18 wobblers terbaik

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Cara memilih wobbler yang menarik

Wobblers sebagai golongan gewang adalah produk yang sangat cair dan pelbagai, pilihannya (dalam pengertian umum) memerlukan kepatuhan terhadap sebilangan besar aspek halus. Walau bagaimanapun, bersama dengan pendekatan pemilihan berdasarkan ciri-ciri umpan itu sendiri, terdapat beberapa teknik yang lebih spesifik (dan, pada pendapat kami, lebih praktikal) untuk membantu anda membeli tukang gunting yang tepat untuk keperluan sebenar anda. Sebagai cadangan, kami mencadangkan agar anda membiasakan diri dengan jenis utama ikan pancing dan pilihan mereka, yang telah diperhatikan selama bertahun-tahun pengalaman memancing:

  1. Pike. Pemangsa gigi yang sangat 'serba boleh' yang dapat ditangkap dengan permukaan dan penggetar dalam. Jenis gewang yang paling popular dalam kes ini adalah ikan kecil dengan konfigurasi bilah yang berbeza, engkol kecil, dan janin berbentuk air mata.
  2. Zander. Pemangsa ini, seperti biasa, tinggal di kedalaman yang cukup besar dan muncul lebih dekat ke permukaan hanya untuk memberi makan. Untuk menarik perhatiannya, sangat disarankan untuk menggunakan wobblers tenggelam (tenggelam), menunjukkan permainan yang pantas dan dinamik semasa pendawaian.
  3. Ikan Keli. Besar dan lambat, ikan keli lebih suka berbaring di kedalaman yang cukup jauh, keluar untuk berburu dan berenang lebih dekat ke permukaan hanya pada waktu malam. Oleh itu, untuk menangkapnya, adalah logik untuk menggunakan wobblers air dalam yang besar dengan tee yang kuat, misalnya, trolling dengan bilah besar untuk penembusan cepat.
  4. Trout. Pemangsa sungai aktif yang terdapat di sungai yang mengalir pantas. Ia menggigit terutamanya di lapisan atas takungan, dan oleh itu memerlukan penggunaan wobblers bawah permukaan terapung. Ini adalah ikan kecil, popper dan sebilangan kecil engkol kecil dengan permainan stabil dengan cepat.
  5. Chub, idea. Sama seperti ikan trout, pemangsa ini paling aktif di lapisan atas dan tengah takungan, bagaimanapun, di air atau sungai yang bertakung dengan arus sederhana. Gewang seperti jangkrik, ikan kecil, popper dan engkol lebih disukai.
  6. Hinggap. Pemangsa aktif yang kecil sangat menyukai para penggerutu kecil, namun, kerana banyaknya naluri naluri, ia dapat bergegas ke umpan yang besar. Menggigit secara sembarangan pada ikan kecil, lemak, dan swimbaits kecil, tetapi terutama di bahagian atas atau pada kedalaman sedikit (sebagai peraturan, hingga 2 meter).
  7. Asp. Pemangsa yang berhati-hati dan berhati-hati yang memerlukan penampilan semula jadi dan pergerakan semula jadi dari umpan. Menunjukkan aktiviti di bahagian paling atas atau pada kedalaman cetek (sehingga 1 meter). Oleh kerana pilihan individu, ia menggigit terutamanya pada waktu kecil.

Kedudukan wobblers terbaik

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Wobblers sejagat terbaik 1 ZipBaits Orbit 110 SP RUB 1,050
2 O.S.P VARUNA 110 SP 1 223 RUB
3 Imakatsu Riprizer RUB 1.490
4 Megabass Vision OneTen 1 390 gosok.
5 Rapala X-RAP MAGNUM XRMAG30 577 r
6 Yo-Zuri L-Minnow 44S 320 RUB
Wobblers terbaik untuk berkedut 1 ZipBaits Orbit 80 SP \ SR 904 RUB
2 Yo-Zuri Tegar Jerkbait 90 RUB 350
3 Visi Megabass 95 RUB 907
4 Lucky John Basara 90 596 r
5 Rapala X-Rap 100 RUB 350
6 Smith jib 90 f 1 290 gosok.
Wobblers terbaik untuk trolling 1 Penari ekor Rapala RUB 550
2 Bandit walleye dalam 540 RUB
3 Rapala CountDown Magnum 640 RUB
4 Ahli sihir Halco 622 RUB
5 Salmo Hornet F 04 369 r
6 Yo-Zuri Crystal Minnow DD RUB 590

Wobblers sejagat terbaik

ZipBaits Orbit 110 SP

Penilaian: 4.9

ZipBaits Orbit 110 SP

Wobbler yang sangat mahal dan menarik dari ZipBaits dikembangkan dengan penekanan pada pemancing profesional, dan jelas tidak berusaha untuk pergi ke massa. Suspensi 11 sentimeter dibuat dengan gaya yang hampir sama dengan VARUNA 110 SP yang dianggap sebelumnya, namun, berdasarkan kehendak perbezaan yang halus, ia menjadi lebih disukai oleh penduduk takungan domestik. Khususnya, pike dan asp, yang hidup sangat dekat dengan cakrawala kerja nominalnya (0,8-1,5 meter), menunjukkan minat terbesar di dalamnya. Pike hinggap juga tidak teragak-agak untuk muncul dari kedalaman, yang terkesan dengan ukuran mangsa yang berpotensi dan permainan yang pasif santai yang menghasilkan seekor goreng yang sama sekali tidak siap untuk menjalani kehidupan yang penuh tekanan.

Ulasan pengguna telah lama meramalkan kemuliaan salah satu pengembara sejagat paling berjaya yang datang ke pasar Rusia dari Jepun untuk penggerak ZipBaits Orbit 110 SP. Walaupun harganya tinggi, ia telah menjadi elemen asas koleksi banyak pemancing berpengalaman, dan tidak jarang dijumpai pada batang pemintal untuk pemancing pemula.

Kelebihan

  • meluas di kalangan keseluruhan penonton memancing (pemula, amatur dan profesional);

  • daya tarikan yang sangat baik dengan teknik apa pun;

  • kebolehubahan pewarnaan yang besar;

  • permainan memikat dan berbeza, memprovokasi pemangsa untuk serangan cepat;

  • kemasan luaran berkualiti tinggi;

  • kehadiran sistem pemutus jarak jauh (dengan berat 16.5 gram);

keburukan

  • harga yang sangat tinggi.

O.S.P VARUNA 110 SP

Penilaian: 4.9

O.S.P VARUNA 110 SP

Seorang lagi wakil pihak pemaju Jepun, yang dilancarkan secara rasmi pada tahun 2015, dianugerahkan kedudukan. Suspensi VARUNA 110 SP telah mengambil posisi pertengahan di antara RUDRA (13 sentimeter panjang) dan ASURA (9.3 sentimeter), dan menggabungkan ciri khas kedua-dua penggerak yang menarik. При забросе модель погружается на глубину до 2 метров, которая является номинальной рабочей позицией (при равномерной и stop&go проводках). Untuk kedalaman yang lebih dalam (hingga sekitar 3 meter), pemancing hanya perlu menggunakan teknik twitching, yang mana minnow kecil juga bertindak balas dengan betul.

Walaupun berat badan wobbler O.S.P VARUNA 110 SP (16 gram) cukup sesuai untuk membuat cor dengan jarak yang baik, ia mempunyai sistem keseimbangan terapung. Tiga bola tungsten yang bergerak di sepanjang rel menambah inersia pada wobbler pada saat penerbangan. Seperti halnya pesaing utamanya, satu-satunya titik lemah daya tarikan ini adalah harga tinggi, memotong pemancing berjimat dan pemula dari khalayak sasaran.

Kelebihan

  • prestasi berkualiti tinggi mekanisme pengimbangan dan bahagian luaran;

  • permainan ketagihan yang boleh 'membangkitkan' ikan yang tidak aktif;

  • penembusan yang optimum untuk menangkap semua pemangsa sungai yang popular;

  • kelengkapan berkualiti tinggi dan kuat;

  • kehadiran ruang kebisingan yang dibina di dalam badan ikan;

keburukan

  • harga tinggi.

Imakatsu Riprizer

Penilaian: 4.8

Imakatsu Riprizer

'Tetamu' jarang dari pelbagai penilaian tematik mengambil kedudukan yang sangat menguntungkan hari ini. Imakatsu Riprizer, secara keseluruhan rangkaian gewang berlainan warna, datang ke pasar sejak sekian lama, tetapi telah menjadi meluas di kalangan nelayan domestik hanya dalam beberapa tahun terakhir. Ia dipersembahkan hanya dalam model terapung dan neutral, masing-masing dibuat dalam ukuran standard 60, 90, 110 dan 130 milimeter. Menurut pengeluar, semuanya sangat sesuai untuk pemutus dan pemutaran – pada jenis pendawaian lain, kononnya, hasilnya akan jauh lebih buruk. Walaupun begitu, pengguna berjaya membantah kata-kata jabatan PR Imakatsu sebanyak tiga kali, memberikan kelas sebenar ketika memancing dengan jig, serta dengan kabel yang seragam dan lancar.

Secara objektif, pengocok Riprizer dalam semua jenisnya tidak mempunyai kelemahan serius. Sebilangan pengguna cenderung untuk mengeluh bahawa versi SP jauh lebih rendah daripada kadar pendakian dan kelajuan keseluruhan penggerak di bawah bar F, seseorang, sebaliknya, mengatakan bahawa semuanya sempurna di dalamnya. Dengan satu cara atau yang lain, semua pendapat menyetujui satu perkara: umpan layak masuk ke puncak umum.

Kelebihan

  • pelbagai saiz dan variasi warna standard;

  • keupayaan untuk bekerja di sungai dengan aliran yang cepat;

  • permainan khas ikan kecil klasik;

keburukan

  • tidak ditemui.

Megabass Vision OneTen

Penilaian: 4.7

Megabass Vision Oneten

Megabass Vision OneTen adalah perwakilan wobblers yang jarang berlaku, penyesuaiannya dibuat dengan menambahkan holografi di dalam badan polimer. Di dalam air, reka bentuk ini kelihatan lebih semula jadi, sehingga ikan tidak menimbulkan gema kecurigaan naluri di kalangan pemangsa. Ia dibekalkan ke pasar dalam satu versi dengan ukuran standard dengan panjang badan 11 sentimeter dan berat 14 gram, yang agak mengekang pemancing dalam pilihan terhad hanya dengan warna. Model ini berfungsi terutamanya di lapisan atas air (0,5-1 meter), di mana ia berjaya menangkap asp, pike dan hinggap besar.

Mengingat kenyataan bahawa wobbler Vision OneTen dikembangkan oleh orang Jepun khusus untuk menangkap bass, kecekapan tinggi menangkap pemangsa sungai telah menjadi tambahan yang menyenangkan untuk tujuan nominalnya. Sangat menyesalkan beberapa pengguna, harganya terlalu tinggi, tetapi jumlah kelebihan yang diperoleh dengan wobbler sepenuhnya memenuhi permintaan pengedar yang tinggi.

Kelebihan

  • ukuran umpan yang optimum untuk menangkap pemangsa besar dan kecil;

  • kehadiran holografi, yang menambahkan realisme pada ikan;

  • permainan yang menarik secara konsisten dengan sebarang jenis pendawaian;

  • banyak skema warna;

keburukan

  • harga tinggi;

  • menyerupai Megabass OneTen konvensional (tiada penandaan Visi).

Rapala X-RAP MAGNUM XRMAG30

Penilaian: 4.7

Rapala X-RAP MAGNUM XRMAG30

Salah satu daripada banyak wakil Rapala, yang fleksibiliti mutlaknya ditunjukkan satu dekad yang lalu. Minnow laut dalam, MAGNUM XRMAG30 terutama digunakan untuk memancing trolling, tetapi ia juga mengalu-alukan penyiaran yang lebih ringan seperti jigging, twitching dan sangat tenang, bahkan panduan. Dengan panjang 16 sentimeter, beratnya 72 gram – dengan petunjuk seperti itu, penggerak tidak memerlukan sistem pemutus jarak jauh sama sekali.

Menurut pengguna, kualiti yang baik dari wobbler Rapala X-RAP MAGNUM XRMAG30 sudah ditunjukkan dalam perjalanan memancing pertama. Walaupun pada mulanya, kebarangkalian mengambil beberapa pemangsa trofi sangat tinggi, yang sangat difasilitasi oleh cakrawala pendalamannya (dari 4.5 hingga 9 meter). Satu-satunya halangan dalam perjalanan membeli alat pemikat yang hebat ini ialah harganya. Walau bagaimanapun, dalam kes ini, ini lebih daripada dibenarkan oleh keberkesanannya yang besar.

Kelebihan

  • daya tarikan tinggi dari minit pertama memancing;
  • kemungkinan menggunakannya sebagai umpan pengintaian;
  • kira-kira 14 pilihan warna;

  • reka bentuk luaran yang indah yang tidak melampaui bentuk klasik ikan kecil.

keburukan

  • harga tinggi.

Yo-Zuri L-Minnow 44S

Penilaian: 4.6

Yo-Zuri L-Minnow 44S

Keseragaman wobbler Yo-Zuri L-Minnow 44S telah lama diperhatikan oleh profesional sebenar dari memancing, sehingga tidak dapat masuk ke kategori penilaian lain. При не самой высокой цене потребитель может получить компактную приманку, пригодную и для джига, и для твичинга, и для равномерной проводки, и даже для работы в режиме stop&go. Kemasan model ini berbeza secara kualitatif dari jumlah barang pengguna yang banyak, harganya sering melebihi harga nominalnya. Minnow klasik mempunyai badan yang dilukis dengan teliti, mulai dari sisik terkecil di pangkal ekor hingga busur di kepala.

Dimensi keseluruhan juga memihak kepada keseragaman wobbler L-Minnow 44S. Dengan panjang badan 4.4 sentimeter, berat penggerak adalah 5 gram, tetapi, sayangnya, kemungkinan pemutus jarak jauh tidak disediakan di sini. Tetapi ikan kecil mempunyai kemampuan pengendalian yang lebih dari cukup: sangat mudah untuk mengawalnya ketika membongkok di reruntuhan, rerumputan rumput dan halangan lain di atas air.

Kelebihan

  • prestasi yang realistik;

  • pengendalian yang sangat baik di atas air;

  • dimensi optimum, membolehkan anda menangkap pemangsa kecil (hinggap) dan besar (pike, asp);

  • peniruan permainan untuk pelbagai jenis pendawaian;

keburukan

  • jarak pemutus dibatasi oleh jisim statik ikan itu sendiri.

Wobblers terbaik untuk berkedut

ZipBaits Orbit 80 SP \ SR

Penilaian: 4.9

ORBIT ZipBaits

Zip Baits Orbit 80 SP \ SR yang sangat mahal dan sangat menarik dibangunkan khusus untuk memancing ikan bass, tetapi dalam realiti moden, ia telah berubah menjadi 'monster' sebenar memancing sungai. Tropinya sering seperti pike, pike hinggap, asp, hinggap besar dan, menurut beberapa pemancing, salmon di sungai yang mengalir dengan cepat. Dengan panjang 8 sentimeter, beratnya ialah 8.5 gram, yang, dengan adanya palang keseimbangan terapung, memberi wobbler kecenderungan untuk melakukan lemparan jarak jauh.

Sebagai tambahan kepada pengimbang tungsten terapung, Zip Baits Orbit 80 SP \ SR mempunyai berat tembaga silinder di kepala. Semasa catatan, berat ini menyimpang dari posisi tengah dan memaksa ikan membuat anggukan menegak. Kelemahan utama penggerak ini boleh dianggap harga yang sangat tinggi, yang secara automatik memotong penonton pemula dari jumlah pembeli berpotensi.

Kelebihan

  • kehadiran dua penyeimbang pemuatan di badan ikan (tungsten tengah dan kepala tembaga);

  • banyak pilihan warna;

  • bentuk yang direka semula untuk memberikan permainan yang lebih menarik;

  • kehadiran sistem pemutus jarak jauh;

keburukan

  • harga yang sangat tinggi.

Yo-Zuri Tegar Jerkbait 90

Penilaian: 4.8

Yo-Zuri Tegar Jerkbait 90

Untuk mencocokkan Visi Megabass 95 , pesaing penarafan seterusnya adalah ikan kecil yang diubah suai dari syarikat Yo-Zuri, yang mengambil lebih banyak penyesuaian bentuk titik. Bahagian punggung mengalami bonggol besar, itulah sebabnya bentuk ikan mulai menyerupai bumerang dari jauh. Bahagian perut menerima bentuk bergelombang, yang dirancang untuk memberi pengayun berayun ke arah menegak.

Walaupun beratnya rendah (7.5 gram dengan panjang 9 sentimeter), wobbler Hardcore Jerkbait 90 mempunyai sistem pemutus jarak jauh, dibuat mengikut teknologi yang dipatenkan oleh pengeluar. Secara umum, prinsip operasi Pemindahan Berat Magnetik tidak berbeza dengan sebilangan pengimbang terapung lain. Semasa membuang, sinker berbentuk bola digeser di sepanjang panduan ke arah ekor, stabil setelah umpan direndam di dalam air. Daripada ciri-ciri lain dari model tersebut, perlu diperhatikan adanya keributan: bukan unsur daya tarikan yang baru, tetapi selalu berkesan. Keajaiban semacam itu agak mahal, tetapi sekilas melihat profil dan kemasan badan, anda hanya berhenti memperhatikannya.

Kelebihan

  • kecekapan tinggi semasa menangkap pemangsa sungai;

  • kelengkapan yang sangat cangkuk;

  • kehadiran sistem magnet jarak jauh;

  • lukisan pelbagai komponen dan tekstur badan yang realistik;

  • mengasah permainan untuk jig dan berkedut;

keburukan

  • kos yang agak tinggi.

Megabass Vision 95

Penilaian: 4.8

Visi Megabass 110

Minnow Megabass Vision 95 sedikit menyimpang dari kanon bentuk klasik, mempunyai bonggol yang ketara di bahagian punggung badan dan sedikit kelengkungan di bahagian perut. Seperti yang dijelaskan oleh pengeluar, perubahan titik tersebut adalah salah satu komponen permainan wobbler yang ekspresif dan sangat menarik, yang memprovokasi pemangsa untuk serangan seketika. Pada gilirannya, komponen kedua adalah penolakan pengimbang terapung dan penggantiannya dengan pin silinder statik, beralih lebih dekat ke ekor. Susunan beban ini sedikit sebanyak memburukkan lagi keadaan pelempar, namun ia secara signifikan mengubah pergerakan umpan di lajur air, menambahkan amplitud bergoyang dari fry fry ke dalamnya.

Kedalaman memancing wobbler Megabass Vision 95 tidak merosakkan pengguna dengan kebolehubahan, walaupun ia mempunyai beberapa kelebihan lain yang ketara. Berada dalam jarak 0,8-1 meter di bawah permukaan air, wobbler memikat pemangsa hampir ke puncak, jadi pengguna hanya perlu melakukan sapuan dan menyeret mangsa ke sisi perahu (atau pantai) dengan cekap.

Kelebihan

  • permainan ekspresif, memaksa pemangsa melayang lebih dekat ke lapisan permukaan air;

  • kecenderungan untuk membuang dan berkedut;

  • profil ikan minnow yang diubah suai, menambah kesegaran dan inovasi dalam siri ini;

  • reka bentuk pengimbangan yang direka semula;

keburukan

  • harga tinggi.

Lucky John Basara 90

Penilaian: 4.7

Lucky John Basara 90

Siri pengubahsuaian Basara 90 yang diubah suai dari Lucky John adalah antara calon untuk anugerah paling berprestij tidak kurang daripada Rapala X-Rap, yang mana secara semula jadi memasuki peringkat pengilang terbaik dari segi kedutan. Hampir mana-mana pemangsa sungai dapat menjadi mangsa umpan ini, jika berani menceroboh 'kehidupan' goreng plastik. Dua baris berasingan dari siri yang sama – 90F dan 90SP – menunjukkan daya tarikan yang sangat baik dari ikan bersh dan sabrefish yang agak jarang berlaku, serta pike biasa tetapi selalu diingini.

Dengan panjang badan 9 sentimeter, Lucky John Basara 90 wobblers mempunyai berat dalam lingkungan 10.5 gram dan pengimbang yang bergerak, yang memungkinkan mereka membuangnya dari jarak jauh. Menurut banyak pengguna, daya tarikan ini adalah salah satu yang terbaik untuk memancing jerk (termasuk agresif), tersedia untuk pembelian dalam koleksi sendiri, bahkan untuk pemancing berjimat cermat.

Kelebihan

  • kehadiran sistem pemutus jarak jauh;

  • permainan frekuensi tinggi yang menarik yang mengingatkan pada menguap ikan;

  • banyak warna (standard dan provokatif);

  • kecenderungan untuk menangkap pemangsa yang jarang berlaku: bersh dan sabrefish;

keburukan

  • tidak ditemui.

Rapala X-Rap 100

Penilaian: 4.6

Rapala X-Rap 100

Lebih dari sekali dicalonkan wakil syarikat Finland, yang merupakan hasil evolusi kualitatif siri klasik untuk menangkap pemangsa dalam jumlah besar. X-Rap 100 adalah minnow sepuluh sentimeter dengan garis badan yang halus dan tekstur yang realistik, dilengkapi dengan kehadiran mata 3D. Tidak ada satupun pemangsa yang dapat menolak data luarannya, bagaimanapun, di sekolah penggoreng (dengan warna netral), penggerak tidak perlu bergabung dengan jumlah jisim. Imej ikan yang menarik dilengkapi dengan pemandangan depan berwarna merah terang yang terletak di cangkuk ekor dan meningkatkan saiz model secara visual.

Bekerja pada kedalaman 0,9 hingga 2,4 meter, wobbler Rapala X-Rap 100 melakukan pekerjaan yang sangat baik dalam menangkap pemangsa yang besar, yaitu pike bergigi, pike perch, trout dan salmon (ketika memancing saat ini), juga jarang penghuni takungan domestik – tarpon. Kesan memikat tambahan dalam model ini adalah keributan, tanpa itu, menurut para pakar, penggerak itu tidak akan dapat memenangi separuh daripada pencapaiannya sekarang.

Kelebihan

  • penyeimbangan badan berbentuk torpedo yang ramping;

  • keupayaan untuk memancing baik di air semasa dan di dalam air pegun;

  • kombinasi parameter reka bentuk yang baik untuk berkedut;

  • prestasi badan yang realistik;

  • julat kedalaman optimum;

keburukan

  • tidak ditemui.

Smith jib 90 f

Penilaian: 4.5

Smith jib 90 f

Minnow klasik Smith Jib 90 F adalah salah satu gewang yang paling sesuai untuk kedutan agresif, banyak terdapat di rangkaian perikanan runcit di negara kita. Berkat sistem pengimbangan yang asli, model ini mempunyai permainan goyah, yang mengingatkan ikan yang berguling dari sisi ke sisi. Pergerakan seperti itu menyuap pemangsa yang waspada, yang menunjukkan kerentanan umpan kecil itu. Ditambah dengan dimensi yang cukup baik (panjang 9 sentimeter dan 6.7 gram), pergerakan seperti itu menjadikan penggeraknya sangat luar biasa walaupun di sekolah goreng.

Ulasan pengguna menunjukkan daya tarikan yang baik dari pengacau Smith Jib 90 F di sungai yang bertakung. Bekerja pada kedalaman hingga 0,5 meter, wobbler secara harfiah membuat pemangsa melayang ke permukaan, di mana ia dengan cepat menariknya satu demi satu. Tetamu yang paling kerap berada di cangkuk adalah pike, juga pike perch, chub chub dan ide besar.

Kelebihan

  • permainan yang menarik, dilengkapi dengan kesan bunyi;

  • tekstur badan yang realistik + mata 3D;

  • fleksibiliti untuk pelbagai jenis urus niaga;

  • dimensi yang membolehkan anda menangkap ikan besar dan pemangsa kecil;

keburukan

  • harga yang sangat tinggi.

Wobblers terbaik untuk trolling

Penari ekor Rapala

Penilaian: 4.9

Penari ekor Rapala

Pemain Tukang Ekor Rapala juga mencapai kejayaan besar dalam bidang perikanan, yang secara semula jadi masuk ke peringkat yang terbaik. Keunikannya terletak pada kerja jurutera yang berwaspada dan panjang untuk membuat bentuk badan ikan yang istimewa, tidak dipinjam oleh sesiapa pun. Pada orang biasa, umpan Finland telah menerima nama panggilan 'pisang' kerana kesamaan profil dengan buah ini. Namun, sikap komik awal dengan cepat berubah menjadi kejutan yang menyenangkan dan bangga dengan pilihannya, kerana ikan menunjukkan produktiviti yang stabil dari penggunaan pertama dalam memancing.

Menurut pengguna, Rapala Tail Dancer sangat bermanfaat untuk digunakan sebagai pemukul pukulan. Terlepas dari ukuran standard (dan ada tiga daripadanya dalam siri ini: 5, 7 dan 9 sentimeter), ikan itu menunjukkan permainan yang sama menariknya, dilengkapi dengan kesan bunyi yang kuat dari berderak yang tertanam di dalam badan plastiknya.

Kelebihan

  • harga menarik;

  • pelbagai saiz dan warna yang baik;

  • kehadiran pisau besar untuk penembusan segera;

  • pengimbangan tepat yang membolehkan pemeran panjang;

  • bentuk asli, menyebabkan goyangan ekor yang kuat;

keburukan

  • tidak ditemui.

Bandit walleye dalam

Penilaian: 4.8

Bandit walleye dalam

Seorang 'pejuang' trolling yang benar dimasukkan dalam penilaian kami untuk kombinasi kanon dan penyelesaian reka bentuk berani dari Bandit. Ini adalah ikan kecil klasik dengan panjang badan 12 sentimeter dan berat 17.5 gram. Ia mempunyai ciri penembusan yang sangat baik, tenggelam (dalam beberapa kes) hingga kedalaman 10 meter, di mana ia berjaya menangkap pemangsa yang besar dan tidak aktif.

Tekstur badan Bandit Walleye Deep berada di atas belas kasihan gambar yang tepat, dan dari elemen hiasan tambahan, hanya mata 3D yang ditambahkan pada wobbler. Pada susunan standar tees, yang lain ditambahkan, yang ekor, sebahagian besarnya disebabkan oleh peningkatan panjang model. Menurut pengguna, umpan memenuhi sepenuhnya jangkaan, dan menunjukkan daya tarikan yang sangat baik ketika mencabar trolling. Pada masa ini, harga model telah menurun dengan ketara, yang secara automatik menaikkannya ke peringkat wobblers terbaik tidak hanya dalam satu kategori, tetapi juga di seluruh segmen.

Kelebihan

  • pelbagai warna yang diasah untuk memancing di laut dalam;

  • peniruan permainan semasa menggunakan pelbagai catatan;

  • lukisan badan yang realistik, kehadiran mata 3D;

  • dimensi keseluruhan yang optimum, menjamin pemeran yang tepat dan panjang;

keburukan

  • tidak ditemui.

Rapala CountDown Magnum

Penilaian: 4.8

Rapala CountDown Magnum

Salah satu daripada dua wakil Rapala dalam kategori wobblers trolling terbaik, harga dibuat berdasarkan penampilan realistik maksimum. Sebenarnya, pengeluar berjaya membenarkan kadarnya – dengan 'perlucutan senjata' sepenuhnya, hampir mustahil untuk membezakan seekor ikan di sekolah goreng. Peranan penting dalam transformasi ini dimainkan oleh tekstur badan, dengan teliti ditelusuri ke skala dan garis kepala terkecil. Kedua, dapat mengalahkan realisme dengan indah kerana warna yang dipilih.

Bagi dimensi keseluruhan, terdapat lima daripadanya dalam siri CountDown Magnum. Wobbler terbesar, CDMAG18, mempunyai badan 18 sentimeter seberat 70 gram, dan digunakan terutamanya untuk trolling agresif di laut. Pilihan selebihnya (dengan panjang badan dari 7 hingga 14 sentimeter dan berat dari 12 hingga 36 gram) sangat sesuai untuk pertempuran sungai, di mana ikan keli, pike dan pike bertengger sering menjadi piala.

Kelebihan

  • lukisan badan yang sangat baik;

  • kehadiran warna yang realistik dan provokatif dalam siri ini;

  • keupayaan untuk bekerja pada kedalaman 2.7 hingga 5.4 meter;

  • kebolehpercayaan kes yang tinggi;

keburukan

  • kos tinggi walaupun dalam versi terkecil (CDMAG07).

Ahli sihir Halco

Penilaian: 4.7

Ahli sihir Halco

Sementara Bandit Walleye Deep dinominasikan untuk hubungan dekatnya dengan kanun pembuatan ikan kecil, sebaliknya, Halco Sorcerer, diperingkat kedudukan kerana pelanggaran peraturan yang telah lama ditetapkan. Badan berbentuk ikan kecil yang betul secara geometri dibengkokkan tanpa ampun di bahagian depan, agak tidak biasa untuk mata dan persepsi pemangsa. Untuk menekankan ketidaktepatan yang mencolok, warna-warna provokatif ditambahkan pada warna-warna netral, menjadikan wobbler hanya sasaran ideal untuk menyerang.

Halco Sorcerer pada masa ini hanya menawarkan dua pilihan pemancing untuk dimensi wobbler: 12.5 dan 15 sentimeter dengan jisim masing-masing 20 dan 30 gram. Sejak kebelakangan ini, terdapat lima pilihan seperti itu, tetapi model yang lebih kecil dikeluarkan dan tetap ada di pasaran hanya dalam satu salinan, yang, tentu saja, tidak dapat dipertimbangkan untuk ketersediaan penuh.

Kelebihan

  • fleksibiliti dari segi ikan (dari pike dan chub hingga taimen dan asp);

  • keupayaan untuk bekerja pada kedalaman 8+ meter;

  • gabungan bentuk yang sangat baik dengan warna yang dicadangkan;

  • kehadiran iringan bunyi dari bunyi gemerincik;

keburukan

  • kekurangan model siri kecil di pasaran (dari 5.2 hingga 9 sentimeter).

Salmo Hornet F 04

Penilaian: 4.6

Salmo Hornet F 04

Satu-satunya engkol di antara pelbagai ikan kecil yang telah disenaraikan di antara pengeluar terbaik untuk trolling. Wobbler Salmo Hornet F 04 adalah garis ikan kecil dengan bonggol khas di bahagian belakang, panjang dan beratnya masing-masing 4 sentimeter dan 3 gram. Ciri yang paling menguntungkan dari model ini adalah penembusan dinamik dan pantas, nilainya boleh mencapai 1.5 hingga 3.1 meter. Untuk ikan kecil seperti ini, ini adalah hasil yang sangat baik. Tetapi ciri-ciri pelakon Salmo Hornet F 04 keluar, untuk membuatnya lebih ringan, tidak begitu baik. Apabila anda cuba membuang wobbler, ia pasti akan dihembus oleh hembusan angin pertama.

Ulasan pengguna menunjukkan minat yang stabil terhadap ikan di bahagian pemangsa, yang memungkinkannya digunakan sebagai umpan pengintaian. Dengan permainan frekuensi tinggi yang stabil, dalam sekelip mata, ia mengumpulkan pelbagai mangsa di sekitarnya, yang mana ia mendapat pengedaran paling luas di antara semua peminat memancing.

Kelebihan

  • permainan yang sama sengit dengan pelbagai jenis pendawaian;

  • kos yang boleh diterima;

  • pisau besar yang membolehkan anda mengelakkan daripada terkena reruntuhan dan rumput;

  • ufuk pengebumian yang optimum;

keburukan

  • data penerbangan buruk.

Yo-Zuri Crystal Minnow DD

Penilaian: 4.6

Yo-Zuri Crystal Minnow DD

Siri Crystal Minnow DD mega-catchy dari Yo-Zuri juga tidak dapat diketepikan. Ikan laut dalam ini sangat popular, yang sebahagian besarnya bertanggung jawab atas kelaziman mereka yang meluas di pasaran domestik. Rangkaian Deep Diver terdiri daripada 5 siri yang berbeza, digabungkan menjadi dua blok bangunan. Salah satunya mengandungi gewang F1013 dan F1012, panjang badan masing-masing adalah 13 dan 11 sentimeter. Blok lain menempatkan model siri R – dari 538 hingga 540. Dimensi keseluruhannya dibuat agar sesuai dengan F-cam, tetapi dengan perbezaan reka bentuk yang penting. Dengan harapan dapat mencipta sesuatu yang serba boleh dalam satu barisan, Yo-Zuri menganugerahkan blok pertama (F-series) dengan bentuk minnow yang ikonik. Yang kedua, sebagai turunan dari klasik, menerima perubahan seperti peningkatan kendur ikan di punggung, serta meratakan permukaan sisi.

Menurut pengguna, pendekatan pengeluaran ini membuahkan hasil: dengan perubahan titik kecil, tingkah laku ikan di dalam air berubah secara radikal, yang memberikan keseluruhan fleksibiliti siri Crystal Minnow DD yang tidak dapat dicapai oleh pesaing.

Kelebihan

  • pelbagai model mengikut pilihan saiz dan warna standard;

  • pembinaan badan ikan yang boleh dipercayai;

  • keupayaan untuk bekerja pada kedalaman yang berbeza (dalam pembaris yang sama);

  • jarak pemutus yang baik;

keburukan

  • kos tinggi untuk pelbagai produk.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen