20 pancing terbaik untuk memancing

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Cara memilih pancing untuk berpusing

Bertentangan dengan kepercayaan umum bahawa pemintalan adalah elemen terpenting dan penting bagi peralatan untuk memancing produktif, tanpa tali pancing, prosedur ini sama sekali tidak masuk akal. Oleh itu, seperti halnya joran, pilihan pancing juga harus didekati secara menyeluruh. Apa yang harus anda perhatikan?

  1. Diameter garis. Parameter yang mempengaruhi ciri pemutus, penglihatan benang di dalam air dan jumlahnya pada gelendong gelendong. Dipilih berdasarkan pilihan dan tujuan anda sendiri (biasanya berdasarkan percubaan dan kesilapan).
  2. Daya putus. Kriteria yang menunjukkan beban yang dapat dibawa oleh pancing tanpa putus. Sebagai peraturan, semua benang polimer menjalani serangkaian ujian makmal sebelum dijual. Jangan jujur ​​mempercayai angka yang diperoleh semasa ujian tersebut, kerana menunjukkan kemampuan sampel dalam keadaan ideal. Dalam penangkapan ikan yang sebenar, banyak faktor mempengaruhi kemampuan garis untuk menahan beban, hingga sudut pengekalan batang pemintal, komposisi dan suhu air, serta pelbagai ciri lanskap (batu tajam, cangkang batu, dll.). Sentiasa pertimbangkan perkara ini sebelum membeli.
  3. Jumlah yang tidak menentu. Pilihan mengikut kriteria ini dikaitkan dengan banyak nuansa, hingga ke tempat yang disukai (ukuran dan kedalaman takungan) dan jenis memancing (jig, twitching, dll.). Rangkaian produk di kedai memancing penuh dengan tali pancing dengan panjang 50 hingga 300 meter. Tetapi pilihan yang paling 'popular' adalah dan tetap menjadi sampel dengan ketenangan 100-150 meter, jadi lebih baik memberi mereka keutamaan.
  4. Kekakuan. Kriteria adalah ciri tahap kekuatan pancing. Benang polimer lembut tidak menyebabkan kewaspadaan pada penduduk sungai, tetapi memiliki kemampuan untuk meregangkan, kusut ketika ditangkap dan usia, yang pada saat genting dapat menyebabkan rehat yang tidak dijangka tepat pada waktu memancing. Garis tegar ini sesuai untuk memancing dengan tukang gunting berat dan gewang 'gesit' lain, tetapi juga mempunyai kekurangannya. Jauh lebih sukar untuk melepaskan gelendong, penyerapan kejutan yang buruk, patah ketika membengkok dan tidak mengikat simpul yang kuat.
  5. Ketelusan. Parameter yang sangat mempengaruhi kecekapan memancing. Semasa memilih pancing, cari spesimen tanpa warna atau 'pelangi' yang berubah warna ketika direndam di lajur air. Adalah sangat penting bahawa benang polimer tidak terlalu menonjol terhadap latar belakang air (idealnya, ia sepenuhnya bergabung dengan bahagian bawah).

Penarafan pancing terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Garis monofilamen terbaik 1 Nanodis Binatang Perak Daiwa Ginro RUB 500
2 Pasukan Kejohanan Salmo 320 RUB
Garis fluorokarbon terbaik 1 Sufix Castable 100% Fluorocarbon Clear 150 m 1 120 RUB.
2 Megabass Dragoncall Black Jungle 1 640 RUB.
3 Salmo Fluorocarbon Troutino Lembut 150m 830 RUB.
4 Berkley Trilene 100% fluorokarbon 440 RUB
Garis terbaik untuk pengumpan 1 Tenggelam Pisau Colmic 150m 0.230mm 505 RUB.
2 Kosadaka Cinergy 110m 0.25mm 1 920 RUB
3 Cralusso Feeder & Carp Fishing Line 150m 0.22mm 430 RUB
Garis terbaik untuk tali leher 1 Sufix kameleon 20m 7kg 800 RUB.
2 Cralusso Feeder & Carp Braided Hooklength Sinking 10m 20lb 535 RUB
Pancing terbaik untuk ikan mas 1 Garisan Tork FOX Hijau 1,099 RUB.
2 CLIMAX CULT CARP LINE Z-SPORT 1 640 RUB.
3 Sentuhan gol Korda 2 819 RUB.
Pancing terbaik untuk pike 1 SHIMANO ASPIRE SILK SHOCK 150 m, 0.20 mm 480 RUB
2 SUFIX DURAFLEX CLEAR 100 m 0.25 mm 300 RUB.
3 SHIMANO TECHNIUM LINE 200 m 0.18 mm 1,040 RUB.
Pancing musim sejuk terbaik untuk jig 1 Kekuatan ais salmo 196 RUB
2 Berkley FireLine Micro Ice Fused Original 350 RUB.
3 SUFIX ICE MAGIC RUB 160

Garis monofilamen terbaik

Nanodis Binatang Perak Daiwa Ginro

Penilaian 4.9

Nanodis Binatang Perak Daiwa Ginro

Nanodis Daiwa Ginro Silver Beast boleh dianggap sebagai pemimpin dalam nisbah kualiti-ke-harga. Daiwa suka bereksperimen dengan aspek yang berbeza dari peralatan mereka, tetapi siri ini dipersembahkan sebagai ciptaan yang fokus dan tidak abstrak, yang dirancang untuk meningkatkan prestasi memancing pada musim panas.

Pancing monofilamen dicirikan oleh beban pemecahan yang sangat tinggi (hingga 5.4 kilogram), yang dicapai kerana penentukuran diameter tepat sepanjang keseluruhannya. Ini memegang simpul dengan baik dan, seperti yang dijamin oleh pengeluar, praktikalnya tidak mempunyai kesan memori. Yang terakhir, bagaimanapun, dibantah oleh nelayan itu sendiri – selekoh tidak muncul di monofile, tetapi dia ingat garis besar bentuk yang diadopsi dengan baik. Jenis daya tarikan utama yang sesuai dengan Ginro Silver Beast Nanodis adalah tukang gelung (hingga tahap yang lebih rendah), ekor dan pemintal.

Kelebihan

  • nilai tinggi beban pemecah (untuk garis dengan diameter 0.285 mm – 5.4 kg);

  • penentukuran tepat sepanjang keseluruhan penat lelah;

  • daya tangkapan tinggi (terutamanya ikan trout);

  • ciri warna kuning, bergabung dengan air.

keburukan

  • kehadiran kesan ingatan ringan.

Pasukan Kejohanan Salmo

Penilaian 4.8

Pasukan Kejohanan Salmo

Pasukan Tournament Salof monofilamen berkualiti tinggi bukan tergolong dalam kategori barisan teratas untuk peminat memancing musim sejuk, tetapi ia dapat mengatasi tugas langsungnya dengan sempurna. Diameternya dalam siri ini bervariasi dari 0,102 hingga 0,223 milimeter, dan ukurannya (dengan penyimpangan kecil dalam jarak toleransi) dipelihara sepanjang keseluruhannya, yang kadang-kadang merupakan dosa 'puncak' yang disebutkan di atas. Bersantai di pasaran domestik agak sedikit – yang paling biasa adalah pilihan 50 meter, lebih jarang 75-ki. Namun, kenyataan ini sama sekali tidak merosakkan kesan umum proses penangkapan ikan.

Ciri utama Pasukan Tournament Salmo adalah kehadiran lapisan tapak khas yang dapat melindungi monofilamen dari kehausan yang kasar dan tidak memberi kesan ingatan. Tetapi kelebihannya tidak terbatas pada ini: menurut pernyataan pengguna, tali pancing adalah penghalau air dan dapat mengekalkan keanjalan walaupun pada -20 darjah Celsius.

Kelebihan

  • keadaan keanjalan yang sangat baik walaupun dalam keadaan fros yang teruk;

  • kehadiran lapisan tahan haus pelindung;

  • hampir tidak dapat dilihat garis pancing walaupun di air jernih;

  • penghalau air.

keburukan

  • usaha memecahkan sebenarnya sedikit kurang daripada yang dinyatakan.

Garis fluorokarbon terbaik

Sufix Castable 100% Fluorocarbon Clear 150 m

Penilaian 4.9

Sufix Castable 100% Fluorocarbon Clear

Syarikat terkenal yang terkenal Sufix telah menggembirakan pemancing dengan siri fluorokarbon tahan lama, sesuai untuk merajut tali leher dan digunakan sebagai tali pancing utama. Secara objektif, Castable 100% Fluorocarbon Clear adalah benang paling serba boleh dalam kategori ini, kerana beberapa sebab. Pertama, adalah perlu untuk menonjolkan peningkatan daya tahan bahan terhadap waterjet, tindakan sinar UV dan kesan pemotongan dari gigi tajam pemangsa. Kedua, pemanjangan fluorokarbon adalah urutan besarnya kurang daripada monofil piawai. Berkat sekumpulan kualiti seperti itu, benang ini sangat sesuai untuk berkedut (kerana mencegah gewang ditembak) dan berputar, memungkinkan anda merasakan umpan sepanjang keseluruhan proses memancing.

Persoalan harga dalam kasus Sufix Castable 100% Fluorocarbon Clear bahkan tidak dipertimbangkan: monofile lebih daripada mengimbangi kos kecekapan dan ketahanan, yang sangat menyenangkan bagi peminat memancing.

Kelebihan

  • keseimbangan kos dan parameter kualiti;

  • tahap ketahanan yang tinggi terhadap faktor negatif;

  • pelbagai muatan maksimum yang dirasakan (dari 1.5 hingga 9 kilogram);

  • kebolehpanjangan sifar.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Megabass Dragoncall Black Jungle

Penilaian 4.8

Megabass Dragoncall Black Jungle

Keistimewaan utas siri ini dalam penjualan runcit adalah kerana warna warnanya yang tidak biasa. Megabass Dragoncall Black Jungle adalah fluorokarbon hitam unik yang digunakan terutamanya untuk memancing ikan mas sebagai saluran utama. Walaupun tahap ketegaran yang tinggi, ia menunjukkan hasil yang memuaskan dari segi keanjalan dan kelenturan, kerana ia memegang simpul dengan baik dan tidak patah pada lipatan. Ini muncul di pasar dalam tiga versi: seratus meter melepaskan 0.235 dan 0.285 dalam keratan rentas dan 0.400 mm 'kelas berat' 80 meter, mampu menahan beban berterusan hingga sembilan kilogram.

Dragoncall Black Jungle tidak suka memancing di perairan cetek dan di lapisan atas badan air, kerana ia menyebabkan kewaspadaan pada ikan. Unsurnya adalah pendalaman yang ketara, di mana benang hampir sepenuhnya bergabung dengan permukaan bawah. Oleh kerana ketahanannya terhadap pemakaian yang kasar, masa pakai Hutan boleh mencapai 3-5 musim, walaupun dalam keadaan beban berat berkala dan pengumpulan keletihan secara beransur-ansur.

Kelebihan

  • keupayaan untuk menahan beban pecah sehingga sembilan kilogram;

  • kecergasan untuk memancing ikan mas;

  • gabungan kekakuan, keanjalan dan kelenturan;

  • simpulan yang kuat dan rintangan haus.

keburukan

  • warna tertentu, ikan yang membimbangkan di lajur air atas.

Salmo Fluorocarbon Troutino Lembut 150m

Penilaian 4.7

Salmo Fluorocarbon Troutino Soft

Salmo juga tidak ketinggalan, menawarkan fluorokarbon 'kuat' kepada pengguna dengan harga yang menarik. Troutino Soft telah memantapkan dirinya sebagai bahan pemimpin yang boleh dipercayai yang mampu menahan beban jangka pendek yang ketara. Kekuatan pemutus dinamik benang dengan keratan rentas terbesar (0.28 mm) ialah 5.5 kilogram, yang dengan sendirinya tidak begitu banyak. Walau bagaimanapun, margin kekuatan 'kritikal' memungkinkan untuk menahan beban puncak dari 9-10 kilogram, yang benang ini dinilai sebagai tali.

Ciri ciri lain dari Troutino Soft adalah peningkatan kelembutan dan, sebagai akibatnya, beberapa kecenderungan untuk meregangkan. Tetapi sebaliknya, dengan input seperti itu, ia memegang simpul dengan baik dan membolehkan anda mencapai kesan daya pecah puncak yang sama.

Kelebihan

  • peningkatan kelembutan dan peningkatan kekuatan simpulan;

  • keupayaan untuk mengekalkan usaha puncak yang ketara;

  • tidak kelihatan di dalam air;

  • keupayaan anti-pelelas yang baik;

  • hayat perkhidmatan yang panjang.

keburukan

  • lama-kelamaan, ia sedikit boleh meregangkan dan menipis.

Berkley Trilene 100% fluorokarbon

Penilaian 4.6

Berkley Trilene 100% fluorokarbon

Benang fluorocarbon Berkley Trilene telah berjaya melampaui batas ketat kelasnya dan masih menjadi bahan utama untuk menjadi garis utama untuk memancing. Walau bagaimanapun, langkah ini dibenarkan hanya dalam satu kes: apabila perspektif pengguna adalah untuk memburu ikan piala. Oleh itu, sampel dengan diameter 0.38 pada gulungan 150 meter mampu menahan beban pecah sehingga 12 kilogram. Dalam kes lain (terutamanya dengan keratan rentas kecil) Berkley Trilene paling baik digunakan sebagai pemimpin yang disebutkan di atas.

Mengenai ciri-ciri, semua wakil siri dibezakan dengan kepekaan serendah mungkin dan, sebagai hasilnya, tahap kepekaan yang tinggi. Tanpa lapisan pelindung, benang polimer tahan terhadap kesan zarah pelelas dengan baik, sehingga jangka hayatnya boleh berubah hingga lima musim penuh. Secara umum, ia adalah optimum dari segi ciri-ciri, ia hampir tidak mendapat populariti, tetapi ia pasti layak mendapat tempat di antara yang terbaik.

Kelebihan

  • telus, mempunyai sifat tenggelam yang baik;

  • dengan sempurna menahan haus dan beban yang kasar;

  • mempunyai kepanjangan 'sifar'.

keburukan

  • harga tinggi;

  • populariti rendah di kalangan nelayan domestik.

Pancing terbaik untuk pengumpan

Tenggelam Pisau Colmic 150m 0.230mm

Peringkat 5.0

Pisau kolik tenggelam

Pancing, yang menyebabkan banyak kebisingan di kalangan pemancing berpengalaman, secara aktif dipromosikan oleh pengilang sebagai alat untuk memancing umpan dan pengapung. Alasan untuk resonansi komuniti nelayan adalah ciri-ciri mekanik yang meragukan dari garis, sehingga dijamin tidak wajar ketika memasuki pasar. Tetapi perkara pertama yang pertama: Colmic Blade Sinking mempunyai beban pemutus tertinggi pada 7.5 kilogram. Ini cukup untuk memancing ikan piala hampir dari kedalaman – terutamanya ikan mas dan ikan 'cinta damai' yang lain (walaupun pemangsa juga jatuh untuk umpan tertentu).

Kelemahan utama garis pancing adalah adanya kesan ingatan yang sebenarnya, yang tidak langsung muncul, tetapi secara beransur-ansur. Pada mulanya, 'janggut' dapat menangkap pemancing walaupun dengan tarikan sedikit pun, apatah lagi kesalahan pemutus yang serius. Dan walaupun kesan ini hilang setelah dua minggu (rata-rata) 'meletakkan' garis pada kili, pada mulanya praktikalnya mustahil untuk menggunakannya … kecuali ketika memancing dengan pelampung yang disebutkan.

Kelebihan

  • Pancing paling sukar dalam kategori (7.5 kilogram dengan penampang 0.23 milimeter);

  • waterjet dan perlindungan geseran yang baik;

  • penyerapan kejutan kerana peningkatan keanjalan – kehadiran margin keselamatan yang kritikal.

keburukan

  • kesan ingatan mekanikal.

Kosadaka Cinergy 110m 0.25mm

Penilaian 4.9

Kosadaka Cinergy

Pancing pengumpan maju yang direka dengan teknologi Fusion Max Power Dyneema yang unik. Langkah ini memungkinkan untuk meningkatkan kapasiti muatan model (6.48 kilogram) dengan bahagian yang agak kecil (hanya 0.25 milimeter), tetapi sifat positif yang jelas tidak terbatas pada ini. Inovasi dari segi pengeluaran secara semula jadi tercermin dalam ketepatan garis, yang memperoleh ketebalan ideal (dalam lingkungan toleransi) sepanjang keseluruhan 110 meter yang dilepaskan.

Peningkatan kelancaran permukaan Kosadaka Cinergy, pada gilirannya, memberi kesan positif dalam mengurangkan haus geseran benang monofilamen. Tetapi dengan perlindungan dari sinar ultraviolet, keadaannya agak berbeza. Pada mulanya, kesan merosakkan radiasi yang tidak dapat dilihat akan diratakan, tetapi lama-kelamaan aspek ini akan bertindak lebih dan lebih intensif, menjadikan garis pancing tidak dapat digunakan. Namun, tidak seorang pun pemohon yang diinsuranskan dari peringkat akhir kitaran hidup, terutama kerana Cinergy akan dapat menjalani beberapa musim penuh sebelum dibebaskan.

Kelebihan

  • keadaan pemuatan yang baik dengan diameter garis yang agak kecil;

  • penentukuran berketepatan tinggi sepanjang keseluruhan;

  • perlindungan yang boleh dipercayai terhadap haus geseran;

  • aplikasi Dyneema teknologi canggih.

keburukan

  • penurunan daya tahan terhadap sinaran UV semasa operasi.

Cralusso Feeder & Carp Fishing Line 150m 0.22mm

Penilaian 4.8

Cralusso Feeder & Carp Fishing Line

Pancing monofilamen tugas berat untuk tujuan khas, direka untuk memancing umpan dan ikan mas. Mempunyai salutan khas yang mengandungi fluor yang menghalang kesan agresif zarah kasar pada bahan asas benang. Dengan penampang 0.22 milimeter, ia dapat menahan beban berterusan hingga empat kilogram, yang menjadikannya cukup selesa untuk bekerja dengan ikan besar keluarga ikan mas.

Sebagai tambahan kepada perlindungan kasar, lapisan Cralusso Feeder & Carp Fishing Line memberikan perlindungan yang boleh dipercayai terhadap sinar ultraviolet, dengan itu, secara umum, mencegah peregangan dan penipisan benang yang tidak dapat dielakkan. Memori mekanikal adalah minimum tetapi muncul sedikit semasa penggunaan berterusan. Warna garis berwarna hijau gelap, yang memungkinkannya bergabung dengan permukaan bawah dan tidak menarik perhatian baik ketika memancing umpan atau ikan mas.

Kelebihan

  • tidak mengganggu pemutus gear jarak jauh;

  • harga rendah;

  • perlindungan yang memuaskan terhadap lelasan dan pendedahan UV;

  • menahan beban sehingga empat kilogram.

keburukan

  • tidak dikenali

.

Pancing terbaik untuk tali leher

Sufix kameleon 20m 7kg

Penilaian 4.9

Sufix Kameleon

Seorang lagi wakil syarikat Sufix, dikembangkan berdasarkan tenunan benang Dyneema. Berbeza dengan fleksibiliti dari segi aplikasi, tetapi tidak dapat membanggakan nilai tinggi menahan beban dalam dinamika (hanya tujuh kilogram). Paling sering digunakan untuk pemburu umpan, umpan dan ikan mas, sedikit lebih jarang – untuk jig klasik dan berkedut. Ia memerlukan usaha yang sangat baik, berkat ia terkenal sebagai salah satu tali yang paling dipercayai di pasar perikanan.

Juga, gabungan daya apung netral dan hijau penyamaran dapat ditambahkan ke aset 'Bunglon' – dengan warna yang berbeza, tambah ini dapat diratakan menjadi kekurangan. Menurut pakar yang popular, pilihan dengan bersantai 20 meter nampaknya paling ideal – yang tidak mereka gemari sejauh 10 meter, masih menjadi misteri. Secara umum, baik dari segi harga dan dari segi operasi, Sufix Kameleon menimbulkan sedikit kritikan, yang mana ia adalah salah satu bahan leash terbaik dalam penilaian kami.

Kelebihan

  • harga yang menguntungkan;

  • bersantai optimum (20 meter);

  • menenun dengan benang Dyneema;

  • pengekalan simpulan yang sangat baik dan kelenturan bahan.

keburukan

  • tidak dikenali.

Cralusso Feeder & Carp Braided Hooklength Sinking 10m 20lb

Penilaian 4.8

Cralusso Feeder Carp Hooklength Sinking 10m

Bahan tali yang murah, yang merupakan tali lapan teras yang dikepang dengan peningkatan kapasiti beban. Diasah untuk menjaga sentakan yang kuat ketika menggigit, yang khas untuk memancing makanan dan ikan mas. Dalam dinamika yang lancar, berat tahan adalah 9.1 kilogram tanpa ubah bentuk serat yang dapat dilihat, tetapi semua yang berada di luar tepi pasti menyebabkan kemunculan air mata mikro.

Dari kualiti lain dari Braided Hooklength Sinking, seseorang dapat menonjolkan kecenderungan untuk cepat tenggelam ke dasar, yang sangat memudahkan menutupi rig. Secara umum, pemancing memberikan ulasan yang sangat menggembirakan mengenai bahan tersebut, tetapi perhatikan had akut untuk bersantai dengan hanya satu pilihan dengan jarak sepuluh meter.

Kelebihan

  • tahap kos yang boleh diterima;

  • ambang beban pecah tinggi (9.1 kilogram);

  • kelembutan dan kecenderungan untuk cepat menuju ke bawah;

  • diasah untuk digunakan dalam memancing makanan dan ikan mas.

keburukan

  • hanya satu pilihan bersantai.

Pancing terbaik untuk ikan mas

Garisan Tork FOX Hijau

Peringkat 5.0

Garisan Tork FOX Hijau

Kebahagiaan untuk musim panas 2016, yang terus mendapat kedudukan tinggi kerana kosnya rendah. Kapasiti muatannya tidak dapat disebut rujukan – dengan diameter 0,30 milimeter, ia dapat menahan hanya 5 kilogram. Tetapi penunjuk jarak pemutus berada pada tahap tinggi: alasannya adalah permukaan licin pancing sepanjang keseluruhannya, yang mengurangkan geseran ketika keluar dari gulungan dan pada cincin.

Warna hijau dari Garisan Torsi FOX menjadikan benang kurang kelihatan di dalam air, yang penting ketika berburu dengan ikan yang berhati-hati. Nelayan yang berpengalaman menyatakan bahawa sangat mungkin untuk menangkap ikan mas besar yang dekat dengan piala di pancing, tetapi kebanyakan ikan kecil menjadi 'mangsa' utamanya.

Kelebihan

  • keseimbangan harga dan sekumpulan ciri;

  • jarak pemutus yang baik;

  • boleh diterima (tetapi tidak merujuk) berat maksimum yang dibenarkan (5 kilogram);

  • daya tarikan yang tinggi, terbukti di lapangan.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

CLIMAX CULT CARP LINE Z-SPORT

Penilaian 4.9

CLIMAX CULT CARP LINE Z-SPORT

CLIMAX CULT CARP LINE Z-SPORT adalah siri yang disesuaikan untuk pertandingan sukan. Ini mudah dilacak dengan pemilihan bahagian – jarak garis merangkumi pilihan dengan diameter hanya 0.25 milimeter, menahan beban hingga 5.8 kilogram. Perbezaan utama di antara mereka hanya dalam parameter warna: pengguna boleh memilih dari benang berwarna kuning tembaga, coklat, kuning dan oren. Inti CLIMAX CULT CARP LINE Z-SPORT terbuat dari nilon elastik dan diletakkan di dalam fluorokarbon, yang lebih tahan terhadap pelbagai faktor negatif (sinaran UV, regangan dan pemakaian kasar).

Secara umum, pemilihan nilai penampang kecil bertujuan untuk meningkatkan jarak pemutus, kerana garis seperti itu memiliki daya tahan yang lebih sedikit dan keluar dari kili lebih cepat. Berdasarkan faktor kos, ia juga berada dalam kedudukan yang baik, dan oleh itu adalah calon yang sesuai untuk masuk ke peringkat terbaik.

Kelebihan

  • komposisi gabungan (nilon + fluorokarbon);

  • penjara kerana pemutus jarak jauh;

  • kebolehubahan warna;

  • hipersensitiviti.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Sentuhan gol Korda

Penilaian 4.8

Sentuhan gol Korda

Korda Touchdown adalah rangkaian garis karp, penekanan utama di mana diletakkan pada tahap kepekaan maksimum. Kesan yang serupa dicapai melalui penggunaan bahan regangan rendah yang tahan terhadap aus kasar dan, sebagai hasilnya, mempunyai ciri penerbangan yang optimum.

Secara umum, semua tali pancing dalam siri ini dicirikan oleh daya angkat yang baik dan daya tahan kejutan. Pancing yang paling tipis (dengan diameter 0,4 milimeter) untuk memancing dapat menahan 6,3 kilogram berat nominal, dan yang paling tebal (hanya 0,03 milimeter lebih banyak) – 9,1 kilogram.

Menurut para nelayan, semua maklumat yang diberikan oleh pengilang adalah benar, namun, dari segi ketahanan, garisnya sedikit kurang daripada standard tinggi. Rata-rata, satu 'bahagian' bersantai (150 meter) cukup untuk beberapa musim penuh. Tetapi memandangkan panjang keseluruhan Touchdown tanpa pilihan adalah 1000 meter, kebimbangan mengenai keselamatan dapat dibuang.

Kelebihan

  • membawa muatan hingga 9.1 kilogram;

  • kepekaan dan kandungan maklumat yang tinggi;

  • coklat, menutupi garis pada kedalaman.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Pancing terbaik untuk pike

SHIMANO ASPIRE SILK SHOCK 150 m, 0.20 mm

Peringkat 5.0

SHIMANO ASPIRE SILK SHOCK

Garis pancing dengan nama yang sengaja mencolok tidak dapat mengabaikan penilaian kami, kerana ia adalah salah satu yang paling popular dan berkesan di pasaran perikanan domestik. 'Silk Shock' di bahagian 0,20 milimeter mempunyai rata-rata parameter tekanan yang dirasakan – hingga 4,4 kilogram per rehat. Bukan hasil terbaik dalam barisan, tetapi yang pasti paling popular (seperti yang dibuktikan oleh ulasan dan data penjualan).

Ketahanan ASPIRE SILK SHOCK secara konsisten tinggi untuk Shimano. Kepanjangan (untuk semua kelembutan garis) adalah minimum dan memberikan penginderaan yang sangat baik. Tetapi ciri utama model ini (dan siri secara keseluruhan) adalah pembungkusan yang direka khas. Shimano Barrierpack sepenuhnya menutupi garisan pada kekili, dengan itu mencegah kehilangan kerja awal sebelum ini kerana faktor-faktor negatif. Jumlah kosnya agak melebihi anggaran, tetapi secara umum ia dibenarkan oleh kombinasi kualiti monofilamen yang sangat baik.

Kelebihan

  • kehadiran pembungkusan khas yang menghalang kesan negatif persekitaran di talian;

  • penentukuran berkualiti tinggi dan nilai tegasan maksimum yang boleh diterima (sehingga 4.4 kilogram);

  • penginderaan yang baik dengan regangan minimum.

keburukan

  • tidak dikenali.

SUFIX DURAFLEX X10 CLEAR 100 m 0.25 mm

Penilaian 4.9

SUFIX DURAFLEX X10 CLEAR

Masuk ke peringkat SUFIX DURAFLEX X10 CLEAR disebabkan oleh faktor kos rendah, yang menekankan, secara umum, kualiti yang boleh diterima (tetapi bukan rujukan) dari garis anggaran. Kinerjanya menetapkan pengguna dengan cara yang positif, tetapi melihat lebih dekat masih menunjukkan sedikit kekurangan. Hasil yang luar biasa merangkumi nisbah diameter benang dengan beban tahan – pecah 0,25 milimeter apabila ambang 7 kilogram dilampaui. Terdapat kelenturan dan kelembutan yang tidak menahan tenunan simpul yang kuat, serta peregangan hampir sifar, yang menjamin (sekurang-kurangnya) kepekaan yang dapat dilalui.

Masalah utama SUFIX DURAFLEX X10 CLEAR terletak pada gangguan keseragaman bahagian sepanjang bersantai. Akibatnya, beberapa pemancing mengalami gangguan yang tidak dijangka (pada tekanan garis bawah yang jelas), yang menyebabkan kekeliruan dan kegusaran. Satu preseden yang tidak menyenangkan, tetapi tidak kritikal, terutama dengan harga yang sebegitu.

Kelebihan

  • nisbah diameter dan beban yang baik;

  • harga rendah;

  • keseimbangan parameter kelembutan / kelenturan dan kepanjangan / kepekaan.

keburukan

  • jarang berlaku pelanggaran keteguhan dimensi keratan rentas sepanjang keseluruhan garis.

SHIMANO TECHNIUM LINE 200 m 0.18 mm

Penilaian 4.8

SHIMANO TECHNIUM LINE 200

Garis 'kesan' berkualiti Jepun premium yang dibuat menggunakan teknologi pembinaan 3 teras. Pendekatan pengeluaran ini membawa kepada penilaian berlebihan terhadap ketahanan aus (anda perlu berusaha sangat keras untuk 'membunuh' garis ini sekurang-kurangnya dalam beberapa musim), sensorik (pemindahan bahkan semiton usaha untuk berputar), serta mematahkan usaha. Dalam versi yang paling popular dengan keratan 0.18 milimeter, ini tidak dirasakan (di sini, cukup untuk memuatkan beban 3.3 kilogram untuk dipecahkan), namun, pada bahagian besar, tren lebih jelas dikesan (contohnya, pada 0.40 milimeter – 16.2 kilogram).

Walaupun TECHNIUM LINE 'power' jelas tergolong dalam kategori benang yang cepat tenggelam, yang mencirikannya hanya dari sisi positif. Jangkauan garis adalah sekitar 12% (menurut data eksperimen) – ini adalah salah satu petunjuk terbaik di kelasnya. Tetapi dari segi kos, sampel berteknologi tinggi sedikit kehilangan pesaing dari segi penilaian. Oleh kerana harganya, yang berharga 1.000 rubel, ia terutama dibeli oleh nelayan yang berpengalaman – sebahagian besar dari mereka lebih suka menggunakan pancing yang lebih anggaran dan kurang 'canggih'.

Kelebihan

  • peningkatan ketara dalam daya pemecahan yang dirasakan dengan peningkatan bahagian yang kecil;

  • pemanjangan dalam lingkungan 12%;

  • kepekaan yang baik;

  • ketahanan (rata-rata, ia digunakan selama 4-5 musim).

keburukan

  • harga tinggi.

Pancing musim sejuk terbaik untuk jig

Kekuatan ais salmo

Penilaian 4.9

Kekuatan ais salmo

Sekiranya wakil lain dari kategori itu adalah model pancing sepanjang musim, maka Salmo Ice Power adalah monofilamen musim sejuk semata-mata bagi mereka yang suka memancing dengan jig. Mengkalibrasi dengan sempurna sepanjang keseluruhan penggulungan (hingga seperseribu milimeter terdekat), ia memberikan tegangan pecah yang dijamin yang dinyatakan dalam laporan pengeluar. Sebenarnya, dengan kenaikan diameter dari 0,08 hingga 0,30 milimeter, nilai tegangan berubah dalam julat 0,52-6,95 kilogram.

Salmo Ice Power tidak menunjukkan masalah dengan pembekuan dan penyerapan air, yang menunjukkan fungsi penghalau air dan pelindung yang baik dari cangkang pelindung. Kesan ingatan, yang sangat menjijikkan bagi semua pemancing, tidak dapat dilihat di belakangnya. Peregangan sifar memberikan kepekaan maksimum pada garis, sehingga pengguna memiliki kawalan yang tepat terhadap proses memancing dan waktu gigitan. Memandangkan harga rendah (untuk bersantai 50 meter) 'Ice Power' adalah pilihan terbaik di antara jenisnya.

Kelebihan

  • kerentanan rendah terhadap regangan, daya deria tinggi;

  • perlindungan benang yang boleh dipercayai dari penyerapan dan pembekuan kelembapan;

  • ambang voltan tahan yang ketara;

  • harga rendah.

keburukan

  • tidak dikenali.

Berkley FireLine Micro Ice Fused Original

Penilaian 4.8

Berkley FireLine Micro Ice Fused Original

Rangkaian pancing Jerman, sesuai untuk sebarang keadaan memancing: musim sejuk dan musim panas. Berbeza dengan kualiti dan ketelusan yang tinggi, yang membolehkan anda menangkap pemangsa yang paling berhati-hati. Ditambah dengan peregangan minimum, Berkley FireLine Micro Ice Fused Original menawarkan kepekaan tinggi kepada pengguna yang membolehkan kawalan yang lebih baik terhadap proses makan dan gigitan.

Beban putus talian (bergantung pada diameter) berbeza antara 1.5-4.8 kilogram. Oleh itu, di sebalik komitmen untuk memikat cahaya, FireLine Micro Ice Fused Original membolehkan anda menangkap ikan besar. Perch dan pike sering menjadi mangsanya, kadang-kadang pike hingar dan idea tertangkap. Dengan harga yang agak rendah, ini adalah salah satu tawaran terbaik di segmen pada masa ini.

Kelebihan

  • penglihatan lengkap di dalam air;

  • harga yang boleh diterima;

  • kapasiti beban yang baik;

  • kepekaan tinggi kerana pemanjangan rendah.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

SUFIX ICE MAGIC

Penilaian 4.7

SUFIX ICE MAGIC

Garis monofilamen berkualiti yang hanya menunjukkan ciri terbaiknya semasa musim memancing musim sejuk. Mari kita berterus terang: untuk memancing musim panas terdapat banyak sampel yang lebih berkualiti, jadi SUFIX ICE MAGIC sepanjang musim akan diketepikan.

Untuk analisis yang lebih terperinci, perlu juga diperhatikan bahawa tidak lama dahulu produk ini mempunyai masalah serius dengan kekuatan, yang hampir tidak mencapai batas nominal. Sebabnya mudah: pengilang tidak mengawal penentukuran garis pancing sepanjang keseluruhannya, jadi dalam beberapa kes penampang sangat diremehkan. Sudah tentu, ini disertai oleh tebing dan kerumunan pembeli yang sering marah. Sehingga kini, Sufix telah meninjau semula proses pembuatannya dan akhirnya menghasilkan sampel yang berkualiti. Beban pecah dinilai antara 1 hingga 3.3 kilogram dan bergantung sepenuhnya pada diameter benang nominal.

Kelebihan

  • kesediaan syarikat untuk 'mengusahakan kesilapan';

  • penentukuran diameter tepat sepanjang penggulungan;

  • banyak pilihan memancing – tahap serba boleh yang tinggi.

keburukan

  • pada masa lalu, garis yang agak tidak stabil.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen