rubel.

Kelebihan

  • pemasangan berkualiti tinggi – salah satu daripada beberapa segmen crossover Cina;
  • kombinasi motor / transmisi yang baik;
  • reka bentuk yang menarik.

keburukan

  • crossover ini dibuat terutamanya untuk persekitaran bandar – pacuan empat roda dan prestasi yang baik tidak mungkin dapat menyelamatkan jalan raya.

Chery tiggo 3

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.4

Chery tiggo 3

Persilangan yang lebih murah dengan penampilan yang agak menyenangkan, yang telah lama bertekad di kalangan pencinta kereta domestik yang berkualiti tinggi dan sangat berkualiti tinggi. Penampilan semasa menyerupai konsep ketinggalan zaman wakil utama SUV, mencairkannya dengan peralatan moden dan perubahan korporat kecil (sehingga tidak kelihatan terlalu mirip dengan sumber asalnya).

Di bawah penutup Chery Tiggo terdapat petrol 1.6 liter 'empat' dengan 126 kuasa kuda. Lebih-lebih lagi, keteguhan daya dijaga tanpa mengira transmisi yang digunakan, di mana hanya ada dua yang ada di kereta ini: CVT (variator) dan 5MT (mekanik). Tork maksimum mencapai 160 Nm, yang cukup untuk 1.480 kilogram berat bersih.

Model ini berfungsi secara eksklusif di kawasan dangkal dan di lumpur yang rata-rata memudahkan perjalanan – kurangnya kawalan, overhang biasa-biasa saja dan pemenjaraan kerana persekitaran bandar mempengaruhi. Kos Tiggo 3 bermula pada 730 ribu dan berakhir pada 900 ribu rubel dengan kemungkinan menambah beberapa barang kecil pilihan. Anda boleh menganggapnya sebagai pilihan sebenar untuk kehidupan seharian, tetapi jika menyelesaikan masalah dengan pemanduan di luar jalan raya adalah keutamaan, anda harus beralih membeli sesuatu dari keluarga Renault atau Hyundai.

Kelebihan

  • penampilan yang agak menyenangkan;
  • prestasi enjin yang baik;
  • dengan pembelian kereta, satu set tayar musim sejuk disertakan sebagai tambahan.

keburukan

  • tidak begitu sesuai untuk pemanduan di luar jalan raya, walaupun boleh digunakan untuk pemanduan di luar jalan.

Lifan X60

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.3

Lifan X60

Garis kesembilan Lifan X60 disebabkan oleh dua faktor: pertama, ia adalah satu-satunya crossover kompak di segmen pasaran Rusia yang hanya mempunyai roda depan, dan kedua, prestasi pemanduannya tetap tidak berubah sejak debut 2011. Secara konsepnya, kereta ini adalah versi RAV4 Toyota yang disusun semula, salinan lain dari industri China yang belum kreatif.

Sejak 2012, Lifan X60 mula dipasang di Cherkessk, di kilang Derways yang terkenal, dan sejak saat itu ia menjadi pilihan yang cukup popular di kalangan pemandu kenderaan domestik. Selama bertahun-tahun, syarikat ini berjaya membuat beberapa penyesuaian, di mana hanya elemen badan kecil yang telah diubahsuai, seperti optik (belakang), gril radiator dan lapisan lengkungan roda (kerana kesan agresif persekitaran terhadap logam nipis badan). Sebagai enjin, hanya unit petrol 1.8 liter yang selalu digunakan di sini, memberikan kuasa sehingga 128 kuasa kuda dan 162 Nm tork. Penggunaan bahan api kekal pada 8.2 liter per 100 kilometer – terlalu banyak, terutamanya jika dibandingkan dengan pesaing yang lebih pantas dan lebih murah. Kos sebuah kereta baru mencecah 1 juta rubel, tetapi ini berlaku apabila anda dapat memasuki pasaran sekunder.

Kelebihan

  • populariti tinggi di Rusia;
  • penyesuaian penuh untuk jalan raya Rusia;
  • menjalankan fungsi kereta bandar dengan baik.

keburukan

  • peningkatan penggunaan bahan api (8.2 liter / 100 kilometer);
  • pemacu roda depan sahaja.

Nissan Qashqai

Kedudukan kereta dalam segmen anggaran: 4.3

Nissan Qashqai

SUV khas dari syarikat Jepun Nissan, diakui selama beberapa tahun berturut-turut sebagai crossover bandar terbaik dari segi nilai untuk wang. Qashqai telah membuat peraturan untuk mengemas kini setiap tahun, namun kemas kini ini hampir tanpa jejak – perbezaan dengan versi sebelumnya sangat minimum sehingga pengguna sendiri sering keliru dengan nama nombor yang disebut semula. Tetapi bagi orang Jepun, ini adalah alasan terbaik untuk sekali lagi menaikkan harga untuk talian: dan walaupun begitu, kereta itu terus mendapat permintaan aktif.

Enjin asas untuk Nissan Qashqai adalah mesin 1.2 liter yang dipakai masa yang menghasilkan sehingga 115 kuasa kuda – mungkin pengembangan paling menarik dari semua yang ada sekarang. Benar, penggunaan bahan bakar di dalamnya tidak seimbang, dan bersama dengan variator sebagai transmisi, kereta menghabiskan 6.2 liter untuk setiap 100 kilometer. Sekiranya anda mahukan sesuatu yang lebih hebat – tidak ada persoalan! Dengan adanya mesin diesel untuk 130 kuda, hanya menggunakan 4,9 liter bahan bakar pada kitaran gabungan, atau mesin petrol 2 liter untuk 144 tenaga kuda (dengan penggunaan 7,2 liter). Tetapi nilai yang paling penting dari Qashqai terletak pada keselesaan luar biasa yang dicapai melalui penggunaan sistem penggantungan gandar belakang multi-pautan dan McPherson di bahagian depan, yang berkesan meredakan getaran dan bergerak secara ergonomik walaupun di jalan raya Rusia. Harga pembelian: dari 1 hingga 1.5 juta rubel.

Kelebihan

  • keselesaan luar biasa ketika memandu di sekitar bandar;
  • kualiti yang sangat tinggi dan penampilan yang cantik;
  • dinamik pecutan yang baik;
  • penggunaan bahan api yang rendah dalam semua kombinasi enjin dan transmisi;
  • pegangan jalan yang sangat baik.

keburukan

  • pelbagai harga untuk peralatan;
  • sangat sedikit potensi untuk memandu di luar jalan raya.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen