19 senapang haba langsung terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Pistol haba pemanasan langsung tidak mempunyai penukar haba dan cerobong asap – di dalamnya haba yang dikeluarkan dari pembakaran bahan bakar di dalam bilik segera dipindahkan ke bilik. Di satu pihak, ini memerlukan pengudaraan yang lebih baik, tetapi di sisi lain, ia menyumbang kepada kecekapan hampir 100%, sementara untuk pemanas pemanasan tidak langsung angka ini mencapai 82%.

Pistol pemanasan langsung berguna untuk mengeringkan plaster, dempul dan bahan lain semasa kerja penamat. Mereka juga dapat membantu mewujudkan keadaan suhu yang selesa di tapak pembinaan, di mana terdapat bumbung dan tingkap telah dipasang. Kadang-kadang mereka dipanaskan di bengkel atau kotak besar, dan juga di perusahaan. Semasa memilih senapang pemanasan langsung, penting untuk mengetahui jenis dan ciri mereka. Adalah berguna untuk membaca ulasan pelanggan. Semua ini ada dalam tinjauan kami mengenai model terbaik, yang akan menunjukkan kebaikan dan keburukan produk popular dalam kategori ini. Ulasan dibuat berdasarkan analisis data di https://rankquality.com/.

Penarafan senapang haba langsung terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Senapang Panas Diesel Langsung Terbaik 1 Ballu BHDP-50 (50 kW) RUB 25,990
2 Quattro Elementi QE-70D (65 kW) RUB 30,050
3 RESANTA TDP-30000 (30 kW) RUB 14 620
4 Ballu BHDP-20 (20 kW) RUB 15,191
5 Zitrek BFG-20 (20 kW) RUB 10,290
6 ZUBR DP-K7-15000 (15 kW) RUB 15 889
Pistol panas gas langsung terbaik 1 Ballu BHG-85 (75 kW) RUB 14,929
2 Master BLP 33 E (33 kW) RUB 22,000
3 Ballu GP 30A C (31.4 kW) RUB 19,990
4 Hyundai H-HI1-30-UI581 (30 kW) RUB 7,649
5 RESANTA TGP-30000 (30 kW) RUB 6 650
6 Ballu BHG-20 (17 kW) RUB 4,890
7 Quattro Elementi QE-12G (12 kW) RUB 4,200
8 Sibrtech GH-10 (10 kW) RUB 3,920
Senapang Panas Elektrik Langsung Terbaik 1 ZUBR ZTP-9 (9 kW) RUB 4,890
2 Ballu BHP-P2-5 (4.5 kW) RUB 4 529
3 RESANTA TEP-3000K (3 kW) RUB 1,867
4 Ballu BKN-5 (3 kW) 2 359 RUB
5 Wester TV-2 / 3ST (2 kW) RUB 2,699

Senapang Panas Diesel Langsung Terbaik

Pistol haba jenis diesel mempunyai tangki bahan bakar. Bahan bakar cair dibakar di ruang dan kipas menghembus panas. Di antara semua jenis peralatan pemanasan langsung, unit diesel adalah yang paling berkuasa. Oleh kerana tangki sudah dipasang ke badan, anda hanya perlu memasukkan pistol ke soket. Ini adalah pilihan terbaik untuk projek pembinaan dan pengubahsuaian.

Ballu BHDP-50

Penilaian: 4.9

Ballu BHDP-50 (50 kW)

Di tempat pertama adalah meriam dengan kekuatan 50 kW dari “Ballu”, yang melakukan pertukaran udara pada kelajuan 760 m³ / jam. Ia memiliki termostat mekanikal, serta fungsi pelindung dalam bentuk penutupan terlalu panas dan sensor tahap bahan bakar. Sekiranya api padam, bekalan bahan bakar berhenti. Pistol ini dilengkapi dengan tangki bahan bakar 38 liter dan penapis kasar terbina dalam. Ruang pembakaran diperbuat daripada keluli tahan karat, tebal 0,8 mm. Pemanas tindakan langsung mampu beroperasi secara berterusan sehingga 15 jam.

Dalam ulasan, pembeli memuji badan pistol berkualiti tinggi, yang tidak berkarat walaupun dengan penggunaan biasa di jalan (memanaskan peralatan pada musim sejuk untuk pelancaran). Pemiliknya juga menyukai pemasangan pistol berkualiti tinggi, di mana bahagiannya disambungkan dan dipasang dengan selamat. Logam ini selesai dengan lapisan anti karat yang tahan fros hingga -30 darjah. Terdapat juga selang bahan api bertetulang di sini, jadi senapang panas siap untuk keadaan operasi yang paling teruk.

Kelebihan

  • penyelenggaraan suhu automatik dengan menggunakan termostat;
  • jarak roda dengan pendirian dan pemegang;
  • apabila pistol terlalu panas, pemadaman dipicu;
  • sensor tahap bahan bakar disediakan.

keburukan

  • beratnya 22 kg – sukar untuk memasukkannya ke dalam bagasi kereta;
  • membakar 4 liter bahan bakar diesel sejam;
  • semasa memanaskan khemah, seseorang dapat merasakan asap dari dalam bahan bakar diesel.

Quattro Elementi QE-70D

Penilaian: 4.8

Quattro Elementi QE-70D (65 kW)

Di tempat kedua adalah senapang panas industri untuk pemanasan langsung premis dengan isipadu hingga 370 m³. Dari segi daya, model ini lebih unggul daripada model yang dijelaskan di atas – 65 kW berbanding 50, tetapi kipas sedikit kehilangan di sini dan meletupkan 620 m³, sementara meriam Ballu memiliki 760 m³. Walaupun begitu, ini adalah satu lagi sistem pemanasan langsung berprestasi tinggi dengan sumber yang panjang, yang direka untuk operasi harian selama 6-10 jam. Dalam 60 minit, unit pemanasan menggunakan bahan bakar diesel 6.5 liter, oleh itu pengeluar telah menguruskan tangki 50 liter yang besar. Dimensi senapang ialah 570x440x1020 mm. Modelnya berat 33 kg dan bergerak pada dua roda pneumatik. Dalam ulasan, semua orang berpuas hati dengan pemanasan bilik yang cepat dan kestabilan kerja.

Pakar kami menunjukkan kebolehpercayaan dan kebolehpercayaan komponen utama dalam senapang. Pad kekunci dengan paparan dan termostat disesuaikan untuk berfungsi dalam cuaca sejuk hingga -10 darjah. Kawalan mikropemproses pistol dilakukan berdasarkan papan dari Samsung. Pengawal memastikan operasi keseluruhan sistem yang stabil dan kawalan suhu yang tepat.

Kelebihan

  • roda lembut menjadikannya lebih mudah untuk mengangkut pistol di lantai yang tidak rata;
  • ruang pembakaran yang diperbuat daripada keluli tahan karat;
  • sarungnya semakin panas kerana pantulan sinar inframerah;
  • permulaan pembakar yang mudah dalam cuaca sejuk.

keburukan

  • harga tinggi;
  • roda pneumatik boleh ditebuk;
  • berat 33 kg;
  • pistol menggunakan 6.5 liter bahan bakar setiap jam.

RESANTA TDP-30000

Penilaian: 4.7

RESANTA TDP-30000 (30 kW)

Ulasan diteruskan dengan senjata api diesel dari “Resant” dengan kuasa 30,000 watt. Peranti pemanasan langsung menggunakan 2.92 liter bahan bakar per jam dan memerlukan bekalan kuasa 200 W untuk kipas dan sistem kawalan. Di bawah meriam, tangki bahan bakar dengan kapasiti 24 liter disediakan. Pada satu pengisian bahan bakar, senapang dapat berfungsi terus menerus hingga 8 jam, yang cukup untuk peralihan penuh di tapak pembinaan. Model ini dibekalkan untuk pemanasan udara secara langsung pada troli dengan pendukung, pemegang dan dua roda getah tuang. Dalam ulasan tersebut, pemilik mengatakan bahawa pistol melakukan pekerjaan yang sangat baik untuk memanaskan kawasan seluas 150 m2, dengan ketinggian siling 4 m.

Model pemanasan langsung ini adalah yang terbaik dari segi nisbah harga / prestasi. Walaupun meriam itu beberapa kali lebih murah daripada pesaing yang dinyatakan di atas, ia tidak lebih rendah dari segi jumlah udara hangat yang dikeluarkan setiap jam – indikatornya adalah 735 m³.

Kelebihan

  • perlindungan terlalu panas;
  • pistol mati apabila api padam;
  • kos yang berpatutan;
  • kawalan sederhana dan tetapan minimum.

keburukan

  • leher untuk mengisi bahan api diesel terletak dengan tidak selesa;
  • roda tidak pneumatik, jadi sukar untuk menggulung kereta di lantai yang tidak rata.

Ballu BHDP-20

Penilaian: 4.6

Ballu BHDP-20

Dan inilah senjata lain dari jenama Ballu, yang juga termasuk dalam rangkaian Tundra dan mempunyai lapisan anti karat dua sisi. Tetapi alat pemanasan langsung ini jauh lebih kecil daripada yang dijelaskan di atas – dimensinya 280x400x680 mm. Pemanas dipasang pada tangki sendiri dan diangkut oleh pemegang di bahagian atas badan. Berat 10 kg membolehkan anda melakukannya dengan satu tangan. Di sisi senapang, daya pemanasan langsung dapat disesuaikan menggunakan termostat mekanikal. Selama satu jam operasi pada kuasa 20 kW, udara hangat dihasilkan dalam jumlah 590 m³. Dalam ulasan tersebut, produk ini disukai oleh pemilik dengan pengaktifan sensitif dari photocell, yang bertindak balas terhadap tidak adanya api. Sebaik sahaja ini berlaku, sistem mematikan bekalan bahan bakar diesel ke ruang, yang meningkatkan keselamatan.

Kami menganggap senjata itu adalah yang terbaik dari segi kelajuan pencucuhan. Ia mempunyai sistem transformer 12 kV yang kuat, ditambah dengan kawalan elektronik. Ini memastikan bebas masalah bermula dari hujan, salji atau kelembapan tinggi.

Kelebihan

  • termostat kepekaan tinggi;
  • bentuk badan pistol yang dipatenkan untuk pemanasan permukaan secara langsung dan terarah;
  • sensor tahap bahan api terbina dalam;
  • skrin keluli yang memantulkan haba.

keburukan

  • bau bahan bakar diesel dapat dirasakan di udara.

Zitrek BFG-20

Penilaian: 4.5

Zitrek BFG-20 (20 kW)

Dan inilah meriam kompak dengan pemegang pada badan dari Zitrek. Pemasangan pemanasan dengan fungsi pemanasan langsung mempunyai kuasa 20,000 W, sama dengan produk yang dijelaskan di atas, dan jumlah udara panas yang dihembus setiap jam mencapai 550 m³. Kipas dan sistem pencucuhan memerlukan bekalan 100 W. Dimensi senapang adalah 690x410x325 mm dan beratnya 12 kg. Dalam ulasan tersebut, pembeli menyatakan bahawa mereka menggunakan model untuk pemanasan langsung tanah ketika memasang cerucuk di bawah pondasi. Untuk melakukan ini, kawasan ini ditutup dengan filem seperti rumah hijau dan peranti dihidupkan. Pemasangan termal mampu beroperasi selama 12 jam setiap hari tanpa gangguan. Penggunaan bahan bakar ialah 1.9 l / j. Daripada fungsi pelindung, terdapat sistem pemantauan nyalaan. Sebagai tambahan kepada bahan bakar diesel, senjata itu menyokong operasi minyak tanah.

Pistol haba diesel ini adalah yang paling berpatutan. Analog dari jenama lain akan menjadi 1-6 ribu lebih mahal, dengan ciri yang sama. Ulasan pelanggan menunjukkan bahawa pemasangan model berkualiti tinggi dan senapang dapat mengatasi tugas pemanasan langsung tidak lebih buruk daripada jenama terkenal.

Kelebihan

  • pemanasan bilik dengan pantas;
  • reka bentuk bersaiz kecil;
  • pemasangan berkualiti tinggi;
  • pistol itu mampu berfungsi selama 12 jam tanpa gangguan.

keburukan

  • Kecekapannya adalah 90%, walaupun kebanyakan analog mempunyai 100%;
  • beberapa kekurangan roda untuk dibawa.

ZUBR DP-K7-15000

Penilaian: 4.5

ZUBR DP-K7-15000 (15 kW)

Melengkapkan kategori senjata api diesel DP-K7-15000 dari “ZUBR”, dengan kapasiti 15000 watt. Pertukaran udara maksimumnya mencapai 300 m³ / j. Sekiranya peranti terlalu panas, maka pemadaman automatik akan berfungsi. Reka bentuk senapang berisi tangki bahan bakar 18.5 liter, dan ruang pembakaran mempunyai dinding berganda. Pengatur suhu disediakan di sebelah. Alat pengesan nyalaan berfungsi di dalam. Pengilang memasang plat besi di outlet. Ulasan pemilik menunjukkan bahawa pistol mula cepat dan memanaskan garaj dalam 5 minit. Pengguna juga berpuas hati bahawa api tidak padam dan tidak ada asap (hanya sedikit bau bahan bakar diesel).

Pakar kami menganggap senjata ini adalah yang terbaik dari segi penggunaan bahan bakar diesel yang ekonomik. Unit pemanasan langsung membakar 1.3 liter bahan bakar diesel sejam. Ini membolehkan pemanas beroperasi secara berterusan selama lebih dari 12 jam pada satu tangki pengisian, walaupun lebih kecil daripada model lain.

Kelebihan

  • skrin keluli untuk melawan api terbuka;
  • pemegang ergonomik untuk pengangkutan;
  • penunjuk status kerja;
  • tolok tekanan menunjukkan tekanan operasi dalam talian.

keburukan

  • leher tangki terletak dengan tidak selesa;
  • tidak mempunyai roda, walaupun meriam beratnya 18 kg;
  • tidak ada alat pengukur bahan api.

Senapang panas gas tembakan langsung terbaik

Berbanding dengan meriam diesel, pemanas haba jenis gas membakar bahan bakar dengan lebih baik. Ini memerlukan pengudaraan yang lebih sedikit, yang membantu mengekalkan lebih banyak haba di dalam bilik. Meriam gas juga cukup kuat. Tetapi untuk pengoperasian peralatan pemanasan langsung, anda memerlukan utama gas atau silinder, serta rangkaian elektrik untuk menghidupkan kipas dan sistem pencucuhan piezo. Ini adalah pilihan terbaik untuk memanaskan bengkel, kotak, perusahaan atau rumah hijau.

Ballu BHG-85

Penilaian: 4.9

Ballu BHG-85 (75 kW)

Di tempat pertama dalam kategori meriam gas tembakan langsung adalah model dari “Ballu” dengan kuasa 75 kW. Dimensi produk ialah 270x420x810 mm dan berat 14 kg. Peranti ini dikurniakan kawalan mekanikal dan perlu disambungkan ke bekalan kuasa 220 V. Selama satu jam beroperasi, pistol membakar lebih daripada 6 liter gas. Pemanas digerakkan oleh campuran propana-butana cair yang dibekalkan dalam silinder. Kit ini sudah termasuk pengurang dan hos sambungan. Pemanas gas dimulakan dengan menekan satu butang. Terdapat pemegang di bahagian atas casing untuk menggerakkan peranti. Dalam ulasan tersebut, pembeli berpuas hati dengan pemasangan berkualiti tinggi dan sarung tahan lama yang bertolak ansur dengan pengangkutan yang kerap.

Model pemanasan dengan teknologi pemanasan langsung ini merupakan peneraju prestasi di antara pemasangan gas. Pistol tersebut mengeluarkan 2000 m 2000 udara panas sejam. Pada masa yang sama, daya pemanasan dapat disesuaikan dengan mengubah daya dari 22 hingga 75 kW dengan lancar, yang memungkinkan untuk menyesuaikan pistol untuk bilik dengan kawasan yang berbeza.

Kelebihan

  • kipas ditutup dengan selamat dari objek asing yang jatuh ke dalamnya;
  • ruang pembakaran keluli tergalvani;
  • kawalan kuasa yang lancar;
  • kit itu sudah mempunyai kotak gear dan hos.

keburukan

  • penggunaan bahan api yang tinggi 6.2 kg / j;
  • tiada roda;
  • oksigen di dalam bilik cepat terbakar dari pemanasan langsung.

Master BLP 33 E

Penilaian: 4.8

Master BLP 33 E (33 kW)

Di tempat kedua adalah meriam dengan ukuran 552x220x342 mm, berat 9 kg. Ini menghabiskan 2,6 liter gas per jam pada tekanan 0,75-1,5 bar dan memberikan daya dari 18000 hingga 33000 W, yang diatur oleh sakelar toggle yang terpisah. Reka bentuknya sudah mempunyai termostat sendiri untuk mengekalkan suhu yang ditetapkan. Api dinyalakan oleh sistem elektronik. Sekiranya berlaku terlalu panas, unit bertindak langsung mati secara automatik. Injap solenoid berganda memberikan perlindungan yang lebih tinggi terhadap kebocoran gas, yang disukai pemiliknya dalam ulasan. Semasa operasi, elektrod pengionan memantau kehadiran nyalaan dan mematikan gas jika api dipadamkan. Apabila kesan haba dimatikan, kipas terus berjalan selama beberapa waktu untuk menyejukkan ruang pembakaran. Setelah mematikan peranti, ia dapat dibungkus dan diangkut – selamat dan tidak akan merosakkan bahan yang bersentuhan.

Pistol haba terkenal kerana kemungkinan menyambungkan termostat bilik, di mana soket terpisah dipaparkan. Ini membolehkan anda mengatur suhu di dalam bilik dengan lebih tepat dan melakukannya dengan lebih mudah tanpa membongkok ke peranti (termostat boleh dikeluarkan di dinding atau di tempat lain).

Kelebihan

  • pelarasan kuasa dari 18 hingga 33 kW;
  • sistem pencucuhan elektronik;
  • senapang menghasilkan aliran udara 1000 m³ / j;
  • terdapat perlindungan terlalu panas.

keburukan

  • harga tinggi;
  • kord kuasa pendek.

Ballu GP 30A C

Penilaian: 4.7

Ballu GP 30A C (31.4 kW)

Pistol panas profesional langsung tergolong dalam siri Arcotherm GP. Ia mampu beroperasi pada propana tulen atau campurannya dengan butana. Kekuatan model adalah 31.4 kW, yang memungkinkan untuk melancarkan aliran hangat dalam isipadu 1100 m³ / jam. Penjana haba langsung dilengkapi dengan unit kawalan mekanikal. Untuk menghidupkan modul pistol, voltan 220 V diperlukan dengan penggunaan kuasa 90 W. Peralatan tersebut sudah mempunyai termostat sendiri. Dimensi senapang adalah 500x510x270 mm dan beratnya 10 kg. Pengilang mengeluarkan jaminan 3 tahun untuk barisan pemanas ini, tetapi memastikan bahawa peranti dirancang untuk beroperasi selama 10 tahun.

Penjana haba tindakan langsung dicirikan oleh peningkatan keselamatan. Ruang pembakaran dibersihkan dengan aliran udara sebelum setiap permulaan. Sekiranya injap gas sudah habis, mengakibatkan kebocoran, maka semasa penyalaan, pembakar akan menyala seperti biasa dan tidak akan berlaku letupan. Teknologi ini sangat berguna sekiranya pengguna cenderung untuk menutup silinder gas pada akhir pergeseran.

Kelebihan

  • pistolnya padat;
  • penyejukan automatik selepas ditutup;
  • dilaksanakan dengan termostat;
  • pencucuhan elektrik ringan.

keburukan

  • harga tinggi;
  • Pemegang pengangkutan nipis dan menekan ke tangan.

Hyundai H-HI1-30-UI581

Penilaian: 4.6

Hyundai H-HI1-30-UI581 (30 kW)

Ulasan diteruskan dengan pistol gas panas Hyundai jenama Korea, yang mempunyai kekuatan 30,000 W, tetapi lebih rendah daripada produk yang dinyatakan di atas dari segi prestasi. Aliran udara maksimum di sini ialah 650 m³ / jam, sementara peranti pemanasan langsung lain mempunyai angka 1000 m³ / jam dan lebih tinggi. Tetapi ini lebih daripada diimbangi oleh kos barang. Dimensi senapang adalah 600x470x220 mm dan beratnya 6 kg, mudah dibawa dari objek ke objek. Pemanas gas dengan api langsung menggunakan 2.18 liter bahan bakar setiap jam. Pencucuhan dilakukan oleh unsur piezoelektrik. Terdapat perlindungan terlalu panas dan kawalan nyalaan. Dalam ulasan, model ini disukai oleh pengguna yang ringan dan fakta bahawa casing itu hampir tidak memanas semasa operasi.

Kami telah meletakkan produk dalam senarai yang terbaik kerana putaran kipas yang tenang dan operasi muncung api yang hampir senyap. Bunyi bunyi senapang ini mencapai 63 dB, sementara pesaingnya mempunyai penunjuk kekuatan 75-80 dB. Sekiranya anda sering bekerja di dekat alat pemanasan langsung, perhatikan model ini dengan lebih dekat.

Kelebihan

  • pemegang yang selesa untuk dibawa;
  • gear “katak” dan selang dengan kacang termasuk;
  • berat ringan 6 kg;
  • kawalan yang mudah dan intuitif.

keburukan

  • badan yang sedikit lembik;
  • senapang kalah daripada model yang dinyatakan di atas dalam prestasi.

RESANTA TGP-30000

Penilaian: 4.5

RESANTA TGP-30000 (30 kW)

Pemanas udara bertindak langsung dari “Resant” direka untuk memanaskan kawasan seluas 300 m². Loji gas termal menghasilkan 1000 m³ / jam udara panas berkat kuasa 30,000 W dan kipas berkelajuan tinggi. Penggunaan bahan bakar dalam 60 minit mencapai 2.4 liter. Pistol ini boleh berfungsi pada gas asli dan cecair. Pembakar dimulakan dengan pencucuhan piezo, dan apabila terlalu panas pada suhu 85 darjah, ia akan dimatikan. Proses ini melibatkan sensor suhu pada injap gas. Pemanasan dikendalikan oleh termostat mekanikal. Dimensi model adalah 590x380x235 mm dan beratnya 7.5 kg. Dalam ulasan, produk ini dipuji kerana kekompakan dan ringannya, serta kipas angin yang baik.

Kelebihan utama senapang tembakan langsung ini adalah badan besi berdinding dua yang kukuh. Silinder logam luar mempunyai permukaan bertekstur yang menjadikan selongsong lebih kuat dan lebih kaku. Ia lebih tahan terhadap ubah bentuk suhu dan kerosakan mekanikal.

Kelebihan

  • prestasi baik 1000 m³ / j;
  • kunci permulaan dilindungi oleh penebat tambahan;
  • pistol dijual dengan kotak gear dan selang;
  • harga berpatutan.

keburukan

  • tiada pemegang untuk mengangkat dan beralih;
  • tidak selalu menyala pada kali pertama;
  • tidak ada penyesuaian kuasa pemanasan.

Ballu BHG-20

Penilaian: 4.4

Ballu BHG-20 (17 kW)

Di antara model kompak dalam barisan Ballu adalah BHG-20, yang mempunyai kekuatan 17000 W dan menghasilkan aliran tembakan langsung 270 m³ / jam. Untuk berfungsi, perlu menyambung ke rangkaian 220 V, dan kuasa elektrik yang digunakan adalah 40 W. Unit pemanasan langsung beroperasi pada gas cecair dan mempunyai kawalan suhu yang sentiasa berubah-ubah. Tidak sukar untuk menyusun semula pistol ke sudut yang dikehendaki kerana berat 5 kg dan cengkaman yang selesa. Dalam ulasan tersebut, para pemilik berpuas hati dengan penggunaan gas ekonomik 1.3-1.45 liter per jam dan kemampuan untuk menghidupkan pistol tanpa pemanasan, yang berfungsi sebagai kipas dalam keadaan panas.

Kami meletakkan meriam dalam senarai yang terbaik, kerana ia bermula dengan baik dalam cuaca sejuk. Perkara ini disahkan bukan sahaja oleh pakar, tetapi juga oleh pengguna biasa dalam ulasan mereka. Walaupun sejuk, pistol dilancarkan dari yang pertama atau maksimum dari klik kedua oleh elemen piezoelektrik. Model lain mungkin tidak bermula sama sekali dalam keadaan seperti itu. Sekiranya anda sering harus bekerja pada suhu rendah, perhatikan pilihan Ballu BHG-20 dengan lebih dekat.

Kelebihan

  • semua penyesuai dan kelengkapan diperbuat daripada tembaga berkualiti tinggi;
  • badan yang dipasang dengan baik;
  • ruang pembakaran meriam keluli tergalvani;
  • ada penyesuaian yang lancar.

keburukan

  • diperlukan sekitar 30 saat untuk memanaskan termokopel;
  • wayar rangkaian pendek;
  • butang bekalan gas yang lemah.

Quattro Elementi QE-12G

Penilaian: 4.3

Quattro Elementi QE-12G (12 kW)

Lebih jauh dalam senarai adalah meriam dari Quattro Elementi, dengan penolakan 12,000 watt, yang dikuasakan oleh LPG. Kecekapan peranti pemanasan langsung mencapai 95%. Api meriam dimulakan dengan pencucuhan piezo, dan sistem kawalan gas memantau keselamatan. Untuk memindahkan pemanas ke tempat lain terdapat pegangan yang selesa di atas. Berat 5.3 kg juga memudahkan perubahan kehelan yang mudah. Pengilang menjaga keselamatan peranti dengan melepaskan ruang pembakaran sebanyak mungkin dari saluran keluar arus panas. Ini mengelakkan api melarikan diri dan melindungi pengguna dari luka bakar. Dalam ulasan tersebut, pembeli memuji kotak gear IGT Denmark yang disertakan dalam kit.

Ini adalah salah satu meriam gas termal terbaik di antara kategori “junior” dari segi nisbah kuasa dan prestasi. Pada suhu 12000 W menghasilkan hingga 300 m³ udara panas per jam. Ini adalah nilai yang cukup tinggi. Pada masa yang sama, pemanas tindakan langsung hanya menggunakan 0,75 l, sementara senapan sebelumnya dalam tinjauan menghasilkan 270 m³, memiliki 17000 W dan memakan 1,4 l / jam.

Kelebihan

  • terdapat sistem kawalan gas;
  • penggunaan bahan api sederhana;
  • berat ringan 5.3 kg;
  • lengkap dengan pengurang gas yang boleh dipercayai.

keburukan

  • tiada kawalan suhu yang lancar;
  • tiada termostat.

Sibrtech GH-10

Penilaian: 4.2

Sibrtech GH-10 (10 kW)

Produk dari pengeluar domestik Sibrtech melengkapkan kategori unit pemanasan langsung gas-gas. Meriam GH-10 beroperasi dengan penolakan 10,000 W dan dirancang untuk bilik dengan luas 100 m² dengan isipadu udara 180 m³. Peranti ini mempunyai kawalan mekanikal dan perlindungan pemanasan berlebihan. Campuran gas dinyalakan oleh unsur piezoelektrik. Pistol itu menggunakan gas cecair. Pengilang menyediakan selang sambungan di dalam kit, yang dipuji oleh pemilik dalam ulasan kerana kelembutannya. Tiub tidak akan retak dalam keadaan sejuk dan tidak akan menjadi kasar.

Di antara senjata api jenis gas dengan pemanasan langsung, ini adalah yang paling berpatutan. Walaupun dengan kos yang rendah, model ini memiliki kapasiti yang mengagumkan 300 m impressive / jam, mengingat kekuatan 10,000 watt. Tetapi senapang menggunakan jumlah gas yang sama dengan model yang dinyatakan di atas (0,7 l / jam), walaupun berkuasa lebih rendah dari itu, yang mana ia diletakkan di bawah dalam senarai yang terbaik.

Kelebihan

  • dimensi padat;
  • pemegang yang selesa untuk pengangkutan;
  • selang lembut fleksibel termasuk;
  • meriam bermula dengan mudah.

keburukan

  • kabel rangkaian pendek;
  • sebahagiannya dipasang pada skru penoreh sendiri, yang secara beransur-ansur melepaskan getaran.

Senapang Panas Elektrik Langsung Terbaik

Pistol elektrik membuat pemanasan langsung dari elemen pemanasan dan kipas. Mereka hanya perlu disambungkan ke rangkaian 220 atau 380 V. Dari segi dimensi, peralatan seperti itu lebih padat dan tidak mengeluarkan gas berbahaya, jadi bilik tidak perlu sering berventilasi. Tetapi alat elektrik lebih rendah daripada kategori di atas dari segi kuasa, oleh itu ia sesuai untuk dewan dan bilik kecil. Ini adalah pilihan terbaik untuk pengeringan dinding yang lebih cepat di pengubahsuaian rumah, pemanasan bengkel atau garaj.

ZUBR ZTP-9

Penilaian: 4.9

ZUBR ZTP-9 (9 kW)

Di tempat pertama adalah meriam dengan elemen pemanasan elektrik, menghasilkan sehingga 820 m³ udara hangat per jam. Fungsi ini membolehkan anda menetapkan kekuatan dalam langkah 6 atau 9 kW, serta mengatur suhu dengan lancar. Pemanas langsung akan menyala dan mati secara automatik apabila nilai yang ditetapkan tercapai. Silinder dengan kipas dan elemen pemanas diletakkan di dalam kerangka tiub dengan dua pegangan, yang mudah digunakan untuk pengangkutan. Sekiranya peranti terlalu panas, ia akan mematikannya sendiri dan menghidupkannya semula hanya setelah ia sejuk. Pistolnya seberat 11 kg dan mempunyai dimensi 380x260x380 mm. Strukturnya terdiri daripada dinding berganda, yang meningkatkan ketegaran dan ketahanan terhadap ubah bentuk terma.

Ia adalah salah satu senjata api elektrik langsung yang paling kuat, menghasilkan 9 kW, yang cukup mengagumkan untuk kategori ini. Untuk menghidupkannya, anda memerlukan rangkaian tiga fasa dengan voltan 380 V. Sekiranya anda perlu memanaskan kawasan sehingga 100 m² dengan elektrik, maka pasti memilih pilihan ini.

Kelebihan

  • kawalan suhu yang lancar;
  • dua kaedah pemanasan langsung;
  • keupayaan untuk menggunakan kipas tanpa pemanasan;
  • pemegang getah tebal.

keburukan

  • sambungan 380 V diperlukan;
  • tidak ada perlindungan percikan sama sekali.

Ballu BHP-P2-5

Penilaian: 4.8

Ballu BHP-P2-5 (4.5 kW)

Tetapi pemasangan pemanasan langsung yang kuat, yang dirancang untuk disambungkan ke rangkaian isi rumah 220 V. Benar, pendawaian di dinding mesti mempunyai keratan rentas sekurang-kurangnya 2.5 mm², kerana saluran pemanasan cukup kuat dari kuasa 4.5 kW, yang digunakan selama 8-10 jam sehari. Meriam ini dirancang untuk kawasan seluas hingga 50 m². Pertukaran udara maksimum ialah 400 m³ / j. Pemanas diletakkan di lantai. Ia juga boleh dipasang di dinding. Reka bentuk menggunakan termostat kapilari berketepatan tinggi untuk memastikan tindak balas yang tepat. Dalam ulasan tersebut, senjata itu dipuji kerana berjaya tanpa kegagalan, walaupun beroperasi selama 12-14 jam sehari.

Pakar kami memuji alat pemanasan langsung elektrik sebagai yang terbaik kerana kemampuan untuk mengubah sudut arah silinder yang menghembus udara hangat. Meriam dipasang pada pendakap ganda berbentuk L, dan paksi tengah mempunyai kunci kedudukan. Sekiranya anak domba dilonggarkan, tiub boleh dipasang secara mendatar, pada 45 darjah atau hampir secara menegak. Ini mempercepat pemanasan permukaan tempatan, jika beberapa bahagian bilik perlu dikeringkan lebih cepat daripada yang lain (misalnya, dapur “backsplash” untuk mula meletakkan jubin di sana, dll.).

Kelebihan

  • Elemen pemanasan ditutup dengan selamat dengan parutan;
  • pemegang yang selesa untuk dibawa dengan satu tangan;
  • beroperasi dari rangkaian isi rumah 220 V;
  • termostat terbina dalam.

keburukan

  • pendawaian elektrik yang baik diperlukan kerana kuasa 4.5 kW;
  • tiada palam yang disertakan;
  • operasi kipas yang bising.

RESANTA TEP-3000K

Penilaian: 4.7

RESANTA TEP-3000K (3 kW)

Model elektrik pemanasan langsung dari “Resant” dikurniakan kuasa 3 kW dan digerakkan dari rangkaian 220 V. Peranti ini dirancang untuk kawasan seluas 30 m² dan melakukan pertukaran udara dalam jumlah 300 m³ / jam. Panel kawalan terletak di sebelah dan diwakili oleh dua suis putar. Yang satu menetapkan suhu dengan termostat, dan yang kedua memulakan penyediaan udara sejuk, memanaskan 1.5 kW atau 3 kW. Elemen pemanasan ditutup dengan selamat dengan mesh logam sehingga tidak ada bahan yang menyentuhnya secara tidak sengaja. Dimensi senapang ialah 260x330x260 mm dan berat 3.2 kg. Semasa peranti berfungsi, penunjuk diod pada casing menyala. Dalam ulasan tersebut, para pemilik melaporkan bahawa sebuah garaj dengan luas 20 m² pistol memanaskan dari +1 hingga + 23 ° C dalam 30 minit.

Kami menganggap senapang panas ini sebagai nilai terbaik untuk wang. Lebih murah, tetapi sukar dicari dengan kualiti biasa. Sekiranya belanjawan anda ketat, pertimbangkan pilihan ini.

Kelebihan

  • lampu penunjuk kuasa.
  • beratnya hanya 3.2 kg;
  • cengkaman yang selesa untuk dibawa;
  • ada kawalan suhu.

keburukan

  • untuk mengubah sudut kecondongan pistol, anda perlu meletakkan sesuatu di bawah pangkalan;
  • cepat mencapai kepanasan dan mematikan.

Ballu BKN-5

Penilaian: 4.6

Ballu BKN-5 (3 kW)

Tetapi penyelesaian teknikal untuk pemanasan langsung dari Ballu adalah senapang panas dengan kuasa 3 kW, melakukan pertukaran udara dalam jumlah 150 m³ per jam. Untuk menyambung, anda memerlukan rangkaian dengan voltan 220 V. Ciri khas pemanas adalah elemen pemanas yang disinter, yang mempunyai jangka hayat yang panjang dan jalan keluar yang cepat ke suhu operasi. Semua komponen dalaman ditutup dengan selamat dengan selongsong tahan hentaman. Pengguna dapat menyesuaikan fungsi daya dan pengudaraan tanpa pemanasan. Pengilang memastikan bahawa peranti tindakan langsung dirancang untuk sekurang-kurangnya 7 tahun beroperasi.

Kami menganggap penjana haba pemanasan langsung adalah yang terbaik dari segi dimensi dan berat. Ukurannya 40x18x17 cm dan beratnya hanya 1.6 kg. Produk ini kelihatan seperti mainan, tetapi, menurut ulasan, ia berfungsi dengan stabil dan tanpa terlalu panas. Dengan ukuran yang sangat kecil, pemanas udara bertindak langsung dirancang untuk bilik seluas 35 m².

Kelebihan

  • perumahan tahan kejutan;
  • elemen pemanasan seramik;
  • tidak terlalu panas;
  • senang dibawa dari objek ke objek, walaupun di tangan.

keburukan

  • boleh dirobohkan dengan mudah dengan mengikat wayar secara tidak sengaja dengan kaki anda;
  • kabel kuasa pendek.

Wester TV-2 / 3ST

Penilaian: 4.5

Wester TV-2 / 3ST (2 kW)

Melengkapkan kategori senjata api langsung adalah model dari Wester. Ia adalah pemanas udara kompak yang hanya memakan 2 kW dan menukar udara hingga 140 m³. Memandangkan ciri-ciri ini, senapang itu sesuai untuk pengeringan atau pemanasan bilik dengan keluasan hingga 15 m². Dalam ulasan tersebut, pemilik berkongsi bahawa penjana haba memanaskan ruangan sedemikian dalam 5-10 minit pada musim sejuk hingga suhu yang selesa. Panel kawalan terletak di bahagian atas depan pemegang dan mengandungi dua suis togol untuk menyesuaikan iklim mikro dan meningkatkan daya pemanasan. Penebat tebal pemegang membolehkan pemanas dikeluarkan dan diposisikan semula walaupun setelah berjam-jam beroperasi.

Kami menilai pistol sebagai yang terbaik kerana cincin getah di kaki. Mereka terletak di 4 tempat, sehingga struktur tidak tergelincir dari getaran, dipasang pada permukaan halus yang condong.

Kelebihan

  • penggunaan elektrik sederhana;
  • berat ringan 3.4 kg;
  • pemegang tebal pada bingkai tidak menjadi panas;
  • semasa terlalu panas, pemadaman dicetuskan.

keburukan

  • bagi sesetengah orang, galas kipas cepat pecah atau retak;
  • sudut kecenderungan diatur, tetapi tidak dengan “domba”, tetapi dengan skru mengetuk sendiri.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen