20 permainan PC dalam talian terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Industri permainan video moden sangat besar sehingga mustahil bagi seorang pemain baru untuk hanya mencari permainan untuk dirinya sendiri tanpa menghabiskan separuh hayatnya dalam pencarian ini. Kakitangan editorial akan membantu anda mengurangkan carian ini dengan minimum – kami telah menyediakan untuk anda gambaran umum mengenai produk studio permainan video yang paling menarik dengan satu syarat utama – permainan ini tidak memerlukan konsol, dan anda boleh memainkannya secara berkala (walaupun cukup berkuasa) PC.

Semasa menyusun penilaian, pakar kami memilih permainan yang relevan dan popular pada awal tahun 2019, tidak kira berapa tahun yang lalu versi pertama mereka dikeluarkan. Juga, pilihan permainan rata-rata rakan senegara kita diambil kira. Permainan-permainan yang tidak termasuk dalam ulasan, tetapi oleh semua indikasi patut diberi perhatian, kami akan mempertimbangkan pada isu-isu tematik yang seterusnya. Bagi MMORPG, kami sudah menganggap genre ini sedikit lebih awal sebagai isu khas yang terpisah.

Penarafan permainan PC dalam talian terbaik

Pencalonan sebuah tempat permainan atas talian penilaian
Penembak dalam talian terbaik untuk PC 1 Counter Strike: Global Offensive (CSGO) 5.0
2 Overwatch 4.9
3 Medan perang 5 4.8
4 Call of Duty: Ops Hitam 4 4.7
Permainan perlumbaan, aksi dan MOBA terbaik dalam talian untuk PC 1 Persimpangan 5.0
2 GTA Dalam Talian 4.9
3 Perhimpunan DiRT 4.8
4 DOTA 2 4.7
5 Medan Perang Playerunknown (PUBG) 4.6
6 Konflik bintang 4.5
Penembak taktik terbaik, permainan arked tentera dan simulator untuk PC 1 Dunia Tangki 5.0
2 Dunia Kapal Perang 4.9
3 Guruh perang 4.8
Strategi dalam talian terbaik untuk PC 1 Zaman Empayar 2 HD 5.0
2 Total War Saga: Thrones of Britannia 4.9
3 Starcraft 2 4.8
Kotak pasir dalam talian terbaik untuk PC 1 Minecraft 5.0

Penembak dalam talian terbaik untuk PC

Pilihan pertama dalam ulasan adalah penembak dalam talian atau, menurut pendapat kami, 'permainan menembak'. Ini adalah genre yang paling popular dan permintaan seperti itu jelas – penembak membolehkan anda mendapat emosi yang jelas dari minit pertama permainan, tidak memerlukan berjam-jam atau bahkan beberapa hari meratakan watak (dalam kebanyakan kes), tidak memaksa anda untuk berfikir dengan bersungguh-sungguh dan merancang strategi, tidak memaksakan tanggungjawab jangka panjang kepada peserta dalam talian yang lain , meminjamkan diri untuk pembangunan yang cepat. Ini juga merupakan cara mudah untuk menghilangkan tekanan dengan cepat, berehat setelah seharian sibuk bekerja dan menghentikan permainan pada bila-bila masa tanpa sedikitpun kesedaran.

Counter Strike: Global Offensive (CSGO)

Penilaian permainan dalam talian (PC): 5.0

COUNTER STRIKE GLOBAL OFFENSIVE (CSGO)

Pilihan dibuka oleh permainan legenda, atau tepat – versi dalam taliannya yang dikemas kini untuk PC Global Offensive. Singkatan CSGO terkenal walaupun kepada orang yang tidak peduli dengan permainan komputer, tetapi yang menghabiskan sedikit masa di ruang dalam talian.

Selepas sekuel permainan asalnya yang tidak berjaya – Sumber CS – sedikit yang percaya bahawa klasik abadi dapat dihidupkan kembali, tetapi Valve berjaya. Rahsia kejayaan permainan pertama adalah kesederhanaannya. Diputuskan untuk membiarkan mekanik permainan hampir tidak berubah – sudah cukup untuk membeli senjata pada awalnya, dan anda boleh pergi untuk menghancurkan musuh sepenuhnya.

Dua mod lagi telah ditambahkan pada dua mod permainan asal (untuk pengganas atau pembebas): GunGame – anda perlu membunuh musuh secara metodis, mendapatkan senjata yang lebih banyak dan lebih maju, pecahan ke-26 mesti 'dihukum' dengan pisau; 'pemusnahan objek' – satu pasukan mesti meledakkan titik tertentu dalam masa minimum, yang kedua mesti berusaha mencegah perkara ini.

Dalam permainan dalam talian yang dikemas kini, rangkaian senjata telah diperluas – tambah bom tangan napalm, bom tangan 'menembak' palsu, koktel Molotov. Banyak reka bentuk grafik untuk setiap jenis senjata. Secara amnya, CSGO telah merancang semula grafik sepenuhnya untuk memenuhi standard moden. Enjin Source, walaupun hari ini masih jauh dari yang terakhir, para pembangun 'menggunakan kemampuannya sepenuhnya' – lukisan terperinci yang sangat baik, fizik yang sangat baik.

Terdapat juga beberapa perubahan dalam permainan dalam talian yang ditemui peminat tanpa banyak semangat. Jadi, penarikan senjata dalam CSGO sangat ekspresif – untuk melakukan tembakan yang ditujukan kepada beberapa musuh, menjadikan satu tembakan setiap tembakan, anda harus menjadi tuan yang sebenarnya. Ia juga tidak akan berfungsi untuk melintasi kawasan di bawah api yang kuat – apabila memukul watak, pergerakannya menjadi sangat perlahan, batang hidup tidak pulih dengan sendirinya.

Secara keseluruhan, CSGO adalah kejayaan yang jelas. Counter Strike dibincangkan lagi, dan bagaimana! Tentera besar masa lalu disertai oleh banyak pendatang baru yang tidak mencapai puncak populariti permainan pertama kerana usia mereka. Rata-rata rekod memecah dalam talian di tempat.

Kelebihan

  • dinamik yang menarik;
  • set mod permainan yang diperluas;
  • grafik yang dikemas kini dengan fizik dan perincian yang sangat baik;
  • komuniti peminat yang besar dan hebat dalam talian.

keburukan

  • ramai yang tidak menyukai penarikan senjata terlalu kuat, yang menjadikan tangkapan kepala siri hampir mustahil.

Overwatch

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.9

KESELURUHAN

Penarafan permainan dalam talian terbaik untuk PC diteruskan oleh penembak yang sangat spesifik dengan elemen PVP, RPG, aksi dan MOBA oleh Blizzard – Overwatch. Penembak kartun dalam talian dengan sejumlah ciri dan 'perbezaan' dilancarkan baru-baru ini – pada tahun 2016, dan dengan cepat memenangi banyak peminat. Selain PC, Overwatch juga mempunyai versi untuk PlayStation 4 dan Xbox One.

Latar belakang peristiwa berasal dari konflik antara manusia dan mesin dalam masa terdekat. Untuk menyelamatkan dan menjaga keamanan di planet ini, unit pahlawan khas diciptakan, yang diberi nama Overwatch. Organisasi ini melakukan tugasnya dengan baik dan bahkan dibubarkan sebagai tidak perlu, tetapi segera dipulihkan untuk melawan ancaman baru – meningkatnya jenayah.

Anda harus memilih daripada kira-kira dua puluh watak anda sendiri yang boleh dimainkan, pilih orang yang berfikiran dalam talian untuk menyertai pasukan dan pergi ke banyak lokasi yang berbeza untuk mengembalikan keadilan. Dalam kes ini, anda boleh melakukan salah satu daripada tiga peranan: kerosakan – sebenarnya, menyebabkan kerosakan dan memusnahkan sasaran; kereta kebal – daya tahan tinggi dan perisai kekuatan yang lebih tinggi, watak-watak seperti itu adalah yang pertama masuk ke pertempuran dan menyerang terlebih dahulu; sokongan – menguatkan pahlawan lain, penyembuhan, dan tindakan bantu berguna yang lain.

Keanehan permainan PC dalam talian ini adalah keperluan untuk merancang taktik pertempuran masa depan dengan teliti, kerana pertempuran hanya berlangsung selama 15 minit. Mengenai mod permainan, ada banyak pilihan dari mereka: penangkapan titik, pengawalan, misi PvE, menentang kecerdasan buatan, permainan kompetitif, arena, beberapa mod arked dan banyak lagi.

Dalam masa yang singkat, permainan ini telah menerima puluhan anugerah berprestij dalam pelbagai pencalonan, telah memperoleh komuniti peminat yang mengagumkan, dan bahkan buku telah ditulis mengenai dunia Overwatch.

Kelebihan

  • grafik yang indah;
  • dinamisme;
  • banyak mod permainan;
  • komuniti yang hebat.

keburukan

  • keseimbangan yang dipersoalkan dalam beberapa mod.

Medan perang 5

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.8

BATTLEFIELD 5

Penarafan diteruskan oleh versi kelima (berturut-turut – permainan dalam talian kelima belas dalam siri ini) Battlefield penembak dalam talian yang sensasional. Permainan dalam talian adalah pelbagai platform – selain PC, ia juga disesuaikan untuk PlayStation 4 dan Xbox One. Pembangunnya ialah syarikat Sweden EA DICE. Diterbitkan oleh Electronic Arts, USA.

Permainan ini dibina dalam suasana bersejarah dan gaya Perang Dunia II. Di bawah kawalan penerbit, para pembangun menghasilkan semula medan perang dengan kesetiaan yang tinggi. Semua puak dan gabungan yang mengambil bahagian aktif dalam perang paling berdarah dalam sejarah umat manusia ada: Jerman, USSR, USA, Great Britain dan lain-lain.

Anda mempunyai hampir semua jenis senjata dan peralatan yang relevan semasa perang. Dalam versi ini, 'gema' Perang Dunia Pertama dihapuskan – kuda, pedang dan momen kontroversial lain dari bahagian pertama permainan, yang menyebabkan penolakan sebahagian penonton. Tetapi pada masa yang sama, kebenaran politik telah meningkat – terdapat lebih banyak wanita dan watak berkulit gelap, yang juga tidak disukai oleh semua orang. Bermain pemain tunggal adalah mungkin untuk salah satu daripada tiga puak – USSR, USA atau French Resistance.

Aspek berbilang pemain telah mewarisi pendekatan klasik, yang menyiratkan penyertaan dalam pasukan dalam talian sehingga 64 orang, tetapi pada masa yang sama skala multipemain telah diperluas. Oleh itu, penyelesaian tugas (Operasi Besar) untuk kemenangan terakhir, kempen tunggal, misi koperasi (Senjata Gabungan), pembinaan kubu dengan memperoleh kelebihan yang sesuai telah ditambah.

Ciri menarik dari permainan dalam talian ini adalah reka bentuk bunyi yang mendalam dan terperinci. Dalam mod dalam talian, hanya memfokuskan pada suara sering memainkan peranan penting dalam hasil pertempuran. Oleh itu, mempunyai fon kepala yang baik menawarkan faedah luar biasa yang luar biasa.

Kelebihan

  • banyak pilihan mod permainan dalam talian;
  • ketepatan sejarah yang tinggi;
  • peningkatan realisme berbanding dengan versi sebelumnya;
  • peluang luas untuk menyesuaikan watak dan senjata;
  • suara yang mendalam dan terperinci.

keburukan

  • kebenaran politik obsesif, menurut banyak pendapat.

Call of Duty: Ops Hitam 4

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.7

PANGGILAN OPS HITAM DUTY 4

Melengkapkan pemilihan peringkat penembak orang pertama adalah satu lagi kejayaan tanpa syarat – permainan dalam talian utama keempat (kelima belas di seluruh francais) siri Call of Duty, iaitu sub-siri cerita Black Ops. Permainan PC dalam talian ini juga mempunyai versi untuk PlayStation 4 dan Xbox One. Pembangunnya ialah syarikat Amerika Treyarch. Pelepasan rasmi berlaku secara harfiah 'semalam' – pada Oktober 2018. Diagihkan melalui perkhidmatan Steam dan Battle.net.

Ini adalah permainan utama pertama dalam siri ini yang memberi tumpuan kepada dalam talian dan berbilang pemain, sekaligus menghilangkan kempen pemain tunggal tradisional. Keputusan ini tidak sesuai dengan keinginan semua orang, tetapi itu perlu, kerana monotoni dari versi ke versi mengancam akan menyeret francais ke bawah. Sebaliknya, mod Blackout baru telah diperkenalkan, yang merupakan Battle Royale klasik dengan sehingga 100 pemain. Ini adalah hembusan udara segar bagi peminat yang kecewa dan pendorong populariti permainan secara umum.

Pembangun permainan mendapat ucapan terima kasih khas dari peminat kerana lokasi yang sangat besar dan berwarna-warni. Dalam dunia permainan ini, anda boleh tersesat dengan cara yang baik. Juga merupakan kelebihan besar adalah pelbagai mod permainan dan pelbagai pilihan senjata. Aksi itu boleh berlaku di tempat yang paling tidak dijangka – dari penjara Alcatraz hingga Rom Kuno. Pemain berbilang dalam versi ini adalah yang pertama dalam keseluruhan siri, tidak bermaksud pemulihan kesihatan automatik, termasuk balistik baru dan ramalan mundur.

Walaupun versi permainan ini tidak berjaya mengulangi kejayaan luar biasa pada rilis pertama (rekod dunia untuk kepantasan penjualan), ia tetap menjadi peristiwa cerah tahun lalu. Francais ini tetap cukup berjaya sehingga peminat dapat dengan yakin menunggu versi baru setiap dua tahun, dengan 14 pencalonan di enam anugerah berprestij, tiga daripadanya telah memenangi anugerah, termasuk Game Online Sosial Terbaik Gamescom 2018.

Kelebihan

  • lokasi besar;
  • pelbagai senjata;
  • Battle Royale yang terang dan dinamik dalam mod Pemadaman;
  • dinamik dan pemacu secara umum;
  • susunan muzik;
  • grafik yang baik;

keburukan

  • titik lemah adalah keseimbangan watak;
  • sebilangan pengguna tidak berpuas hati dengan kekurangan mod kempen pemain tunggal.

Permainan perlumbaan, aksi dan MOBA terbaik dalam talian untuk PC

Pencalonan kedua dalam ranking permainan dalam talian terbaik untuk PC mengikut versi termasuk pemilihan tiga permainan genre ini, yang akan relevan dan diminati kapan saja, di mana sahaja – berlumba. Hanya di sini penekanan akan diberikan pada permainan yang tidak hanya terdapat komponen sukan. Pakar kami sengaja tidak memasukkan ulasan yang sangat jelas sepanjang masa dan orang-orang seperti Need for Speed ​​atau F1 kerana ini sangat jelas.

Adalah sangat sukar untuk membentuk penilaian dalam genre besar seperti aksi dan MOBA (arena pertempuran dalam talian berbilang pemain) kerana pilihan pengguna yang banyak dan pendapat yang sering kali kutub. Oleh itu, koleksi ini merangkumi: DOTA 2 – kerana populariti yang luar biasa, tetapi tidak begitu jelas seperti beberapa permainan legenda; League Of Legends – untuk mendapat markah tinggi daripada pengkritik, penerbitan dan pemain itu sendiri; Konflik bintang – untuk mengimbangi fantasi dan gaya pasca-apokaliptik komponen kosmik; hits dalam talian lain dalam genre yang berkaitan.

Persimpangan

Penilaian permainan dalam talian (PC): 5.0

PERUT

Pilihan dibuka dengan Crossout – sebuah kebaruan pada tahun 2017 yang dihasilkan oleh Targem Games, yang diterbitkan oleh syarikat terkenal Gaijin Entertainment. Sejak dilancarkan, permainan PC dalam talian ini tidak kehilangan popularitinya, tetapi hanya mengukuhkan kedudukannya. Selain PC, ada versi untuk Playstation 4 dan Xbox One. Ia diedarkan secara percuma.

Ini adalah permainan perlumbaan dinamik yang diatur dalam dunia pasca-apokaliptik dengan gabungan ciri dan subgenre yang gila. Terdapat aksi, MMO, berbilang pemain, PVP, elemen kotak pasir, dunia terbuka, strategi dan juga permainan kad yang dapat dikumpulkan dalam talian. Ciri khas Crossout adalah pentingnya kemahiran dan bakat artis dan pereka – langkah yang tidak dijangka berkaitan dengan permainan, di mana hanya mengejar, tembak-menembak dan pemacu lain yang diharapkan, tetapi pemaju cukup meneka dengan kelainan ini.

Peristiwa permainan dalam talian berlaku dalam masa terdekat, tetapi sudah pasca-apokaliptik, di mana sebahagian besar umat manusia mati akibat wabak misteri yang disebut Crossout. Mereka yang selamat, sebahagian besarnya, kehilangan penampilan manusia kerana mutasi dan gejala sampingan yang menyertai wabak ini. Dan hanya sebilangan kecil orang yang tetap sama dan terpaksa bertahan dalam keadaan kejam yang baru, berusaha mengembalikan dunia lama.

Pada awalnya, anda dijemput (tanpa pilihan) untuk menguji diri anda sebagai jurutera reka bentuk – anda perlu memasang sebuah kereta yang mesti anda lakukan sendiri. Pelbagai perincian mekanisme kereta, jenis perisai pelindung, jenis senjata dan semua jenis kit badan tambahan disediakan – ini secara semula jadi menjadikan setiap kereta pemain mana pun benar-benar unik. Sudah tentu, terdapat juga batasan jumlah bahagian, berat akhir, dan lain-lain, jadi reka bentuk mesin dan peralatan mesti dipikirkan dengan teliti.

Mod permainan merangkumi penghantaran kargo, pertarungan kematian pasukan dengan pemain lain, rompakan diikuti dengan usaha mengelak, misi PvE, dan juga mod 'Battle Royale' yang sangat popular baru-baru ini. Semasa permainan, anda boleh membuat hampir semua penyesuaian pada reka bentuk kereta dan peralatan. Alat ganti boleh dibeli di pasaran dari watak hidup atau NPC, atau anda boleh mencari di antara bangkai kapal atau bahkan membuat sendiri.

Pertempuran diadakan untuk pemain dengan pemerhatian orang ketiga dan memberikan banyak emosi kerana ketidakpastian, giliran yang tidak dijangka dan 'card up your lengan' kerana keunikan setiap kenderaan.

Kelebihan

  • ketagihan, memandu permainan;
  • pilihan yang sangat fleksibel untuk merancang dan melengkapkan kenderaan;
  • mod permainan popular dilaksanakan dengan baik;
  • gabungan genre yang jelas;
  • model kerosakan maju;
  • percuma.

keburukan

  • derma mengganggu adalah kelemahan akses percuma yang tidak dapat dielakkan;
  • sebilangan pengguna mencatat ketidakseimbangan dan fizik yang terlalu arked.

GTA Dalam Talian

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.9

GTA ONLINE

Penarafan diteruskan oleh permainan dalam talian untuk PC, yang bahkan sukar untuk ditentukan dengan jelas dalam satu kategori atau yang lain. Walau bagaimanapun, Grand Theft Auto telah menjadi acara mega dalam industri permainan sejak versi pertama, jadi kami tidak dapat menolong selain mempertimbangkan versi dalam talian berbilang pemainnya. Permainan ini dikembangkan oleh studio Britain Rockstar North. Asalnya dibuat untuk PlayStation 3 dan Xbox 360, dan sejak April 2015 ia telah tersedia untuk pengguna PC.

Sangat sukar untuk mencari sekurang-kurangnya sejauh mana analog GTA dalam talian untuk PC atau platform lain, yang merupakan perwujudan yang sangat kaya dan berkualiti tinggi dari beberapa genre yang terang. Terdapat perlumbaan, permainan aksi, penembak, dan bahkan elemen kotak pasir. Semua ini dibina dalam konteks dunia terbuka dengan simulasi kehidupan nyata yang sangat realistik – temu janji, perkongsian, perdagangan, konfrontasi, jenayah, pertembungan dengan pesaing, pengembangan watak serba boleh. Karya ini dibungkus dengan pakej grafik, humor, suasana yang unik dan soundtrack yang asli. Penarafan '18 + 'jelas menunjukkan kecuaian permainan dengan ketiadaan sekatan fizikal dan moral yang hampir lengkap untuk pemain dan wataknya.

Dalam versi permainan dalam talian untuk PC, para pembangun meninggalkan komponen main peranan yang sama. Pemain dan wataknya mempunyai banyak pilihan untuk menghabiskan masa di metropolis permainan – kemahiran mengepam, menyelesaikan misi, membeli harta tanah dan membina bentuk perniagaan khas, semua jenis hiburan. Tidak lama sebelum peluncuran versi dalam talian, pakar industri menyatakan ketakutan bahawa mekanik permainan dapat menderita akibat perpindahan ke dalam talian, tetapi ini tidak terjadi. Sebaliknya, mesin itu 'diajar' untuk mengenali ucapan manusia dan menyegerakkan pergerakan bibir watak – ini memberikan perendaman dan kesan kehadiran yang belum pernah terjadi sebelumnya.

Walaupun komponen memainkan peranan penting di sini, ia tidak akan berfungsi untuk 'lelaki baik' kerana kekurangannya. 'Pertumbuhan kerjaya' watak itu sendiri bercakap dengan nama-nama tahap sahaja: Thug, Pickpocket, Soldier, Trigger, Enforcer, Mediator, Public Enemy, Partner, Street Boss, Thief in law. Semakin tinggi pangkat, semakin besar pilihan senjata, perlindungan, kenderaan, pilihan penyesuaian yang terbuka untuk perjalanan misi dan tugas. Jumlah misi ini secara keseluruhan sangat mengagumkan – terdapat lebih daripada lima ratus daripadanya.

Keterbukaan dunia permainan PC dalam talian ini, luasnya kemungkinan, ketiadaan had yang hampir lengkap, perendaman maksimum – semua ini menentukan populariti gila permainan ini.

Permainan ini diedarkan secara berbayar. Bagi penduduk CIS, ada harga yang dikurangkan, tetapi kosnya masih lumayan – 1999 rubel.

Kelebihan

  • pelbagai misi, tugas dan pelbagai jenis pilihan hidup yang tidak dapat ditandingi;
  • mekanik permainan yang sangat baik;
  • gabungan gaya dan genre yang berjaya;
  • pengiktirafan mesej suara pemain oleh enjin;
  • kesan rendaman dan kehadiran terdalam;
  • komuniti peminat besar.

keburukan

  • permainan itu dibayar dan tidak murah.

Perhimpunan DiRT

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.8

RALI LANGSUNG

Akhirnya, dalam kerangka penilaian kami, kami akan memberi perhatian kepada perlumbaan 'nyata', di mana komponen bersaing sukan berada di tengah segalanya. Ini adalah salah satu permainan simulasi kereta dalam talian yang paling realistik dengan cabaran 'dewasa' sebenar dan permainan ketagihan. Dibangunkan oleh syarikat Britain Codemasters, diedarkan sebagai sebahagian daripada perkhidmatan Steam. Selain PC, terdapat juga versi untuk platform PS4, Xbox One, SteamOS dan bahkan Linux.

Saya mesti mengatakan bahawa permainan PC ini serius dalam semua aspek dan pastinya bukan untuk peminat permainan lumba arcade. Fizik di sini membolehkan pemain merasakan trek reli seperti yang sebenarnya: ketika hujan di jalan yang berlumpur, kereta menjadi hampir tidak terkawal, dan semuanya mempengaruhi hasil permainan, termasuk tahap kehausan tayar. Enjin permainan wajar disebut paling realistik di antara permainan genre ini.

Tetapi untuk pemain yang keras kepala yang tidak mengharapkan keajaiban, tetapi bersedia meluangkan masa untuk mengembangkan kemahirannya sendiri dan dengan berhati-hati mengerjakan ciri-ciri kereta, permainan akan terungkap dalam semua kegemilangannya yang tidak dapat dipertikaikan. Oleh itu, anda akan mempunyai lebih daripada empat puluh jenis kereta rali khas, satu set perlumbaan terkenal dengan berpuluh-puluh tahap menarik di jalan raya di pelbagai bahagian dunia, penyertaan dalam pertandingan dalam talian yang berprestij, dan komunikasi dengan orang-orang yang berpikiran sama di liga. Kereta boleh diperbaiki, disesuaikan dan disesuaikan mengikut keinginan anda.

Tinjauan bebas menunjukkan bahawa gamer, setelah mencuba DiRT sekali, sebahagian besarnya mengiktiraf permainan ini sebagai penanda aras untuk simulator kereta sukan dalam talian.

Kelebihan

  • fizik paling realistik antara perlumbaan dalam talian yang lain;
  • grafik berkualiti tinggi dengan perincian yang tinggi;
  • pelbagai pilihan kereta dan banyak pilihan untuk penambahbaikan / penyesuaian;
  • pengoptimuman;
  • kad yang banyak.

keburukan

  • agak mahal;
  • menunjuk tuntutan sifat subjektif dari pengguna.

DOTA 2

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.7

DOTA 2

Dari perlumbaan dalam ranking kami, kami bergerak terus ke aksi berpasukan dalam genre MOBA. Bagaimanapun tidak akan menjadi, tetapi DOTA 2 yang 'sama', yang belum pernah didengar kecuali seseorang yang sama sekali tidak pernah berada di Internet. Singkatan pelik ini bermaksud Defence of the Ancients dan tidak lebih daripada mod (kad) khusus untuk permainan lain – Warcraft III: Reign of Chaos, atau lebih tepatnya sekuelnya. DotA yang pertama juga mendapat populariti yang hebat, tetapi yang kedua hanya merobohkan semua pagar, meninggalkan Skyrim yang sangat terkenal. Ia dengan serta-merta menjadi disiplin esports dengan sejumlah hadiah kejuaraan premium berjuta-juta dolar dan menerima anugerah paling berprestij. Dia bahkan mendapat suara berbahasa Rusia yang dilakonkan oleh pelakon profesional, dan tidak rasmi – fenomena yang sangat jarang berlaku dalam industri permainan.

Dari segi genre, DOTA 2 bukan hanya MOBA. Terdapat juga elemen RPG, strategi, PvE dan PvP – semuanya dalam talian sepenuhnya sebagai sebahagian daripada pasukan pemain lain. Anda mempunyai lebih dari seratus watak unik dengan kekuatan dan kelemahan masing-masing, pelbagai mod permainan, banyak peta terperinci, dan kemungkinan lain, termasuk merancang artifak anda sendiri melalui WorkShop di Steam.

Permainan itu sendiri dalam versi klasiknya adalah pertarungan dua pasukan yang masing-masing terdiri daripada lima pemain (watak). Satu pasukan bermain untuk kekuatan cahaya, yang lain untuk lawan mereka. Tugasnya adalah untuk menangkap benteng kubu musuh, sambil melindungi rumah anda sendiri. Kejayaan bergantung pada kemahiran masing-masing pemain, koordinasi anggota pasukan, perhatian taktikal, kemampuan untuk membina pertahanan dengan kompeten dan secara taktik secara bijak melancarkan serangan. Persefahaman bersama juga penting untuk membuat keputusan bersama – komunikasi dalam talian dengan suara melalui alat dengar atau sembang membantu di sini. Saya mesti mengatakan bahawa DOTA 2 adalah salah satu permainan yang paling emosional, yang diterjemahkan ke dalam ekspresi emosi yang tidak sepenuhnya disensor dalam sembang atau suara. Tetapi saya harus mengakui bahawa tidak adanya penapisan sepenuhnya dalam DOTA 2 dan pada masa yang sama banyak topi sudah menjadi semacam ciri, tanpa permainan dalam talian akan hilang.

Permainan ini telah dikembangkan pada mesin baru, dioptimumkan dengan sempurna (seperti mesin itu sendiri), jadi komputer yang sangat berkuasa bahkan tidak diperlukan untuk permainan yang selesa – bahkan PC yang rata-rata akan cukup. Komuniti peminat permainan di seluruh dunia sangat besar. Ratusan ribu orang menghabiskan berjam-jam di DOTA 2 setiap hari, dan popularitinya terus meningkat.

Kelebihan

  • banyak watak;
  • pelbagai mod, peta, dan ciri lain;
  • grafik berwarna-warni;
  • enjin baru dengan pengoptimuman yang sangat baik;
  • komuniti besar;
  • suasana emosi yang cerah;
  • disiplin eSports.

keburukan

  • kerumitan pembelajaran adalah larangan bagi banyak orang.

Medan Perang Playerunknown (PUBG)

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.6

PERMAINAN PENGETAHUAN (PUBG)

Kedudukan kedua terakhir dalam koleksi penilaian permainan PC dalam talian ini mungkin yang paling kontroversial dan kontroversial. Ini adalah aksi yang benar-benar dilancarkan pada bulan Disember 2017, dan sepanjang tahun ke-18 ia telah berjalan lancar di seluruh planet ini, menghancurkan semua kemungkinan penilaian, kadang-kadang menyebabkan histeria sebenar dalam komuniti permainan. Kontroversi memasukkan permainan dalam penarafan adalah bahawa populariti gila berubah menjadi topi gila yang sama, ketika penerbit diatasi oleh keserakahan, dan iklan mula ditampilkan tepat di dalam permainan itu sendiri. Ini menimbulkan reaksi negatif dari peminat, dan mereka dalam beberapa hari menjatuhkan penilaian permainan di Steam. Pakar kami tidak dapat mengabaikan saat ini dan menganggapnya sebagai keburukan. Pembangun dan penerbit harus mengusahakan pepijat.

Sekarang, pada dasarnya, mengenai kebaikan. Genre PUBG cukup pelbagai – pada pandangan pertama ia adalah penembak, tetapi kehadiran banyak komponen lain, dunia terbuka, 'survival' dan sebagainya, menjadikannya lebih banyak permainan aksi melalui prisma penembak. Permainan ini dibina di Unreal Engine 4. Selain PC, ada versi untuk Playstation 4 dan Xbox One.

Aspek konfrontasi permainan didasarkan pada prinsip “semua menentang semua” – semua pemain dalam talian secara lalai adalah musuh eksplisit atau berpotensi. Peserta dalam jumlah 100 orang diturunkan dari pesawat ke pulau yang jauh, di mana mereka sebenarnya harus melalui pemilihan semula jadi, menunjukkan bahawa dangkal 'hanya satu yang harus hidup'. Seorang watak boleh mati bukan hanya secara langsung dari tangan musuh, tetapi juga dari tembakan tiba-tiba dari mana-mana, atau dari medan elektrik yang menghadkan ruang permainan yang terus menyempit.

Senjata mesti diperoleh di mana sahaja – dalam struktur, di bandar, di pangkalan yang ditinggalkan. Dari semasa ke semasa, apa-apa yang berguna dijatuhkan dari pesawat sebagai “bantuan kemanusiaan.” Saya gembira dengan pelbagai pilihan senjata, antara lain dari pelancar bom tangan hingga penggorengan. Pilihan peralatan yang sama dalam tiga tahap perlindungan. Anda boleh bergerak dengan berjalan kaki dan dengan kereta.

Permainan dalam talian ini sangat dinanti-nantikan berkat akses awal dan iklan pintar sehingga sebaik sahaja penjualan bermula di Steam, PUBG berjaya mengatasi Counter-Strike: Global Offensive dalam talian. Dengan cepat, jumlah salinan yang dijual melebihi 5 juta. Ini telah menjadi salah satu acara paling mengagumkan dalam industri permainan dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

Kelebihan

  • permainan ketagihan;
  • tinggi dalam talian;
  • plot asal;
  • peta besar dengan penyempitan kawasan permainan;
  • bunyi berkualiti tinggi;
  • pelbagai senjata.

keburukan

  • kekurangan pengoptimuman;
  • Pengiklanan yang mengganggu di dalam permainan (mungkin tidak lagi relevan).

Star Conflict

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.5

KONFLIK BINTANG

Melengkapkan koleksi penilaian yang besar ini adalah permainan tindakan dalam talian berbilang pemain berasaskan ruang untuk PC Star Conflict. Ini adalah permainan PC dalam talian pertama dalam ulasan, yang sepenuhnya dibuat oleh studio Rusia – StarGem Inc, dengan bantuan syarikat domestik lain – Gaijin Entertainment. Versi untuk Mac OS dan Linux juga dikeluarkan. Terdapat di Steam sejak Februari 2013. Keluaran rasmi versi 1.0 adalah pada bulan Februari 2014. Ia diedarkan mengikut model bebas untuk bermain, dan dalam konteks ini ia adalah nilai tambah dan tolak, kerana permainan percuma sangat terhad, dan semua yang lain hanya tersedia untuk sumbangan, dan agak agresif dan mengganggu.

Permainan dalam talian ini berdasarkan pertempuran PvP yang terang dan berwarna-warni di kapal angkasa, dan juga misi dalam mod PvE. Hampir dari pelancaran permainan untuk PC dan platform lain, mod Open World telah tersedia.

Anda dibekalkan dengan pelbagai kapal angkasa dari pelbagai kelas – pencegat, pesawat penyerang, fregat dan kapal pemusnah. Dengan mengendalikan serangkaian kapal untuk tujuan yang berbeza, sebagai sebahagian daripada pasukan peserta lain, tujuan permainan tercapai. Permainan ini jelas permainan berpasukan, dan kejayaan bergantung pada interaksi yang diselaraskan dengan baik oleh semua peserta dalam memerangi pasukan lawan. Tempoh rata-rata pertempuran PvP sesi adalah 5-10 minit, dan penyertaan di dalamnya memberi anda peluang untuk memperoleh mata wang dan sinergi dalam permainan. Wang boleh dibelanjakan untuk menaik taraf kapal yang ada atau membeli kapal yang baru. Pertarungan pantas dapat dimainkan oleh sekurang-kurangnya 6 dan tidak lebih daripada 32 pemain. Sesi di Dunia Terbuka tidak terhad dalam masa.

'Dunia besar' Star Conflict dibahagikan kepada beberapa lokasi, yang dapat dilayari melalui gerbang hiper yang menembus kontinum ruang-waktu. Ruang penuh dengan pelbagai watak NPC, kebanyakannya tidak mesra sepenuhnya. Sudah tentu, anda harus berurusan dengan lanun angkasa, ke mana anda pergi tanpa mereka.

Permainan ini menggunakan pendekatan yang agak asli untuk menggambarkan fikiran lain yang muncul secara bebas dari garis perkembangan manusia. Perwakilan dari pemikiran yang berbeza itu bukan “lelaki hijau”, tetapi kapal angkasa yang pintar. Mereka disebut crystallides, dan dalam semua aspek mereka melampaui teknologi ruang darat.

Kelebihan

  • grafik yang indah;
  • bunyi berkualiti tinggi;
  • enjin yang dioptimumkan dengan baik;
  • pelbagai mod;
  • dunia terbuka;
  • akses asas percuma.

keburukan

  • derma obsesif;
  • sebilangan pengguna mencatat masalah keseimbangan.

Penembak taktik terbaik, permainan arked tentera dan simulator untuk PC

Pemilihan peringkat permainan dalam talian berikut untuk PC menampilkan pilihan pasukan gamer yang mengagumkan yang lebih suka tema ketenteraan dengan pembuatan semula lokasi, peralatan, dan peralatan sejarah yang lebih tepat. Terdapat pelbagai jenis permainan seperti itu, malah yang terbaik dari yang terbaik dihitung dalam jumlah berpuluh-puluh. Oleh itu, kami menambahkan satu lagi komponen – simulator, dan pakar kami dalam semua permainan pelbagai menunjukkan tiga mengikut beberapa kriteria penting.

Dunia Tangki

Penilaian permainan dalam talian (PC): 5.0

Tangki DUNIA

Koleksi dibuka dengan hit yang berjaya menempatkan bukan hanya pemain muda dalam permainan, tetapi juga lelaki berusia lebih dari empat puluh. Permainan ini dikembangkan oleh studio Belarus Wargaming.net pada tahun 2010 yang agak jauh, dan sejak itu WoT hanya menambah pasukan peminat, melampaui ruang pasca-Soviet. Pengedaran percuma

Seperti banyak permainan video moden, World of Tanks mempunyai genre yang kompleks. Seseorang mengklasifikasikannya sebagai permainan aksi, seseorang sebagai penembak taktikal atau simulator, atau bahkan MMORPG. Sebenarnya, komponen dalam talian berbilang pemain dalam permainan ada dan merupakan salah satu kuncinya. Bagi yang lain, ini adalah simulator operasi ketenteraan dalam talian pada kenderaan berperisai berat, dibuat dalam gaya Perang Dunia II dan memperbanyak peralatan ketenteraan pada masa itu dengan kebolehpercayaan yang ketara.

Aspek main peranan pemain dalam permainan dalam talian ini dinyatakan dalam kenyataan bahawa komponen permainan utama – pertempuran PvP – dilakukan antara pemain langsung yang mengawal tangki, dan mereka, pada gilirannya, bertindak sebagai watak 'seperti'. By the way, ini adalah aspek permainan peranan – tangki dapat dan harus dikembangkan, diperbaiki, ditingkatkan dan dipompa dengan segala cara yang mungkin. Pertempuran kereta kebal melibatkan konfrontasi antara dua pasukan masing-masing sehingga 15 pemain. Matlamat pertempuran adalah pemusnahan sepenuhnya kenderaan musuh atau penangkapan pangkalannya.

Selain PvP, permainan ini menyediakan berbagai peluang, senario dan mod permainan: pertempuran balasan, serangan, pertempuran peringkat, perusahaan, latihan, kawasan benteng, dan peta global. Secara berasingan, perlu diperhatikan mod Frontline – senario terang dan menarik di mana sehingga 60 kenderaan berperisai dapat mengambil bahagian. Kadang-kadang permainan menyenangkan dengan pelbagai acara dengan misi PvE, yang memungkinkan untuk memperoleh banyak ganjaran dalam permainan dengan cepat.

Pada tahun 2018, permainan ini telah mengalami perubahan besar untuk meningkatkan dan menyesuaikan diri dengan kemampuan PC moden. Jadi, kualiti grafik ditingkatkan menjadi HD, skala dunia permainan diperluas, lanskap ditingkatkan, dan permainan secara keseluruhan menerima mesin asalnya sendiri. Pembangun terus menyokong anak buahnya secara aktif, membawanya ke tahap baru dan secara beransur-ansur menyebarkannya ke seluruh dunia.

Kelebihan

  • permainan ketagihan;
  • bebas bermain tanpa ganjaran berlebihan untuk pemain yang membayar;
  • kebolehpercayaan sejarah yang tinggi terhadap teknologi;
  • komuniti berbahasa Rusia yang besar;
  • pelayan stabil;
  • pembangunan berterusan dan prospek yang menjanjikan.

keburukan

  • masalah keseimbangan.

Dunia Kapal Perang

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.9

DUNIA PERINGATAN

Dari kereta kebal hingga kapal perang – penarafan kami diteruskan dengan produk terang lain dari studio Wargaming Belarus, yang, yang diilhamkan oleh kejayaan luar biasa permainan dalam talian untuk PC World of Tanks yang dinyatakan di atas, memutuskan untuk mencuba sekurang-kurangnya mengulangi kejayaannya sebahagiannya, hanya dalam format pertempuran tentera laut. latar sejarah yang sama dalam Perang Dunia Kedua.

Banyak aspek organisasi dalam permainan sangat dekat dengan ciri-ciri permainan studio yang lain – pembahagian yang serupa ke dalam kelas, sistem sosial yang serupa, algoritma yang serupa untuk mengepam kapal dan kru mereka. Terdapat galangan kapal besar yang boleh anda gunakan dengan pilihan banyak prototaip kapal ketenteraan sebenar.

Kemungkinan permainan juga cukup luas sehingga setiap orang dapat menunjukkan bakat mereka sebagai ahli strategi dan taktik. Penyergapan pantas yang tiba-tiba, serangan yang dipikirkan secara mendalam dengan elemen manuver menipu, perlanggaran hidung ke hidung – terdapat puluhan taktik untuk dipilih. Aspek arahan tetap sangat penting – jaminan kemenangan dan perlindungan kapal dan personel kita sendiri adalah dan tetap saling memahami, tindakan yang diselaraskan, kerjasama yang berkesan.

Pengendaliannya cukup mudah, mereka tidak memerlukan banyak latihan dan penguasaan, walaupun bagi beberapa pemain kemudahannya nampaknya kontroversial, tetapi ada sedikit dari mereka. Anda mempunyai banyak pilihan kapal yang boleh digunakan: kapal pemusnah cepat, ringan dan boleh bergerak; kapal tempur; kapal pendaratan; kapal penjelajah berat yang mampu melawan musuh secara serius dan kuat; kapal perang; kapal induk dengan kumpulan perlindungan yang memberikan sokongan udara kepada kapal lain. Juga, untuk fungsi sokongan dan misi bukan pertempuran, kapal penyapu ranjau, kapal gun, kapal fregat dan kapal pengiring digunakan. Permainan ini menggambarkan sekolah-sekolah pembinaan kapal tentera di banyak negara dan gabungan dunia semasa Perang Dunia Kedua: Jerman, Britain, USSR, Jepun, Komanwel Bangsa, dll.

Sistem ekonomi permainan digabungkan dengan dua projek studio lain – World of Tanks dan World of Planes. Model perniagaan percuma untuk bermain digunakan, yang membolehkan anda menguji ciri-ciri asas permainan ini secara percuma dan membuat keputusan yang tepat untuk menyumbang kepada ciri-ciri penuh.

Kelebihan

  • grafik yang cantik dan berkualiti tinggi;
  • percuma untuk bermain;
  • susunan muzik;
  • permainan ketagihan;
  • pelbagai mod pertempuran.

keburukan

  • ketidakseimbangan ekonomi pada tahap tinggi;
  • memerlukan masa yang lama untuk memperbaiki bug yang ditemui.

Guruh perang

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.8

PERANG PERANG

Simulator ketenteraan terkenal yang dikembangkan oleh studio domestik Gaijin Entertainment melengkapkan pemilihan peringkat permainan dalam talian terbaik untuk PC mengikut versi. Dibuat dalam gaya dan latar sejarah Perang Dunia II dan tempoh selepas perang. Versi lengkap setelah semua ujian beta dikeluarkan pada tahun 2016 dan terus berkembang.

Permainan ini pada mulanya dikembangkan sebagai simulator penerbangan tentera dan mempunyai nama yang berbeza. Namun, setelah beberapa siri ujian beta, dunia dan kemampuan permainan diperluas, dan namanya diubah menjadi lebih universal, tetapi kehadiran pesawat yang dominan tetap ada.

Di sini, pemain akan menemui grafik yang mengasyikkan, permainan yang menarik dengan dinamika dan realisme, dan banyak pilihan peralatan ketenteraan: kereta kebal, senjata anti-pesawat, senjata api sendiri, pesawat terbang dan banyak lagi dari era dari Perang Dunia II hingga Perang Korea.

Semasa pengembangan permainan PC dalam talian ini, pasukan pencipta memberi tumpuan kepada korespondensi maksimum lokasi ke tempat sebenar aksi ketenteraan pada pertengahan abad ke-20. Untuk ini, mereka malah mengambil peta dan dokumen arkib sebenar. Pada masa yang sama, mekanik tingkah laku peralatan dan balistik dikaji dengan teliti. Terutama yang mengagumkan adalah perincian fizik tembakan dan kerosakan – semuanya diperhitungkan: kaliber peluru atau peluru, lintasan, jarak perjalanan, sudut hentaman, sifat bahan permukaan, kesan angin dan juga graviti.

Yang tidak penting dalam permainan ini adalah tahap keterampilan setiap anggota kru ini atau kenderaan tempur, sama ada juruterbang, pemandu, penembak atau juruteknik. Pilihan negara atau gabungan ditawarkan, di sisi mana pemain akan bertindak dalam dunia permainan, dan ini juga menambah spesifiknya sendiri.

Pelbagai lokasi dalam permainan berskala kecil dan menyiratkan pemuatan sesi. Dalam pertempuran PvP, anda boleh mengatur pertempuran dengan pemain lain dalam mod arked, mengendalikan beberapa kenderaan tempur sekaligus, atau mengambil bahagian dalam pertempuran bersejarah yang mencipta peristiwa sebenar tahun-tahun terakhir. Untuk latihan atau tujuan lain, permainan ini membolehkan anda mengumpulkan mod tersuai anda sendiri. Aspek berbilang pemain dalam talian di sini bukanlah “kalimat” – anda bahkan boleh bermain di luar sendirian – dalam kes ini, kecerdasan buatan yang cukup pintar akan membantu pemain.

Kelebihan

  • grafik berkualiti tinggi;
  • permainan ketagihan untuk pencinta adrenalin;
  • tahap kesesuaian lokasi permainan dengan landskap dan peristiwa bersejarah yang sebenar;
  • aspek simulator dikaji dengan mendalam;
  • set peralatan ketenteraan terkaya;
  • pengurusan yang boleh diakses;
  • sistem kerosakan yang sangat realistik.

keburukan

  • pemain individu menuntut untuk perincian individu.

Strategi dalam talian terbaik untuk PC

Koleksi permainan PC dalam talian seterusnya dalam tinjauan kami didedikasikan untuk salah satu genre – strategi yang paling terkenal dan popular. Dalam komuniti permainan, penonton penggemar strategi adalah salah satu yang terbesar. Pakar-pakar kami sengaja tidak memasukkan hit tanpa syarat sepanjang masa dan orang-orang seperti Sim City, Civilization atau Heroes of Might and Magic dalam penilaian kerana jelasnya keunggulan mereka. Permainan ini akan bertahan selama berabad-abad, tetapi kami akan memperhatikan tiga produk menarik yang menjadi peneraju popular dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Satu-satunya pengecualian adalah Age of Empires yang legendaris, tetapi kami masih akan membincangkan tentang pembebasan semula modennya, dan ini adalah permainan yang sama sekali berbeza.

Zaman Empayar 2 HD

Penilaian permainan dalam talian (PC): 5.0

UMUR EMPIRES 2 HD

Oleh kerana kita secara khusus menyebut Age of Empires, maka mari kita mulakan dengannya. Permainan asalnya dilancarkan pada tahun 1997 dan dengan beberapa sebab membuat revolusi nyata dalam genre ini, dengan serta-merta menarik banyak penonton peminat. Walau bagaimanapun, di sebalik semua revolusi dan legenda, grafik sprite dan resolusi pada masa itu tidak kelihatan lucu dalam realiti moden.

Studio Hidden Path Entertainment (pembangun asal tidak lagi wujud) memutuskan untuk mengambil langkah yang agak berisiko – untuk melepaskan versi permainan yang dikemas kini untuk PC moden dengan komponen dalam talian, pada mesin baru dengan grafik HD. Idea ini dilaksanakan dengan cara terbaik – versi HD yang pertama dikemas kini dikeluarkan pada tahun 2013, diikuti dengan serangkaian penambahan dan sekuel, dan projek ini secara keseluruhannya berjaya.

Pemain akan menemui pelbagai pilihan peradaban bangsa – berikut adalah British dan Jepun, dan Goth dan Saracens, dan orang Turki dan Viking – sejumlah 13 'perlumbaan' permainan yang berbeza dengan tanda-tanda nyata peradaban sejarah sebenar umat manusia. Masing-masing dari empat penambahan yang dikeluarkan menambah 4-5 peradaban baru. Secara keseluruhan, pada akhir 2018, terdapat 31 perlumbaan.

Aksi ini berlaku dalam jangka masa sejarah yang luas, bermula dengan kejatuhan Empayar Rom dan berakhir dengan Zaman Renaissance. Tugas utama pemain adalah jelas – untuk bertahan, mengembangkan watak dan mengalahkan saingan yang berkembang selari. Semua aspek permainan berfungsi untuk tugas ini – pengekstrakan sumber daya, pembinaan struktur, pengumpulan modal, penciptaan dan pengembangan tentera, dan melakukan pertempuran.

Dalam mod berbilang pemain (sehingga lapan pemain) diplomasi tersedia – anda bukan sahaja dapat bertengkar dengan peserta lain, tetapi juga bekerjasama. Anda boleh memenangi permainan dengan 'cara alternatif' – dengan membina dan menahan selama beberapa waktu Wonder of the World – objek raksasa, yang memerlukan banyak masa dan sumber daya yang besar untuk dibuat.

Kelebihan

  • grafik yang dikemas kini;
  • kesan bunyi dan audio berkualiti tinggi;
  • latihan yang berpatutan;
  • banyak tamadun;
  • perasaan nostalgia di kalangan 'oldfags;
  • mengimbangkan kaum dengan baik.

keburukan

  • terutamanya pemain yang canggih masih menganggap grafiknya ketinggalan zaman;
  • terdapat kes macet AI atau bot.

Total War Saga: Thrones of Britannia

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.9

JUMLAH PERANG SAGA THRONES BRITANNIA

Penarafan berterusan bukan hanya permainan, tetapi merupakan sebahagian daripada siri strategi dalam talian skala besar untuk PC dengan tajuk umum Total War. Tidak seperti Age of Empires 2 HD yang dijelaskan di atas, ini bukan lagi masa nyata, tetapi strategi berasaskan giliran dengan elemen masa nyata. Thrones of Britannia keluar pada tahun 2018 dan merupakan pengesahan jelas bahawa pembangun menuju ke arah yang betul. Walaupun dengan kejam para pengkritik, permainan ini memenangi Independent Game Developers 'Association Awards 2018 untuk' Strategi Terbaik 'dan sejumlah pencalonan lain. Permainan ini dibangunkan oleh studio British Creative Assembly, anak syarikat Sega itu sendiri. Asas teknologi adalah permainan kesembilan dari siri besar – Total War: Attila.

Gaya abad pertengahan terkandung dalam latar sejarah Kepulauan British dari tahun 878 Masihi. Secara formal, ukuran peta lebih kecil daripada permainan sebelumnya dalam siri ini, tetapi jangan sampai mengganggu siapa pun – kepadatan penduduk pulau-pulau sedemikian rupa sehingga keterbatasan peta tidak dirasakan sama sekali. Pendekatan ini menghilangkan masalah tanah kosong yang harus diatasi dalam beberapa giliran dalam beberapa permainan lain – tambah besar untuk keseluruhan dinamika.

Pemain harus menyertai salah satu daripada lima kewarganegaraan, dan dalam kewarganegaraan – satu daripada dua puak. Anda perlu memilih dari Welsh, Scots (Gaels), Anglo-Saxons, Viking yang tidak aktif dan perompak laut. Setiap 'perlumbaan' mempunyai sumber daya tersendiri dan kemahiran yang disukai: sebagai contoh, orang Wales cenderung melakukan eksploitasi dan pengumpulan 'kepahlawanan', sementara orang Viking lebih menyukai perdagangan hamba manusia yang tidak berperikemanusiaan.

Terdapat banyak pilihan untuk pemain untuk bersikap dan menjalani kehidupan alternatif di dunia abad pertengahan – di sini para pemaju benar-benar mencuba. Anda boleh mengekstrak sumber, mengembangkan teknologi, membina struktur, terlibat dalam perdagangan dan kerjasama, dan, tentu saja, berjuang. Kepadatan penduduk dan jarak dekat memaksa pemain untuk tidak mengabaikan diplomasi dan belajar untuk berunding atau secara langsung menenangkan jiran yang lebih berkuasa, sehingga boleh menikahi gadis-gadis bangsanya untuk lelaki dari puak lain.

Permainan ini secara luar biasa menyampaikan suasana Zaman Pertengahan awal melalui grafik yang sangat baik dengan watak dan persekitaran yang sangat terperinci, serta melalui reka bentuk suara yang bervariasi dan sangat atmosfera.

Kelebihan

  • semua faedah mekanik akar dari Total War;
  • grafik yang cantik dan berkualiti tinggi;
  • suara yang mengagumkan, muzik atmosfera yang pelbagai;
  • perbezaan yang signifikan antara puak dari segi permainan;
  • Penyetempatan Rusia dengan kualiti tertinggi;
  • kedalaman dan kadar.

keburukan

  • kesukaran asas yang tidak rata di antara pelbagai bangsa;
  • beberapa aspek sama seperti permainan lain dalam siri ini.

Starcraft 2

Penilaian permainan dalam talian (PC): 4.8

STARCRAFT 2

Strategi ketiga dan terakhir dalam pemilihan penarafan ini adalah salah satu permainan yang paling terkenal dari genre ini, yang dilakukan dalam gaya Sci-Fi dalam pengaturan ruang dengan spesifik yang sesuai. Versi 3D permainan yang asli, yang disebut Wings of Liberty, diumumkan pada tahun 2007 yang jauh, dan pelepasan rasmi berlaku tiga tahun kemudian. Maklum balas dari para pemain sangat kuat dan positif sehingga para pembangun di Blizzard Entertainment segera memutuskan untuk melengkapkan permainan asas dengan dua sekuel.

Starcraft 2 yang dikemas kini menjadi terkenal kerana berbilang pemainnya sejurus selepas pelancaran rasmi. Dialah, seperti magnet, yang menarik berjuta-juta orang di seluruh dunia ke permainan. Walau bagaimanapun, para pembangun tidak meninggalkan kempen single-coil, yang dilaksanakan dengan luar biasa.

Komponen sosial dalam permainan telah dibiarkan hampir tidak berubah – pemain ditawarkan pilihan tiga perlumbaan menaklukkan luas ruang – Protoss berteknologi tinggi, Zerg yang banyak berperang dan, sebenarnya, People – sejagat dalam semua kegemilangan serba boleh mereka.

Komponen semantik permainan, seperti kebanyakan strategi, berkisar pada aspek utama – pengekstrakan sumber daya dan perlakuan banyak pertempuran dengan perlumbaan yang tidak ramah. Tetapi secara terperinci, Starcraft 2 mempunyai sejumlah ciri, yang kebanyakannya dianggap oleh pengkritik dan pemain sebagai kelebihan jelas.

Pencapaian yang sangat ketara bagi para pengembang adalah keseimbangan yang sempurna – sehingga unit teratas sama sekali tidak menjadi demigod yang kebal dan dari semasa ke semasa masih terpaksa meminta sokongan pasukan lain. Sebilangan besar kapal perang juga bukan jaminan kejayaan yang tegas – berkat penggunaan kemahiran dan peralatan khas yang cekap dan bijaksana, pemain dapat menghancurkan tentera musuh menjadi senjata api, walaupun jumlahnya jauh melebihi jumlahnya.

Perubahan ketara telah dilakukan terhadap pengurusan permainan secara umum. Tugas boleh diatur dalam barisan. Had mobilisasi unit secara serentak telah meningkat menjadi 500. Semua ini memberi peluang untuk Starcraft 2 menjadi bukan hanya kelanjutan legenda, tetapi menjadi legenda itu sendiri.

Pada pandangan pertama, permainan ini sukar dikuasai oleh pemula, dan dalam banyak hal ini benar. Namun, berkat sistem liga yang dilaksanakan dengan baik, lawan untuk pemain dipilih berdasarkan kemahirannya, yang sangat memudahkan pengembangan ciri-ciri dunia permainan.

Kelebihan

  • plot menarik;
  • dunia permainan hebat yang indah;
  • susunan muzik;
  • banyak kemungkinan;
  • penyetempatan Rusia berkualiti tinggi;
  • pelbagai kaum;
  • keseimbangan sempurna.

keburukan

  • sebilangan pengguna tidak menyukai kemampuan menyelesaikan misi hanya untuk orang.

Kotak pasir dalam talian terbaik untuk PC

Ulasan kami diakhiri dengan genre permainan dalam talian khas untuk PC dan platform lain, yang muncul baru-baru ini, tetapi sekelip mata menarik penonton yang mengagumkan di seluruh dunia. Ini adalah Kotak Pasir – yang dipanggil 'kotak pasir'. Istilah ini menyiratkan permainan yang tidak nyata, bukan khayalan, kerana sebahagian besarnya adalah dunia terbuka dan kebebasan sepenuhnya terhadap tindakan pemain. Pengkritik dan pengulas sering berusaha untuk mengklasifikasikan apa sahaja dalam genre ini, termasuk GTA. Pakar kami memutuskan untuk tidak disembur dan dimasukkan ke dalam kotak pasir 'bersih' – Minecraft yang terkenal. Ini adalah satu-satunya kedudukan dalam pencalonan ini, dan kemudian akan menjadi jelas mengapa ini berlaku.

Minecraft

Penilaian permainan dalam talian (PC): 5.0

MINECRAFT

Terdapat banyak permainan kotak pasir, semuanya mempunyai ciri-ciri mereka sendiri, tetapi tidak ada yang dapat dibandingkan dengan Minecraft dalam hampir semua cara. Ini adalah unggulan sebenar genre permainan, yang telah lama melampaui penonton permainan yang ketat, melahirkan seluruh industri – cosplay, streamer di YouTube dan Twitch, pelbagai tiruan dan pinjaman, bahkan sastera dan seni.

Pada pandangan pertama semasa permainan dari sebelah, orang muda mungkin mempunyai perasaan bingung, dan 'oldfags' – perasaan perjalanan masa lalu, ketika grafiknya 'persegi' dan kekok. Ya, di sini anda tidak akan melihat realisme fotografi – watak dan dunia digambarkan secara skematik, dengan sengaja. Tetapi setiap minecrafter sebenar akan memberitahu anda bahawa 'ini bukan pepijat, tetapi ciri' dan akan tepat.

Minecraft mempunyai banyak ciri penting yang menjadikannya sangat menarik. Yang pertama adalah lengkap, seratus peratus kebebasan bertindak. Pemain melalui wataknya dapat membina dan memusnahkan rumah atau seluruh bandar, mengekstrak sumber, mencuri, berperang, bekerjasama, membina struktur gila mereka sendiri yang memukau imaginasi secara besar-besaran. Dengan kerjasama orang yang berfikiran sama dalam talian, pemain dapat membina seluruh benua dengan semua sifat kehadiran peradaban maju yang cerdas.

Dengan itu, tidak sukar untuk melihat bahawa sama sekali tidak ada jalan cerita dalam permainan PC ini. Dia tidak diperlukan di sini, dan jika dia berada, dia hanya akan membahayakan. Tepat untuk alasan yang sama, konsep pengembangan watak sama sekali tidak ada (dan juga watak antagonis utama yang akan dibunuh).

Terdapat tiga mod permainan di Minecraft:

Mod Kreatif asas percuma tersedia untuk semua orang. Tidak ada skala kehidupan dan lengkap 'tidak terhad' untuk bahan binaan. Anda boleh membina dan membuat apa-apa skala.

Survival – sumber daya sudah terhad, bahan binaan perlu dicari dan dilombong. Anda juga perlu memakan sesuatu dan melawan raksasa yang merangkak keluar dari tanah. Benar, mereka hanya keluar pada waktu malam, dan pemain berpeluang untuk duduk bersembunyi. Di sini anda perlu membeli langganan.

Tegar – Kelangsungan Hidup yang sama, hanya pada kelajuan maksimum. Apabila watak mati, dia kehilangan semua yang telah dia perolehi, dan dunia yang dia bina akan dihapuskan secara kekal dari pelayan permainan.

Anda boleh bercakap mengenai karya ini untuk masa yang lama, tetapi tidak ada kata-kata yang dapat menyampaikan rahsia tarikan ajaib Minecraft. Ini adalah bidang yang hampir tidak pernah terjadi sebelumnya untuk kreativiti, kreativiti, dan ekspresi diri. Tetapi kita juga tidak boleh lupa bahawa permainan ini mungkin merupakan pembunuh masa paling marah sepanjang masa dan masyarakat.

Kelebihan

  • unggulan genre;
  • kebebasan bertindak sepenuhnya dengan sekatan hanya dalam kerangka mod permainan;
  • dunia permainan yang tidak berkesudahan;
  • mengembangkan kecerdasan, ingatan, imaginasi, kreativiti;
  • penglibatan yang mendalam.

keburukan

  • ada yang ditolak oleh grafik 'vintage' yang sengaja.

Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen