20 pemandangan paling menarik di Voronezh

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Voronezh bukanlah destinasi pelancongan domestik yang sangat popular, tetapi bandar ini sangat sesuai untuk mengetahui tradisi di rantau ini, untuk percutian keluarga yang tenang atau, sebaliknya, untuk percutian yang menyeronokkan. Orang ramai datang ke sini untuk mengunjungi kuil, muzium dan teater Ortodoks. Setiap pengunjung dan penduduk Voronezh hanya diwajibkan untuk melihat pemandangan yang ditunjukkan di bawah ini dan merasakan keaslian, sejarah dan suasana kota.

Kedudukan pemandangan paling menarik di Voronezh

Pencalonan sebuah tempat Nama objek penilaian
Pemandangan keagamaan yang paling menarik di Voronezh 1 Katedral Blagoveshchensky 5.0
2 Kuil Admiralty Uspensky 4.9
3 Biara Alekseevo-Akatov 4.8
4 Katedral Syafaat 4.7
Pemandangan seni bina yang paling menarik di Voronezh 1 Tugu untuk anak kucing dari jalan Lizyukov 5.0
2 Tugu untuk Bim Putih 4.9
3 Tugu untuk Marshak 4.8
Tempat hiburan paling menarik di Voronezh 1 Arena Taman TRK 5.0
2 Proletari Pawagam 4.9
3 Air pancut di Dataran Sovetskaya 4.8
4 Zoo Voronezh 4.7
5 Taman Scarlet Sails 4.6
Pemandangan tentera-patriotik yang paling menarik di Voronezh 1 Tugu Kemuliaan 5.0
2 Dataran Kemenangan 4.9
3 Tugu ke Rotunda 4.8
Pemandangan budaya yang paling menarik di Voronezh 1 Muzium Kapal Goto Predestinatsiya 5.0
2 Teater dewan 4.9
3 Muzium Muzik Terlupa 4.8
4 Teater Drama dinamakan A. Koltsova 4.7
5 Muzium Seni. Kramskoy 4.6

Pemandangan keagamaan yang paling menarik di Voronezh

Dalam pencalonan pertama, kami merangkumi gereja, biara dan katedral Voronezh.

Katedral Blagoveshchensky

Peringkat tarikan (Voronezh): 5.0

KATEDIA BLAGOVESHCHENSKY .

Tempat pertama dalam penilaian adalah milik Gereja Annunciation, yang merupakan pusat keuskupan di Voronezh. Ini adalah salah satu bangunan gereja Ortodoks terbesar di Persekutuan Rusia. Untuk pembinaannya, banyak sumbangan dikumpulkan dari pelbagai syarikat dan rakyat biasa. Bangunan ini mengagumkan keagungan dan keindahannya. Pembinaannya bermula pada tahun 1998 pada hari Assumption of the Blessed Virgin Mary. Batu pertama disucikan oleh Alexy II, Patriark Moscow.

Kuil ini dibuka secara rasmi pada tahun 2009. Sejak masa itu, perkhidmatan harian dilakukan di dalamnya. Pada hari cuti gereja, loceng berbunyi kuat dan memanggil orang untuk berdoa. Katedral terdiri daripada dua bahagian. Bahagian atas menyimpan peninggalan orang-orang benar, dan yang lebih rendah menyimpan sehingga 5 ribu orang. Setiap orang Kristian Ortodoks harus mengunjungi katedral yang indah ini untuk berdoa, bertaubat dan meminta belas kasihan Tuhan. Alamat: Revolution Avenue, 14B.

Kuil Admiralty Uspensky

Penilaian tarikan (Voronezh): 4.9

TEMPOH ADMIRALTI USPENSKY

Semua penduduk Voronezh merasa bangga dan memuliakan peninggalan Rusia dalam bentuk Gereja Assumption Admiralty. Nasib struktur ini saling berkaitan dengan pembentukan Tentera Laut Rusia. Di gereja inilah kapal-kapal diterangi, pelaut diberkati kerana berjaya melakukan kempen. Bersama dengan masa lepas landas, kuil ini mengalami kehancuran, penurunan dan pengabaian. Gereja Anggapan Theotokos Paling Suci dan Perawan Maria selalu menggabungkan gaya yang berbeza. Ia pertama kali disebut pada tahun 1594. Pada abad ke-20, tembok Gereja Admiralty telah bobrok karena pengaruh kelembapan yang berterusan, tetapi pada hari ulang tahun Angkatan Laut, negara membiayai pemulihan premis gereja. Sumbangan dari penduduk kota juga membantu memelihara dan memulihkan monumen Rusia kuno.

Pada tahun 2016, saluran TV Soyuz melancarkan program mengenai Assumption Church, dan pada tahun 2008 Bank Persekutuan Rusia melancarkan duit syiling peringatan dengan gambarnya. Di antara kuil kuil itu adalah bendera dan plak St. Andrew dengan nama pahlawan Voronezh yang gugur. Lawatan selalu diadakan di sini. Untuk mengunjunginya, anda perlu ke Jalan Sofia Perovskaya, 9.

Biara Alekseevo-Akatov

Kedudukan tarikan (Voronezh): 4.8

MONASTERI ALEXEEVO-AKATOV

Salah satu kuil tertua, yang masih bertahan hingga sekarang, adalah Biara Voronezh Alekseevo-Akatov. Pada mulanya, dia lelaki, dan kemudian menjadi perempuan. Biara ini didirikan hampir 400 tahun yang lalu. Ia dinamakan sebagai orang suci Kristian pertama, Alexei. Pembinaannya berlaku di Akatovaya Polyana. Di bahagian selatan bangunan itu terdapat sebuah perkuburan di mana para bangsawan dan bhikkhu pernah dikebumikan. Di dalam dinding bilik terdapat ikon Tambov Pitirim, Voronezh Mitrofan, Zadonsk Tikhon.

Hampir setiap ikon Kristian melihat ikon mengalir mur. Pada masa ini, cairan kemerahan muncul di permukaan gambar, sebagai peraturan, ia mengalir dari mata orang yang dilukis di kuil itu. Seseorang berpendapat ini adalah tanda dari atas, tetapi para saintis berpendapat bahawa dunia adalah fenomena fizikal yang biasa dikaitkan dengan teknologi lukisan. Di biara Alekseev-Akatov, fenomena ini diperhatikan beberapa kali. Ikon pertama untuk memulakan penstriman mrrh ialah 'Picturesque Spring'. Khidmat suci diadakan setiap hari di biara. Alamat: Pembebasan Pekerja, 1.

Katedral Syafaat

Peringkat tarikan (Voronezh): 4.7

KATEDIA POKROVSKY .

Jantung batu di kota dan usia yang sama dengan Voronezh adalah Katedral Syafaat. Dindingnya menerima tetamu yang sangat dihormati. Dia dibesarkan dan tinggal bersama penduduk Voronezh. Penyebutan pertama katedral berkenaan dengan peristiwa 1615. Pada masa pasca revolusi, semua barang berharga disita di sini, sebuah kandang Tentera Merah diatur, dan banyak imam dieksekusi. Selepas Perang Dunia Kedua, bumbung, tembok, penutup kubah musnah, tetapi temboknya tetap bertahan. Bangunan ini memerlukan pemulihan segera, tetapi bangunan ini hanya bermula 3 tahun setelah berakhirnya perang. Kemudian katedral diberi status katedral.

Hari ini, upacara pembaptisan diadakan di sini, mereka mengadakan kebaktian, memberi makan orang miskin, dan melakukan lukisan ikon. Katedral sangat indah pada waktu petang apabila garis-garis klasikisme Godunov dapat dilihat dengan jelas. Bahagian dalamannya menawan pengunjung dalam sejarah Ortodoksi dan menikmati keindahannya. Alamat: Bekhtereev, 36.

Pemandangan seni bina yang paling menarik di Voronezh

Kategori kedua merangkumi monumen dan patung yang sangat popular di kalangan penduduk Voronezh.

Tugu untuk anak kucing dari jalan Lizyukov

Peringkat tarikan (Voronezh): 5.0

MONUMENT KE DAPUR DARI LIZYUKOV JALAN

Seterusnya dalam peringkat adalah monumen yang dikhaskan untuk pahlawan kartun terkenal. Tidak mudah bagi pengunjung untuk mencari monumen ini, kerana Jalan Lizyukov itu sendiri cukup panjang dan membingungkan. Oleh itu, lebih baik bertanya kepada penduduk tempatan atau melihat peta. Ia adalah tempat yang cukup dikunjungi. Pada hujung minggu, terdapat sebilangan besar orang yang ingin difoto dengan anak kucing yang comel. Wira kartun itu duduk di atas pohon tinggi dengan gagak. Di setiap kedai cenderamata di bandar, anda boleh menemui magnet peti sejuk yang serupa.

Terdapat kepercayaan bahawa keinginan yang dibuat di dekat monumen itu pasti akan menjadi kenyataan. Perkara utama adalah memenuhi satu syarat – untuk memegang anak kucing di tumit kiri pada masa ini. Sayang sekali bahawa penulis skrip dan pengarah kartun itu tidak hidup untuk melihat hari monumen itu didirikan. Alamat: Lizyukova, 4.

Tugu untuk Bim Putih

Penilaian tarikan (Voronezh): 4.9

MONUMEN KE SUSU PUTIH

Peringkat diteruskan oleh simbol tidak rasmi Voronezh, yang dibuat berdasarkan karya 'White Bim Black Ear'. Pengukir membuatnya secara eksklusif untuk kewangan mereka sendiri. Tugu itu seperti seekor anjing, dengan sabar menunggu pemiliknya.

Tugu ini didirikan pada tahun 1998 untuk menghormati kisah sedih yang ditulis oleh G. Troepolsky. Pengarang buku ini berasal dari Voronezh. Penduduk mengaitkan anjing ini dengan kesetiaan dan kebaikan. Setiap orang yang lewat menganggap tugasnya datang dan menyerang Bim. Dari ini, telinga anjing itu pun mulai bersinar. Ia terletak di 5 Revolutsii Avenue, di hadapan teater boneka.

Tugu untuk Marshak

Kedudukan tarikan (Voronezh): 4.8

MONUMEN KE MARSHAK

Beberapa generasi kanak-kanak di negara kita dibesarkan dengan puisi Marshak. Tugu pertama penyair itu didirikan di Voronezh pada tahun 2015. Artis Dikunov menjadi pengarang patung tersebut. Menarik juga bahawa monumen itu berdiri berhampiran rumah pengarang buku kanak-kanak yang terkenal.

Bukan hanya penduduk Voronezh, tetapi juga penduduk Muscovites yang menanggapi idea mendirikan monumen. Malam puisi diatur di mana dana dikumpulkan. Upacara perasmian dihadiri oleh cucu penyair Alexander Marshak, yang, by the way, juga penyair. Kumpulan patung itu tidak hanya merangkumi penulis, tetapi juga gadis kecil dengan sayap. Dengan reka bentuk, dia adalah muse-nya. Alamat: K. Marx, 76.

Tempat hiburan paling menarik di Voronezh

Pencalonan ketiga dihadiri oleh tarikan budaya dan hiburan yang pasti disukai oleh keluarga dengan anak-anak.

Arena Taman TRK

Peringkat tarikan (Voronezh): 5.0

PARK TRK ARENA

Tempat pertama dalam pencalonan tarikan hiburan diambil oleh taman moden berhampiran pusat membeli-belah Arena di daerah Kominternovsky di Voronezh. Dari sini anda boleh berjalan kaki ke monumen anak kucing dari Lizyukov Street. Taman besar terkenal dengan banyak hiburan untuk setiap selera dan anggaran. Ia menawarkan pengunjung tarikan menarik, taman tali, trampolin, karusel kanak-kanak dan galeri menembak. Kanak-kanak terutamanya menyukai tempat ini. Mereka gemar menaiki kereta api dan kuda, dan yang paling berani, bersama dengan ibu bapa mereka, mengagumi keindahan kota dari kabin roda Ferris. Tarikan pemujaan baru telah menjadi mercu tanda bandar dan mencapai ketinggian 37 meter.

Taman ini dilengkapi dengan tempat sukan, bangku dan lorong. Konsert dan pertandingan yang menyeronokkan selalu diadakan di sini. Tidak ada terlalu banyak paviliun makanan di wilayah ini, tetapi pusat membeli-belah dengan banyak kedai, kafe dan restoran pizza berada dalam jarak berjalan kaki. Pada tahun 2010, pembukaan monumen yang dinanti-nantikan oleh penerjun payung terjun berlaku di taman. Hari ini adalah mercu tanda yang disayangi dan dikenali, berhampiran dengan acara bising yang diadakan setiap tahun pada hari Angkatan Udara. Alamat: Boulevard Victory, 23B.

Proletari Pawagam

Kedudukan tarikan (Voronezh): 4.8

PROLETARIUM CINEMA

Bangunan separuh bulat dengan fasad kaca terletak di Revolutsii Avenue 56, yang menarik perhatian setiap orang yang lewat. Ini adalah pawagam terkenal, yang merupakan monumen seni bina Voronezh. Pembinaannya bermula pada tahun 1914. Harta tanah persendirian itu disebut 'Pahlawan Tidak Sah', tetapi tidak lama kemudian ia berubah menjadi bangunan pawagam negara yang disebut Proletarian.

Semasa perang, panggung wayang rosak teruk. Ia dibaik pulih pada tahun 1946. Tanda itu, yang masih berat pada hari ini, muncul pada tahun 1977. Pembinaan semula skala besar berlaku 20 tahun yang lalu. Hari ini Proletary adalah pawagam terbesar di negara kita, yang merangkumi dua dewan pawagam moden. Bangunan ini dianggap sebagai simbol Voronezh dan sering digambarkan pada poskad.

Air pancut di Dataran Sovetskaya

Peringkat tarikan (Voronezh): 4.7

FOUNTAIN DALAM SQUIET SQUARE

Lebih jauh dalam ranking adalah salah satu tarikan utama kota dalam bentuk air pancut 'kering'. Mereka menimbulkan kesan yang tidak biasa – anda boleh berjalan di dalamnya, hampir kering. Tempat ini dilapisi dengan jubin kasar yang tidak tergelincir dan menjamin keselamatan. Penduduk Voronezh datang ke sini setiap hari untuk melihat pertunjukan air yang mempesona, menari dan bersantai dengan emosi.

Kanak-kanak gembira dengan aliran warna dan muzik yang ceria. Air pancut terletak di Sovetskaya Square, berhampiran dengan beberapa hotel. Dari sini anda boleh berjalan menuju ke takungan dan jambatan Chernovsky. Air pancut berfungsi setiap hari kecuali hari Isnin dari 11 pagi hingga 10 malam.

Zoo Voronezh

Peringkat tarikan (Voronezh): 4.6

ZOO VORONEZH

Kebun Binatang Voronezh dianggap salah satu yang terbesar di Persekutuan Rusia. Keluasannya seluas 6.8 hektar. Ia terletak di Taman Pembuatan Pesawat dan dibuka pada tahun 1994. Sebelum ini, hanya ada 1 dewan dengan monyet, buaya, beruang dan seekor keldai. Hari ini kebun binatang mempunyai sebanyak 7 bilik dengan reptilia, haiwan, burung dan ikan. Di wilayah tersebut terdapat tanaman eksotik, bunga dalaman.

Di kebun binatang, anda dapat melihat penyu Asia, burung hantu, harimau Amur. Di bilik hubungan, babi guinea, rakun, arnab dan anak-anak dibelai dan diberi makan. Pada tahun 2005, institusi ini dipindahkan ke jabatan Jabatan Kebudayaan dan Pelancongan Daerah. Kebun binatang ini melaksanakan program 'Kesejahteraan Haiwan' dan 'Ibu Bapa angkat'. Pengunjung memuji kawasan yang rapi di dekat pintu masuk bangunan, sebilangan besar haiwan, dan harga tiket yang berpatutan. Alamat: Polina Osipenko, 6A.

Taman Scarlet Sails

Peringkat tarikan (Voronezh): 4.5

SAIL SAINS TAMAN

Selanjutnya, penarafan akan tertumpu pada taman yang muncul pada tahun 70-an abad ke-20. Tempat ini cukup popular di kalangan penduduk tempatan. Wilayah taman ini lebih dari 60 ribu meter persegi. meter. Untuk masa yang lama dia berada dalam keadaan tidak stabil. Selepas tahun 2009 ia menjadi sangat bagus dan bersih di sini. Tetamu di Voronezh dan penduduknya mengagumi pemandangan yang indah, bersantai dan berjalan di persekitaran yang selesa, bersukan.

Di wilayah taman ini terdapat 'City of Birds', yang terlihat seperti banyak rumah burung, perpustakaan umum yang disebut 'Chess House', sebuah stadion, dan stesen perahu sendiri dengan perkhidmatan sewaan. Ini adalah tempat yang digemari oleh para peminat gambar. Pengantin baru datang ke sini untuk mengambil gambar dengan latar belakang katil bunga dan patung yang indah. Kanak-kanak akan sangat menyukainya di sini. Scarlet Sails mempunyai banyak trampolin bergembira dan kembung. Alamat: Arzamasskaya, 4D.

Pemandangan tentera-patriotik yang paling menarik di Voronezh

Sudah tentu, kita tidak boleh melupakan pemandangan tentera-patriotik yang terdapat di setiap bandar Rusia. Dalam kategori keempat, kami menggambarkan monumen penting yang mengingatkan kita akan eksploitasi nenek moyang kita.

Tugu Kemuliaan

Peringkat tarikan (Voronezh): 5.0

MONUMEN KEMULIAAN

Setiap orang yang memasuki Voronezh dari arah ibu kota melihat Monumen Kemuliaan, yang menceritakan tentang prestasi tentera yang mempertahankan tanah ini. Ia dipasang di kubur besar dan mewakili gambar seorang askar yang sedang mati dan seorang wanita dengan anak di tangannya. Tugu ini dilengkapi dengan tembok rendah dengan tarikh perang dan nama-nama mereka yang dikebumikan di sini. Api Kekal menyala berdekatan.

Tugu ini semestinya mengingatkan para korban perang, tetapi tidak lama kemudian nama itu sesuai. Mereka mula menyebutnya sebagai monumen kemuliaan ketenteraan, dan tempat-tempat pemberhentian dan kawasan di dekatnya memperoleh nama yang sama. Orang-orang dari pelbagai bandar Rusia datang ke monumen ini. Oleh itu, semasa Perang Dunia Kedua, Voronezh dibela oleh tentera dari Kemerovo, sangat mungkin kubur besar itu merangkumi jenazah askar-askar ini. Perhatian ke monumen ini tertarik dengan piramid merah besar di tengah cincin pengangkutan, yang dengan bangganya bertuliskan tulisan: “Voronezh adalah kota kegemilangan ketenteraan.”

Dataran Kemenangan

Penilaian tarikan (Voronezh): 4.9

KAWASAN VICTORY

Dataran Voronezh tengah terkenal dengan kompleks peringatannya yang besar, yang dibuat sebagai penghormatan kepada para pembela kota. Pembukaan berlangsung pada tahun 1975. Tugu ini diperbuat daripada logam dan granit merah. Ia menggambarkan 12 orang yang tergolong dalam pelbagai cabang Tentera Soviet. Ada militia, kepartian, perawat, pekerja, ibu dengan anak, tentera. Api abadi menyala di hadapan senyap.

Hasil daripada pembinaan monumen ini, bandar ini mendapat keseluruhan kawasan. Bahagian timurnya tergantung di sektor swasta, jalan-jalan yang menuju ke takungan. Acara yang dikhaskan untuk 9 Mei diadakan setiap tahun di Victory Square. Pengantin baru datang ke sini pada hari perkahwinan mereka untuk merakam video dan gambar. Institusi pendidikan bandar menjalankan aktiviti lawatan dan pendidikan. Alamat: Revolution Avenue, 25.

Tugu ke Rotunda

Kedudukan tarikan (Voronezh): 4.8

MONUMEN ROTOND

Seterusnya dalam ranking mungkin merupakan monumen perang yang paling menakjubkan. Rotunda adalah struktur tiang bulat dengan kubah. Tugu ini dalam keadaan bobrok. Hanya ini yang tinggal di hospital serantau setelah Perang Dunia Kedua. Sebelum perang, Rotunda terkenal di seluruh bandar kerana doktornya yang sangat baik. Orang dirawat di sini, kuliah diberikan untuk pelajar perubatan.

Setelah kemenangan USSR, pemerintah memutuskan untuk memusnahkan mayat rumah sakit sepenuhnya, kerana tidak ada wang di kota itu untuk memulihkannya. Batu bata itu dibongkar oleh penduduk setempat, dan kerangka konkrit tetap berdiri. Pada ulang tahun ke-20 Kemenangan, Rotunda diisytiharkan sebagai monumen bersejarah. Konkrit bangunan terbukti sekuat kekuatan mereka yang berjuang untuk hospital. Hari ini monumen ini adalah tempat lawatan dan warisan budaya Rusia.

Pemandangan budaya yang paling menarik di Voronezh

Pencalonan terakhir merangkumi muzium dan teater di Voronezh.

Muzium Kapal Goto Predestinatsiya

Peringkat tarikan (Voronezh): 5.0

PENYEDIAAN MESYUARAT KAPAL

Pencalonan dibuka dengan salinan kapal dari zaman Peter the Great. Muzium kapal terletak berhampiran Dataran Laksamana dan dibuat pada tahun 2014 untuk Hari Tentera Laut. Semasa perayaan itu, kapal itu tidak berlabuh dan dilancarkan di takungan oleh pekerja dari galangan kapal Pavlovsk. Kemudian lawatan pertama berlaku di muzium. Benar, pelayaran kapal pada hari pembukaan adalah yang terakhir. Ini tidak menjadikan tarikan kurang popular. Dalam dua tahun pertama sahaja, ia dikunjungi oleh kira-kira 60,000 orang, di antaranya Dmitry Medvedev dan Pierre Richard.

Goto-Predestinatsiya dinominasikan untuk gambar bil 200 dan 2000 rubel, tetapi mendapat tempat kedua. Tiket muzium memang murah. Dianjurkan untuk mengambil panduan untuk memahami semua nuansa pembuatan kapal. Muzium ini ditutup semasa pengubahsuaian dan keadaan cuaca yang tidak sesuai. Pelancong dengan senang hati mengambil gambar di dalam kapal dan di latar belakangnya. Penduduk Voronezh juga melakukan ini.

Teater dewan

Penilaian tarikan (Voronezh): 4.9

Panggung CHAMBER .

Peringkat diteruskan oleh bangunan unik di mana Chamber Theatre berada. Ia ditubuhkan pada tahun 1993 dan mempunyai rombongan tetap. Ruang bawah tanah bangunan merangkumi bufet, galeri pameran dan perpustakaan, dan kedai untuk hiasan. Lif disediakan di kawasan penonton. Di tingkat bawah terdapat pejabat tiket, ruang jubah dan pintu masuk ke dewan utama. Tingkat dua merangkumi pentas kecil dengan ruang serambi dan almari pakaian. Tingkat 3 dan 4 disediakan untuk studio rakaman, bilik hotel dan dewan tarian.

Semasa menghias premis, parket kayu ek digunakan, tangga mempunyai lapisan getah. Sekiranya boleh, disarankan untuk mengunjungi pameran atau persembahan. Teater ini sentiasa menanti penonton dan menawarkan pelbagai persembahan untuk dipilih. Alamat: K. Marx, 55A. Dari sini anda boleh berjalan ke pawagam Proletary.

Muzium Muzik Terlupa

Kedudukan tarikan (Voronezh): 4.8

MUZIKAL LUAR BIASA

Di Muzium Muzik Terlupa, anda dapat melihat alat muzik kuno dan mendengar bunyinya. Ia terletak di bangunan House of Culture of Mechanical Engineers dan telah beroperasi sejak 2007. Lawatan berpandu diadakan di sini dengan demonstrasi alat secara berbayar dan percuma. Para pengasas menganggap tugas mereka untuk mengembalikan muzik tradisional lama ke budaya moden Voronezh.

Sebilangan besar pameran dibeli dari pemilik persendirian, jarang sekali diberi kehidupan kedua. Pengrajin muzium membuat salinan instrumen kuno dengan penyertaan pemuzik profesional. Di sini anda boleh menemui gusli dan paip Rusia, chonguri dan lyres, biola mini dan juga bagpip Scotland. Tidak setiap hari anda dapat melihat sekeping sejarah dan menyimpannya di tangan anda. Oleh itu, Muzium Muzik Terlupa wajar mendapat perhatian setiap tetamu kota. Alamat: 9 Januari 108.

Teater Drama dinamakan A. Koltsova

Peringkat tarikan (Voronezh): 4.7

THEATER DRAMA  A. KOLTSOVA

Teater Drama ditubuhkan pada tahun 1802. Dia mengumpulkan banyak pelakon berbakat dengan harganya, di antaranya V. Bukhtoyarov, A. Gladnev, T. Egorova, V. Yurov. Teater ini diketuai oleh pekerja seni terhormat Petrov V.S. Semasa Perang Dunia Kedua, bangunan itu telah rosak, dan pada tahun 1947 ia dipulihkan sepenuhnya. Ia dilapisi dengan gaya klasik dan kelihatan seperti segitiga bersudut tegak dengan sudut potong.

Komposisi ini sangat padat. Daripada jumlah keseluruhan, hanya kotak panggung di tengah dan portico di hadapan fasad yang menonjol. Di salah satu teater tertua di Rusia, bola amal Gabenor diadakan. Bangunan ini termasuk dalam daftar negara tempat peninggalan budaya rakyat Rusia. Alamat: Prospek Revolusi, 55.

Muzium Seni. Kramskoy

Peringkat tarikan (Voronezh): 4.6

IM SENI SENI.  KRAMSKY

Muzium seni wilayah yang diberi nama Kramskoy melengkapkan penilaian. Ia wujud dengan nama ini sejak tahun 1984. Kini dana mempunyai lebih dari 22,000 pameran dari bidang arca, grafik, lukisan. Pekerja Muzium menjalankan aktiviti penyelidikan, mempersembahkan karya di pameran utama.

Kawasan dewan pameran adalah lebih dari 700 kaki persegi. meter. Bahagian koleksi yang indah digambarkan di sini. Muzium ini menyajikan lukisan Kramskoy, Tropinin, Bryullov. Bangunan tiga tingkat mempunyai sudut bulat dan fasad elegan dengan lapisan dalam bentuk kalungan dan atribut muzium. Tempat ini patut dikunjungi untuk setiap tetamu Voronezh yang ingin menyentuh sebahagian sejarah bandar dan Rusia secara keseluruhan. Alamat: Revolution Avenue, 18/1.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen