20 novel terlaris

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Tidak semua karya sastera dunia menjadi warisan budaya, tetapi karya-karya yang plotnya telah menarik jutaan pembaca pada masa yang berlainan menjadi buku terlaris, filem dibuat pada mereka, persembahan dipentaskan. Dalam peringkat ini, kami membentangkan 20 novel terlaris dari seluruh dunia.

Penilaian novel terlaris

Pencalonan sebuah tempat novel penilaian
Penilaian novel terlaris 1 'Kebanggaan dan Prasangka' oleh Jane Austen (1813) 5.0
2 'Museum of Innocence', Orhan Pamuk 4.9
3 'Jumpa' oleh Jojo Moyes 4.9
4 'Panggil saya dengan nama anda', Andre Asiman 4.8
5 Gone With the Wind oleh Margaret Mitchell 4.8
6 The Thorn Birds oleh Colin McCullough 4.7
7 'A Walk to Love' oleh Nicholas Sparks 4.7
8 Utara dan Selatan oleh Elizabeth Gaskell 4.7
9 'Dengan cinta', Rosie, Cecilia Ahern 4.6
10 Kesalahan di Bintang oleh John Green 4.6
11 'Yang Satu', Kira Kass 4.5
12 Senja oleh Stephenie Meyer 4.5
13 'Bridget Jones's Diary' oleh Helen Fielding 4.5
14 'P.S. Saya sayang awak ', Cecilia Ahern 4.4
15 'The Bridges of Madison County' oleh Robert James Waller 4.4
16 Angin Asin oleh Sara Gio 4.3
17 'Lavender Room' oleh Nina Gheorghe 4.2
18 Dream Street House oleh Lisa Jewell 4.2
19 '#HateLove', Anna Jane 4.1
20 'Hanya Bersama', Anna Gavalda 4.0

'Kebanggaan dan Prasangka' oleh Jane Austen (1813)

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 5.0

'Kebanggaan dan Prasangka' oleh Jane Austen (1813)

Novel Jane Austen membawa pembaca ke England pada akhir abad ke-18. Di tengah-tengah plot adalah keluarga Bennet – lima anak perempuan telah dewasa dan bersiap untuk berkahwin. Calon yang jelas untuk hati salah seorang saudari adalah jiran baru Mr. Bingley, seorang lelaki sejati muda yang menikmati kejayaan wanita cantik. Tidak lama kemudian, dia mengembangkan rasa simpati terhadap puteri sulungnya Bennett. Rakan Bingley, Encik Darcy, seorang pemuda yang sombong dan sombong, juga jatuh cinta dengan Jane, tetapi lama-kelamaan dia akan menjalin kasih sayang kepada saudara perempuan lain dari keluarga besar. Plot ini mempunyai banyak selok-belok, intrik, watak lakonan, yang digambarkan oleh pengarang secara terperinci dengan cara terbaik abad ke-18.

'Pride and Prejudice' adalah karya yang mengubah hidup dalam sastera dunia yang menandakan permulaan feminisme dan novel psikologi. Pada masa yang sama, Jane Austen dapat membuatnya ringan, santai, pada masa yang sama serius dan matang. Filem dan siri diambil berdasarkan buku.

'Museum of Innocence', Orhan Pamuk

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.9

'Museum of Innocence', Orhan Pamuk

Kedudukan peringkat kedua adalah novel karya pengarang Turki Orhan Pamuk 'Museum of Innocence'. Ini adalah kisah romantis mengenai cinta lembut yang diimpikan oleh orang yang berlainan tahun dan sepanjang masa. Turki 'Romeo and Juliet' pewaris keluarga kaya Kemal dan gadis miskin Fusun, seperti dalam klasik genre, tidak dapat bersama. Penulis mengeksplorasi rentetan jiwa pahlawan terdalam, menyebabkan pembaca menjadi lirik yang halus dan menyenangkan.

Orkhan Pamuk, pemenang Nobel dalam kesusasteraan, menjemput pembaca ke muzium yang menakjubkan, yang mengandungi lebih daripada 1000 perkara biasa, satu atau lain cara yang berkaitan dengan kenangan cinta: anting-anting yang hilang, tiket filem, puntung rokok, gambar, sapu tangan wanita dan banyak lagi, antara pameran malah ada sisa-sisa kereta lama … Ngomong-ngomong, eksposisi itu memang ada di Istanbul di Beyoglu, Cukurcuma Caddesi, Dalgıc Cıkmazı, 2.

'Jumpa' oleh Jojo Moyes

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.9

'Jumpa' oleh Jojo Moyes

'Sampai saya bertemu dengan anda' adalah salah satu kisah terindah mengenai cinta tidak selesa dua orang yang sama sekali berbeza. Dengan menilai ulasan pengkritik dan pembaca, dengan membiasakan diri dengan karya, anda dapat merasakan keseluruhan perasaan dari kemarahan hingga putus asa, cinta dan simpati.

Lou Clark, watak utama buku ini, mengetahui segala-galanya mengenai hidupnya: dia mempunyai pekerjaan yang stabil dan seorang lelaki muda yang kemungkinan besar tidak disukainya. Tetapi semalam semuanya runtuh seperti rumah kad, dia kehilangan pekerjaannya, sekarang Lou dikelilingi oleh masalah yang perlu diselesaikan …

Bertahun-tahun sebelumnya, Will Traynor, seorang peminat sukan lasak dan pemuda aktif, dilanggar oleh sebuah motosikal di lorong pejalan kaki, setelah itu dia diikat dengan kerusi roda. Dia tidak bergerak, kehilangan minat dalam hidup dan mencari jalan untuk meninggalkan dunia ini.

Nasib membawa Lou dan Will bersama: gadis itu mendapat pekerjaan sebagai jururawat untuknya. Emosi pertama – permusuhan bersama secara beransur-ansur berubah menjadi minat dan perasaan lembut … Kini kehidupan pahlawan tidak akan pernah sama.

Setelah dilancarkan pada tahun 2013, novel 'Me Before You' adalah kejayaan yang luar biasa – pada bulan-bulan pertama, lebih daripada setengah juta salinan buku terjual, novel tersebut masuk dalam senarai buku terlaris di New York, diterjemahkan ke dalam tiga lusin bahasa, kemudian Metro-Goldwyn- Mayer mengarahkan filem dengan nama yang sama berdasarkan karya.

'Panggil saya dengan nama anda', Andre Asiman

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.8

'Panggil saya dengan nama anda', Andre Asiman

Novel Call Me by Your Name (atau Call Me by Your Name) adalah kisah sensual tentang jatuh cinta, keinginan seksual, tarikan, tetapi bukan pasangan jantina tradisional, tetapi dua lelaki – seorang pemuda Itali Elio Perdman dan seorang saintis muda Amerika Oliver.

Kisah ini diceritakan dari perspektif Oliver dalam perspektif retro sebagai peringatan peristiwa yang bermula 20 tahun yang lalu. Terdapat banyak adegan eksplisit dalam buku ini, yang dijelaskan dengan baik oleh pengarang dengan menggunakan kekejaman dan sensualitas, tetapi karya itu tidak boleh disebut erotis.

Terdapat perdebatan di kalangan pengkritik dan pembaca mengenai adakah cinta antara Oliver dan Elio, oleh itu, untuk menjawab soalan ini untuk diri kita sendiri, kami mengesyorkan membaca novel yang luar biasa ini, yang muncul di Rusia hanya pada Februari 2019.

By the way, buku ini difilemkan oleh pengarah Itali Luca Guadagnino.

Gone With the Wind oleh Margaret Mitchell

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.8

Gone With the Wind oleh Margaret Mitchell

Buku terlaris dunia 'Gone with the Wind' oleh Margaret Mitchell memenangi cinta pembaca di semua negara di dunia. Perang Saudara Amerika, Scarlett muda terselamat dari kelaparan, kehilangan orang tersayang, kehidupan pahlawan berubah di luar pengiktirafan. Namun, cinta masih berkilauan dalam jiwa, tetapi setelah menguburkan suaminya yang tidak dicintai, Scarlett memahami bahawa impian naifnya terhadap Ashley tidak dibenarkan, hatinya kini menjadi milik orang lain.

Novel sastera lirik XX awal dibaca dalam satu nafas setiap saat, tanpa kehilangan kaitannya, hingga hari ini. Adaptasi Gone with the Wind tahun 1939 termasuk dalam dana emas pawagam dunia, pita dengan nama yang sama menerima 8 Anugerah Akademi dalam pelbagai pencalonan.

The Thorn Birds oleh Colin McCullough

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.7

The Thorn Birds oleh Colin McCullough

Yang berikutnya dalam novel peringkat 'The Thorn Birds' adalah kisah, kisah beberapa generasi dari keluarga Cleary Australia yang sama, sejak awal abad ke-20. Penulis pertama kali mengenali pembaca dengan Meggie dan rombongan muda, membesarkannya di halaman buku kepada seorang wanita dewasa, ketika anak-anaknya yang sedang berkembang muncul, sehingga plotnya secara bertahap berkembang, dipenuhi dengan wajah baru. Terdapat banyak watak dalam novel ini, tetapi tidak begitu sukar untuk mengikutinya: Colin McCullough berjaya memperkenalkan dan mengungkap setiap watak secara organik dengan pendapat dan pandangan hidupnya.

Apa lagi yang diperhatikan oleh pembaca yang berkenalan dengan kisah ini adalah gambaran megah mengenai sifat dan landskap Australia, yang secara organik menempatkan harta pusaka keturunan keluarga watak utama. Sekarang penyebutan benua selatan dikaitkan bukan sahaja dengan kanggaru.

'A Walk to Love' oleh Nicholas Sparks

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.7

'A Walk to Love' oleh Nicholas Sparks

Novel mengenai cinta muda pertama “A Walk to Love” adalah kisah Landon Carter, yang kembali ke bandar pemuda Beaufort setiap tahun untuk kenangan. Klasik genre adalah cinta antara lelaki dari keluarga kaya dan anak perempuan pendeta, disertai dengan kebahagiaan besar dan pada masa yang sama kesakitan. Perasaan ini tidak pernah berulang lagi!

Nasib membawa anak muda bersama di sekolah, di pentas persembahan teater. Tidak suka, pujian diri kanak-kanak 'emas' secara beransur-ansur berkembang menjadi perasaan yang bergetar … Pahlawan tumbuh di halaman buku, dan kemudian penyakit gadis itu tidak dapat disembuhkan.

Kisah ini diceritakan bagi pihak Carter yang sama, yang setiap kali berada di dermaga mengenangkan tahun-tahun bahagia yang dia habiskan bersama Jamie yang dikasihinya.

Utara dan Selatan oleh Elizabeth Gaskell

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.7

Utara dan Selatan oleh Elizabeth Gaskell

Novel ini berlaku pada abad ke-19 di England. Keluarga pendeta Hale meninggalkan bandar Helston di selatan, yang menolak untuk dihormati kerana keraguan mengenai kepercayaan itu. North Milton menyambut para pahlawan dengan udara yang tercemar oleh kilang dan suasana yang keras, dalam suasana ini anak perempuan keluarga Margaret merasa sangat tidak selesa, terutama setelah tinggal di London yang mulia dengan seorang makcik kaya. Gadis itu popular di kalangan lelaki, dia telah berulang kali menerima tawaran perkahwinan, tetapi dia menolak semua pelamar, bahkan temannya yang setia. John Thornton, seorang perindustrian muda, Margaret muda nampaknya seorang yang hina dan kurang ajar, dan rasa tidak senang orang saling berlaku. Tidak perlu dikatakan, perasaan berubah dengan perjalanan kampung, tetapi ke mana semuanya akan memimpin?

Terdapat banyak pahlawan dalam buku ini, tetapi dalam wataknya, keadaan selatan dan utara jelas dapat dikesan: yang pertama lembut, lembut, lemah lembut dan sombong, yang terakhir itu dingin dan kasar. Seperti Margaret dan John.

'Dengan cinta', Rosie, Cecilia Ahern

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.6

'Dengan cinta', Rosie, Cecilia Ahern

Cecilia Ahern yang berbakat membuka tema perasaan manusia yang hangat dalam novel dengan tajuk yang bercerita 'Dengan Cinta'. Gadis Rosie dan pemuda Alex menulis surat antara satu sama lain selama bertahun-tahun, saling mempercayai rahsia, menjaga keakraban yang hilang dalam dunia digital moden. Penulis menunjukkan betapa mendalamnya perasaan dan betapa tidak pentingnya peredaran masa.

Rosie dan Alex yakin bahawa mereka akan berada di sana antara satu sama lain dalam saat-saat sukar dalam hidup. Namun, nasib mempunyai rancangan lain: ia memisahkan kekasih, pemuda itu pergi bekerja di luar negara. Komunikasi diteruskan dengan surat, e-mel, rakan-rakan masih berharap dapat melihat anda tidak lama lagi, kerana Alex akan belajar di Harvard, dan Rosie berada di Boston. Tetapi kes itu mengubah rancangan lagi: gadis itu hamil dari seorang budak lelaki dari sekolah.

Bagaimana nasib Rosie dan Alex, apakah mereka dapat bersama dan mengatasi rintangan dalam perjalanan penyatuan semula? Novel Cecilia Ahern akan menyentuh rentetan jiwa yang paling dalam.

Kesalahan di Bintang oleh John Green

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.6

Kesalahan di Bintang oleh John Green

Novel The Fault in the Stars adalah kisah mendalam dan sensual dua remaja yang saling mencintai. Heila baru berusia 16 tahun, tetapi dia tidak lagi dapat bernafas dalam-dalam dan bergerak dengan susah payah, dengan latar belakang apa yang terjadi dia terjun ke dalam dirinya sendiri dan terbatas dalam komunikasi dengan orang lain. Keadaan berubah apabila, pada pelajaran kumpulan sokongan, gadis itu bertemu Augustus, dan kemudian pergi bersamanya ke Amsterdam ke penulis Van Houten, pengarang novel kegemaran Hazel 'The Tsar's Affliction', secara harfiah dipotong pada pertengahan kalimat untuk mengetahui akhir sebenar karya itu. Bertemu dengan orang ini bukanlah momen paling menggembirakan dalam hidup para pahlawan.

Watak utama adalah impulsif, gelisah, penuh dengan semua tanda-tanda baligh. Keinginan untuk hidup dan cinta lebih kuat daripada rasa takut akan kematian, yang mereka hadapi, dengan harapan mendapat nasib. Pada masa yang sama, Hale dan Augustus yang paling menyeksa bukanlah pendekatan akhir zaman, tetapi cemburu dan salah faham, sehingga menjadi ciri orang yang sama sekali berbeza perangai dan pandangannya, walaupun masih muda. Tetapi mereka bersama, tidak kira apa.

'The Stars Are Fault' adalah sebuah novel yang mesti dibaca oleh semua orang, bahkan orang dewasa, buku ini tidak akan meninggalkan siapa pun yang acuh tak acuh, dan kisah itu akan membantu memahami banyak momen yang tidak asing lagi dalam kehidupan kita masing-masing.

'Yang Satu', Kira Kass

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.5

'Yang Satu', Kira Kass

Acara di kerajaan: pertandingan diadakan, kemenangan di mana dianugerahkan mahkota dan jantung Putera Maxson. Dan gadis apa yang tidak mahu berkahwin dengan putera? Dari 35 pemohon, hanya sebilangan kecil yang mara ke final, di antaranya watak utama bernama Amerika. Dia bahkan tidak dapat memimpikan hadiah, tetapi sehingga dia berada dalam senarai peserta, sama sekali tidak dijangka untuk dirinya sendiri.

Peristiwa itu dibayangi oleh situasi yang bergolak di kerajaan: pemberontak beroperasi penuh di jalan, melanggar keamanan di istana. Amerika memahami bahawa jika ingin menang dan menjadi pesaing hati seorang pangeran, ia akan memerlukan banyak usaha.

Senja oleh Stephenie Meyer

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.5

Senja oleh Stephenie Meyer

Kisah yang terkenal, yang tidak asing lagi bagi semua orang dari filem, berdasarkan novel karya Stephenie Meyer. Twilight adalah bahagian pertama dari kisah lima jilid. Di dalamnya, pembaca diperkenalkan kepada watak utama, vampir dan manusia serigala. Watak utama Isabella Swan jatuh cinta dengan Edward Cullen dan mengetahui rahsia asal usul dan kehidupannya. Dia adalah salah satu yang pertama mengetahui bahawa bukan hanya orang biasa yang tinggal di sebuah bandar yang tenang, di mana hampir tidak ada cuaca yang baik.

Pembaca, di tangan siapa buku “Twilight” jatuh setelah menonton filem dengan nama yang sama, perhatikan: halaman-halaman cerita disajikan dengan lebih mendalam, penulis memberikan gambaran menarik mengenai kawasan itu, perasaan para pahlawan; anda dapat menangkap banyak momen halus yang tidak ditangkap oleh pengarah, yang membuat anda jatuh cinta dengan karya terkenal dengan cara baru.

'Bridget Jones's Diary' oleh Helen Fielding

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.5

'Bridget Jones's Diary' oleh Helen Fielding

Buku seterusnya dalam penilaian kami, 'Bridget Jones's Diary', juga difilemkan oleh pembuat filem Hollywood.

Novel ini diterbitkan sebagai buku harian peribadi seorang wanita dari London. Ia mempunyai segalanya: menghitung kalori, rokok asap, membuka jiwa, dan juga penerangan terperinci mengenai perkara yang harus dilakukan sepanjang hari. Bridget 'berusia lebih dari 30', dia belum berkahwin, yang selalu teringatkan persekitarannya, cuba menghubungi peguam Mark Darcy. Sudah tentu, pada mulanya para pahlawan sama sekali tidak saling menyukai.

Lebih jauh lagi, plotnya berubah mengikut tradisi terbaik siri Mexico: gadis itu bertemu dengan Daniel Cleaver, berselingkuh dengannya, menikmati hidup. Pada masa ini, terdapat perselisihan antara ibu bapa, ibu meninggalkan lelaki lain. Bridget, cuba memahami keadaan ini, kehilangan teman lelakinya, yang pada masa ini memutuskan untuk berkahwin dengan orang lain.

Siapa yang akan tinggal bersama Bridget Jones? Buku hariannya akan diceritakan.

Menarik: Plot buku ini berdasarkan kisah 'Pride and Prejudice' karya Jane Austen. Diari Bridget Jones pada dasarnya adalah kisah yang sama, tetapi diunjurkan ke dunia moden. Walau bagaimanapun, novel ini bukan pembuatan semula buku abad ke-19, ia dilengkapi dengan sisipan terang dari realiti moden, yang ditulis secara organik dalam kisah yang disajikan.

'P.S. Saya sayang awak ', Cecilia Ahern

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.4

'P.S. Saya sayang awak ', Cecilia Ahern

Novel kontroversi 'P.S. Saya mencintaimu 'Cecilia Ahern menulis ketika dia baru berusia 21 tahun, itulah sebabnya mengapa banyak pembaca tidak menghargai penghujahan penulis. Heroin Holly Kennedy, setelah 15 tahun berkahwin, kehilangan orang yang paling disayanginya – suaminya. Selepas kematian, dia jatuh ke tangan sekumpulan surat dari kekasihnya, yang ditulis olehnya selama hidupnya. Terdapat huruf kecil dalam huruf, di akhir setiap helaian pengakuan 'P.S. Saya sayang awak '. Holly mengingati saat-saat gembira bersama Jerry.

Ramai pembaca tertanya-tanya mengapa Holly begitu sinis: mereka tertanya-tanya berapa lama berduka untuk suami mereka, betapa mudahnya mereka mengatasi kemurungan, di mana terdapat begitu banyak orang muda dari lawan jenis di sekelilingnya, bagaimana anda dapat menjalani gaya hidup yang mudah apabila hati anda mesti dalam hati kerinduan? Walau bagaimanapun, ini adalah sebahagian makna novel: belajar hidup bahagia, tidak kira apa, menjaga keseimbangan, menjauhkan diri dari stereotaip dan mendengarkan hati anda.

'The Bridges of Madison County' oleh Robert James Waller

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.4

'The Bridges of Madison County' oleh Robert James Waller

Mereka – orang dewasa, tetapi setiap keanak-anakan bersembunyi dari ketakutan mereka sendiri. Dia tinggal di sebuah ladang kecil, di mana terdapat sedikit orang, tetapi mereka semua asing dengan semangatnya. Dia tinggal di dunia ciptaannya sendiri, tersembunyi dari orang lain. Mereka berdua takut untuk membuka diri ketika mereka bertemu. Dua kesunyian, dua jiwa naif. Jambatan Madison County secara harfiah menghubungkan jalan dua orang.

Pertemuan itu benar-benar menghapus 'pagar' pelindung pahlawan, kerana semuanya berlaku secara spontan, tidak dapat diramalkan, lampu tidak dapat menahan tarikan dan cinta baru. Dia takut berhenti bergerak ke arahnya, dan dia tidak berani bergerak di depan, masih dipegang oleh ketakutannya sendiri.

Novel karya Robert James Waller menjadi buku terlaris di Amerika Syarikat, dianugerahkan Hadiah EBBIE, dan sebuah filem yang indah dengan nama yang sama ditembak berdasarkan karya tersebut, yang dibintangi oleh Meryl Streep dan Wedge Eastwood.

Angin Asin oleh Sara Gio

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.3

Angin Asin oleh Sara Gio

Peringkat itu tidak akan lengkap tanpa novel Salty Wind oleh penulis muda Sarah Gio. Ini adalah kisah yang bermula pada pertengahan abad yang lalu, pada tahun 1943. Anna Calloway bersama rakannya Kitty pergi ke pulau-pulau Polinesia Perancis untuk menjadi jururawat tentera. Terbiasa dengan kehidupan yang tenang dan tenang, rakan-rakan menjauh dalam lingkungan yang tidak dikenali.

Tidak lama kemudian, Anna bertemu dengan askar Westry Green, yang dengannya dia terganggu kerana tergesa-gesa rindu di rumah dan melupakan penyesalan kerana jarak kawannya. Mereka cuba merahsiakan hubungan mereka, tetapi mereka menghabiskan banyak masa bersama. Suatu hari, berjalan di sepanjang pantai liar, Anna dan Westri menjumpai sebuah pondok terbengkalai yang pernah menjadi milik artis. Mereka harus menyaksikan kejadian yang mengerikan.

Selepas cerita belakang, Sarah Gio mengambil tindakan hingga ke hari ini, ke Seattle. Anna Calloway menerima sepucuk surat dari Genevieve Thorpe dengan mesej mengenai pembunuhan yang berlaku bertahun-tahun yang lalu di pulau Borough Borough, yang sama dengan yang disaksikan oleh heroin dengan kekasihnya. Genevieve ada mengatakan sesuatu kepada Anna untuk menjelaskan apa yang berlaku.

'Lavender Room' oleh Nina Gheorghe

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.2

'Lavender Room' oleh Nina Gheorghe

Novel 'Lavender Room' oleh Nina Gheorghe dikeluarkan pada tahun 2013, dengan segera mendapat kejayaan cemerlang dan diterjemahkan ke dalam puluhan bahasa.

Jean Egaret memiliki sebuah kedai buku terapung yang ditambat ke pantai. Dia yakin bahawa hanya dengan membaca sastera yang baik seseorang dapat menyembuhkan dari luka kecil dan kadang-kadang dari luka rohani yang mendalam, untuk memperkaya dirinya secara emosional dan sensual. Atas sebab ini, dia menamakan kedainya sebagai 'Farmasi Sastera'. Walau bagaimanapun, 'ubat-ubatan' ini tidak membantu Jean sendiri untuk pulih dari kerugian yang dialami bertahun-tahun yang lalu, yang tidak berjaya dibubarkannya pada waktunya. Sehingga dua dekad berlalu.

Segala-galanya akan berubah pada satu musim panas, ketika Egare akhirnya memutuskan untuk menaikkan jangkar dan berangkat ke pelayaran laut untuk menemui kenangan sukar dan permulaan baru, harapan pembaharuan. Apa yang telah disediakan oleh hati Provence untuk Jean?

Dream Street House oleh Lisa Jewell

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.2

Dream Street House oleh Lisa Jewell

Rumah besar Toby Dobbs, penyair yang gagal, menjadi seperti sebuah asrama, di mana banyak orang berkumpul, disatukan oleh satu ciri – nasib sukar. Novel 'House on a Dream Street' mengungkap kisah mengalami situasi yang sangat teruk bagi setiap watak.

Serangkaian kejadian yang tidak dijangka memaksa Toby menjual rumah itu, tetapi untuk ini dia perlu mengusir penyewa. Untuk mempercepat prosesnya, dia secara sukarela membantu menyelesaikan masalah setiap peneroka, yang ternyata merupakan tugas yang mudah. Jirannya Leah datang untuk menolongnya. Adakah mereka akan dapat menyelesaikan masalah yang sukar dan diselesaikan untuk dijual?

'#HateLove', Anna Jane

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.1

'#HateLove', Anna Jane

Buku #hatredLove adalah bahagian kedua dari siri Pretend My Couple. Pada bahagian pertama, watak-watak lakonan adalah Dasha dan Danya yang sama, yang tidak saling menyukai sejak tadika. Kemudian mereka terpaksa belajar di sekolah yang sama.

Di bahagian kedua #HateLove wira burung hantu harus belajar bersebelahan di universiti yang sama. Dari budak nakal, Danya berubah menjadi lelaki tampan dengan sebilangan besar peminat. Dasha masih membencinya kerana 'buli' kebudak-budakan. Sekarang dia mempunyai teman lelaki yang dengan alasan tertentu sangat mengganggu Danya.

Plotnya berlangsung sedemikian rupa sehingga para pahlawan harus menggambarkan kekasih, dan kemudian pasangan. Adakah perasaan kebencian yang wujud antara Dania dan Dasha akan berubah menjadi cinta, atau adakah semuanya akan tetap sama?

Novel pemuda Anna Jane paling sesuai dibaca dari bahagian pertama untuk menggambarkan gambaran plot yang lebih baik, tetapi buku kedua ditulis sebagai cerita yang terpisah.

'Hanya Bersama', Anna Gavalda

Kategori: novel terlaris

Penilaian: 4.0

'Hanya Bersama', Anna Gavalda

Pada baris kedua, penutupan peringkat novel terlaris, karya Anna Gavald “Just Together” mengenai cinta, kebahagiaan, tentang kehidupan dalam semua manifestasi dari kegagalan yang tidak disengajakan hingga kemenangan besar. Watak utama novel ini adalah orang muda dan kesepian, berbakat, tetapi tidak berjaya. Philibert Marquet de la Durbelier intelektual dan bangsawan keturunan, seorang penjual kad pos yang pemalu selama 36 tahun, mempunyai sebuah pangsapuri besar yang diwarisinya. Di salah satu bilik tinggal Frank Lestafier, seorang koki restoran berbakat yang terpaksa menjaga seorang nenek berusia 83 tahun yang sakit. Camilla Fock, yang tinggal di loteng, mengalami anoreksia dan tekanan berterusan.

Para pahlawan yang disatukan di bawah satu bumbung berusaha saling membantu mengatasi kesukaran hidup dan memasuki corak baru yang cerah dengan harapan untuk masa depan yang menjanjikan dan bahagia.

Novel “Just Together” diterbitkan pada tahun 2004 dan selama bulan-bulan pertama ia dijual dalam edaran besar di Perancis, setelah itu diterjemahkan ke dalam puluhan bahasa di dunia, dan pada tahun 2007 ia berjaya difilemkan.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen