20 buku terbaik mengenai perniagaan

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Buku-buku yang ditulis dalam genre sastera perniagaan mula mengatasi karya-karya trend gaya penjualan yang lain. Ini disebabkan oleh kenyataan bahawa realiti moden telah mendorong banyak orang untuk terlibat dalam pendidikan diri, meningkatkan pertumbuhan peribadi dan mewujudkan sendiri semua syarat yang diperlukan untuk mencapai hasil tertinggi dan memperoleh kestabilan kewangan dan kebebasan. Kami telah mengumpulkan 20 karya perniagaan terbaik, beberapa di antaranya dibuat beberapa dekad yang lalu dan masih belum relevan, sementara yang lain baru sahaja diterbitkan, tetapi telah memenangi peminat bukan sahaja di kalangan pengurus, tetapi juga di kalangan elit perniagaan.

Penilaian buku terbaik mengenai perniagaan

Pencalonan sebuah tempat Nama produk Penarafan
Penilaian buku terbaik mengenai perniagaan 1 KERJA SEMULA 5.0
2 Bagus hingga Hebat 4.9
3 Berhenti bermimpi, sibuk! Cal Newport 4.9
4 Jangan takut untuk bertindak, Sheryl Sandberg 4.8
5 Tujuan. Proses penambahbaikan berterusan 4.8
6 Perniagaan dengan Kepantasan Pemikiran, Bill Gates 4.8
7 Perniagaan Bogel, Richard Branson 4.7
8 Tujuh Tabiat Orang Berkesan Tinggi 4.7
9 Seni membuat perjanjian 4.6
10 Force of Habit, Charles Duhigg 4.6
11 #Girlboss , Sofia Amoruso 4.5
12 Perniagaan dari awal. Kaedah Lean Startup untuk menguji idea dengan cepat dan memilih model perniagaan 4.5
13 Fikir dan Kembangkan Kaya, Bukit Napoleon 4.5
14 Lelaki terkaya di Babylon 4.5
15 Cara Memenangi Kawan dan Mempengaruhi Orang oleh Dale Carnegie 4.5
16 Cara Selesaikan Perkara, David Allen 4.4
17 Tidak akan mudah, Ben Horowitz 4.4
18 Kesedaran Fleksibel, Carol Dweck 4.4
19 Bertindak seperti pemimpin, berfikir seperti pemimpin, Erminia Ibarra 4.3
20 MBA saya sendiri. Pendidikan sendiri 100% 4.3

KERJA SEMULA

Pengarang buku: Jason Fraid dan David Heinemeier Hansson

Penilaian: 5.0

KERJA SEMULA

Tempat pertama dalam ranking adalah buku yang dikarang bersama oleh Jason Fried dan David Heinemeier Hensson. Ini bukan hanya lebih banyak petua, ini adalah panduan sebenar untuk tindakan yang perlu diberi perhatian. Dua orang usahawan yang berjaya dapat membuka mata mereka terhadap peraturan menjalankan perniagaan yang mapan, yang mana anda boleh berjaya dalam jangka masa yang panjang dan tidak selalu mencapai matlamat yang telah ditetapkan di awal jalan. Buku ini merupakan kejayaan luar biasa sebaik sahaja diterbitkan. Malah orang yang ragu-ragu dapat menghargai kaedah penyusunan perniagaan yang baru disajikan.

Pengarang boleh dipercayai. Ini adalah dua pengamal yang mengasaskan syarikat 37signals yang terkenal. Hari ini, produknya digunakan oleh berjuta-juta orang di seluruh dunia. Mereka akan berkongsi pengalaman mereka dan memberitahu anda ke arah mana yang harus bergerak, sama ada anda perlu mengembangkan lebih jauh, bagaimana merancang perniagaan anda dengan betul dan kesilapan apa yang harus anda pelajari untuk mencapai hasil yang nyata.

REWORK boleh menjadi panduan bagi calon usahawan, tetapi mereka yang sudah cukup berjaya dapat belajar banyak perkara. Pakar kami menasihatkan agar tidak menangguhkan kerja sehingga kemudian, untuk meningkatkan kecekapan pada hari esok dan tidak merasa beban tanggungjawab, tetapi kebebasan dan kemudahan yang luar biasa, yang tidak hanya membawa kepuasan, tetapi juga pendapatan yang nyata.

Bagus hingga Hebat

Pengarang Buku: Jim Collins

Penilaian: 4.9

Bagus hingga Hebat

Selama satu dekad, buku ini tidak kehilangan popularitinya dan termasuk dalam senarai karya sastera perniagaan terbaik dunia. Jim Collins telah bekerja untuk syarikat terkenal, mengajar di Universiti Stanford, dan bekerjasama dengan banyak organisasi awam. Hari ini dia menjalankan makmal yang mengkaji masalah pengurusan dan menasihati eksekutif syarikat.

Selama beberapa tahun, pengarang dan pasukannya mengumpulkan maklumat, melakukan tinjauan pengurus, meneliti syarikat yang berjaya dan tidak begitu berjaya, yang menyebabkan penulisan sebuah buku di mana anda dapat belajar bagaimana menjadi pemimpin yang kompeten dan mewujudkan kerajaan perniagaan anda sendiri. Perbezaan antara karya ini dan literatur perniagaan lain adalah bahawa semua prinsip telah diterapkan oleh banyak syarikat, dan hasilnya sangat menakjubkan.

Mengapa nama sedemikian? J. Collins percaya bahawa bukan “yang terbaik adalah musuh yang baik,” iaitu, “yang baik adalah musuh yang hebat.” Dia mengundang anda dalam 'perjalanan intelektual' sehingga pembaca dapat memahami bagaimana, dengan kehendak dan usaha, anda dapat mengubah perniagaan kecil menjadi syarikat yang hebat. Buku ini adalah ensiklopedia untuk membina perniagaan yang berjaya, jadi untuk mengetahui adalah mustahak jika bar anda bukan sekadar projek yang bagus.

Berhenti bermimpi, sibuk! Cal Newport

Pengarang Buku: Calvin Newport

Penilaian: 4.9

Berhenti bermimpi, sibuk

Calvin Newport adalah profesor sains komputer di Universiti Georgetown, pengarang buku bantuan diri, dan blog mengenai kejayaan pelajar dan alumni. Buku pesanan dari penilaian kami akan membolehkan anda memahami apa sebenarnya maksud 'pekerjaan sempurna'. Contoh orang sejati akan membantu anda memahami diri sendiri dan menentukan perkara yang lebih penting bagi anda: bermimpi dan menukar pekerjaan, bergerak dari satu tempat ke tempat lain, atau menguasai kemahiran dan mencapai profesionalisme untuk mencapai matlamat anda.

Banyak orang menunggu, berfikir bahawa suatu hari nanti mereka akan bernasib baik, menunggu saat bahagia ketika kenyataan bertepatan dengan impian itu. Penulis, secara ironis, meyakinkan banyak pihak bahawa sudah waktunya untuk berhenti berkhayal, sudah waktunya untuk bertindak, dan kemudian kejayaan tidak akan lama lagi.

Buku ini ditulis dalam bahasa yang jelas, dibaca dengan cepat dan mudah. Ini memberi anda peluang untuk memahami diri sendiri dan, akhirnya, memutuskan untuk menjadi berjaya dan mendapat kesenangan dan pendapatan dari perniagaan yang ada, mengembangkannya lebih jauh dan mengembangkan diri. Hujah penulis tidak berasas. Mereka disokong oleh hasil kajian ilmiah yang banyak. Sekiranya anda bosan mengejar impian anda, maka karya ini akan menjadi dorongan hebat untuk karier masa depan anda.

Jangan takut untuk bertindak, Sheryl Sandberg

Pengarang Buku: Sherrill Kara Sandberg

Penilaian: 4.8

Jangan takut untuk bertindak

Sherrill Cara Sandberg mengetahui secara langsung mengenai kejayaan. Dari pembantu penyelidik di Bank Dunia hingga Ketua Pegawai Operasi Facebook, dia menjadi satu-satunya eksekutif wanita di syarikat itu. Sebelumnya, dia memegang jawatan kanan di Jabatan Perbendaharaan AS, berkolaborasi dengan Google, Starbucks, Walt Disney. Dia setiap tahun termasuk dalam senarai orang yang paling berpengaruh di planet ini, adalah jutawan dolar.

Penulis membangkitkan masalah ketidaksamaan jantina dan memberitahu wanita bagaimana untuk mencapai kejayaan di dunia lelaki, yang, oleh peraturan yang tidak diucapkan, praktis ditutup kepada separuh umat manusia yang lemah. Hari ini, hanya 4% pemimpin syarikat global yang berpengaruh adalah wanita. Pengamal akan memberitahu anda bagaimana menyelesaikan masalah penting: kapan meminta kenaikan pangkat, bagaimana mereka tidak takut untuk memulakan semuanya dari awal, bagaimana merancang cuti bersalin dengan betul, dan yang paling penting, bagaimana mencari keseimbangan antara kerjaya dan kehidupan keluarga.

Buku ini memanggil bukan untuk menyembunyikan cita-cita anda, tetapi untuk mencapai impian anda. Dengan menggunakan contoh pengurus atasan syarikat besar yang berjaya dan teladannya sendiri, Sandberg memberitahu wanita bagaimana menjadi individu yang sepenuhnya dan mengaktualisasikan diri dalam perniagaan tanpa mengorbankan kehidupan peribadi dan keluarga.

Tujuan. Proses penambahbaikan berterusan

Pengarang Buku: Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox

Penilaian: 4.8

Matlamat - Proses penambahbaikan berterusan

Dalam penilaian kami, kami mencadangkan agar anda membiasakan diri dengan buku perniagaan sensasi dua pengarang yang berjaya. Eliyahu M. Goldratt terkenal sebagai penulis perniagaan terlaris. Selama beberapa dekad, dia bekerja untuk syarikat itu dalam bidang pengoptimuman teknologi pengeluaran. Jeff Cox tidak kurang popular di kalangan pembaca, yang mengkhususkan diri dalam pembuatan novel perniagaan.

Setelah membaca buku, anda dapat memahami bahawa semua orang boleh menjadi usahawan yang berjaya, yang utama adalah tidak takut dengan keinginan mereka dan berani maju. 'Tujuan. Proses 'Peningkatan Berterusan' ditujukan untuk pelbagai pembaca. Ditulis dalam bahasa yang jelas dan mudah diakses, ia lebih mirip karya seni.

Novel ini akan membantu orang yang menghadapi kesukaran untuk berfikir dengan tenang dan menganalisis masalah. Dengan menerapkan kaedah yang dicadangkan oleh penulis, dalam praktiknya, seseorang dapat belajar melihat hubungan kausal antara perancangan dan hasil. Penganalisis perniagaan dapat membantu anda membina dasar pintar, meningkatkan kecekapan pengeluaran dan mencapai kejayaan yang belum pernah terjadi sebelumnya. Metodologi yang dijelaskan sesuai untuk bidang aktiviti apa pun; ia telah diuji di syarikat kecil dan besar yang bertujuan untuk hasil kewangan.

Perniagaan dengan Kepantasan Pemikiran, Bill Gates

Pengarang buku: Bill Gates

Penilaian: 4.8

Perniagaan dengan kepantasan berfikir

Tidak ada orang seperti ini di dunia yang belum pernah mendengar tentang legenda perniagaan komputer William Henry Gates III, yang dikenali sebagai Bill Gates. Kelebihan utamanya adalah penciptaan syarikat Microsoft. Pengusaha Amerika itu berulang kali mendahului senarai orang terkaya di dunia dan bersedia untuk berkongsi rahsia kejayaannya dengan pembaca. Buku ini pertama kali diterbitkan pada tahun 1999 dan direka untuk eksekutif dan profesional yang berusaha menjadikan projek perniagaan berkesan dan menguntungkan.

Gates bercakap secara terperinci mengenai semua nuansa mencipta dan mengatur perniagaannya sendiri berdasarkan penggunaan teknologi maklumat. Sangat menarik bahawa penulis percaya bahawa mereka bukan hanya tujuan diri mereka sendiri, tetapi alat yang berkesan untuk membangun dan menjalankan perniagaan. Dia memberikan hujah menggunakan contoh Microsoft Perbadanan dan syarikat lain yang terkenal dan besar, berkongsi pengalamannya dan membincangkan semua peringkat pembentukan dan mencapai kestabilan dan kejayaan kewangan.

Walaupun buku ini diciptakan hampir 20 tahun yang lalu, semua kaedah yang dijelaskan masih relevan. Kami mengesyorkan untuk membacanya agar tidak hanya mendapat manfaat daripada pengalaman seorang pengamal perniagaan, tetapi juga untuk mengetahui sebab kejayaan salah seorang usahawan terkenal di planet ini.

Perniagaan Bogel, Richard Branson

Pengarang buku: Richard Branson

Penilaian: 4.7

Perniagaan bogel

Ramai orang tahu pengarang buku yang dipilih untuk penilaian kami sebagai usahawan, pelakon, atlet yang berjaya. Ini adalah versi terkini karya-karya autobiografiknya sebelumnya dan menceritakan tentang semua peringkat perkembangan perniagaannya sendiri. Hari ini, syarikatnya merangkumi lebih daripada 400 syarikat dalam pelbagai bidang aktiviti. Dan dari siapa anda dapat belajar dan memperoleh pengalaman jika bukan dari salah seorang ahli perniagaan Britain yang paling berpengaruh?

Karya itu menggunakan petikan sebenar dari buku nota pengarang. Dia akan menceritakan tentang semua naik turun syarikatnya, bagaimana dia berjaya mengatasi krisis kewangan, dan ini semua akan dijelaskan dengan terperinci terkecil dengan maksimum maklumat berguna. Ramai yang berminat untuk mengetahui bagaimana Branson berunding, kualiti apa yang mereka perhatikan ketika merekrut di syarikatnya, bagaimana anda dapat membuat karier dan menaikkan tangga kerjaya, yang merupakan idola dia di kalangan elit perniagaan.

Buku ini mudah dibaca, difahami oleh para pemula, tidak dibebani dengan definisi. Penulis menasihatkan untuk berhenti, mencerna maklumat dan merenungkan hujah dan aspek yang dicadangkan dalam karya. Perniagaan Naked diiktiraf sebagai sastera perniagaan terlaris di dunia, dan anda akan rugi banyak sekiranya anda mengabaikan buku ini.

Tujuh Tabiat Orang Berkesan Tinggi

Pengarang Buku: Stephen Covey

Penilaian: 4.7

Tujuh Tabiat Orang Berkesan Tinggi

Stephen Covey adalah penceramah profesional, perunding kepimpinan, dan pakar pengurusan. Tujuh Tabiat Orang Berkesan Tinggi adalah salah satu buku perniagaan yang paling berpengaruh. Seperti yang dinyatakan oleh penulis, karya ini adalah hasil karya banyak orang. Pengerjaannya bermula pada tahun tujuh puluhan abad yang lalu, ketika Covey menulis disertasi doktoralnya.

Buku ini menimbulkan banyak persoalan dan membuat anda memikirkan banyaknya. Yang utama adalah mengatur kehidupan anda sendiri. Kejayaan dan kesejahteraan selanjutnya bergantung pada ini. Penulis membuktikan bahawa anda perlu menjalani cara yang anda mahukan, dan bukan seperti yang diharapkan orang lain dari anda. Prinsip adalah ramuan penting untuk berjaya. Mereka adalah asas keberadaan kita, dan setelah memilih yang tepat, akan mudah dan senang untuk maju.

Penulis menyentuh pelbagai aspek kehidupan kita. Pertama sekali, kita mesti ingat bahawa tidak ada perkara seperti 'tidak ada pilihan'. Selalu ada, perkara utama adalah untuk melihat keadaan dengan secukupnya, dan kemudian banyak masalah akan berulang ke latar belakang. Bagi kejayaan, setelah membaca anda mulai memahami bahawa itu tidak diukur dalam bentuk wang, ini adalah konsep relatif, dan setiap orang mempunyai idea kebahagiaan mereka sendiri. Pakar mengesyorkan menikmati gaya penulisan pengarang yang menarik, meningkatkan harga diri anda, dan menjadikan hidup anda berwarna-warni dan menarik.

Seni membuat perjanjian

Pengarang buku: Tony Schwartz

Penilaian: 4.6

Seni membuat perjanjian

Sekiranya anda ingin memahami sebab-sebab kejayaan usahawan terkenal, dan Presiden AS semasa Donald Trump, maka buku penilaian ini sesuai untuk anda. Ini menggambarkan hari-hari bekerja seorang peniaga, tetapi hingga butiran terkecil, yang memungkinkan anda mengetahui bagaimana rundingan dijalankan, peristiwa apa yang dirancang, bagaimana transaksi utama disimpulkan. Sebilangan besar contoh yang diberikan akan membantu anda belajar bagaimana bersikap dalam situasi tertentu, dan apa yang harus diperjuangkan oleh setiap usahawan.

Perlu diperhatikan bahawa penulis tidak takut untuk membicarakan kekalahannya. Kesalahan yang dilakukan semasa rundingan dianalisis secara menyeluruh dan kesimpulan yang tepat diambil agar tidak berulang. Penulis sangat menghormati pesaing, memberikan contoh komunikasi beradab dengan pesaing. Dan satu lagi mesej penting dari D. Trump: ada baiknya berniaga bukan untuk keuntungan, tetapi untuk kesenangan, dan kemudian anda akan diberi kesejahteraan kewangan.

Karya ini ditulis dengan penuh rasa humor. Pembaca melihat sikap positif pengarang dalam hidup, di belakangnya berdiri teguh watak dan kemampuan untuk mencapai tujuan yang ditetapkan. Setiap baris yang ditulis mendorong orang untuk mengambil tindakan, jadi Art of Making Deals harus menjadi buku rujukan setiap pengusaha.

Force of Habit, Charles Duhigg

Pengarang buku: Charles Duhigg

Penilaian: 4.6

Kekuatan tabiat

Charles Duhigg adalah wartawan Amerika pemenang Hadiah Pulitzer yang merupakan wartawan kakitangan untuk penerbitan berprestij dan kini menjadi sebahagian daripada pasukan The New York Times. Dalam karyanya, dia mengemukakan pertanyaan tentang pengaruh kebiasaan terhadap privasi dan perniagaan, membantu meninggalkan banyak dari mereka dan menghidupkan logik untuk menghindari reaksi kebiasaan dan menjadi penguasa situasi.

Pernahkah anda terfikir mengapa anda melakukan ini dan tidak sebaliknya, mengapa pada waktu pagi anda terlebih dahulu membuat katil anda dan kemudian menggosok gigi, dan bukan sebaliknya, mengapa seluruh hidup anda sepenuhnya terdiri daripada corak yang membentuknya? Penulis tidak hanya menunjukkan sisi negatif tabiat. Mereka juga mempunyai kesan positif, sering menyelamatkan diri dalam keadaan yang tidak dijangka. Ch. Duhigg sepanjang cerita memberikan contoh orang dan syarikat di mana pembaca akan melihat pengaruh kebiasaan pada mereka. Di final, kita akan berkenalan dengan panduan untuk bertindak, yang perlu diberi perhatian khusus.

Setelah penerbitan buku ini, untuk masa yang lama terus berada di puncak karya terbaik, oleh itu pakar kami mengesyorkan agar anda mempelajarinya dan cuba mengubah tingkah laku anda untuk mencapai tujuan sebenar dalam kehidupan peribadi anda dan membina kerjaya.

#Girlboss, Sofia Amoruso

Pengarang buku: Sofia Amoruso

Penilaian: 4.5

#Girlboss

Sofia Amoruso adalah contoh jelas bagaimana anda boleh pergi dari seorang penganggur sederhana kepada wanita perniagaan dengan akaun bank berjuta-juta dolar. Kisahnya mengingatkan kisah Cinderella. Untuk mendapatkan insurans kesihatan, Sofia mendapat pekerjaan di perpustakaan, di mana dia mula belajar banyak dan menemui kemungkinan Internet yang tidak berkesudahan. Pada usia 22, dia memulakan kedai pakaian vintaj dan pada mulanya bekerja sendiri.

Buku yang dipilih bukan sekadar panduan untuk bertindak atau arahan untuk berniaga. Ditulis dengan cara yang ringan dan mudah diakses, ia tidak mengandungi momen ironi dan menyeronokkan. Pada awal perjalanan Sofia, ada yang tidak bertanggungjawab, kerana dia memanggil gadis dan lelaki yang 'jahat', dan pengalaman berkomunikasi dengan mereka membantu menghindari banyak kesalahan di masa depan.

Penulis memberi nasihat mengenai cara menggaji dan memecat pekerja dengan cekap, kualiti apa yang paling dia hargai, bagaimana mengawal aliran kewangan. Amoruso juga akan membincangkan bagaimana perasaan wanita dalam komuniti perniagaan moden, di mana lelaki mengambil peranan utama. Sekiranya anda tidak hanya mempercayai keajaiban, tetapi juga bersedia bekerja keras dan mencapai cita-cita anda, maka kisah menarik mengenai seorang gadis biasa yang telah menjadi pemilik sebuah kerajaan fesyen pasti akan kelihatan tidak hanya menarik, tetapi juga berguna.

Perniagaan dari awal. Kaedah Lean Startup untuk menguji idea dengan cepat dan memilih model perniagaan

Pengarang Buku: Eric Rees

Penilaian: 4.5

Perniagaan dari awal.  Kaedah Permulaan Lean

Pengarang buku itu, Eric Rees, adalah seorang usahawan Amerika yang akan memberitahu dengan teladannya bagaimana membuat perniagaan dan menerapkan idea baru. Berdasarkan kejayaan dan kegagalannya, dia telah mengembangkan metodologi pengurusan berdasarkan prinsip yang membantu para pemula bertahan. Karyanya berdasarkan konsep Jepun dalam pembuatan tanpa lemak. Ia melibatkan menyingkirkan aktiviti yang tidak berguna dan tidak membawa hasil.

Penulis membuktikan bahawa kurus tidak murah. Matlamat Lean Startup adalah untuk mengurangkan penggunaan masa dan sumber yang tidak cekap, menguji idea dengan cepat, mengesahkannya dengan fakta sebenar, dan sentiasa menyesuaikan model perniagaan yang dibuat. Dan hanya selepas itu anda boleh mula melabur dalam projek tersebut.

Buku ini termasuk dalam senarai karya terbaik dalam genre sastera perniagaan 2011. Dengan belajar dari pengalaman kehidupan nyata penulis, anda dapat membuang alat yang tidak berfungsi dan merangkumi tindakan yang bernilai bagi perniagaan anda. E. Rees membuktikan sekali lagi bahawa ia bukan masalah nasib atau nasib. Pendekatan saintifik yang diterapkan dalam praktik akan membuka jalan dan peluang baru untuk masa depan yang berjaya.

Fikir dan Kembangkan Kaya, Bukit Napoleon

Pengarang buku: Napoleon Hill

Penilaian: 4.5

Fikirkan dan menjadi kaya

Napoleon Hill, yang dilahirkan abad sebelum yang lalu, diakui sebagai salah satu penulis kejayaan terbesar. Think and Grow Rich diterbitkan pada tahun 1937 dan terjual lebih dari 20 juta salinan pada masa kematian pengarang pada tahun 1970, satu rekod sepanjang masa. Pakar percaya bahawa karya N. Hill adalah panduan klasik untuk mencipta kekayaan. Edisi terkini dikemukakan kepada pembaca moden, dengan mengambil kira realiti masa kita.

Rancangan jelas yang dikemukakan oleh penulis telah diikuti oleh orang selama beberapa dekad. Ia sesuai bukan hanya untuk perancangan perniagaan, tetapi untuk semua bidang kehidupan. Penulis telah mengumpulkan maklumat dan menganalisis kisah kejayaan 500 orang terkaya dan paling berpengaruh di dunia selama bertahun-tahun. Adalah selamat untuk mengatakan bahawa karya itu berdasarkan kisah nyata dan tidak ada alasan untuk tidak mempercayai pengarangnya.

Seperti yang diperhatikan oleh Hill, Andrew Carnegie mendorongnya dalam penyelidikan selama dua puluh tahun. Pada pandangan pertama, kebenaran sederhana membawa kepada hasil yang benar-benar menakjubkan, yang telah dibuktikan oleh orang-orang yang benar-benar memperoleh untung. Buku dari peringkat tidak hanya disyorkan untuk dibaca, tetapi akan membantu pembaca memilih jalan yang betul dan menjadi berjaya dan bahagia.

Lelaki terkaya di Babylon

Pengarang Buku: George S. Clayson

Penilaian: 4.5

Lelaki terkaya di Babylon

Buku yang menarik dan menarik bagi mereka yang memperjuangkan kekayaan dan kemerdekaan. Penulis mengungkap rahsia bagaimana mengumpulkan modal, menyimpannya dan membuatnya berfungsi untuk diri sendiri. Dia memotivasi untuk melakukan tindakan lebih lanjut dan membuktikan bahawa hasilnya berkadar langsung dengan usaha yang dilakukan. George S. Clayson menerbitkan karangan pertamanya pada tahun 1926. 'Orang Terkaya di Babylon' diiktiraf sebagai klasik dalam bidang ekonomi.

Mengapa Babilon? Pada zaman dahulu, penduduk sudah memahami undang-undang kejayaan dan pada masa itu telah menggunakan konsep 'wang', 'komoditi', 'pelaburan'. Kestabilan kewangan negara adalah bukti pilihan dasar yang tepat dan cara tindakannya. Pembaca akan menyukai gaya penceritaan. Ini bukan buku teks dengan istilah yang ketat dan kadang-kadang membingungkan. Ini adalah perumpamaan kisah tentang seorang lelaki yang akan menceritakan bagaimana dia menjadi penduduk terkaya di negeri ini, walaupun dia sama miskinnya dengan kebanyakan warganegara.

Buku perniagaan ini disyorkan bukan hanya untuk usahawan yang bercita-cita tinggi. Ini akan membantu remaja memahami apa yang mereka mahukan di luar kehidupan. Generasi yang lebih tua akan belajar bagaimana meningkatkan kewangan mereka dan mencapai kestabilan dan kebebasan.

Cara Memenangi Kawan dan Mempengaruhi Orang oleh Dale Carnegie

Pengarang buku: Dale Carnegie

Penilaian: 4.5

Cara Menang Kawan dan Mempengaruhi Orang

Pidato legenda, guru dan psikologi, berkat kerjanya, tidak hanya mendorong banyak orang untuk berjaya maju, tetapi dia sendiri membuktikan kebenaran kaedahnya, menjadi jutawan dolar. Buku ini, termasuk dalam penilaian, diterbitkan pada tahun 1936 dan telah menjadi panduan desktop untuk bertindak selama beberapa dekad. Banyak orang kaya di seluruh dunia mengesahkan bahawa dialah yang menjadi permulaan kesejahteraan dan kejayaan kewangan mereka.

Carnegie menyeru, pertama sekali, untuk memahami diri anda dan dalam hubungan dengan orang lain. Kompleks dan ketidakamanan kita adalah yang menghalang pertumbuhan peribadi kita. Setelah mengatasi ketakutan, belajar berkomunikasi dengan betul, banyak pengikut memperbaiki hubungan dalam keluarga, dapat membuat perniagaan sendiri dan menguruskan pasukan dengan sebilangan besar pekerja. Karya ini mengandungi contoh kisah hidup yang akan membantu dalam situasi tertentu untuk mengembangkan gaya tingkah laku dan mendorong tindakan yang betul.

Pada pandangan pertama, nasihatnya sangat mudah: senyum lebih banyak, tunjukkan minat pada orang lain, dengarkan percakapan dengan teliti dan bincangkan topik-topik yang menarik minatnya, pertama sekali, dan bukan anda. Penulis memperhatikan cara membuang diri, mengubah seseorang tanpa menyakitinya dan memperbaiki kehidupan keluarga. Pasti: buku perniagaan ini disyorkan untuk dibaca.

Cara Selesaikan Perkara, David Allen

Pengarang buku: David Allen

Penilaian: 4.4

Cara Selesaikan Perkara, David Allen

David Allen, seorang pakar dan perunding terkenal di dunia untuk meningkatkan produktiviti peribadi, akan memberitahu anda bagaimana menguruskan pemikiran dan urusan anda. Buku perniagaan ini telah menjadi buku terlaris dan telah diterjemahkan ke dalam beberapa lusin bahasa. Ini akan berguna bagi pemula dan mereka yang sudah biasa dengan metodologi pengarang, yang membantu memperuntukkan masa dengan betul untuk pekerjaan dan kehidupan peribadi, sambil mendapat kepuasan dari apa yang telah dilakukan.

Anda akan belajar mengumpulkan maklumat dan memilih yang paling penting daripadanya, menjaga minda yang jernih dan menangani segala tugas, bahkan yang paling sukar. Penulis, berdasarkan kajian selama dua puluh tahun, akan mengungkap rahsia bagaimana untuk mengelakkan tekanan yang timbul daripada urusan yang tidak diendahkan.

Buku D. Allen sangat dihargai oleh orang-orang dari pelbagai profesion. Ketepatan dan tindakan sebenar metodologi tersebut disahkan oleh usahawan dan pemodal, guru dan pelajar, pelakon dan pengarah, dan bahkan menteri dari pengakuan yang berbeza dapat membebaskan diri dari tekanan dari kebimbangan setiap hari. Tidak kira siapa anda, ahli perniagaan besar atau suri rumah biasa, kami pasti bahawa penerbitan itu pasti memberi manfaat kepada anda dan membantu anda mengatur kehidupan anda. Bekerja dan hidup tanpa tekanan atau kegelisahan!

Tidak akan mudah, Ben Horowitz

Pengarang Buku: Benjamin Abraham Horowitz

Penilaian: 4.4

Tidak akan mudah, Ben Horowitz

Pengarang buku perniagaan terkenal Benjamin Abraham Horowitz adalah seorang usahawan, blogger dan pelabur Amerika. Pengetahuan dan pengalamannya telah dikumpulkan dalam karya unggulan yang membantu syarikat permulaan untuk terus bertahan dan mengelakkan kesukaran pada awalnya. Penulis tergolong dalam kategori orang yang tidak memakai cermin mata berwarna mawar dan segera mengakui kepada diri mereka sendiri dan orang lain bahawa perniagaan bukan hanya kestabilan kewangan, ia adalah proses yang rumit dan memakan masa, dan tidak akan mudah selama ini.

Dia secara objektif menilai semua kesulitan dan, dengan menggunakan teladannya dan contoh usahawan lain yang berjaya, menganalisis setiap tindakan, menunjukkan bagaimana berperilaku dalam situasi tertentu. Anda akan dapat mengetahui apa yang harus dilakukan sekiranya pekerja yang mempunyai harapan tinggi tidak menepati mereka, bagaimana memecat dan menurunkan pekerja bawahan, jika diperlukan, dan mempertimbangkan banyak masalah sukar yang lain.

Buku ini mudah dibaca, gayanya cukup difahami, naratifnya tidak mengandungi humor. Anda boleh membaca lebih daripada sekadar nasihat teori lain. Segala-galanya disokong oleh amalan, itulah sebabnya baik pemula dan pengusaha yang ada disarankan “Tidak akan mudah” sebagai salah satu edisi terbaik sastera perniagaan moden.

Kesedaran Fleksibel, Carol Dweck

Pengarang Buku: Carol Dweck

Penilaian: 4.4

Kesedaran Fleksibel, Carol Dweck

Seorang pakar motivasi terkenal di dunia, seorang profesor di Universiti Stanford telah membuat sebuah buku yang telah membantu berjuta-juta orang mempercayai diri mereka sendiri dan mengubah hidup mereka menjadi lebih baik. Karya ini didasarkan pada hasil penelitian selama dua puluh tahun, mengumpulkan pengarang yang dapat menawarkan konsep revolusi pengembangan keperibadian.

Perlu diperhatikan bahawa K. Dweck tidak akan menerbitkan projek ilmiahnya, tetapi para pelajarnya menegaskan bahawa dia akan berkongsi penemuannya dengan semua orang yang berminat dengan soalan tersebut. Buku ini membantu melihat bukan sahaja perkembangan psikologi pada orang dewasa, tetapi juga pada kanak-kanak. Anda akan belajar mengapa bakat dan kecerdasan bukan komponen kejayaan yang paling penting, seberapa sering mereka tidak membantu dalam mencapai matlamat, tetapi hanya mengganggu, bagaimana meningkatkan prestasi akademik anak dan prestasi pengurus.

Pembaca akan dapat menentukan jenis kepunyaannya: orang yang mempunyai kesedaran yang tetap atau fleksibel. Untuk pertumbuhan selanjutnya, yang pertama harus berusaha untuk mengubah pandangan dunia mereka. Yang terakhir menuju ke tujuan mereka, tidak hanya bergantung pada bakat bawaan. Mereka bekerja keras dan mencapai keputusan tertinggi. Buku ini disyorkan untuk dibaca oleh sebilangan besar pembaca.

Bertindak seperti pemimpin, berfikir seperti pemimpin, Erminia Ibarra

Pengarang Buku: Herminia Ibarra

Penilaian: 4.3

Bertindak seperti pemimpin, berfikir seperti pemimpin, Erminia Ibarra

Sekiranya matlamat anda adalah untuk menjadi pemimpin dalam semua bidang kehidupan, maka buku perniagaan terpilih oleh Erminia Ibarra hanya yang anda perlukan. Seorang profesor dan guru terkenal di dunia mencipta konsepnya sendiri untuk mencapai kejayaan, yang akan mengajar peraturan asas. Dengan mengikutinya, anda boleh menjadi orang yang dihormati, dipercayai dan dikagumi. Prinsip-prinsip sederhana yang digariskan dalam buku ini dapat menghasilkan hasil yang sungguh mengagumkan.

Seperti yang dinyatakan oleh E. Ibarra, untuk belajar berfikir seperti pemimpin, seseorang mesti bertindak seperti pemimpin. Metodologinya telah membantu banyak pengurus menaiki tangga kerjaya dan membuat kerjaya yang memusingkan. Bukan hanya untuk profesional, ia juga menjadi panduan desktop untuk bertindak. Pemula yang baru memulakan perjalanan dengan segera dapat mengetahui arah mana yang harus bergerak untuk mencapai tahap tinggi dalam bidang pengurusan secepat mungkin.

Kerja ini akan membantu melakukan introspeksi yang kompeten dan mengenal pasti sebab yang menghalang peningkatan harga diri anda. Ramai yang akan terkejut dengan kaedah pengarang, yang bertentangan dengan konsep yang diterima umum. Sebilangan pembaca menyatakan bahawa buku itu terlalu berat untuk dibaca, terdapat banyak jadual dan grafik di dalamnya. Tetapi jika anda benar-benar ingin menjadi pemimpin, maka anda tidak harus menunggu cara mudah dan mudah untuk mencapainya.

MBA saya sendiri. Pendidikan sendiri 100%

Pengarang buku: Josh Kaufman

Penilaian: 4.3

MBA saya sendiri

Josh Kaufman adalah salah seorang pelatih perniagaan paling terkenal hari ini, yang mencadangkan untuk tidak mengeluarkan wang untuk latihan yang mahal, kerana bahkan universiti yang paling berprestij tidak selalu memberikan pendidikan yang sewajarnya. Program templat tidak selalu berguna untuk mengembangkan perniagaan anda, oleh itu penulis telah membuat metodologi yang dapat memberikan tahap pengetahuan yang diperlukan untuk masa depan yang berjaya dan stabil dari segi kewangan.

Penulis akan memperkenalkan anda kepada asas-asas keusahawanan dan pemasaran, menjelaskan konsep psikologi pertumbuhan peribadi dan reka bentuk model perniagaan. Nilai kaedah yang dicadangkan adalah bahawa dia menjalani latihan diri dari awal hingga akhir, kerana dia sudah bekerja di sebuah syarikat besar dan tidak ada waktu dan kesempatan untuk mendapatkan pendidikan. Matlamatnya tercapai, dan dia berkongsi hasilnya dengan orang lain. Halaman mengandungi maklumat dari buku perniagaan terbaik sepanjang masa, jadi anda tidak perlu mempelajari banyak buku panduan untuk memperoleh pengetahuan.

Banyak pembaca menghantar ulasan mereka kepada pengarang, di mana ada kata-kata terima kasih atas nasihat berharga dan latihan yang kompeten, untuk wang simpanan yang akan dikeluarkan untuk membayar sendiri pengajian, perumahan, perjalanan dan perbelanjaan lain.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen