17 umpan terbaik untuk memancing

Ulasan yang terbaik menurut lembaga pengarang. Mengenai kriteria pemilihan. Bahan ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Cara memilih umpan ikan terbaik

Perikanan moden telah menyerap sebilangan besar perkara sekunder, menjadikannya sifat penting hasil tangkapan yang baik. Salah satu daripadanya berjaya menjadi campuran umpan – sekali makanan tambahan yang sangat jarang, tetapi masih sangat popular yang merangsang gigitan ikan di lokasi air tertentu. Untuk memilih umpan darat yang sempurna, jaminan operasi hampir 100%, kami mengesyorkan mengikuti nasihat popular yang mudah dan praktikal:

Untuk memancing ikan bilis, umpan gelap dengan ciri khas bau vanila, aroma kopi atau kacang yang kuat sangat sesuai. Semasa memancing di takungan kecil dengan penduduk kecil yang berlaku, campuran penggilingan halus harus digunakan, partikel-partikelnya akan sesuai dengan konsep pecahan halus. Untuk wakil keluarga yang lebih besar, pengrajin mengesyorkan menambahkan keropok jagung atau gandum ke dalam komposisi.

Semasa memburu ikan mas, pilih campuran tanah kasar dengan aroma manis dan biji jagung. Gabungan ini akan menggembirakan ikan dengan penuh rasa.

Ikan mas dan bream Crucian adalah spesies pikat yang paling bersahaja, menyukai campuran dengan pelbagai rasa (semuanya kecuali makanan laut). Benar, dari sudut pandang warna, umpan cahaya, sangat ketara pada kedalaman apa pun, akan sangat disukai.

Penilaian umpan terbaik untuk memancing

Pencalonan sebuah tempat Nama produk harga
Umpan terbaik untuk bream 1 Sensas 3000 Kelab Bremes 310 RUB
2 Traper 'Bream' 260 RUB
3 Marsel Van Den Eynde Gold-Pro Greel 280 RUB
4 Pengumpan Greenfishing 'Bream' 135 RUB
Umpan terbaik untuk kecoak 1 Sensas 3000 Letupan Gardon 408 RUB
2 MINENKO Pro Sport 'Roach' 235 RUB
3 Sensas Aromix Gardon Hitam RUB 488
Umpan terbaik untuk ikan mas crucian 1 Traper sekret 'Tench / Carp' 155 RUB
2 Sensas 3000 Carassin 440 RUB
3 Pengumpan Marcel van den eynde RUB 350
Umpan terbaik untuk ikan mas 1 MINENKO PMbaits CARP RUB 250
2 Sensas 3000 Match Carp 650 RUB
3 Ikan mas besar 224 r
Umpan terbaik untuk pengumpan 1 Marcel van den eynde superfeed 280 RUB
2 Sensas 3000 Matching Feeder Big Fish 650 RUB
3 Sensas 3000 Super Fond 440 RUB
4 Marcel Van Den Eynde Gold Pro Bream 280 RUB

Umpan terbaik untuk bream

Sensas 3000 Kelab Bremes

Penilaian: 4.9

Sensas 3000 Kelab Bremes

Sensas 3000 Club Bremes umpan tanah yang mahal tetapi sangat berkesan – pengembangan unik untuk digunakan sepanjang musim memancing. Ini memberikan aroma dalam air suam dan sejuk dengan sempurna, menjamin pendekatan cepat ke kawasan makan bream sederhana dan besar. Selain bermain pada selera ikan, campuran ini berfungsi dengan baik secara visual, mulai dari gelap hingga kuning terang.

Club Bremes mempunyai tiga campuran yang berbeza, sesuai untuk keadaan memancing tertentu:

  1. umpan Brune coklat gelap sangat baik ketika memancing di perairan sejuk, pada awal musim bunga atau musim luruh musim luruh memancing berputar;
  2. Klasik kuning menunjukkan dirinya dengan baik pada musim panas, mempunyai konsistensi tanah sederhana dan secara aktif menarik perhatian bream rata-rata;
  3. Campuran 'misterius' Noire, yang memiliki warna gelap, dirancang untuk menarik bream yang sangat besar, kerana terdiri daripada partikel besar.
  4. Oleh itu, Club Bremes adalah umpan yang paling diminati di takungan domestik, satu-satunya titik lemah daripadanya adalah harga yang tinggi.

Kelebihan

  • kehadiran dalam siri tiga jenis umpan;
  • keupayaan untuk digunakan sepanjang musim memancing sepanjang tahun;
  • penarik yang paling menarik untuk bream;
  • keseimbangan optimum komponen pemakanan (protein, lemak dan karbohidrat).

keburukan

  • harga tinggi.

Traper 'Bream'

Penilaian: 4.8

Traper 'Bream'

Walaupun dipasarkan sebagai makanan untuk bream, campuran makanan Traper ini bagus untuk memikat ikan besar lain juga. Berdasarkan bahan tambahan yang bertindak jauh, formulasi ini merangkumi pelet sederhana hingga kasar yang menyimpan ikan di tempat untuk jangka masa yang panjang.

Menurut pengguna, ciri utama umpan Traper 'Bream' adalah kemampuan untuk menyesuaikan konsistensi dan ketumpatan bola. Walau bagaimanapun, proses ini memerlukan penggunaan bahan tambahan, seperti tanah ringan, tanah liat dan unsur sedimen pengikat lain. Semua ini menambahkan fleksibiliti pada campuran, tetapi memerlukan kos tambahan (termasuk masa) untuk membeli atau mencari komponen.

Kelebihan

  • kira-kira 10 wangian dalam talian;
  • tahap kos yang boleh diterima;
  • konsistensi optimum untuk menarik ikan sederhana dan besar (pecahan butiran sederhana dan besar);
  • kemungkinan memancing penduduk takungan lain.

keburukan

  • untuk mencapai kesan yang diinginkan dari umpan, perlu memperkenalkan elemen tambahan (menetap).

Marsel Van Den Eynde Gold-Pro Greel

Penilaian: 4.7

Marsel Van Den Eynde Gold-Pro Greel

Umpan untuk menangkap bream ini dikembangkan oleh pemancing Belanda yang terkenal pada tahun 1980-an, tetapi masih belum kehilangan popularitinya di kalangan pengguna di seluruh dunia. Pada mulanya, rahsia kejayaan Gold-Pro Greel dijaga dengan rapi oleh pasukan Marseille. Tetapi kemudian, setelah diikat dengan persembahan di kejuaraan profesional utama, Van Den Einde memutuskan untuk melancarkannya kepada orang ramai.

Ternyata, titik keseluruhan Marsel Van Den Eynde Gold-Pro Greel adalah aroma yang terlalu manis yang dikeluarkan bola ketika direndam dalam air suam. Ya, dalam kesejukan mereka sama sekali tidak berguna, tetapi dari segi memancing pada musim panas, mereka sama sekali tidak setara. Oleh kerana pemilihan pecahan pelet yang optimum, pengeluar berjaya mencapai keselamatan relatif dari 'gewang' ketika tenggelam. Penyerakan bola di palung berlaku hanya setelah menyentuh bahagian bawah, yang sesuai dengan atlet dan bream yang kemas. Kelebihan utama campuran ini, pengguna domestik memanggil kemungkinan percampuran dengan sebatian VDE lain untuk mengubah parameter fizikokimia untuk sebarang keadaan memancing.

Kelebihan

  • kemungkinan percampuran luas dengan komposisi umpan lain;
  • pengekalan bream jangka panjang di zon umpan;
  • keunggulan aroma yang sangat manis;
  • komposisi optimum, runtuh hanya setelah tenggelam ke dasar takungan.

keburukan

  • sangat tidak berkesan dalam air sejuk.

Pengumpan Greenfishing 'Bream'

Penilaian: 4.6

Pengumpan Greenfishing 'Bream'

GF Feeder 'Bream' diposisikan sebagai umpan dasar kelas pertama untuk bream, yang secara semula jadi mendapat tempat dalam ranking yang terbaik. Tidak seperti pesaing di bahagian atas, campuran ini berfungsi untuk menarik bream yang lebih kecil, kerana ia mengandungi sebahagian besar komposisi nutrien kecil dan sederhana. Antara lain, ia sudah mengandungi agen pemberat sebagai kekotoran yang meningkatkan ketumpatan dan mencegah bola hancur terlalu awal. Untuk yang terakhir, by the way, campuran gam berdasarkan bentonit juga bertanggung jawab, sedikit menyembunyikan kualiti aroma umpan.

Ngomong-ngomong, ada sesuatu yang tidak kena dengan wangian di sini. Bau manis dalam semua kepelbagaiannya hilang dengan cepat, berjaya memikat bream ke buritan dan menyimpannya di sana selama 5-6 jam. Pada prinsipnya, cukup banyak masa untuk memancing, tetapi jika dibandingkan dengan pesaing, tempoh tindakan ini jelas tidak mencukupi.

Kelebihan

  • kemungkinan memikat bream biasa-biasa saja;
  • pemilihan konsistensi yang baik;
  • kos rendah;
  • kualiti campuran yang disediakan;
  • rangsangan tambahan dengan warna boilie yang terang.

keburukan

  • aromatisasi komposisi yang lemah.

Umpan terbaik untuk kecoak

Sensas 3000 Letupan Gardon

Penilaian: 4.9

Sensas 3000 Letupan Gardon

Umpan roach universal dengan butiran halus, sesuai untuk digabungkan dengan pelbagai jenis tanah. Ia berfungsi dengan baik dengan umpan jangka panjang, ketika pemancing ingin menyiapkan tempat sejuk khas untuk dirinya sendiri. Mula bekerja dengan kekuatan penuh 1-2 jam selepas rendaman, secara beransur-ansur melepaskan aroma ke dalam air selama 24 jam berikutnya. Apabila digunakan secara bebas, alat ini dilacak dengan sempurna pada kedalaman dan perairan cetek, kerana ia memiliki warna yang terang.

Harus dikatakan bahawa pada awalnya Sensas 3000 Explosive Gardon disambut agak dingin, kerana pemancing domestik terbiasa bergantung pada umpan Rusia yang lebih berpatutan. Hari ini keadaan telah berubah secara radikal: walaupun dengan kos yang tinggi, campuran ini sangat popular di kalangan profesional, digunakan terutamanya pada musim panas.

Kelebihan

  • Nisbah harga dan kualiti optimum;
  • aroma manis berterusan, disertai dengan warna yang ketara;
  • umpan yang sangat baik untuk pengekalan roach jangka panjang di satu tempat;
  • masa operasi yang lama untuk pelepasan bau.

keburukan

  • tidak ditemui.

MINENKO Pro Sport 'Roach'

Penilaian: 4.8

MINENKO Pro Sport 'Roach'

Umpan tanah musim panas untuk air suam MINENKO Pro Sport 'Roach' adalah sejenis daya tarikan kecemasan untuk kes gigitan 'sifar' di tempat yang dipilih. Ia mempunyai aroma manis yang mewah berkat pewangi berminyak yang lembut. Ini menarik sebagian besar pemangsa dari pinggiran, bertindak memenuhi selera mereka, sehingga merangsang umpan tenggelam untuk menyerang. Ia dibezakan dengan pengisaran sederhana dan kepekatan protein yang tinggi dalam komposisi, yang menyebabkan hanya sedikit tepu, tanpa membawa tahap kenyang maksimum.

Bagi keputusan pengguna, tahap penjualan umpan yang melebihi sebilangan besar pesaing asing banyak membicarakan keadaan ini. Sebenarnya, asas kejayaan ini adalah harga yang cukup berpatutan, yang hanya meningkat dalam beberapa musim terakhir.

Kelebihan

  • umpan domestik, dibuat berdasarkan tradisi analog asing yang terbaik;
  • aroma manis yang cepat merebak di dalam air (kebanyakannya hangat);
  • asas protein tinggi yang tidak memberi rasa kenyang kepada ikan;
  • pecahan tengah neutral, menyingkirkan denda.

keburukan

  • harganya sedikit meningkat sejak kebelakangan ini.

Sensas Aromix Gardon Hitam

Penilaian: 4.7

Sensas Aromix Gardon Hitam

Umpan roach dengan rasa manis yang khas, penggunaannya dapat menarik wakil badan air yang lain ke lokasi umpan. Bertentangan dengan formulasi yang kompetitif, Gardon Black adalah cairan berminyak likat dengan aroma boros ringan, diasah untuk memberi makan, bahkan roach terkecil. Menurut data awal dari pemancing dan pengeluar, campuran ini tidak mencukupi, tetapi dimaksudkan untuk memproses umpan lain, terutama dari seri 3000 Gardon.

Mengatakan, ketika menggunakan Sensas Aromix Gardon Black, pengguna melihat peningkatan ikan pada permukaan umpan tanah, serta rangsangan menggigit roach pada berbagai umpan. Tidak mustahil untuk menilai itu sebagai campuran yang lengkap, dan oleh itu kita mengenalinya sebagai bahan tambahan terbaik dari semua bahan tambahan cecair untuk menarik kecoa, yang tidak banyak di pasaran.

Kelebihan

  • penggunaan yang rendah untuk keperluan bahan tambahan;
  • rangsangan pendekatan ikan ke tempat makan;
  • bau manis yang agak berterusan dan tidak disengajakan;
  • kemungkinan memikat spesies ikan lain (kecuali kecoak).

keburukan

  • ketidakupayaan untuk digunakan sebagai umpan yang mencukupi.

Umpan terbaik untuk ikan mas crucian

Traper sekret 'Tench / Carp'

Penilaian: 4.9

Traper Sekret

Mendorong ikan mas dengan umpan adalah perkara yang sangat mustahak, kerana dalam keadaan melimpah, ia selalu menggigit. Perkara lain apabila minat sukan menarik pemancing untuk mencari beberapa contoh trofi transenden: dalam keadaan seperti itu, umpan Traper Sekret sangat diperlukan. Walaupun warna tidak berwarna, ikan ini dapat memikat ikan dengan sempurna ke titik makan, sambil menunjukkan kemampuan selektif yang luar biasa. Secara tidak langsung, fungsi ini bergantung pada ukuran butiran dalam bola yang dibahagi – semuanya berukuran besar dan sederhana.

Menurut komen pengguna, tindakan Traper Sekret yang sudah berkesan dapat diperbaiki dengan menambahkan jagung, barli mutiara atau cacing cincang ke dalam komposisi biji-bijian, yang tidak dapat ditahan oleh ikan mas tenun atau krusian. Satu-satunya batasan adalah bahawa kecekapan keseluruhan diperhatikan hanya ketika memancing di air suam, kerana di aliran sejuk aroma umpan itu sendiri, sayangnya, tidak menyebar.

Kelebihan

  • pembungkusan dalam bungkusan 1 kilogram;
  • kecekapan tinggi tindakan perasa dalam air suam;
  • kemungkinan memikat ikan mas, kasturi dan penghuni badan perairan lain yang bukan pemangsa;
  • kesan selektif terhadap ikan (ia menimbulkan minat terutamanya bagi orang-orang salib besar).

keburukan

  • penyebaran aroma yang buruk dalam air sejuk.

Sensas 3000 Carassin

Penilaian: 4.8

Sensas 3000 Carassin

Campuran bermusim penggilingan kasar, yang masuk ke peringkat kerana tindakan selektif yang sangat baik dan penajaman kerana lemparan sudah berada di tahap pemutus sederhana. Setelah menerapkan praktik spesimen yang berjaya seperti Club Bremes, syarikat Sensas memutuskan untuk memberi warna kuning kepada Carassin, sehingga ketika perlahan-lahan tenggelam ke dasar, umpan tersebut berjaya menarik banyak perhatian. Pada fasa memikat kedua, komponen aromatik makanan terlibat – sedikit manis dengan nuansa halus rasa lain. Tetapi pembawa aroma bagi campuran ini adalah minyak, yang mengikat bau dengan baik dan praktikalnya tidak menyebarkannya ke dalam air sejuk.

Fungsi selektif Sensas 3000 Carassin, yang jauh lebih maju daripada pada Traper Sekret yang kompetitif, telah mendapat penghormatan yang cukup besar dalam kalangan pengguna. Satu-satunya masalah: kos campuran ini jauh lebih tinggi daripada ketua kategori.

Kelebihan

  • rasa manis yang cerah, menyenangkan untuk persepsi ikan mas dan karen;
  • fungsi selektif yang kuat;
  • warna kuning, menarik perhatian pada tahap rendaman campuran;
  • pembungkusan kilogram.

keburukan

  • kos tinggi di pasaran Rusia;
  • kecekapan rendah semasa membuang ke dalam air sejuk.

Pengumpan Marcel van den eynde

Penilaian: 4.7

Pengumpan Marcel van den eynde

Umpan pengumpan dirancang khusus untuk bekerja di badan air yang bertakung dan arus lemah. Ia mempunyai kerapuhan yang agak tinggi, sebab itulah ia mula terurai segera setelah merendam di dalam air. Ini membentuk tempat umpan yang luas yang menyebarkan rasa terkuat pada jarak yang baik (menurut beberapa pengguna, jarak efektif adalah 100 meter). Ciri utama Marcel Van Den Eynde Feeder adalah kerisauan perisa: campuran asli mengandungi beberapa rasa sekaligus, tindakannya bermula dengan sedikit kelewatan antara satu sama lain. Jadi, rasa pertama yang dijumpai dalam umpan ini selalu manis, diturunkan oleh peralihan secara beransur-ansur menjadi masam dan masin, menyebabkan kemarahan sebenar penduduk bawah air.

Ciri-ciri seperti ini sangat jarang berlaku di dasar tanah biasa dan sering disebabkan oleh kenaikan kos per unit produk yang ketara. Sebenarnya, Marcel Van Den Eynde Feeder tidak terkecuali – satu kilogram makanan yang indah ini sangat mahal.

Kelebihan

  • aroma kompleks pelbagai komponen yang membangkitkan rusuhan ikan terpikat;
  • kebolehsuaian untuk menambahkan elemen tambahan pada komposisi;
  • kesan selektif yang sangat jelas terhadap ikan;
  • kemungkinan mengubah konsistensi kerana asas simpanan.

keburukan

  • tahap kos yang tinggi.

Umpan terbaik untuk ikan mas

MINENKO PMbaits CARP

Penilaian: 4.9

MINENKO PMbaits CARP

Cukup diramalkan, wakil syarikat domestik untuk pengeluaran campuran umpan naik ke barisan pertama peringkat. MINENKO berjaya melakukan apa yang gagal dilakukan oleh pengeluar terkenal – untuk membuat umpan yang luas dalam tatanama, tetapi sangat seimbang dari satu jenis ke jenis yang lain. Oleh itu, siri PMbaits CARP merangkumi makanan berdasarkan boilies, pelet dan biji-bijian yang digunakan secara meluas, serta kombinasi beberapa spesies untuk keadaan penangkapan ikan tertentu. Komposisi mereka juga berbeza, tetapi mengandungi sumber karbohidrat yang diatur dengan ketat (semua jenis bijirin), protein (serangga kecil atau cacing), dan lemak (paling sering minyak ikan). Bagi pembungkusan, ia bukan tanpa inovasi. Bersama dengan pakej standard untuk 1 kilogram, bungkusan campuran 3 kilogram, yang disebut BIG Pack, turut dijual.

Sebaliknya, MINENKO PMbaits CARP adalah umpan tanah yang paling digemari ketika ini. Ini secara signifikan mengalahkan lawannya dengan sebilangan besar ciri utama, kos, dan pelbagai.

Kelebihan

  • tahap kos rendah;
  • pelbagai rasa dan formulasi (termasuk berasaskan protein);
  • banyak pilihan untuk pemisahan umpan pecahan;
  • ketersediaan bungkusan untuk penjualan 1 dan 3 kilogram;
  • kerja yang sangat baik dalam air panas dan sejuk.

keburukan

  • tidak dapat dikesan.

Sensas 3000 Match Carp

Penilaian: 4.8

Sensas 3000 Match Carp

Amalan menghasilkan groundbaits di bawah pengawasan pemancing profesional terkenal telah sekali lagi menjadikan Sensas 3000 ke kedudukan tinggi dalam ranking terbaik. Walaupun penggunaannya terbatas hanya di air suam, Match Carp tidak dapat disebut sebagai pilihan 'membosankan'. Faktanya adalah bahawa ia didasarkan pada gabungan beberapa bahan tambahan aromatik, yang pada satu ketika membuka rangkaian rasa untuk penduduk bawah air keluarga ikan mas. Terdapat rasa manis, masam, dan nuansa aroma lain yang menjerumuskan ikan ke dalam keadaan lapar yang tidak terkawal.

Untuk pendapat pengguna yang ketat, Sensas 3000 Match Carp ternyata menjadi daya tarikan yang sangat baik dan berkesan dari tahap universal (bukan hanya untuk memancing pertandingan). Dia melakukan pekerjaan yang sangat baik dengan tugasnya baik di air bertakung dan dalam arus yang baik, mengumpulkan ikan dari semua sudut takungan di lokasi pemberian makanan.

Kelebihan

  • pembungkusan dalam bungkusan 1 dan 2 kilogram;
  • konsistensi 'selesa' untuk mengukir bola yang kuat;
  • pelbagai rasa yang kompleks;
  • jarak tindakan adalah kira-kira 100 meter (ketika memancing di air pegun);
  • harga menarik;
  • kecukupan diri dengan kemungkinan menambahkan elemen tambahan.

keburukan

  • kerja biasa di air sejuk.

Ikan mas besar

Penilaian: 4.7

Ikan mas besar

Menurut peraturan identiti korporatnya sendiri, syarikat Traper sekali lagi menyampaikan campuran umpan terpilih kepada pemancing, tetapi sekarang untuk menangkap ikan mas besar. Big Carp didasarkan sepenuhnya pada unsur butiran pecahan besar, yang menarik secara eksklusif trofi individu keluarga ikan mas (termasuk ikan mas krusian, karp dan rumput rumput). Sebagai tambahan kepada penambahan 'daging' dalam bentuk cacing pengisar, unsur protein lain seperti kacang, biji tumbuhan berkhasiat, dll sering dimasukkan dalam campuran ini.

Menurut pemancing, Traper Big Carp paling baik digunakan dalam campuran dengan groundbaits lain yang berukuran lebih kecil atau biji-bijian. Dalam kes ini, ikan mengalami semacam 'pengeboman' dengan aroma yang kompleks, dan juga memungkinkan tangkapan individu ikan mas yang biasa-biasa saja. Di antara kekurangan ciri campuran ini, sebilangan kecil baunya tersendiri – hanya rasa madu, krim, vanila atau jagung neutral yang tersedia untuk pengguna.

Kelebihan

  • kesan selektif terhadap ikan yang ditangkap (hanya spesimen besar dalam bentuk tulen);
  • harga rendah.
  • kemungkinan mencampurkan umpan tanah dengan campuran lain;
  • kerja yang baik di dalam air, tanpa mengira suhu;

keburukan

  • set perisa kecil;
  • kemungkinan kecekapan rendah disebabkan oleh granulasi campuran yang sangat kasar.

Umpan terbaik untuk pengumpan

Marcel van den eynde superfeed

Penilaian: 4.9

Marcel van den eynde superfeed

Umpan pengumpan VDE Superfeed adalah campuran umpan kompleks yang sesuai untuk menarik ikan mas, bream, roach dan ikan besar lain dari takungan air tawar ke tempat pemutus. Dibuat berdasarkan protein, ia digiling kasar dan mengandungi semua nutrien yang diperlukan untuk digunakan tanpa memperkenalkan unsur-unsur pengotor. Walau bagaimanapun, gabungan dengan komposisi lain juga membawa hasil yang baik: mereka sering kali melebihi tangkapan dengan umpan asas beberapa kali.

Ujian popular kesan memikat VDE Superfeed menunjukkan bahawa sifat aroma campuran mampu merebak 100-200 meter dari tempat pemutus, iaitu bekerja di kawasan yang luas. Seringkali terdapat kegembiraan di tempat makanan pelengkap sehingga umpan pengumpan hilang dengan latar belakang ikan besar yang berkibar. Namun, tindakannya berlangsung sepanjang hari, berkat pemancing yang mempunyai peluang nyata untuk menangkap banyak piala.

Kelebihan

  • kemungkinan percampuran yang luas dengan produk berjenama dari Marcel Van Den Eynde;
  • aktiviti aksi yang tinggi (hasil pertama dapat dilihat dalam masa 30 minit selepas pemeran);
  • pelbagai jenis kerja umpan;
  • kecukupan diri;
  • banyak aroma.

keburukan

  • harga tinggi.

Sensas 3000 Matching Feeder Big Fish

Penilaian: 4.8

Sensas 3000 Matching Feeder Big Fish

Musim khas lain dari syarikat Sensas, yang mempunyai kesan perisa yang mematikan pada selera ikan besar. 3000 Match Feeder Big Fish mempunyai ciri-ciri selektif, sebahagian besarnya disebabkan oleh pecahan pelet yang sangat besar. Ia datang dalam beg 2kg dan kelihatan seperti produk yang layak untuk nilainya. Pangkalan berminyak yang sama, yang menyekat penyebaran bau di air sejuk, secara intensif membaginya dalam air suam, keluar dalam sekurang-kurangnya 36 jam.

Sekiranya Super Fond yang sama atau perwakilan lain dari siri ini mempunyai rasa manis atau masam yang jelas, maka Match Feeder Big Fish mempunyai kesan aromatik yang kompleks pada ikan, dinyatakan dalam sebilangan besar nota aftertaste (dari manis hingga asin dan bahkan pahit). Semua ini menjadikannya salah satu dasar yang paling berkesan … namun, musim yang ketat membuat penyesuaiannya sendiri.

Kelebihan

  • pembungkusan 2 kilogram setiap pek;
  • tindakan aromatik yang kompleks;
  • fungsi selektif yang ketara;
  • tempoh tindakan bahan tambahan aromatik ialah 36 jam;
  • harga menarik.

keburukan

  • ketidakupayaan untuk bekerja di air sejuk.

Sensas 3000 Super Fond

Penilaian: 4.7

Sensas 3000 Super Fond

Umpan 3000 Super Fond yang mahal tetapi sangat berkesan dari Sensas telah memenangi cinta peminat ikan mas dan ikan mas. Mempunyai persamaan praktikal dalam kelebihan dan kekurangan dengan VDE Gold Pro Bream, ia menunjukkan hasil yang lebih pekat dari segi kejayaan memancing tunggal. Berkat iringan aromatik yang menggembirakan, kerja memikat ikan itu dimulakan segera setelah pukulan dilemparkan ke dalam air. Tempohnya juga terhad kepada 24 jam, tetapi keberkesanan makanan pelengkap datang pada gelombang perbandingan dengan pemimpin penilaian (diwakili oleh VDE Superfeed).

Menurut para pakar, Super Fond berfungsi hebat dalam bentuknya yang murni, tetapi jika diperlukan, pemancing selalu dapat mencampurkan sesuatu yang lebih spesifik dengan menggunakan sejumlah campuran lain dari Sensas. Secara umum, umpan itu muncul dengan sempurna, tetapi kerana harganya yang tinggi, dan juga musiman, ia belum lagi mendapat populariti di tanah Rusia.

Kelebihan

  • asas berminyak yang kaya;
  • kehadiran protein dalam campuran;
  • rasa yang kuat dalam semua kepelbagaian mereka;
  • kawasan kerja yang luas (hingga 200 meter dalam air pegun).

keburukan

  • harga tinggi;
  • bermusim (hanya boleh berfungsi di air suam).

Marcel Van Den Eynde Gold Pro Bream

Penilaian: 4.6

Marcel Van Den Eynde Gold Pro Bream

Umpan pengumpan protein tinggi, potensi kerjanya terungkap ketika digunakan dalam air suam. Gold Pro Bream adalah umpan berasaskan minyak khas, sebatian hidrofobik yang tidak melepaskan aroma dengan baik ke dalam air sejuk. Oleh itu, penggunaan umpan ini dibenarkan hanya pada musim panas, di mana ia memanifestasikan dirinya secara eksklusif dari sisi terbaiknya. Pertama, ketumpatan komposisi yang meningkat menghalang koloboks daripada runtuh sebaik sahaja membuang – perpecahannya bermula tepat di bahagian bawah takungan. Kedua, tidak akan berfungsi untuk memanggil umpan selain daripada selektif – pecahan butiran tengah yang sama rata sangat membuangnya. Mengenai cita rasa, menurut jaminan para pengembang, ini seperti persalinan brasem bream, yang pernah 'meledak' pasar dunia dengan permintaan yang besar.

Walaupun begitu, pengguna sangat menahan diri terhadap campuran ini, dengan memperhatikan sifat aroma yang baik dan kemungkinan membuat kombinasi dengan produk lain dari syarikat Belanda. Kekurangannya disebabkan oleh harga per kilogram yang tinggi, dan juga ketidakupayaan untuk bekerja walaupun di dalam air sejuk sedikit pun.

Kelebihan

  • struktur pecahan tengah yang sangat padat;
  • komposisi dengan keunggulan protein;
  • kualiti terpilih;
  • aroma kuat, 'bersuara' setelah hanya 24 jam beraksi.

keburukan

  • harga tinggi;
  • prestasi buruk dalam air sejuk.


Perhatian! Peringkat ini bersifat subjektif dan bukan merupakan iklan dan tidak berfungsi sebagai panduan pembelian. Sebelum membeli, anda perlu berunding dengan pakar.

Nilaikan artikel
Majalah dalam talian mengenai gaya, fesyen, etika, gaya hidup dan tentang memilih produk dan perkhidmatan terbaik.
Tambahkan komen