18 pantai terbaik di Phuket

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Hampir semua pantai Phuket memiliki aksesibilitas, kebersihan dan kemasukan yang mudah ke perairan. Perbezaan antara mereka adalah terutamanya dalam pembangunan infrastruktur di sekitar. Dan kos selebihnya banyak bergantung pada ini. Adakah anda ingin berehat dengan selesa di Phuket? Dalam ranking terbaik, kami akan memberitahu anda pantai mana yang terbaik untuk ini.

Mengenai percutian pantai di Phuket

Sebelum merancang percutian anda di Phuket, anda perlu mengkaji beberapa maklumat mengenai ciri-ciri pantai di pulau ini, dan kami bersedia untuk membagikannya:

  1. Di pulau ini, semua pantainya bersifat perbandaran – ini bermaksud anda boleh datang ke mana-mana dengan selamat untuk bersantai bila-bila masa yang anda mahukan, walaupun jalan hotel berdekatan dengan pantai.
  2. Pantai terbaik di pulau ini adalah barat. Kesemuanya dibezakan dengan kemasukan ke dalam air, mempunyai infrastruktur yang dibangunkan dengan baik untuk penginapan yang selesa.
  3. Waktu terbaik untuk melawat Phuket adalah pada musim sejuk-musim bunga (November-April), ketika ombak tidak begitu kuat, dan cuaca baik.
  4. Kos percutian pantai boleh berbeza dan bergantung terutamanya pada pilihan pelancong.

Pantai terbaik di Phuket

Pencalonan sebuah tempat pantai penilaian
Pantai yang paling indah di Phuket 1 Pantai Bang Tao 4.9
3 Pantai Karon 4.8
4 Pantai Kalim 4.7
5 Pantai Tri Trang 4.7
6 Pansy (Pantai Pansea) 4.5
7 Pantai Nai Thon 4.4
8 Pantai Paradise 4.3
Pantai terbaik untuk keluarga dengan anak-anak 1 Pantai Kata 4.9
2 Pantai Nai Harn 4.8
3 Pantai Kamala 4.7
Pantai pesta terbaik di Phuket 1 Patong (Pantai Patong) 4.9
2 Pantai Surin 4.8
Pantai yang paling tenang di Phuket 1 Pantai Freedom 4.9
2 Pantai Ao Sane 4.8
3 Pantai Pisang 4.7
4 Pantai Yanui 4.6
5 Pantai Mai Khao 4.5
6 Nai Yang 4.4

Pantai yang paling indah di Phuket

Pantai Bang Tao

Peringkat pantai (Phuket): 4.9

Pantai Bang Tao

Terletak di teluk yang indah dengan panjang 8 km – hampir pantai terpanjang di pulau ini. Biasanya terdapat sedikit orang yang berehat di sini, jadi tempat ini dibezakan dengan kesunyian yang selesa, kebersihan pantai dan air. Bang Tao boleh dipanggil pilihan elit, kerana kebanyakan hotel mahal di Phuket terletak di sini. Pantai ini dilengkapi sepenuhnya: pengunjung ditawarkan kerusi berjemur dengan payung (satu set berharga 100-150 baht).

Pasir emas beludru, air jernih, gelombang belaian kecil dan jalan masuk ke laut yang mudah – semua ini adalah Bang Tao. Ngomong-ngomong, ombak di luar musim berkobar-kobar di sini (bagaimanapun, seperti di pantai Phuket yang lain), tetapi ini adalah tempoh percutian yang ideal untuk para peminat surfing yang bagus. Semasa anda bergerak ke bahagian utara, jumlahnya dengan cepat berkurang, dan pada titik paling utara hampir sepi: tempat yang ideal untuk privasi dan sesi bergambar yang indah tanpa orang asing di bingkai.

Oleh kerana infrastruktur pesisir pantai dikembangkan dengan baik, para pelancong ditawarkan pelbagai aktiviti pantai: selancar angin, parasailing, jet ski, kapal layar, dan anda dapat menikmati menyelam. Di dekatnya terdapat kelab golf dan kelab malam. Oleh kerana Bang Tao dianggap salah satu yang paling berprestij di pulau ini, perlu diperhatikan bahawa harga di sini 'berprestij' (kebanyakan perkhidmatan di sini akan lebih mahal daripada pantai lain).

Sesuai untuk: percutian keluarga yang terhormat, aktif,

Pantai Karon

Peringkat pantai (Phuket): 4.8

Pantai Karon

Salah satu daripada beberapa pantai yang paling terkenal dan terkenal di Phuket dengan infrastruktur yang sangat baik dan banyak tarikan. Jalur hampir 4 km terbahagi kepada 2 bahagian (utara / selatan). Yang utara, yang lebih berisik, sesuai untuk rekreasi remaja yang aktif, sementara yang selatan akan menarik minat para peminat percutian pantai yang lebih tenang dan tenang. Pasir halus berwarna kuning halus menyenangkan dengan kelembutan dan kejutan dengan keretakan yang tidak biasa ketika anda memijaknya (seolah-olah di salji).

Air laut sangat hangat dan sangat bersih, tetapi tidak semua orang dapat berenang, kerana ombak sering berkobar dan ada arus yang kuat. Sekiranya anda mahu, anda boleh menyewa kerusi berjemur, payung, bersantai di atas air, menaiki jet ski atau masuk untuk parasailing, selancar angin, menyelam. Dan setelah berehat yang sibuk, berehatlah di ruang urut, yang terletak betul-betul di pantai. Di samping itu, terdapat banyak salun SPA, restoran di mana anda boleh makan makanan lazat dan murah.

Tidak jauh dari Karon terdapat sebuah kuil tempatan dengan keindahan yang luar biasa, sedikit lebih jauh – Karon View Point yang terkenal dengan pemandangan laut yang sangat baik. Tidak jauh dari pusat pantai terdapat pasar (Sel / Sabtu) di mana anda boleh membeli makanan, cenderamata, pakaian.

Sesuai untuk: rekreasi aktif, keluarga, remaja

Pantai Kalim

Peringkat pantai (Phuket): 4.7

Pantai Kalim

Ia terletak sangat dekat dengan Patong, terkenal dengan kehidupan malamnya. Tempat ini sangat selesa, terpencil, dengan keindahan pemandangan yang luar biasa dan keheningan yang menyihir. Tidak ada ramai pelancong yang bising di sini, tidak ada disko malam. Lautnya cukup tenang dan sangat bersih. Benar, jalan masuk ke air berbatu, jadi lebih baik memasuki laut dengan kasut khas agar tidak mencederakan kaki anda.

Jalur pantai Kalima sangat sempit (sekurang-kurangnya mengikut piawaian Thailand) – hanya sekitar 20 m. Pantai dapat dibahagikan dengan syarat kepada 2 bahagian. Utara – dengan pintu masuk yang lembut ke laut, sebilangan kecil batu di dasar dan ketiadaan pokok sepenuhnya. Selatan – dengan keberangkatan pesisir pantai ke kedalaman, batu besar di bahagian bawah dan kehadiran sebilangan kecil pokok, memberikan semacam teduhan. Terdapat beberapa kafe dan restoran yang murah di pantai; berdekatannya terdapat banyak pilihan tempat tinggal (dari ekonomi hingga mewah).

Percutian di Kalim sangat sesuai bagi mereka yang ingin berada dekat dengan kehidupan malam yang aktif, tetapi pada masa yang sama menikmati kedamaian sementara dan kekurangan keributan. Di sini anda dapat berehat santai dari Patong, kemudian terjun ke kehidupannya yang sibuk.

Sesuai untuk: tenang, relaksasi terpencil (dengan kemungkinan kehidupan malam yang aktif)

Pantai Tri Trang

Peringkat pantai (Phuket): 4.6

Pantai Tri Trang

Satu lagi tempat terpencil yang terletak berhampiran dengan Patong. Sehingga baru-baru ini, ia hanya diketahui oleh penduduk tempatan, tetapi semuanya berubah dengan cepat. Tri Trang sangat sunyi, dengan jalur pantai berpasir yang luas, masuk lembut ke dalam air. Banyak pelancong bercakap sangat gembira mengenai tempat ini kerana airnya yang jernih, dasar berpasir dan ketiadaan sebilangan besar orang.

Antara kelebihan yang tidak diragukan lagi ialah kehadiran pancuran air tawar di pesisir pantai. Tetapi antara kekurangan – surut yang kuat. Pada masa ini, dasar Tri Tranga yang berbatu benar-benar terdedah dan anda boleh melupakan berenang di laut seperti itu. Di samping itu, terumbu karang muncul ketika anda semakin dalam. Tetapi walaupun pada waktu surut, anda dapat berehat dengan baik, berjalan di sepanjang pantai untuk mencari kerang yang luar biasa, mengunjungi salah satu ruang urut, menikmati berbelanja di butik. Dan pada waktu petang, dalam beberapa minit, pergi ke Patong dan terjun ke hiburan yang memusingkan.

Sesuai untuk: untuk berehat, berehat tenang

Pansy (Pantai Pansea)

Peringkat pantai (Phuket): 4.5

Pantai Pansea

Pantai, yang merupakan kes luar biasa bagi Phuket, tidak dianggap sebagai kawasan perbandaran. Ini adalah kawasan tertutup, yang hanya dapat dicapai dengan menetap di salah satu hotel bintang lima yang berdekatan. Sebenarnya, Pansy tersedia secara eksklusif untuk para tetamu kompleks hotel. Mereka dilengkapi dengan kerusi berjemur dan payung untuk penginapan yang selesa.

Panjang jalur pantai kurang dari setengah kilometer. Di kedua-dua belah pihak, teluk dilindungi dengan pasti dari gelombang ribut oleh batu besar. Lebar pantai kecil – kira-kira 40 m. Pasir di pantai berwarna krem ​​pucat, halus, halus. Jalan masuk ke air sangat mudah dan lembut. Tidak jauh dari pantai terdapat banyak restoran dan kafe yang selesa.

Oleh kerana pantai, kerana ciri semula jadi, dipagari sepenuhnya dari kawasan jiran, hampir mustahil untuk sampai ke sana melalui air atau dari wilayah yang berdekatan. Pilihan yang mudah dan senang adalah dari pihak hotel.

Sesuai untuk: percutian keluarga yang terhormat, aktif,

Pantai Nai Thon

Peringkat pantai (Phuket): 4.4

Pantai Nai Thon

Pantai yang paling damai dan salah satu pantai terindah di pulau ini. Nai Thon terletak dikelilingi oleh tumbuh-tumbuhan tropis yang subur. Hanya terdapat beberapa hotel dan sebuah desa kecil Thailand di pinggir pantai, walaupun garis pantainya panjangnya kira-kira 1 km dan lebarnya agak besar.

Tepat di pantai, terdapat kebun casuirin yang sangat padat, di mana anda boleh berlindung pada waktu-waktu terpanas sepanjang hari. Pasir baldu beige lembut, walaupun lembut, kuat 'berderit' di bawah kaki, dan pada waktu petang ia memanas sehingga sukar untuk memijaknya (lebih baik berjalan dengan kasut).

Pintu masuk ke air berpasir (tidak ada karang, alga, dll.). Tetapi dengan kedalaman sesuatu yang aneh sedang terjadi, yang mana mereka sudah terbiasa: pertama dangkal, sedikit lebih jauh – lebih dalam, kemudian – lagi cetek. Air laut sangat hangat, bersih dan telus. Antara kelebihannya ialah adanya pancuran mandian air tawar secara praktikal di pesisir pantai.

Nota: anda tidak akan dapat menyewa payung / chaise longue di sini. Anda boleh bersembunyi dari cahaya matahari hanya di bawah naungan pokok.

Sesuai untuk: rehat yang tenang, privasi

Pantai Paradise

Peringkat pantai (Phuket): 4.3

Pantai Paradise

Pantai yang berwarna-warni dengan nama yang berwarna-warni. Ia dikelilingi oleh tumbuh-tumbuhan tropis yang subur dan 'dilindungi' oleh batu (di kedua-dua belah pihak). Ini meminimumkan bilangan dan intensiti gelombang, menjadikan kawasan itu sesuai untuk berenang hampir sepanjang tahun. Banyaknya pokok tropika memberikan teduhan yang sangat baik terus ke pantai, melindungi dari sinar terik matahari.

Paradise adalah salah satu daripada beberapa kepingan pantai yang masih hidup dalam bentuk asalnya. Wilayahnya dibahagi dua oleh batu besar. Pesisirnya cetek, tetapi ada batu dan bahkan karang, yang, bagaimanapun, tidak menghalang mereka yang suka berenang. Garis pantai hampir miniatur mengikut piawaian Thailand – panjangnya hanya 150 m.

Di seluruh pesisir, pasir memiliki teduhan yang berbeza: sebahagiannya berwarna putih seperti salji, dan beberapa lagi, dicampur dengan serpihan karang, berubah menjadi kuning. Ngomong-ngomong, walaupun pantai kecil, infrastrukturnya dikembangkan dengan baik: di pesisir, di kebun ada restoran yang bagus, beberapa kedai. Antara perkara yang menggembirakan – mandi dengan air tawar. Wilayahnya bersih, terawat dengan baik. Terdapat juga aktiviti pantai: anda dapat menjelajahi dunia laut dengan topeng snorkeling, dan teluk – dengan kapal panjang atau kayak.

Catatan: Paradise adalah pengecualian di sejumlah kawasan pelancongan pesisir lain di Phuket – pintu masuk dibayar. Untuk orang dewasa harganya 200 baht, untuk kanak-kanak adalah percuma.

Sesuai untuk: percutian keluarga yang tenang

Pantai terbaik untuk keluarga dengan anak-anak

Pantai Kata

Peringkat pantai (Phuket): 4.9

Pantai kata

Sesuai untuk keluarga dengan anak-anak, kerana tidak ada pesta yang bising, sebilangan besar orang di setiap meter persegi (seperti di Patong, misalnya) dan terdapat keadaan yang sangat baik untuk rekreasi dan berenang kanak-kanak. Pantai berpasir, pintu masuk ke dangkal, kedalaman diperoleh secara beransur-ansur, tanpa penurunan tajam. Pelancong akan selalu mendapat kerusi berjemur dan payung yang selesa untuk berteduh dari terik matahari, terdapat menara dengan pengawal keselamatan, tandas, pancuran mandian. Terdapat beberapa kafe dan bar di pantai, dan terdapat pusat menyelam.

Adalah penting bahawa lokasi Kata sangat baik, kerana terdapat pantai lain yang terkenal di sekitarnya, yang mudah dijangkau. Garis pantai Kata cukup besar – kira-kira 1.5 km. Dari sana, pemandangan indah terbuka ke pulau buatan di sebelah – Pu (Ketam). Anda boleh pergi ke sana bagi mereka yang sedikit bosan dengan kesibukan Kata yang penuh sesak. Terdapat juga sebuah kafe kecil untuk minuman dan makanan ringan.

Pilihan aktiviti pantai sangat luas: berkayak, snorkeling, pisang, kapal layar, anda boleh terbang dengan payung terjun (mengikuti bot motor), jet ski, ada sekolah layang-layang (kos satu jam 'keseronokan' ini adalah sekitar 800 baht). Di dekatnya terdapat Dino Park, di mana anda dapat menyaksikan dinosaur, letusan gunung berapi. Anda boleh sampai ke Karon View Point dengan cepat, yang menawarkan pemandangan pantai pulau yang indah.

Catatan: lebih baik tidak memasuki bahagian utara. Terdapat pelabuhan untuk kapal nelayan, dan dasar lautnya berbatu. Anda boleh mencederakan diri dengan batu atau tali dari kapal dengan mudah.

Pantai Nai Harn

Peringkat pantai (Phuket): 4.8

Pantai Nai Harn

Garis pantai sepanjang setengah kilometer membentang di sepanjang lagun yang penuh warna dan tenang yang dikelilingi oleh pokok-pokok palma yang lezat. Nai Harn terletak beberapa jarak dari pantai yang paling popular di Phuket. Walaupun begitu, ia dianggap salah satu yang terbaik bukan hanya di Thailand, tetapi di seluruh Asia. Nai Harn adalah garis pantai berpasir yang luas yang bergabung ke laut. Bagi kanak-kanak, ini adalah syurga. Kedalaman meningkat secara beransur-ansur, bahagian bawah berpasir. Laut hampir tenang sepanjang musim.

Anda boleh menyewa payung dengan kerusi berjemur (secara tradisional dengan harga 100 baht). Terdapat juga banyak pokok di pantai, dari mana anda juga dapat bersembunyi di bawah naungan dengan selesa. Keistimewaan Nai Harn yang tidak biasa adalah laguna air tawar, yang terbentuk kerana berdekatan dengan tasik air tawar yang mengalir ke laut. Ia sangat cetek dan arus sangat pantas: kanak-kanak suka bermain-main di lagun ini.

Nai Harn tidak dianggap sebagai destinasi pelancongan, jadi tidak ada aktiviti pantai khusus di sini. Tetapi anda boleh menyewa kapal layar atau membeli peralatan sukan untuk disewa, melayari (di luar musim). Tidak banyak hotel yang berdekatan. Terdapat kedai buah, kafe dan kedai kecil berhampiran pantai. Terdapat sebuah kuil Buddha di dekatnya.

Pantai Kamala

Peringkat pantai (Phuket): 4.7

Pantai Kamala

Terletak berhampiran dengan Patong yang terkenal dan sibuk. Tidak seperti 'jiran', Kamala adalah pantai yang nyaman dan tenang. Panjang jalur pantai kira-kira 2 km. Hampir tidak ada gelombang selama periode musim, kerana pesisir dilindungi oleh teluk terpencil. Laut sentiasa hangat dan bersih. Anda boleh bersembunyi dari terik matahari tidak hanya di bawah payung, yang dibeli oleh pelancong dengan kerusi berjemur dengan harga 100 baht, tetapi juga di bawah salah satu daripada banyak pokok palma yang tumbuh di pesisir.

Pelancong mempunyai akses ke pelbagai kegiatan pantai: peminat luar dapat menyelam, snorkeling, menaiki jet ski, kapal, kapal, dan bahkan kayak. Di hotel yang terletak berdekatan, anda boleh mengikuti pelajaran yoga atau seni kuliner, bersantai di meja urut.

Hiburan utama Kamala dan yang paling terkenal di pulau ini adalah Phuket FantaSea. Ini adalah persembahan yang menampilkan seniman profesional, gimnastik dan pelbagai haiwan. Persembahan yang luar biasa akan menggembirakan kanak-kanak dan menggembirakan orang dewasa. Terdapat juga banyak restoran, tarikan, dan pusat membeli-belah tidak jauh dari pusat pantai.

Pantai pesta terbaik di Phuket

Patong (Pantai Patong)

Peringkat pantai (Phuket): 4.9

Pantai Patong

Ia dianggap salah satu yang paling popular di pulau ini dan selalu menarik perhatian para pencinta syarikat dan keseronokan yang bising. Ia sentiasa meriah, menyeronokkan dan mahal di sini. Di sepanjang pantai terdapat sebilangan besar bukan sahaja hotel, tetapi juga restoran, banyak salon SPA, bar, kelab, dll. Untuk mengatakan bahawa terdapat kehidupan malam yang aktif adalah tidak mengatakan apa-apa. Persoalannya ialah untuk bersantai di sini anda harus membuka dompet anda lebih luas, kerana harganya di sini mungkin antara yang tertinggi di pulau ini.

Di antara kekurangan yang jelas, seseorang boleh menamakan sampah yang berterusan: kerana jumlah orang yang banyak dan pergerakan berterusan mereka (kumpulan pelancong sering dibawa ke pantai), pekerja tidak mempunyai masa (atau tidak mahu) membuang 'jejak' tempat rehat mereka. Sekiranya anda membuat potongan untuk tolak ini, dapat diperhatikan bahawa, secara umum, Patong sangat bagus: memasuki air sangat mudah, di bahagian bawahnya terdapat pasir lembut, lereng pantai tidak terlalu besar (jika anda mahu, anda dapat berjalan kaki beberapa meter ke darat, dan kemudian dengan senang hati menyelam ke dalam air).

Panjang pantai adalah sekitar 4 km, hampir sepanjang keseluruhannya secara harfiah ditutup dengan kursi berjemur, yang dapat disewa dengan harga 100 baht. Bagi aktiviti pantai, anda tidak akan merasa bosan di sini: anda boleh berselancar angin, menaiki kapal pisang udara, jet ski, malah melompat dengan payung terjun atau menaiki bot motor ke pantai berdekatan.

Sesuai untuk: rekreasi aktif, remaja

Pantai Surin

Peringkat pantai (Phuket): 4.8

Pantai Surin

Seperti Bang Tao, Surin ditujukan kepada pelancong dengan tingkat pendapatan yang cukup tinggi, sehingga harganya sesuai di sini. Walaupun, tidak dapat dikatakan bahawa mereka 'menggigit' banyak, hanya elemen infrastruktur yang mahal berlaku. Untuk perhatian pelancong terdapat pelbagai hotel mewah, butik, tempat hiburan, salun kecantikan dan restoran mewah yang menyajikan wain elit dan makanan istimewa terbaik.

Jalur pantai yang indah, ditutup dengan pasir putih beludru, dikelilingi oleh tumbuh-tumbuhan pinus, yang memberi Surin lebih banyak rempah. Tidak ada jalan raya dekat Surin, yang, mungkin, boleh dikaitkan dengan kebaikan. Jalan masuk ke laut sangat mudah, di beberapa tempat di dasar terdapat batu-batu kecil, pesisirnya sangat bersih. Di luar musim, ombak ombak terlalu besar naik di sini, jadi berenang dilarang.

Pada puncak musim ini, para turis ditawarkan berbagai kegiatan pantai: selancar angin, pisang, parasailing, kapal layar, jet ski. Salah satu tempat yang paling aktif di siang hari adalah bar Catch Beach Club, menikmati muzik secara langsung, suasana yang ceria dan pelbagai hidangan yang sangat baik. Selain dia, terdapat banyak bar terbuka, kafe dan pusat membeli-belah murah di pantai: tidak ada yang pasti akan lapar.

Sesuai untuk: keluarga, aktif, remaja

Pantai yang paling tenang di Phuket

Pantai Freedom

Peringkat pantai (Phuket): 4.9

Pantai Freedom

Jalur pantai yang rapi yang hanya setengah kilometer tidak menjadi penghalang untuk percutian yang hebat, terutamanya jika anda ingin menikmati suara alam secara sendirian dari keramaian pelancong yang bergegas di sekitarnya. Lagipun, Freedom adalah salah satu pantai pulau yang paling terpencil dan tidak dapat diakses, yang hanya dapat dicapai melalui laut, dengan kapal panjang (perahu pulau tradisional).

Lembut, putih salji, pasir bersih, alam yang indah – syurga yang sebenar. Dari laut, pemandangannya luar biasa: tanjung gunung yang menakjubkan, ditutup dengan padat dengan pokok palma. By the way, Freedom dilengkapi: dengan harga 100 baht, anda boleh menyewa kerusi berjemur dengan payung. Memandangkan hakikat bahawa pantai ini hampir liar, tidak akan ada hiburan di sini, tetapi akan ada lebih dari cukup cakrawala, matahari, laut dan keheningan (kecuali ombak laut) yang bersih dari pelancong.

Terdapat sebuah restoran mahal di wilayah Freedom, yang memiliki sebahagian dari pantai. Ngomong-ngomong, mereka mengatakan bahawa institusi tersebut tidak lagi berfungsi (untuk mengetahui, anda harus memeriksa). Terdapat beberapa hotel murah tidak jauh dari pantai. Sekiranya anda menyukai percutian yang tenang dan tenang, ini adalah tempat yang sesuai untuk anda.

Catatan: terdapat terumbu karang tidak jauh dari pantai, yang akan dihargai oleh snorkeling.

Pantai Ao Sane

Peringkat pantai (Phuket): 4.8

Pantai Ao Sane

Pantai kecil yang hampir liar terletak hanya setengah kilometer dari Nai Harn. Ia dianggap sebagai salah satu tempat paling rahsia di pulau ini. Dan intinya bukanlah bahawa lokasinya tersembunyi: hanya sedikit yang mendengarnya dan sampai di sana tidak begitu mudah (baik di bawah bangunan hotel The Naiharn tempat anda tinggal, atau dengan pengangkutan).

Terdapat tempat letak kenderaan yang mudah di dekatnya; di pantai, pelancong ditawarkan kerusi berjemur untuk berjemur yang selesa. Anda boleh menikmati makanan ringan atau menyegarkan diri di kafe kecil di sini. Pantai tidak terlalu luas, berpasir. Di beberapa tempat di Ao San terdapat batu besar yang dipahat (yang sama mengelilingi pantai di sisi). Pantainya jarang sepi, tetapi tidak akan ada banyak orang di sini. Pada dasarnya, pantai ini dikunjungi oleh pelancong dari hotel di kawasan kejiranan, atau mengunjungi orang asing yang tinggal di Phuket sejak sekian lama.

Catatan: jika anda bercadang untuk sampai ke Ao San, lebih baik menggunakan moped untuk tujuan ini, kerana jalan ke pantai agak sempit dan anda harus terus-menerus bersantai dengan kereta dengan mereka yang memandu ke arah yang berlawanan.

Pantai Pisang

Peringkat pantai (Phuket): 4.7

Pantai Pisang)

Sebuah pantai kecil dan liar yang tersembunyi dari mata kasar oleh tumbuh-tumbuhan tropika. Ia terletak di teluk terpencil, yang dapat dicapai dari Bang Tao Lagoon atau Pantai Layan. Walaupun pengasingan, banyak pelancong tahu tentang Pantai Pisang, jadi anda tidak perlu terkejut dengan banyaknya 'jiran'. Betul, banyaknya orang tidak diperhatikan setiap hari, jadi masih mungkin untuk berehat dengan tenang dan selesa.

Perlu diperhatikan bahawa praktis tidak ada gelombang di pantai, bahkan ketika mereka mulai mengamuk di pantai lain. Untuk sampai ke sana, anda perlu melalui jalan yang sangat curam. Mungkin kerana ini anda tidak akan menjumpai pelancong dengan anak-anak di sini.

Pasir di pantai cukup kasar, berat, tidak naik ombak, jadi selalu ada air jernih (tidak ada kekeruhan untuk anda) dengan warna hijau pucat. Jalan masuk ke laut mudah, dasar berpasir, kedalamannya bermula dengan cepat. Terdapat sebuah gerai kecil di pantai di mana minuman sejuk dan bir dijual, tidak ada tempat makan, jadi semua makanan yang anda perlukan untuk hari itu mesti dibawa bersama.

Pantai Yanui

Peringkat pantai (Phuket): 4.6

Pantai Yanui

Pantai kecil, tenang, hampir sepi terletak di hujung hujung selatan Phuket. Ini adalah salah satu dari beberapa tempat di pulau yang sesuai untuk snorkeling keindahan dunia bawah laut. Jalur pantai agak sempit, pantainya benar-benar berpasir, selesa, dan juga jalan masuk ke laut. Setelah beberapa meter, batu sudah mulai, oleh itu disarankan untuk memasukkan air ke dalam kasut khas.

Dari infrastruktur yang berdekatan, hanya ada hotel kecil dan restoran yang berkaitan dengannya. Di Yanui pada musim puncak, anda akan disediakan kerusi berjemur dan payung untuk berjemur yang selesa. Laut sentiasa tenang, airnya jernih. Terdapat tempat letak kenderaan yang selesa berhampiran pantai, sebuah kafe kecil di mana anda dapat menikmati leher buah yang sangat baik, kelapa.

Selain snorkeling, anda juga dapat mencari hiburan lain – berkayak. Atau cuba berjalan-jalan di sebuah pulau kecil yang terletak betul-betul di seberang pantai. Jangan mendarat di atasnya: ia dikelilingi oleh batu dan cukup tajam.

Catatan: disyorkan untuk mengunjungi Yanui hanya pada waktu air pasang, yang boleh didapati di laman web rasmi Phuket. Sejak saat air surut, pintu masuk ke laut menjadi sangat berbatu dan sangat berbahaya.

Pantai Mai Khao

Peringkat pantai (Phuket): 4.5

Pantai Mai Khao

Walaupun pantai ini besar dibandingkan dengan 'saudara' yang lain (panjangnya sekitar 11 km), ia mendapat kemasyhuran bukan kerana ini, tetapi kerana jaraknya yang dekat dengan lapangan terbang. Faktanya ialah pesawat terbang secara berkala ke atas Mai Kao, mendarat di darat. Pinggir pantai sering sepi, jadi di sini anda dapat menikmati alam semula jadi yang meriah di sini.

Tetapi berenang di laut tidak mungkin berjaya, kerana memasuki air tidak begitu mudah, tetapi juga berbahaya: kedalaman bermula dengan segera. Rupa-rupanya kerana kedekatan arus laut, mencuci pasir, masuk ke laut begitu dalam. Pasir di pesisirnya sangat kasar dan berat, jadi walaupun dalam tempoh selancar, air laut tetap sangat jernih, warna biru kehijauan yang sempurna.

Nai Yang

Peringkat pantai (Phuket): 4.4

Nai Yang

Ia dianggap bukan hanya salah satu yang paling tenang, tetapi juga praktis liar: tidak ada infrastruktur yang dikembangkan, hiburan pantai, yang dilengkapi untuk berjemur. Selalunya, di sini anda tidak dapat berjumpa dengan pelancong, tetapi penduduk tempatan yang mengunjungi tempat ini untuk bersantai di bawah naungan pokok dan menikmati keindahan alam semula jadi.

Kos sara hidup di hotel berdekatan cukup setia, di pesisir terdapat kawasan besar yang dilengkapi dengan kerusi berjemur dan payung. Terdapat beberapa kafe dan restoran yang menawarkan makanan ringan. Jalur pantai terletak di teluk yang selesa, jadi ombak jarang berlaku. Selain itu, teluk dilindungi oleh terumbu karang, yang dapat menjadi anugerah bagi para snorkeling.

Hanya mereka yang tahu berenang akan dapat berenang di laut, kerana lereng dasar sangat curam hampir sepanjang keseluruhan pantai dan kedalamannya bermula dengan segera. By the way, ini adalah pantai lain yang terletak tidak jauh dari lapangan terbang, sehingga pesawat dapat terbang ke sini, secara harfiah 10 meter di atas permukaan air dan pasir.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen