19 tayar musim terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Terdapat sebilangan besar peminat getah sepanjang musim di kalangan pemandu kenderaan Rusia. Mereka memberikan banyak alasan yang kuat untuk pilihan mereka. Salah satu yang utama adalah kecekapan. Sekiranya anda mempunyai kenderaan sepanjang musim, anda tidak perlu menyimpan set getah kedua di garaj, dan mungkin juga cakera. Tetapi kategori tayar ini juga mempunyai sisi yang lemah. Ini adalah kemerosotan parameter teknikal pada suhu rendah. Oleh itu, tayar sepanjang musim sesuai untuk penduduk wilayah selatan Rusia atau pemilik kereta yang meninggalkan kereta mereka di garaj untuk musim sejuk. Rangkaian perdagangan menawarkan pelbagai jenis tayar dari pengeluar yang berbeza. Untuk memilih model dengan keseimbangan harga dan ciri teknikal yang optimum, anda harus mematuhi cadangan pakar.

Cadangan untuk memilih tayar sepanjang musim

Ukuran. Pada peringkat pertama memilih getah sepanjang musim, anda harus memutuskan ukuran standard yang sesuai. Perlu dibuat berdasarkan cadangan pembuat kenderaan. Seorang pembeli berpotensi harus menyedari bahawa pelbagai pengeluar tayar sepanjang musim agak terhad.

Corak tapak. Adalah sukar untuk menentukan getah sepanjang musim dengan corak tapak. Terdapat beberapa perkara di sini.

  1. Sekiranya reka bentuk tapak didominasi oleh blok dan sip kecil, digabungkan dengan alur cetek, maka tayar seperti itu akan berkinerja lebih baik di jalan aspal.
  2. Semakin dalam alur dan semakin besar blok individu, semakin baik ban akan terasa di jalan tanah.

Menandakan. Так как в зимнее время сотрудники полиции обращают внимание на тип автомобильных покрышек, то при выборе всесезонки лучше отдать предпочтение с надписью “All seasons” или маркировкой “М+S”, “M&S”, “M S”. Kadang-kadang di sisi anda dapat melihat gambar gunung dengan 3 puncak dan kepingan salji di dalamnya. Tayar seperti itu akan dikenal pasti oleh polis sebagai tayar musim sejuk.

Jenis kenderaan. Penting untuk memilih tayar sepanjang musim dengan mengambil kira parameter teknikal kenderaan dan keunikan operasinya.

  1. Kereta penumpang selalunya dilengkapi dengan tayar jalan raya. Mereka akan merasa selesa ketika memandu di bandar, jalan aspal dan jalan wilayah.
  2. SUV dan crossover dilengkapi dengan roda yang lebih besar. Sekiranya kereta menunggang di sekitar bandar sepanjang masa, lebih baik memberi keutamaan kepada model dengan tapak yang cetek. Untuk penaklukan di luar jalan, tayar dengan tapak yang mendalam dan alur lebar sesuai. Model di luar jalan raya mempunyai blok berdiri bebas dan tali sisi.

Kami telah memilih 19 tayar musim terbaik untuk semakan kami. Anda boleh membelinya di pengedar kereta di negara kita. Semasa memperuntukkan tempat duduk, para editor majalah itu bergantung pada pendapat komuniti pakar, dengan mengambil kira ulasan pemilik kereta Rusia.

Kedudukan tayar terbaik sepanjang musim

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Tayar kereta penumpang sepanjang musim yang terbaik 1 GOODYEAR Vector 4Seasons RUB 3,550
2 MICHELIN Primacy MXM4 RUB 13,643
3 Yokohama Geolandar H / T G056 RUB 5,033
4 Kontinental AllSeason Kontinental RUB 4,295
5 Toyo Extensa HP RUB 9,250
6 Pirelli Cinturato All Season Plus RUB 9 195
7 Kumho Solus KH25 RUB 2,950
8 Bridgestone Turanza EL400 RUB 15,989
9 Hankook Tire Kinergy 4S2 H750 RUB 9 702
10 Dunlop SP 31 RUB 2,990
Tayar sepanjang musim terbaik untuk SUV dan crossover 1 Bridgestone Dueler A / T 001 RUB 5,099
2 MICHELIN 4×4 Synchrone RUB 3,000
3 Dunlop Grandtrek AT22 RUB 7,280
4 Continental ContiCrossContact LX20 RUB 14,306
5 GOODYEAR Wrangler DuraTrac RUB 7 683
6 Toyo Open Country H / T RUB 3,730
7 Yokohama Geolandar A / T G015 RUB 4,011
8 Kumho Road Venture M / T KL71 RUB 8 800
9 Hankook Tyre DynaPro ATM RF10 RUB 4,654

Tayar kereta penumpang sepanjang musim yang terbaik

Kereta penumpang memerlukan tayar 13 “hingga 22”. Beberapa model tayar sepanjang musim mempunyai pelbagai ukuran standard. Pakar menasihatkan untuk mempertimbangkan ciri ini semasa memilih tayar baru.

GOODYEAR Vector 4Seasons

Penilaian: 4.9

GOODYEAR Vector 4Seasons

Tayar Amerika GOODYEAR Vector 4Seasons direka untuk operasi kereta dalam apa jua cuaca. Pengilang telah mengembangkan reka bentuk tapak SmartTred baru, yang berdasarkan pada tiga dimensi sip dan prinsip pemindahan beban dinamik. Berkat ini, getah mematuhi ais dan salji dengan sempurna, dan berkelakuan tenang di atas aspal kering. Pakar mencatat kualiti tinggi sebatian getah, di mana terdapat bahan tambahan silika. Reka bentuk tapak arah berbentuk V memberikan kestabilan arah yang tinggi. Alur dalam bertanggungjawab untuk saliran yang berkesan, tersebar ke luar.

Pemandu kenderaan domestik memuji tayar kerana pengendaliannya yang baik, cengkaman yang boleh dipercayai, dan ketahanan aus. Kelemahannya adalah harga yang tinggi.

Kelebihan

  • pelindung unik;
  • cengkaman yang sangat baik pada asfalt dan ais;
  • rintangan terhadap pembuatan kapal;
  • memakai perlahan.

keburukan

  • harga tinggi.

MICHELIN Primacy MXM4

Penilaian: 4.8

PRIMASI MICHELIN MXM4

Semasa mencipta getah MICHELIN Primacy MXM4 sepanjang musim, pengeluar Perancis telah memperkenalkan sejumlah teknologi canggih. Ciri khas tayar, menurut para pakar, adalah reka bentuk tapak terbuka. Ia mempunyai corak arah yang tidak simetri dan struktur blok. Susunan ini memberikan kestabilan arah yang sangat baik, daya tarikan dan gandingan yang sangat baik. Berkat kualiti ini, tayar merasa yakin pada permukaan aspal. Dalam ujian perbandingan, tayar menunjukkan jarak pengereman pendek.

Pemandu kenderaan gemar mengendalikan tayar, jarak pengereman pendek, cengkaman yang baik di jalan yang licin. Kelemahan tayar termasuk harga tinggi dan kecenderungan melayang di jalan bersalji.

Kelebihan

  • kestabilan arah yang sangat baik;
  • jarak brek pendek;
  • sebatian getah lembut;
  • tahan haus.

keburukan

  • harga tinggi;
  • kecenderungan meluncur sisi.

Yokohama Geolandar H / T G056

Penilaian: 4.7

Yokohama Geolandar H / T G056

Tayar Jepun Yokohama Geolandar H / T G056 direka untuk pasaran AS. Namun, setelah penjualan pertama, pengeluar mula membekalkan model tersebut ke negara-negara Eropah dan Rusia. Pakar menjelaskan keadaan ini dengan keadaan iklim yang serupa di sejumlah wilayah. Keistimewaan tayar adalah ciri-ciri kecil dari corak tapak. Oleh kerana sebilangan besar tepi pelbagai arah, ketegaran getah terpelihara. Pada masa yang sama, cengkaman bertambah baik. Rintangan hentaman tayar dijamin oleh struktur tali pinggang tiga lapisan. Tulang rusuk di kawasan bahu bertanggungjawab untuk kestabilan arah semasa melakukan manuver.

Pemilik kereta Rusia menyukai ketenangan, harga yang berpatutan, dan ketahanan getah Jepun. Tetapi dalam keadaan musim sejuk Rusia, banyak kualiti tayar hilang.

Kelebihan

  • tahap kebisingan rendah;
  • seimbang;
  • harga berpatutan;
  • kekuatan.

keburukan

  • kemerosotan pengendalian pada musim sejuk.

Kontinental AllSeason Kontinental

Penilaian: 4.6

Kontinental AllSeason Kontinental

Dalam mengembangkan tayar Continental AllSeasonContact sepanjang musim, pengeluar Jerman memfokuskan kepada komposisi getah. Dengan menambahkan sejumlah besar silika, pemaju dapat mencapai keanjalan yang tinggi pada julat suhu yang luas. Kawasan bahu lebar dengan sebilangan besar blok melintang memberikan pengereman yang berkesan di mana-mana jalan. Para pakar memuji kecekapan bahan bakar model, yang dijamin oleh bentuk dinding samping yang dioptimumkan dan tapak yang mendalam. Tayar berhenti hanya satu langkah dari tiga teratas dalam ulasan kami.

Pengguna Rusia memuji getah Jerman kerana pengendalian, ketahanan, ekonomi dan penggulungan yang baik. Mereka menganggap kebisingan dan harga tinggi adalah kelemahan model.

Kelebihan

  • keanjalan;
  • kecekapan bahan api;
  • brek berkesan;
  • kekuatan.

keburukan

  • kebisingan;
  • harga tinggi.

Toyo Extensa HP

Penilaian: 4.5

Toyo Extensa HP

Tayar Toyo Extensa HP Jepun mempunyai tahap keselesaan yang tinggi semasa memandu. Pakar memperhatikan kelembutan dan kebisingan tayar, kekurangan rutting dan ketahanan. Pengilang tetap setia dengan reka bentuk korporatnya, dan mungkin dapat mencapai peningkatan keanjalan dengan mengoptimumkan komposisi getah. Ia dibuat menggunakan teknologi Silent Wall yang unik. Tayar sangat diminati oleh pemilik kereta laju. Kekuatannya merangkumi ketahanan terhadap penanaman air, laluan putaran tajam yang boleh dipercayai.

Sebilangan besar pemilik kenderaan berpuas hati dengan kualiti dan ciri teknikal getah Jepun. Mereka membezakan sifat seperti keselesaan, kebisingan, dan kestabilan di jalan yang basah. Tetapi tidak semua pengguna mendapati tayar sesuai untuk pemanduan yang agresif.

Kelebihan

  • keanjalan;
  • tidak bersuara;
  • rintangan terhadap pembuatan kapal;
  • kelestarian.

keburukan

  • pengendalian wadded;
  • harga tinggi.

Pirelli Cinturato All Season Plus

Penilaian: 4.4

Pirelli Cinturato All Season Plus

Pengilang tayar Itali yang terkenal Pirelli telah mengembangkan tayar versi musimnya sendiri. Model Cinturato All Season Plus muncul pada tahun 2017 sebagai kesinambungan dari siri Cinturato All Season. Pakar menganggap tayar adalah pilihan terbaik untuk pemanduan di bandar. Mereka mempunyai daya tahan yang tinggi terhadap penanaman air kerana reka bentuk tapak arah. Tayar dibezakan dengan tahap keselamatan yang tinggi; teknologi Seal Insid meneutralkan akibat negatif dari tusukan. Sebatian getah yang dipilih dengan teliti mempunyai kesan positif terhadap penggunaan bahan bakar.

Pemandu kenderaan bercakap-cakap mengenai sifat getah Itali seperti ketahanan aus, tingkah laku yakin pada aspal basah. Tetapi jalan wilayah model itu dikontraindikasikan.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • kecekapan bahan api;
  • keselamatan;
  • ketahanan terhadap pelayaran.

keburukan

  • bukan untuk jalan yang lembut.

Kumho Solus KH25

Penilaian: 4.3

Kumho Solus KH25

Getah Kumho Solus KH25 menunjukkan prestasi yang baik dalam keadaan Rusia, seperti yang dibuktikan oleh ulasan pemandu kenderaan. Tayar itu adalah hasil kerjasama erat antara pakar Korea dan China. Reka bentuk tapak dikembangkan menggunakan teknologi simulasi komputer yang dipatenkan. Berkat ini, tayar menunjukkan daya cengkaman yang baik, kelajuan yang tenang dan kecekapan bahan bakar. Pada saat yang sama, para ahli merasa puas dengan kekakuan dinding samping, yang membuat getah stabil ketika menikung dan ketika melakukan manuver.

Pengguna domestik menyukai kebanyakan harga rendah, kelembutan, kekuatan dinding sisi, jarak pengereman pendek. Tayar tidak berkelakuan dengan cara terbaik di atas ais, ia tidak selalu seimbang dengan mudah. Oleh itu, getah berada di tempat ketujuh.

Kelebihan

  • harga rendah;
  • cengkaman yang sangat baik;
  • dinding sisi tegar;
  • kecekapan bahan api.

keburukan

  • slaid di atas ais;
  • kurang seimbang.

Bridgestone Turanza EL400

Penilaian: 4.2

Bridgestone Turanza EL400

Di banyak negara di seluruh dunia, tayar Bridgestone Turanza EL400 beroperasi sepanjang tahun. Pemandu kenderaan di wilayah selatan Rusia juga harus melihat lebih dekat model ini. Fleksibiliti aplikasi dicapai melalui pengembangan formulasi khas sebatian getah. Sebilangan besar komposisi ditempati oleh silika dan polimer, jadi tayar mengekalkan keanjalannya dalam julat suhu yang luas. Para pakar terkejut dengan ketenangan tayar, ketiadaan getaran semasa memandu. Pengilang berjaya mencapai kebolehubahan patch hubungan kerana bentuk profil yang dioptimumkan. Bahagian bahu tapak terdiri daripada sebilangan besar blok lebar, mereka bertanggungjawab untuk menikung dengan yakin.

Walaupun terdapat sedikit ulasan di Internet, pengguna bersetuju bahawa getahnya senyap, tahan pakai, tetapi mengeras pada waktu sejuk.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • keanjalan;
  • kestabilan kadar pertukaran;
  • tahan haus.

keburukan

  • mengeras dalam kesejukan.

Hankook Tire Kinergy 4S2 H750

Penilaian: 4.1

Hankook Tire Kinergy 4S2 H750

Pada tahun 2018, tayar Korea Hankook Tire Kinergy 4S2 H750 dipersembahkan kepada pemandu kenderaan. Ia direka untuk menggantikan model H740, yang disukai peminat kenderaan. Kebaharuan ini menerima corak arah simetri baru, yang memungkinkan untuk meningkatkan pengendalian tayar, mengurangkan jarak pengereman, baik di jalan kering dan basah. Struktur blok besar memungkinkan peningkatan ketegaran tayar. Saliran air yang berkesan dijamin oleh alur dua tingkat yang luas. Sebatian getah dengan kandungan silika tinggi bertanggungjawab untuk mencengkam dengan baik.

Sedikit lagi pemandu kenderaan di Rusia berjaya menilai secara praktiknya semua kebaikan dan keburukan getah Korea. Setakat ini, tayar berkualiti tinggi, corak dan keselesaan yang indah menarik.

Kelebihan

  • pengendalian yang baik;
  • jarak brek pendek;
  • rintangan terhadap pembuatan kapal;
  • cengkaman yang sangat baik.

keburukan

  • beberapa pembeli sebenar.

Dunlop SP 31

Penilaian: 4.0

Dunlop SP 31

Model Dunlop SP 31 menutup tinjauan kami mengenai tayar sepanjang musim terbaik untuk kereta penumpang.Pengilang Britain mengembangkannya untuk keadaan operasi Eropah. Para pakar memuji peningkatan tayar tayar, baik di aspal basah dan di jalan bersalji. Tayar berasa yakin di jalan yang licin kerana kerja yang diselaraskan dengan baik dari sip berbentuk H dan Z. Keselesaan akustik patut dipuji, operasi getah yang tenang disebabkan oleh penerapan teknologi Multi-Pitch Tread Design dan reka bentuk tapak yang tidak simetri.

Kelemahan utama model, menurut pemandu kenderaan, adalah pilihan saiz standard yang terhad. Di negara kita, hanya tayar dengan diameter pendaratan R15, ketinggian profil 65 dan lebar 175 atau 195 mm yang dijual.

Kelebihan

  • cengkaman yang sangat baik;
  • tidak bersuara;
  • kestabilan kadar pertukaran;
  • penentangan terhadap drift.

keburukan

  • pelbagai saiz standard yang terhad.

Tayar sepanjang musim terbaik untuk SUV dan crossover

Jenis kelengkapan tayar yang sedikit berbeza diperlukan untuk melengkapkan crossover dan SUV (14 … 24 inci). Mereka harus merasa yakin di jalan raya, memberikan perjalanan yang selesa di aspal. Pakar telah mengenal pasti beberapa tayar sepanjang musim.

Bridgestone Dueler A / T 001

Penilaian: 4.9

Bridgestone Dueler A / T 001

Penilaian tertinggi dari pengguna Rusia diberikan kepada tayar Jepun Bridgestone Dueler A / T 001. Pakar menerangkan fakta ini dengan kombinasi kualiti dan keselesaan off-road yang optimum ketika memandu di jalan aspal. Fleksibiliti model ini disebabkan reka bentuk tapak khas. Pengilang berjaya mencapai tahap kebisingan yang rendah dengan menggunakan simulasi komputer. Sebatian getah khas dipilih untuk tayar, yang menjadikan tayar tahan aus. Pakar menganggap model tersebut sebagai pilihan terbaik untuk penggunaan seharian. Getah mendapat emas dalam ulasan kami.

Dalam ulasan, banyak kata-kata memuji dikatakan pada dinding sisi yang tahan lama, ketahanan, berjalan lembut dan tenang. Satu-satunya kelemahan bagi sesetengah pengguna adalah berat badan.

Kelebihan

  • kekuatan dinding sisi;
  • tahan haus;
  • harga berpatutan;
  • tahap kebisingan rendah.

keburukan

  • berat badan yang besar.

MICHELIN 4×4 Synchrone

Penilaian: 4.8

MICHELIN 4x4 Synchrone

Sepanjang tahun, anda boleh memandu SUV atau crossover dengan tayar MICHELIN 4×4 Synchrone. Model pengeluar Perancis ini ditawarkan kepada pengguna kenderaan domestik dalam berbagai ukuran standard. Pakar-pakar itu memperhatikan trend terkini reka bentuk tapak yang berlaku di industri tayar hari ini. Corak bukan arah simetri memberikan pengendalian yang sangat baik pada semua jenis permukaan jalan, termasuk salji. Tayar mempunyai kemampuan membersihkan diri yang baik, jadi mereka menunjukkan kemampuan merentas desa yang sangat baik. Struktur yang kaku memberikan kestabilan arah yang dapat dipercaya dan jarak pengereman pendek.

Model ini berada di kedudukan kedua dalam tinjauan kami, menghasilkan kemampuan merentas desa kepada pemenang. Peminat kereta menasihatkan agar tidak mendaki kawasan tanah liat setelah hujan.

Kelebihan

  • tahan haus;
  • serba boleh;
  • berat ringan;
  • ketahanan terhadap pelayaran.

keburukan

  • kebolehpasaran terhad.

Dunlop Grandtrek AT22

Penilaian: 4.7

Dunlop Grandtrek AT22

Tayar Britain sepanjang musim Dunlop Grandtrek AT22 melanda podium hadiah. Direka untuk penggunaan serba boleh, rasanya sama dengan lumpur dan asfalt bersalji. Berkat corak tapak yang unik, tayar menunjukkan pegangan jalan yang sangat baik. Ukuran blok dan kedudukan relatifnya dikira oleh program komputer. Sistem lamela khas mengurangkan bunyi semasa memandu. Dan saliran dalam bentuk 4 alur dalam membujur berkesan mengatasi pembuangan air.

Pemandu kenderaan domestik memuji getah Dunlop Grandtrek AT22 kerana tahap kebisingan yang rendah, pengendalian yang sangat baik, dan daya tahan yang meningkat. Daripada kekurangan, mereka melihat peningkatan jarak pengereman di jalan yang berais atau bersalji.

Kelebihan

  • kestabilan kadar pertukaran;
  • tahan haus;
  • tidak bersuara;
  • saliran yang berkesan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • jarak brek yang panjang di jalan raya yang licin.

Continental ContiCrossContact LX20

Penilaian: 4.6

Continental ContiCrossContact LX20

Getah Continental ContiCrossContact LX20 Jerman mempunyai tahap kecekapan bahan bakar yang sangat baik. Pakar percaya bahawa pembangun berjaya mencapai kesan ini melalui pengenalan teknologi EcoPlus. Selain mengurangkan penggunaan bahan bakar, tayar mempunyai kelebihan dari jangka hayat yang panjang. Dalam pengujian, model menunjukkan tindak balas kemudi segera dan pengendalian yang sangat baik. Tayar merasa yakin di jalan negara berkat banyak blok tunggal dalam reka bentuk tapak. Senarai kelebihan dapat ditambah dengan keselesaan akustik.

Pemandu kenderaan Rusia menyukai kelembutan, kebisingan, penggulungan yang baik, pembersihan diri dari kotoran. Kekurangan yang disebutkan adalah kebolehlambatan ketika menukar lorong.

Kelebihan

  • kecekapan bahan api;
  • tidak bersuara;
  • pengendalian yang baik;
  • patensi.

keburukan

  • harga tinggi;
  • bengkak ketika menukar lorong.

GOODYEAR Wrangler DuraTrac

Penilaian: 4.5

DURATRAC GOODYEAR WRANGLER

Getah Wrangler DuraTrac Amerika GOODYEAR terkenal dengan kepelbagaian penggunaannya. Untuk iri hati pesaing, tayar menunjukkan tingkah laku yakin dalam lumpur, salji, aspal, dan juga lumpur. Pengilang menawarkan pelbagai jenis saiz standard kepada pemilik kereta di negara kita. Pakar mengaitkan keseimbangan getah dengan teknologi TractiveGroove khas. Di bahagian tengah tapak, alur mikro dan blok bertingkat bertingkat berfungsi dengan harmoni. Kerana tambalan hubungan yang stabil, cengkaman tayar dengan jalan raya yang baik dapat dicapai.

Pemilik SUV memuji tayar Amerika kerana fleksibiliti, ketenangan, dan ketahanannya. Kekurangan termasuk tingkah laku ais yang buruk, cengkaman yang lemah pada asfalt basah.

Kelebihan

  • serba boleh;
  • kelembutan;
  • pelbagai saiz standard;
  • patensi.

keburukan

  • slaid di atas ais;
  • cengkaman pada aspal basah semakin merosot.

Toyo Open Country H / T

Penilaian: 4.4

Toyo Open Country H / T

Tayar Jepun Toyo Open Country H / T mendapat penarafan tertinggi dari pakar auto untuk ketahanan semasa ujian. Terima kasih kepada sebatian getah yang maju, pengeluar berjaya menyelesaikan beberapa masalah sekaligus. Beberapa pemilik kenderaan berat SUV mendakwa jangka hayat tayar mencapai 100,000 km. Tapaknya dapat diatasi dengan salji, getah berkelakuan stabil pada aspal basah. Tahap kebisingan rendah tetap dikekalkan walaupun ketika memandu dengan kelajuan tinggi di jalan kering. Kecekapan bahan bakar dapat ditambahkan pada aset model. Tayar pantas masuk ke TOP-6 ulasan kami.

Pengguna memuji ketahanan dan penyaliran air yang cekap. Tetapi di luar jalan, tapaknya kabur, yang secara negatif mempengaruhi kemampuan merentas desa.

Kelebihan

  • tahan haus;
  • ketahanan;
  • tidak bersuara;
  • kecekapan bahan api.

keburukan

  • kebolehtelapan rendah;
  • bunyi meningkat dengan memakai.

Yokohama Geolandar A / T G015

Penilaian: 4.4

YOKOHAMA GEOLANDAR A / T G015

Getah Jepun Yokohama Geolandar A / T G015 mengatasi pesaingnya dalam ketahanan. Ini disahkan oleh ulasan pemilik kereta yang suka menakluk jalan raya sebenar. Membuat potongan sampingan semasa memandu hampir mustahil. Selain tahan terhadap kerosakan, para pakar telah menemui sejumlah kelebihan lain pada tayar. Kelakuan tayar yang tenang di aspal sangat mengejutkan. Pada masa yang sama, getah berasa yakin pada lumpur. Kerana keanjalan, model ini menunjukkan tingkah laku yang dapat diramalkan di salji. Senarai kelebihan dapat ditambah dengan harga yang demokratik.

Walau bagaimanapun, tayar mempunyai beberapa kelemahan. Sebilangan besar pengguna memperhatikan pemakaian tapak yang dipercepat pada musim panas. Rasa tidak senang yang lain adalah sebilangan besar batu tersekat.

Kelebihan

  • harga berpatutan;
  • kekuatan;
  • pengendalian yang baik;
  • mudah seimbang.

keburukan

  • cepat habis;
  • batu tersekat di tapak.

Kumho Road Venture M / T KL71

Penilaian: 4.3

Kumho Road Venture M / T KL71

Getah Korea Kumho Road Venture M / T KL71 direka untuk peminat sukan sukan jalan raya. Oleh itu, anda tidak boleh menuntut kualiti yang terdapat pada tayar jalan raya. Reka bentuk tapak arah yang agresif dengan cengkeraman cakar berbicara mengenai kemungkinan jalan raya yang tidak terhad. Kehadiran tali pinggang keluli menjadikan tayar tahan terhadap benturan, dan sarung getah dua lapisan tambahan membantu mengekalkan bentuknya. Pakar percaya bahawa model tersebut memenuhi syarat untuk kelas MT (Mud Terrain) 100%.

Pemandu kenderaan domestik memperhatikan tahap kebisingan yang sederhana, ketahanan tayar terhadap tusukan dan luka, saliran yang berkesan dan pembersihan diri. Kelemahannya adalah berat badan yang besar dan keausan yang cepat di aspal.

Kelebihan

  • keupayaan merentas desa yang tinggi;
  • kekuatan;
  • tahap kebisingan sederhana;
  • saliran yang sangat baik.

keburukan

  • berat berat;
  • padam dengan cepat.

Hankook Tyre DynaPro ATM RF10

Penilaian: 4.2

HANKOOK TYRE DYNAPRO ATM RF10

Sekiranya crossover atau SUV menghabiskan sebahagian besar waktunya di bandar atau di jalan aspal, pilihan terbaik ialah membeli tayar Hankook Tyre DynaPro ATM RF10. Getah Korea Selatan tetap elastik pada julat suhu yang luas, yang membolehkannya digunakan sepanjang tahun dalam keadaan musim sejuk Eropah. Walaupun frosts ringan, tayar merasa yakin di salji dan di jalan yang berais. Pakar juga memuji model ini kerana ketahanan drift sisi dan kestabilan arah yang baik. Tayar tidak akan menjadi masalah untuk mengatasi kotoran dan jalan berpasir.

Hanya pemilik berpengalaman yang tidak mengesyorkan memasuki jalan raya sepenuhnya. Menurut pengguna, kelebihan getah Korea termasuk kebisingan, penampilan yang luar biasa, dan ketiadaan busuk.

Kelebihan

  • tidak bersuara;
  • keanjalan;
  • kestabilan di jalan raya;
  • reka bentuk yang menakjubkan.

keburukan

  • keboleh had terhad;
  • dinding sisi lembut.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berjumpa pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen