19 gitar akustik terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Sudahkah anda memutuskan untuk membeli gitar akustik pertama anda? Bersedia untuk menghadapi pilihan yang sukar. Anda akan menemui berpuluh-puluh gitar yang berbeza di mana-mana kedai muzik. Bagaimana anda tahu mana yang paling sesuai dengan anda? Inilah persoalan yang akan dijawab oleh artikel ini. Kami akan memberitahu anda mengenai ciri-ciri utama pilihan, dan juga memberi penerangan ringkas mengenai gitar-gitar yang kini dianggap terbaik. Peringkat tersebut tidak hanya tertumpu pada model profesional, yang sangat mahal, tetapi juga pada gitar untuk pemula.

Bagaimana memilih gitar akustik?

Semasa memilih gitar, bahkan pemuzik yang telah melakukan perkara kegemaran mereka selama bertahun-tahun mengalami kesulitan tertentu. Faktanya adalah bahawa setiap gitar adalah individu, ia harus dinilai bukan oleh ciri-cirinya, tetapi oleh suaranya. Oleh itu, tidak ada salahnya pergi ke kedai sebenar, di mana anda boleh menyentuh gitar, memainkannya. Sebaik-baiknya, gitar akustik pilihan anda harus terdiri daripada langkah-langkah berikut:

  1. Menentukan anggaran anda adalah langkah penting dalam menentukan seberapa baik gitar yang anda beli. Adalah lebih baik untuk menentukan harga perkiraannya terlebih dahulu, jika tidak, anda berisiko mula ingin membeli gitar akustik yang semakin mahal dengan setiap gaji. Ngomong-ngomong, anda tidak perlu belajar memainkan alat muzik yang murah. Oleh itu, jika anda mempunyai banyak wang, maka ambil salah satu gitar termahal – ia akan berfungsi selama bertahun-tahun.
  2. Pilihan negara pengeluar dan jenama – cubalah untuk tidak melihat ke arah gitar domestik, kilang kami dapat membuat hanya gitar klasik dengan bijak, dan walaupun dengan tempahan tertentu. Alat muzik yang sesuai dicipta oleh syarikat Jepun dan Amerika. Khususnya, anda pasti akan gembira dengan gitar akustik dari Yamaha atau Ibanez. Gitar Jerman, Czech dan Korea juga terdengar hebat.
  3. Pilihan bahan pembuatan – gitar apa pun diperbuat daripada kayu. Yang penting, bahagian atas geladak dan dinding sisi boleh dibina dari bahan yang berbeza. Ini bukan untuk mengatakan bahawa beberapa jenis kayu akan lebih baik atau lebih buruk – gitar yang dihasilkan dari mereka terdengar berbeza. Contohnya, cemara menghasilkan bunyi yang menggelegar, renyah dan keras. Bahagian belakang dan belakangnya boleh dibuat dari kayu mahoni, maple dan rosewood – dalam semua kes ini, anda juga akan mempunyai bunyi yang berbeza. Anda hanya dapat menilai apabila gitar berada di tangan anda.
  4. Memeriksa kualiti binaan adalah langkah terakhir. Sebaik-baiknya, gitar harus diuji sebelum membeli. Anggarkan ketebalan casing – mestilah baik, jika tidak alat muzik akan mula menakutkan anda dengan kerapuhannya. Ingatlah untuk mengambil gitar dengan cara menggunakan pistol, gunakan badan sebagai stok. Dengan cara ini anda dapat melihat kelenturan leher, memastikan ia sekata. Ngomong-ngomong, jika leher dilekatkan pada badan, maka anggarkan jarak antara fret dan tali – tidak boleh lebih dari 4-5 mm.

Sebenarnya, memilih gitar akustik mempunyai banyak kehalusan yang lain. Tetapi artikel kami dirancang untuk pemula, dan semua perkara di atas akan mencukupi untuk mereka. Pemuzik berpengalaman akan melangkau terus ke bahagian kedua bahan, yang mengandungi maklumat mengenai gitar terbaik dengan tanda harga yang cukup tinggi.

Gitar mana yang lebih baik: klasik atau akustik?

Soalan yang menyakitkan. Ramai orang bertanya kepada mereka dengan kerap. Bukankah lebih baik membeli gitar klasik daripada gitar akustik? Bagaimana mereka berbeza sama sekali? Baiklah, mari kita fikirkan.

Gitar klasik serupa dengan reka bentuknya dengan orang Sepanyol. Itulah sebabnya dia selalu disebut sebagai 'Sepanyol'. Ia mempunyai leher lebar dengan tali nilon. Juga, gitar seperti itu mempunyai badan yang lebih sempit, yang berkaitan dengan bunyi yang dihasilkan lebih membosankan.

Gitar akustik mempunyai tali keluli, suaranya lebih kuat dan kaya. Leher gitar seperti itu lebih panjang dan lebih sempit, dan ia juga mempunyai batang kekuda yang lebih selesa. Badan gitar akustik sedikit lebih besar.

Anda mesti sedar sekarang bahawa mustahil untuk mengatakan bahawa satu jenis gitar lebih baik daripada yang lain. Ramai pemuzik profesional memilih gitar akustik. Tetapi ini tidak bermaksud bahawa tidak ada seorang pun yang lebih menyukai suara yang dihasilkan oleh gitar klasik. Dan dari segi reka bentuknya, versi klasik mungkin kelihatan lebih senang bagi seseorang (terutama untuk orang pendek). Juga, pada 'klasik' adalah yang paling mudah untuk dimainkan dengan kekerasan.

Penilaian gitar akustik terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Gitar akustik murah terbaik 1 YAMAHA F-310 RUB 8,990
2 ENYA EA-X1 RUB 12,990
3 FENDER ESC80 NATURAL CLASSICAL 3/4 RUB 9,100
4 MARTINEZ FAW – 702 B 6 350 gosok.
5 Colombo LF-3800CT SB 4 190 RUB
Gitar akustik jarak pertengahan terbaik 1 CRAFTER D-7 / N RUB 32,150
2 SIGMA 00M-15 RUB 32,990
3 FENDER CD-60S BLK RUB 19 800
Gitar akustik profesional terbaik 1 IBANEZ AE900-NT RUB 236,000
2 ALAM ANTIK GIBSON J-35 RUB 104,300
Gitar Akustik Klasik Terbaik 1 ANTONIO SANCHEZ S-1005 CEDAR RUB 31 072
2 CORT AC250 NAT RUB 9,950
3 KELAS EPIPHONE PRO-1 RUB 10,700
Gitar Akustik Barat Terbaik 1 IBANEZ PF17 – LG DREADNOUGHT RUB 48,000
2 Crafter MD-40 / N RUB 21,200
Gitar elektro-akustik terbaik 1 YAMAHA S LG 200S TBS RUB 52,900
2 CRAFTER HILITE-DE SP / VTG RUB 39,282
3 SIGMA DMC-15E RUB 42,890
4 IBANEZ PF15ECE-TBS RUB 20 600

Gitar akustik murah terbaik

YAMAHA F-310

Penilaian: 4.8

YAMAHA F-310

Alat peringkat kemasukan yang hebat. Hanya untuk 10 ribu rubel. anda mendapat gitar akustik dari pengeluar Jepun yang terkenal. Bahagian atas instrumen ini diperbuat daripada kayu cemara, kayu yang paling murah dan mudah digunakan. Seperti yang dijamin oleh pengeluar, gitar mempunyai suara yang baik, ia berjaya menyampaikan suasana suasana yang paling halus. Seseorang tidak boleh gagal memperhatikan reka bentuk yang tidak dapat dilupakan – alat itu tidak boleh disebut biasa atau biasa.

Orang Jepun cuba mengurangkan kedalaman kes dan memendekkan panjang kerak. Ini hampir tidak mempengaruhi kualiti suara, tetapi menjadi lebih senang dimainkan. Mereka mencipta bahagian belakang dan sisi meranti. Papan jari terbuat dari kayu rosewood. Hampir mustahil untuk mencari kesalahan dengan kualiti prestasi.

Kami tidak akan menjadi majalah dalam talian jika kami tidak memberi amaran mengenai kekurangan. Walaupun instrumen ini termasuk dalam penilaian kami, bersiaplah untuk mengetahui bahawa bunyi gitarnya sangat spesifik. Frekuensi tinggi dinyatakan terlalu kuat di sini, sementara frekuensi rendah hampir tidak dapat didengar. Sekiranya anda mempunyai telinga yang baik untuk muzik, maka anda perlu mencari model yang lebih seimbang. Juga, ulasan menyebut ketinggian tinggi ambang bawah – dengan menyesuaikan jangkar, ini dirawat, tetapi tidak sepenuhnya.

Kelebihan

  • Kos rendah;
  • Pembuatan berkualiti;
  • Reka bentuk yang menarik;
  • Penggunaan yang selesa;
  • Kelaziman tinggi di kedai Rusia.

keburukan

  • Sebaiknya masukkan sedikit bahagian bawah kacang;
  • Bunyi masuk ke frekuensi tinggi.

ENYA EA-X1

Penilaian: 4.7

ENYA EA-X1

Satu lagi gitar akustik jenis barat. Ia dibezakan dari versi di atas dengan bahagian atas, cangkang dan belakang, yang mempunyai corak KOA HPL. Sebenarnya, ini semua adalah lamina tekanan tinggi. Kaedah menerapkan corak ini mudah dan murah, tetapi pemeliharaannya yang ideal hampir tidak dijamin selama bertahun-tahun.

Kos purata model ini di kedai Rusia ialah 13 ribu rubel. Tidak buruk, terutamanya memandangkan alat ini dilengkapi dengan casing. Beberapa kedai dalam talian juga menyediakan tali gantian, memilih gitar dan tali. Tetapi mari kita kembali ke gitar itu sendiri. Eskutcheon dan ekornya dibuat menggunakan teknologi ebony. Pasak penala dilemparkan – mereka terbuat dari keluli hitam. Lehernya diperbuat daripada mahoni. Sekiranya kita bercakap mengenai suara, maka itu tidak akan mengejutkan anda. Orang Cina belum belajar bagaimana membuat alat muzik yang ideal, jadi satu salinannya dapat sangat seimbang dari segi bunyi, sementara yang lain dapat menggunakan frekuensi tinggi atau rendah. Dan tidak semua spesimen mempunyai pembuatan berkualiti tinggi. Itulah sebabnya anda harus berhati-hati ketika membeli gitar akustik seperti itu dari kedai dalam talian.

Kelebihan

  • Reka bentuk yang hebat;
  • Kos rendah;
  • Suara harus sesuai dengan setiap pemula;
  • Disertakan dengan beg, dan paling kerap dengan hadiah lain;
  • Gitar tidak dipengaruhi oleh perubahan kelembapan atau suhu.

keburukan

  • Penampilan yang ideal tidak bertahun-tahun;
  • Bunyi gitar yang berbeza boleh sangat berbeza.

FENDER ESC80 NATURAL CLASSICAL 3/4

Penilaian: 4.7

FENDER ESC80 NATURAL CLASSICAL

Seperti namanya, gitar ini berukuran 3/4. Juga mudah untuk melihat bahawa instrumen itu tergolong dalam jenis tali enam klasik. Gitar hadir tanpa pickup, seperti kebanyakan model lain yang dikaji dalam penilaian kami.

Walaupun kosnya rendah, bunyi alat ini seimbang. Tidak ada keluhan mengenai ketepuan suara. Dari segi pembinaannya, gitar hampir tidak mengejutkan. Pembeli akan menemui bahagian atas cemara tradisional. Agathis digunakan untuk membuat sisi dan belakang. Semua ini membawa kepada nada yang menyenangkan. Beberapa spesimen masih mempunyai frekuensi tinggi yang lebih jelas daripada yang rendah. Perlu juga diperhatikan bahawa walaupun seorang kanak-kanak dapat menggunakan gitar seperti itu – berkat ukurannya yang kecil, ia tidak akan kelihatan terlalu besar.

Lubang resonator model ini mempunyai kemasan yang asli. Reka bentuk seluruh geladak atas secara keseluruhan juga harus menyenangkan – terutamanya bahagian hitamnya. Namun, gitar tidak boleh disebut kenangan. Malah leher mahoni bukanlah sesuatu yang istimewa. Ya, ia mempunyai papan jari rosewood. Tetapi gitar akustik moden apa yang tidak dapat dibanggakan? Dengan kata lain, ini adalah alat muzik biasa yang dijual di negara kita dengan sedikit wang (walaupun tidak boleh disebut sangat murah). Ia sangat sesuai untuk pembeli kali pertama. Yang tinggal hanyalah mendapatkan mikrofon instrumental yang baik, selepas itu anda boleh menulis lagu pertama anda!

Kelebihan

  • Mengurangkan saiz;
  • Sistem spring tradisional;
  • Set itu merangkumi penutup;
  • Pemasangan berkualiti tinggi yang mencukupi;
  • Penampilan yang bagus;
  • Harga rendah.

keburukan

  • Reka bentuknya tidak dapat dilupakan;
  • Frekuensi rendah tidak begitu ketara.

MARTINEZ FAW – 702 B

Penilaian: 4.6

MARTINEZ FAW - 702 B

Adakah anda mempunyai keinginan untuk membeli gitar akustik dengan warna cahaya biasa? Dalam kes ini, kami mengesyorkan melihat MARTINEZ FAW – 702 B. Alat muzik ini masuk ke peringkat kami bukan hanya kerana casing itu, yang mempunyai warna hitam pekat, tetapi juga karena harganya yang sangat rendah. Belanjakan 6 ribu rubel untuk membeli gitar. malah ramai pelajar dapat. Mereka akan berpuas hati dengan reka bentuk dan pembuatannya.

Gitar enam tali ini menawarkan 20 fret. Bahagian atasnya dibuat, seperti yang anda duga, dari cemara. Agathis digunakan untuk pengeluaran bahagian sisi dan belakang. Alat ini juga merangkumi leher yang diperbuat dari mahoni. Ia dilengkapi dengan papan jari rosewood, di mana tali dan semua tanda dapat dilihat dengan jelas. Kacang itu terbuat dari kayu rosewood.

Gitar dibuat di China. Tetapi ini boleh dikatakan mengenai hampir semua model peringkat kemasukan. Tidak ada orang Czech dan Amerika yang akan menjual ciptaan mereka dengan wang yang sangat sedikit. Walau bagaimanapun, gitar Cina juga boleh terdengar cukup bagus. Terdapat juga kesan bahawa alat seperti itu akan berfungsi untuk waktu yang sangat lama. Walau bagaimanapun, jika anda ingin menjana wang dengan muzik anda, tidak lama lagi anda masih akan melihat beberapa ketidakseimbangan bunyi dan siling tertentu, yang gitarnya tidak dapat ditembusi. Dalam kes ini, disarankan untuk mengganti MARTINEZ FAW – 702 B dengan model yang lebih profesional.

Kelebihan

  • Warna badan hitam;
  • Terdapat variasi dengan warna dek yang lain;
  • Kos yang sangat rendah;
  • Leher yang boleh dipercayai;
  • Hadir di banyak kedai muzik.

keburukan

  • Tidak seimbang dipanggil;
  • Peralatan yang sedikit.

Colombo LF-3800CT SB

Penilaian: 4.5

Colombo LF-3800CT SB

Gitar akustik yang paling mesra bajet dalam ranking kami. Seperti alat-alat lain yang dibincangkan di atas, ia tergolong dalam jenis 'western'. Model ini berbeza dengan beberapa pesaing kerana ia menyediakan 21 fret. Juga, tidak setiap gitar mampu membanggakan papan bass yang terbuat dari kayu bass. Walau bagaimanapun, anda mesti memahami bahawa ini bukan kelebihan atau kekurangan. Ini hanyalah ciri produk yang tidak perlu diprasangka.

Kedai Rusia menjual Colombo LF-3800CT SB dengan harga hanya 4 ribu rubel. Dan ia mesti menjadi gitar tercantik dalam segmen harga ini. Bahagian atasnya mempunyai warna cahaya matahari berjalur. Adakah penampilan yang sempurna akan bertahan lama adalah persoalan yang belum dijawab. Tetapi gitar seperti itu tidak mungkin dibeli seumur hidup.

Bahagian sisi dengan geladak bawah juga diperbuat daripada linden. Ia juga dilengkapi leher mahoni dengan papan jari rosewood. Gitarnya mempunyai berat sekitar 2 kg, dan tentu saja dibuat di China.

Sekiranya anda membaca ulasan di Colombo LF-3800CT SB, maka hanya kesan positif yang terbentuk mengenai gitar. Walau bagaimanapun, ini berlaku apabila satu spesimen dapat sangat berbeza dari yang lain. Terdapat juga produk yang rosak dengan pemasangan berkualiti rendah – bahkan pemuzik pemula tidak akan menghargainya. Oleh itu, kami mengesyorkan membeli gitar ini hanya di kedai luar talian, supaya anda boleh menilai sebelum berpisah dengan wang anda. Membeli dari kedai dalam talian – hanya dengan risiko dan risiko anda sendiri!

Kelebihan

  • Leher lurus 21 fret;
  • Pemasangan berkualiti tinggi;
  • Harga yang sangat rendah;
  • Reka bentuk spektakuler;
  • Kedengaran bagus.

keburukan

  • Bukan rentetan terbaik termasuk;
  • Sebilangan salinan rosak.

Gitar akustik jarak pertengahan terbaik

CRAFTER D-7 / N

Penilaian: 4.9

CRAFTER D-7

Sekiranya anda ingin membeli gitar sendiri untuk jangka masa penggunaan yang cukup lama, maka anda harus berpisah dengan beberapa puluhan ribu rubel. Khususnya, CRAFTER D-7 / N adalah pilihan yang sangat baik – alat muzik yang mereka minta 30-32 ribu rubel. Gitar ini terdapat dalam kotak kelabu. Gitar itu sendiri mempunyai warna kayu semula jadi. Kos instrumen yang agak tinggi dibuktikan oleh fakta bahawa bahagian atasnya diperbuat daripada kayu aras yang padat. Juga dalam pembuatan model ini digunakan mahoni. Terima kasih kepada yang terakhir bahawa gitar mampu membanggakan suara likat dan likat, yang pada masa yang sama kelihatan menyelimuti.

Produk ini mempunyai leher yang sempit, dan oleh itu tidak digalakkan bermain gitar seperti itu dengan jari anda – sebagai gantinya, pilihlah. Lampiran di sini adalah dalam bentuk 'dovetail' tradisional. Dalam hal ini, CRAFTER D-7 / N hampir tidak dapat dibezakan dengan gitar berbentuk barat yang lain. Papan fret mempunyai papan jari rosewood India yang boleh bertahan selama yang anda suka. Selesai perbincangan mengenai penampilannya, seseorang tidak dapat menyebutkan overlay keriting warna warni yang diletakkan di badan gitar.

Alat muzik ini dihasilkan di Korea Selatan. Pengerjaannya tidak dapat dipuji. Ini dapat dikatakan bukan hanya setelah pemeriksaan luaran, tetapi juga semasa menimbang – gitar ternyata agak berat.

Kelebihan

  • Dilengkapi dengan kes berjenama;
  • Bunyi yang hebat;
  • Terdapat penala berlapis krom;
  • Kemasan matte yang digunakan;
  • Penampilan hebat;
  • Termasuk tali yang baik.

keburukan

  • Bagi sesetengah orang, reka bentuk seperti itu masih kelihatan membosankan.

SIGMA 00M-15

Penilaian: 4.8

SIGMA 00M-15

Gitar lain dalam penilaian kami, pembeliannya akan membawa anda sekitar 30 ribu rubel. Ia dibuat di China. Tetapi kualiti persembahan di sini jauh lebih tinggi daripada gitar Cina yang dibincangkan di bahagian pertama artikel ini. Pelana alat ini adalah tulang. Geladak atas terbuat dari kayu mahoni. Cengkerang dan bahagian belakangnya terbuat dari itu. Bahan seperti itu membolehkan pencipta mencapai bunyi yang sekata – gitar tidak masuk ke frekuensi bawah atau atas. Leher yang diperbuat daripada mahoni yang sama juga menyumbang kepada suara melodi.

Item tersebut dibekalkan dengan tali tembaga. Mereka diselaraskan dengan pasak krom cor yang diletakkan secara simetri antara satu sama lain. Terdapat juga skala 645mm. Lebar kacang ialah 42.9 mm. Fret, seperti yang diharapkan, diarahkan oleh titik.

Ringkasnya, ia adalah gitar enam tali universal. Ia sesuai untuk pelajaran muzik dan pelajaran biasa. Mungkin hanya profesional yang tidak pernah melihat gitar Cina tidak akan menyukainya.

Kelebihan

  • Tubuh ditutup dengan varnis telus;
  • Pasak penalaan pelakon;
  • Kacang tulang;
  • Bunyi yang baik;
  • Termasuk tali yang cukup baik.

keburukan

  • Dibekalkan tanpa penutup;
  • Tidak semua contoh tahan lama.

FENDER CD-60S BLK

Penilaian: 4.8

FENDER CD-60S BLK

Gitar yang sudah lebih murah, harganya di kedai Rusia adalah sekitar 20 ribu rubel. Ia dicipta untuk peminat alat muzik yang dicat hitam. Oleh kerana penjimatan, pengeluar terpaksa menggunakan rangkaian cemara – dari mana bahagian atas dibuat. Untuk sisi dan belakang, mereka terbuat dari mahoni.

Badan gitar ini berbentuk seperti 'dreadnought'. Ini bukan 'barat' yang dimiliki alat muzik yang lebih murah. Ini bermaksud bahawa suaranya berbeza di sini. Papan fret mempunyai 20 fret dan profil dengan tepi bulat. Pengilang mendakwa bahawa ciptaannya sesuai untuk gaya permainan apa pun – dari kekuatan kasar hingga menyenangkan. Pemuzik akan mempunyai nada yang seimbang dengan banyak midrange.

Sudah tentu, FENDER CD-60S BLK tidak sempurna. Anda boleh menemui kesalahan dengan kusen yang terbuat dari plastik. Namun, dengan tanda harga seperti itu, jelas bahawa bahan terbaik tidak akan digunakan untuk membuat alat tersebut.

Kelebihan

  • Penala krom;
  • Bentuk leher yang selesa;
  • Tidak terlalu tinggi kosnya;
  • Bunyi seimbang;
  • Penampilan yang anggun;
  • Termasuk tali yang baik.

keburukan

  • Lorong itu dibuat dari plastik;
  • Bahagian atas spruce tidak akan sesuai dengan semua orang;
  • Dibekalkan tanpa penutup.

Gitar akustik profesional terbaik

IBANEZ AE900-NT

Penilaian: 4.9

IBANEZ AE900-NT

Ini adalah tahap yang sama sekali berbeza. Gitar ini adalah gitar elektro-akustik. Oleh itu, ia mempunyai pickup, yang sangat memudahkan rakaman muzik – tidak perlu mencari mikrofon berkualiti tinggi. Secara luaran, alat muzik ini hampir tidak menonjol. Sekiranya anda melihatnya dari jauh, nampaknya pemuzik itu memegang gitar akustik biasa, yang dijual dengan harga berpuluh-puluh ribu rubel. Hanya jika anda melihat instrumen dengan teliti, semua perbezaan akan dapat dilihat. Tetapi walaupun selepas itu, anda tidak percaya bahawa gitar seperti itu dijual dengan harga 230 ribu rubel.

Model ini mempunyai leher mahoni yang diperbuat daripada satin. Ia juga menggunakan kacang tulang dan fretboard rosewood. Untuk papan suara, ia terbuat dari kayu rosewood, sementara bagian depan dibuat dari susunan Sitka spruce. Penampilan yang menyenangkan dilengkapi dengan roset bertatahkan maple. Perlu diingatkan bahawa kelengkapan krom bersinar terang di lampu dewan konsert.

Gitar ini merangkumi skala 651mm dan pengambilan bar T-IBANEZ, lengkap dengan preamp IBANEZ Custom. Secara keseluruhan, ia adalah alat muzik yang indah dalam badan yang elegan. Model moden ini menggabungkan bahan berkualiti dan elektronik kelas atas. Sila ambil perhatian bahawa bahagian atasnya berkilat – pegang gitar dengan berhati-hati atau ia akan tergores secara beransur-ansur. Walau bagaimanapun, jangan menakutkan anda – hanya objek tajam yang dapat menembusi pernis.

Kelebihan

  • Pengerjaan yang sempurna;
  • Terdapat preamplifier;
  • Gitar dilengkapi dengan piezo pickup;
  • Kacang tulang;
  • Penala krom;
  • Penampilan hebat;
  • Berat yang agak ringan.

keburukan

  • Kos yang sangat tinggi.

ALAM ANTIK GIBSON J-35

Penilaian: 4.8

ALAM ANTIK GIBSON J-35

Satu lagi gitar elektro-akustik dalam penilaian kami, tetapi sudah pada harga yang jauh lebih rendah. Untuk kira-kira 150 ribu rubel. pemuzik akan menerima alat muzik yang indah, bahagian atasnya diperbuat daripada cemara Sitka yang sama. Juga, pembeli sedang menunggu cengkerang dan geladak bawah yang diperbuat daripada mahoni. Lehernya diperbuat daripada spesies kayu yang sama. Papan jarinya terbuat dari kayu ros – dalam hal ini, gitar hampir tidak dapat dibezakan daripada rakan sejawat yang lebih murah. Dan mengapa mengubah apa-apa? Rosewood adalah bahan tahan lama itulah sebabnya pembuat gitar menyukainya.

Papan fret menawarkan 20 fret bertatahkan titik. Mur yang dipasang di sini selebar 44.5 mm. Pemuzik profesional akan segera menyedari kehadiran sistem spring berbentuk X vintaj. Sekiranya anda melihat dengan teliti, anda dapat melihat beberapa peningkatannya berbanding tahun 90-an. Dan gitarnya terdengar jauh lebih baik daripada instrumen yang digunakan beberapa dekad yang lalu.

Pengambilan LR Baggs VTC digunakan di sini untuk memindahkan muzik ke akustik. Keistimewaan gitar lain termasuk pemprosesan manual jambatan dan penyiramannya dengan minyak khas. Papan fret juga diresapi dengannya, yang meningkatkan jangka hayatnya. Pengilang juga mendakwa bahawa komposisi minyak baru meningkatkan getaran semula jadi kayu. Pendek kata, sangat sukar untuk mencari kesalahan dengan setara moden gitar papan atas Gibson yang terkenal dengan bahu bulat.

Kelebihan

  • Sistem spring vintaj yang digunakan;
  • Tepi papan fret bulat;
  • Pengambilan yang sangat baik;
  • Gitar diresapi dengan minyak khas;
  • Kemasan berkilat yang sempurna;
  • Kedengaran hebat.

keburukan

  • Tiada preamp;
  • Tidak semua orang akan menyukai harganya.

Gitar Akustik Klasik Terbaik

ANTONIO SANCHEZ S-1005 CEDAR

Penilaian: 4.9

ANTONIO SANCHEZ S-1005 CEDAR

Gitar klasik yang sangat baik dijual dengan harga 35-37 ribu rubel. Kualiti kerja dibuktikan dengan fakta bahawa alat itu dihantar ke kedai-kedai dari Sepanyol. Pengilang memastikan bahawa ciptaannya dibuat secara eksklusif dengan tangan, dan oleh itu mereka mempunyai bunyi yang sangat baik. Anda tidak boleh membantah tentang suara – melodi yang dihasilkan oleh gitar enam tali mesti sesuai dengan setiap pelanggan. Tetapi bagaimana syarikat mencapai peredaran sedemikian dengan tangan adalah persoalan.

Terdapat 19 tanda fret di leher gitar ini. Perincian ini dibuat dari kayu mahoni, sedangkan papan jari adalah kayu rosewood. Mahoni juga digunakan untuk membuat bahagian belakang. Bahagian atasnya diperbuat daripada cedar padat terpilih. Bahan pasak tidak dinyatakan, tetapi mereka mempunyai lapisan emas – ia segera menarik perhatian.

Nampaknya gitar klasik yang masuk dalam penilaian kami sangat sesuai untuk pemuzik pemula dan orang-orang yang menganggap diri mereka penguasa bentuk seni ini. Ia mesti menjadi salah satu alat buatan tangan dan tahan lama yang paling murah.

Kelebihan

  • Bukan kos tertinggi;
  • Penala berlapis emas klasik;
  • Bunyi yang baik;
  • Gitar tahan lama;
  • Dibuat di Sepanyol.

keburukan

  • Reka bentuk yang tidak bersahaja.

CORT AC250 NAT

Penilaian: 4.8

CORT AC250 NAT

Anda tidak akan menghabiskan puluhan ribu rubel untuk gitar klasik? Ini tidak bermaksud bahawa anda harus menolak untuk membeli alat muzik seperti itu. Anda boleh membeli CORT AC250 NAT. Ini adalah gitar yang cukup bagus dengan 19 fret yang ada. Kosnya di Rusia tidak melebihi 14 ribu rubel. Sudah tentu, untuk wang sebanyak itu, anda mendapat instrumen yang kelihatan hampir tidak dapat dibezakan dengan ratusan gitar lain dalam segmen harga ini. Tetapi kenyataan bahawa model ini terdengar bagus jauh lebih penting – sukar untuk mencari kesalahan dengan kelantangan dan kekayaan melodi. Pada asasnya, terima kasih untuk suara yang baik, anda perlu mencengkam bahagian gitar dengan erat – disebabkan oleh itu peningkatan daya tahan badan. Percayalah, tidak semua gitar klasik dalam segmen harga ini dipasang dengan baik.

Seperti hampir semua alat muzik moden seperti ini, produk ini dipernis. Walau bagaimanapun, dalam kes ini jumlah pernis disimpan minimum. Ini memungkinkan untuk melindungi gitar secara serentak dan tidak mempengaruhi keindahan suaranya.

Seperti gitar murah lain, CORT AC250 NAT mempunyai bahagian atas spruce. Nah, untuk pembuatan cangkang dan dek bawah, mahoni digunakan. Leher juga dibuat daripadanya. Sendi leher dibuat dalam bentuk dovetail. Tidak dilupakan ialah fretboard rosewood, di mana 19 fret yang telah disebutkan itu dipasang. Lebar kacang adalah 52 mm. Di hujung leher terdapat penala krom klasik dengan kelopak coklat.

Mungkin gitar ini termasuk dalam penilaian kami dengan alasan. Dengan wang yang agak sedikit, ia menawarkan suara yang mendalam dan bergema. Pada masa yang sama, alat ini ternyata cukup tahan lama, yang sangat tidak biasa untuk segmen harga ini. Masih menambah bahawa ia dilengkapi dengan rentetan DAddario EXP46N.

Kelebihan

  • Kaedah pernis moden digunakan;
  • Berat minimum;
  • Bahan berkualiti baik;
  • Tidak terlalu tinggi kosnya;
  • Penala krom klasik.

keburukan

  • Peralatan yang sedikit;
  • Reka bentuk ringkas.

KELAS EPIPHONE PRO-1

Penilaian: 4.7

KELAS EPIPHONE PRO-1

Satu lagi gitar klasik yang sangat murah dalam ranking kami. Dan ini adalah salah satu gitar termurah di luar sana dengan bahagian atas cedar. Alat itu dibuat, seperti yang anda sangka, di China. Namun, tidak ada aduan khas mengenai kualiti binaan. Semua bahagian dipasang rapat antara satu sama lain, dan oleh itu suaranya cukup seimbang.

Produk ini telah mendapat kelebihan empat lapisan yang indah. Walau bagaimanapun, reka bentuknya tidak boleh disebut unik – sebenarnya, gitar tidak menonjol dari instrumen lain yang serupa, jika kita hanya membincangkan segmen belanjawan. Mengenai bahan untuk membuat cangkang dan dek bawah, pengeluarnya menggunakan mahoni biasa. Leher juga diciptakan daripadanya, menggunakan papan jari rosewood. Leher di sini, dengan cara, dilekatkan. Di atasnya terdapat tali nilon, yang dapat dimainkan dengan segala cara yang diciptakan. Instrumen ini juga merangkumi penala krom standard.

Jika tidak, sukar untuk mengatakan sesuatu yang istimewa mengenai gitar ini. Mari kita tambahkan bahawa ia mempunyai kemasan berkilat.

Kelebihan

  • Kos rendah;
  • Rentetan yang baik termasuk;
  • Bahagian atas cedar merah padat;
  • Kualiti pembinaan yang baik
  • Penala berkualiti.

keburukan

  • Tidak semua contoh sempurna;
  • Tidak mungkin alat ini tahan lama.

Gitar Akustik Barat Terbaik

IBANEZ PF17 – LG DREADNOUGHT

Penilaian: 4.9

IBANEZ PF17 - LG

Gitar akustik yang sangat baik yang dijual dengan harga yang cukup rendah. Namun, adakah ia dijual? Pada masa penulisan penilaian, semua salinan telah habis dijual. Sama ada kedatangan kumpulan baru dijangka – tidak ada yang tahu. Walau bagaimanapun, kami tidak dapat memberitahu tentang model ini. Ini adalah gitar rakyat yang sangat comel yang mahkota siri PF, yang merangkumi alat muzik yang berpatutan. Produk ini mempunyai bahagian atas cedar, berkat suaranya lembut dan hangat. Untuk seluruh badan, mahoni digunakan, yang sudah menjadi tradisi. Pengilang memastikan bahawa gitarnya ternyata boleh dipercayai dan tahan lama, dalam ulasan tidak ada yang membantah dengan pernyataan ini. Tidak mustahil untuk memperhatikan bahawa alat ini sesuai untuk pemula dan pemuzik berpengalaman. Walaupun jelas bahawa ini masih bukan impian utama.

Leher, yang dibuat dari mahoni yang sama, mempunyai 20 fret yang tersisip dalam bentuk titik. Ia juga merangkumi papan jari rosewood. Bahagian ekor tulang juga harus menyenangkan. Bagi perkakasan, ia mempunyai kemasan berlapis nikel.

IBANEZ PF17 – LG DREADNOUGHT adalah kes yang jarang berlaku apabila gitar ada dalam dua versi. Untuk 15 ribu rubel. anda mendapat 'akustik' biasa tanpa pengambilan dan yang lain. Tetapi jika anda sanggup membayar lebih banyak, maka anda mendapat versi elektro-akustiknya, dilengkapi dengan penala elektronik dan penunjuk bateri rendah.

Kelebihan

  • Set itu merangkumi tali berkualiti tinggi;
  • Harganya tidak tinggi;
  • Bahagian atasnya diperbuat daripada cedar;
  • Bahagian ekor tulang digunakan;
  • Pembinaan yang tahan lama.

keburukan

  • Tidak termasuk penutup.

Crafter MD-40 / N

Penilaian: 4.8

Crafter MD-40

Gitar akustik yang sedikit lebih mahal. Di kedai dalam talian Rusia, mereka meminta hampir 30 ribu rubel. Pada masa yang sama, topi cemara digunakan di sini, yang tidak akan disukai oleh semua orang. Walau bagaimanapun, kayu berkualiti tinggi digunakan di sini, sehingga suaranya halus dan seimbang. Pemasangan yang sempurna juga memberi kesan positif terhadap kualiti suara – semua bahagian badan dipasang dengan sempurna satu sama lain, tidak ada jurang penglihatan. Walaupun begitu, harus diperhatikan bahawa gitar tidak memiliki suara yang kuat – spruce membuat suaranya agak kusam. Cengkerang dan geladak belakang terbuat dari mahoni. Bagi jambatan dan leher, mereka terbuat dari kayu ros India. Gitar yang cukup mahal kerap menerima perkakasan krom. Crafter MD-40 / N tidak terkecuali daripada peraturan tersebut.

Model ini dihasilkan di Korea Selatan. Seperti gitar Crafter lain, produk ini dilengkapi dengan casing kelabu khas. Dan beberapa kedai dalam talian menawarkan tali tambahan, pilihan gitar dan hadiah lain sebagai hadiah.

Gitar tergolong dalam faktor bentuk yang ditakuti. Secara luaran, ia tidak biasa. Tetapi tidak kelihatan murah, yang sangat menggembirakan. Masih menambah bahawa badan gitar mempunyai kemasan berkilat, sementara lehernya matte. Ringkasnya, ini adalah pilihan terbaik untuk wang anda!

Kelebihan

  • Kualiti binaan yang sangat baik
  • Penala krom;
  • Dilengkapi dengan penutup bertebat berjenama;
  • Penanda fret ibu-mutiara.

keburukan

  • Bunyi kelihatan sedikit suram;
  • Tidak jelas sama ada larutan cemara digunakan atau hanya lamina.

Gitar elektro-akustik terbaik

YAMAHA S LG 200S TBS

Penilaian: 4.9

YAMAHA S LG 200S TBS

Penilaian kami tidak dapat dilakukan tanpa gitar elektro-akustik. Termasuk tanpa ciptaan luar biasa seperti YAMAHA S LG 200S TBS. Model ini dibezakan dengan bentuknya yang mengerikan. Kawasan dek dikekalkan minimum di sini. Kita boleh mengatakan bahawa pemuzik hanya akan memegang lehernya yang panjang, terbuat dari kayu mahoni dan mempunyai papan jari rosewood. Jambatan ini juga diperbuat daripada kayu rosewood.

Gitar terdapat dalam kotak milik. Juga terdapat dua bateri dan fon kepala stereo. Tubuh alat muzik itu sendiri dicat dengan warna 'sunburst tembakau'. Gitar ternyata dilipat – bahagian atas bingkai boleh dilepaskan. Ini bermaksud bahawa anda dapat membawanya ke suatu tempat untuk latihan tanpa banyak kesukaran.

Mengenai suaranya, dalam hal ini, tidak ada keluhan mengenai YAMAHA S LG 200S. Orang Jepun telah bekerjasama dengan banyak artis rakaman untuk membuat teknologi SRT Powered. Intinya adalah untuk memodulasi suara berdasarkan nada gitar akustik YAMAHA kelas tertinggi. Semua suara dirakam dengan mikrofon yang sempurna dalam suasana studio profesional. Pada masa yang sama, gitar elektro-akustik dapat mencipta semula dan mengekalkan semula jadi. Dengan kata lain, dengan instrumen seperti itu, seorang pemuzik dengan pendengaran yang baik akan dapat merasakan gema suara di papan suara, nada dan suasana 'akustik' tertentu.

Ia juga harus diperhatikan bahawa gitar membolehkan pencampuran isyarat pengambilan piezo dan suara SRT Powered, berkat timbres yang unik yang dilahirkan. Orang lain akan gembira kerana alat ini tidak perlu dihubungkan ke input mikrofon – dek yang dipasang di sini sudah dapat menghasilkan semula bunyi. Pada waktu yang sama, kedengarannya rendah, jadi anda dapat mempelajari bahagiannya walaupun pada waktu malam, ketika tidak diinginkan untuk membuat bising. Pengilang mendakwa bahawa penciptaannya adalah sekitar 90% lebih senyap daripada gitar akustik standard.

Seperti yang disebutkan di atas, anda boleh menyambungkan fon kepala ke model ini untuk mendengarkan muzik sepenuhnya. Terdapat juga penala kromatik berketepatan tinggi. Gitar boleh berfungsi bukan sahaja dari bateri, tetapi juga dari rangkaian AC.

Kelebihan

  • Sebilangan besar kawalan;
  • Mudah beralih ke mod gitar elektrik;
  • Sambungan fon kepala boleh dilakukan;
  • Penala yang sangat baik dibina;
  • Kelantangan permainan rendah;
  • Diperbuat daripada bahan berkualiti;
  • Pengangkutan yang mudah dibongkar;
  • Dibekalkan dengan kes asal;
  • Kemungkinan berfungsi pada bateri dan sesalur;
  • Bunyi yang hebat.

keburukan

  • Tidak semua orang akan menyukai kosnya.

CRAFTER HILITE-DE SP / VTG

Penilaian: 4.8

CRAFTER HILITE-DE SP

Gitar ini mempunyai penampilan yang lebih klasik. Tepatnya, ia mempunyai reka bentuk yang sangat menakutkan. Ini dibezakan dari analog lain dengan potongan yang agak besar di sisi leher, seolah-olah seseorang telah menggigit bahagian badan. Bahagian atasnya diperbuat daripada cemara padat. Bahagian sisi, leher dan belakangnya terbuat dari kayu mahoni. Papan fret, tentu saja, mempunyai papan jari rosewood India. Ia mempunyai 20 fret bertatahkan titik putih. Tali D'Addario EJ-26 memegang penala krom. Semua barang ini lengkap dengan penutup bertebat.

Kehadiran blok timbre C4T menunjukkan status gitar elektro-akustik. Ia terdiri daripada beberapa pengatur. Bahkan terdapat penyamaan empat jalur di sini, yang membolehkan anda menyesuaikan suara instrumen setepat mungkin. Juga, pengeluar memperkenalkan butang perubahan fasa, yang harus menekan maklum balas.

Jika tidak, ini adalah gitar elektro-akustik biasa. Dia tidak akan menawarkan sesuatu yang luar biasa kepada anda. Seorang profesional pasti mahukan lebih banyak. Nah, apa yang anda harapkan dari instrumen yang secara teknikal kompleks menjual 40 ribu rubel? Namun, dia masih tidak dapat masuk dalam penilaian kami, kerana ini adalah pilihan terbaik untuk pemuzik pemula.

Kelebihan

  • Reka bentuk vintaj yang menarik;
  • Dilengkapi dengan penutup berjenama;
  • Penala krom;
  • Gitar dibuat dari bahan berkualiti.

keburukan

  • Bukan komponen elektronik yang paling maju.

SIGMA DMC-15E

Penilaian: 4.7

SIGMA DMC-15E

Satu lagi gitar elektro-akustik, yang harganya di Rusia berbeza dari 38 hingga 45 ribu rubel. Bahagian atasnya dibuat dari mahoni padat – ini membawa kepada reka bentuk yang tidak akan disukai oleh setiap pemuzik. Semua bahagian gitar lain dibuat dari mahoni di sini. Papan fret, tentu saja, mempunyai papan jari rosewood. Anda dapat melihat takik di badan instrumen – ini adalah ciri tanda dagangan kebanyakan gitar elektro-akustik.

Model ini dibuat di China. Anehnya, ini tidak bermaksud kualiti pembuatannya. Pembeli sedang menunggu pemasangan yang kukuh, di mana semua bahagiannya sesuai dipadankan antara satu sama lain. Pada masa yang sama, bahan berkualiti tinggi dipilih bukan hanya untuk membuat badan – pengeluar menambah pasak krom cor di sini. Juga, gitar dapat membanggakan bahawa pelana dan kacang terbuat dari tulang. Di sisi elektronik, Fishman Isys + digunakan dengan penala dan penyamaan dua jalur.

Mungkin anda boleh menemui kesalahan pada gitar, tetapi hanya berkaitan dengan penampilannya. Kita mesti mengakui bahawa tidak semua orang akan menyukai reka bentuk ini. Sekiranya kita bercakap mengenai suaranya, tentu saja produknya lebih rendah daripada gitar Jepun, tetapi tetap dapat jatuh cinta dan dikenang.

Kelebihan

  • Pembinaan menggunakan bahan berkualiti;
  • Kacang tulang;
  • Kelengkapan Chrome;
  • Elektronik yang baik.

keburukan

  • Reka bentuk bukan untuk semua orang;
  • Dibekalkan tanpa penutup;
  • Tanda harga tidak boleh disebut rendah.

IBANEZ PF15ECE-TBS

Penilaian: 4.5

IBANEZ PF15ECE-TBS

Ini adalah salah satu gitar elektro-akustik termurah. Sekurang-kurangnya di antara mereka yang patut diberi perhatian. Ia juga satu-satunya gitar dalam penilaian kami, dicat dengan warna hitam dan biru. Bahagian atas instrumen terbuat dari cemara, sementara itu mempunyai kemasan berkilat. Selebihnya kabinet dibuat dari kayu mahoni, yang memberikan frekuensi yang lebih rendah tampilan yang lebih hangat. Gitar juga harus menyenangkan dengan sokongan yang menyenangkan.

Di hujung leher, terdapat penala krom cor yang menambahkan sentuhan yang bagus untuk penampilan. Produk ini juga merangkumi pengambilan IBANEZ Under Saddle. Terdapat juga preamp IBANEZ AEQ-2T dengan penala terbina dalam. Elektronik sedemikian harus sesuai dengan mana-mana pemuzik pemula. Hanya profesional yang akan memperhatikan pilihan penyesuaian yang tidak terlalu kaya. Masih perlu ditambahkan bahawa bentuk gitar adalah kepingan dreadnought.

Kelebihan

  • Kos rendah;
  • Pengambilan berkualiti tinggi;
  • Kualiti pembinaan yang baik
  • Penala krom cast;
  • Reka bentuk yang bagus;
  • Berat rendah.

keburukan

  • Bahagian atas cemara tidak sesuai dengan semua orang.
  • Bukan peluang terkaya;

Kesimpulannya

Dalam koleksi ini, kami telah berusaha untuk mempertimbangkan semua gitar akustik terbaik. Tetapi apa yang boleh saya katakan, ia bahkan merangkumi model klasik, yang, secara teori, seharusnya dijelaskan dalam bahan yang terpisah. Diharapkan artikel itu menolong anda, bahawa dengan bantuannya, anda akan membeli sendiri alat muzik yang sempurna yang akan melayani anda selama bertahun-tahun.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen